Σημαντικη η παρεμβαση Τοκα και επι της ουσιας αντιπολιτευτικη.Οπως παντα ψυχραιμος , σοβαρος , τεκμηριωμενος ,  ευγενης , ο κ Τοκας. Αναμενω με ενδιαφερον την απαντηση του κ Γεωργοπουλου και ελπιζω  να ειναι αναλογου υφους και τεκμηριωσης. Η αντιπολιτευση ειναι απαραιτητο συστατικο του δημοκρατικου πολιτευματος και ετσι πρεπει να αντιμετωπιζεται απο την εκαστοτε πλειοψηφια.

Βαζει ο κ Τοκας θεματα πολιτικα και οχι μονο διαδικαστικα.Γιατι τελικα η πλειοψηφια στο Δημοτικο Συμβουλιο Δυνατη Ερμιονιδα αλλα και η μεγαλη αντιπολιτευση ΔΗΣΥΕΡ οχι μονο κινουνται πολιτικα στον χωρο της ΝΔ μην το ξεχναμε , αλλα και υλοποιουν τους κυβερνητικους σχεδιασμους χωρις αντιρρηση. Αν αθροισουμε τις ψηφους των δυο παραταξεων στον πρωτο γυρο των δημοτικων εκλογων η συντριπτικη πλειοψηφια των ψηφοφορων της Ερμιονιδας (69,73%)  ψηφισε ΝΔ στις εκλογες πριν ενα χρονο . Σαρωσε η ΝΔ και αυτο ειναι μια πραγματικοτητα αλλα η πραγματικοτητα αλλαζει.

Σημερα η Δυνατη Ερμιονιδα ειναι πλειοψηφια στο Δημοτικο Συμβουλιο κανενας δεν το αρνειται.Ομως οι εννοιες πλειοψηφια/μειοψηφια  χρειαζονται καποιες διευκρινησεις.

Η Δυνατη Ερμιονιδα  κατεχει τις 11 εδρες απο τις 27 του ΔΣ και στον πρωτο γυρο των εκλογων  πηρε το 40 % περιπου ( απο το 68,5% οσων εφτασαν στην καλπη επι 12920 εγγεγραμενων ψηφοφορων.) δηλαδη 3326 ψηφους
Στον δευτερο γυρο (συμμετοχη 58,5% επι των εγγεγραμενων)ο κ Γεωργοπουλος πηρε 4338 ψηφους- 59,14% επι των ψηφισαντων (αλλους 1012 ψηφους σε σχεση με το Α γυρο και τελικα 1341 περισσοτερους απο τον Δ. Σφυρη που τον ψηφισαν μολις 381 ψηφοφοροι αλλων παραταξεων) που του χαρισαν  την νικη.

Προφανως αυτοι οι περισσοτεροι 1012 ψηφοι του Β γυρου (το 23% δηλαδη της δυναμης του στον Β γυρο) ηταν οπαδων αλλων παραταξεων και δεν μπορει να τους αγνοει τωρα που ειναι στην  εξουσια.

Γι αυτο η απλη αναλογικη ειναι σωστο εκλογικο συστημα και γι αυτο η πλειοψηφια πρεπει παντα να προσπαθει να κερδισει την αποδοχη των υπολοιπων με διαλογο και πολιτικες συγκλισης.Αν δεν γινει πραξη μια τετοια αποψη να ειστε σιγουροι πως η αποχη στον Β γυρο θα αυξανεται οσο περνουν τα χρονια.Και αυτο ειναι πληγμα στην Δημοκρατια.

Στο μονο θεμα που ειδαμε αντιπολιτευση στην κυβερνηση και τις αποφασεις της απο την Δυνατη Ερμιονιδα (που μαλιστα εξασφαλισε καθολικη αποδοχη)ηταν απο τα δεξια στο προσφυγικο. Και μαλιστα αυτο δεν εγινε με τα προσφατα γεγονοτα του Γαλαξια ειναι μια πορεια δρομολογημενη απο τοτε που ομοφωνα το Δημοτικο μας Συμβουλιο αποφασισε κανενας προσφυγας στην Ερμιονιδα.

Ομως τα πραγματα προχωρουν.Οι αντιφασεις οξυνονται. Και τελικα αυτος ο πολυδιαφημισμενος προεκλογικα αυτοδιοικητικος «τοπικισμος περα απο πολιτικη τοποθετηση«, καπως πρεπει να εκφραστει σε διαφορους τομεις οπως για παραδειγμα η ενδυναμωση (ηδη αποφασισμενη και εγκεκριμενη )του Κεντρου Υγειας Κρανιδιου της πρωτοβαθμιας υγειας δηλαδη .Μπαινουμε στους δυσκολους μηνες των εποχιακων ιωσεων και να δουμε πως θα τα καταφερουν οι οκτω ιατροι να ανταπεξελθουν εχοντας τον φοβο (την πραγματικοτητα) της πανδημιας σαν επιπλεον βαρος.

Παμε τωρα στα θεματα που θιγει ο κ Τοκας.

Η θεση του κ Τοκα που με βρισκει  συμφωνο ειναι πως υπαρχει μια ελλειψη  τετραετους Επιχειρησιακου προγραμματος .(μερος του οποιου ειναι το ετησιο  τεχνικο προγραμμα  στο βαθμο που το ετησιο προγραμμα δρασης  ειναι η κατ ετος εξειδικευση του ΕΠ)

Επιχειρησιακο προγραμμα -τεχνικο προγραμμα.

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) προσδιορίζει τις νέες δραστηριότητες που αναπτύσσει ο Δήμος Αθηναίων στην διάρκεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής και αποτελεί το βασικό εργαλείο για την άσκηση της αναπτυξιακής του πολιτικής. Το Ε.Π. εξειδικεύεται καθ’ έτος στο Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης.Το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης είναι η εξειδίκευση και ο λεπτομερέστερος προγραμματισμός των δράσεων που προβλέπεται ότι θα υλοποιηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα καθ’ έτος.Το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων περιλαμβάνει αναλυτικά έργα και μελέτες καθ’ έτος. Τα έργα και μελέτες βασίζονται στις προτάσεις των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων σύμφωνα με το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης.

Τα 4ετή Ε.Π. περιλαμβάνουν: α) στρατηγικές επιλογές, β) επιχειρησιακό σχέδιο γ) δείκτες παρακολούθησης -αξιολόγησης Εναρμόνιση με:

◼Αναπτυξιακό σχεδιασμό σε εθνικό -περιφερειακό επίπεδο

◼Θεσμοθετημένο εθνικό -περιφερειακό χωρικό σχεδιασμό

◼Συμβατότητα με Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια

 

Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων Θεσμικό πλαίσιο

Ν. 4555/18 «Κλεισθένης Ι», Άρθρο 175: Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα -Ετήσια Προγράμματα Δράσης Δήμων (Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/10)

Ν.4674/20, «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ ………», άρθρο 7 (αναθέσεις Ε.Π.)

Y.A.41179/14:Περιεχόμενο, δομή, τρόπος υποβολής των Πενταετών Ε.Π. των O.T.A. α ́ βαθμού για τη δημοτική περίοδο 2014-19 (αναμένεται νέα!!!!)

Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων(ΕΠΔ)

◼Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα που εξειδικεύονται σε Ετήσια Προγράμματα Δράσης

◼Το τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί μέρος του Ε.Π.Δ. (επισυνάπτεται ως παράρτημα)

◼Ο ετήσιος προϋπολογισμός και το τεχνικό πρόγραμμα, πρέπει να εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις και τις παραδοχές του αντίστοιχου Ε.Π.Δ., καθώς και με το 4ετές Ε.Π.

Για το 2019 δεν απαιτείται η εκπόνηση Ε.Π. και Ε.Π.Δ.Ομως φετος (2020) επρεπε να εχει βγει το επιχειρησιακο προγραμμα για την τριετια  2021-2023

◼Κ.Υ.Α. περιεχόμενο, δομή, προδιαγραφές Ε.Π. ανά κατηγορία Δήμων

Y.A.41179/14 (2019 -2023, τετραετή τα προγραμματα)

Τα (Πενταετή) Επιχειρησιακά Προγράμματα συνιστούν ολοκληρωμένα προγράμματα τοπικής και οργανωτικής ανάπτυξης των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού. Αφορούν στις υποδομές και στις τοπικές επενδύσεις, καθώς και στη βελτίωση της υφιστάμενης οργάνωσης και λειτουργίας των Ο.Τ.Α., μεριμνώντας για τη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας του Δήμου και την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Καλύπτουν όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του Δήμου και εν δυνάμει το σύνολο των τοπικών υποθέσεων.Για την κατάρτισή τους λαμβάνονται απαραίτητα υπόψη οι κατευθύνσεις του αναπτυξιακού σχεδιασμού σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ο υφιστάμενος χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός καθώς και οι προτεραιότητες που απορρέουν από θεσμοθετημένα χρηματοδοτικά μέσα, αναδεικνύοντας την τοπική τους διάσταση.

Άρθρο 2
Υπόχρεοι εκπόνησης.
Οι Δήμοι της χώρας καταρτίζουν (Πενταετή) Επιχειρησιακά Προγράμματα τα οποία εξειδικεύονται κατ’ έτος σε Ετήσια Προγράμματα Δράσης.
Τα (Πενταετή) Επιχειρησιακά Προγράμματα συμπεριλαμβάνουν όλες τις δράσεις των Νομικών Προσώπων των Δήμων, εφόσον οι οικείες αποφάσεις των οργάνων διοίκησής τους έχουν εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο κατά τα προβλεπόμενα στον κανονισμό λειτουργίας τους.

Άρθρο 3
Δομή των (Πενταετών) Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
Τα Πενταετή Επιχειρησιακά Προγράμματα περιλαμβάνουν:
1. Στρατηγικό Σχέδιο.
2. Επιχειρησιακό Σχέδιο.
3. Δείκτες Παρακολούθησης και Αξιολόγησης.

Άρθρο 4
Χρόνος και τρόπος υποβολής των (Πενταετών) Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Η κατάρτιση του (Πενταετούς) Επιχειρησιακού Προγράμματος πραγματοποιείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο της δημοτικής περιόδου. Για τον έλεγχο νομιμότητας, υποβάλλεται στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ, και μέχρι την έναρξη λειτουργίας αυτής στην αντίστοιχη αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με ευθύνη του Δημάρχου, έκθεση με τις διαδικασίες κατάρτισης του (Πενταετούς) Επιχειρησιακού Προγράμματος, εγκεκριμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Το εγκεκριμένο (Πενταετές) Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, μετά τον έλεγχο νομιμότητας, καταχωρίζεται στην ιστοσελίδα του δήμου και δημοσιοποιείται με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Θα προσεθετα πως υπαρχει και ελλειψη ικανου πολιτικου προσωπικου που να το εφαρμοσει .Για να το κανω πιο σαφες .

Η υποθεση εργασιας ειναι πως η χωρα εχει ( σε επιπεδο κεντρικης διακυβερνησης ) υψηλης εξειδικευσης τεχνικο και επιστημονικο προσωπικο με σπουδες στο εξωτερικο διατριβες διπλωματα εργασιακη εμπειρια σε Ελλαδα και Ευρωπη γνωστες του αντικειμενου το οποιο διαχειριζονται .

Η Ελλαδα εχει παρα πολλους ανθρωπους υψηλης εξειδικευσης τεχνικους επιστημονες ειδικους, οι περισσοτεροι αποφοιτοι Ελληνικων και ξενων Πανεπιστημιων, παρα πολλοι με διδακτορικα και θητεια στο πλευρο μεγαλων ονοματων του χωρου τους, η πολυεθνικων  εταιρειων, που τελικα προσλαμβανονται στο Ελληνικο Δημοσιο.

Οι ανθρωποι αυτοι (με αμοιβες πολυ πανω απο τον μεσο ορο)δουλευουν σε επιτροπες, συλλογικα οργανα που αλληλοελεγχονται και κρινονται , παιρνουν αποφασεις μεσα σε ενα νομικο πλαισιο, που επισης κινειται στα στενα θα ελεγα πλαισια του Ευρωπαικου νομικου πλαισιου οπως εξειδικευεται στην νομοθεσια της καθε χωρας μετα απο τριαντα χρονια Ευρωπαικη Ενωση . Επικεφαλης αυτων των επιτροπων που εισηγουνται αποφασεις ειναι οι μεγαλυτεροι σε ηλικια και εμπειρια ειδικοι, διορισμενοι απο το κρατος με διαδικασιες αδιαβλητες επετηριδες και αξιοκρατικα κριτηρια. Κανουν λαθη στις αποφασεις τους ολοι αυτοι; Φυσικα.

Ειναι αυτα τα λαθη ασυγχωρητα; Καποτε συγχωρουνται οι λαθος εκτιμησεις .Η ανθρωποτητα προχωρα μεσα απο τα λαθη της. Καποτε ομως  δεν χωρα συγχωρεση στα «λαθη».

Για καντε τον κοπο να δειτε τον Μαραθωνιο της συζητησης ειδικων και υπευθυνων στην διαχειριση της πανδημιας και θα δειτε πως βαδιζουμε ξυπολητοι στ αγκαθια.Θερμη παρακληση τουλαχιστον οι επικεφαλης των δημοτικων παραταξεων μπειτε στον κοπο να το δειτε.Το βλεπει ολη η Ελλαδα.

Κυριως δειτε το πρωτο μερος που μιλανε οι υπευθυνοι της επιτροπης που προτεινει τα μετρα καραντινας (Γκικας, Βατοπουλος )αλλα μην χασετε και τους υπολοιπους διακεκριμενους επιστημονες της Ελλαδας και του εξωτερικου.(Λινου,Γεροτζιαφας, Φαρσαλινος, Βλαχογιαννοπουλος, Καλομενιδης Ζδουκος -καταπληκτικος 2,20-Κουβελας) Θα δειτε πως ολοι συμφωνουν

Χωρις αμμεση ενισχυση με προσωπικο της πρωτοβαθμιας υγειας εχουμε χασει το παιχνιδι.

Χωρις ενταξη του ιδιωτικου τομεα στον κρατικο σχεδιασμο θα αποτυχουμε.

Χωρις τεστ μαζικα με αναλυση στοιχειων ανα περιοχη και πληθυσμιακη κατηγορια

Χωρις στοχευμενες καραντινες και αργοτερα εμβολιασμους αν και οταν ερθουν τα οποια εμβολια , δεν θα τα καταφερουμε χωρις πολλα θυματα.Εχουμε μπροστα μας εναν πολυ δυσκολο χειμωνα και η κυβερνηση αυτοσχεδιαζει πιστη στις νεοφιλελευθερες εμμονες της περι αχρηστου κρατους.

Δεν ειναι ομως μονο η Πανδημια που δειχνει πως η κορφη του κρατους πολιτικη και τεχνοκρατικη δεν ανταποκρινεται στις ιστορικες της ευθυνες.

Για παραδειγμα ολος ο Περιφερειακος σχεδιασμος οσον αφορα την ΤΕΡΝΑ κριθηκε ανεπαρκης και οχι τεκμηριωμενος με βαση τα υπαρχοντα κριτηρια και πλαισιο της Ευρωπαικης Ενωσης και αρα δεν χρηματοδοτειται με 70 εκατομμυρια ευρω (απο την ΕΕ )τα οποια ειχαν προβλεφθει στους υπολογισμους. Η ΕΕ εστειλε πισω την μελετη και τους ειπε ξαναφτιαξτε την αν θελετε τα λεφτα. Εδω δεν προκειται για λαθος εκτιμηση ομως Προκειται για προχειροδουλεια .Για δουλεια στο ποδι.Και κατι ακομα. Δεν εγινε μια μελετη για να καταληξουμε στην ΤΕΡΝΑ. Επιλεξαμε την ΤΕΡΝΑ να παρει τα λεφτα και μετα φτιαξαμε μια μελετη που να οδηγει στην ΤΕΡΝΑ. Και εδω υπαρχει θεμα. Πολιτικο οικονομικο αποτελεσματικοτητας. Ο συγχρονος καπιταλισμος δεν δουλευει ετσι. Αυτα ειναι πραγματα της εποχης  των Κοτζαμπασηδων Πασαδων.

Υπαρχει ομως και μια αλλη παραμετρος. Μια ζωη η Ελλαδα υστερει σε απορροφηση Ευρωπαικων κονδυλιων.( 2019 .Στο  32,7% έφθασε το ποσοστό απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ στις 31 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. )Δηλαδη αυτοι οι ειδικοι που δουλεια τους ειναι να φτιαχνουν εργα που θα απορροφησουν χρηματα της ΕΕ δεν κανουν καλα τη δουλεια τους.

Εδω να ξεκαθαρισω κατι που με βρισκει αντιθετο με τον κ Τοκα .

Ειμαι κατα της ΕΕ και των χρηματοδοτησεων της. Αυτος ηταν ο σχεδιασμος που μετα απο 30 χρονια πτωχευσε την χωρα εκλεισε τα εργοστασια της,κατεστρεψε την αγροτικη παραγωγη ,εκλεψε μισθους και συνταξεις, μας εκανε σερβιτορους. Γιατι η ΕΕ σαν καπιταλιστικο κεντρο δεν μοιραζει χρηματα.Εχει σχεδιο μακροπροθεσμο και καθε επενδυση υποδομη που χρηματοδοτει ειναι σε οφελος της μακροπροθεσης κερδοφοριας των πολυεθνικων που κινουνται στα πλαισια της.

Φυσικα σαν καθε αυτοκρατορια θα φτιαξει δρομους που «θα οδηγουν στην Ρωμη» αλλα αυτο δεν γινεται σε οφελος της κοινωνιας αλλα για την εκμεταλευση και ελεγχο της με καλυτερους ορους. Ειναι ωραιο το χιουμοριστικο αποσπασμα των (τοτε Τροτσκιστων)Μοντυ Παιθονς απο την ταινια «η ζωη του Μπραιαν» αλλα ημιτελες οσον αφορα το γιατι η (καθε)Ρωμη κανει εργα στην (καθε)Παλαιστινη.

Μας ρούφηξαν το αίμα, οι μπάσταρδοι!Μας τα πήραν όλα!,Κι απ’τους πατεράδες μας κι απ’τους πατέρες των πατεράδων μας!Κι απ’τους πατέρες των πατεράδων των πατεράδων μας Και τους πατέρες των πατεράδων των πατεράδων των πατεράδων.Και τι μας έδωσαν σε αντάλλαγμα; Το υδραγωγείο; – Τι; – Το υδραγωγείο.Ναι, βέβαια, μας έδωσαν αυτό. Και την αποχέτευση. Ναι, την αποχέτευση, Ρετζ. Θυμάσαι πώς ήταν η πόλη. Μας έδωσαν υδραγωγείο και αποχέτευση,το παραδέχομαι. – Και δρόμους.- Ναι, προφανώς τους δρόμους. Αυτό εννοείται, έτσι δεν είναι; Όμως, εκτός από αποχέτευση,υδραγωγείο και δρόμους…- Άρδευση. – Περίθαλψη. – Εκπαίδευση. – Καλά, καλά, αρκετά. Και το κρασί. Αυτό είναι κάτι που θα μας λείψει, αν φύγουν.Τα δημόσια λουτρά. Περπατάς με ασφάλεια στους δρόμους τη νύχτα. Επιβάλλουν την τάξη. Είναι οι μόνοι που μπορούν
να επιβάλουν την τάξη εδώ.Εκτός από αποχέτευση, περίθαλψη,
εκπαίδευση, κρασί, δημόσια τάξη… …άρδευση, δρόμους, ύδρευση
και δημόσια λουτρά……τι έκαναν ποτέ οι Ρωμαίοι για μας; – Έφεραν την ειρήνη;- Σκάσε! Και ειναι χαρακτηριστικο πως τελειωνει αυτο το αποσπασμα με την φραση «οι Ρωμαιοι εφεραν ειρηνη στην περιοχη»με το χτυπημα στην πορτα απο τις Ρωμαικες δυναμεις καταστολης . Οι «Ρωμαιοι» ποτε δεν φερνουν ειρηνη σε καμμια Παλαιστινη οσες υποδομες και να χτισουν για τα συμφεροντα τους. Αν οι κατακτητες θελαν ειρηνη θα καθοντουσαν σπιτι τους. Τα συμφεροντα του κατακτητη και του κατακτημενου ειναι εξ ορισμου αντιτιθεμενα.

Ανεξαρτητα λοιπον με τον αν πολιτικα συμφωνει καποιος η οχι με τη ΕΕ και τις χρηματοδοτησεις, τον επιχειρησιακο της σχεδιασμο στην χωρα μας , πρεπει ολοι να αναγνωρισουμε πως το «κεφαλι του ψαριου» το κρατος οι Ελληνικες κυβερνησεις και τα προσωπα που αποτελουν την δεξαμενη σκεψης του δεν κινουνται  με οσα θεωρητικα ισχυουν και αναφερω στην αρχη της αναρτησης περι ειδικων. Η δεν κανουν καθολου την δουλεια τους η οταν την κανουν εχει λαθη ακομα και με το δικο τους πλαισιο.

Παντως κουτσα στραβα δουλευει αυτο το κομματικο κρατος οδηγωντας στην σταδιακη περιβαλλοντικη οικονομικη και κοινωνικη καταστροφη τη χωρα.Ολο και πιο αυταρχικα ολο και πιο συνομωτικα θα ελεγα περιοριζοντας την προσβαση σε πληροφορηση αποκλειοντας απο την διαβουλευση και την ληψη αποφασεων οσων δεν ανοικουν στον κομματικο πυρηνα.Δηλαδη την πλειοψηφια. Και αυτο το αυταρχικο συστημα το ονομαζουν Δημοκρατια.

Παιρνει λοιπον καποιες αποφασεις η κεντρικη διοικηση που αφορουν την χρηματοδοτηση εργων και τις στελνει στις επαρχιες τους Δημους. Εκει δυο τρεις  ανθρωποι που ουτε θεωρητικα δεν μπορουν να ανταποκριθουν στις απαιτησεις πρεπει να εξειδικευσουν τοπικα το γενικο πλαισιο να το ενταξουν στον τοπικο σχεδιασμο να τεκμηριωσουν το σχετικο κονδυλι γιατι αλλιως θα χαθουν τα λεφτα της ΕΕ. Μια ζωη ετσι τρεχουμε πανικοβλητοι. Μην χαθουν τα λεφτα τηςΕΕ.

Να φερω ενα παραδειγμα μικρου Δημου της Β Ελλαδας.

Κυκλοφοριακο. Ο Δημος εχει τα γνωστα προβληματα. Μεσα και εξω απο τους οικισμους. Για να προχωρησουν σιγα σιγα χρειαζεται μια ομαδα μελετης να δει το κυκλοφοριακο σε σχεση με την οικονομικη πολιτικη κοινωνικη κλπ ζωη της επαρχιας. Να δει τις εποχικες διακυμανσεις τις αναγκες πολιτων με ειδικες αναγκες την παραγωγη τις υπηρεσιες την χωροταξια υπηρεσιων μεσα στους οικισμους και πολλα αλλα. Μετα η ομαδα μελετης υποβαλλει σε δημοσια διαβουλευση τις ιεραρχημενες προτασεις της .Αληθινη δημοσια διαβουλευση. Οι προτασεις και οι παρεμβασεις πολιτων φορεων οργανωσεων κλπ φτανουν στο Δημοτικο συμβουλιο .Οι συμμετεχουσες παραταξεις εχουν ηδη διαμορφωμενο πλαισιο εξ αλλου με αυτο κατεβηκαν στις εκλογες και ψηφιστηκαν .Εκει μετα απο συζητηση και υποχωρησεις λαμβανεται μια αποφαση κοστολογημενη , χρονικα τοποθετημενη , ευελικτη στις αλλαγεςπου πιθανα θα  προκυψουν τα επομενα χρονια και αυτος ειναι ο μπουσουλας του Δημου. Ο σχεδιασμος για το κυκλοφοριακο ειναι φυσικα  μερος ενος ευρυτερου σχεδιασμου που περιλαμβανει ολες τις πλευρες της ζωης στην επαρχια τα επομενα τεσσερα  χρονια (και ακομα περισσοτερο θαλεγα)και που θελουν οι δημοτες να πανε οργανωμενα τους επιμερους τομεις της ζωης τους μακροπροθεσμα .Οταν φτανουν οι προτασεις της κεντρικης διοικησης το αποφασισμενο ιεραρχημενο 4ετες πλαισιο υπαρχει, αρκει να ενωσουν τις τελειες και τα χρηματα θα πανε εκει που πρεπει.

Ομως στο Δημο της Β Ελλαδας ολα αυτα ειναι επιστημονικη φαντασια. Ενας κοσμος ιδεατος που δεν υπαρχει.Η μαλλον υπαρχει στα χαρτια.Γιατι η νομοθεσια που να οριζει ολα οσα αναφερω οι επιτροπες τα σχεδια οι υπευθυνοι ενος συγχρονου κρατους  υπαρχουν αλλα δεν λειτουργουν.Η δικια μας χωρα λειτουργει ακομα με το Οθωμανικο διοικητικο πλαισιο.

Ερχεται λοιπον μια αποφαση της κεντρικης διοικησης για χρηματοδοτηση απο το ΕΣΠΑ σχετικη με το κυκλοφοριακο. Κλεινονται σε ενα δωματιο οι δυο τρεις της οικονομικης επιτροπης ενας αγροτης ενας εργολαβος οικοδομων  και ενας δικηγορος και σπανε το κεφαλι τους τι προταση θα κανουν σε σχεση με τον καταλογο εργασιων που τους προτεινεται μιας και ουτε σχεδιο σφαιρικο για το κυκλοφοριακο υπαρχει ουτε γενικο σχεδιο επιχειρησιακου σχεδιασμου στο οποιο θα μπορουσαν να αναφερθουν .Και τελικα αποφασιζουν να βαφτουν τα κολωνακια κιτρινα. Αυτο μπορουσαν να σκεφτουν αυτο ξερουν αυτο αποφασισαν. Τι να κανουμε; Στο ετησιο απολογισμο θα εμφανισουν εργα και απορροφηση κονδυλιων. Εξ αλλου ο εργολαβος οικοδομων ολο και καποιους γνωστους θα εχει να παρουν τη δουλεια με τις γνωστες μεθοδους ολο και καποιο μαγαζι θα πουλησει τα χρωματα στον Δημο να και οι ψηφοι στις επομενες εκλογες. Βεβαια δεν θαθελα να ειμαι στην θεση τους οταν πεφτουν το βραδυ να κοιμηθουν. Και ετσι προχωρανε στην Β Ελλαδα.

Πρωτα απο ολα κακως η ΝΔ εξαφανισε την απλη αναλογικη και τις παραταξεις δινοντας υπερ εξουσιες και ευθυνες  στην μονοπαραταξιακη οικονομικη επιτροπη. Αλλα ο αυταρχικος κατηφορος αυτης της κυβερνησης ειναι συνολικος.

Μετα οι παραταξεις καλα θα κανουν να μην βγαζουν γυαλιστερα προεκλογικα προγραμματα κομματια και θρυψαλα των επιμερους τομεων (χωρις καμμια συνολικη συνεκτικη σφαιρικη πολιτικη αποψη απο πισω) που τα φτιαχνει ενας ανθρωπος και τα εγκρινουν αλλοι τρεις. Οσο εξυπνος και να ειναι ενας ανθρωπος δεν παυει να ειναι ενας.

Καλο θα ηταν οι παραταξεις να λειτουργουν συλλογικα ανοικτα στην κοινωνια να πλαισιωνονται απο ομαδες εργασιας ειδικων και πολιτων με μακροχρονη ενασχοληση με το θεμα που μελεταται.

Να παραγουν θεσεις βασισμενες σε πραγματικα στοιχεια η καθε μια με το πολιτικο σκεπτικο , την ιεραρχιση του πολιτικου χωρου στον οποιο κινειται . Και οι τοπικοι φορεις επισης να μην λειτουργουν με τους τρεις του Διοικητικου συμβουλιου και να βγαζουν αποφασεις που τα μελη αγνοουν . Οι τοπικοι φορεις δεν εκφραζουν την τοπικη κοινωνια ετσι οπως λειτουργουν. Η δημοσια διαβουλευση και η δημοτικη επιτροπη δημοσιας διαβουλευσης  ειναι ενα φαντασμα ακομα και της αντιπροσωπευτικης δημοκρατιας.

Υλικο τεκμηριωσης

Επιχειρησιακα Προγραμματα Δημων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΔΟΜΗ ΠΕΝΤΑΕΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Δημων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΔΟΜΗ ΠΕΝΤΑΕΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Περιφερειων

Δειτε και αυτο για Προγραμμα χρηματοδοτησεων

Αντωνης Τριτσης

Πρόγραμμα ανάπτυξης και αλληλεγγύηςγια την Τ.Α. «Αντώνης Τρίτσης»◼Δικαιούχοι: ΟΤΑ α ́-β ́βαθμού, νομικά πρόσωπα ΟΤΑ, σύνδεσμοι◼Περιεχόμενο: έργα, μελέτες, προμήθειες, υπηρεσίες◼Προϋπολογισμός: 2,5 δις € από δάνεια Τ.Π.Δ. και ΕTΕπ◼Χρηματοδότηση: σύναψη δανείων δικαιούχων με Τ.Π.Δ., πληρωμή τους από το Π.Δ.Ε. του ΥΠ.ΕΣ.◼Διάρκεια: 2020 -2023◼Φορέας διαχείρισης: Ε.Υ.Δ.Ε. ΥΠ.ΕΣ.◼Υλοποίηση: δημοσίευση προσκλήσεων προς τους δικαιούχους, κριτήρια αξιολόγησης Άξονες προτεραιότητας◼Πολιτική προστασία(εξοπλισμός, μέσα, διοικητική ικανότητα), προστασία δημόσιας υγείας(κορωνοϊός), τεχνική βοήθεια◼Ποιότητα ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων: έργα υποδομής, ενίσχυση διοικητικής ικανότητας◼Περιβάλλον:βιώσιμη ανάπτυξη, διαχείριση υδάτων, υγρώνκαι στερεών αποβλήτων, εξοικονόμηση ενέργειας, Α.Π.Ε. ◼Ψηφιακή σύγκλιση: έξυπνες ψηφιακές τεχνολογίες με εφαρμογή στην τοπική διοικητική πρακτική και την καθημερινότητα των πολιτών, Τ.Π.Ε., «έξυπνες πόλεις»◼Κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη:εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης για τους πολίτες και για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες◼Παιδεία, πολιτισμός, τουρισμός, αθλητισμός:ανέγερση σχολείων, δημοτική περιουσια

και Φιλοδημος 1-2

Γενικά σχέδια ύδρευσης -ασφάλειας νερού, ◼Γενικά σχέδια, μελέτες για κατασκευή, βελτίωση, συντήρηση λιμενικών υποδομών◼Προμήθεια απορριμματοφόρων, λοιπών οχημάτων ανακυκλώσιμων ◼Προμήθεια μηχανημάτων έργου ή/και συνοδευτικού εξοπλισμού◼Προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή στεγάστρων στάσεων◼Κατασκευή, επισκευή, συντήρηση, εξοπλισμός καταφυγίων αδέσποτων ζώωνΦιλόδημος ΙΙ◼Επισκευή, συντήρηση σχολικών κτιρίων και αυλών◼Κατασκευή ραμπών / χώρων υγιεινής σχολείων για πρόσβαση και εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ ◼Μελέτες, προμήθειες, έργα πυροπροστασίας στα σχολεία ◼Προμήθεια εξοπλισμού για παιδικές χαρές◼Επισκευή, συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων

Σύσταση οργάνων κατάρτισης του ΕΣΠΑ 2021-2027.