Τωρα μαλλον πλακα μας κανει ο αποχωρων υπουργος.Ποιος εγκατεστησε τον δεματοποιητη συμμεικτων απορριμματων, ποιος θα ηταν ο αποδεκτης των δεματων, τι ειδους ορθολογικη διαχειριση ειναι αυτη να κανεις πακετο τα συμμεικτα σκουπιδια.Το κρατος βαζει προστιμο στο κρατος;

Προσωρινη θα μπορουσε να ειναι η αποθηκευση ΜΟΝΟ αν υπηρχε τελικος αποδεκτης του περιεχομενου τους. Δηλαδη ΧΥΤΑ.Γιατι τα δεματα συμμεικτων και το περιεχομενο τους μονο να τα καψεις η να τα θαψεις μπορεις.

Και μιας και κρατικα λεφτα και επιδοτησεις για εργοστασια καυσης δεν υπαρχουν μονο να τα θαψουμε μπορουνε οι μεγαλοεργολαβοι.

Οσο για την αποκατασταση του χωρου ας ξεκινησουν με την απομακρυνση του στοιχειωμενου δεματοποιητη που κοστισε εκατονταδες χιλιαδες ευρω,να συνεχισουν με την απομακρυνση σε αδειοδοτημενο χωρο των χυμα συμμεικτων, να προχωρησουν στην ταφη των δεματοποιημενων συμμεικτων και να δουνε τι θα κανουν με τα δυο σκουπιδοκαμεναχωματοβουνα που ακομα καπνιζουν την τοξικη τους τεφρα.

Ειπαμε ομως.Την στιγμη που αναλαμβανονται οι ευθυνες των πολιτικων επιλογων ολοι πλενουν τα χερια τους.

http://www.econews.gr/2015/01/29/ypeka-prostima-perivallon-120284/

*87.300 ευρώ στον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Ν. Αργολίδας και στον καθολικό του διάδοχο, όπως εκπροσωπείται νόμιμα, για τη μονάδα Δεματοποιητής Σταυρού Διδύμων Ερμιονίδας Αργολίδας για μη σύννομη διαχείριση (δεματοποίηση-προσωρινή αποθήκευση) των αστικών σύμμεικτων απορριμμάτων (ΑΣΑ) και παράλειψη αποκατάστασης του χώρου προσωρινής αποθήκευσης αυτών.

 

Στην πολη μας το Κρανιδι εχουμε οπως και σε  αλλες μικροτερες πολεις της Ερμιονιδας τα μνημεια προς τιμην των πεσοντων υπερ πατριδας. Ειναι το Ηρωον εκει που οι τοπικες αρχες οι μαθητες και οι επισημοι καταθετουν το στεφανι στις εθνικες εορτες .Μια απεριττη μαρμαρινη στηλη οπου εχουν χαραχθει τα ονοματα οσων κατοικων της περιοχης σκοτωθηκαν σε πολεμους (και εμφυλιους πολεμους αλλα συνηθως απο την μερια των νικητων). Η πατρις ευγνωμονουσα.

HROON3

Προσωπικα στεκομαι παντα με δεος και σεβασμο μπρος σε αυτες τις στηλες.Και οχι μονο μεσα στο πολυβουο πληθος των εορταζοντων αλλα και μονος μου τα επισκεπτομαι . Ειναι συμβολικα οι προγονοι μας εκει και στελνουν ενα μηνυμα στο μελλον. «Η πατρις ευγνωμονουσα» ειναι λογια συνηθως.Οι μαθητες και οι επισημοι με τις γραβατες στεκονται στο εορταστικο μερος, αν και μου κανει παντα εντυπωση ποσο λιγοι-ες τραγουδουν τον εθνικο υμνο στην διαρκεια της εκδηλωσης.Σαν να τα σκιαζε η φοβερα και τα πλακωνε η σκλαβια.

Κι ομως ο υμνος στην ελευθερια της χωρας μας ειναι αυτο που θα επρεπε  να μας ανατριχιαζει αυτες τις στιγμες.

Τις στιγμες που ο χρονος γεφυρωνει παρελθον και μελλον και για μια στιγμη ειμαστε ολοι εκει και εκεινοι και εμεις και τα παιδια μας σε εναν χορο χαρας μνημης τιμης.

Γιατι αυτοι που χαθηκαν για την ελευθερια μονο μια δικαιωση μπορουν να εχουν. Να κρατησουμε αναμενη την φλογιτσα που μας παρεδωσαν, να την δυναμωσουμε, να την κανουμε φωτια που θα καψει τις εξουσιες και το αδικο.

Εκτος ομως απο το επισημο Ηρωον της πολης του Κρανιδιου στην πλατεια Ρεπουλη εκει σε μια ακρη δεξια υπαρχει  και το αλλο της Εθνικης αντιστασης. Εκει ειναι χαραγμενα σε βραχο ψηλο τα ονοματα εκεινων που η επισημη πολιτεια εξορισε απο την συλλογικη μνημη στα μετεμφυλιακα χρονια γιατι ηταν λεει κομμουνιστες.Εκεινων που εκτελεστηκαν στο κτημα του Νεγρη στην Κορινθο και των αλλων δυο που κρεμαστηκαν σε αυτη ακριβως την πλατεια απο τα στρατευματα κατοχης και τους ντοπιους συνεργατες τους τον Ιουνιο του 1944.

My beautiful picture

Στην πολη μας ομως εχουμε και αλλη μια κατηγορια, τις προτομες  προς τιμην επιφανων προσωπων του τοπου.

Ειναι οι μεταλλικες προτομες δυο ιερεων του Φωστινη και του Παπαρσενη και ενος υπουργου του ΠΑΣΟΚ που οι προγονοι του ηταν απο το Κρανιδι του Κρανιδιωτη.Εχουμε ακομα μαρμαρινη προτομη του Ρεπουλη στην ομωνυμη πλατεια.

Τελος στον περιφερειακο και πηγαινοντας προς το Νεκροταφειο εχουμε μια συνθεση απο μεταλλο προς τιμην της μητερας.Παριστα μια νεαρη  γυναικα καθιστη που κρατα στην αγκαλια της ενα μωρο και εχει στραμενο το βλεμμα σε ενα αγορακι αριστερα της που απλωνει το χερι προς το μωρο οπως εξαλλου και ενα μεγαλυτερο κοριτσακι στα δεξια της.Agalmata Kranidi Mhtera

Οι προτομες και η συνθεση της «μητερας » περαν του μνημιακου τους χαρακτηρα αποτελουν και αισθητικη και ιδεολογικη προταση.Και αν μια προτομη ιστορικου προσωπου ειναι φυλακισμενη μεσα στα πλαισια της πιστοτερης  κατα το δυνατον αναπαραστασης του προσωπου του η συνθεση της «μητερας «αποτελει καθαρα επιλογη απο πλευρας Δημου για το τι ειναι «ωραιον και καλον » και τι προτεινεται σαν τετοιο προς τους πολιτες.

Σε καθε περιπτωση οι τεσσερες προτομες και η συνθεση ειναι μνημιακοι χωροι και σαν τετοιοι απαιτουν την φροντιδα την αναδειξη την υπενθυμιση στους πολιτες της αναγκαιοτητας υπαρξης τους.

Αγαλματα ποιητων συγγραφεων και ζωγραφων στην πολη μας δεν εχουμε. Ουτε κατασκευες στον χωρο, αισθητικης ομορφιας. Σε αντιθεση με τους αρχαιους προγονους μας δεν επιλεγουμε να στολισουμε την πολη με ομορφες συνθεσεις.Και ετσι μιας και οι χορηγοι ειναι λιγοι (Κρανιδιωτης , συνθεση μητερας)και συγκεκριμενης αισθητικης η πολη παραμενει γυμνη.

Υπαρχουν προτομες πρωτης και δευτερης κατηγοριας; Με μια πρωτη ματια θαλεγε κανεις πως ναι.Το σημειο της πολης που εχουν τοποθετηθει η αναγνωρισημοτητα του προσωπου η φροντιδα απο την πλευρα του Δημου.

Εκτιμηση μου ειναι πως η τοπικη κοινωνια προσεγγιζει τις προτομες μεσα σε ενα συννεφο ασαφων πληροφοριων για το προσωπο που αναπαρισταται. Αν για παραδειγμα ζητουσαν οι δασκαλοι απο τους μαθητες του Λυκειου μια εκθεση για τον Ρεπουλη τον Παπαρσενη τον Φωστινη τον Κρανιδιωτη τι θα εγρφαν τα παιδια; Ποσο συζητιωνται στα σπιτια αυτα τα προσωπα; Τι τους λενε οι γονεις οι παπουδες για την ιστορια του τοπου;

Για να τα δουμε ομως πιο συγκεκριμενα τα πραγματα.

Ξεκιναω απο τον Παντελεημονα Φωστινη

fostinis

Σιγουρα δεν ηταν ενας ιερεας χωρις πολιτικο στιγμα και δραση ηταν εξ αλλου και  επισκοπος των Ενοπλων Δυναμεων 1944-1946

apospasma

Απο την επιθεση των Ελληνων εναντια στην νεα τοτε Σοβιετικη Ενωση μεχρι την προταση για αφορισμο του αθεου Καζαντζακη ο Παντελεημων Φωστινης ηταν ενεργο και δραστηριο πολιτικο  στελεχος του ακροδεξιου πολιτικου χωρου.Ετσι το αγαλμα του στο Κρανιδι μπορει να να ειδωθει σαν μια τιμη προς τον πολιτικο αντρα περισσοτερο παρα προς τον ιερεα που με το φιλανθρωπικο του εργο (υπαρχει και αυτο)στην περιοχη και ευρυτερα αφησε ιστορια.Και για οποιον εχει αμφιβολιες τα παρασημα και τα πολεμικα συμβολα στο μερος της καρδιας ξεκαθαριζουν τα πραγματα.

Συνειδητα δεν αναφερομαι στις κατηγοριες που του εχουν απευθυνει ανθρωποι που ασχολουνται με τις εκκλησιαστικες οργανωσεις. Συνηθως αυτοι οι ανθρωποι γνωριζουν πολλα απο τα μεσα αλλα ειναι και οι ιδιοι μπλεγμενοι στις δολοπλοκιες τους ανταγωνισμους τις συγκρουσεις.Επισημαινω ομως πως το ονομα του Φωστινη  και του ταγματος του ακουγεται πολυ σε αυτους τους κυκλους σε αντιθεση με αλλους ιερεις που κανεις ποτε δεν αναφερθηκε αρνητικα στην ζωη και το εργο τους. Πιστευω πως η εξειδανικευση ενος ανθρωπου μετα θανατο δεν βοηθα. Οι αρνητικες αποψεις της ζωης του παντα θα κυκλοφορουν και θα δυναμητιζουν την εικονα του.

Η προτομη του ειναι σε μια μικρη πανεμορφη πλατεια μεσα στα στενα του Κρανιδιου. Συνηθως ο γυρω χωρος ειναι απεριποιητος και απο τον δρομο δεν φαινεται πως υπαρχει εκει κατι σημαντικο.

Φωστινης3

Παντως ερωτευμενοι γνωριζουν την πλατεια και την προτομη Φωστινη και με μαρκαδορο γραφουν στην βαση της τις αποψεις τα ονειρα την φιλοσοφια τους.Ειναι και οι ΑΕΚ τζηδες που μας θυμιζουν την δικια τους αγαπη την θυρα 21.

Φωστινης2

Ισως ειναι οι μονοι που τιμουν εμμεσα εστω αυτο το πολιτικο τεκνο της πολης που ειναι δεμενο με τις πιο ταραγμενες περιοδους της συγχρονης ιστοριας μας. Γιατι διαφωνω να υπαρχει προτομη του Φωστινη αλλα αφου καποιοι θεωρουν πως πρεπει να υπαρχει τοτε πρεπει να την φροντιζουν και ετσι να τιμουν οπως αυτοι θεωρουν σωστο το προσωπο που αναπαρισταται.

Ο γυρω χωρος να καθαριστει τα δεντρα θελουν κλαδεμα και κυριως να υπαρχει μια μερα τιμης προς τον Φωστινη οπου να υπενθυμιζεται αυτο που θεωρουν  διακριτη προσφορα και ιστορια του.Γιατι η ιστορια ειναι κατι που γραφεται και ξαναγραφεται καθημερινα απο τους σημερινους ανθρωπους που προσεγγιζουν (συνθετουν)το παρελθον τους με βαση τις αναγκες του σημερα.

Σε αντιθεση με τον ιερεα στρατιωτικο Φωστινη η προτομη του Παπαρσενη στην κατω πλατεια μεταλλικη και αυτη χωρις μεταλλια  στο στηθος ειναι πιο προβεβλημενη.

My beautiful picture

Γιατι και ο Αρσενιος Κρεστας ηγουμενος της μονης στην Κοιλαδα , και πολεμιστης ηταν.Και οχι μονο αλλα και λόγω τής μόρφωσης του  ασχολήθηκε έκτος από τά Εκκλη­σιαστικά και μέ νομικά θέματα, στό Οίκουμενικό Πατριαρχείο, όπου τοποθετήθηκε γιά διάστημα σέ υπηρεσία γιά τίς εξωτερικές υποθέσεις. Ο Παπαρσενης λοιπον ηταν ενα σημαντικο τεκνο της τοπικης και οχι μονο Κοινωνιας. Ενα ιστορικο προσωπο με ολη την σημασια του ορου με πολιτικη βαρυτητα που εκτιμηθηκε ευρυτερα στα χρονια που εζησε. Κατά τήν επανά­σταση του 1821 ώνομάστηκε αρχηγός οχι μόνο τών Κρανιδιωτών άλλα ολης τής Έρμιονίδας και τής Επιδαύρου. Δεν προκειται λοιπον για εναν ιερεα στρατιωτη αλλα για εναν πολιτικο και στρατιωτικο που ηταν πολυ σημαντικη φυσιογνωμια στην εποχη του.Αξιζει σημερα να τον τιμουμε και αν ναι τι θα μας βοηθουσε απο την ζωη του Παπαρσενη στην σημερινη πραγματικοτητα; Να ενα ερωτημα που μενει να απαντηθει. Γιατι κατα την γνωμη μου ο Παπαρσενης μας στελνει χρησιμα μηνυματα σε αντιθεση με τον Παντελεημονα Φωστινη που μαλλον ηταν κηρυκας του μισους του φανατισμου και της ακροδεξιας.

Θυμαμαι την κατω πλατεια με τα ψηλα της δεντρα που καποια στιγμη κοπηκαν και σιγουρα η σημερινη της μορφη δεν μου αρεσει. Η προτομη του Παπαρσενη ειναι φροντισμενη και καθαρη. Και πιστευω πως ειναι η γειτονια που την κρατα ετσι.Καμμια σχεση με ρεαλισμο, λητη , αυστηρη με ενα κοκκινοπο βραχο σαν βαση και καλαισθητη επιγραφη απο γυαλι.

Η θεση της ειναι με μετωπο στον δρομο και τα περαστικα αυτοκινητα.Η κατω πλατεια δεν ειναι πλατεια με την εννοια πως συγκεντρωνεται κοσμος, παιδια που παιζουν, εμπορικες δραστηριοτητες.Ετσι ο Παπαρσενης δεν ζει αναμεσα μας, μαλλον στην ακρη του ματιου και της μνημης μας (ΕΔΩ σελ 63-65).Εκτενη αναφορα στον Παπαρσενη εκανε ο κ Καμιζης με αναρτηση στο ιστολογιο του οπου και μπορειτα να βρειτε πολλα στοιχεια.

Εχουμε την μαρμαρινη προτομη του Ρεπουλη στην ομωνυμη πλατεια.

Επισης μια δευτερευουσα πλατεια της πολης αν και πιο κεντρικη σε σχεση με την κατω πλατεια.Εδω υπαρχει κοσμος να περπατα και καποτε  θα δεις ανθρωπους να καθονται στα παγκακια και σπανια παιδια να παιζουν μπαλα στο πανω μερος.

Απο την πλευρα του δρομου η εικονα ειναι αυτη

Ρεπουλης1

Η μαρμαρινη προτομη του Ρεπουλη ειναι πισω απο τα φυλλα των φοινικων και προφανως οχι μονο δεν φαινεται αλλα και δεν προσεγγιζεται.Ο μαρμαρινος Ρεπουλης απο την θεση του σε αυτη τη πλατεια ιεραρχειται πανω απο τις μεταλλικες προτομες ,τον Φωστινη που ειναι κρυμενος στα στενα  και τον Παπαρσενη που ειναι σε μια πλατεια-μη πλατεια .

Ομως στην θεση  αυτη μαλλον ξεχασμενος μας θωρει ακινητος

Ρεπουλης2

Λερωμενο το αγαλμα απο τα δεντρα αλλα καθαρο απο γκραφιτι και αυτο δεν ειναι τυχαιο  ειναι καταφυγιο σαλιγκαριων κρυμενο μεσα στα δεντρα θαλεγες απο ντροπη για την καταντια της χωρας μας.Γιατι ο Εμμανουηλ Ρεπουλης ηταν ενας πολιτικος αντρας που η ζωη του στο πλευρο του Βενιζελου  χαρακτηριστηκε οχι μονο απο την μαχητικοτητα των πολιτικων αποψεων (με πολλες απο τις οποιες διαφωνω) αλλα και την εντιμοτητα.

Αρκει καποιος να διαβασει την διαθηκη του

diauhkh

Την προτομη του Ρεπουλη καθαρισαν σε μια απο τις δρασεις τους οι ermionidistas το 2011.

H χωροθετηση κατα την γνωμη μου ειναι λαθος.Οταν αντικριζεις το Ηρωον γυρνας την πλατη στον Ρεπουλη.

REPOYLIS

Η τελευταια προτομη ειναι μεταλλικη επισης και ειναι του Γιαννου Κρανιδιωτη.

Ειναι στη πανω πλατεια και θα λεγαμε ιεραρχικα η σημαντικοτερη μιας και ειναι στο εμπορικο κεντρο της πολης.Κοσμος παει κι ερχεται παιδια που σχολανε απο το Α Δημοτικο  σχολειο, τα καφενεια παντα γεματα οι Εθνικη τραπεζα διπλα ακριβως,η Αγροτικη στην αλλη γωνια η αστυνομια , εμπορικα καταστηματα και σουπερ μαρκετ η πιατσα των ΤΑΞΙ…

Κρανιδιωτης1

Η καρδια της Ερμιονιδας χτυπα εδω.Και εδω επελεξε κυριολεκτικα πανω στο πεζοδρομιο να τοποθετησει η Δημοτικη αρχη την μεταλλικη προτομη του αναπληρωτη  υπουργου εξωτερικων του ΠΑΣΟΚ  (και μελους της ΚΕ αυτου του κομματος)Κυπριου Γιαννου Κρανιδιωτη με καταγωγη των προγονων του (1878)απο το Κρανιδι (το πραγματικο επωνυμο ηταν Πουρλετσης η Βουρλετσης. Ό έκ Κρανιδίου Νικόλαος Πουρλέτσης ή Βουρλέτσης ναυτικός και εμ­πορευόμενος έπεσκέπτετο τήν Κυπρον μέ τά Ιστιοφόρα του, μετά δέ τήν ‘Αγγλικήν μεταπολίτευσιν του 1878 έγκατεστάθη μονίμως είς τήν Λευκωσίαν αναγκασθείς νά άλλάξη τό έπίθετόν του, διότι όλοι τόν ώνόμαζαν ό Κρανιδιώτης.).Η προτομη ειναι δωρεα τουριστικης  επιχειρισης Κυπριακων συμφεροντων που ετσι προβαλεται στην πολη σαν χορηγος.

Αν υπαρχει μια ταση στις προτομες για συμβολικη αναπαρασταση του τιμωμενου προσωπου μια λιτοτητα στην πλαστικοτητα  μια αφαιρεση και μια εξειδανικευση, σιγουρα  ο γλυπτης σε αυτη την περιπτωση δεν ανοικει σε αυτη τη σχολη.Πιστη ρεαλιστικη αναπαρασταση του τιμωμενου και καθε λεπτομερειας του προσωπου του ακομα και γυαλια του εβαλε  ετσι που να ειναι σαν «να αρχισει να σου μιλα απο στιγμη σε στιγμη» .Ομως ο Γιαννος Κρανιδιωτης δεν ηταν αυτο που θα μπορουσαμε να πουμε ομορφος αντρας ανεξαρτητα απο τις πολιτικες του αρετες και ιδιοτητες.Γι αυτο και δεν καταλαβαινω γιατι επελεγει αυτη η μορφη αναπαραστασης για να στολισει το κεντρο της πολης .

My beautiful picture

Υπαρχει ενα θεμα χωροθετησης στην πανω πλατεια. Απλα δεν χωρανε ολα εκει.Και παγκακια και καφετεριες και προτομη και συντριβανι και το ταμπλο της ΑΕΚ, και βιβλιοσπιτο και τηλεφωνικος θαλαμος , και παρακαρισμενα αυτοκινητα , και συνεχης κινηση αυτοκινητων,ολα χυμα και ανακατεμενα. Ισως για αυτο η προτομη μπηκε (βιαστικα θαλεγα) πανω στο πεζοδρομιο.Καλιστα θα μπορουσε αν ειναι τοσο σημαντικο το προσωπο που επιβαλεται η τοποθετηση της προτομης στην κεντρικη πλατεια να μπει στο πλαι κατω απο το πευκο η προς την πλευρα της εθνικης τραπεζας.Μονο που αποψη μου ειναι πως οχι δεν ειναι τοσο σημαντικο προσωπο για να μπει στο κεντρο της πολης η προτομη του.Ουτε συνδεθηκε η πολιτικη του δραση και ζωη με την πολη του Κρανιδιου και την Ερμιονιδα ευρυτερα.

Πολυ γυαλιστερο μαρμαρο, περιεργη η βαση, λερωμενη και η προτομη και η βαση, σβυσμενο το επωνυμο διακρινεται μονο το Γιαννος.

Ο Γιαννος Κρανιδιωτης ηταν ενα πολιτικο προσωπο υπουργος κυβερνησεων του ΠΑΣΟΚ.Ειναι πολυ κοντα στην ιστορια για να μπει η προτομη του οπουδηποτε στο βαθμο που υπαρχουν και αντιρρησεις οσον αφορα τις πολιτικες επιλογες του τοτε κομματος του.Ωφελησε τελικα η ενταξη της Κυπρου στην ΕΕ;Την ωφελησε οικονομικα και πολιτικα;

Πολυ περισσοτερο να μπει η προτομη του στην κεντρικη πλατεια μιας πολης με την οποια το μονο κοινο που υπαρχει ειναι η μακρινη καταγωγη καποιων  προγονων του .Γιατι η συνδεση του Κυπριακου προβληματος (της κατοχης του νησιου )με το Κρανιδι ειδικα ειναι μαλλον μακρινη.

Εσεις για ποιο σημαντικο πολιτικο  εργο θυμαστε τον Γιαννο Κρανιδιωτη;Η ιστορια μετα απο 50 χρονια για ποιο σημαντικο εργο θα τον καταγραψει στα προσωπα που η προτομη τους πρεπει να  στολιζει μια πολη;Τραγικος ο θανατος του με την πτωση του φαλκον αλλα εκτος απο αυτο;Θα μπορουσε ενας θαυμαστης του εργου του να μιλησει για την ενταξη της Κυπρου στην ΕΕ(συμφωνία της 6ης Μαρτίου 1995).Ομως ο περιφημος Παγκαλος αλλα λεει για τον «φιλο «του Κρανιδιωτη

Στον βαθμο ομως που για διαφορους λογους (κυριως προβολης της επιχειρησης χορηγου κατα την γνωμη μου) μπηκε αυτη η προτομη (συζητησιμης αισθητικης) καλο θα ηταν να μεταφερθει σε αλλη θεση στην πλατεια ετσι που να μην σκονταφτει κανεις πανω της οταν περπατα στο πεζοδρομιο και να μην κυριαρχει η παρουσια της στην καθημερινοτητα μας.Εκτος και αν μετα απο δημοσιο διαλογο ανακαλυψουμε πως το μηνυμα της υπαρξης αυτης της προτομης ενος πολιτικου  ειναι δυνατο και σημερινο και αρα δικαιουται αυτη  τη θεση.

Κλεινοντας αυτη την αναρτηση θα ελεγα πως η πολη εχει καποια σημεια αναφορας. Χρηστικης αναφορας αν μου επιτρεπεται η εκφραση .Προτομες επιφανων προσωπων και Ηρωα.Καλο θα ηταν να τα φροντιζει να τα κρατα καθαρα οπως κραταμε καθαρο το σπιτι μας. Να τα τιμα δηλαδη. Αυτο ειναι ευθυνη της δημοτικης αρχης.Αν ειναι παρατημενα καλυτερα να μην υπαρχουν.

Αλλα η πολη θα επρεπε να εχει και σημεια ομορφιας και αισθητικης .Οχι μονο τα παρκα της αλλα και εργα γλυπτα, κατασκευες μεσα στο χωρο που επισης θα γινουν με τον χρονο σημεια αναφορας. Αν θελαν οι χορηγοι πετρελαιου στα σχολεια και ταπητα στα γηπεδα μπασκετ θα μπορουσαν να προσφερουν στην πολη αγαλματα και παρκα.( Εστω πεζοδρομια για να βαδιζουμε στην πολη ολοι με ασφαλεια). Αλλα για να σκεφτουν να προσφερουν στην πολη μνημεια πολιτισμου πρεπει και οι ιδιοι να εχουν αυτο τον πολιτισμο την τεχνη στην ζωη τους. Οχι να αγοραζουν ακριβους πινακες για επενδυση των κεφαλαιων  αλλα να συγκινουνται πραγματικα μπρος στην τεχνη και να θελουν αυτη την συγκινηση να την κοινωνησουν με τους ανθρωπους.

Οι πλουσιοι της Ελλαδας ομως ειναι πολυ προσφατοι στην υψηλη κοινωνια εδω και μολις καποιες δεκαδες χρονια. Τους αρεσει η επιδειξη, η προβολη , ο θαυμασμος του ποπολου , το χειροκροτημα, ειναι με εναν περιεργο τροπο ακομα  «λαικοι»με την κακη εννοια του ορου σαν τον αρχοντοχωριατη κ Ιορδανη του Μολιερου ισως και γι αυτο τους θαυμαζει μερος του  «λαου», τους νιωθει κοντα του. Σε αντιθεση με τους δικους μας (κρατικοδιαιτους ) πλουτοκρατες  η αστικη ταξη της Ευρωπης εχει αιωνες ενασχοληση με τον πολιτισμο και την τεχνη και  μια αλλη σχεση μαζι τους. Ισως γι αυτο οι μεγαλες αλλα και μικροτερες Ευρωπαικες πολεις εχουν αγαλματα και κατασκευες στο χωρο προσφορα καποτε και των πλουσιων.

……….το μεγαλο κεφαλαιο για τα ψιχουλα. Και απαιτουμε να φορολογηθουν τα κερδη τους που στα χρονια της διαλυσης της Ελληνικης κοινωνιας αυξηθηκαν και εφυγαν στο εξωτερικο.Γιατι λεφτα υπαρχουν.Βγαινουν απο τα πετρελαια τις αφορολογητες εξωχωριες το ειδικο φορολογικο καθεστως την πτωση των μεροκαματων τις εντολες του διεθνους κεφαλαιου προς τις Ελληνικες κυβερνησεις .

Ποτε δεν θα σκυψουμε το κεφαλι στους πλουσιους και την εξουσια τους. Ιδεολογικα και πολιτικα θα ειμαστε παντα απεναντι τους.Η κοινωνια θα γινει καλυτερη μονο αν περασουν στο κρατος τα μεγαλα μεσα παραγωγης. Το κερδος που παραγουμε με την εργασια μας.

Αν το κρατος δεν εχει λεφτα για πετρελαιο στα σχολεια ειναι τα δικα τους αφορολογητα κερδη οι δικες τους πολιτικες κυβερνησεις που φταινε.Και αν στα σπιτια μας δεν εχουμε λεφτα για πετρελαιο παλι αυτοι φταινε.Γιατι αυτοι δεν εχουν σπιτια.Παλατια εχουν.Χωρις να εχουν δουλεψει ποτε στην ζωη τους.Λιγες οικογενειες ειναι στην χωρα μας οι κατοχοι του μεγαλου πλουτου.Λιγες δεκαδες χιλιαδες οι πλουσιοι.

Με τοσα ευχαριστηρια στους εφοπλιστες μονο προτομες που δεν τους εχουμε κανει ακομα στις πλατειες μας.Και ελπιζω να μην βαζω ιδεες στα μυαλα καποιων γιατι στο Νυδρι της Λευκαδας κυριαρχει στο λιμανι το αγαλμα του Ωναση (δωρεα φιλων του) επειδη ειχε αγορασει ενα μικρο νησακι στην περιοχη.

Τα ευχαρηστηρια κατα καιρους των Δημαρχων μας προς τους εφοπλιστες που εχουν σπιτια στην περιοχη για τις δωρεες τους αποτελουν πολιτικη πραξη. Εχουν πολιτικο νοημα και μηνυμα.Και σε αυτο το μηνυμα δεν ειμαστε ολοι συμφωνοι. Ελπιζω η νεα κυβερνηση να στειλει τον λογαριασμο εκει που πρεπει.Γιατι ολα αυτα τα χρονια μονο εμεις πληρωνουμε και τωρα στραγγιξαμε. Να πληρωσουν λοιπον τους φορους τους (μικρο μερος των κερδων τους)και δεν θελω η κορη μου να ζεσταινεται με τις δωρεες τους στο σχολειο. Εμεις σαν οικογενεια ποτε δεν απλωσαμε το χερι να ζητησουμε λεφτα. Δουλευουμε για να ζησουμε και οταν δεν εχουμε αγωνιζομαστε για να εχουν ολοι οι ανθρωποι και εμεις μαζι τα απαραιτητα.

http://www.dimosermionidas.gr/550-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-271.html

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΒΑΡΔΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Ο Δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Σφυρής, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης κ. Χρήστος Δάγκλης, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Δημαράκης και η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αγγελική Λούμη, ευχαριστούν θερμά την οικογένεια Βαρδή και Μαριάννας Βαρδινογιάννη για την γενναιόδωρη προσφορά τους, που αφορά στην εξασφάλιση πετρελαίου για το σχολικό έτος 2014 – 2015 για όλες τις Σχολικές Μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δημοτικής Ενότητας Ερμιόνης και στην χορηγία παιχνιδιών τα οποία δόθηκαν στους μαθητές των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων στις σχολικές εορτές των Χριστουγέννων της Δημοτικής Ενότητας Ερμιόνης.
Τέτοιου είδους χορηγίες είναι αξιέπαινες και πρέπει να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση διότι εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή και απρόσκοπτη λειτουργία της μαθητικής κοινότητας.

Επειδη η Ερμιονιδα συνεχιζει φυσικα να παραγει να φορτωνει και να διαχειριζεται καθημερινα συμμεικτα απορριμματα μεσα σε εκωφαντικη σιωπη ολων των Δημοτικων παραταξεων και περιβαλλοντικων σωματειων ας αναλογιστουμε πως η σιωπη ειναι συνενοχη.Τα απορριμματα μας (συμμεικτα) φορτωνονται τουλαχιστον σε ενα σημειο στο σημειο μεταφορτωσης στο Κοκκιναρι πανω στο δρομο Πορτο Χελι- Κρανιδι σε εμπορευματοκιβωτια και απομακρυνονται.

Ποιος αδειοδοτημενος χωρος παρα περα διαχειρισης τα δεχεται;

http://www.renadourou.gr/?p=17240

http://left.gr/news/i-perifereia-attikis-kataggellei-tin-apofasi-gia-ti-metafora-4000-tonon-skoypidion-tis-tripolis

Η Περιφέρεια Αττικής καταγγέλλει την απόφαση για τη μεταφορά 4.000 τόνων σκουπιδιών της Τρίπολης στο ΧΥΤΑ Φυλής

Την προκλητική και απαράδεκτη απόφαση των γενικών γραμματέων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Γιώργου Διδασκάλου και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, Μανώλη Αγγελάκα, σχετικά με τη μεταφορά 4.000 τόνων σκουπιδιών της Τρίπολης στο ΧΥΤΑ Φυλής, καταγγέλλει η Περιφέρεια Αττικής. Πρόκειται για απόφαση που έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με την εκπεφρασμένη βούληση της νέας Εκτελεστικής Επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής να βάλει τέλος στο αποτυχημένο status quo διαχείρισης σύμμεικτων απορριμμάτων με τελικό αποδέκτη τη Φυλή.

Η νέα διοίκηση του ΕΔΣΝΑ έχει υπογραμμίσει σε όλους τους τόνους την αδυναμία της ΟΕΔΑ Φυλής να συνεχίσει να είναι ο αποδέκτης απορριμμάτων εκτός Αττικής. Η Περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ, Ρένα Δούρου έχει επανειλημμένως τονίσει ότι «πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση, με την επίκληση του επείγοντος, να επιβαρύνεται και άλλο η Φυλή. Η νέα περιφερειακή Αρχή Αττικής είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε αυτή την πρακτική που θέλει τη Φυλή τελικό αποδέκτη των απορριμμάτων από άλλες περιφέρειες και δήμους. Η λύση δεν θα είναι πλέον η Φυλή».

Αυτή τη σαφή βούληση, η οποία έχει τη στήριξη των πολιτών της Αττικής, αποφάσισε να αγνοήσει προκλητικά ο διορισμένος τον Ιανουάριο του 2014 γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, Μ. Αγγελάκας. Πρόκειται για τον ατυχήσαντα υποψήφιο της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Αθήνας στις βουλευτικές εκλογές του 2012, ο οποίος διορίστηκε τον Αύγουστο το 2012 από τη συγκυβέρνηση στη θέση του γγ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου και τον Ιανουάριο του 2014 στη θέση του γγ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής. Στη δε θέση του στη γενική γραμματεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου διορίστηκε με κυβερνητική απόφαση ο στενός του φίλος και συνεργάτης του, Γιώργος Διδασκάλου, αντιπρόεδρος της ΝΟΔΕ Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας.

Η απόφαση των δύο διορισμένων από την προηγούμενη κυβέρνηση γγ των αποκεντρωμένων διοικήσεων Αττικής και Πελοποννήσου, συνιστά πραξικοπηματική ενέργεια, η οποία αγνοεί την απόφαση της πρόσφατα εκλεγμένης διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής.

http://library1kranidi.blogspot.gr/2015/01/28-530.html

Πρόσκληση σε νέα μέλη

Τετάρτη28 Ιανουαρίου

5:30 το απόγευμα

τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κρανιδίου πραγματοποιούν τη συνάντησή τους στο χώρο της βιβλιοθήκης.(Παλαιό Γυμνάσιο-Μπαρδούνια)

Η ομάδα παραμένει ανοικτή σε νέα μέλη αλλά και ιδέες .Σας προσκαλούμε στη συντροφιά μας κι αυτή τη χρονιά. Ελάτε να ταξιδέψουμε στο μαγικό κόσμο των βιβλίων, να ανταλλάξουμε σκέψεις ελεύθερα και δημιουργικά.                  

 

Βιβλία που θα διαβαστούν τους επόμενους τρεις μήνες:

· Μάρτυς μου ο Θεός-Τσίτας Μάκης-Κίχλη

· Η τριλογία του Βερολίνου-Philip Kerr-Κέδρος

· Μπαρ Φλωμπέρ-Αλέξης Σταμάτης -Καστανιώτης

Πληροφορίες: 27540-23461

http://argolika.gr/index.php/2014-25-96-44-85-11/2013-44-34-89-23-12/2014-200-100-780/5138-dhmiourgeitai-enosh-syggrafeon-argolidas

Οι συγγραφείς και οι ποιητές που κατάγονται ή κατοικούν στην Αργολίδα πρόκειται να φτιάξουν Ένωση. Στις 15 Φεβρουαρίου, έπειτα από κάλεσμα της συγγραφέα Κατερίνας Παπαδριανού, θα γίνει η πρώτη συνάντησή τους…

Όπως αναφέρει σε μήνυμά της η κ. Παπαδριανού:

«Αγαπητοί φίλοι,
Μετά από πολύ σκέψη και αφού αντάλλαξα γνώμες και ιδέες με όσους συγγραφείς και ποιητές γνώριζα της Αργολίδας, σκέφτηκα να δημιουργήσουμε μια «Ένωση Συγγραφέων και Ποιητών Αργολίδας» για να μας βοηθήσει να ανταλλάξουμε εμπειρίες, πληροφορίες, γνώσεις και να κάνουμε στο ευρύτερο κοινό περισσότερο γνωστές τις πνευματικές μας δημιουργίες.
Προτείνω στις 14 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 12 μεσημέρι να συναντηθούμε στο φιλόξενο χώρο του «Προοδευτικού Συλλόγου ο Παλαμήδης», Σταϊκοπούλου 52, στο παλιό Ναύπλιο. Η μορφή, το σχήμα και το περιεχόμενο της Ένωσης θα δημιουργηθεί με την πρώτη μας συνάντηση. Από την πρώτη αυτή επικοινωνία θα εξαρτηθούν όλα. Καλό είναι να προωθήσετε αυτό το μήνυμα σε όσους συγγραφείς ή ποιητές γνωρίζετε από την Αργολίδα».

Καλα δειγματα γραφης για το νεο ΔΣ του Μουσικου Συλλογου και δεν αναφερομαι μονο στην αποστολη δελτιων τυπου.    

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

Ερμιόνη Αργολίδας   Τ.Κ. 21051

Τηλ. 27540 21101   Fax: 27540 29029 Κιν.   6954353326           e-mail : dimvargr@otenet.gr           Ιστοσελίδα : www.choir.gr

Δελτίο Τύπου

Με το θλιβερό άγγελμα της απώλειας του σπουδαίου καθηγητή πιάνου και μουσικοπαιδαγωγού Γεωργίου Μάνεση, επί μακρόν φίλου, υποστηρικτή και συνεργάτη του Μουσικού Συλλόγου Ερμιόνης, συνεκλήθη εκτάκτως σήμερα το Δ.Σ. του Συλλόγου μας και αποφάσισε τα εξής:

  1. Να εκπροσωπηθεί ο Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης στην εξόδιο ακολουθία.
  2. Να εκφραστούν συλλυπητήρια στους οικείους του εκλιπόντος.
  3. Να δημοσιευθεί το παρόν στα ηλεκτρονικά μέσα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                           Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δημήτρης Βαρσόπουλος                                            Δημήτρης Χελιωτης

 

http://www.phifestival.com/

Το κτημα Μανεση στο Πορτο ΧελιManessis-Estate_Entrance-e2027a80

http://diastixo.gr/allestexnes/mousiki/1658-lint-ton-schubert-ravel

της Μαρίας Κοτοπούλη

Οι εκπλήξεις έρχονται από την περιφέρεια και αυτή τη φορά ήρθαν από το πανέμορφο και κοσμοπολίτικο Πόρτο Χέλι, όπου δύο εμπνευσμένοι καλλιτέχνες, ο πιανίστας, παιδαγωγός και μουσικολόγος Γιώργος Μάνεσης και η πιανίστα Μάνια Βλαχογιάννη, διοργάνωσαν το Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού στο Πόρτο Χέλι. Ο πρώτος διέθεσε τον ιδιόκτητο χώρο του για την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων και η δεύτερη είχε την ευθύνη για την κατάρτιση του προγράμματος. Εμείς είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε και να απολαύσουμε τα λιντ των Σούμπερτ και Ραβέλ, ερμηνευμένα από τη λυρική υψίφωνο Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη και την Κωνσταντίνα Γύφτουλα, που τη συνόδευσε στο πιάνο αλλά και ερμήνευσε σολιστικά έργα των δύο συνθετών.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%83%CE%B7%CF%82

Ο Γιώργος Μάνεσης είναι Έλληνας Πιανίστας και Μουσικοπαιδαγωγός. Σαν πιανίστας είχε μια ενδιαφέρουσα πιανιστική σταδιοδρομία στις δεκαετίες του ’60 και του ’70 µε έδρα τη Βιέννη, το Παρίσι, το Μόναχο, τη Λωζάνη και µε εγκωµιαστικές κριτικές

Μουσικοπαιδαγωγική225PX-~1

Απο τον Φεβρουάριο του 1998 ήταν διευθυντής και διδάσκων στη Σχολή Πιάνου του Πανεπιστηµίου Indianapolis (έδρα Αθήνας), επίσης το 1977 ως Καθηγητής πιάνου στο Ωδείο Πειραιά µε µία µεγάλη τάξη Ανωτέρας Σχολής. Από το 2000 μέχρι σήμερα είναι Καθηγητής Πιάνου στο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας.

Από το 1972 γίνεται μουσικός σύµβουλος νέων καλλιτεχνών (µαθητών του και μη), πολλοί εκ των οποίων διαπρέπουν ως σολίστ ή παιδαγωγοί εντός και εκτός Ελλάδας µε µεταπτυχιακές σπουδές και υποτροφίες σε µεγάλα πανεπιστήµια των Η.ΠΑ και της Ευρώπης. Μεταξύ αυτών οι: Madeleine de Ribaupierre, James Juan, Γρηγόρης Ζαµπάρας, Μαριλίνα Τζελέπη, Daisy Knutti, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Λουκία Σπανάκη, Γιάννης Γρηγοράκης, Σοφία Κόκκορη, Βασίλης Θεοφιλίδης, Βούλα Αµιραδάκη κ.ά. Την περίοδο 19871997 είναι Διευθυντής του Δηµοτικού Ωδείου Λαµίας, από το 1987 μέχρι το 2002 Καθηγητής πιάνου στο Δηµοτικό Ωδείο Λαµίας, από το 1973 μέχρι το 1977 Καθηγητής πιάνου στο Institut de Ribaupierre της Λωζάνης και βοηθός και αντικαταστάτης της Alice Pashkus σε Bιέννη, Ν. Υόρκη και Αθήνα το έτος 1960-1972, στην προετοιµασία νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών του πιάνου για τη σολιστική τους σταδιοδροµία. Ιδρυτής του καλλιτεχνικού κέντρου Αρµονία κοντά στη Λωζάννη 1971-1977, που αποτέλεσε πόλο έλξης πολλών γνωστών καλλιτεχνών από την Ευρώπη, την Ασία και την Αµερική και συγκέντρωνε µία τεράστια συναυλιακή και σεµιναριακή δραστηριότητα, µε ευµενέστατες μάλιστα κριτικές από τον ελβετικό τύπο και ιδρυτής και Πρόεδρος του κοινωφελούς πολιτιστικού σωµατείου «Η Τέχνη της Ζωής» από το 1988, το οποίο οργανώνει το Φεστιβάλ Πορτοχελίου.

Ερευνητής

Ερευνητής από το 1965 µε ένα κύκλο επιστηµόνων, ειδικών και µαθητών του στους τομείς:

α) κινησιολογία-τεχνική-φυσιολογία και

β) Σχέση και επίδραση της ποιότητας ζωής του καλλιτέχνη στον ήχο και την ερμηνεία. Τα συμπεράσματα αυτής της πολύχρονης έρευνας, χάρη στα οποία ο νέος καλλιτέχνης µπορεί να δημιουργήσει µεγαλύτερο ρεπερτόριο, να επικοινωνεί καλύτερα µε το κοινό και να παίζει πιο απελευθερωμένα, θα αποτελέσουν το θέμα σχετικού βιβλίου.

Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού ΠορτοΧελίου

Το Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισµού Πορτοχελίου ξεκίνησε το 1990 και σήµερα συνεργάζεται µε φορείς παγκοσµίου κύρους όπως η Μουσική Ακαδηµία της Σόφιας, το Πανεπιστήµιο Indianapolis των Ηνωµένων Πολιτειών, το Υπουργείο Πολιτισµού της Δηµοκρατίας της Ρωσίας, γνωστές ανώτατες κρατικές σχολές της Γερµανίας κ.α. Στα πλαίσια του φεστιβάλ πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου, δεκάδες συναυλίες, εκθέσεις, σεμινάρια και συνέδρια κ.τ.λ.

Σπουδές

Έως το 1951 στην Ελλάδα µε τη µητέρα του Ιωάννα Γιάπαπα-Μάνεση, πιανίστα και µαθήτρια του Εmil von Sauer (µαθητή του Liszt) καθώς ­και µε τον ΑΙ. Tournaissen, µαθητή του Busoni.

1951 -1959 στο Μόναχο, υπότροφος του γερµανικού Υπουργείου Παιδείας στην Ανώτατη Κρατική Σχολή Μουσικής µε τους Walter Dorfmueller, Erick Then-Bergh, Oskar Koebel και Maria Hindemith. Δίπλωμα πιάνου το 1956 και διδασκαλίας το 1959 µε τον ανώτατο βαθµό της χρονιάς και στις δύο περιπτώσεις.

1954 -1957 Παράλληλες σπουδές στη Νυρεµβέργη µε την πιανίστα Olga Karabai, μαθήτρια στη Μόσχα του Heinrich Neuhaus.

19591962 Βιέννη και Νέα Υόρκη: µετεκπαίδευση κοντά στην Alice Pashkus, σπουδαία µουσικοπαιδαγωγό και καλλιτεχνική σύµβουλο µεγάλων καλλιτεχνών όπως ο Υehudi Menuhin, ο Charles Munch κ.α.

19621972 Συνεχίζει µε την Alice Pashkus ως καλλιτεχνική του σύµβουλό στην σολιστική του πλέον σταδιοδροµία.

19651985 Γαλλία και Ελβετία: έρευνα Μουσικής – Φιλοσοφίας – Μεταφυσικής καθώς και της σχέσης ποιότητας ζωής και Μουσικής Εκτέλεσης κοντά σε μια µεγάλη φυσιογνωµία, τον φιλόσοφο OMRAAM ΜΙΚΗΑΕL AIVANHOV.

Τον Απρίλιο του 1998 προσεκλήθη από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας στη Μόσχα ως επίτιµο µέλος στο 20o Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών πιάνου καθώς και για να παρακολουθήσει και να δώσει σεμινάριο στο Φεστιβάλ Neuhaus.

Την άνοιξη του 1999 «προτείνεται για τον διεθνή προνοµιούχο τίτλο ΜΑΝ OF ΤΗE YEAR 1999 που οφείλεται στα πολλαπλά επιτεύγµατα και συνεισφορές του στην κοινωνία» από το ΑΒΙ (AMERICAN BIOGRAPHICAL INSTITUTE ­InternationaI Board of Research).

Το φθινόπωρο 1999 βραβεύεται µε ειδική τελετή στην αίθουσα του Πολεµικού Μουσείου από την παγκόσµια oργάνωση LΙONS για τα πολλαπλά επιτεύγµατα και τη μεγάλη κοινωνική του προσφορά.

Την άνοιξη του 2000, κατόπιν πρόσκλησης, πραγματοποίησε σεμινάριο στο Πανεπιστήµιο Indianapolis των Η.ΠΑ.

http://matoulapiliouri.blogspot.gr/

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑ ΣΟΦΙΑ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟΧΕΛΙ

Η Βέμπο γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου του 1910 στην Καλλίπολη της ανατολικής Θράκης……………….
Το ταξίδι του μέλιτος έγινε αφορμή να γνωρίσει η Σοφία το Πορτοχέλι. Επειδή δεν πρόλαβαν το πλοίο για τις Σπέτσες , τους πήγε ο Ανδρέας Βέμπος με το αυτοκίνητο μέχρι το Πορτοχέλι, απ’ όπου με καΐκι , πέρασαν στις Σπέτσες. Ο τότε δήμαρχος του Πορτοχελίου Δημήτρης Πίκουλας ,ενθουσιασμένος που περνούσε η Βέμπο, της πρόσφερε 10 στρέμματα γης της αρεσκείας της. Δεν ξέρω αν τελικά τα πήρε αυτά τα στρέμματα , αλλά το Πορτοχέλι έγινε για τη σοφία το λιμανάκι της γαλήνης τα τελευταία φουρτουνιασμένα χρόνια της ζωής της. Το Πορτοχέλι χρωστάει πολλά στη Βέμπο για τη μετέπειτα φήμη που απέκτησε σαν τουριστικό θέρετρο.
…………………………………………………………………………………………………..
Εκείνη την εποχή είχε αρχίσει να συζητιέται στους καλλιτεχνικούς κύκλους , αλλά και μεταξύ των θαυμαστών της, πως κάτι δεν πήγαινε καλά με την υγεία της. Και πράγματι, το καλοκαίρι που ακολούθησε δεν εμφανίστηκε στο θέατρο. Έφυγε με τη Χάιδω για το Πορτοχέλι. Τα νεύρα της ήταν πολύ κουρασμένα.
Εκείνο το καλοκαίρι τις επισκέφθηκα για πρώτη φορά στο Πορτοχέλι.Η σοφία έκανε ό,τι μπορούσε για να με περιποιηθεί. Πέρασα τρεις αξέχαστες μέρες μαζί τους. Τα βράδια τρώγαμε στο «Καβουράκι», την ταβέρνα του μακαρίτη του Τριγκάκη. Τι αξέχαστα χρόνια! Το Πορτοχέλι επιδρούσε με τρόπο μαγικό στην κουρασμένη της ψυχή………………………………………………………………………….
Η Σοφία ,όσο καιρό βρισκόταν στο Πορτοχέλι , ήταν καλά.Μόλις επέστρεφε στην Αθήνα ,στο σπίτι της, ξαναρρώσταινε.
Τα πράγματα χειροτέρεψαν, όταν ,το Μάρτη του ’77 , η σοφία έπεσε στην κρεβατοκάμαρά της και έσπασε το πόδι της στον αστράγαλο. Αμέσως ειδοποιήσαμε τον αδελφό της και η μεταφέραμε στο ΚΑΤ, όπου της έβαλαν γύψο , κι αμέσως σε κλινική της Κηφισιάς, για να ηρεμήσει και ν’ αναρρώσει. Μετά από ένα περίπου μήνα βγήκε απ΄ την κλινική σε αρκετά καλή κατάσταση κι αμέσως έφυγε για το Πορτοχέλι.Όλα έδειχναν πως είχε ξαναβρεί κάπως το εαυτό της . πως είχε αρχίσει πάλι ν’αποκτά κάποια διάθεση για τη ζωή.
Το καλοκαίρι το περάσαμε παρέα στο Πορτοχέλι . Είχαν έρθει και η Χάιδω με τον άντρα της απ’ το Λονδίνο – γιατί είχε παντρευτεί στο μεταξύ- ενώ κατά καιρούς την επισκέπτονταν και τ’ αδέρφια της. Ο Τραϊφόρος έγραφε σενάριο με θέμα τη ζωή της, που του είχαν ζητήσει Ελληνοαμερικάνοι, με σκοπό να το προωθήσουν για να γίνει κινηματογραφική ταινία στην Αμερική.
Ήταν ένα αξέχαστο καλοκαίρι , το τελαυταίο της ζωής της. Η σοφία σηκωνόταν στις πέντε το πρωί , για να προλάβει τις ψαρόβαρκες και να αγοράσει φρέσκα ψάρια. Της άρεσε πολύ να μιλάει με τους απλούς ανθρώπους , κι αν είχε τύχει να έχουν φτιάξει κακαβιά ,βούταγε κι αυτή το κουτάλι της στην κοινή τσανάκα. Ήξερε πολύ καλά πως αυτοί οι απλοί άνθρωποι ήταν ένα κομμάτι της αληθινής ευτυχίας της ζωής της……..
Κοντά στο σπίτι της έμενε κι ο κλασικός πιανίστας Γιώργος Μάνεσης και πολλές βραδιές συγκεντρωνόμαστε στην ωραία του έπαυλη , όπου, αν είχε κέφια η Σοφία , τραγουδούσε και τη συνοδεύαμε στο πιάνο.
Εκείνο το καλοκαίρι είχε επισκεφθεί το Γιώργο ένας Γερμανός φίλος του , θεατρολόγος. Αν θυμάμαι καλά , το όνομά του ήταν Ουβ. Ο Ουβ ,λοιπόν κατεβαίνοντας τα πρωινά να κολυμπήσει , αναγκαστικά περνούσε μπροστά από το σπίτι της σοφίας. Περνώντας κάποιο πρωινό ,είδε τη Βέμπο να περιποιείται τα λουλούδια της φορώντας μια απλή ρόμπα κι ένα τσεμπέρι στο κεφάλι . όταν επέστρεψε στο σπίτι του Γιώργου , τον ρώτησε για την Σοφία, λέγοντάς του πως δεν μπορεί να ήταν μια απλή γυναίκα ,πως σίγουρα έπρεπε να ήταν κάποια ξεχωριστή προσωπικότητα. Ο Γιώργος του εξήγησε ποια ήταν κι ο Γερμανός έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για να την γνωρίσει. Έτσι,ένα βράδυ η σοφία έβαλε ένα κατακόκκινο μακρύ φόρεμα . ένα άσπρο τσεμπέρι στο κεφάλι , κι όλοι μαζί παρέα πήγαμε στου Μάνεση. Ο Ουβ είχε ξετρελαθεί μαζί της, κι η Σοφία , για να τον ευχαριστήσει ,τραγούδησε μια ολόκληρη ώρα. Ήταν μια αξέχαστη βραδιά, το τελευταίο καλοκαίρι της ζωής της. …………………………………..
Αξέχαστη είναι και η βραδιά της ονομαστικής της γιορτής, το Σεπτέμβριο του ’77. Είχαν έρθει πολλοί φίλοι της από το Πορτοχέλι . Η Σοφία εκείνο το βράδυ έδειχνε ευτυχισμένη………

Υφυπουργος στο ΥΠΕΚΑ ο κ Τσιρωνης

http://www.iefimerida.gr/news/188887/me-mihani-sto-maximoy-o-tsironis-gia-tin-orkomosia-eikones

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ Γ. ΤΣΙΡΩΝΗΣ

Ο οικολόγος, νέος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος έφτασε εκεί με τη σκονισμένη μηχανή του και τον εξοπλισμό που οφείλει να έχει κάθε οδηγός δίκυκλου, καθώς φορούσε το κράνος του αλλά και γάντια. Βέβαια, όλα αυτά μπήκαν στο βαλιτσάκι της μηχανής, πριν ο κ. Τσιρώνης εισέλθει στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ελαβα μειλ και το σηκωνω. Ενας ανθρωπος που ηταν βαθια ολοκληρωτικα απολυτα κατα της βιας.Μια ενεργη πολιτης, επιστημονας ,μια οικολογος , ενας βαθια πολιτικοποιημενος ανθρωπος.

OIKOLOGOI PRASINOI

To

me

Today at 7:09 AM

Οχι πολεμικα οπλα πανω απο κατοικημενες περιοχες.Οχι στα F-16 σε επιδειξεις .H αναρτηση αυτη εχει σχεση με την επιδειξη που εγινε κατα την επισκεψη Σαμαρα στο Ναυπλιο περσι τον Νοεμβρη.

http://www.thepressproject.gr/article/72009/Elliniko-F-16-katepese-se-NATOki-askisi-stin-Ispania

Ελληνικό F-16 κατέπεσε σε ΝΑΤΟϊκή άσκηση στην Ισπανία

10 νεκροί, 13 τραυματίες στο δυστύχημα. Το μαχητικό συνετρίβη στη διάρκεια της απογείωσης, γύρω στις 15:30 (τοπική ώρα), σε αεροπορική βάση στην επαρχία Αλμπαθέτε της κεντρικής Ισπανίας, όπου υπάρχει σχολή πιλότων του ΝΑΤΟ – Μεταξύ των νεκρών και οι 2 Έλληνες πιλότοι

To Λαογραφικο εργαστηρι σας περιμενει.Με δημιουργικοτητα, φιλοξενια και  παντα χαμογελαστους ανθρωπους .

http://oikofrontida.blogspot.gr/2015/01/31.html

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ

Follow me on Twitter

Μαρτίου 2015
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Αλεξης Γρηγοροπουλος

Τασος Αναστασιου

κοκα κολα

Mεταναστες

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ

  • 850,413

Αρχείο

RSS arcadia portal

  • Επέτειος συστάσεως 1ου επισήμου Στρατοπέδου Ελλήνων στο Πάπαρι Μαρτίου 31, 2015
    Το διοικητικό συμβούλιο της Αδελφότητας των απανταχού Παπαραίων διοργανώνει εκδήλωση την Κυριακή 5 Απριλίου 2015 στο χωριό, σε ανάμνηση του ιστορικού γεγονότος της 6ης Απριλίου 1821, που έλαβε χώρα στο χωριό Πάπαρι.   Την ιστορική αυτή μέρα συγκεντρώθηκαν οι αρχηγοί-οπλαρχηγοί και λοιποί αγωνιστές Πελοποννήσου από τον Θ. Κολοκοτρώνη και συγκρότησαν το πρώτο […]
  • Κάτοικοι Σιλίμνας: Όχι σκουπίδια μέσα στη δασική ιστορική περιοχή Αγίου Βλάση Μαρτίου 31, 2015
    Οι κάτοικοι της Σιλίμνας είναι αντίθετοι με τις μεθοδεύσεις του Δήμαρχου, θέτουν σε αμφισβήτηση τη νομιμότητα και καταδικάζουν την ηθική μιας τέτοιας ενέργειας Oι κάτοικοι της Σιλίμνας σε επιστολή τους που απέστειλαν κάνουν λόγο για παράνομη εναπόθεση σκουπιδιών μέσα στη δασική – ιστορική περιοχή Αγίου Βλάση, σε μία χωματερή που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοή […]
  • Eκδήλωση ΦΟΤ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Μαρτίου 31, 2015
    Στο πλαίσιο του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου ο Φιλοτεχνικός Όμιλος Τρίπολης διοργανώνει εκδήλωση το Σάββατο 4 Απριλίου στα εντευκτήρια Φ.Ο.Τ. Ικτήριο Τσιχριτζή) Γρηγορίου Ε΄ 3 Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει παιδαγωγικές δραστηριότητες από το Τοπικό Τμήμα Τρίπολης  Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015 Παιδιά από 5 έως 7 ετών 5-6 […]
  • «Σκοτώνουν» τα σκάφη προτού γεράσουν Μαρτίου 31, 2015
    Μεγάλη καταστροφή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της ναυτικής μας παράδοσης η υποχρεωτική «θανάτωση» των παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών Η Ευρωπαϊκή Ένωση τα έχει βάλει -και πολύ σωστά- με την υπεραλίευση και την παράνομη αλιεία, προκειμένου σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες να προστατευθεί η θαλάσσια πανίδα από την αλόγιστη εξόντωσή της. Μηχανότρατες και βι […]
  • H περιφέρεια Πελοποννήσου στηρίζει τους σκακιστικούς αγώνες (video) Μαρτίου 31, 2015
    Στη Σπάρτη οι σκακιστικοί αγώνες της Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Πελοποννήσου, 3-5 Απριλίου 2015 Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια ανάδειξης και διάδοσης του αθλήματος του σκακιού, δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης κατά τη συνάντησή του με τον Έφορο της Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Πελοποννήσου (ΕΣΠΕΠ) (πλην Αχ […]

Kατηγορίες

Κατηγοριες Tag

Aman resorts RDF SRF RDF Αδεσποτα Αθικια Αλαβανος Αλεκος Αλλη Προταση Αναβαλος Ανεμογεννητριες Βασιλης Λαδας Βουδουρης Βουλευτικες Εκλογες 2015 Γιορτες ελιας Δασος Κορακιας Δεματοποιητης Δημητρης Κοδελας Δημητρης Σιδερης Δημοσια διαβουλευση Δημοτικες εκλογες 2014 Δημοτικη Επιτροπη Διαβουλευσης Δημοτικο σχολειου Πορτο Χελιου Ελος Κοιλαδας Ευπλοια Ιστορικα κτηρια Ερμιονιδας Καραβασιλη Καταφυκι Κοκα Κολα απεργια Λεσχη Αναγνωσης Λιμεναρχειο Λυματολασπη Μετοχι Μονη Αυγου Μπαρου Μπουκλης Ξενοδοχεια ΠΑΜΕ Πανω Πλατεια Κρανιδι Πεζοδρομια στις πολεις Πολιτιστικο μονοπατι Πολυτεχνειο 2014 Πορτοχελιωτικο Kαρναβαλι Πρασινο Σημειο Πυρηνικα Ρεπουλης ΣΥΡΙΖΑ Ερμιονιδας Σκανδαλο αποχετευτικου Κρανιδιου Σουκος Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα Σωματειο ξενοδοχουπαλληλων ΤΑΙΠΕΔ Τατουλης Υδρα Υποψηφιοι βουλευτες Ερμιονιδας Χριστουγεννα Ωρα της γης αποαναπτυξη-τοπικοποιηση αποκατασταση ΧΑΔΑ αφαλατωση βαρεα μεταλλα στο νερο δισκουρια επιδομα ανεργιας επισιτισμος εφοπλιστικο κεφαλαιο κατοχη καυση απορριμματων κοκκιναρι κομποστοποιηση παλαια κτηρια στο Κρανιδι σφαγεια Κρανιδιου φωτια 9 Φλεβαρη φωτιες στις χωματερες φωτοβολταικα χαβουζα Κρανιδιου χελωνες χουντα

Twitter Updates

Flickr Photos

Εικόνα 1329

More Photos
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.