22 1 14 23 26 28 29

 

Αληθεια τι γινεται με το ΤΑΙΠΕΔ και το αεροδρομιο στην Βερβεροντα; Παλι στον παγο; Τι γινεται με την Μαρινα;

4

Μετ εμποδιων;Μπαινει και καλοκαιρι….

Επειδη λοιπον η Ερμιονιδα ειναι μια ζωη στην ουρα των εξελιξεων ας δουμε τι γινεται αλλου για να καταλαβουμε που το παμε και εμεις μετα απο καποια χρονια.

Πρωτη θεση.Μαρινα και αεροδρομιο γινωνται με δικα μας λεφτα.Των φορων μας.Η αν δεν φτανουν των δανειων που παιρνει το κρατος και θα ξεπληρωσουμε με τους φορους μας.Μολις τα εργα τελειωσουν θα τα παρει οπως ολα τα εργα καποιος ιδιωτης για εκμεταλευση.Οπως γινεται με ολες τις Μαρινες. Συνηθως πισω απ αυτον τον ιδιωτη θα ειναι η Γερμανια οπως παντα .Η Γερμανια που ελεγχει την Ευρωπη και τα δανεια μας.

Μην περιμενετε (αν γινει ποτε) το αεροδρομιο στο Πορτο Χελι να το διαχειριστει το Ελληνικο κρατος η ακομα περισσοτερο ο Δημος για να εχει εσοδα.Ουτε στην φαντασια τετοιο σεναριο.Ξερω οι περισσοτεροι θεωρειται το Δημοσιο ανικανο διευθαρμενο γραφειοκρατικο σε αντιθεση με τους ιδιωτες που πανε με το σταυρο στο χερι δουλεουν για το κοινο καλο και ειναι παντα επιτυχημενοι οπως ο Τραμπ. Απατεωνες εκμεταλευτες ιδιωτες ; Ληστρικα διεθνη μονοπωλια που καταστρεφουν την φυση; Αυτα τα λενε οι αριστεροι και οι οικολογοι.Και μεις δεν ψηφιζουμε τετοιους …Ενα παραδειγμα. Για δειτε τι γινοταν το 2012 στα πετρελαια .Κι ομως σε ρεπορταζ του Χρηστου Ιωαννου στο χθεσινο Ντοκουμεντο μολις πηρε το κρατος την διοικηση των Ελληνικων πετρελαιων απο τον Λατση βγηκαν καθαρα κερδη 328 εκατομμυρια ευρω ενω για δεκα χρονια οσο υπηρχε ιδιωτικη διευθυνση ειχαν πτωτικη πορεια (μην κλαιτε δεν εγινε κρατικοποιηση -οπως θα επρεπε- ο Λατσης συνεχιζει να ειναι ο μεγαλυτερος μετοχος στα ΕΛΠΕ με 46% φανερες μετοχες και αγνωστο ποσο κρυφες) .Οσο για το αλλο μονοπωλιο στα πετρελαια ειναι οι δικοι μας ευεργετες και πολυ τιμηθεντες Μοτορ Οιλ με τα επισης μεγαλα κερδη  (που τα μοιραζει στους μετοχους της )στα μνημονιακα χρονια της καταρευσης παρ ολη την πτωση των τιμων του πετρελαιου και της καταναλωσης.Μα απο που βγαινουν τα κερδη;Απο που αραγε καλοι μου ακροκεντροοι;Μηπως απο την τρυπια τσεπη μας;

Το αεροδρομιο λοιπον θα παει κατ ευθεια στο Γερμανικο κρατος δηλαδη την Φραπορτ μαζι με τα αλλα αεροδρομια.Ομως ερχονται οι λεφταδες Γερμανοι να επενδυσουν στην χωρα μας;

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της, η Fraport έχει ένα χρέος 3,6 δις ευρώ το οποίο μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο, ενώ η ρευστότητα της ακολουθεί την αντίστροφη πορεία και σήμερα βρίσκεται στο 1 δισ., από το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο τα 200 εκατ. για το τίμημα της «επένδυσης» της.

Αυτη ειναι η Φραπορτ η οποια  θα παρει δανειο 900 εκατομμυρια  για τον εκσυγχρονισμο και τα νοικια που θα πληρωνει (και αν κατι στραβωσει με τις τραπεζες ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ του Ελληνικου κρατους δηλάδη εμας).

«Είναι γνωστό στη Θεσσαλονίκη ότι πολύ υψηλά ιστάμενος παράγοντας της Πολιτικής Αεροπορίας διαβεβαίωσε συνδικαλιστές του χώρου ότι το ελληνικό Δημόσιο είναι έτοιμο να εγγυηθεί για τα δάνεια της Fraport προκειμένου να γίνει η αποκρατικοποίηση».

Και αναμεσα στους δανειστες της Φραπορτ για να αγορασει τα κρατικα αεροδρομια μας (που μας αποφερουν εσοδα ) και μια κρατικοποιημενη τραπεζα του κρατους που πουλαει.Τους δινουμε λεφτα να μας αγορασουν δηλαδη.Τοσο ξεφτιλα.

Η εταιρεία εξασφάλισε δάνειο ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ από τέσσερις διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, τη European Investment Bank (ΕΙΒ), τη European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), την International Finance Corporation που είναι θυγατρική της Παγκόσμιας Τράπεζας και την Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB), καθώς και από την Alpha Bank.Ως προς τη συμμετοχή της τελευταίας, γεγονός που μπορεί να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς καθώς είναι μία από τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, τραπεζικές πηγές μάς είπαν ότι η Alpha Bank είχε εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στο συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως επίσης και ότι η κυβέρνηση επιθυμούσε διακαώς να τελειώσει αυτή η υπόθεση.

Στο τζαμπα θα γινει η δουλεια απ τη πλευρα τους ,αερατα στις πλατες μας.(εδω στην Βερβεροντα τους κανουμε δωρο και τον βιολογικο καθαρισμο)

depos3

Για να δουμε ομως πως εξελισεται το παραμυθι εκει που ηδη η κρατικη Φραπορτ εχει παρει αεροδρομια που χτισαμε εμεις οι πολιτες με τους φορους μας.Και σκεφτειτε.Ετσι θα φερουν τα φτηνιαρικα πρακτορεια τους πελατες τους στα γερασμενα ξενοδοχεια της Ερμιονιδας;Ετσι θα υλοποιηθει ο στοχος πτωση του κοστους μεταφορας για να αυξηθει η κινηση;

http://money-tourism.gr/apoklistiko-aftes-ine-i-afxisis-tis-fraport/#axzz4a9nLmgVs

Αποκαλύπτουμε σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα τις αυξήσεις που ζητά η Fraport Greece από τους χρήστες χώρων στα αεροδρόμια, για τις μισθώσεις και οι οποίες ξεκινούν από 450% και φτάνουν στο 1000% (!!!).
Οι αυξήσεις 1.000% είναι βέβαια σε βάθος τριετίας, αλλά προφανώς είναι και αυτές δυσβάστακτες, καθώς για να γίνει απολύτως αντιληπτό, το κόστος των 100 ευρώ που μπορεί να πληρώνει κάποιος χρήστης σήμερα, θα γίνει 1.000 ευρώ.

Πιο αναλυτικά, η Fraport Greece σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πληροφορίες, ζητά από τους χρήστες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που αναλαμβάνει, αυξήσεις που ξεκινούν από το 400% για χώρους counter εντός των αεροδρομίων, έως και 600% για χώρους μη στεγασμένους εντός των αεροδρομίων, ΑΜΕΣΑ.

Οι στεγασμένοι χώροι εντός των αεροδρομίων χωρίζονται, σύμφωνα με την Fraport, σε Γραφεία, Counters, Αποθήκες και Αίθουσες Αναμονής (lounge), ενώ οι υπόλοιποι μη στεγασμένοι χώροι χαρακτηρίζονται ως Land. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται μεταξύ άλλων και αεροπορικές εταιρίες, εταιρίες catering, εταιρίες handling, η γενική αεροπορία, κ.ο.κ..

Στους στεγασμένους χώρους αεροδρομίων, το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο ανά μήνα, σε ένα μεγάλο αεροδρόμιο (π.χ. Θεσσαλονίκη ή Ρόδο) για χρήση counters λόγω χάρη, ήταν λίγο πάνω από τα 10 ευρώ. Η Fraport ζητά αυτή τη στιγμή τιμές που ξεπερνούν αρκετά τα 50 ευρώ, αύξηση που φθάνει περίπου στο 450%. Αντίστοιχες ποσοστιαίες αυξήσεις υπάρχουν και στους υπόλοιπους χώρους. Σε συνολικά μεγέθη, μια εταιρία που διατηρεί π.χ. ένα counter εντός αεροδρομίου, ενώ πλήρωνε μέχρι σήμερα 200 ευρώ τον μήνα, καλείται τώρα να καταβάλλει, για την χρήση του ίδιου χώρου, στον οποίο δεν έχει γίνει καμία απολύτως βελτίωση, 850 ευρώ…

Στους υπαίθριους χώρους οι αυξήσεις που ζητώνται άμεσα κυμαίνονται μεταξύ 500 και 600%, με ρητή πρόβλεψη να φτάσουν στο 1000% σε βάθος τριετίας.
Μάλιστα στους χώρους αυτούς, φαίνεται να υπάρχει σοβαρή εμπλοκή με τους προμηθευτές καυσίμων, οι οποίοι αρνούνται κατηγορηματικά να δεχθούν τις αυξήσεις αυτές και φαίνονται διατεθειμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.

Από τις αυξήσει αυτές, εξαιρούνται με βάση την σύμβαση, οι χώροι που χρησιμοποιούν τα Duty Free Shops, κάτι που σημαίνει ότι οι αυξήσεις των χώρων που χρησιμοποιούνται ως σημεία πώλησεις από άλλες εταιρίες, θα είναι εξίσου δυσβάστακτες.

Οι δυσβάστακτες αυτές αυξήσεις, είναι προφανές ότι θα επιβαρύνουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού προϊόντος, καθώς οι εταιρίες θα σπεύσουν να αυξήσουν τα τιμολόγιά τους, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις χρεώσεις της Fraport, κάτι που μόνο ευχάριστο δεν θα είναι.

Υπενθυμίζεται ότι  στη Fraport παραχωρήθηκαν τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Τελος για να κλεισω Ενδιαφερον αρθρο . Οι οικονομια ανακαμπτει οι μισθοι και εργασιακες σχεσεις σε ελευθερη πτωση.
Η κατάρριψη -κατά δεύτερη συνεχή χρονιά- του ρεκόρ αξίας εξαγωγών (πλην πετρελαιοειδών) σημάδεψε ένα 12μηνο έντονων διακυμάνσεων στο πρώτο μισό, αλλά και εκπλήρωσης των εκτιμήσεων και προβλέψεων στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 στο εξωτερικό εμπόριο της χώρας, επισημαίνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων.

Μάλιστα, η διεύρυνση της επίδοσης των 18,36 δισ. του 2015 στα 18,59 δισ. ευρώ πέρυσι (εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών) κατέστη εφικτή παρά τις πιέσεις που επανεμφανίστηκαν κατά τον περασμένο Δεκέμβριο, σε ορισμένους κλάδους της οικονομίας και συνδέονται μερικώς με την ανάκαμψη της αβεβαιότητας γύρω από τις διαπραγματεύσεις και την αξιολόγηση του Προγράμματος Προσαρμογής.

Τα 20 Κυριότερα εξαγόμενα προϊόντα, 2016 (σε εκατ. ευρώ & τόνους)

Στα πλαισια αναζητησης υλικου για τα 50 χρονια απο την δικτατορια της 21ης Απριλιου 1967 και οσα εγιναν στην Αργολιδα και ειδικοτερα στην Ερμιονιδα μιλησα με τον συμπολιτη συναγωνιστη Πανο Ζερβα που συνεληφθει και εκτοπιστηκε στα Γιουρα για καποιους μηνες.Ο λογος ηταν πως σαν μελος της ΕΔΑ θεωρηθηκε επικινδυνος και πολυ περισσοτερο αφου ουτε στο εδω ΑΤ, ουτε στο στρατοπεδο Ναυπλιου που οδηγηθηκε στην συνεχεια μαζι με αλλους , υπεγραψε δηλωση.

Μερος αυτης της συνεντευξης ειναι και τα δυο λεπτα που σηκωνω σημερα.Νομιζω πως εχουν σημασια.Ειναι τα συμπερασματα μιας ζωης.Τι ζηταμε;

My beautiful picture

Ενεργοποιωντας ξανα τις βρυσες στις γειτονιες.Ποσιμο νερο που θα φερνουμε απο Αθηνα.Σε δικτυο που θα εχει καλο ελεγμενο νερο για να πινουμε ιδιοκτησιας του κρατους. Μονο για αυτη τη χρηση νερο ποσιμο.Ο αγωνας αυτος εντασεται στο γενικωτερο παγκοσμιο αγωνα εναντια στην ιδιωτικοποιηση του ποσιμου νερου απο μεγαλες πολυεθνικες .Το ποσιμο νερο δεν ειναι εμπορευμα.Ειναι αναγκη που πρεπει να εξασφαλιζει η πολιτεια σε ολους τους ανθρωπους.

Θα κοστισει χρηματα να μπει δικτυο ποσιμου νερου στις πολεις και τα χωρια μας; Ναι θα κοστισει στον Δημο. Αλλα ποσο επιβαρυνεται ετησια η τσεπη ενος νοικοκυριου για να αγοραζει αμφιβολης ποιοτητας εμφιαλωμενο νερο;Ποσα εκατομμυρια πλαστικα μπουκαλια πανε στα σκουπιδια μας επιβαρυνοντας τον Δημο και το περιβαλλον; Οι πολιτες επαιρναν ποσιμο νερο απο τις δημοτικες βρυσες μεχρι προσφατα.Το κανουν και σημερα σε αλλα μερη της πατριδας μας οπως στην Καρπαθο.

%ce%b2%cf%81%cf%85%cf%83%ce%b72

Οι δημοτικες βρυσες ποσιμου νερου σημαινουν καλυτερη ποιοτητα νερου οικονομια για τα νοικοκυρια προστασια του περιβαλλοντος.Οχι στην σημερινη κατασταση ιδιωτικοποιησης του ποσιμου νερου. Να αγοραζουμε δηλαδη απο τα σουπερ μαρκετ αυτο το δημοσιο αγαθο το απαραιτητο για την ζωη αναλογα με τα λεφτα μας και η ποιοτητα.

1-mah

Αυτα ολα με αφορμη την διαμαχη που εχει ξεσπασει εδω και μηνες αναμεσα στην πλειοψηφια και δημοτικες παραταξεις της αντιπολιτευσης (κυριως την ΠΡΟΣΥΕΡ) σε σχεση με την ΔΕΥΑΕΡ και το χαρατσι στο νερο.

Κανεις ομως δεν λεει πως η ΔΕΥΑΕΡ δεν μας δινει νερο να πιουμε που ειναι και το βασικοτερο.

 

Χωρις πολλα λογια .Η γνωστη στροφη μπροστα στο ξενοδοχειο Λουζη.Για την οποια εγραφα απο τον Φλεβαρη του 2009. Που κανεις δεν βλεπει που πηγαινει  και κανενας δεν σε βλεπει την νυχτα οταν περπατας γιατι εχει μαυρο σκοταδι.Ριβιερα-Πορτο Χελι. Με θαλασσιο μετωπο εχθρικο στους πεζους τις μητερες με καροτσακι τους ηλικιωμενους τους ανθρωπους με κινητικα προβληματα. Με πενταστερα ξενοδοχεια λιγο πιο κατω.

Δεξια διπλα στο στενο δρομο διπλης κατευθυνσης φτιαχνουμε(;) Μαρινα για να σταθμευουν τα κοτερα οι πλουσιοι. Μονο πεζοδρομια δεν φτιαξαμε. Ολα αναρχα χωρις σχεδιασμο. Το ενα πανω στο αλλο κι ολα μαζι πανω στο κεφαλι μας. Αυτος ειναι ο κεντρικος δρομος που οδηγει στην Κοστα και τις Σπετσες. Πεζοι και ΙΧ ολα μαζι. 2017. Καρναβαλι και μια μασκα κρεμασμενη στο δεντρο.Αυτοσαρκασμος;Αναπτυξη;Σε οφελος ποιου;

3

 

Η παλια αστυνομια.Το παλιο Γυμνασιο.Γκρεμιζεται. Το υπογειο του εδω και χρονια σκουπιδοτοπος

Κι ομως θα μπορουσε να αγοραστει απο τον Δημο και να στεγασει υπηρεσιες του.Σε συνδιασμο με τα κτηρια ΔΕΥΑΕΡ και Βιβλιοθηκης που ειναι διπλα.Προσβαση υπαρχει απο τον περιφερειακο.Χωρος σταθμευσης υπαρχει ακριβως μπροστα.Η θεα καταπληκτικη. Η Μπαρδουνια με τα υπεροχα σπιτια και στενα της ξεχασμενη

4

Λιγο πιο κατω το κτηριο Συγγρου (το αντιστοιχο της Ερμιονης) που αυτες τις μερες θα υποδεχτει τον προεδρο της Δημοκρατιας.

martis2014-1 martis2014-2 martis2014-3

Γκρεμιζεται επισης, την στιγμη που ο Δημος δεν εχει αιθουσα εκδηλωσεων.Να σηκωσουμε τα μανικια να το φτιαξουμε.Οπως εκαναν χιλιαδες χρονια οι κατοικοι αυτης της χωρας για τις κοινοτητες τους.

1

Χθες το πρωι.Πλατεια Ρεπουλη.Κατι ξερα κλαδια απο τον Φοινικα κρυβουν το προσωπο του.Ενα αλλο μεγαλο κλαδι απο το κυπαρισσι μισοκρυβει το μνημειο των εκτελεσμενων απο τους Γερμανους ναζι κατακτητες.Οι καφετεριες τριγυρω γεματες νεολαια.Ανεργια.

diauhkh

2

Αδριανος Δριβαλας

Negrh

apo lada 001

1 001

2 001

 

thanatos 001

 

P1140491

 

Αντί αυτών το ΠΕΣΔΑ υιοθετεί την προμήθεια και εγκατάσταση 15 πρόσθετων δεματοποιητών. Αναφέρεται μόνο το κόστος προμήθειας του μηχανήματος ύψους 7,5 εκ.€ (0,5 εκ. το καθένα) χωρίς τη δαπάνη των έργων και δικτύων υποδομής («χωματουργικά, οδοποιία, κτίρια, κλπ»). Και το ποσό αυτό απουσιάζει από τον Π/Υ των έργων «κεντρικής διαχείρισης», γεγονός που υποδηλώνει ότι και αυτό θα φορτωθεί απ’ ευθείας στους δήμους μαζί με το κόστος των συναφών υποδομών.

12

Ερωτηση.Αν ενας δεματοποιητης σημερα αγοραζεται με μισο εκατομμυριο ευρω με τι ποσο  αγοραστηκε αυτος των Διδυμων;Χωρις να μιλαμε για το κοστος λειτουργιας.Για να κανουμε τα συμμεικτα μπαλες με περισοτερο σκουπιδι σιδερο και μεμβρανη το περιτυλιγμα τους δηλαδη.Ποσο πουλαει η AVERMAN εναν δεματοποιητη;Υπαρχουν ενδιαμεσοι στην αγορα τους (προμηθειες κλπ);

%ce%ba%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%b5%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%84%ce%b7

Πολυ σωστα και τα δυο  κειμενα

Οχι δεν εχουν τελειωσει ολα.Αντιθετα τωρα αρχιζουν.Αν δεν προχωρησουν στο εργοστασιο καυσης (και ολα δειχνουν πως με την εξοδο της χωρας μας απο την ΕΕ ολα αυτα τα σχεδια θα μεινουν στα χαρτια)οι υπερ χωματερες της ΤΕΡΝΑ γρηγορα θα κορεσθουν.Οπως ο δεματοποιητης στα Διδυμα.Και παλι στην αρχη θα ειμαστε.

Η Λαικη Συσπειρωση και οι εκπροσωποι της στο Περιφερειακο Γοντικας και Γουργαρης αναλυουν τα δεδομενα με προσοχη και δειχνουν το αδιεξοδο.

ihsh

 

Τρίπολη 20-02-2017

 

Παρέμβαση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Βαγγέλη Γούργαρη στο ΠεΣυ για τον ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου.

Ολοκληρώνετε σήμερα το προμελετημένο και καλά σχεδιασμένο έγκλημα της Παράδοσης της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο μεγάλο κεφάλαιο. Μετά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ που ενέκρινε τη ΣΜΠΕ του ΠΕΣΔΑ, οι δυνάμεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ μαζί με τη Χ.Α. δια χειρός Τατούλη σφραγίζετε σήμερα με την έγκριση του ΠΕΣΔΑ την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ για να κερδοφορεί εγγυημένα επί δεκαετίες σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων που θα πληρώνουν πολλαπλάσια ανταποδοτικά τέλη (τρεις – τέσσερις και πέντε φορές περισσότερα)

Ο Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) που εκπονήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ υπηρετεί με συνέπεια τις φιλομονοπωλιακές πολιτικές όπως αυτές αποτυπώνονται στους γενικότερους στρατηγικούς  στόχους, στις ειδικότερες κατευθύνσεις της Ε.Ε. και στη διαχρονική πολιτική των Ελληνικών κυβερνήσεων. Αναφερόμαστε στη <<Στρατηγική ‘’Ευρώπη 2020’’>> την <<Πρόταση για το 7ο Πρόγραμμα Δράσης για το Περιβάλλον>> και το << Χάρτη Πορείας για την αποδοτικότητα των πόρων>>. Ο ίδιος ο ΠΕΣΔΑ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μέσα στους γενικούς του στόχους εντάσσει και την <<έμφαση σε δράσεις που προωθούν την εφαρμογή της στρατηγικής της Ε.Ε για τα απόβλητα>>.

Δεσπόζων, ειδικότερα, είναι ο ρόλος της Οδηγίας για τα απόβλητα (2008/98/Ε.Κ.) και του δικού μας εφαρμοστικού νόμου 4042/2012.

Στο ΠΕΣΔΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου περιλαμβάνονται όλες οι κατευθύνσεις του ΕΣΔΑ για να διασφαλίζεται η βασική επιδίωξη των πιο πάνω στρατηγικών στόχων.

Ο κ. Τατούλης και όσοι συντάσσεστε μαζί του από τη μια παριστάνετε ότι διαφωνείτε με τον ΕΣΔΑ, έχετε προσφύγει και στο Συμβούλιο Επικρατείας για δήθεν ακύρωση του, και από την άλλη σκοτώνεστε να τον εφαρμόσετε. Ποιόν νομίζετε ότι κοροϊδεύετε; Με διαδικασίες Fast-Track χωρίς να δοθούν στους Περιφερειακούς Συμβούλους, ούτε η εισήγηση της υπηρεσίας ούτε οι γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπουργείων ΥΠΕΝ και ΥΠΕΣΔΑ, ψηφίσατε θετικά υπέρ της ΣΜΠΕ του ΠΕΣΔΑ που συζητάμε σήμερα.

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης ξεπερνώντας τα εμπόδια που μας βάλατε, εντοπίσαμε και αναδείξαμε το αντιλαϊκό και αντιπεριβαλλοντικό περιεχόμενο της ΣΜΠΕ σε όλα τα σημεία. Φτάνει ακόμη να εισάγει και την καύση, ενώ οι εγκαταστάσεις μεταβατικής διαχείρισης θα λειτουργήσουν σαν ανοιχτές χωματερές αφού θα έχουν διάρκεια πολύ μεγαλύτερη του ενός έτους.  Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι χώροι αποθήκευσης πέραν του έτους δεματοποιημένων σύμμεικτων αποβλήτων, πρέπει να κατασκευάζονται ως χώροι Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΑ). Ζωντανά παραδείγματα οι αθλιότητες που επικρατούν στις εγκαταστάσεις μεταβατικής διαχείρισης που αδειοδότησε η Περιφέρεια στους Δήμους Ευρώτα -Βόρειας Κυνουρίας και στις παλαιότερες των Διδύμων Ερμιονίδας – Πύλου Νέστορος και αλλού. Έχει περάσει πολύς καιρός και δεν τολμήσατε να αμφισβητήσετε ούτε μία από τις παρατηρήσεις μας.

Στην απόφαση έγκρισης από την κυβέρνηση της ΣΜΠΕ του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου 30-12-2016 σημειώνεται ότι <<οι όροι περιορισμοί και κατευθύνσεις>> που περιλαμβάνονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) <<θα πρέπει να τηρούνται κατά την έγκριση εξειδίκευση και υλοποίηση του Σχεδίου με μέριμνα της Αρχής Σχεδιασμού του.

Ακόμη με την εγκριτική απόφαση της ΣΜΠΕ μπήκαν συμπληρωματικοί ποσοστιαίοι στόχοι στην τελική έκδοση του ΠΕΣΔΑ ώστε να συμμορφώνεται σε όλα τα σημεία με τον ΕΣΔΑ, στόχοι προδήλως ανέφικτοι.

Μπαίνουν επί πλέον στόχοι για το 2020.

«Το συνολικό ποσοστό ανακυκλώσιμων υλικών που θα υφίσταται προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση θα πρέπει να ανέρχεται στο 75% κ.β. της συνολικής παραγωγής έναντι του 65% που θέτει το ΠΕΣΔΑ και του 50% που θέτει η Οδηγία του 2008 άρθ.11, παρ. 2(α) με τους ακόλουθους επιμέρους στόχους σχεδιασμού (εκπεφρασμένους κ.β.):

  • Χαρτί – Χαρτόνι 69%
  • Γυαλί 81% [!!!]
  • Μέταλλα 92%
  • Πλαστικά 78% [!!!]».

Διευκρινίζεται ότι εδώ περιλαμβάνεται και η ανακύκλωση μέσω των ΜΕΑ από το ρεύμα των σύμμεικτων. Όπως όμως επισημάναμε και στη συζήτηση «Για τη ΣΜΠΕ του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου»:

Είναι απαράδεκτο να διατίθενται τόσα εκατομμύρια για την κατασκευή και λειτουργία των 3 ΜΕΑ για να ανακτούν μόλις το 48% των εισερχόμενων σύμμεικτων (το 52% οδηγείται σε ΧΥΤΥ) και ειδικότερα μόλις το 11.700/41.000 = 28,5% των εισερχόμενων ξηρών ανακυκλώσιμων και μάλιστα χωρίς να ξεκαθαρίζεται αν πρόκειται για ανακύκλωσή τους ή για παραγωγή απορριμματικού καυσίμου (RDF).

Το ίδιο ισχύει και για τους ανέφικτους στόχους για την χωριστή ανακύκλωση των 5 ρευμάτων αποβλήτων συσκευασίας,  που τίθενται επιπλέον των αναφερόμενων στο ΠΕΣΔΑ:

«Χαρτί – Χαρτόνι 92% [!!!]

Γυαλί 70%

Μέταλλα 70%

Πλαστικά 70% [!!!]

Ξύλο 80% [!!!]

Σύνολο 80,2% [!!!]»

Ξεπέρασαν ακόμη και το μέγιστο όριο 80%που θέτει ο ΕΣΔΑ.

Έναντι του 80,2% ο στόχος της ανακύκλωσης των ανακυκλώσιμων με χωριστή συλλογή τίθεται στην Απόφαση ίσος με 50% (παρ. Α1.1.1) που σημαίνει ότι θα πρέπει μέσω των 3 ΜΕΑ να διαχωρίζεται και να ανακυκλώνεται χωριστά το υπόλοιπο 30,2% των Α.Σ.!

Πρόκειται για εξαιρετικά υψηλά ποσοστά, που συνεπάγονται δραστικές αλλαγές στο ΠΕΣΔΑ που περιέγραφε η αρχική ΣΜΠΕ.

Σε κάθε περίπτωση η Απόφαση Έγκρισης της ΣΜΠΕ ανατρέπει το αρχικό σχέδιο του ΠΕΣΔΑ, όπως αυτό περιγράφονταν στην αρχική ΣΜΠΕ, καθώς σύμφωνα και με το εισαγωγικό του «Συμπληρωματικού τεύχους της ΣΜΠΕ»:

Βλέπουμε για άλλη μια φορά να μην υλοποιούνται ακόμη και αυτά που επιβάλουν οι δικοί σας νόμοι, οι δικέ σας διαδικασίες και ας μην αλλάζουν σε τίποτε τον αντιλαϊκό – αντιπεριβαλλοντίκο χαρακτήρα του ΠΕΣΔΑ.

Πάνω από όλα τα συμφέροντα του κεφαλαιοκράτη.

Με τη σύμπτυξη των τριών Διαχειριστικών Ενοτήτων Δ.Ε  σε μία, παρέχει στον ανάδοχο πλήρη ελευθερία κινήσεων για το πώς θα λειτουργεί τις 3 ΜΕΑ δεδομένης της τεράστιας δυναμικότητάς τους. Π.χ. οι δύο ΜΕΑ μπορεί να δουλεύουν σε μία μόνο βάρδια (την πρωινή, που είναι η πιο «φορτωμένη») και η 3η σε δύο, πρωινή και απογευματινή, οπότε αυτή θα παίρνει στη 2η βάρδια της σκουπίδια και από τις άλλες δύο διαχειριστικές ενότητες.

 

Παραμένει η πλήρης και σκόπιμη αοριστία ως προς τη διαχείριση των βιομηχανικών αποβλήτων.

Η όλη «στοχοθεσία» που τίθεται με την Απόφαση Έγκρισης έχει ως εξής:

Βιομηχανικά Απόβλητα

Εφαρμόζονται σε επίπεδο Περιφέρειας οι αντίστοιχοι ποιοτικοί και ποσοστιαίοι στόχοι του ΕΣΔΑ για μη επικίνδυνα και επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα, καθώς και του ΕΣΔΕΑ όσον αφορά τα επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα». Δηλαδή τίποτα το συγκεκριμένο! Αυτά τη στιγμή που η ΣΜΠΕ του Εθνικού Σχεδιασμού για τη διαχείριση των Επικινδύνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) καλοβλέπει την περιοχή της Μεγαλόπολης, ως χώρο υποδοχής τους.

 Παραμένει η κυριαρχία των σύμμεικτων αποβλήτων

Η σχετική διάταξη της Απόφασης, που αναφέρεται σε παραγωγή 264.022 τον αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) το 2020 (λαμβανομένης δηλ. υπόψη και των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων μείωσης) έχει ως εξής:

«Η συνολική δυναμικότητα των ΜΕΑ είναι της τάξης των 200.000 tn/έτος (υπολειμματικών) συμμείκτων ΑΣΑ, αλλά η ποσότητα που θα υφίσταται διαχείριση σ’ αυτές αναμένεται να μειώνεται με το χρόνο, ως αποτέλεσμα της πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων, της ΔσΠ, και της αύξησης των ποσοστών ανακύκλωσης και ανάκτησης …».

Ομολογείται, έτσι, ανοιχτά – και με τον πλέον επίσημο και δεσμευτικό τρόπο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ – ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ότι ο ανάδοχος με ΣΔΙΤ, που θα υλοποιήσει το ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου θα χρυσοπληρωθεί για την κατασκευή 3 ΜΕΑ με δυναμικότητα ίση με το 76% των παραγομένων ΑΣΑ, καθώς και για τη λειτουργία τους στη συνέχεια.

Από τη σημερινή συζήτηση επιβεβαιώθηκαν και ενισχύθηκαν όσα αναλυτικά είχαμε αναφέρει στη συζήτηση για τη ΣΜΠΕ και προσθέσαμε  νέα στοιχεία που αποδεικνύουν τον αντιλαϊκό και αντιπεριβαλλοντίκο Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Για αυτό καταψηφίζουμε.

Τρίπολη 20-02-2017

 

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στο ΠεΣυ για τον ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου.

Η διαχείριση των απορριμμάτων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες,  με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, μόνο στο πλαίσιο ενός άλλου, ριζικά διαφορετικού, δρόμου ανάπτυξης με εργατική – λαϊκή εξουσία μπορεί να εξασφαλιστεί. Δεν πρόκειται για τεχνικό ζήτημα. Στα πλαίσια του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, προκρίνονται και επιλέγονται μέθοδοι, τεχνικές και γενικότερα λύσεις με γνώμονα τη μεγιστοποίηση του καπιταλιστικού κέρδους και όχι τη φιλολαϊκή διαχείριση των απορριμμάτων, τη δραστική αντιμετώπιση των επιπτώσεων και την ελαχιστοποίηση των κοινωνικών πόρων που δαπανώνται. Το κυνήγι του κέρδους, η αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής, ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας του καπιταλισμού, η ατομική ιδιοκτησία στη γη, το υφιστάμενο καθεστώς των χρήσεων γης, καθιστούν αδύνατη την  φιλολαϊκή διαχείριση και των στερεών αποβλήτων. Τα λαϊκά στρώματα θα καλούνται κάθε φορά να επιλέξουν, στο πλαίσιο του καπιταλισμού, ποια  (ή ποιες) ανάγκη πρέπει να θυσιάσουν.

Η φιλολαϊκή λύση, προϋποθέτει εξουσία και οικονομία, που καταργεί τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα σημερινά προβλήματα, που δημιουργεί τις στέρεες  προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της χώρας προς το συμφέρον της εργατικής τάξης, όλων των λαϊκών στρωμάτων, δημιουργών του κοινωνικού πλούτου. Τέτοιες προϋποθέσεις είναι: Ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών που θα υλοποιεί φιλολαϊκά τα έργα,  η κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, η κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, ο εργατικός – λαϊκός έλεγχος, η εργατική  εξουσία.

Για να ανοίξουμε αυτόν τον ελπιδοφόρο δρόμο ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών παλεύουμε για την «εδώ και τώρα» βελτίωση των όρων αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης, της ποιότητας ζωής των εργαζομένων, προβάλλοντας  ένα ριζοσπαστικό πλαίσιο αιτημάτων για άμεση διεκδίκηση και πάλη και στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Θεωρούμε, συνεπώς, χρήσιμο και απαραίτητο για τη σε βάθος κατανόηση του περιεχομένου του ΠΕΣΔΑ να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι βασική επιδίωξη είναι η ανάδειξη των αποβλήτων ως πόρου ικανού να εξασφαλίσει, μέσω της διαχείρισής του, το αναγκαίο ποσοστό κέρδους για τα κεφάλαια που λιμνάζουν αναξιοποίητα αλλά και να αποτελέσει, στη συνέχεια, πρώτη ύλη για την επικερδέστερη δραστηριότητα άλλων κλάδων της καπιταλιστικής οικονομίας. Γνωρίσματα των πολιτικών αυτών είναι η όλο και μεγαλύτερη, σε βάθος και σε έκταση, εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων, η παραπέρα αφαίμαξη του λεηλατημένου λαϊκού εισοδήματος, η πιο στυγνή εκμετάλλευση των εργαζομένων του κλάδου και η παραπέρα υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Ας τα δούμε αυτά με Νούμερα όπως προκύπτουν από τα δικά σας κείμενα:

Το περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Πελοποννήσου, συνολικού Π/Υ 270,34 εκ.€ προβλέπει για την 7ετία 2014 – 2020 μόλις 1 (ένα) εκ.€ για τον «Τομέα Παρέμβασης 017. Διαχείριση οικιακών απορριμμάτων (περιλαμβανομένης της ελαχιστοποίησης, της διαλογής και μέτρων ανακύκλωσης)». Πρόκειται δηλ. για τον τομέα που καλύπτει το αντικείμενο των ΤΣΔΑ, όπως αυτό προβλέπεται στο ΠΕΣΔΑ και τη ΣΜΠΕ. Για να αντιληφθούμε το μέγεθος της φοροληστείας, που μεθοδεύεται, κατόπιν αυτού, μέσω των ανταποδοτικών τελών σε βάρος του λεηλατημένου εισοδήματος της λαϊκής οικογένειας, αρκεί να αναφέρουμε τα παρακάτω οικονομικά στοιχεία, που αποτελούν εκτιμήσεις του ΠΕΣΔΑ.

(α) Το κόστος επένδυσης για τη «δημιουργία δικτύου χωριστής συλλογής των βιοαποβλήτων» εκτιμάται σε «μέση τιμή τα 10 €/κάτοικο» δηλ. σε 5,78 εκ.€. (577.903 κατ) και το κόστος επένδυσης «για την επέκταση των εγκαταστάσεων ΔσΠ ανακυκλώσιμων υλικών» εκτιμάται σε «μέση τιμή τα 15 €/κάτοικο» δηλ. σε 8,67 εκ.€. Συνεπώς μόνο ο πρόσθετος εξοπλισμός αποκομιδής κοστολογείται σε 14,45 εκ.€, δαπάνη που δεν περιλαμβάνεται στον Π/Υ του ΠΕΣΔΑ καθώς φορτώνεται απ’ ευθείας στους δήμους, στη λαϊκή οικογένεια κατά κύριο λόγο.

(β) Χειρότερα εμφανίζονται τα πράγματα σε ό,τι αφορά το πρόσθετο κόστος λειτουργίας των συστημάτων διαλογής στην πηγή, που αυξάνει το σημερινό κόστος αποκομιδής των παραγομένων αποβλήτων, σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του ΠΕΣΔΑ  κατά 78 €/τον περίπου δηλ. κατά (264.000 τον/έτος * 78 =) 20,6 εκ.€/έτος. Όσο κι αν το νούμερο αυτό μπορεί να φαντάζει υπερβολικό, είναι πάντως ενδεικτικό της παραπέρα αφαίμαξης του όποιου απόμεινε λαϊκού εισοδήματος.

(γ) Αποσιωπάται, επίσης, το κόστος λειτουργίας των 25 Πράσινων Σημείων (που προβλέπονται στο ΠΕΣΔΑ), που φορτώνεται και αυτό στους δήμους, αυξάνοντας το συνολικό κόστος αποκομιδής κατά 2,65 εκ.€/έτος.

(δ) Απουσιάζει, τέλος, κάθε αναφορά στο κόστος της «μεταβατικής διαχείρισης», υποδηλώνοντας ότι και αυτό θα επιβαρύνει στο σύνολό του τους Π/Υ των δήμων. Στις Προτεινόμενες τοπικές μονάδες διαχείρισης από τους Δήμους, οι οποίες θεωρούνται αξιοποιήσιμες για τη μεταβατική διαχείριση» εμφανίζονται μεταξύ άλλων και εννέα, δαπάνης 18,67 εκ.€, που περιλαμβάνονται στις προτάσεις των  ΤΣΔΑ με την μάταιη προσδοκία της επιχορήγησης από κεντρικούς δημόσιους πόρους.

Αντί αυτών το ΠΕΣΔΑ υιοθετεί την προμήθεια και εγκατάσταση 15 πρόσθετων δεματοποιητών. Αναφέρεται μόνο το κόστος προμήθειας του μηχανήματος ύψους 7,5 εκ.€ (0,5 εκ. το καθένα) χωρίς τη δαπάνη των έργων και δικτύων υποδομής («χωματουργικά, οδοποιία, κτίρια, κλπ»). Και το ποσό αυτό απουσιάζει από τον Π/Υ των έργων «κεντρικής διαχείρισης», γεγονός που υποδηλώνει ότι και αυτό θα φορτωθεί απ’ ευθείας στους δήμους μαζί με το κόστος των συναφών υποδομών.

Ακάλυπτο, επίσης, μένει και σημαντικό μέρος του κόστους κατασκευής των κεντρικών μονάδων διαχείρισης. Το κόστος επένδυσης των μονάδων κεντρικής διαχείρισης υπολογίζεται σε 174,1 εκ. €, από τα οποία τα 137,9 εκ. € προβλέπεται για τις 3 κεντρικές μονάδες επεξεργασίας των σύμμεικτων αποβλήτων (ΜΕΑ) με τους οικείους ΧΥΤΥ με φορτία υποδοχής 158.600 τον/έτος (μεταξύ των οποίων και ένα απροσδιόριστο μέρος από τους 17.000 τον αφυδατωμένης ιλύος). Η δημόσια συμμετοχή ανέρχεται σε 97,5 εκ.€. με τα 77.2 εκ.€ να αντιστοιχούν στις 3 ΜΕΑ και ΧΥΤΥ.

Σημειώνεται, όμως, ότι από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ, έχουν εκχωρηθεί μόνο 58 εκ.€. στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) του ΠΕΠ Πελ/σου.

– Το σύνολο της χρηματοδότησης της ΕΕ για το ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου δίνεται αποκλειστικά στα έργα ΣΔΙΤ των σύμμεικτων αποβλήτων, η «χαρά του εργολάβου», σε πείσμα όσων επιμένουν να ορκίζονται υπέρ της «φιλοπεριβαλλοντικής» δήθεν ΕΕ.

– Από το σύνολο των 97,5 εκ. της δημόσιας συμμετοχής καλύπτονται από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ τα 58 εκ. αφήνοντας μια «τρύπα» 39,5 εκ.€ για την οποία κουβέντα δεν γίνεται.

Επίσης δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι πέρα από το αυξημένο κόστος λειτουργίας των συστημάτων χωριστής συλλογής, μαζί και των Πράσινων Σημείων, αυξημένη θα είναι και η εισφορά των δήμων προς τον ΦΟΔΣΑ καθώς θα επιβαρυνθούν με το υψηλό κόστος λειτουργίας των νέων μονάδων και κύρια των ΜΕΑ, το ετήσιο κόστος λειτουργίας των οποίων, με την ταφή των υπολειμμάτων, υπολογίζεται σε 158.600 τον*80,5€/τον = 12.767.300 €.

Αρα ανακεφαλαιώνοντας 174,1 εκατομμύρια ευρώ από τρις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και άλλα 103, 37 εκατομμύρια ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στο κεφάλαιο για την διαχείριση των απορριμμάτων.

Έτσι, λοιπόν, αποτυπώνεται σε περιφερειακό επίπεδο, εδώ στην περιφέρεια Πελοποννήσου, η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στον τομέα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, τομέας στενά δεμένος με την ποιότητα ζωής, τους όρους αναπαραγωγής της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων. Κομμένη και ραμμένη, όπως και οι ευρωενωσιακές κατευθύνσεις που υπηρετεί, στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου, που φορτώνει νέα βάρη στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας και παρατείνει παραπέρα την καταστροφική για το περιβάλλον δράση του κεφαλαίου.

Αποδεικνύεται περίτρανα αυτό που εξ αρχής είπαμε.

Αυτή η κυβέρνηση ήρθε να τελειώσει τη βρώμικη δουλειά για το κεφάλαιο, που δεν μπορούσαν να ολοκληρώσουν οι προηγούμενοι.

Η μόνη σταθερή παράμετρος, σε όλη αυτή την αντιλαϊκή πορεία, είναι ο κύριος Τατούλης και η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Ο κύριος Τατούλης και η κυρία Νικολάκου, σαν άλλοι Βαρουφάκηδες, χρησιμοποιείτε και την δημιουργική ασάφεια για να κάνει ότι θέλει ο καπιταλιστής ανάδοχος για την διαχείριση των ΑΣΑ.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

  • Η μειωμένη ενσωμάτωση ΤΣΔΑ και η έλλειψη ζυγολογίων έχει σαν αποτέλεσμα τον υπολογισμό μιας συνολικής ποσότητας παραγόμενων αποβλήτων, η οποία μπορεί να διαφέρει αρκετά από την πραγματική.
  • Προβλέπεται ευελιξία δημιουργίας και δημοτικών ΚΔΑΥ χωρίς να τεκμηριώνεται η ανάγκη υλοποίησής τους.
  • Δεν διερευνάται πουθενά αν οι περιβαλλοντικά ώριμες προτεινόμενες εγκαταστάσεις έχουν την δυνατότητα επίτευξης των στόχων π.χ. ανακύκλωσης. Εμείς λέμε είναι ανέφικτοι.
  • Κουβέντα δεν λέτε για καινούριους και αχρησιμοποίητους δεματοποιητές. Υπάρχουν; τους παραλάβατε; έχουν πουληθεί; έχουν δωριθεί; ή δεν ξέρω τι άλλο συμβαίνει. Στην παράδοση παραλαβή του 2012 δεν αναφέρονταν πάντως.
  • Δεν υπάρχει σχέδιο μεταβατικής διαχείρισης (έγκριση ΠΕΣΔΑ έως έναρξη μεταβατικής διαχείρισης της ΣΔΙΤ).
  • Αναφέρεται τρις μήνες για λειτουργία δεματοποιητών. Είναι ανέφικτο.
  • Υπάρχει ασάφεια στο χρόνο λειτουργίας των τοπικών μονάδων μεταβατικής διαχείρισης.
  • Γίνεται έμμεση αναφορά για τη χωροθέτηση συγκεκριμένων θέσεων και μονάδων διαχείρισης. Γι αυτό φαίνεται για τα απορρίμματα της Σπάρτης αναζητείται χώρος στην Αράχωβα, αφού στη Σκάλα επιβαρύνεται η ποιότητα των υπόγειων υδάτων που χρησιμοποιούνται για ύδρευση.
  • Δεν είναι σαφής ο προτεινόμενος τελικά τρόπος διαχείρισης της Ιλύος.
  • Δεν προτείνεται συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης των ΑΕΚΚ.
  • Δεν εξειδικεύονται και δεν καθορίζονται ο αριθμός, το είδος και η ενδεικτική χωροθέτηση όλων των εγκαταστάσεων κυρίως της μεταβατικής διαχείρισης.
  • Δεν περιλαμβάνονται στον ΠΕΣΔΑ έστω κατ ελάχιστον τα κριτήρια καταλληλότητας χωροθέτησης (αποκλεισμού επιλογής κλπ).
  • Δεν προβλέπεται επανεξέταση των υφισταμένων και των ήδη αδειοδοτημένων υποδομών για να διαπιστωθεί, αν πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας χωροθέτησης, αν η διαστασιολόγηση αυτών ικανοποίει την επίτευξη των στόχων του ΕΣΔΑ. Είναι ζητήματα τα οποία εντοπίζονται και από τις υπηρεσίες, εσείς όμως τα ξεπερνάτε γιατί βασικός και κύριος στόχος σας είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του καπιταλιστή αναδόχου.

Για όλους αυτούς τους λόγους ψηφίζουμε κατά.

 

 

 

 

ΔΗΛΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 4:08 μ.μ.

 

Του  ΧΡΥΣΑΔΑΚΟΥ   ΣΤΑΥΡΟΥ Περιφερειακού  Συμβούλου Π.Ε. Λακωνίας

και
Του  ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ   ΣΑΡΑΝΤΟΥ  Περιφερειακού  Συμβούλου Π.Ε. Αρκαδίας

Εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο,  στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 – παρά την έντονη  διαφωνία  μας  με την επιλογή  της  ηγεσίας  του  ΣΥΡΙΖΑ να  επιβάλλει ως επικεφαλή  της  παράταξης  τον κ. Οδυσσέα Βουδούρη –   υποστηρίξαμε ενεργά,   και συμμετείχαμε στο ψηφοδέλτιο της παράταξης «Πελοπόννησος  Πρώτα» – με στόχους :

–          Την ανατροπή των ακραίων μνημονιακών , νεοφιλελεύθερων και αυταρχικών δυνάμεων που συγκροτούσαν την «παράταξη Τατούλη» και  αποτελούσαν την  πλειοψηφία της Περιφερειακής αρχής.

–          Την υλοποίηση μιας άλλης αριστερής ,ριζοσπαστικής πολιτικής, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου,  με επίκεντρο τις ανάγκες των Πολιτών  και την κατάργηση των μνημονίων και της λιτότητας.

Η πορεία της παράταξης δεν υπήρξε ούτε ομαλή  ούτε ευθύγραμμη. Κινούμενη  μέσα από αντιθέσεις  και συνθέσεις  κατέγραψε  στο ενεργητικό  της  επιτυχίες αλλά και παραλείψεις και αδυναμίες.
Η  «παράταξη  Τατούλη» , αυτό το  ιδιόμορφο  «αυτοδιοικητικό  μόρφωμα» , χωρίς ιδεολογικές και πολιτικές οριοθετήσεις, επέδειξε  ικανότητα  σχεδιασμού  αλλά και προσαρμογής  στα νέα κυβερνητικά   δεδομένα .

Η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, χώρου πολιτικής αναφοράς της «Πελοπόννησος  Πρώτα» , δεν λειτούργησε προωθητικά. Η μεταστροφή και η μετάλλαξη της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ , και η συνέχιση των μνημονιακών πολιτικών και μετά το περήφανο ΟΧΙ των Ελλήνων πολιτών,  οριοθέτησε  ουσιαστικά το μέλλον του εγχειρήματος.

Επιλογές της σημερινής Κυβέρνησης όπως:

  1. Η μη λήψη  εκείνων των μέτρων που θα εισήγαγαν  την διαφάνεια σε όλες  τις λειτουργίες   της  αυτοδιοίκησης .
  2. Η επιλογή της μεθόδου των  ΣΔΙΤ, ενός ακραίου νεοφιλελεύθερου εργαλείου για την υλοποίηση  βασικών έργων υποδομής.
  3. Η υπονόμευση και ακύρωση των εναλλακτικών και αποκεντρωμένων τοπικών σχεδίων διαχείρισης των αστικών  απορριμμάτων που αποτελούσαν θεμελιώδη θέση της παράταξης.
  4. Η έγκριση  της επιλογής της κεντρικής διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων και η ανάθεση της διαχείρισης στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ, δεσμεύοντας τεχνολογικά  και τιμολογιακά  για τα επόμενα 30 χρόνια τους Πολίτες της Περιφέρειας Πελοποννήσου .
  5. Η προώθηση των ΑΠΕ στα βουνά της Πελ/σου παρά την αντίθεση των τοπικών κοινωνιών.
  1. Η επιλεκτική χρηματοδότηση έργων βιτρίνας της υφιστάμενης Περιφερειακής αρχής.
  2. Η μη λήψη μέτρων προστασίας της αγροτικής παραγωγής και εκκαθάρισης των κυκλωμάτων αυτής.

Βρίσκονται σε αντίθεση με το προγραμματικό πλαίσιο της παράταξης και ακυρώνουν τον ρόλο και την ύπαρξή της.

Εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, αρνούμαστε και αδυνατούμε να υπηρετήσουμε πολιτικά ,επιλογές οι οποίες υπονομεύουν τον ρόλο της  Αυτοδιοίκησης , βάζουν τις τοπικές κοινωνίες στο περιθώριο  και οδηγούν  τον  ελληνικό  λαό  και  τη  χώρα  στη   καταστροφή .

Δηλώνουμε ανεξάρτητοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι.

Ανακοινώνουμε ότι προχωρούμε στην συγκρότηση νέας αυτοδιοικητικής παράταξης με τον διακριτικό τίτλο  ΄΄ Αγωνιστική Πρωτοβουλία  Πελοποννήσου ΄΄, και ως παράταξη θα λειτουργήσουμε εντός του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Θα συνεχίσουμε μέσα και έξω από το Περιφερειακό Συμβούλιο να αγωνιζόμαστε και να εργαζόμαστε για την ανατροπή των μνημονίων, για την απαλλαγή του λαού μας από την μνημονιακή βαρβαρότητα για την διασφάλιση των  δημοκρατικών και λαϊκών συμφερόντων.
Θα είμαστε παρόντες στην συλλογική προσπάθεια ώστε να ανοίξει ο δρόμος και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της χώρας , την έξοδό της από το καθεστώς της Επιτροπείας , τον παραγωγικό μετασχηματισμό αυτής  και την αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου υπέρ των εργαζομένων και των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων.

Follow me on Twitter

Νοέμβριος 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Αλεξης Γρηγοροπουλος

Τασος Αναστασιου

κοκα κολα

Mεταναστες

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ

  • 1,104,182

Αρχείο

RSS arcadia portal

  • Ηλίας Σιώρας: Σφίγγει η θηλιά του προϋπολογισμού Νοέμβριος 22, 2017
    "Μείωση κατά 68,15% (!) τη στιγμή που η κυβέρνηση βαυκαλίζεται ότι οργανώνει την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας" Η κοινή δράση εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία και των χρηστών των υπηρεσιών υγείας γίνεται ακόμα πιο αναγκαία ,καθώς ο κρατικόςπροϋπολογισμός που κατατέθηκε το βράδι της Τρίτης, 21.11.2017 σφίγγει ακόμα περισσότερο τη θηλιά της λιτότητας […]
  • Νέος Πρόεδρος της Αδελφότητας Δημητσανιτών ο Αθανάσιος Β. Μαγουλιανίτης Νοέμβριος 22, 2017
    Το Δ.Σ της Αδελφότητας Δημητσανιτών, συνεδρίασε εκτάκτως στις 15 Νοεμβρίου 2017, μετά το θάνατο του Προέδρου Γεωργ. Κανδηλώρου, (31-10-17), για την ανάδειξη του ΝΕΟΥ Δ.Σ, του οποίου η θητεία λήγει στις 17-1-2019. Την κενή θέση στο Δ.Σ μετά τον θάνατο του Προέδρου κατέλαβε το αναπληρωματικό Μέλος Ευάγγελος Χαραλαμπόπουλος. Μετά από μυστική ψηφοφορία εξελέγει […]
  • Αστέρας - Λεβαδειακός με διαιτητή τον Ευαγγέλου Νοέμβριος 22, 2017
    Ορίσθηκαν οι διαιτητές για την 12η αγωνιστική του πρωταθλήματος της Super League στους αγώνες που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 25, την Κυριακή 26 και την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου. Αναλυτικά οι διαιτητές της 12ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος της Super League Σάββατο 25 Νοεμβρίου 15:00 ΠΑΣ Γιάννινα - Ξάνθη Διαιτητής: Καραντώνης (Ημαθίας) Βοηθοί: Καραγκιζόπουλος […]
  • «Παράταση ζωής» σε Αμύνταιο και Καρδιά ως αντιστάθμισμα για τις μονάδες της Μεγαλόπολης Νοέμβριος 22, 2017
    Η Κυβέρνηση θυσιάζει την Μεγαλόπολη και τους  εργαζόμενους, στον βωμό των συμφερόντων! Των ιδιωτών ντόπιων και ξένων, των πολιτικών και συνδικαλιστικών παιχνιδιών που γίνονται σε βάρος της περιοχής μας! Τρανή απόδειξη ακόμα μια είδηση η οποία μας δείχνει τι συμβαίνει…. Διαβάζουμε στα σχετικά δημοσιεύματα: «Την παράταση της λειτουργίας των ΑΗΣ Αμυνταίου και Κ […]
  • Εύκολη νίκη με καλό μπάσκετ για τον Πήγασο Νοέμβριος 22, 2017
    Στην 5η αγωνιστική βρίσκεται το πρωτάθλημα της Α1’ ΕΣΚΑΚ με τον εκπρόσωπο της Αρκαδίας Πήγασο Άστρους επικρατεί την περασμένη αγωνιστική του Αργοναύτη Νέας Κίου στην Βόρεια Κυνουρία με 80-66. Η ομάδα του Άστρους πανηγύρισε την δεύτερη εφετινή της νίκη μετά από 5 αγωνιστικές στο πρωτάθλημα φθάνοντας στο 2-3 με μια μεγάλη νίκη αλλά και με πολύ καλό μπάσκετ δεί […]

Kατηγορίες

Κατηγοριες Tag

Aman resorts CISD ecorap SRF RDF Αδεσποτα Αλλη Προταση Ανεμογεννητριες Αντωνης Στασινοπουλος Βασιλης Λαδας Βερβεροντα Βουδουρης Βουλευτικες Εκλογες 2015 Γιορτες ελιας ΔΩΔΕΚΑ ΧΑΔΑ τριτης γενιας Δασος Κορακιας Δελτια τυπου Δεματοποιητης Δημητρης Κοδελας Δημητρης Σφυρης Δημοτικες εκλογες 2014 Δημοτικη Επιτροπη Διαβουλευσης Δημοτικο σχολειου Πορτο Χελιου Καραβασιλη Καταφυκι Κεντρο Υγειας Κρανιδιου Κοιλαδα Κοκα Κολα απεργια Λεσχη Αναγνωσης Μαρινα Πορτο Χελιου Μετοχι Μονη Αυγου Μπαρου Μπουκλης Ναυπλιο ΠΡΩΣΥΝΑΤ Πανω Πλατεια Κρανιδι Πεζοδρομια στις πολεις Πολυτεχνειο 2014 Πρασινο Σημειο Προσφυγες Μεταναστες Πυρηνικα Πυρηνικη ενεργεια Ρεπουλης ΣΥΡΙΖΑ Ερμιονιδας Σκανδαλο αποχετευτικου Κρανιδιου Σουκος Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα Σωματειο ξενοδοχουπαλληλων ΤΑΙΠΕΔ Τατουλης Τσιρωνης Υποψηφιοι βουλευτες Ερμιονιδας ΧΑΔΑ Νο 4 Μυλων Κρανιδιου Χριστουγεννα Ωρα της γης αεροδρομιο αποαναπτυξη-τοπικοποιηση αποκατασταση ΧΑΔΑ αφαλατωση δεματοποιητη εκδηλωση ΠΑΠΟΕΡ/CISD Δεματοποιητη επιδομα ανεργιας εφοπλιστικο κεφαλαιο καυση απορριμματων κοκκιναρι κομποστοποιηση κυκλοφορια πλαστικη σακουλα σφαγεια Κρανιδιου φωτια 9 Φλεβαρη φωτιες στις χωματερες φωτοβολταικα χαβουζα Κρανιδιου χελωνες χουντα