Θυμιζω.

Στα εργοστασια δηθεν ολοκληρωμενης διαχειρισης ΕΜΑΚ θα φτανουν συμμεικτα απορριμματα που θα δεματοποιουνται πρωτα στην Ν Κιο.Εξ αλλου συμμεικτα απορριμματα φευγουν και σημερα απο το λεγομενο Πρασινο Σημειο (αν εξαιρεσουμε το περιεχομενο του μπλε καδου)

Τα παραγομενα προιοντα μετα τη διαλογη επεξεργασια θα ειναι καυσιμα (FUEL)  RDF /RSF  προερχομενα απο απορριμματα , που αποτελουνται απο χαρτι πλαστικο οργανικο και αλλα καυσιμα υλικα.Θα τα διαχειριζεται μια εταιρεια που λεγεται ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ

Τα καταλληλα για ανακυκλωση υλικα  (χαρτι γυαλι σιδερο πλαστικο ) που θα ανασυρονται απο τα συμμεικτα σκουπιδια δεν θα ξεπερνουν το 10% του συνολικου βαρους παρ ιπου γυαλι και σιδερο ειναι βαρια υλικα.

Το ξηραμενο μετα απο ενεργειακη αξιοποιηση βιοαποδομησιμο που εχει βγει μεσα απο συμμεικτα απορριμματα ειναι καλο μονο για καψιμο η για θαψιμο.

Μου κανει εντυπωση που αναρτουν θιασωτες και υπερασπιστες μεχρι χθες του δεματοποιητη συμμεικτων απορριμματων το κειμενο της ΠΡΩΣΥΝΑΤ. Ισως επειδη επιφανειακα φαινεται να υποστηριζει τις σημερινες επιλογες του πολιτικου τους χωρου σε τοπικο επιπεδο .Ο οποιος χωρος παντως , δεν κανει ξεκαθαρο που ακολουθει και που διαχωριζεται με τις επιλογες Τατουλη ΝΔΠΑΣΟΚ. Γιατι σε δυο βαρκες δεν μπορεις να πατας για πολυ.

Τοπικη διαχειριση λοιπον συμφωνοι, αλλα

χωρις εργοστασια να παραλαμβανουν τα ανακυκλωσιμα και ΧΥΤΥ για το υπολοιπο, χωρις κομποστοποιηση Δημοτικη /συνοικιακη/οικιακη η καυση μενει η μονη επιλογη μακροπροθεσμα.Γιατι ο ΧΥΤΥ του ΕΜΑΚ υπερ χωματερης Πελοποννησου εχει μικρο χρονο ζωης.

1.Διαχειριση των απορριμματων σε τοπικο επιπεδο αλλα και σε συνεργασια με κρατικες και περιφερειακες δομες

2.Προυποθεση η λειτουργια κρατικων εργοστασιων αποδεκτων των ανακυκλωσιμων χαρτι γυαλι μεταλλο πλαστικο.Αυτο για να μην εισαγουμε πρωτες υλες να μην στελνουμε τα ανακυκλωσιμα στην Ασια για να γινουν εισαγομενη πρωτη υλη για να βρουν δουλεια Ελληνες εργατες. Η βιομηχανικη περιοχη στην Τριπολη ειναι και ηταν μια απο τις λυσεις για τετοια εργοστασια.Αντι να ξοδευουμε εκατομμυρια ευρω κρατικο χρημα για εργοστασια διαχειρισης καυσης και ταφης των πολυτιμων υλικων.

3.Ενεργοποιηση των ανεργων στην διαχειριση των ανακυκλωσιμων μεσα απο μη κερδοσκοπικες αυτοοργανωμενες συλλογικοτητες με πληρη ασφαλιστικα συνταξιοδοτικα δικαιωματα (με ενισχυση απο τον Δημο) και εγγυημενο εισοδημα που να ανταποκρινεται στην εργασια αυτη (1200 καθαρα).

4.Χωρο υγειονομικης ταφης υπολοιπου ΧΥΤΥ στα ορια της περιφερειακης ενοτητας με αυστηρες προδιαγραφες λειτουργιας που θα δεχτει αρχικα το μεγαλυτερο μερος των απορριμματων των Δημων αλλα με μεγαλα προστιμα αν καθε χρονο δεν μειωνονται οι ποσοτητες εκτρεπωντας απορριμματα στο ρευμα της ανακυκλωσης /κομποστοποιησης.Σημερα η θεση αυτη ειναι αποδεκτη απο ολους.

5.Οικιακα φυτικα οργανικα να μην φτανουν στον καδο.Οικιακη κομποστοποιηση η συνοικιακοι κομποστοποιητες. Κλαδεματα και αλλα βιοαποδομησιμα σε Δημοτικη κομποστοποιηση. Εναλλακτικα πελετοποιηση των κλαδεματων για ενεργειακη αξιοποιηση σε σχολεια δημοτικα κτηρια.

6 Σπαστηρας για μπαζα ογκωδη.Χωρος διαθεσης μεσα στα ορια του Δημου.

7 Κινητρα στους πολιτες για να στραφουν στην ανακυκλωση.Οχι δημοτικα τελη με τα τετραγωνικα αλλα με την παραγωγη απορριμματων ανα πολιτη.»Αγορα» απο τον Δημο καθαρων ανακυκλωσιμων απο τους πολιτες στο πρασινο σημειο με την παροχη κουπονιου εκπτωσης απο τα δημοτικα τελη ανα νοικοκυριο.Να φυγουν τα δημοτικα τελη απο την ΔΕΗ.

http://prosynat.blogspot.gr/2015/11/blog-post_25.html

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Πλάνο ολικής επαναφοράς της συγκεντρωτικής διαχείρισης και των ΣΔΙΤ

αναρτήθηκε στο efsyn.gr

Το τελευταίο διάστημα, όλο και πληθαίνουν οι πληροφορίες και τα σημάδια για το ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μια επιχείρηση ολικής επαναφοράς του μοντέλου της συγκεντρωτικής διαχείρισης των απορριμμάτων και των συμπράξεων δημόσιου -ιδιωτικού τομέα, που είναι περισσότερο γνωστές σαν ΣΔΙΤ. Τι είναι, όμως, το μοντέλο της συγκεντρωτικής διαχείρισης και τι το αμφισβήτησε, για να μιλάμε για«πλάνο ολικής επαναφοράς» του; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Στη δεκαετία του ’90 ανάγονται οι πρώτες προσπάθειες να μπει σε μια ορθολογική βάση η διαχείριση των απορριμμάτων στη χώρα μας, που ήταν -και, δυστυχώς,εξακολουθεί να είναι- σε τριτοκοσμική κατάσταση. Καταρτίστηκε πλαίσιο για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων (1996 – 1997) και το 1997 είχαμε τον πρώτο εθνικό σχεδιασμό. Η διαχείριση των απορριμμάτων πήρε πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά την επόμενη δεκαετία, τότε που άρχισαν να εγκρίνονται τα περιφερειακά σχέδια διαχείρισης στερεών αποβλήτων, τα λεγόμενα ΠΕΣΔΑ. Αυτό που προδιέγραφαν ήταν ένα μοντέλο, που έδινε μικρή σημασία στην προδιαλογή και στην ανακύκλωση των υλικών, εστιάζοντας σε μεγάλες εγκαταστάσεις επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων και καύσης, χωρίς το τελευταίο να ομολογείται ανοιχτά.Έτσι, σε όλες τις περιφέρειες της ηπειρωτικής χώρας δρομολογήθηκε η κατασκευή μιας ή δύο τέτοιων κεντρικών μονάδων και σε λίγες περιπτώσεις τριών(Πελοπόννησος, Θεσσαλία) ή περισσοτέρων (Αττική, Κ. Μακεδονία).

Το άλλο χαρακτηριστικό του σχεδιασμού ήταν η διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης υποδομών και υπηρεσιών στον τομέα της διαχείρισης. Αφορούσε, κυρίως, τους διαγωνισμούς, μέσω ΣΔΙΤ, για την κατασκευή των κεντρικών μονάδων επεξεργασίας,με τεράστια χρηματοδότηση της κατασκευής τους από το δημόσιο (40-60%) και παραχώρηση στους ιδιώτες της λειτουργίας τους για 25-27 χρόνια. Εννοείται έναντι υψηλού τιμήματος. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν ένα ισχυρό εργαλείο, που«έσπρωχνε» προς αυτήν την κατεύθυνση. Όχι, όμως, το μόνο. Υπήρχε, πρωτίστως, η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων των τελευταίων δύο δεκαετιών, στην οποία ήρθαν να προστεθούν και οι ισχυρές πιέσεις της τρόικας τα τελευταία χρόνια. Ποιος δε θυμάται το «αλισβερίσι» του κ. Φούχτελ με τους αυτοδιοικητικούς όλης της επικράτειας ή τα περίφημα συνέδρια της ελληνογερμανικής συνεργασίας; Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν η ιδιωτικοποίηση ή η προσπάθεια για ιδιωτικοποίηση και άλλων τομέων της διαχείρισης των απορριμμάτων, πλην των μεγάλων εργοστασίων,ακόμη και της περισυλλογής των απορριμμάτων.

Κρίσιμη καμπή η συνολική αμφισβήτηση του μοντέλου

Η προσπάθεια υλοποίησης αυτών των πολιτικών δεν ήταν ανέφελη, γι αυτό και δεν ευοδώθηκε πλήρως, ως τώρα. Υπήρξαν σοβαρές αντιδράσεις και αντιστάσεις, μόνο που ήταν ατελείς και αποσπασματικές. Τα θέματα της ιδιωτικοποίησης και των ΣΔΙΤ τα «σήκωσαν» κυρίως οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση, που δικαιολογημένα ανησυχούν για τις θέσεις εργασίας. Σπανίως, όμως, συνδυάζοντας αυτά τα ζητήματα με το ίδιο το μοντέλο της συγκεντρωτικής διαχείρισης, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα, σε μεγάλο βαθμό. Τοπικές αντιστάσεις, κάποιες εκ των οποίων είχαν μεγάλες διαστάσεις (Φυλή το 2005, Λευκίμμη το 2008, Κερατέα το 2010-2011),αναπτύχθηκαν στη βάση της αντίθεσης σε συγκεκριμένες χωροθετήσεις του σχεδιασμού και όχι στον πυρήνα του σχεδιασμού, που είναι η συγκεντρωτική,φιλοεργολαβική, αντιπεριβαλλοντική και φορομπηχτική λογική του.

 

Η κατάσταση αυτή δημιουργούσε τις προϋποθέσεις να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος οι κατηγορίες για τοπικισμό και ιδιοτέλεια όσων αντιδρούσαν. Ο αντίλογος περιορίζονταν στην προβολή καλών πρακτικών (ανακύκλωση, κομποστοποίηση κλπ.)και μονοπωλούνταν από τις κλασικές ΜΚΟ, με λόγο και πρακτικές εύκολα ενσωματώσιμες.Σημαντικό ρόλο έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της αριστεράς και του αντισυστημικού χώρου γενικότερα εξακολουθεί να έχει πλήρη σύγχυση ως προς το ποια πρέπει να είναι η εναλλακτική λύση, να έλκεται από λογικές αυστηρού κεντρικού – κρατικού σχεδιασμού, να μην απορρίπτει το συγκεντρωτισμό, παρά μόνο τον έλεγχο από το ιδιωτικό κεφάλαιο και να έχει αλλεργία σε κάθε μορφή ενεργού συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Η κατάσταση αρχίζει να αλλάζει τα τελευταία τέσσερα – πέντε χρόνια, όταν αρχίζει να σχηματοποιείται, μέσα από κινηματικές διαδικασίες, το εναλλακτικό μοντέλο της αποκεντρωμένης διαχείρισης, με δημόσιο – κοινωνικό χαρακτήρα και με έμφαση στην προδιαλογή και ανάκτηση των υλικών. Από τις καλές πρακτικές, περνάμε σε έναν ουσιαστικό αντίλογο και αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά» το αντίπαλο δέος στο κυρίαρχο συγκεντρωτικό μοντέλο. Οι τοπικές αντιστάσεις και οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση εμπλουτίζουν και ισχυροποιούν, αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο, το λόγο τους, η συζήτηση στην κοινωνία διευρύνεται,αυτοδιοικητικά σχήματα αρχίζουν να επεξεργάζονται συγκεκριμένες προτάσεις και πολιτικές δυνάμεις να αναπροσαρμόζουν τις θέσεις τους.

Δημιουργήθηκαν ρήγματα,που πρέπει να βαθύνουν

Στην παρούσα συγκυρία ήταν σημαντικό ότι η λογική της αποκεντρωμένης διαχείρισης υιοθετήθηκε και ενσωματώθηκε στον επίσημο λόγο του ΣΥΡΙΖΑ. Αφού οι δυνάμεις του, λίγο αργότερα, βρέθηκαν στη διοίκηση της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας(Αττική), από το Σεπτέμβρη του 2014 και στην κυβέρνηση, από το Γενάρη του 2015.Παρόλα αυτά, αυτή η προγραμματική εξέλιξη, τώρα είμαστε βέβαιοι γι αυτό, δεν είχε και δεν έχει πλήρως αφομοιωθεί από το κομματικό «σώμα» του ΣΥΡΙΖΑ. Γι αυτό και είναι συχνή η επικοινωνιακή και όχι η ουσιαστική αξιοποίηση της αποκεντρωμένης διαχείρισης, κάτι που φαίνεται καθαρά στην πολιτική και στις επιλογές της περιφέρειας Αττικής.

Επειδή,όμως, το αποτέλεσμα μετράει, αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτή η μεταστροφή του κλίματος οδήγησε σε κάποιες επιλογές, που, αντικειμενικά, αποτελούν ρήγματα στο υφιστάμενο φιλοεργολαβικό πλαίσιο διαχείρισης των απορριμμάτων και είναι,κυρίως, προϊόν των κινηματικών διεργασιών και πιέσεων που προηγήθηκαν. Για τι μιλάμε, όμως;

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Το Δεκέμβρη του2014 ανακοινώνεται η ακύρωση του «πολιορκητικού κριού» των ΣΔΙΤ, δηλαδή των διαγωνισμών για τα τέσσερα εργοστάσια επεξεργασίας σύμμεικτων της Αττικής. Ενώ και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, σε μερικούς από τους οποίους είχε γίνει επιλογή προσωρινού αναδόχου, «πάγωσαν» μέχρι πρόσφατα.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Τον Ιούνη του 2015δημοσιοποιείται το νέο εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων, εντελώς διαφοροποιημένο από αυτό που ετοίμαζε η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό τη λογική της αποκεντρωμένης διαχείρισης. Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη, παρόλο ότι μόλις πρόσφατα επιλύθηκε το πρόβλημα της επικύρωσης, άρα και της νομικής θωράκισής του.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Ξανάνοιξε η αναγκαία διαδικασία της ριζικής αναθεώρησης των παλιών περιφερειακών σχεδιασμών(ΠΕΣΔΑ), που είχε μπει στο χρονοντούλαπο για πολλά χρόνια, προκειμένου να μη διαταραχθεί η διαδικασία δημοπράτησης των μεγάλων έργων.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Καθιερώθηκε μια σημαντική καινοτομία, αυτή της υποχρέωσης των δήμων να εκπονούν και να υλοποιούν τοπικά σχέδια διαχείρισης αποβλήτων, γεγονός που, ήδη, έχει προκαλέσει μια πρωτόγνωρη κινητικότητα στις τοπικές κοινωνίες. Παρόλο που οι διαδικασίες που ακολουθούνται και τα αποτελέσματα που παράγουν είναι πολλές φορές απογοητευτικά.

Σήμερα, τίποτα δεν είναι σαν χθες

Το πώς τα παραπάνω βήματα μπόρεσαν να γίνουν στο παραλυτικό και, ταυτόχρονα,προσαρμοστικό στα μνημόνια περιβάλλον της πρώτης περιόδου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛΛ είναι μια ξεχωριστή συζήτηση. Σημασία έχει πως τώρα βρισκόμαστε σε ένα νέο σκληρό μνημονιακό περιβάλλον, που επιβάλλει την ακύρωση κάθε θετικής«παρέκκλισης». Τα όργανα άρχισαν λοιπόν και αυτό μας το υπενθυμίζουν καθημερινά διαρροές και δημοσιεύματα στα συστημικά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, κανάλια,οικονομικές ιστοσελίδες κλπ.). Η επιχείρηση ολικής επαναφοράς στο συγκεντρωτισμό και στις ΣΔΙΤ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Στο στόχαστρο ο εθνικός σχεδιασμός και ότι αυτός συνεπάγεται για τους περιφερειακούς και τοπικούς σχεδιασμούς και ο δημόσιος χαρακτήρας του συστήματος διαχείρισης.

Ας δούμε τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις της τελευταίας περιόδου:

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Για προειδοποίηση-σοκ για τις χωματερές πληροφορούμαστε, της επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σαρλίνα Βίτσεβα, που απειλεί με διακοπή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Η ίδια κάνει λόγο για καθυστερημένη υποβολή προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή του εθνικού σχεδίου και προσθέτει ότι εξετάζεται η εναρμόνισή του με την ευρωπαϊκή πολιτική.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Έχει προηγηθεί η επίθεση στο εθνικό σχέδιο από το νεοδημοκρατικό – πασοκικό κατεστημένο της ΚΕΔΕ, το οποίο συνεχίζει να θέτει θέμα εγκυρότητάς του. Στην πράξη πολλοί αυτοδιοικητικοί, αντίστοιχης πολιτικής προέλευσης, προσπαθούν να απαξιώσουν τα τοπικά σχέδια διαχείρισης και υλοποιούν επιλογές άμεσης ή έμμεσης ιδιωτικοποίησης τομέων της διαχείρισης των απορριμμάτων.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Ιδιαίτερα σημαντική θεωρούμε τη συνάντηση, που έγινε στις 4/11/2015 στις Βρυξέλλες, των διευθύνσεων περιφερειών και περιβάλλοντος της ΕΕ με εκπροσώπους του υπουργείου περιβάλλοντος και των περιφερειών/φορέων διαχείρισης Αττικής και Πελοποννήσου.Στη θεματολογία ξεχωρίζουν το εθνικό σχέδιο διαχείρισης, τα περιφερειακά σχέδια και οι ΣΔΙΤ Αττικής και Πελοποννήσου. Ευνόητο το τι επιδιώκεται με τις πιέσεις που, αναμφίβολα, ασκήθηκαν.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Η κυβέρνηση μετά τη συναίνεσή της στην υπογραφή της ΣΔΙΤ της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας βρίσκεται αντιμέτωπη με την πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού συνεδρίου, με την οποία θεωρείται ότι δεν υπάρχει κώλυμα στην υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ για τα έργα της Πελοποννήσου, με την ΤΕΡΝΑ που έχει ανακηρυχθεί προσωρινή ανάδοχος. Επιπλέον,στο σκεπτικό της απόφασης, μπαίνουν ζητήματα που αφορούν στην εγκυρότητα του νέου εθνικού σχεδίου.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Το χρηματοδοτικό εργαλείο θα αποτελέσει, σίγουρα, ένα ισχυρό εργαλείο πειθάρχησης, των περιφερειών και των δήμων, με δεδομένη την προσαρμοστικότητα της κυβέρνησης στις απαιτήσεις των δανειστών. Δεν είναι τυχαία η υπενθύμιση ότι το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων βρίσκονται στο εθνικό επιχειρησιακό σχέδιο, που διαχειρίζεται η κυβέρνηση και προορίζεται για έργα μεγάλης κλίμακας (βλέπε εργοστάσια επεξεργασίας σύμμεικτων). Πολύ μικρότερα κονδύλια προβλέπονται στα περιφερειακά επιχειρησιακά σχέδια (ΠΕΠ), που διαχειρίζονται οι περιφέρειες. Για παράδειγμα, στο ΠΕΠ Αττικής υπάρχουν 10,577εκ. ευρώ μόνο για διαχείριση στερεών αποβλήτων, ενώ τα αντίστοιχα κονδύλια του εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου εκτιμώνται σε 600 εκ. ευρώ.

< !–[if !supportLists]–>· <!–[endif]–>Ως προς την αποτελεσματικότητα των πιέσεων της τρόικας και των ενδιαφερόμενων επενδυτών είναι ενδεικτική και η στάση της κυβέρνησης και η στάση της περιφέρειας Αττικής. Η πρώτη, φαίνεται ότι ανακρούει πρύμνα στα θέματα των ιδιωτικοποιήσεων, γενικά και στη διαχείριση των αποβλήτων. Γιατί εκτός από τη ΣΔΙΤ της Δυτικής Μακεδονίας, έχουμε και δηλώσεις από επίσημα χείλη ότι η αντίθεση δεν είναι γενικά στις ΣΔΙΤ, αλλά σε εκείνες που αφορούν φαρωνικά -υπερδιαστασιολογημένα έργα. Η δεύτερη υιοθέτησε έναν ανεπαρκέστατο περιφερειακό σχεδιασμό (ΠΕΣΔΑ), που αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. Ενώ η στάση της στο θέμα της συνέχισης των έργων του ΧΥΤΑ Γραμματικού μαρτυρά συμβιβασμό με τον υφιστάμενο σχεδιασμό.

Τα παραπάνω είναι αρκετά διδακτικά και ως προς τις πραγματικές προθέσεις της ΕΕ.Αυτό ας το πάρουν σοβαρά υπόψη τους και όσοι/ες τρέφουν υπερβολικές προσδοκίες από τη στάση της στα περιβαλλοντικά ζητήματα. Αφού, στην πράξη, τεκμηριώνεται ότι ακόμη και θετικές πρόνοιες, πολύ εύκολα, θυσιάζονται στο βωμό της εξυπηρέτησης των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Αυτό οφείλουν να το συνειδητοποιήσουν όλοι/ες, ανεξάρτητα από τη γενικότερη στάση που μπορεί να έχουν στο θέμα της συμμετοχής ή μη της χώρας μας στην ΕΕ.

Προφανώς,κανείς δεν μπορεί να υπολογίζει στα σοβαρά στις αντιστάσεις της κυβέρνησης.Οπότε, το πολιτικό μέτωπο είναι σε εμφανώς μειονεκτικότερη θέση. Αλλά και το κινηματικό μέτωπο αντιμετωπίζει περισσότερες δυσκολίες. Αφενός, διότι το ανθρώπινο δυναμικό του δέχεται απανωτά χτυπήματα σε όλη τη σφαίρα της καθημερινότητάς του και στην προσπάθειά του για αξιοπρεπή επιβίωση. Αφετέρου, διότι ένα σημαντικό κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ αποστασιοποιείται από την κινηματική δράση, είτε από απογοήτευση, είτε για να μην κατηγορηθεί για υπονόμευση της «πρώτη φορά αριστερά» κυβέρνησης.

Ωστόσο, αυτοί/ές που εξακολουθούμε να επιμένουμε είμαστε πολλοί. Οι αγώνες που έχουν προηγηθεί, η αξιοπιστία που έχει κατακτηθεί και η ευρεία διάχυση της αντίληψης της αποκεντρωμένης διαχείρισης δημιουργούν προϋποθέσεις να συνεχιστεί η προσπάθεια για να αναχαιτιστεί η νέα επίθεση και για να βαθύνουν τα ρήγματα που έχουν ανοίξει,αντί να γεφυρωθούν.

Με την προϋπόθεση ότι θα απαλλαγούμε, οριστικά, από συντηρητικές και τοπικιστικές αντιλήψεις που, για παράδειγμα, αντιμετωπίζουν το νέο εθνικό σχέδιο σαν έργο του «διαβόλου» (της ΕΕ, δηλαδή), που έλκονται από τον κρατισμό και το συγκεντρωτισμό, που χαρακτηρίζουν «χωματερές» τα πράσινα σημεία, που επισείουν τον κίνδυνο της εξαφάνισης των ελεύθερων χώρων αν γίνουν τοπικές δράσεις ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, που στρέφονται γενικά κατά των ΧΥΤΑ, που φλερτάρουν με την ιδέα της εξαγωγής σκουπιδιών και της καύσης κλπ..

25.11.2015

ΤΚ

1 (1)

https://www.google.gr/search?q=gaza+war+pictures&biw=1249&bih=560&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjauJDamLHJAhUM5xoKHSx2BpoQsAQIHQ

pict17

2015-11-27 13.26.152015-11-27 13.40.262015-11-27 6

freatio1 10 Oktovrioy 2015

Η αναρτηση εγινε στις 26 Οκτωβριου.Και φυσικα πηγα δυο φορες και ενημερωσα τους υπευθυνους στην ΔΕΥΑΕρ

Το φρεατιο στην γωνια Παντανασης με τον δρομο που παει πισω απο το Γυμνασιο ηταν βουλωμενο.Μιλησα με τον υπευθυνο και εξηγησα πως στο σημειο εκεινο ο δρομος γεμιζει νερα σε περιπτωση βροχης.

Σημερα εβρεξε εχει περασει ακριβως ενας μηνας απο τοτε

2015-11-27 8

 

2015-11-27 6

 

 

Διαβαζω ανακοινωση στον γειτονα

Πολιτιστικος συλλογος Ερμιονης και εκδρομη » πολιτιστικη» για παιδια συνοδευομενα  .Καλα που δεν μου στελνουν εμενα τα δελτια τυπου τους. Προτιμω ενα εκατομμυριο φορες να με θεωρουν περιθωριακο εμενα  το ιστολογιο και τους αναγνωστες του.

Αν ο «Santa Klaus» (με Κ παρακαλω) και η σοκολατα θεωρουνται πολιτιστικο πρωτυπο για τα παιδια της αρχαιοτατης πολης της Ερμιονης και μαλιστα με 25 ευρω το κεφαλι στα χρονια της πεινας τι να πει ο Ρεπουλης που πεθανε στη ψαθα.

Και να σας πω αγαπητοι φιλοι.Αν σαν πολιτιστικος συλλογος δινει το παρον σε τοσα και τοσα πολιτιστικα και και επιστημονικα συμβαντα στον νομο μας που αφορουν και την Ερμιονη χαλαλι η σοκολατα. Αλλα αν εμφανιζεται σαν διοργανωτης τετοιου ειδους εκδρομων σε ιδιωτικης πρωτοβουλιας κερδοσκοπικες επιχειρησεις (http://www.santaclauskingdom.comhttp://chocofactory.helexpo.gr/chocofactory/en/)  που προβαλλουν εισαγομενα πολιτιστικα εμπορευματα ξενα προς τον τοπο μας (και μαλιστα με την προσθηκη της λεξης Μουσειο )τοτε μαλλον εχει χαθει το πολιτιστικο μονοπατι.Και δυστυχως και στα σχολεια ετοιμαζουν τετοιες «πολιτιστικες»  εκδρομες (πως εγκριθηκαν απο το υπουργειο παιδειας;)που συνηθως συνοδευονται στην  συνεχεια και απο ψωνια σε καποιο εμπορικο κεντρο.

ΥΓ ο Santa Claus με C  και οχι Κ οπως γραφετε στην ανακοινωση σας εχει σχεση με τον Γερμανικης καταγωγης θεο Οντιν.

During the Christianization of Germanic Europe, this figure may have absorbed elements of the god Odin, who was associated with the Germanic pagan midwinter event of Yule and led the Wild Hunt, a ghostly procession through the sky.

Η Κοκα Κολα (των απολυμενων εργατων) που γραφεται με C επισης τον εντυσε με τα χρωματα της πριν καποιες δεκαετιες και τον εκανε διεθνες συμβολο των Χριστουγεννων.

therealsanta

Οσο για την σοκολατα εχει και αυτη την λατινοαμερικανικη ιστορια της.

Μακρυα απο μενα οι εθνικισμοι.Και καλο θα ηταν να μαθουμε για τον Οντιν και τον Κουετσακοάτλ

Ο ινδιάνικος θρύλος των Ατζέκων έλεγε ότι οι σπόροι του κακάο είχαν έρθει από τον παράδεισο, και ότι η βρώση του καρπού του κακαόδενδρου προσέδιδε δύναμη και σοφία.
Αρχαία χρονικά αναφέρουν ότι οι Αζτέκοι, πίστευαν ότι ο θεός Κουετσακοάτλ ταξίδεψε στην γη πάνω στην ακτίνα φωτός του αυγερινού, φέρνοντας μαζί του το κακαόδενδρο από τον παράδεισο να το προσφέρει στους ανθρώπους.

Στο κατω κατω σε ολους αρεσει η σοκολατα και εκτος απο τους Ελληνες και τον αρχαιο πολιτισμο τους υπαρχουν και αλλοι πολιτισμοι και θρησκειες.Πολιτες του κοσμου ειμαστε.Αλλα ας προσεγγιζουμε τον πολιτισμο οχι σαν καταναλωτες των 25 ευρω. Αυτο θελω να πω. Και αυτο νομιζω πως πρεπει να ειναι το μηνυμα προς τα παιδια  απο ενα πολιτιστικο σωματειο κατα την γνωμη μου παντα.

Ανακοινωση της πλειοψηφιας για την συνεδριαση της Τριτης

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης για το Δημοτικό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων

Την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 18:00 συνεδρίασε σε αίθουσα του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου, η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Ερμιονίδας υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Δημήτρη Σφυρή.
Θέμα της συνεδρίασης ήταν η συζήτηση του Δημοτικού Σχεδίου Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων & Ειδικών Ρευμάτων Αποβλήτων.
Από τα 25 μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης παρόντα ήταν τα 16 ενώ στην συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος κ. Αντωνόπουλος Γιάννης, η Αντιδήμαρχος κ. Φωστίνη Κέλλη, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ερμιονίδας κ. Πασιαλής Βασίλης, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Διδύμων κ. Σπανός Κώστας, η Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Φούρνων κ. Θεοδώρου Ντίνα και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι επικεφαλής παρατάξεων της αντιπολίτευσης κ.κ. Γεωργόπουλος Γιάννης, Λάμπρου Τάσος και Τόκας Τάσος.
Ο Δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Σφυρής και ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ερμιονίδας κ. Πασιαλής Βασίλης παρουσίασαν στα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης το Σχέδιο Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων & Ειδικών Ρευμάτων Αποβλήτων του Δήμου Ερμιονίδας και ανέλυσαν τους βασικούς του άξονες, οι οποίοι είναι η διαχείριση των προ-διαλεγμένων στην πηγή ρευμάτων Αστικών Στερεών Αποβλήτων στα εξής στάδια:
  • Παραλαβή, μεταφορά και επεξεργασία των συλλεγόμενων ΒΑΑ (οργανικά – βιοαποδομήσιμα – «καφέ» κάδος) σε αδειοδοτημένη μονάδα κομποστοποίησης.
  • Παραλαβή, μεταφορά και επεξεργασία των συλλεγόμενων ΑΣΥΣ (απόβλητα ανακυκλωσίμων συσκευασιών – «μπλε» κάδος) σε αδειοδοτημένο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ).
  • Παραλαβή, μεταφορά και επεξεργασία των συλλεγόμενων ΑΑΥ (απόβλητα ανακυκλώσιμα που δεν αποτελούν συσκευασίες – «πράσινος» κάδος) σε αδειοδοτημένο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ).
  • Διαχείριση του υπολείμματος επεξεργασίας που παράγεται από τις ως άνω μονάδες.
Επισημάνθηκε ότι ο Δήμος Ερμιονίδας αποτελεί τον πρώτο, πανελλαδικά, ΟΤΑ που εφάρμοσε προγράμματα Διαλογής στην Πηγή επιμερίζοντας το ρεύμα των σύμμεικτων Αστικών Στερεών Αποβλήτων σε τρία διακριτά ρεύματα (σύστημα μπλε, καφέ και πράσινου κάδου) ενώ παράλληλα έχει προχωρήσει στην χωριστή συλλογή των γυάλινων συσκευασιών με τους κώδωνες γυαλιού, την συλλογή των τηγανέλαιων στα σχολεία, την εναλλακτική διαχείριση των παλιών οχημάτων σε συνεργασία με αδειοδοτημένο συλλέκτη, την χωριστή συλλογή των ηλεκτρικών συσκευών, την χωριστή συλλογή των ογκωδών αποβλήτων (παλιά έπιπλα, ξύλα, παλέτες, στρώματα κ.λ.π.) και την ανάπτυξη προγράμματος οικιακής κομποστοποίησης σε μικρή κλίμακα.
Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη επιπλέον προγραμμάτων Διαχείρισης Ειδικών Ρευμάτων Στερεών Αποβλήτων όπως μεταχειρισμένων ελαστικών, μπαταριών, αδρανών υλικών, επικίνδυνων οικιακών αποβλήτων, χωριστή συλλογή έντυπου χαρτιού (σύστημα κίτρινου κάδου) και την επέκταση του προγράμματος της οικιακής κομποστοποίησης σε μεγαλύτερη κλίμακα, με παράλληλη ενίσχυση της ενημερωτικής καμπάνιας των δημοτών για την προ-διαλογή στην πηγή, την ανακύκλωση και το σύστημα του μπλε – καφέ – πράσινου κάδου με φυλλάδια, αφίσες, ημερίδες, ενημερωτικές επισκέψεις στα σχολεία κ.λ.π.
Τέλος προτείνεται η δημιουργία Δημοτικού Πράσινου Σημείου, Δημοτικής Κινητής Μονάδας Μηχανικής Διαλογής και Δημοτικής Μονάδας Κομποστοποίησης.
Στην διαλογική συζήτηση που ακολούθησε απαντήθηκαν όλες οι ερωτήσεις που τέθηκαν από τα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης, ενώ οι παριστάμενοι επικεφαλείς των παρατάξεων της αντιπολίτευσης παίρνοντας τον λόγο εξέφρασαν την συμφωνία τους επί του συγκεκριμένου σχεδίου.
Η συνεδρίασε έκλεισε με την ομόφωνη ψήφιση του σχεδίου όπως αυτό παρουσιάστηκε από τους εισηγητές και την πρότασή του για ψήφιση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ερμιονίδας και το Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας.
 
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

Μια εισαγωγη

Οι Εβραιοι νομαδικος λαος της ερημου περιεγραψαν τον  παραδεισο σαν αυτο που δεν ειχαν.Νερα δεντρα φρουτα

Οι Μουσουλμανοι εξελιξαν τον δικο τους.Προσεθεσαν ( για τους αντρες ουρι) και βουνα απο πιλαφι.

Οι αριστεροι επιρεασμενοι απο τους προηγουμενους εφεραν τον μελλοντικο Παραδεισο στην γη μετα την εξαλειψη των ταξεων και την κατοχη των μεσων παραγωγης απο τους αστους.

Ο παραδεισος ειναι παντα υποσχεση.Mεταθεση στο μελλον. Διαφυγη απο το αφορητο παρον.

Οι απλοι ανθρωποι ξερουμε πως κολαση και παραδεισος εναι εδω και τωρα.Πως οι ανθρωποι εχουμε μεσα μας το καλο και το κακο .Πως προχωραμε βημα βημα μεσα απο τα λαθη μας να κανουμε την ζωη λιγο καλυτερη απο γενια σε γενια.

Η ΔΗΣΥΕΡ πρωτοτυπει.Μας λεει πως ο δικος της παραδεισος για την διαχειριση των απορριμματων εχει σχεδον ολοκληρωθει.Και πως συντομα θα πετυχει με τον σχεδιασμο της αυτο που δεν καταφεραν χωρες που προηγουνται εδω και δεκαετιες.Οι παραδεισοι καθε ειδους ειναι διαφυγη απο την πραγματικοτητα. Αποφυγη να συγκρουστεις με την πραγματικοτητα να την αλλαξεις. Παμε στην ουσια ομως.

Θιγει ο γειτονας ενα βασικο θεμα δημοκρατιας.  Ο νομοθετης εφτιαξε το πλαισιο μεσα απο το οποιο μπορει να εκφραζεται η τοπικη κοινωνια για θεματα που την αφορουν οπως για παραδεογμα το τοσο καυτο για την Ερμιονιδα προβλημα των απορριμματων.Για το οποιο μαλιστα εγιναν και κινητοποιησεις κατοικων στο παρελθον. Απο τα Διδυμα και τον Καμπο Κρανιδιου σε σχεση με τις δυο χωματερες. Τωρα ερχεται η Δημοτικη αρχη και προτεινει ενα σχεδιο διαχειρισης .Και  η κοινωνια αδιαφορει.Η κοινωνια προτιμα να δρα οταν το προβλημα εχει φτασει σε αδιεξοδο. Δεν προλαμβανει.Αναθετει στην εξουσια και αδιαφορει. Η δημοκρατια και οι θεσμοι της ενα αδειο πουκαμισο.

Οσον αφορα την επιτροπη διαβουλευσης ηταν και ειναι ενα αλλοθι.Γιατι ο νομος προτρεπει επιβαλλει μαλιστα να μην παρθει απποφαση χωρις την γνωμη της κοινωνιας. Οταν ομως  η κοινωνια αδιαφορει οι επιτροπες διαβουλευσης ειναι απλα ο καθρεφτης η αντανακλαση εκφραση σε θεσμικο επιπεδο αυτης της αδιαφοριας .Με το ζορι κανεις δεν λεει την γνωμη του.Ετσι οταν το 40% των διορισμενων απο τον Δημαρχο μελων της επιτροπης δεν προσερχεται αυτο ειναι μια εμμεση δηλωση προς τον Δημαρχο και την επιτροπη.

Δυστυχως  η πενηντα ειναι τα μελη της επιτροπης οπως επι ΠΠΣΕ η εικοσι πεντε οπως επι ΔΗΣΥΕΡ παλι γυρω στους δεκα πεντε μαζευονται.Και σιγα μην κατσουν να διαβασουν ακομα και οσοι προσηλθαν  εκατονταδες σελιδες με ολα τα σκοτεινα σημεια τους για να μπορεσουν να γνωμοδοτησουν.Γιατι εμεις γνωριζουμε αυτες τις εκατονταδες σελιδες ; Ποιοι και ποσοι τις εχουν διαβασει;Και πες πως στην απιθανη περιπτωση τα εκαναν ολα αυτα οι συμπολιτες της επιτροπης  και κατα πλειοψηφια απερριψαν την εισηγηση της εταιρειας.Και λοιπον; Γνωμοδοτικος ειναι ο ρολος τους.Οπως των μελων της Νομαρχιακης που γνωμοδοτησαν θετικα για την ΜΠΕ του δεματοποιητη σε 7 λεπτα (της ντροπης) .Ιδιος πολιτικος χωρος τοτε και σημερα ΝΔΠΑΣΟΚ ιδιος σχεδιασμος παρα τις επιφανειακες διαφοροποιησεις.

Στην συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου την Τεταρτη 29/7 το μεσημέρι αποφασίστηκε ομόφωνα (απουσίαζε από την συνεδρίαση ο κ. Θεοδοσίου) η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την τοποθέτηση δεματοποιητών στην περιοχή Δίδυμα στο Δήμο Κρανιδίου

Ποσοι ειχαν διαβασει την ΜΠΕ ; Και τι λενε τωρα για το αποτελεσμα οταν απο τα πραγματα η μελετη εχει αποδειχθει λανθασμενη;

Απο την αλλη μερια ο κ Τοκας με την συγκροτημενη παρεμβαση του θιγει και την αλλη πλευρα.

Το Τοπικό Σχέδιο του Δήμου μας εκπονήθηκε από την ιδιωτική εταιρεία WEC IKE σύμφωνα με την απευθείας ανάθεση του Δημάρχου Ερμιονίδας της 16-10-2015.Στην τοποθέτησή μας κάναμε λόγο για την καθυστερημένη αποστολή της εν λόγω μελέτης των 355 σελίδων, αφού δόθηκε στους επικεφαλής των παρατάξεων την ίδια ημέρα που έγινε η συζήτηση και πως δεν μπορούμε να κάνουμε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας όπως αρμόζει, αφού ο χρόνος είναι ελάχιστος, παρά μόνο στο 11σέλιδο συνοπτικό κείμενο που είχε δοθεί και σε διαβούλευση από την ιστοσελίδα του Δήμου και από το οποίο λείπουν πολλά στοιχεία.

Τα λεει ολα δεν εχω να προσθεσω κατι.Η τοπικη εξουσια λειτουργει με αυτο το τροπο ενισχυωντας την ταση της κοινωνιας να απεχει απο τα κοινα.Δεν δικαιολογω αυτη την μοιρολατρικη ταση.Καλο ειναι να πηγαινουμε και να διεκδικουμε ακομα και αν θεωρουμε πως οι αποφασεις εχουν ηδη παρθει και η παρουσια μας ειναι χωρις νοημα.Η παρεμβαση μας παντα εχει νοημα.Και ξερετε για ποιον λογο ακομα;Γιατι ολα αυτα τα σχεδια περιγραφουν το ιδανικο.Ποτε δεν θα πετυχουν.Ειναι ασκησεις επι χαρτου που ξεκινουν  απο λαθος βαση. Την διατυπωμενη απο τον Δημο θεση πως

apokomma

Ε λοιπον οχι!Εκτος του μπλε καδου που δεχεται μερος των ανακυκλωσιμων στους αλλους καδους μπαινουν συμμεικτα απορριμματα και αναμεσα τους ΠΑΡΑ πολλα ανακυκλωσιμα-οργανικα. Αυτη ειναι η πραγματικοτητα και αυτο πρεπει να αντιμετωπισουμε. Ολα τα αλλα ειναι εικονικη, ιδεατη, κατασκευασμενη πραγματικοτητα.

Που την διαψευδει η εκθεση των επιθεωρητων στο λεγομενο «Πρασινο Σημειο».

ΩΞΝΜ7Λ1-ΦΩΧecorap προστιμο_Page_3 Dyo apo ta pente

Απο το οποιο φευγουν (και)τα  συμμεικτα απορριμματα με προορισμο το ΚΔΑΥ Ραψωματιωτη και απο εκει με αγνωστο τελικο  αποδεκτη.Και μην ξεχναμε το ΚΔΑΥ μας φυλαει το υπολοιπο αυτης της διαχειρισης (που;)το οποιο αργα η γρηγορα θα πρεπει να διαχειριστουμε (με το αναλογο αντιτιμο φυσικα )σαν Δημος.

Ομως δεν χρειαζονται επιθεωρητες για να μας πουν αυτο που ολοι βλεπουμε καθημερινα στους καδους.Ολα τα σκουπιδια μαζι.Σε ολους τους καδους εκτος του μπλε. Που κι αυτος γεμιζει σκουπιδια (αχρηστευεται δηλαδη και το περιεχομενο του παει στο εμπορευματοκιβωτιο με τα συμμεικτα ) οταν γεμισουν ολοι οι αλλοι .Η φωτογραφια ειναι απο τον Ταξιαρχη 13 Απριλιου 2015

13 Aprili 2015 229

Και αυτη απο τις 4 Μαιου 2015 στο ιδιο σημειο

4 Mah 2015

Αλλα οταν ο Δημος δηλωνει σαν σχεδιο

Τέλος προτείνεται η δημιουργία Δημοτικού Πράσινου Σημείου, Δημοτικής Κινητής Μονάδας Μηχανικής Διαλογής και Δημοτικής Μονάδας Κομποστοποίησης.

δηλωνει με τον τροπο του πως αναγνωριζει οτι δεν γινεται  διαλογη στην πηγη.Αλλιως τι θα διαλεγεται στην κινητη μοναδα;Τα ηδη προδιαλεγμενα στον καδο;

Αλλα η λογικη ειναι παντα τα ΚΔΑΥ της ΕΕΑΑ.Που εχει επιλεξει για δικους της λογους το συστημα ολες οι ανακυκλωσιμες ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ  σε ενα καδο και μετα Κεντρο διαλογης ανακυκλωσιμων ΚΔΑΥ.Αντι να γινεται διαλογη ανα ειδος απορριμματων σε διαφορετικους καδους απο τους πολιτες .Και υπαρχει λογος γι αυτο το μοντελλο.

Η ΕΕΑΑ κακως  εχει ορισει πως το 30% του μπλε καδου ειναι σκουπιδια και το πηγαινει για θαψιμο.Αυθαιρετο ειναι αυτο το αξιωμα.Ο μπλε καδος εχει συνηθως κυριως ανακυκλωσιμα.Και το γραφω οχι μονο γιατι παρακολουθω συνεχως το περιεχομενο αλλα και γιατι στο Πλατυ Πηγαδι απο τεσσερα  φορτηγα ανακυκλωσιμα πλαστικα  βγαλαμε με τα χερια μας ενα καδο σκουπιδια.

Εμεις σε τεσσερες σωρους πλαστικο που θα επρεπε να εχουν οπως στο ξεκινημα δυο καδους σκουπιδια βρηκαμε εναν. Και μαλιστα θα ηταν πολυ λιγωτερο αλλα στο τελευταιο φορτιο βρηκαμε μαζεμενα πολλα σκουπιδια. Φαινεται για καποιο λογο σε ενα η δυο σημεια πολιτες πεταξαν σκουπιδια μεσα στους καδους ανακυκλωσης.

Αλλα η ΕΕΑΑ θεωρει σκουπιδια οσα δεν ειναι ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ (πολλα ειδη χαρτιου-και εντυπου- και πλαστικου). Και ετσι μεσα στο μπερδεμα κανει οικονομια στα λεφτα που εισπρατει οταν αγοραζουμε καποιο προιον και υποχρεουται να τα διαθεσει για την ανακυκλωση του. Μιλαμε για εκατομμυρια.Αλλα αυτο ειναι μια μεγαλη ιστορια.

Ακομα ενω τα σκουπιδια μαζευονται μεσα στις πολεις οπου και ο κυριος ογκος ψηφοφορων στα περιχωρα εχουν αποσυρθει παρα πολλοι καδοι.Ετσι ενω οι κατοικοι πληρωνουν διπλασια δημοτικα τελη για την αποκομμιδη των απορριμματων, αναγκαζονται να τα κουβαλουν με το αμαξι τους οπου υπαρχουν ακομα σημεια με καδους .Οπως αυτο στον Ταξιαρχη που εχει γινει μικροχωματερη.

Παραθετω ολη την τοποθετηση του κ Τοκα ΝΕΔΥΠΕΡ που σε γενικες γραμμες πε βρισκει συμφωνο.

Επιγραμματικα απο την πλευρα μου.

1.Διαχειριση των απορριμματων σε τοπικο επιπεδο αλλα και σε συνεργασια  με κρατικες και περιφερειακες δομες

2.Προυποθεση η λειτουργια κρατικων εργοστασιων αποδεκτων των ανακυκλωσιμων χαρτι γυαλι μεταλλο πλαστικο.Αυτο για να μην εισαγουμε πρωτες υλες να μην στελνουμε τα ανακυκλωσιμα στην Ασια για να γινουν εισαγομενη πρωτη υλη για να βρουν δουλεια Ελληνες εργατες. Η βιομηχανικη περιοχη στην Τριπολη ειναι και ηταν μια απο τις λυσεις για τετοια εργοστασια.Αντι να ξοδευουμε εκατομμυρια ευρω κρατικο χρημα για εργοστασια διαχειρισης καυσης και ταφης των πολυτιμων υλικων.

3.Ενεργοποιηση των ανεργων στην διαχειριση των ανακυκλωσιμων μεσα απο μη κερδοσκοπικες αυτοοργανωμενες συλλογικοτητες με πληρη ασφαλιστικα συνταξιοδοτικα δικαιωματα (με ενισχυση απο τον Δημο)  και εγγυημενο εισοδημα που να ανταποκρινεται στην εργασια αυτη (1200 καθαρα).

4.Χωρο υγειονομικης ταφης υπολοιπου ΧΥΤΥ στα ορια της περιφερειακης ενοτητας με αυστηρες προδιαγραφες λειτουργιας που θα δεχτει αρχικα το μεγαλυτερο μερος των απορριμματων των Δημων αλλα με μεγαλα προστιμα αν καθε χρονο δεν μειωνονται οι ποσοτητες εκτρεπωντας απορριμματα στο ρευμα της ανακυκλωσης /κομποστοποιησης.Σημερα η θεση αυτη ειναι αποδεκτη απο ολους.

5.Οικιακα φυτικα οργανικα να μην φτανουν στον καδο.Οικιακη κομποστοποιηση η συνοικιακοι κομποστοποιητες. Κλαδεματα και αλλα βιοαποδομησιμα σε Δημοτικη κομποστοποιηση. Εναλλακτικα πελετοποιηση των κλαδεματων για ενεργειακη αξιοποιηση σε σχολεια δημοτικα κτηρια.

6 Σπαστηρας για μπαζα ογκωδη.Χωρος διαθεσης μεσα στα ορια του Δημου.

7 Κινητρα στους πολιτες για να στραφουν στην ανακυκλωση.Οχι δημοτικα τελη με τα τετραγωνικα αλλα με την παραγωγη απορριμματων ανα πολιτη.»Αγορα» απο τον Δημο καθαρων ανακυκλωσιμων απο τους πολιτες στο πρασινο σημειο  με την παροχη κουπονιου εκπτωσης απο τα δημοτικα τελη ανα νοικοκυριο.Να φυγουν τα δημοτικα τελη απο την ΔΕΗ.

Αλλα συνεχιζουμε

http://nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=289

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο της 25 Νοεμβρίου 2015 του Δήμου Ερμιονίδας, εγκρίθηκε ομόφωνα το Τοπικό Σχέδιο για τη Διαχείριση των Αποβλήτων.

Όπως είναι γνωστό η εκπόνηση και η εφαρμογή των τοπικών σχεδίων αποκεντρωμένης διαχείρισης προβλέπεται στο νέο ΕΣΔΑ (Εθνικός Σχεδιασμός για την Διαχείριση των Αποβλήτων), ο οποίος ισχύει από το τέλος Ιουνίου του 2015.

Κατά την συζήτηση του θέματος η παράταξή μας τάχτηκε βεβαίως υπέρ της ψήφισης του Τοπικού Σχεδίου, αφού πρόκειται επί της ουσίας για μία νέα πρόταση σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Εθνικού Σχεδιασμού που διαμόρφωσε η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΑΠΕΝ), για τις δραστηριότητες πρόληψης και διαλογής στην πηγή των αποβλήτων που για πρώτη φορά γίνεται σε επίπεδο Δήμων.

Πρόθεση της Κυβέρνησης είναι τα περιφερειακά και αποκεντρωμένα Τοπικά Σχέδια Δημόσιου χαρακτήρα, να αντικαταστήσουν τα μεγάλα, κεντροβαρή σχέδια για την διαχείριση των αποβλήτων σε επίπεδο Περιφέρειας που είχαν τρέξει επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας με τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Το Τοπικό Σχέδιο του Δήμου μας εκπονήθηκε από την ιδιωτική εταιρεία WEC IKE σύμφωνα με την απευθείας ανάθεση του Δημάρχου Ερμιονίδας της 16-10-2015.

Στην τοποθέτησή μας κάναμε λόγο για την καθυστερημένη αποστολή της εν λόγω μελέτης των 355 σελίδων, αφού δόθηκε στους επικεφαλής των παρατάξεων την ίδια ημέρα που έγινε η συζήτηση και πως δεν μπορούμε να κάνουμε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας όπως αρμόζει, αφού ο χρόνος είναι ελάχιστος, παρά μόνο στο 11σέλιδο συνοπτικό κείμενο που είχε δοθεί και σε διαβούλευση από την ιστοσελίδα του Δήμου και από το οποίο λείπουν πολλά στοιχεία.

Η βασικές παρατηρήσεις της ΝΕΔΥΠΕΡ ήταν:

1) Δεν αναγράφεται πουθενά η χρηματοδότηση του Σχεδίου και πώς θα καλυφθεί ο προϋπολογισμός για την εφαρμογή του, που είναι της τάξης των 4.000.000 €. Και αφορά την επένδυση και τη λειτουργία του Δημοτικού Πράσινου Σημείου, της Μονάδας Μηχανικής Διαλογής (ΜΜΔ) καθώς και της Μονάδας Κομποστοποίησης.

Στις προτάσεις μας κάναμε λόγο για την δυνατότητα εκμετάλλευσης του νέου ΕΣΠΑτο οποίο θα «ανοίξει» αρχές του 2016 και πως αυτό θα είναι ανταγωνιστικό και έτσι θα υλοποιούνται μόνο οι σωστές μελέτες που θα περικλείουν όλες τις παραμέτρους.

Επίσης θα πρέπει να δούμε τις χρηματοδοτήσεις από το Πράσινο Ταμείο και την ΕΕΑΑ (Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης) που είναι υποχρεωμένη να εφοδιάζει κάδους και απορριμματοφόρα.

2) Δεν αναφέρεται τίποτα για την δυνατότητα υπογραφής προγραμματικής σύμβασης με ΚΟΙΝΣΕΠ (Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις) οι οποίες αφορούν την παροχή υπηρεσιών για την ικανοποίηση των αναγκών της συλλογικότητας κάτι που προβλέπεται στο νέο ΕΣΔΑ για τη διαλογή στην πηγή και την εκπαίδευση. Οι εργαζόμενοι σε αυτές, ανήκουν στις Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού.

3) Αναφορά στην αβεβαιότητα του τι θα ισχύσει αφού υπάρχει διαφορά φιλοσοφίας της Κεντρικής Διοίκησης που θέλει μικρά και αποκεντρωμένα Τοπικά Σχέδια με την Περιφέρεια Πελοποννήσου που θέλει τον κεντρικό σχεδιασμό και έχει πάρει την θετική έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το έργο της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

Αυτό το θέμα ελπίζουμε να λήξει γρήγορα για να μπορέσει ο Δήμος να προγραμματίσει τις ενέργειές του το επόμενο διάστημα.

Μετά την διαλογική συζήτηση τονίστηκε από όλουςη αναγκαιότητα της συνεργασίας όλων των Δήμων του Νομού Αργολίδας για την δημιουργία ενός ΧΥΤΥ για την διαχείριση του υπολείμματος των απορριμμάτων στην ευρύτερη περιοχή, ώστε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στο σημαντικό θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Τέλος η ΝΕΔΥΠΕΡ συμμετείχε με την παρουσία του επικεφαλής και στην συζήτηση για το ίδιο θέμα, που έγινε την Τρίτη 24/11/2015 στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης

Τάσος Τόκας

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας

Επικεφαλής της ΝΕΔΥΠΕΡ

Σιγουρα πρεπει να ειναι βαρια αρωστος ενας ανθρωπος που σκοτωνει περαστικους στο δρομο.Καμμια ιδεολογια κανενα προβλημα δεν μπορει να αιτιολογησει αυτες τις πραξεις.Και δεν αναφερομαι μονο στους φονιαδες του Παρισιου.Αλλα και σε εκεινους που με  λοσταρια και μπουκαλια επιτεθηκαν σε διαδηλωτες στο Πολυτεχνειο νομιζωντας πως ηταν της ΚΝΕ.Και μετα ζητησαν συγνωμη.Λες και οι νεολαιοι  της ΚΝΕ δεν ειναι ανθρωποι.Λες και πολλοι διαφωνουντες με το ΚΚΕ  δεν ξεκινησαν  νεωτεροι απο αυτο το κομμα.

Βεβαια και υπαρχει ενα γενικο πλαισιο που εξηγει κοινωνικα πολιτικα ιστορικα γιατι χιλιαδες ανθρωποι μπαινουν σε οργανωσεις φανατικων για να πολεμησουν.Ομως αυτος που παιρνει το μαχαιρι να σφαξει εν ψυχρω ανθρωπους, ο αρχηγος, ο ηγετης, ειναι βαρια ψυχικα αρωστος.Και βρισκει το εδαφος μεσα στην γενικευμενη διαλυση στην γενικευμενη βια να απελευθερωσει την αρωστια του εναντια στους παντες και τα παντα.Να ηγηθει της τρελας και να παρασυρει και αλλους σε αυτη.

Εχω υποστει στα νιατα μου σε διαδηλωση τη βια τετοιων ανθρωπων.Κανενας διαλογος δεν χωρα μαζι τους.Αλλα και δεν πρεπει να αποδεχτουμε σαν λυση την αρωστια τους. Το να σκοτωνουν οι Γαλλοι παιδια στην Συρια σαν απαντηση γιατι καποιοι Συριοι σκοτωσαν παιδια στην Γαλλια επειδη καποιοι Γαλλοι σκοτωσαν παιδια στην Συρια ουτε αποτρεπει την δολοφονια παιδιων ουτε δινει τελος σε αυτο το γαιτανακι θανατου.Οι μονοι κερδισμενοι ειναι οι ψυχικα ασθενεις και τα οικονομικα συμφεροντα που κερδιζουν απο την πωληση οπλων και το εμποριο πετρελαιου.

 

Με αφορμη αναρτηση του γειτονα και τις ΑΔΑ που αναφερει
Aναπαντητη απο τον Δημο Ερμιονίδας ερωτηση της Πελοποννησος Οικολογικη για αυτο το σημειο απο Πεμπτη 15 Ιανουαριου 2015
Θυμιζω, ακριβως πανω απο το ρεμα λειτουργησε εκεινη την περιοδο σταθμος μεταφορτωσης απορριμματων σε εμπορευματοκιβωτια  πριν την εναρξη λειτουργιας του λεγομενου «Πρασινου Σημειου» ΣΜΑ Καμπου Κρανιδιου.
genaris 5 006
diskoyria-dekembris-2014-085
Τα προστιμα επιβαλλονται σε ιδιωτες και Δημο.Εκτος απο ενα στο Πορτο Χελι τα αλλα αφορουν ΑΣΑ.
Προσεξτε παρακαλω τα προστιμα 7 και 8.Τον Ιανουαριο επιβαλεται προστιμο σε Δημο και ιδιωτη τον Οκτωβριο μονο στον ιδιωτη (που συμφωνα με την πρωτη αποφαση δεχοταν αστικα απορριμματα του Δημου).
Να θυμισω ακομα πως προστιμα υπαρχουν παλιοτερα και για την διαχειριση των λυματων και τα υπολοιπα απο την επεξεργασια τους στον Καμπο .Τα αστικα λυματα και τα παραγωγα απο την επεξεργασια τους ειναι ρευμα απορριμματων
1Μαιος 2012(ΑΔΑ Β4ΛΒ7Λ1-ΟΚΕ-20 χιλιαδες στον Δημο)
2 Μαιος 2013 ( ΑΔΑ ΒΕΧΟ7Λ1-Ι79 – 20 χιλιαδες που μοιραστηκαν σε 15 χιλιαδες στην ΔΕΥΑΕ και 5 χιλιαδες στον Δημο)
Στο προς συζητηση σχεδιο Αποκεντρωμενης διαχειρισης ΑΣΑ του Δημου και στην σελιδα 1 αναφερεται
apokomma
10 Oktovri2015 1
28Flevari 2015 4
Προστιμο 3  ΧΑΔΑ νο3 ΚΑΜΠΟΣ  Φλεβαρης 2014
10.000 ευρω Δημος
 
Προστιμο5 ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΗΜΕΙΟ  ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015
7,000 ευρω εκοσποτ-3,000 ευρω Δημος
Προστιμο 7 ΚΟΚΚΙΝΑΡΙ ΜΑΡΟΥΔΑ ΓΕΝΑΡΗΣ 2015
3000 ευρω ιδιωτης-3000 ευρω Δημος
Προστιμο 8 ΚΟΚΚΙΝΑΡΙ ΜΑΡΟΥΔΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015
1000 ευρω ιδιωτης
Προστιμο 9 ΚΟΚΚΙΝΑΡΙ ΚΩΤΣΟΒΟΥ ΓΕΝΑΡΗΣ 2015
1000 ευρω ιδιωτης-1000 ευρω Δημος

Με καθε επιφυλαξη

Follow me on Twitter

Φεβρουαρίου 2016
Δ T Τ T Π S S
« Ιαν.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

Αλεξης Γρηγοροπουλος

Τασος Αναστασιου

κοκα κολα

Mεταναστες

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ

  • 945,233

Αρχείο

RSS arcadia portal

  • Κωνσταντινόπουλος: Να δώσουμε εργασία στους επιστήμονες της χώρας μας Φεβρουαρίου 10, 2016
    Άρθρο του βουλευτή Αρκαδίας του ΠαΣοΚ για τις δυνατότητες ανάπτυξης αγοράς παραγωγής λογισμικού στην Ελλάδα Εν μέσω διαπραγματεύσεων, διαδηλώσεων, μπλόκων για το Ασφαλιστικό και εκλογολογίας, η Κυβέρνηση δεν αναζητά την ουσιαστική απάντηση για το Ασφαλιστικό που είναι οι επενδύσεις και οι νέες θέσεις εργασίας.   Μια από αυτές τις ευκαιρίες είναι η Ελλάδα να […]
  • Οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι Αρκαδίας γιορτάζουν τον Άγιο Βλάσιο Φεβρουαρίου 10, 2016
    Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου γιορτάζουν οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι Αρκαδίας στο ιστορικό και γραφικό εξωκκλήσι του Αγίου Βλάσιου. Η γιορτή θα λάβει χώρα ως εξής: Την Τετάρτη στις 17:00 θα τελεστεί Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας. Την Πέμπτη το πρωί θα τελεστεί Όρθρος και Πανηγυρική θεία Λειτουργία μετ’ αρτοκλασίας. Ειδήσεις: ΑρκαδίαΔήμος ΤρίποληςΕκκλησία […]
  • Γατσόπουλος: «Στοιχειωμένο» έργο Παραλογγοί-Τριπόταμα Φεβρουαρίου 10, 2016
    Επερώτηση του περιφερειακού συμβούλου Παναγιώτη (Τάκη) Γατσόπουλου, Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου. Θέμα: «Στοιχειωμένο» έργο Παραλογγοί - Τριπόταμα, Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας. Η επαρχιακή οδός που συνδέει τις τοπικές κοινότητες της δημοτικής ενότητας Κοντοβάζαινας, δήμου Γορτυνίας, Π.Ε. Αρκαδίας με την Ε.Ο. Τρίπολης-Πάτρας (111 […]
  • Πρόσληψη ειδικού συμβούλου και επιστημονικού συνεργάτη στον Δήμο Τρίπολης Φεβρουαρίου 10, 2016
    Με δύο αποφάσεις στη Διαύγεια ο δήμαρχος Τρίπολης Δημήτρης Παυλής γνωστοποιεί ότι θα προσλάβει έναν ειδικό σύμβουλο και έναν επιστημονικό συνεργάτη. Για τον ειδικό σύμβουλο: Πρόσληψη ειδικού συμβούλου σε θέματα σχεδιασμού και εφαρμογής κοινωνικών πολιτικών, διεξαγωγής κοινωνικών ερευνών, δράσεων σχετικών με την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, καθώς και […]
  • Tripolis όπως Eurovision και μυρίζει μπαρούτι! Φεβρουαρίου 10, 2016
    Φιλαράκια μου καλά και αγαπημένα, γεια σας! Τι μου κάνετε; Ετοιμάζεστε για το «καλώς μας ήρθες πάλι, τρελό μας καρναβάλι;». Μην όμως δεν είναι μόνο το καρναβάλι που αριβάρει σιγά-σιγά; Διότι Δήμος και Περιφέρεια σαν να μην μας τα λένε καλά και ίσως μαζί με τον Καρνάβαλο επιστρέψουν τα σκουπίδια στον δρόμο... Πάντως μην κάνετε όνειρα για τρελό καρναβάλι, στην […]

Kατηγορίες

Κατηγοριες Tag

Aman resorts CISD ecorap SRF RDF Αδεσποτα Αλαβανος Αλεκος Αλλη Προταση Ανεμογεννητριες Αντωνης Στασινοπουλος Απεργια 4 Φλεβαρη 2016 Βασιλης Λαδας Βουδουρης Βουλευτικες Εκλογες 2015 Γιορτες ελιας Δασος Κορακιας Δεματοποιητης Δημαρακης Θανασης Δημητρης Κοδελας Δημητρης Σιδερης Δημοσια διαβουλευση Δημοτικες εκλογες 2014 Δημοτικη Επιτροπη Διαβουλευσης Δημοτικο σχολειου Πορτο Χελιου Ελος Κοιλαδας Επτα ΧΑΔΑ τριτης γενιας Ευπλοια Καραβασιλη Καταφυκι Κεντρο Υγειας Κρανιδιου Κοκα Κολα απεργια Λεσχη Αναγνωσης Λιμεναρχειο Λυματολασπη Μαρινα Πορτο Χελιου Μετοχι Μονη Αυγου Μπαρου Μπουκλης Πανω Πλατεια Κρανιδι Παυλος Φυσσας Πεζοδρομια στις πολεις Πολυτεχνειο 2014 Πορτοχελιωτικο Kαρναβαλι Πρασινο Σημειο Προσφυγες Μεταναστες Πυρηνικα Ρεπουλης ΣΥΡΙΖΑ Ερμιονιδας Σκανδαλο αποχετευτικου Κρανιδιου Σουκος Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα Σωματειο ξενοδοχουπαλληλων ΤΑΙΠΕΔ Τατουλης Τσιρωνης Υποψηφιοι βουλευτες Ερμιονιδας Χριστουγεννα Ωρα της γης αποαναπτυξη-τοπικοποιηση βαρεα μεταλλα στο νερο εκδηλωση ΠΑΠΟΕΡ/CISD Δεματοποιητη επιδομα ανεργιας εφοπλιστικο κεφαλαιο κατοχη καυση απορριμματων κοκκιναρι κομποστοποιηση παλαια κτηρια στο Κρανιδι σφαγεια Κρανιδιου φωτια 9 Φλεβαρη φωτιες στις χωματερες φωτοβολταικα χαβουζα Κρανιδιου χελωνες χουντα

Twitter Updates

Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.