1 FLEVARI 2015 F4

Αδερες

http://askosaiolou.com/

Έρχεται ο«Ασκός του Αιόλου»
Οι παραγωγοί του ανεξάρτητου ντοκιμαντέρ για το θέμα της Αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα, ζητούν την υποστήριξη του κοινού για την ολοκλήρωση της έρευνας και την παραγωγή του ντοκιμαντέρ.
«Ο Ασκός του Αιόλου» είναι ένα ντοκιμαντέρ που ερευνά το θέμα της Αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα. Σκοπός του είναι να δώσει πληροφορίες στον μη μυημένο θεατή για τις ανεμογεννήτριες, τη λειτουργία τους και το ρόλο τους σε αυτό που ονομάζουμε «Πράσινη Ανάπτυξη». Το promo video είναι ενδεικτικό της σοβαρής προσπάθειας που γίνεται.
Ο «Ασκός του Αιόλου» έχει στόχο να φωτίσει το μέγεθος της εμπλοκής εθνικών και πολυεθνικών εταιριών καθώς και του πολιτικού συστήματος της χώρας στην «Πράσινη Ανάπτυξη», να δώσει στοιχεία για το, τί είναι η Αιολική Ενέργεια και ποιός είναι ο περιβαλλοντικός, οικονομικός και πολιτικός ρόλος στις τοπικές κοινωνίες.
Η ομάδα παραγωγής του ντοκιμαντέρ αποτελείται από εργαζόμενους, άνεργους και απλήρωτους δημοσιογράφους/ερευνητές/τεχνικούς και όχι από επιχειρηματίες ή επενδυτές. Η χρηματοδότηση εξαρτάται αποκλειστικά από το κοινό. Όποιος επιθυμεί μπορεί να ενισχύσει οικονομικά εδώ μέσω της πλατφόρμας indiegogo.

2016-03-06 F

Πτερυγια ανεμογεννητριων στο Ναυπλιο.Το 89,4% μιας επενδυσης ανεμογεννητριων φευγει στο εξωτερικο γιατι ολα τα μερη τους παραγονται εκτος Ελλαδας.

2016-03-06 F2

Σημερα εχουμε εγκατεστημενες   ανεμογεννητριες 5 χιλιαδων ΜW  στην χωρα. Συνολικα εχουνε εγκατεστημενες πηγες ενεργειας (καθε ειδους) πανω απο 16 χιλιαδες ΜW . Καταναλωνουμε καθημερινα 5-6 χιλιαδες ΜW την ημερα .Υπαρχει φυσικα ενα θεμα αλλαγης των πηγων ενεργειας απο τον λιθανθρακα και γενικωτερα την καυση (πετρελαιο/φυσικο αεριο ) που κυριαρχουν σημερα σε ΑΠΕ .Και αλλο ενα θεμα να ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ενεργειας με καθε δυνατο τροπο.

Το  τελευταιο διαστημα απασχολει και την τοπικη κοινωνια η αποδοση στα νοικοκυρια καποιου ποσου απο την αιολικη ενεργεια.

Ο βουλευτης κ Μανιατης εδειξε μεγαλο ενδιαφερον για αυτη την «επιστροφη χρηματων» σε καποια νοικοκυρια χωρις φυσικα να συζηταμε τι πληρωνουμε ολοι μας στους λογαριασμους της ΔΕΗ για τις ΑΠΕ και ποσο εχει αυξηθει το σχετικο τελος ΕΤΜΕΑΡ στα μνημονιακα χρονια(Σύμφωνα με τη νομοθεσία το ΕΤΜΕΑΡ αναθεωρείται δυο φορές τον χρόνο με στόχο που αποτελεί και μνημονιακή υποχρέωση  να μηδενιστεί το έλλειμμα του λογαριασμού χρηματοδότησης των ΑΠΕ.) Κυριως ΤΕΡΝΑ και Μπομπολας ειναι πισω απο την αιολικη ενεργεια.

Ειμαστε οι οικολογοι κατα της Αιολικης ενεργειας; Φυσικα και ειμαστε υπερ.Ειναι τα μεγαλα επιδοτουμενα ιδιωτικα βιομηχανικα αιολικα παρκα η μονη εκδοχη παραγωγης ενεργειας απο τον αερα; Οχι βεβαια!Μπορουμε και πρεπει να γεμισουμε ολες τις κορφες των βουνων με ανεμογεννητριες; Χαιρεστε οταν βλεπετε στο Ορθολιθι ανεμογεννητριες;

Για ακουστε με προσοχη τι λεει ο σκηνοθετης του ντοκυμαντερ

PAGAKI

Μιας και ειμαι ο πρωτος στις μαυρες λιστες της καθε εξουσιας διαβαζοντας αυτο αναρωτιεμαι με ποια κριτηρια (πολιτικα φανταζομαι) το δικο μου ιστολογιο δεν επελεγει σαν αποδεκτης της ανακοινωσης δραστηριοποιησης αγροτικου συλλογου της περιοχης μας. Μηπως γιατι δεν υποστηριζω ολη την ζωη μου γραπτα και πρακτικα τον συνδικαλισμο; Μηπως γιατι δεν υποστηριζω την τοπικοποιηση, την συνεταιριστικη οργανωση, τις βιολογικες καλλιεργειες ;Μηπως γιατι οι αναγνωστες μου θεωρουνται αποσυναγωγοι η εχει αποφασισθει πως δεν ειναι αγροτες ; Ο-η εκπροσωπος-σφραγιδοκρατωρ  μιας συλλογικοτητας δεν αποφασιζει με προσωπικα κριτηρια που στελνει τις ανακοινωσεις. Μπορει να νομιζει πως ετσι περιχαρακωνει τους αλλους αλλα στην πραγματικοτητα  ο ιδιος-α εγκλωβιζεται και εγκλωβιζει. Εκτος αν αυτο επιζητα. Να αυτοκαθοριστει πολιτικα δηλαδη απεναντι σε συγκεκριμενους πολιτικους χωρους και στα ΜΜΕ που τους εκφραζουν. Τωρα αν ο γειτονας ειναι η οχι πολυπειρος δημοσιογραφος δεν καταλαβα το σχολιο.Αν δεν τον εκτιμα η κ εκπροσωπος γιατι του εστειλε αρχικα την ανακοινωση;Κακη αρχη εκανε η κ εκπροσωπος στην δημοσια παρουσια της. Δεν ξεκινα ο-η εκπροσωπος μιας συλλογικοτητας με τοσο επιθετικο υφος δημοσια μαλιστα απεναντι σε αυτους που απευθυνεται για να δημοσιοποιησει τις θεσεις του. Χρονια τωρα στην ανοικτη πλατεια της πολιτικης εχω μαθει πως οι μεγαλυτερες πολιτικες συγκρουσεις δεν αποκλειουν σε προσωπικο επιπεδο αναμεσα σε οσους διαφωνουν επικοινωνια κατανοηση και συζητηση.

Ετσι κι αλλιως η ΔΗΣΥΕΡ  εχει χαραξει τον δρομο. Μαλλον οσοι ακολουθουν τις μεθοδους της (αποκλεισμοι κατηγοριες επιθετικο υφος) φωτογραφιζουν και το πολιτικο τους προφιλ.(και δεν ενοοω γενικα τον συντηρητικο πολιτικο χωρο που δεν πιστευω πως εκφραζει σε αποκλειστικοτητα-το αντιθετο μαλιστα- ο κ Σφυρης) .Μονο να θυμισω πως στην προηγουμενη δημαρχιακη θητεια της φυλλορροησε απο στελεχη πολυ γρηγορα η παραταξη του σημερινου Δημαρχου. Και μαλιστα με κατηγοριες οσων εφευγαν που δεν ξεχνιωνται. Αργα η γρηγορα το ιδιο θα γινει και τωρα. Οταν ξεκινας με αποκλεισμους αργα η γρηγορα οι αποκλεισμοι θα ακολουθησουν και στο εσωτερικο σου.

Για την ουσια τωρα την περιφημη ανακοινωση/καλεσμα/αναλυση  διαβαστε την στο ιστολογιο του γειτονα

ΥΓ Tωρα ο κ Ψινακης μπορει εκτος απο Δημαρχος να ειναι και καλτ φιγουρα της υποκουλτουρας της τηλεορασης και των φτηνων περιοδικων αλλα οι αρχαικες αμφικτυονιες  δεν σωζουν το σημερα ακομα και αν ο κ Πατουλης της ΝΔ ηγειται της σχετικης πρωτοβουλιας πολυ περισσοτερο μαλιστα αν ηγειται ο κ Πατουλης της ΚΕΔ πρωτος στις δημοσιες σχεσεις με τα διαφορα δικτυα του των πολεων

Για τους Κινεζους τουριστες; Ας φτιαξουμε πρωτα αγγλικη μεταφραση της ιστοσελιδας του Δημου να ακολουθησουν και οι αλλες Ευρωπαικες γλωσσες καποτε θα φτασουμε και στα Κινεζικα.Για την ωρα η πυλη του Δημου και του τοπου ειναι «Ελληνικα» (ακαταλαβιστικα) οπως λενε την γλωσσα μας σε ολο τον κοσμο και φανταζομαι και στην Κινα.Και αυτο αν θελετε δειχνει και την εσωστρεφεια μας παρ ολες τις διακηρυξεις μας για ανοιγμα στην παγκοσμια αγορα.

 

 

martis2014 567 FASE1

http://anagnostis.org/article/apofasizoyn-oi-zoofiloi-tis-ermionidas

Στις 3 Απριλίου η Γενική Συνέλευση του Σωματείου

Το Δ.Σ. του Σωματείου Ζωόφιλων Ερμιονίδας, με βάση το άρθρο 11 του καταστατικού, καλεί τα μέλη σε τακτική γενική συνέλευση, η οποία θα γίνει στο  Los Perros-Tapas Bar (Πορτο  Χελι μετα το ΑΚΣ πριν τον παιδοτοπο προς Κοστα)

στις 03/04/2016 και ώρα 18: 00 μμ

και αφορά τους ταμειακώς εντάξει (η τακτοποιηση εκκρεμοτητων μπορει να γινει την ιδια μερα) με τα εξής θέματα:
1. Απολογισμός έργων Δ.Σ.
2. Οικονομικός απολογισμός
3. Έκθεση ελεγκτικής επιτροπής
4. Αρχαιρεσίες για την εκλογή μελών Δ.Σ.
5. Προγραμματισμός επόμενου έτους

Παρακαλούμε οι υποψηφιότητες για τις αρχαιρεσίες να κατατεθούν εγγράφως μέχρι 01/04/2016 (δύο μέρες πριν τις αρχαιρεσίες όπως ορίζει το καταστατικό) στο γραφείο της Δικηγόρου:

Δρούζα Σταματίνα, Οδός Παντανάσσης, 21300 Κρανίδι (Τηλ: 27540 23222 email: anarg3@yahoo.gr).

 

Με εκπροσωπηση απο αυτοδιοικητικες και περιφερειακες παραταξεις, εναν εκπροσωπο εργατικου κεντρου, καθως και με παρατηρητες απο αλλους τεχνικους φορεις αλλα και ενεργους πολιτες εγινε χθες η συναντηση στο ξενοδοχειο ΑΡΚΑΔΙΑ στην Τριπολη. Πλατια η συζητηση κρατησε τρεις ωρες ,εντοπιστηκαν σημεια διαφοροποιησεων και συγκλισεων οπως σε καθε τι ζωντανο και ακηδεμονευτο (ΣΔΙΤ και δημοσια διαχειριση/Κεντρικη επεξεργασια η τοπικα σχεδια διαχειρισης /ΧΥΤΥ και ανακυκλωση/Προταση Δημαρχου Τριπολης και μετωπο εναντια στην ΤΕΡΝΑ κλπ)

Βαδιζουμε προς την συναντηση της Τριπολης στις 10 Απριλη λοιπον. Συμμετοχες παντα αναμενομενες Μην ξεχνατε οσοι-ες μπορειτε αυτο το Σαββατοκυριακο η συναντηση στην Αθηνα.

Οι φορείς και οι συλλογικότητες που το επιθυμούν να στέλνουν ένα μήνυμα στο
Αν θέλετε να δίνετε ένα link, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αυτό της ανάρτησης στο blog της ΠΡΩΣΥΝΑΤ:
Εννοείται ότι θα θέλαμε τη συμμετοχή όλων σας στην πανελλαδική συνάντηση συλλογικοτήτων,
που θα γίνει στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο 2-3 Απρίλη 2016:
Για την πανελλαδική συνάντηση υπάρχει σχετική σελίδα στο fb. Αν θέλετε την κοινοποιείτε.

Καλα τα λεει η ΛΑΕ αλλα ειναι πολλα ακομα.Ποσα χρηματα δινει η υπατη αρμοστια ανα προσφυγα και ποσα φτανουν σε καθε ανθρωπο; Ποιος ελεγχει  την ροη των χρηματων; Τα εχουμε αφησει ολα στην ιδιωτικη πρωτοβουλια; Τι ειναι η ΜΚΟ πραξις του Λατση που ο ΟΗΕ της δινει λεφτα;Ο τελευταιος αναρτημενος ισολογισμος της ειναι πριν τρια χρονια το 2013.Στο παρελθον χρηματα που συγκεντρωθηκαν για ανθρωπους εφτασαν παντα εκει που επρεπε;Και δεν μιλω μονο για θρησκευτικες οργανωσεις δειτε και με αλλες τι γινεται.Δειτε με την ΕΕ τι γινεται.

Ο ανθρωπινος πονος γνεται και αυτος εμπορευμα στον καπιταλισμο.Οπως ολα. Και μαλιστα τον εμπορευονται ακριβως αυτοι που τον γεννουν.Και διπλα μαζευονται και αλλοι ο καθενας με τους δικους του στοχους.

12670690_1711456485800251_1557533821200948339_n

Οπως μια οργανωση Ιεχωβαδων που μοιραζε φυλλαδια στην Ιρανικη γλωσσα στους προσφυγες του Γαλαξια που δεν καταλαβαινουν αυτη τη γλωσσα γιατι καθε τι που φαινεται ιδιο δεν ειναι κιολας.Αλλο τα Ιρανικα αλλο τα Αραβικα. Η οργανωση που αγνοουσε πως αναμεσα στους προσφυγες υπαρχουν αθεοι και Ζωροαστριστες (που ειναι μονοθειστικη θρησκεια 600 χρονια παλιοτερη απο τον Χριστιανισμο).Και δεν ειναι μονο οι θρησκευτικες οργανωσεις που τους πλησιαζουν.

Απο το δραμα τους ακομα τονωνεται και η τοπικη οικονομια με ζεστο χρημα δικο τους χρημα που εφεραν φευγοντας απο τον τοπο τους.Εκτος απο τα χρηματα του ΟΗΕ.

Γιατι οι δημοτικες μας παραταξεις και η δημοτικη αρχη δεν παρεμβαινουν στο θεμα των προσφυγων; Η Περιφερεια ; Ποσοι και πως γνωριζουν ποσοι προσφυγες ειναι σημερα στον Γαλαξια; Υπαρχουν και αλλα να παρατηρησουμε , τα βλεπουμε σιγα σιγα τις επομενες μερες. Παντως η πρωτη φαση τελειωνει. Η σημερινη χαοτικη κατασταση δεν μπορει να συνεχιστει χωρις να δημιουργηθουν προβληματα. Και το σημαντικωτερο. Μιλαμε για ανθρωπους οχι για αδεσποτα. Μιλαμε για οικογενειες που εφυγαν απο την φωτια του πολεμου αφηνωντας πισω συντριμια και νεκρους ζητωντας μια νεα αρχη. Πρεπει να ακουστει η δικη τους φωνη για το μελλον τους.Ολοι να ακουσουμε την φωνη τους. Με σεβασμο ευαισθησια και προσοχη. Δεν γινεται να τους πεταμε απο δω κι απο κει σαν κλωτσοσκουφι. Δεν παμε εκει χωρις λογο, δεν αναρτουμε φωτογραφιες τους και νεα για την υγεια τους (μαλιστα νεα που μπορει να φερουν χωρις λογο ανησυχια στους ντοπιους που βομβαρδιζονται με τρομοκρατικα σεναρια απο τα ΜΜΕ).Επιδιωκουμε την πλατυτερη δυνατη συμμετοχη ανθρωπων , οικογενειων , φορεων , θεσμων στην επιλυση προβληματων που υπαρχουν παντα με την συμφωνη γνωμη και σεβασμο στις αναγκες και την προσωπικοτητα των προσφυγων.

Τελος δεν λεω πως ο πολιτικος συσχετισμος δυναμεων σε Δημους και Περιφερεια ειναι σημερα υπερ των προσφυγων.Μαλλον το αντιθετο.Αλλα αν με βαλετε να διαλεξω σαφως θα προτιμησω τους θεσμικους φορεις ακομα και αυτους που ειναι συντηριτικοι απο την αδιαφανεια της ιδιωτικης πρωτοβουλιας με οποια μορφη και αν εκφραζεται αυτη στο βαθμο που κανεις δεν την ελεγχει.

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2016

Λαϊκή Ενότητα Αργολίδας: Οι κάτοικοι της Αργολίδας ανταποκρίθηκαν, οι διοικούντες;

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 23.3.16 | |

Οι τελευταίες εξελίξεις στη διαχείριση του προσφυγικού από την πλευρά της κυβέρνησης είναι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής αντιπροσφυγικής πολιτικής: αποδέχτηκε τη στρατιωτικοποίηση (φράχτες, Frontex, NATO), πλειοδότησε στο «να τους πάρει η Τουρκία», ξανάνοιξε τα στρατόπεδα, προαναγγέλλοντας επιπλέον μαζικές επαναπροωθήσεις «παράτυπων» με την εφαρμογή της συμφωνίας μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας που καταργεί την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες.

Μία πτυχή αυτής της «διαχείρισης» εφαρμόζεται στην Αργολίδα, συγκεκριμένα, εδώ και δεκαπέντε ημέρες μεταφέρθηκαν, χωρίς καμία προετοιμασία και με μικρή ενημέρωση για τις λεπτομέρειες του εγχειρήματος, στο Λυγουριό και στο Πόρτο Χέλι περίπου 200 πρόσφυγες από την Συρία και το Ιρακ.
Παρολαυτά είναι εντυπωσιακή η στήριξη που τους παρέχουν οι μόνιμοι κάτοικοι του νομού, υπερκαλύπτοντας τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι αντίστοιχοι δύο Δήμοι, οι οποίοι κατά κύριο λόγο παρακολουθουν τις εξελίξεις.
Έτσι, εγείρεται ένα βασικό ζήτημα σχετικά με την τύχη των συγκεκριμένων προσφύγων και για αυτό το λόγο ζητάμε να παρέμβει η περιφερειακή αρχή και συγκεκριμένα ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας σε συνεργασία, καταρχήν, με τους δυο Δήμους (Επιδαύρου και Ερμιονίδας) στην περιοχή των οποίων φιλοξενούνται οι πρόσφυγες, ώστε να γίνει γνωστό το μέλλον τους μετά το πέρας του προγράμματος προσωρινής εγκατάστασης τους στις 31/3.
Εδώ, χρειάζεται να σημειώσουμε, πως είναι σημαντικό να υπερβεί το καθεστώς αφωνίας του, ο τοπικός κυβερνητικός βουλευτής και από κοινού με τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης να εργαστούν για να βρεθεί η καλύτερη λύση που ταιριάζει σε ανθρώπους με την ιδιοτητα του πρόσφυγα.
 Δηλαδή, να απευθυνθούν θεσμικά οι παραπάνω, στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και στην ΜΚΟ που μεσολαβεί στην επικοινωνία με τους ξενοδόχους, προκειμένου να ενημερωθούν για το που θα βρεθούν οι πρόσφυγες που φιλοξενούνται στα τρία ξενοδοχεία του νομού όταν θα λήξει στο τέλος του μήνα η περίοδος φιλοξενίας τους.
Εν συνεχεία, εφόσον οι πρόσφυγες στο σύνολο τους ή κάποιοι/ες από αυτούς/ες επιθυμούν να παραμείνουν στην Αργολίδα, συντονισμένα οι παραπάνω διοικούσες αρχές του νομου να ζητήσουν με σθεναρό τρόπο την παράταση της παραμονής τους, γιατί θεωρουμε ότι στα σημεία που διαμένουν, οι συνθήκες φιλοξενίας τους είναι καλές και τους ανακούφισαν μετά από ένα διάστημα έντονης ταλαιπωρίας στην διάρκεια της προσφυγικής τους πορείας.

Καταληκτικά, δεν μπορούμε να δεχτούμε το έλλειμα ενημέρωσης και την άγνοια για την τύχη αυτών των ανθρώπων από τους οργανισμούς που τους έφεραν στην περιοχή, αλλά και από τον κυβερνητικό μηχανισμό, ειδικά άμα τη φυγή τους από την Αργολίδα, είναι πιθανό να καταλήξουν στην καλύτερη περίπτωση σε κάποιο από τα υπό διαμόρφωση κέντρα «φιλοξενίας» – καταυλισμούς με τις γνωστές ελλείψεις τους που δεν τα καθιστούν ανθρώπινα και στην χειρότερη περίπτωση στον καταυλισμό της Ειδομένης ή σε κάποια πλατεία της Αθήνας.

ΛΑΕ Αργολίδας

Ο συντροφος Αντωνης ειναι παντα κοντα μας στην αλληλεγγυη στους προσφυγες του Γαλαξια μεσα απο τα ποιηματα του. Ειναι παντα μεσα μας στην σκεψη και στην καρδια στους αγωνες για μια κοινωνια ειρηνης αλληλεγγυης ισοτητας χωρις εκμεταλευση ανθρωπου απο ανθρωπο.

Καπου ακουσα πως προσφατα σε επισημη εκδηλωση διαβαστηκαν ποιηματα του συντροφου Αντωνη. Μα ολη η ζωη  του Αντωνη ηταν ενας υμνος στην  πραξη την  δραση την  προσφορα στον ανθρωπο , για μια καλυτερη κοινωνια .Τα ποιηματα του ηταν συνεχεια της ζωης του. Δεμενα με την ζωη του. Οσοι δακρυζουν και ανακαλυπτουν στην ποιηση του Αντωνη αφηρημενες υψηλες εννοιες και νοηματα, ας κατεβουν στην γη να δουν την γευση και την μυρωδια που ο φιλος μου παντα αναζητησε. Τα παιδια στο ποιημα του Αντωνη δεν ειναι λεξη. Ειναι τα προσφυγοπουλα της Παλαιστινης και της Συριας. Εχουν σωμα ονοματα ειναι εδω,  μενουν τωρα στον Γαλαξια.

Οσοι ταγοι της εξουσιας ενθουσιαζωνται με την αυθεντικοτητα του ποιητη ας μην λησμονουν πως ο Αντωνης ηταν σε ολη του τη ζωη αριστερος , εχθρος της καθε εξουσιας, του ψεματος, της υποκρισιας. Σιγουρα ηταν αυθεντικος.  Ειμαι σιγουρος πως καπου σε καποια αλωνια , τους περιμενει με ενα χαμογελο και ενα τσιγαρο στο χερι, τους περιμενει να μετρηθουν με  καταθεση ψυχης .Και γυρω του τα παιδια με μεγαλα μαυρα ματια.

Η χορωδια και η ορχηστρα του Μουσικου Συλλογου Ερμιονης πλαισιωσαν την πολυ καλη (αν και καπως εκτενη)ομιλια Διανοητική προετοιμασία του Αγώνα Επαναστατικό σχέδιο και δράση του Ρήγα Φεραίου της κ Τινας  Αντωνοπουλου προς τιμην του Ρηγα Φεραιου. Διαβαστηκαν αποσπασματα εργων του απο μελη της χορωδιας.

Γεματη η αιθουσα του Συγγρου απο ασπρα μαλλια (η νεολαια συνεχιζει να απεχει, προτιμα τα τυμπανα στις παρελασεις φαινεται-η φιλαρμονικη;) τοπικες αρχες ο Δημαρχος Ερμιονιδας, ο περιφερειακος συμβουλος κ Τζανης εκπροσωποι του Δημου και δυο ιερεις.Μια παρα πολυ καλα οργανωμενη εκδηλωση.

26 Μαρτη 2016 Ρηγας Φεραιος

Ορχηστρα : Βασιλης Δαποντες/Δημητρης Χελιωτης/Γρηγορης Καμπουρης/Λη Κοβενυ

Ακουστηκαν τα κομματια : Θουριος του Ρηγα (Λεοντης ) Ολα τα Εθνη (Μανιατης) Δευτε παιδες (Μανιατης)Τσαμικος (Χατζιδακης)

 

Αγαπητές/οί φίλες/οι, καλημέρα!
Σας θυμίζουμε τη συνάντησή μας για την προετοιμασία της εκδήλωσης – συνάντησης συλλογικοτήτων της Πελοποννήσου, της 10ης Απριλίου 2016.
Θα γίνει
τη Δευτέρα 28/3, στις 19.00, στην Τρίπολη, στο ξενοδοχείο «ΑΡΚΑΔΙΑ», στην πλατεία Κολοκοτρώνη.

Ας κάνουμε μια προσπάθεια να εκπροσωπηθούν όλες οι συλλογικότητες, που υπογράφουντο κάλεσμα, αλλά και αυτές που θα ήθελαν να συμμετάσχουν και δεν το έχουν δηλώσει ακόμη.

Επισυνάπτουμε το κάλεσμα με τις μέχρι τώρα επιβεβαιωμένες συμμετοχές.Επειδή σε κάποιες περιπτώσεις δεν ήταν πολύ σαφές, συνεχίζουμε να συμπληρώνουμε τοκάλεσμα. Οι φορείς και οι συλλογικότητες που το επιθυμούν να στέλνουν ένα μήνυμα στο
Αν θέλετε να δίνετε ένα link, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αυτό της ανάρτησης στο blog της ΠΡΩΣΥΝΑΤ:
Εννοείται ότι θα θέλαμε τη συμμετοχή όλων σας στην πανελλαδική συνάντηση συλλογικοτήτων,
που θα γίνει στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο 2-3 Απρίλη 2016:
Για την πανελλαδική συνάντηση υπάρχει σχετική σελίδα στο fb. Αν θέλετε την κοινοποιείτε.

 1805 Οικουμενικο Πατριαρχειο Καλλινικος Ε ….ούτος θέλει πέση εις τας πολιτικάς παιδείας και εις τας εκκλησιαστικάς ημών κατάρας και αφορισμούς καθώς και συνοδικώς γράφοντες αποφαινόμεθα εναντίον εις τους τοιούτους, ότι όταν εις το εξής δεν ήθελε κάμωσι με προθυμίαν και μεγάλην υπομονήν, κατά τας σταλείσας υψηλάς βασιλικάς προσταγάς και φερμάνια και δεν ήθελε παύσωσιν από τας τοιαύτας ασυγχώρητους κακίας και πονηρίας, υπάρχωσιν αφωρισμένοι, κατηραμένοι και ασυγχώρητοι, και μετά θάνατον άλυτοι, και τυμπανιαίοι και πάσαις ταις πατριαρχικαίς και συνοδικαίς αραίς υπεύθυνοι και ένοχοι του πυρός της γεένης, και τω αιωνίω αναθέματι υπόδικοι

Διαβάστε περισσότερα: Ο αφορισμός των Κλεφτών και των Αρματολών της Πελοποννήσου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1805 | Πάρε-Δώσε http://www.pare-dose.net/3685#ixzz440B7Lcql

Μια μικρη παρενθεση.Με τους αφορισμους και τις καταρες  καθε ειδους (αναθεμα κατα του Βενιζελου εγινε και στο Κρανιδι)δεν τα παω καθολου καλα. Εξ αλλου ο συμπατριωτης μου  Ληξουριωτης Λασκαρατος με εξεφρασε οταν στην απειλη να μην λειωσει ποτε το κορμι του, προτεινε να αφορισουν και τις σολες των παπουτσιων του γιατι ηταν φτωχος.

Ουτε θεωρω πως ολη η εκκλησια εκφραζεται μεσα απο τις πραξεις μερους της ιεραρχιας της πραγμα που ισχυει για παραδειγμα και με την προταση για αφορισμο του Καζαντζακη ,Εξ αλλου η απαγορευση βιβλιου του συγγραφεα ηταν θεμα που ειχε απασχολησει και τον Κρανιδιωτη Παντελεημονα Φωστινη γνωστο αντικομμουνιστη και συντηρητικο ιεραρχη η προτομη του οποιου κοσμει την πολη μας και ονοματοδοτει δρομο της.

Μετά την απαγόρευση του «Τελευταίου πειρασμού» από το Βατικανό, διαβάζομε στην Ελευθερία (11-5-1954) ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος «θα ασχοληθεί εις μίαν των προσεχών αυτής συνεδριάσεων με το νέον βιβλίον του Νίκου Καζαντζάκη «Ο τελευταίος πειρασμός». Σχετικώς πληροφορούμεθα ότι υπεβλήθη ήδη εις την ιερά Σύνοδον έκθεσις του Μητροπολίτου Χίου, (πρόκειται για τον Παντελεήμονα Φωστίνη), δια το βιβλίον του Καζαντζάκη «Ο Καπετάν Μιχάλης…» Ο Μητροπολίτης Χίου παραθέτει εις την έκθεσίν του αποσπάσματα από το βιβλίον τα οποία φρονεί ότι προσβάλλουν τον κλήρον και την Εκκλησίαν και κηρύσσουν αθεΐαν».

Ιστορια ειναι, ας την γνωριζουμε. Γιατι η ιστορια μας δεν ειναι πασαρελα. Ειναι γνωση και παθος. Μπουσουλας και προστατης για το σημερα.Και τα ιερατεια της καθε εξουσιας μπορει να νικουν προσωρινα, να παρασυρουν το πληθος με τις επιλογες τους, αλλα την ιστορια αλλοι την γραφουν.Αυτοι μενουν στην συλλογικη μνημη και  οδηγουν τις πραξεις μας. Ανταρτης κλεφτης παλικαρι παντα ειναι ο ιδιος ο λαος. Μονο που κομματι του λαου ειναι και οι προδοτες οι συνεργατες του εχθρου. Κι αυτο ποναει πολυ γι αυτο και το κρυβουμε . Οι διωγμοι των ανυποτακτων δεν ηταν μονο στην διαρκεια των αγωνων . Οι φυλακισεις  του Κολοκοτρωνη (Ιτς Καλε 1833  απο τους ξενους τοποτηρητες και ντοπιους συνεργατες τους  αλλα και πριν απο αυτους απο Ελληνες Κοτζαμπασηδες -1825 Υδρα), ο αποκεφαλισμος του Αρη (τι ειρωνια η εκθεση του κεφαλιου του στην πλατεια Ρηγα Φεραιου αλλου ηρωα που δολοφονηθηκε με την προδοσια του Δημητριου Οικονομου απο την Κοζανη ), το κοψιμο των χεριων του Γκεβαρα ….(και με τον Κολοκοτρωνη συνδεονται κομμενα χερια) Ματαια ολα. Οι βεβηλωσεις των πτωματων οι αφορισμοι εις τον αιωνα τον απαντα (το ΚΚΕ ακομα δεν εχει  αποκαταστησει σαν κομματικο μελος τον Βελουχιωτη).Ειναι ζωντανοι και ακεραιοι μεσα μας

Αληθεια συμπολιτες οσοι νιωθετε περηφανοι που το Κρανιδι εγινε εδρα της κυβερνησης Κουντουριωτη και του τζίτζιλε φίτζιλε  Κωλετη (αργοτερα ηγετη του Γαλλικου κομματος και πρωθυπουργο που κατηγορήθηκε για συγκεντρωτισμό και περιφρόνηση του κοινοβουλευτισμού, χαρακτηριστικά οι αντιπολιτευόμενες εφημερίδες μιλούσαν για δικτατορία διαχειριζόμενος τα κοινά απέκτησε μεγάλη περιουσία 630.000 χιλιάδες δραχμές).) αν ζουσατε τοτε σε ποιο στρατοπεδο θα εισασταν; Γιατι οι Κουντουριωτες ηταν που φυλακισαν τον Κολοκοτρωνη (ο αδερφος του Γεωργιου ο Λαζαρος Κουντουριωτης εδωσε εντολη για την δολοφονια του Υδραιου επαναστατη Οικονομου στο Αργος)  και ο Κωλετης αυτος που διεταξε την δολοφονια του Ανδρουτσου. Αυτα που διαβαζω και ακουω πως ολοι οι Ελληνες ειμαστε ενα περα απο πολιτικες διαφορες και ειναι οι ξενοι που μας διχαζουν δεν  μου φαινονται και πολυ σωστα. Ολοι οι Ελληνες δεν εχουμε ιδια ταξικα συμφεροντα και καποιοι λιγοι συνεργαζονται με τους ξενους γινωνται τοποτηρητες των συμφεροντων των ξενων στην χωρα για να σωσουν τα πλουτη και την εξουσια τους κατω απο την προστασια των επικυριαρχων σε βαρος των πολλων εργαζομενων. Αλλα δυστυχως σε διαφορες ιστορικες περιοδους και η πλειοψηφια των εργαζομενων αποδεχεται  «ψωμι ελια και Κωτσο βασιλια» σε βαρος της ζωης τους και της ζωης των παιδιων τους.

Για να ξεκινησουμε καποτε την κουβεντα, το κρατος που επεζησε της Ελληνικης επαναστασης και εδραιωθηκε στην συνεχεια χρεωμενο στους ξενους με ξενους βασιλιαδες , δεν ηταν το μονο δυνατο.Γυρω απο την φυση αυτου του κρατους δοθηκαν και δινωνται ακομα μαχες. Γιατι η καταρευση των αυτοκρατοριων και της αποικιοκρατιας δεν γεννησε μονο «εθνικα καθαρα» κρατη γεννησε και τις ΗΠΑ, την Ελβετια, την Ισπανια, ακομα και την Γερμανια την Αγγλια η την Ιταλια, αλλα και την Γαλλια, την Ελλαδα, την Αυστρια. Αλλα κρατη, αλλες δομες, αλλη συγκροτηση αλλη συσταση πληθυσμων αλλη σχεση με την θρησκεια .Οταν λοιπον οι οπλαρχηγοι ζητουσαν αποκεντρωση και οχι ενα συγκεντρωτικο κρατος (υποταγμενο στους ξενους) δεν ηταν υποχρεωτικα οπαδοι της φεουδαρχιας και του βιλαετιου (το αντιθετο πιστευω)αλλα επαιρναν παραδειγματα απο αλλα κρατη και αλλες επαναστασεις.

Και για να βαλω το πρωτο λιθαρακι ειμαι με το οραμα του Ρηγα Φεραιου. Διαχρονικο , διεθνικο , λυτρωτικο , παντα επικαιρο

http://www.mixanitouxronou.gr/o-aforismos-ke-to-tatouaz-tou-kolokotroni/

kolokotronis

Τον Ιανουάριο του 1806, δεκαπέντε χρόνια πριν την επανάσταση, οι Τούρκοι αποφάσισαν να ξεκαθαρίσουν τους λογαριασμούς τους με τους κλέφτες της Πελοποννήσου, οι οποίοι είχαν γίνει κράτος εν κράτει. Μεγαλύτερος όλων και πιο ενοχλητικός για την Υψηλή Πύλη, ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.

Τον μήνα εκείνο έφθασε στην Τριπολιτσά ο αφορισμός των κλεφτών από το Πατριαρχείο, μαζί με ένα σουλτανικό διάταγμα, που διέταζε τον τοπικό πληθυσμό, να μη προσφέρει καταφύγιο στους κλέφτες, να μην τους χορηγεί τρόφιμα, να διακόψει κάθε σχέση μαζί τους, να τους καταδίδει στις τουρκικές αρχές και να ενισχύει τον στρατό, κάθε φορά που θα οργάνωνε επιχειρήσεις εναντίον τους.

Έτσι, με τη συνδρομή της εκκλησίας και όλων των προκρίτων του Μοριά, ο κατατρεγμός εναντίον των κλεφτών έλαβε την αγριότερη μορφή του. Ο Κολοκοτρώνης συγκέντρωσε τους περίπου 150 άνδρες του και τους πρότεινε να καταφύγουν στη Ζάκυνθο. Μετά την επίμονη άρνησή τους, τους συμβούλευσε να σχηματίσουν πέντε ή έξι μπουλούκια, να κρυφτούν, να περιμένουν έως τον Μάρτιο να λιώσουν τα χιόνια και τότε να συγκεντρωθούν εκ νέου. Ωστόσο, δεν εισακούσθηκε. Οι άνδρες του ήθελαν να αντισταθούν ενωμένοι σε ολόκληρη τη στρατιωτική δύναμη του Μοριά, τουρκική και ελληνική.

……..Ο Σουλτάνος τον επικήρυξε και πολλοί εμφανίσθηκαν στις αρχές με κομμένα κεφάλια, που υποστήριζαν ότι ήταν του τρομερού αρματολού.Άλλωστε, οι Τούρκοι στο διοικητικό κέντρο της Τρίπολης, δεν γνώριζαν πως ήταν το πρόσωπό του.

Γνώριζαν όμως, πως είχε «κεντήσει» στο χέρι του, με στίγμα πυρίτιδας, τη χρονολογία γέννησής του. Για να σταματήσει η προσπάθεια εξαπάτησης, που μεγέθυνε και τον θρύλο του Κολοκοτρώνη, έκοψαν μερικά κεφάλια απατεώνων, που έλεγαν ψέματα ότι σκότωσαν τον Θόδωρο Κολοκοτρώνη.

Άλλοι, κάθε τόσο, παρουσίαζαν στον διοικητή του Μοριά κάποιο κομμένο χέρι με το συγκεκριμένο σημάδι. Οι Τούρκοι έδιναν υπέρογκη αμοιβή και το κρεμούσαν επιδεικτικά στην αγορά, σύντομα όμως μάθαιναν πως ο Κολοκοτρώνης ζούσε. Τότε, για έναν ολόκληρο χρόνο, πήγαιναν στον διοικητή άλλα κομμένα χέρια. Τελικά απελπίστηκαν.

Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, ο Γέρος επέστρεψε στον Μοριά, κρατώντας στο κεντημένο χέρι του το φλάμπουρο της Επανάστασης.

Νίκος Γιαννόπουλος
ιστορικός

Πρωτη φυλακιση

Την ίδια στιγμή που ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι αγωνιστές δοξάζονταν στα πεδία των μαχών, οι πολιτικοί τρομοκρατημένοι είχανε μπει στα καράβια, για να γλιτώσουν. Αυτή τη δόξα οι πολιτικοί την «αντάμειψαν» στη Β΄ Εθνοσυνέλευση του Άστρους (Μάρτιος-Απρίλιος του 1823), χαρίζοντας το βαθμό του στρατηγού σε 50 ακόμη ανθρώπους, για να μειώσουν τον Κολοκοτρώνη. Είναι φανερό πως ο Μαυροκορδάτος και οι άλλοι ανησύχησαν τόσο πολύ από τις συνεχείς επιτυχίες των στρατιωτικών και του Κολοκοτρώνη ιδιαίτερα, που δεν τους ενδιέφερε καλά καλά η πορεία του αγώνα όσο η προσωπική τους εξασφάλιση. Ο Κολοκοτρώνης ήρθε σε ρήξη με τον Μαυροκορδάτο, όταν εκδηλώθηκαν οι πρώτες αντιθέσεις ανάμεσα στους πολιτικούς και τους στρατιωτικούς και αποφασίστηκε μεταξύ άλλων η κατάργηση της Πελοποννησιακής Γερουσίας, ψυχή της οποίας ήταν ο Κολοκοτρώνης, αλλά και του βαθμού του αρχιστρατήγου τον οποίο έφερε ο ίδιος. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε μείωση του φυσικού αρχηγού των στρατιωτικών σωμάτων και σηματοδότησε τη ρήξη ανάμεσα στο Μαυροκορδάτο, πρόεδρο του Εκτελεστικού, και τον Κολοκοτρώνη, ο οποίος παραιτήθηκε από αντιπρόεδρος.

Στη συνέχεια πολλά μέλη του που ήταν αντίθετοι στον Κολοκοτρώνη κατέφυγαν στο Κρανίδι, όπου όρισαν νέα κυβέρνηση υπό τον Υδραίο Γεώργιο Κουντουριώτη. Έτσι, στις αρχές του 1824 υπήρχαν δύο κυβερνήσεις, μία στην Τριπολιτσά υπό τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη και η άλλη υπό τον Γ. Κουντουριώτη στο Κρανίδι. Το Μάρτιο του 1824 οι κυβερνητικοί στράφηκαν εναντίον των στρατιωτικών, κατέλαβαν την Ακροκόρινθο και την Τριπολιτσά και άρχισαν να πολιορκούν το Ναύπλιο το οποίο υπεράσπιζε ο Πάνος, γιος του Κολοκοτρώνη. Ο Κολοκοτρώνης αντιλαμβανόμενος ότι οι εξελίξεις απέβαιναν σε βάρος του ήλθε σε συνδιαλλαγή με τον Κουντουριώτη και παρέδωσε το Ναύπλιο με αντάλλαγμα τη χορήγηση αμνηστίας. Έτσι τελείωσε η πρώτη φάση του εμφυλίου πολέμου.

Η εμφύλια διαμάχη έμελλε όμως να συνεχισθεί, καθώς και οι δύο παρατάξεις (υπό τον Κουντουριώτη, από το ένα μέρος, και τον Ανδρέα Λόντο και τον Ανδρέα Ζαΐμη από το άλλο) επεδίωκαν να εξασφαλίσουν ηγετικό ρόλο στις στρατιωτικές και πολιτικές εξελίξεις. Η μία πλευρά υπό τον Κολοκοτρώνη, τον Λόντο και το Ζαΐμη (που ήταν αρχικά αντίπαλοι του Γέρου) είχε την υποστήριξη πολλών Πελοποννήσιων στρατιωτικών και πολιτικών, ενώ με τον Κουντουριώτη συντάχθηκαν οι Ρουμελιώτες, Υδραίοι και Σπετσιώτες οπλαρχηγοί. Η άρνηση ορισμένων περιοχών της Πελοποννήσου να πληρώσουν στην κυβέρνηση φόρο αποτέλεσε την αφορμή για την έκρηξη της δεύτερης φάσης του εμφυλίου κατά την οποία σημειώθηκαν σφοδρές συγκρούσεις σε πολλές περιοχές της Πελοποννήσου. Στις 13 Νοεμβρίου 1824, οι πολιτικοί αντίπαλοι του Κολοκοτρώνη σκότωσαν τον γιο του Πάνο, ο οποίος ήταν παντρεμένος με την κόρη της Μπουμπουλίνας, Ελένη. Η άνανδρη δολοφονία του γιου του, κλόνισε σοβαρά τον Κολοκοτρώνη, που αποφάσισε να παραδοδεί στις αρχές του Δεκεμβρίου του 1824, για να τερματιστεί ο εμφύλιος. Στις 6 Φεβρουαρίου του 1825 φυλακίστηκε στο μοναστήρι του Προφήτη Ηλία της Ύδρας μαζί με τους Δεληγιανναίους και τον Νοταρά. Αναγκάστηκαν όμως να τον απελευθερώσουν το 1825, μετά από πρόταση του Παπαφλέσσα προς την κυβέρνηση Κουντουριώτη, επειδή ήταν ο μόνος που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τον Ιμπραήμ.

Στο Ναύπλιοι, μετά την αποφυλάκισή του, ανεβασμένος σε μια πέτρα μίλησε, στο πλήθος που παραληρούσε: «Έλληνες! Πριν βγω στ΄ Ανάπλι, έριξα στη θάλασσα τα πικρά τα περασμένα. Κάντε και σεις το ίδιο. Στο δρόμο που περνάγαμε για να ‘ρθούμε στην εκκλησιά, είδα να σκάβουν κάποιοι άνθρωποι. Ρώτησα και μου είπαν πως σκάβουν να βρούνε κρυμμένο θησαυρό.Εκεί στο λάκκο μέσα ρίξτε και τα μίση τα δικά σας. Έτσι θα βρεθεί κι ο χαμένος θησαυρός». Παράλληλε διεμήνυε στον Ιμπραήμ: «Όχι τα κλαριά να μας κόψεις, όχι τα δένδρα, όχι τα σπίτια που μας έκαψες, μήτε πέτρα απάνω στην πέτρα να μη μείνει, εμείς δεν προσκυνάμε. Μόνο ένας Έλληνας να μείνει, πάντα θα πολεμούμε. Και μην ελπίζεις πως τη γη μας θα την κάνεις δική σου, βγάλ’ το από το νου σου».Όμως τα πράγματα είχαν πάρει άσχημη τροπή και ο Γέρος παρά τις φιλότιμες προσπάθειές του δεν τα κατάφερε

Ρηγας Φεραιος

22295

Η είδηση του θανάτου του Ρήγα και των συντρόφων του συγκλόνισε λαούς και προσωπικότητες απ’ άκρου εις άκρον της βαλκανικής χερσονήσου, ιδιαίτερα δε όσους προσέβλεπαν στις επαναστατικές ιδέες της εποχής και στους ανθρώπους που τις υπηρετούσαν.

Αντίθετα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τον Δεκέμβρη του 1798, τότε δηλαδή που συλλαμβανόταν ο Ρήγας, με εγκύκλιο του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε`, που εκ των υστέρων τον βάπτισαν και Εθνομάρτυρα, καλούσε τους δεσποτάδες να κατάσχουν το επαναστατικό μανιφέστο του Ρήγα (την επαναστατική του διακήρυξη, το Πολίτευμά του κ.λ.π.) διότι «πλήρες υπάρχει σαθρότητος εκ των δολερών αυτού εννοιών, τοις δόγμασι της ορθοδόξου ημών πίστεως εναντιούμενον

Στις 11/24 Ιουνίου του 1798, αργά το βράδυ, οκτώ Ελληνες που κρατούνταν φυλακισμένοι στο κάστρο Neboisa του Βελιγραδίου βρήκαν μαρτυρικό θάνατο στα κελιά τους διά της μεθόδου του στραγγαλισμού. Ηταν ο Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος), από το θεσσαλικό χωριό Βελεστίνο1, ετών 40, ο Ευστράτιος Αργέντης, έμπορος από τη Χίο, ετών 31, ο Δημήτριος Νικολίδης, γιατρός από τα Ιωάννινα, ετών 32, ο Αντώνιος Κορωνιός έμπορος και λόγιος από τη Χίο, ετών 27, ο Ιωάννης Καρατζάς, λόγιος από τη Λευκωσία της Κύπρου ετών 31, ο Θεοχάρης Γεωργίου Τουρούτζιας, έμπορος από τη Σιάτιστα, ετών 22, ο Ιωάννης Εμμανουήλ, φοιτητής ιατρικής, απ’ την Καστοριά, ετών 24 και ο αδελφός του Παναγιώτης Εμμανουήλ, υπάλληλος του Αργέντη, ετών 222. Τα πτώματα των νεκρών ρίχτηκαν στον Σάβα, παραπόταμο του Δούναβη, που τώρα χωρίζει το παλιό από το νέο Βελιγράδι.

Εν πάση περιπτώσει πριν φύγει από τη Βιέννη ο Ρήγας, έστειλε στην Τεργέστη, στο φίλο και έμπιστο σύντροφό του Αντώνη Κορωνιό, τρία κιβώτια με επαναστατικό υλικό. Επειδή όμως ο Κορωνιός έλειπε στη Δαλματία για εμπορικές δουλιές, τα κιβώτια παρέλαβε ο συνεταίρος του από την Κοζάνη Δημήτριος Οικονόμου, ο οποίος, αφού τα άνοιξε και είδε τι περιείχαν, κατέδωσε τα καθέκαστα στην αυστριακή αστυνομία. Ετσι μόλις ο Ρήγας έφτασε στην Τεργέστη συνελήφθη αμέσως. Συλλήψεις επαναστατών ή υπόπτων για επαναστατική δράση έγιναν επίσης σε Βιέννη, Πέστη, Σεμλίνο

Δολοφονηθηκε στα σαραντα του χρονια.

Το οραμα του

Οι δημοκρατικές ιδέες επηρέασαν τόσο την καινούργια αστική τάξη, όσο και το λαό. Εμπνευσμένος από αυτές τις ιδέες ο Θεσσαλός διαφωτιστής και επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής (1757-1798) καλεί τους Βαλκάνιους σε κοινό αγώνα και κοινή πολιτειακή συγκρότηση ενάντια στην οθωμανική (και κάθε άλλη) κυριαρχία και καταπίεση. Ο Ρήγας καλούσε σε παμβαλκανική εξέγερση κατά της οθωμανικής κυριαρχίας και επιζητούσε τη συγκρότηση πολυεθνικού κράτους, που θα εξασφάλιζε την ισότιμη συμβίωση των βαλκανικών λαών, συμπεριλαμβανομένων και των Τούρκων. Στην «Ελληνική Δημοκρατία», όπως ονομαζόταν η κρατική οργάνωση που σχεδίαζε, όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον «αυτοκράτορα λαό», που αποφασίζει με καθολική ψηφοφορία, συνδυάζοντας θεσμούς αντιπροσωπευτικής και άμεσης δημοκρατίας. Το πολίτευμα του κράτους αυτού έχει φιλελεύθερο χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζει για τους πολίτες του μια σειρά ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.

Στη «Διοίκησή» του γίνεται κήρυκας του γαλλικού δημοκρατισμού και στο «Πολίτευμά» του αντιγράφει το γαλλικό σύνταγμα του 1793. Για παράδειγμα στο άρθρο 35 λέει: «Όταν η Διοίκησις βιάζει, αθετεί, καταφρονεί τα δίκαια του λαού και δεν εισακούει τα παράπονά του, το να κάμει τότε ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάσταση, να αρπάζει τα άρματα και να τιμωρήσει τους τυράννους του είναι το πλέον ιερό από όλα τα δίκαιά του και το πλέον απαραίτητο από όλα τα χρέη του».
Στο τέλος του άρθρου βάζει μια ολότελα δική του παράγραφο, που θυμίζει την αρχαία σεισάχθεια (κατάργηση χρεών) του Σόλωνα, ένα σύνθημα που είναι τραγικά επίκαιρο και σήμερα: «Τα χρέη των πόλεων, πολιτειών, χωρών και των κατά μέρος πολιτών, οπού χρεωστούντο παρθέντα προ πέντε χρόνων και εις αυτό το διάστημα επληρώνετο διάφορο (δηλ. τόκος) εις τους δανειστάς, η παρούσα διοίκησις τα αναιρεί και οι δανεισταί δεν έχουν να ζητούν εις το εξής μήτε το κεφάλαιο μήτε τόκο από τους χρεώστας, ωσάν οπού επείραν τα δάνειά των, διότι διπλώνουν τα κεφάλαια εις πέντε χρόνους».
Ο Ρήγας υπήρξε ο πιο προοδευτικός εκφραστής των ιδεών της Γαλλικής Επανάστασης στα Βαλκάνια και μάλιστα της πιο «αριστερής» πτέρυγάς της, των Γιακοβίνων. Μαζί με τους συντρόφους του οραματίζονταν μια πανβαλκανική εξέγερση ενάντια όχι μόνο στους οθωμανούς δυνάστες, αλλά και στους χριστιανούς υποστηρικτές τους (προύχοντες, κλήρο κ.λπ.), δηλαδή μια κοινωνική εξέγερση. Γι’ αυτό ο Ρήγας κάνει τις συνεννοήσεις και προετοιμάζει την ταυτόχρονη εξέγερση σ’ όλη τη Βαλκανική.

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=713078

_1_~1Η ρήξη του με το κόμμα οδήγησε στη διαγραφή του στις αρχές Απριλίου από την 11η Ολομέλεια της ΚΕ με την επιφύλαξη ότι η απόφαση αυτή θα ενεργοποιείτο αν δεν πειθαρχούσε στις κομματικές εντολές και δεν έβγαινε από τη χώρα. Η απόφαση κρατήθηκε κρυφή αφενός προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο Βελουχιώτης θα υλοποιήσει τις απειλές του και αφετέρου για να μην προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των αφοπλισμένων ΕΛΑΣιτών αλλά και για να μην τον διευκολύνει στα σχέδιά του για νέο αντάρτικο. Ο πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ δεν πειθάρχησε και μάλιστα, ενώ βγήκε με την ομάδα του από τη χώρα και πέρασε στην Αλβανία, επέστρεψε συνεχίζοντας τις προσπάθειες για συγκρότηση αντάρτικων τμημάτων. Ηταν τότε που η ηγεσία διαμήνυσε στις κομματικές οργανώσεις: «Ούτε ψωμί ούτε νερό στον δηλωσία «Μιζέρια» Αρη».
Η πρώτη επίσημη αναφορά στην αποκήρυξή του από το ΚΚΕ καταγράφεται στις 12 Ιουνίου 1945, τέσσερις ημέρες προτού αφήσει την τελευταία του πνοή στη χαράδρα του Φάγγου στη Μεσούντα Αρτας. Ηταν ένα μονόστηλο στη δεύτερη σελίδα του «Ριζοσπάστη» με το οποίο κατέρρεε και η όποια αυταπάτη έτρεφε ο Αρης, ο οποίος προσέβλεπε στη στήριξη του Ζαχαριάδη που είχε αναλάβει εκ νέου τα ηνία του κόμματος. Το μονόστηλο αυτό ανέφερε: «Ο σ. Ζαχαριάδης μας ανεκοίνωσε ότι η ΚΕ του ΚΚΕ, αφού συζήτησε πάνω σε εκθέσεις που ήλθαν από διάφορες κομματικές οργανώσεις, αποφάσισε να καταγγείλει ανοικτά την ύποπτη και τυχοδιωκτική δράση του Αρη Βελουχιώτη (Θανάση Κλάρα ή Μιζέρια). Ο Βελουχιώτης και ύστερα από τη σύναψη της Συμφωνίας της Βάρκιζας συνέχισε τη δράση του. Η δράση αυτή, που μονάχα την αντίδραση μπορούσε να εξυπηρετήσει, γιατί της έδινε όπλα για να κτυπά το ΚΚΕ, να παραβιάζει τη Συμφωνία της Βάρκιζας και να δικαιολογεί τα εγκλήματά της, δεν επιτρέπει πια καμμιά καθυστέρηση για την ανοιχτή καταγγελία του Αρη Βελουχιώτη
Αποκεφαλισμος   Την επομένη του θανάτου του Άρη Βελουχιώτη (σε ηλικια 40 χρονων )ακολούθησε η βεβήλωση του πτώματος, τόσο του ίδιου, όσο και του συντρόφου του Τζαβέλα. Τα άψυχα σώματα μετά την αναγνώριση, αποκεφαλίστηκαν. Τα δύο κεφάλια περιφέρθηκαν σε διάφορα χωριά, όπου γίνονταν γλέντια, για να καταλήξουν στην πλατεία Ρήγα Φεραίου στα Τρίκαλα. Εκεί τα κρέμασαν και ακολούθησε μεγάλη γιορτή με νταούλια και χορούς.

Η Βολιβία και ο θάνατος του

1072621Ο τελικός στόχος του Τσε ήταν να επιστρέψει στην πατρίδα του την Αργεντινή και να συνεχίσει εκεί τον αγώνα του, αλλά αυτό αποδείχτηκε αδύνατο. Έτσι, το 1967 έφτασε στη Βολιβία με σκοπό να αρχίσει εκεί έναν αντάρτικο αγώνα, που να προκαλέσει ένα επαναστατικό κίνημα και μετά να ξαπλωθεί και στις γειτονικές χώρες. Ήταν βέβαια μια ηρωική πράξη, όπως τόσες άλλες στην πολιτική ιστορία του Τσε. Ωστόσο, όπως και στο Κονγκό η εκστρατεία αυτή εξελίχτηκε σε περιπέτεια, μόνο που αυτή τη φορά είχε μοιραίες συνέπειες γι’ αυτόν. Ετσι, επιβεβαιώθηκε ξανά με τραγικό τρόπο ο ιστορικός νόμος ότι η επανάσταση δεν μπορεί να επιβληθεί τεχνητά από τα έξω.

Η Βολιβία αν και είχε αναλογικά μεγαλύτερο αγροτικό πληθυσμό από την Αργεντινή, διέθετε την ίδια ώρα μια ισχυρή εργατική τάξη, γαλουχημένη στις επαναστατικές παραδόσεις των εργατών στα ορυχεία κασσιτέρου. Ο Τσε αγνόησε δυστυχώς αυτές τις παραδόσεις παρά το γεγονός ότι γνώρισε από κοντά το επαναστατικό κίνημα στη Βολιβία το 1953. Ακόμα δεν πήρε υπόψη ότι χάρη σ’ αυτή την επανάσταση επιβλήθηκε τότε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αγροτικής μεταρρύθμισης που έκανε την αγροτιά λιγότερο δεκτική στην προοπτική ενός ένοπλου αντάρτικου αγώνα.

Επιπλέον παρ’ όλες τις προσπάθειες του, ο Τσε, δεν κατόρθωσε τελικά να κερδίσει την ενεργή υποστήριξη του Βολιβιανού Κομμουνιστικού Κόμματος, (PCB), αν και στην πρώτη φάση κράτησε ουδέτερη στάση και επέτρεψε σε μερικά μέλη του να βοηθήσουν στις προετοιμασίες της εκστρατείας του.

Ουσιαστικά, η ηγεσία του Κ.Κ. κράτησε στην αρχή αυτή τη στάση για να φανεί κάπως πιο «επαναστατική», επειδή φοβόταν μήπως ξεπεραστεί από τα αριστερά, κύρια από το Τροτσκιστικό Κόμμα (POR), που είχε σημαντικές παραδόσεις, και μεγάλη επιρροή ιδιαίτερα στους εργάτες των ορυχείων.

Στη πραγματικότητα το Κ.Κ. δεν έκανε τίποτα για να βοηθήσει τους αντάρτες γιατί δεν συμφωνούσε καθόλου μ’ αυτές τις μεθόδους. Ο ηγέτης του Κ.Κ., ο Μόντζε, δεν ήθελε ούτε να ακούσει για αντάρτικη εκστρατεία στη χώρα του. Γιατί το κόμμα ήταν ακόμη εγκλωβισμένο στην πολιτική της συνεργασίας με τα «προοδευτικά» κομμάτια της εθνικής αστικής τάξης.

Παρόλα αυτά, ο Κάστρο, για να μην συγκρουστεί με τον Μόντζε και τους άλλους κομμουνιστές ηγέτες, τους υποσχέθηκε ότι το Κ.Κ. θα έχει το μονοπώλιο της πολιτικής και υλικής υποστήριξης των ανταρτών. Την ίδια ώρα η Μόσχα ήθελε να περιορίσει τα αντάρτικα κινήματα, που εντείναν την αποσταθεροποίηση στη περιοχή της Λ. Αμερικής. Το Κουβανικό καθεστώς φαινόταν να τα ενθαρρύνει και άρα έπρεπε να «ελεγχθεί». Το Κρεμλίνο θεωρούσε ότι ο Τσε ήταν ένας ανεύθυνος τυχοδιώκτης, και τον κατήγγειλε για «τροτσκιστή» και «μαοϊκό».

Στην Τριηπειρωτική Συνδιάσκεψη που έγινε στην Αβάνα τον Γενάρη του ’66 και συμμετείχαν αντιπρόσωποι από την Αφρική, τη Λ. Αμερική, την Ασία, τη Κίνα και τη Ρωσία, αλλά και απο αντάρτικες οργανώσεις κυρίως από τη Λ. Αμερική, ο Κάστρο κατόρθωσε να περάσει μια απόφαση υποστήριξης των αντάρτικων κινημάτων, προς μεγάλη ενόχληση των Ρώσων ηγετών. Αμέσως κατόπιν ο Μόντζε πήγε για μια σύντομη επίσκεψη στη Μόσχα, όπου μετά από συζητήσεις με τους επίσημους του ΚΚΣΕ κατέληξαν ότι ο Τσε ήταν η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτή τη πολιτική, παρόλο που ο ίδιος δεν ήταν παρών.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Μόντζε, οι γραφειοκράτες του ΚΚΣΕ, τον συμβούλεψαν να αντιταχθεί στις πιέσεις των Κουβανών και γι’ αυτό δεν έκανε τίποτα για να στηρίξει τον Τσε. Παρόλο όμως, που η στάση των ηγετών του Κ.Κ. ήταν γνωστή στην Αβάνα, ο Κάστρο δέχτηκε να εγκαταλείψει τον Τσε στα χέρια τους.

Ο Τσε τελικά ξεκίνησε την εκστρατεία του, σε μια από τις πιο απομονωμένες περιοχές της Βολιβίας, στο νοτιοανατολικό μέρος της χώρας, 250 χλμ νότια της Σάντα Κρουζ. Ονόμασε τους αντάρτες του Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό αν και οι δυνάμεις του δεν ξεπέρασαν ποτέ τους 29 Βολιβιανούς και 18 Κουβανούς μαχητές. H περιοχή που διάλεξε ήταν πολύ αραιοκατοικημένη και οι αγρότες εκεί δεν είχαν αγωνιστικές παραδόσεις.

Στην ουσία παρ’ όλες τις προσπάθειες τους οι αντάρτες δεν κατάφεραν να κερδίσουν την υποστήριξη του ντόπιου πληθυσμού. Ετσι απομονώθηκαν, και δέχτηκαν την μία ήττα μετά την άλλη. Η υγεία του Τσε άρχισε να χειροτερεύει και ήταν αναγκασμένος να μετακινείται έφιππος, γιατί με το περπάτημα πάθαινε συνεχώς κρίσεις άσθματος. Η Αβάνα δεν έστελνε ενισχύσεις και τελικά η επικοινωνία τους διακόπηκε.

Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι η γραφειοκρατία της Μόσχας ήθελε να ξεφορτωθεί τον Τσε μια και καλή. Ομως ούτε κι ο Κάστρο έκανε τίποτα μέσα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές που ένας από τους πιο σημαντικούς ηγέτες της Κουβανικής επανάστασης πέρναγε τις πιο δύσκολες μέρες της ζωής του. Ένας από τους τότε συντρόφους του Τσε, ο Ρετζίς Ντεμπρέ, ο οποίος βέβαια αργότερα στράφηκε προς τα δεξιά κι έγινε σύμβουλος του Μιττεράν, κατηγόρησε το 1996 τον Κάστρο ότι είχε εγκαταλείψει τον Τσε.

Την ίδια ώρα οι αντάρτες είχαν να αντιμετωπίσουν 1500 στρατιώτες του βολιβιανού στρατού, οι οποίοι σε συνεργασία με τη CIA, τους κυνηγούσαν με λύσσα. Τελικά, στις 8 Οκτωβρίου, ύστερα από μια τελευταία απελπισμένη σύγκρουση, πιάστηκαν αιχμάλωτοι στο χωριό Ιγκουέρα, νότια της Σούκρε. Ο Τσε ήταν πληγωμένος. Όταν τον ρώτησαν: «Είσαι Κουβανός ή Αργεντινός;» ο Τσε απάντησε: «Είμαι Κουβανός, Αργεντινός, Βολιβιανός, Περουβιανός, κ.λ.π. …. Καταλαβαίνετε»;

Την επόμενη μέρα ο Φέλιξ Ροντρίγκες, κουβανικής καταγωγής πράκτορας της CIA, τον ρώτησε αν θέλει να στείλει κανένα μήνυμα στην οικογένεια του. Ο Τσε κατάλαβε αμέσως και είπε:

«Πες στον Φιντέλ ότι σύντομα θα δει την επανάσταση να θριαμβεύει στην Λ.Αμερική. Και πές στην γυναίκα μου να ξαναπαντρευτεί και να είναι ευτυχισμένη».

Στη συνέχεια ο Ροντρίγκες έδωσε εντολή σε ένα λοχία να τον σκοτώσει, όπως ήταν δεμένος στο πάτωμα. Μετά το θάνατο του, οι εκτελεστές του έκοψαν τα χέρια και τα έστειλαν στην Αβάνα για να αποδείξουν ότι ήταν πια νεκρός. Τον έθαψαν σε ένα κρυφό τάφο. Ήταν μόνο 39 ετών.

Τοσο κρατα αυτο το βιντεο.Εμενα μου φανηκε σαν ενας αιωνας. Ενας αιωνας απανθρωπιας , απαξιωσης της ζωης , ατομισμου , αδιαφοριας , φοβου να αναλαβεις ευθυνες , σκληροτητας …Η ανθρωποτητα ετοιμαζεται για το μεγαλο αλμα.

ΥΓ Δεν καταλαβαινω γιατι ολοι οι ποδηλατες στο βιντεο περιμενουν στο ακρο δεξιο του δρομου για να τον  διασχισουν καθετα και να στριψουν αριστερα.

Follow me on Twitter

Δεκεμβρίου 2016
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Αλεξης Γρηγοροπουλος

Τασος Αναστασιου

κοκα κολα

Mεταναστες

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ

  • 1,028,193

Αρχείο

RSS arcadia portal

  • Το ArcadiaPortal συμμετέχει στην 24ωρη απεργία των ΜΜΕ Δεκεμβρίου 7, 2016
    Το Αrcadia Portal συμμετέχει στην 24ωρη απεργία της Π.Ο.Ε.Σ.Υ. και της Συντονιστικής Επιτροπής των Συνεργαζόμενων Ενώσεων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ. Έτσι, από τις 06.00 της Τετάρτης 7/12 μέχρι τις 06.00 της Πέμπτης 8/12 δεν θα γίνει καμία ανάρτηση. Το Διοι­κη­τικό Συμβούλιο της ΕΣΠΗΤ, σε συντο­νι­σμό με την ΠΟΕΣΥ και τις άλλες Ενώ­σεις των εργα­ζο­μέ­νω […]
  • Τέσσερα από τα πιο επικίνδυνα σημεία της Αρκαδίας για τους οδηγούς (pics) Δεκεμβρίου 6, 2016
    Το αυτοκίνητο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Ωστόσο, πολλές φορές, η οδηγική συμπεριφορά μας αλλά και οι κακοτεχνίες στους δρόμους έχουν ως αποτέλεσμα την εμπλοκή μας σε τροχαίο ατύχημα. Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων ο Σ.Σ.Α «Ο ΟΡΧΟΜΕΝΟΣ ΛΕΒΙΔΙΟΥ'» διοργάνωσε ανοικτή εκδήλωση ενημέρωσης κα […]
  • Απονομή Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας για το έτος 2016 Δεκεμβρίου 6, 2016
    Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ν. Αρκαδίας σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (1ος όροφος) το Σάββατο 10  Δεκεμβρίου 2016 και  ώρα 6:00 μ.μ. για την απονομή των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας  στους επιτυχόντες του έτους  2016. Η συμμετοχή ΟΛΩΝ θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή και χαρά για εμάς και  τα  π […]
  • To πρόγραμμα προβολών του Cine Ville Tripolis (08/12 - 14/12) Δεκεμβρίου 6, 2016
    Σας παρουσιάζουμε το πρόγραμμα προβολής ταινιών του Cine Ville Tripolis για την κινηματογραφική εβδομάδα της σεζόν 2016 - 2017 που ξεκινά από την Πέμπτη 08/12 έως την Τετάρτη 14/12/2016 Πληροφορίες για το CineVille Τρίπολης δείτε ΕΔΩ ΤΡΕΧΑΤΕ ΠΟΔΑΡΑΚΙΑ ΜΟΥ(Μεταγλ.) - OZZY GR Ο Όζι, ένα φιλικό και καλόκαρδο μπιγκλ θα δει την ειδυλλιακή του ζωή να αναστατώνεται […]
  • Τα δώρα του Άη-Βασίλη και φέτος θα είναι από το «Άστρο» (pics) Δεκεμβρίου 6, 2016
    Φτάνουν ολοταχώς οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και, ως είθισται, οι Έλληνες στολίζουν το σπίτι τους με τα λαμπερά χριστουγεννιάτικα δέντρα και τα καράβια αλλά χαρίζουν, κατά το έθιμο, και ένα μικρό συμβολικό δώρο σε αυτούς που αγαπούν. Για έξυπνες και ποιοτικές και οικονομικές λύσεις επισκεφτήκαμε το κατάστημα «Άστρο» στην Τρίπολη, για να […]

Kατηγορίες

Κατηγοριες Tag

Aman resorts CISD ecorap SRF RDF Αδεσποτα Αλλη Προταση Ανεμογεννητριες Αντωνης Στασινοπουλος Βασιλης Λαδας Βερβεροντα Βουδουρης Βουλευτικες Εκλογες 2015 Γιορτες ελιας ΔΩΔΕΚΑ ΧΑΔΑ τριτης γενιας Δασος Κορακιας Δεματοποιητης Δημητρης Κοδελας Δημητρης Σιδερης Δημητρης Σφυρης Δημοτικες εκλογες 2014 Δημοτικη Επιτροπη Διαβουλευσης Δημοτικο σχολειου Πορτο Χελιου Ελος Κοιλαδας ΙΓΜΕ Καραβασιλη Καταφυκι Κεντρο Υγειας Κρανιδιου Κοκα Κολα απεργια Λεσχη Αναγνωσης Μαρινα Πορτο Χελιου Μετοχι Μονη Αυγου Μπαρου Μπουκλης Ναυπλιο ΠΡΩΣΥΝΑΤ Πανω Πλατεια Κρανιδι Πεζοδρομια στις πολεις Πολυτεχνειο 2014 Πορτοχελιωτικο Kαρναβαλι Πρασινο Σημειο Προσφυγες Μεταναστες Πυρηνικα Ρεπουλης ΣΥΡΙΖΑ Ερμιονιδας Σκανδαλο αποχετευτικου Κρανιδιου Σουκος Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα Σωματειο ξενοδοχουπαλληλων ΤΑΙΠΕΔ Τατουλης Τσιρωνης Υποψηφιοι βουλευτες Ερμιονιδας ΧΑΔΑ Νο 4 Μυλων Κρανιδιου Χριστουγεννα Ωρα της γης αεροδρομιο αποαναπτυξη-τοπικοποιηση αποκατασταση ΧΑΔΑ βαρεα μεταλλα στο νερο δεματοποιητη εκδηλωση ΠΑΠΟΕΡ/CISD Δεματοποιητη επιδομα ανεργιας εφοπλιστικο κεφαλαιο κατοχη καυση απορριμματων κοκκιναρι κομποστοποιηση σφαγεια Κρανιδιου φωτια 9 Φλεβαρη φωτιες στις χωματερες φωτοβολταικα χαβουζα Κρανιδιου χελωνες χουντα

Twitter Updates