Διαβασα τα παρακατω σε σχεση με την επεμβαση του Ελληνικου στρατου στην Ουκρανια κατα την διαρκεια της επαναστασης το 1919.

Απ την Ουκρανια στην Κορεα και σημερα στο Αφγανισταν οι Ελληνες στρατιωτες σταλμενοι απο το Ελληνικο κρατος δεν ελλειψαν απο ιμπεριαλιστικους πολεμους.Δυστυχως!

Αλλα και σαν μισθοφοροι  Ελληνες διακριθηκαν απο την μακρινη Περσια (γιατί η αποκατάσταση της ειρήνης στην κύρια Ελλάδα άφησε χωρίς δουλειά πολλούς άντρες που αγαπούσαν τον κίνδυνο και ο Κύρος είχε χρήματα και οι πολλές ανωμαλίες που συνέβαιναν στις πόλεις της Ασίας δικαιολογούσαν τη συγκέντρωση στρατευμάτων) μεχρι το επαναστατημενο Κογκο την δεκαετια του 1960 οταν σκοτωσαν τον Λουμουμπα οι εταιρειες και τα ιμπεριαλιστικα κρατη που θελαν τα διαμαντια και το ουρανιο  του(Το Βέλγιο έστειλε στρατό στο Κονγκό με πρόσχημα την προστασία των εκεί υπηκόων του, στην πραγματικότητα όμως για να ενισχύσουν τον Τσόμπε και τον στρατό του που τον αποτελούσαν κυρίως λευκοί μισθοφόροι).Ακομα κια σημερα «Πηγές από τη γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα αναφέρουν ότι πλήθος Ελλήνων και αλλοδαπών που ζουν στη χώρα μας εκφράζουν ενδιαφέρον για τον τρόπο που μπορούν να καταταγούν στην Λεγεώνα».

Πισω στην Ουκρανια το 1919 ομως.

Απεναντι στους 23,5 χιλιαδες Ελληνες στρατιωτες βρεθηκαν και Ελληνες του Ποντου οργανωμενοι με τους ανταρτες του Μαχνο του 9ου Συντάγματος της 3ης Μεραρχίας του Ζαντνεπρόβσκ (Μεραχία «Μπάτκο Μαχνό»), το οποίο ήταν αμιγώς ελληνικό, αλλά και στη συμμετοχή Ελλήνων στα υπόλοιπα αντάρτικα τάγματα.Οι πρωτοι σταλμενοι απο τον διεθνη ιμπεριαλισμο να υπερασπισουν τον Τσαρο και τα προνομια των πλουσιων οι δευτεροι αγωνιζομενοι για να ζησουν ελευθεροι στον τοπο που γεννηθηκαν .Ειπαμε ολοι Ελληνες ειμαστε την ιδια γλωσσα μιλαμε αλλα τα πραγματα ειναι πιο συνθετα.

Μας αφορα μαλιστα αυτη η περιοδος εμμεσα μιας και δεξι χερι του Βενιζελου ηταν τοτε ο μεγαλος πολιτικος Κρανιδιωτης Εμμαν Ρεπουλης εξ απορρητων συνεργατης του . Ακομα στους επικεφαλεις του Ελληνικου στρατου θα δειτε προσωπα που στην συνεχεια επαιξαν σημαντικο ρολο στις εξελιξεις στην πολιτικη ζωη της χωρας.

Ο Κονδυλης παλιος δημοκρατης Βενιζελικος και δικτατορας φιλοβασιλικος αργοτερα(που διαφωνησε με την αμνηστευση του παπου μου και την απελευθερωση του απο την Ακροναυπλια).

Ο Πλαστηρας  που εφερε την Β Ελληνικη Δημοκρατια το 1924 και συμμετειχε στα δυο αντιβασιλικα πραξικοπηματα το 1933 και 1935 ενω αγωνιστηκε κατα της δικτατοριας Μεταξα αλλα και πρωθυπουργος το 1945 με την συμφωνια της Βαρκιζας, δυο φορες πρωθυπουργος μετα τον εμφυλιο (κατα την διαρκεια της θητειας του εγινε η εκτελεση των Μπελογιάννη, Μπάτση, Καλούμενου, Αργυριάδη, ενώ αρχίζει η Δίκη των Αεροπόρων)

Ο Οθωναιος στρατοδικης στην δικη των εξη.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/184#ixzz2wHj8uANY

Στο στρατοπεδο του Βενιζελου (κεντρωοι δημοκρατες )υπηρχαν και φιλο μουσολινικοι και αντικομμουνιστες  που αργοτερα συγκροτησαν τα ταγματα ασφαλειας και συνεργαστηκαν με τους κατακτητες στο ονομα του αντικομμουνισμου.Αλλα υπηρχαν και αλλοι κεντρωοι οπως ο Γεωργιος Παπανδρεου που δεν διστασαν να χτυπησουν τον λαο στο πλευρο των Αγγλων μετα την απελευθερωση.

http://info-war.gr/2014/03/

 

O Βενιζέλος στην Ουκρανία – η ιστορία σαν φάρσα
 
Σχεδόν έναν αιώνα μετά την εκστρατεία της Ουκρανίας η Αθήνα λειτουργεί και πάλι σαν νεροκουβαλητής της Δύσης με καταστροφικές συνέπειες για τα εθνικά συμφέροντα.

Ενενήντα πέντε χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την αποτυχημένη εκστρατεία που διέταξε ο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Ουκρανία, απέναντι στη νεαρή ρωσική επανάσταση.

Πιστεύοντας ότι η πρόσδεσή του στο άρμα του Αγγλικού και Γαλλικού ιμπεριαλισμού θα προσέφερε πλεονεκτήματα στις διαπραγματευτικές θέσεις της Ελλάδας και εκφράζοντας και τον δικό του ακραίο αντικομμουνισμό, ο Βενιζέλος έστειλε 23.351 Έλληνες στρατιώτες σε μια αποστολή αυτοκτονίας χωρίς στοιχειώδη εξοπλισμό και στρατηγικό σχεδιασμό.

Ο Ελληνικός στρατός κλήθηκε να στηρίξει ένα συνονθύλευμα από Ουκρανούς εθνικιστές, οπαδούς του Τσάρου, τοπικούς οπλαρχηγούς, στρατηγούς και πρίγκιπες με προσωπικές πολιτικές φιλοδοξίες. Στην πραγματικότητα απλώς λειτουργούσε σαν μισθοφορικό σώμα Γαλλικών τραπεζών, που ήθελαν να τιμωρήσουν την επαναστατική κυβέρνηση στη Μόσχα επειδή αρνούνταν να αποπληρώσει τα επαχθή δάνεια που είχε συνάψει η τσαρική Ρωσία.

Δεν χρειάζεται φυσικά να υπενθυμίσει κανείς ότι το Παρίσι δεν έδωσε τελικά στον Βενιζέλο κανένα διπλωματικό πλεονέκτημα στην Μικρά Ασία, όπως άφηνε να εννοηθεί.

Η σημαντικότερη, όμως, επίπτωση της εκστρατείας, είναι ότι μετέτρεψε τον τοπικό ελληνικό πληθυσμό σε απειλή στα μάτια των Ρώσων. Οι Έλληνες της Ουκρανίας δηλαδή πλήρωσαν τα αντίποινα για το γεγονός ότι ο Βενιζέλος θέλησε να λειτουργήσει σαν νεροκουβαλητής των γαλλικών τραπεζών.

Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα ένας άλλος Βενιζέλος μετέβη στην Ουκρανία εκπροσωπώντας και πάλι τις επιδιώξεις δυτικών δυνάμεων, τραπεζικών κύκλων και του ΔΝΤ .

Φυσικά αυτή τη φορά δεν είχε απέναντί του μια επαναστατική κυβέρνηση αλλά τα αντίπαλα ιμπεριαλιστικά συμφέροντα της καπιταλιστικής Ρωσίας. Επίσης ο τοπικός, ελληνικός πληθυσμός δεν απειλείται από τη Ρωσία αλλά από τα ναζιστικά μορφώματα που υπέθαλψε η ΕΕ και οι ΗΠΑ, προκειμένου να επιταχύνουν την ανατροπή του Γιανουκόβιτς.

Για άλλη μια φορά δηλαδή οι Έλληνες της Ουκρανίας πληρώνουν την πολιτική των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων.

Υπάρχει όμως και ένα ακόμη στοιχείο που συνδέει τον Βενιζέλο του σήμερα με το κλίμα του 1919: Ο παρανοϊκός μεγαλοϊδεατισμός.

Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς το γεγονός ότι ο πρόεδρος του κόμματος, που έδεσε την Ελλάδα στο μνημόνιο και κατάφερε να εκτοξεύσει το χρέος από το 115% του ΑΕΠ σχεδόν στο 180%, υποσχέθηκε στους Ουκρανούς να τους προσφέρει οικονομική τεχνογνωσία για την έξοδο από την κρίση;

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ ενωμένο ΔΝΤ… Τώρα και στην Ουκρανία.

Άρης Χατζηστεφάνου

http://el.wikipedia.org/wiki/%C

Οι Έλληνες στο Μαχνοβίτικο Κίνημα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η ανάμειξη των Ελλήνων στο συγκεκριμένο κίνημα εντάσσεται στις ευρύτερες πολιτικές ζυμώσεις που έλαβαν χώρα στις ελληνικές περιοχές της νότιας Ουκρανίας και ιδιαίτερα της Μαριούπολης με τα 25 ελληνικά χωριά την περίοδο 1918-19. Ήδη από το 1918 αντάρτικα αποσπάσματα μαχνοβιτών δρούσαν στα ελληνικά χωριά Μαγκούς, Γιάλτα, Μ. Γιανισόλ, Σ. Κερεμεντσίκ κ.ά.

Έλληνες ένοπλοι αγωνιστές του Πόντου

Αρνούμενα την υποχρεωτική στρατολόγηση στα στρατεύματα των Λευκών, εκδικούμενα για τη λεηλασία των αποθηκών τροφίμων από τα αυστροουγγρικά στρατεύματα, τα ελληνικά χωριά όχι μόνο λειτουργούσαν σαν καταφύγιο των μαχνοβιτών ανταρτών, αλλά και στελέχωναν το αντάρτικο με έμψυχο δυναμικό. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία του 9ου Συντάγματος της 3ης Μεραρχίας του Ζαντνεπρόβσκ (Μεραχία «Μπάτκο Μαχνό»), το οποίο ήταν αμιγώς ελληνικό, αλλά και στη συμμετοχή Ελλήνων στα υπόλοιπα αντάρτικα τάγματα. Έπειτα έχουμε και τη δημιουργία ενός δεύτερου ελληνικού συντάγματος, για το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχουν σαφείς αναφορές, πέρα από τα γραφόμενα του Β. Μπιελάς (Οι δρόμοι του Νέστορ Μαχνό). Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι οι μαχνοβίτικες μεραρχίες δεν είχαν σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό. Σε διάφορες μεραρχίες υπήρχαν μάλιστα τάσεις φιλομπολσεβικικές. Παρ’ όλα αυτά, στην 3η Μεραρχία επικρατούσαν οι αναρχικές ιδέες. Οι Έλληνες αποτελούσαν περίπου το 20% των δυνάμεων του Μαχνό. Ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες Μαχνοβίτες, που η μνήμη του έχει διασωθεί, ήταν ο Παπαδόπουλος, υπαρχηγός του «Μπάτκο Μαχνό», και αρκετές δεκαετίες μετά τραγουδιόταν το μαχνοβίτικο τραγούδι που ήταν αφιερωμένο σ’ αυτόν.

Σύμφωνα με πολλές αναφορές, οι Έλληνες θεωρούνταν από τα πιο αξιόμαχα κομμάτια του αντάρτικου στρατού και αυτό μάλλον αληθεύει, από τη στιγμή που οι στρατιωτικές επιτυχίες των ελληνικών συνταγμάτων διαδέχονταν η μία την άλλη. Χαρακτηριστική είναι η ανακατάληψη του ελληνικού χωριού Μ. Γιανισόλ, που είχε καταληφθεί από τους Κοζάκους, οι οποίοι είχαν επιδοθεί σε σφαγές εναντίον του γηγενούς πληθυσμού. Σε αυτή τη μάχη σημειώθηκε πλήθος εκτελέσεων Κοζάκων στις αυλές των σπιτιών ως εκδίκηση.

http://www.sansimera.gr/articles/382

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, με προτροπή των Γάλλων, αποστέλλει χιλιάδες έλληνες στρατιώτες στη μεσημβρινή Ρωσία (σημερινή Ουκρανία) στις αρχές του 1919, για να καταπνίξουν την επανάσταση των Μπολσεβίκων. Η επιχείρηση θα σημειώσει παταγώδη αποτυχία.

Την περίοδο εκείνη, στη Ρωσία μαινόταν ο Εμφύλιος Πόλεμος. Οι Μπολσεβίκοι είχαν υπό την κυριαρχία τους τις μεγάλες πόλεις (Πετρούπολη, Μόσχα κλπ), αλλά στην ύπαιθρο συναντούσαν ισχυρή αντίσταση από τις τσαρικές και εν γένει αντικομμουνιστικές δυνάμεις. Οι μεγάλες χώρες της Δύσης βρήκαν τότε την ευκαιρία να επέμβουν στο πλευρό των αντεπαναστατών, έχοντας ξεμπερδέψει από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στην περιοχή της Ουκρανίας, που μας αφορά, η κατάσταση ήταν αρκετά περίπλοκη. Ουκρανοί εθνικιστές, οπαδοί του Τσάρου, τοπικοί οπλαρχηγοί, στρατηγοί και πρίγκιπες με προσωπικές πολιτικές φιλοδοξίες, ένοπλες οργανώσεις, πολιτικοί και στρατιωτικοί σχηματισμοί των Μπολσεβίκων δημιουργούσαν μια κατάσταση γενικευμένης σύγχυσης. Μέτωπο δεν υπήρχε, ούτε κανείς γνώριζε ποιος είναι ακριβώς ο εχθρός.

Οι γαλλικές δυνάμεις ήταν παρούσες στην περιοχή από τις 5 Δεκεμβρίου του 1918. Ο γάλλος πρωθυπουργός Κλεμανσώ ζήτησε από τον ομόλογό του Ελευθέριο Βενιζέλο τη συμμετοχή ελληνικών δυνάμεων στις επιχειρήσεις, με αντάλλαγμα την ευμενή στάση της χώρας του υπέρ των εθνικών διεκδικήσεων σε Ανατολική Θράκη και Μικρά Ασία στη Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων. Ο Βενιζέλος ζύγισε την κατάσταση, καθώς στις περιοχές αυτές υπήρχε ισχυρή ελληνική παρουσία και προβλέψιμος ο κίνδυνος αντεκδικήσεων από τους Μπολσεβίκους, και απάντησε θετικά στο αίτημα του Κλεμανσώ.

Την αποστολή θα έφερνε σε πέρας το Α’ Σώμα Στρατού υπό τη διοίκηση του υποστράτηγου Κωνσταντίνου Νίδερ, που μόλις είχε ολοκληρώσει την αποστολή αποκατάστασης της ελληνικής κυριαρχίας στην Ανατολική Μακεδονία. Η μεταφορά των ελληνικών δυνάμεων (2η και 13η Μεραρχία) άρχισε στις 2 Ιανουαρίου 1919, ενώ η 1η Μεραρχία παρέμεινε στην Καβάλα αναμένοντας διαταγές.

Οι πρώτοι έλληνες στρατιώτες άρχισαν να αποβιβάζονται στην Οδησσό στις 7 Ιανουαρίου και στο επόμενο διάστημα το εκστρατευτικό σώμα αριθμούσαν 23.551 άνδρες. Ανάμεσα στους διοικητές των μονάδων γνωστοί στρατιωτικοί, με σημαντικό ρόλο στα πολιτικά πράγματα της Ελλάδας αργότερα, όπως ο συνταγματάρχης Αλέξανδρος Οθωναίος (επιτελάρχης του Α’ Σώματος Στρατού) και οι αντισυνταγματάρχες Γεώργιος Κονδύλης (διοικητής του 3ου Συντάγματος Πεζικού) και Νικόλαος Πλαστήρας (διοικητής του 5/42 Συντάγματος Ευζώνων).

Οι ελληνικές δυνάμεις τέθηκαν αμέσως υπό τη διοίκηση της Α’ Συμμαχικής ομάδας μεραρχιών, δυνάμεως 70.000 ανδρών, την οποία διοικούσε ο γάλλος στρατηγός Ντ’ Ανσέλμ. Οι Έλληνες ήταν το πιο αξιόμαχο τμήμα της συμμαχικής δύναμης, καθώς οι γάλλοι στρατιώτες ήταν εμφανώς καταπονημένοι από την περιπέτεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και πολλοί από αυτούς έβλεπαν με συμπάθεια το κομμουνιστικό καθεστώς του Λένιν. Κλήθηκαν, όμως, να συμμετάσχουν σ’ έναν πόλεμο σκοπιμότητας, «αδικαιολόγητο και πρόχειρα προετοιμασμένο», σύμφωνα με μεγάλη μερίδα ιστορικών.

Εναντίον του συμμαχικού εκστρατευτικού σώματος, οι Σοβιετικοί διέθεσαν τρεις στρατιές, με δύναμη 217.000 ανδρών. Ο στρατός αυτός, αφού συνέτριψε το ουκρανικό αυτονομιστικό κίνημα τον Ιανουάριο του 1919, στράφηκε στη συνέχεια κατά των Συμμάχων στην Οδησσό και την Κριμαία. Με τη συντριπτική του υπεροχή τους ανάγκασε σε μάχες οπισθοφυλακών, στις οποίες οι ελληνικές δυνάμεις διακρίθηκαν για την αυταπάρνηση και την πειθαρχία τους.

Η πρώτη μάχη με την εμπλοκή ελληνικών δυνάμεων δόθηκε στις 25 Φεβρουαρίου, όταν το 1ο Σύνταγμα Πεζικού υπό τον αντισυνταγματάρχη Νικόλαο Ρόκα, απελευθέρωσε τη φρουρά της Χερσώνας, την οποία πολιορκούσε ο Κόκκινος Στρατός. Στη συνέχεια, οι έλληνες στρατιώτες έλαβαν μέρος σε πολλές μάχες, έως τις 20 Μαρτίου 1919, όταν έπειτα από απόφαση των συμμάχων δόθηκε εντολή για το τέλος της εκστρατείας και την εκκένωση της Οδησσού.

Οι ελληνικές μονάδες υποχώρησαν με υποδειγματική τάξη και παρατάχθηκαν στη δυτική όχθη του ποταμού Δνείστερου για να υπερασπίσουν την περιοχή της Βεσσαραβίας (σημερινή Μολδαβία) από τις επιθέσεις του Κόκκινου Στρατού. Στην περιοχή της Κριμαίας παρέμεινε έως τις 14 Απριλίου1919 το 2ο Σύνταγμα Πεζικού, όπου αντιμετώπισε αλλεπάλληλες επιθέσεις του Κόκκινου Στρατού και κατέστειλε την εξέγερση των εργατών της Σεβαστούπολης, ενισχυμένους με γάλλους ναύτες, οι οποίοι είχαν στασιάσει. Τον Ιούνιο του 1919 το Α’ Σώμα Στρατού προωθήθηκε στη Σμύρνη, όπου ο ελληνικός στρατός επιχειρούσε από τον Μάιο. Οι συνολικές απώλειες του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος στη μεσημβρινή Ρωσία ανήλθαν σε 398 νεκρούς και 657 τραυματίες.

Η επιλογή του Ελευθέριου Βενιζέλου για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην εκστρατεία της Ουκρανίας δεν δικαιώθηκε από τα πράγματα. Οι εθνικές διεκδικήσεις σε Ανατολική Θράκη και Μικρά Ασία δεν ευοδώθηκαν, αφού μεσολάβησε η Μικρασιατική Καταστροφή, ενώ κόστισε βαρύτατα στις ελληνικές κοινότητες της νότιας Ρωσίας, που θεωρήθηκαν αμφίβολης νομιμοφροσύνης από τις σοβιετικές αρχές και πολλά μέλη της αναγκάσθηκαν να καταφύγουν ως πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Ετσι ειναι τα κομματα.Αυτο θελησαν καποιοι  φιλοι σαν οργανωση της πολιτικης οικολογιας και αυτο εχουν.Ο διαγραψας του διαγραψαντος.Αγωνας για την εξουσια και χανεται η ουσια.Να μην ξεχναμε και τι εγινε εδω στην Περιφερεια με τον κ Μπουκλη…

Παντως ο αγαπητος κ Χρυσογελος αποχωρησε απο το συνεδριο επειδη δεν περασε η θεση του .Ειναι και αυτο μια αποψη για την πολιτικη.Οπως του γνωστου και μη εξαιρετεου Κον Μπεντιτ .Αν δεν κανετε οτι θελω εγω, σηκωνομαι και φευγω (και η καρεκλα του βουλευτη;)

http://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/

http://www.tanea.gr/news/politics/article/

http://www.koutipandoras.gr/article/1

16 Μαρτίου
Τί κι αν είναι μικρό κόμμα; Φαίνεται πως υποφέρει κι αυτό από τις παθογένειες των μεγάλων. Έστω και την ύστατη ώρα πάντως το συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων που συνήλθε εκτάκτως την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη ακύρωσε τη διαγραφή του ευρωβουλευτή Νίκου Χρυσόγελου, την οποία είχε λάβει μια ομάδα μελών του κόμματος.

Το συνέδριο, μάλιστα, αποφάσισε να επανεξετάσει τις εγγραφές των εν λόγω μελών στο κόμμα. Ο ίδιος ο κ. Χρυσόγελος αποχώρησε από το συνέδριο όταν δεν πέρασε πρότασή του που τέθηκε προς ψήφιση για τη δημιουργία ενός νέου οργάνου, το οποίο θα απαρτιζόταν από την εξαμελή Γραμματεία κι άλλα τέσσερα άτομα που θα ήταν στην ευρωλίστα χωρίς να είναι μέλη των Οικολόγων Πράσινων. Μετά από το συνέδριο ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλης Τρεμόπουλος και πρώην ευρωβουλευτής δήλωσε πως οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν την εσωστρέφεια των τελευταίων μηνών.

http://www.google.org/publicalerts/alert?

M 7.0 Earthquake, 61km NW of Iquique, Chile

57 minutes ago

Location: 40 miles (65 km) NW of Iquique, …

url

 

http://www.koutipandoras.gr/article/109242/seismos-7-rihter-sti-hili

Iσχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ κατέγραψαν το βράδυ της Κυριακής οι σεισμογράφοι του αμερικανικού Γεωλογικού ινστιτούτου, με επίκεντρο το θάλασσιο χώρο (58 χλμ.) βορειοδυτικά της παραθαλάσσιας πόλης Iquique της Χιλής. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η δόνηση των 7 Ρίχτερ σημειώθηκε στις 23:16 (ώρα Ελλάδος) και το εστιακό της βάθος υπολογίστηκε στα 35 χλμ.

Δεν υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης τσουνάμι. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για θύματα ή ζημιές.

Τελειωνει σιγα σιγα μια περιοδος  για το Λαογραφικο εργαστηρι σε αυτο το χωρο.Μια περιοδος με εκδηλωσεις, γελια ,χαρουμενες παιδικες φωνες. Το αγαπησαμε αυτο το μερος.Μαζι του ζωντανεψαν οι μερες μας και αυτη η γωνια του Κρανιδιου. 

http://oikofrontida.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014


«η κυρα Σαρακοστή» στο Λαογραφικό Εργαστήρι, προαναγγέλει το Πάσχα

 
Ενα παλιό έθιμο, που σχετίζεται με την γιορτή του Πάσχα,  η κυρά-Σαρακοστή , αναβίωσε στο Λαογραφικό Εργαστήρι την Τρίτη 11 Μαρτίου το πρωί!
 
Τα παιδιά του Α’ Νηπιαγωγείου Κρανιδίου μαζί με τη δασκάλα τους ,  ανέλαβαν με πολύ κέφι και ενδιαφέρον την δράση!
 
 
Με αλεύρι, νερό και αλάτι  έφτιαξαν την ζύμη και μετά σχημάτισαν μιά κυρά  με 7 ποδαράκια , που συμβολίζουν τις 7 εβδομάδες, που μεσολαβούν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα.
 
Σύμφωνα με το έθιμο κάθε εβδομάδα  έκοβαν ένα ποδαράκι , χρησιμοποιώντας την χειροποίητη κατασκευή τους, σαν ημερολόγιο.
 
Η κυρά Σαρακοστή φτιάχνεται  επίσης και με χαρτόνι, απεικονίζοντας πάντα μια γυναίκα  με σκεπασμενο το κεφάλι της με μαντήλι,  χωρίς στόμα, γιατί νηστεύει και με σταυρωμένα χέρια κι ένα σταυρό, γιατί προσεύχεται.
 
 

  
  Τα παιδιά  με μεγάλο ενθουσιασμό έδωσαν στην ζύμη την μορφή της κυρά Σαρακοστής  και μετά πήραν μαζί τους   τις εκπληκτικές κατασκευές τους,   για  ψήσιμο!

 

Ποσες φορες δεν εχουμε ολοι περασει απο την Κλαυθμωνος την πλατεια που πηρε το ονομα της απο τους απολυμενους δημοσιους υπαλληλους.Τα αλλα ονοματα της ειναι Πλατεία των κήπων του Παλαιού Παλατιού (επί Όθωνα), πλατεία του Νομισματοκοπείου. πλατεία του κήπου του υπουργείου Οικονομικών, Πλατεία 25ης Μαρτίου, Πλατεία Δημοκρατίας και από το 1878, το όνομα που έχει μέχρι και σήμερα, «Πλατεία Κλαυθμώνος» καθώς και Πλατεία Εθνικής Συμφιλιώσεως το 1989

Το όνομα «Πλατεία Κλαυθμώνος» το πήρε μετά από χρονογράφημα του περιοδικού Εστία, επειδή εκεί, μπροστά από το υπουργείο Οικονομικών, μαζεύονταν οι απολυμένοι δημόσιοι υπάλληλοι μετά από κάθε εκλογική αναμέτρηση για να διαμαρτυρηθούν για την απόλυσή τους, δεδομένου ότι τότε δεν υπήρχε μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων και η κάθε νέα κυβέρνηση απέλυε τους υπαλλήλους που είχε προσλάβει η προηγούμενη κυβέρνηση και προσλάμβανε τους δικούς της ψηφοφόρους[1]. Ο ανάδοχος του ονόματος της πλατείας Κλαυθμώνος, ο αρθρογράφος της Εστίας στον οποίο οφείλεται το όνομά της, ήταν ο συγγραφέας Δημήτριος Καμπούρογλου (αργότερα μέλος της Ακαδημίας Αθηνών)[2].

Μου εκανε παντα εντυπωση οταν μου ελεγε αυτη την ιστορια η μανα μου στην πραγματικοτητα αναφεροταν σε γεγονοτα πολυ παλια για μενα οταν ακομα οι δημοσιοι υπαλληλοι δεν ηταν μονιμοι αλλα μπαλακι στα χερια του ρουσφετολογικου κομματικου κρατους.Οπως τωρα δηλαδη. Τοτε πριν απο χρονια ολα αυτα μας φαινονταν αδιανοητα.Δουλιες υπηρχαν πολλες και διαλεγες την καλυτερη.

Αλλα αυτη η λεξη με  το κλαμα του ανεργου με βασανιζε απο μικρο σαν εφιαλτης ενος πραγματος που καλα καλα δεν γνωριζα.Οπως η πεινα που μας διηγουνταν οι μεγαλυτεροι εκεινο το «πειναω » της κατοχης, τα συσιτια ,η το αλλο «μην πετας το ψωμι ειναι αμαρτια».Και τωρα γυρνας στην πολη και βλεπεις αστεγους και πεινασμενους….

Στην πλατεια λοιπον περνουσα πριν λιγες μερες και επεσε το ματι μου στο Μουσειο .

moyseio1

Εκλεψα λιγο χρονο για να το επισκεφτω 3 ευρω η εισοδος μην το χασετε εχει ενδιαφερον.Αναζητηστε στις παρακατω συνδεσεις πληροφοριες. Και μετα μπορειτε να πατε πισω απ το μουσειο σε ενα καφε πισω στον χρονο.

moyseio2

Διαβαστε ακομα τον Μικρο Ρωμιο την δωρεαν εφημεριδα του μουσειου. Βρηκα ενα καταπληκτικο αφιερωμα για τις φυλακες Συγγρου στο τελευταιο τευχος καθως και για την περιοχη με τα πετρινα αλωνια τα σημερινα Πετραλωνα.Μην το χασετε!

http://www.athenscitymuseum.gr/

Το Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου Ευταξία αποτελείται από συγκρότημα δύο ιστορικών κτηρίων της Αθήνας, επί της οδού Παπαρρηγοπούλου 5-7, που συνδέθηκαν με γέφυρα για τις ανάγκες λειτουργίες του Μουσείου.

Το σπίτι του Σταματίου Δεκόζη Βούρου, Παπαρρηγοπούλου 7, ένα από τα παλαιότερα κτίσματα της μετεπαναστατικής Αθήνας, χτίστηκε το 1833-4 με σχέδια των γερμανών αρχιτεκτόνων G. Lueders και J. Hoffman, στις βόρειες παρυφές της κατεστραμμένης από τον πόλεμο της ανεξαρτησίας, πόλης των Αθηνών. Μαζί με την γειτονική οικία Αφθονίδη, που είχε χτιστεί την ίδια εποχή, απετέλεσαν την πρώτη και προσωρινή κατοικία του πρώτου βασιλικού ζεύγους της νεότερης Ελλάδος, γνωστής από τα κείμενα της εποχής ως το παλαιό παλάτι.

Σύμφωνα με την έρευνα, στα δύο κτήρια που συνενώθηκαν, από τον αρχιτέκτονα Hoch, με εντολή του Βασιλέα Όθωνος για να καλυφθούν οι ανάγκες της κατοικίας των βασιλέων και του διοικητικού κέντρου του νεοσύστατου ελληνικού Κράτους, έζησαν οι Βασιλείς από το 1836 ως το 1842, που μετακόμισαν στο κτήριο της Βουλής των Ελλήνων.

Η οικία Σ. Δ. Βούρου είναι ένα διώροφο κτήριο σε απλή νεοκλασική γραμμή με πρόσοψη σε τριμερή διάταξη, που υπαγορεύεται από τους πεσσούς του ορόφου με τα ευθύγραμμα επίκρανα. Οι κτιστές παραστάδες του κεντρικού τμήματος της πρόσοψης διασπούν τον όγκο και ο κεντρικός άξονας τονίζεται από τη είσοδο με το τοξωτό ανώφλι και το μπαλκόνι του ορόφου με την απλή σιδεριά και τα λεπτοδουλεμένα φουρούσια. H διαίρεση σε δύο ορόφους τονίζεται με την οριζόντια κορνίζα, που διατρέχει την πρόσοψη στο ύψος του προβόλου.

Το κτήριο της Παπαρρηγοπούλου 5 χτίστηκε με σχέδια του στρατιωτικού μηχανικού Γεράσιμου Μεταξά το 1859, για κατοικία του γιού του Σταματίου Δεκόζη Βούρου, Κωνσταντίνο.

Είναι διώροφο κτίριο, η αρχική πρόσοψη του οποίου έχει αλλοιωθεί από μεταγενέστερες επεμβάσεις. Το 1916 έγινε ριζική αναμόρφωση με σχέδια του αρχιτέκτονα Αναστάσιου Χέλμη, σύμφωνα με τις τάσεις του εκλεκτικισμού, που επικρατούσε αυτή την εποχή στην Ελλάδα.

Τα δύο κτήρια ανακαινίστηκαν από τον Ιωάννη Τραυλό το 1950.

http://www.athenscitymuseum.gr/gr/efarmoges/athens-1842/

http://blackduckgarden.gr/

http://mikros-romios.gr/

Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς.

Η μεγάλη κοινωνική σύγκρουση στην Αθήνα του 19oυ αιώνα

Σχεδόν στην αφάνεια παραμένει η μεγάλη κοινωνική αντιπαράθεση που ξέσπασε στην Αθήνα, την τελευταία εικοσιπενταετία του 19ου αιώνα. «Χαβιαροχανίτες» και «Χρυσοκάνθαρους» αποκαλούσαν ο λαός και τα λαϊκά έντυπά του τους νεόπλουτους που επρόκειτο να διαμορφώσουν την ανύπαρκτη αστική τάξη και να κομίσουν μεγάλες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές ανακατατάξεις. Συνδέθηκαν με τον Χαρίλαο Τρικούπη και στην εμφάνισή τους αντέδρασε το γηγενές λαϊκό αθηναϊκό στοιχείο, καθώς και όλοι εκείνοι που είχαν συρρεύσει από τις επαρχίες αναζητώντας καλύτερη τύχη και ζωή. Όπως ήταν αυτονόητο, οι τελευταίοι βγήκαν ηττημένοι από αυτή την αντιπαράθεση. Ωστόσο, χρησιμοποίησαν σε υπερθετικό βαθμό τη σάτιρα και το λαϊκό σκώμμα, έδωσαν επί πολλά χρόνια τον όμορφο αγώνα τους για να φύγουν ηττημένοι παραδίδοντας τη θέση τους στη νέα Αθήνα, των πολυτελών μεγάρων και των ευρωπαϊκών συνηθειών.

H κηδεία ενός «χρυσογαϊδάρου», όπως την είδε η εφημερίδα ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ.
Το περίτεχνο και χρυσοποίκιλτο φέρετρο συνοδεύουν οι πολιτικοί αρχηγοί της εποχής (Τρικούπης, Ζαϊμης κ.ά.), συγγενείς και φίλοι, ενώ αριστερά διακρίνεται ο λαός.

Χαρίλαος Τρικούπης,
πλούσιοι και αφελείς

Αναμφισβήτητα η εμφάνιση του Χαρίλαου Τρικούπη στην πολιτική σκηνή υπήρξε ορόσημο. Από τότε παρατηρείται αξιοσημείωτη πρόοδος σε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Επίκεντρο της κίνησης αυτής υπήρξε η Αθήνα. Πολλοί Έλληνες ομογενείς, οι οποίοι είχαν δημιουργήσει σημαντικές περιουσίες, εγκαθίστανται στην αναπτυσσόμενη και πολλά υποσχόμενη πρωτεύουσα. Ανήγειραν μέγαρα και άνοιγαν τις πολυτελείς αίθουσές τους, μεταφέροντας και τις συνήθειες της ευρωπαϊκής ζωής.
Πλούτος και πολυτέλεια, χαρακτηριστικά μάλλον άγνωστα στη μικρή και φτωχή κοινωνία της ελληνικής πρωτεύουσας, η οποία ήταν συνηθισμένη σε εκδηλώσεις «χαμηλών τόνων», σε οικογενειακές ή γειτονικές συναθροίσεις. Έτσι, οι –κυριολεκτικά– αφελείς Αθηναίοι σκανδαλίζονταν από τη σπάταλη ζωή και την πολυτέλεια των νέων αθηναϊκών μεγάρων. «Διέβλεπαν μυρίους κινδύνους εκ της εισαγωγής ξένων εξεων, όχι μόνον ένεκα της οικονομικής καταστάσεως της χώρας, αλλά και εκ της παραφθοράς των ηθών, των χαρακτηριζόντων την ελληνικήν κοινωνίαν», όπως έγραψε ο Βελλιανίτης, συμπληρώνοντας, ωστόσο, ότι «ο ρους της ζωης δεν ηδύνατο νa σταματήση, η δε μεταβολή αύτη ήτο συνέπεια της γενικής προόδου».

Η πλέον επιτυχής απεικόνιση «Χρυσοκανθάρου» όπως αποδόθηκε σε σκίτσο από τον Μ. Αθανασιάδη. Το έντομο φέρει το κεφάλι του Ανδρέα Συγγρού.

xav2

Το παρατσούκλι:
Χαβιαρόχανο (-ίτης)

Από πού προήλθαν οι ονομασίες χαβιαρόχανο και χαβιαροχανίτης που χρησιμοποιήθηκαν για να σατιρίζονται οι πλούσιοι ομογενείς, κυρίως οι προερχόμενοι από την Κωνσταντινούπολη; Το Χαβιαρόχανον ήταν σύμπλεγμα κτιρίων στον Γαλατά της Κωνσταντινουπόλεως, όπου υπήρχε ένα αρχαίο χάνι (ξενώνας). Το όνομά του οφειλόταν στο γεγονός ότι εκεί άνοιξαν καταστήματα χαβιαράδων. Από τα μέσα του 19ου αιώνα εγκαταστάθηκαν τραπεζιτικά και χρηματιστικά γραφεία, οπότε το Χαβιαρόχανο μετατράπηκε σε Χρηματιστήριο. Εκεί, κατά την περίοδο της ακμής του Ελληνισμού της Κωνσταντινουπόλεως, διεξάγονταν κολοσσιαίες εργασίες και σχηματίσθηκαν οι μεγάλες ελληνικές περιουσίες που σώζονταν μέχρι τα τέλη περίπου του 20ού αιώνα.
Το ελληνικό στοιχείο κυριαρχούσε στο Χαβιαρόχανο. Τόση ήταν η κίνηση των εργασιών, ώστε μικρά τμήματα των διαδρόμων του Χαβιαρόχανου νοικιάζονταν αντί εκατοντάδων και χιλιάδων λιρών. Στους διαδρόμους αυτούς συνωθείτο το πλήθος των πολυάσχολων εμπόρων, μεσιτών, χρηματιστών, κολλυβιστών, αργυραμοιβών, αχθοφόρων που κουβαλούσαν σάκους χρυσών και αργυρών κοσμημάτων κ.λπ. Βαθμιαία το Χαβιαρόχανο απώλεσε τη σπουδαιότητά του και ήδη τη δεκαετία του 1930 οι άλλοτε πολυσύχναστοι διάδρομοί του κατήντησαν έρημοι, ιδιαίτερα αφού το Χρηματιστήριο μεταφέρθηκε σε ιδιαίτερο κτίριο. «Χαβαριοχανίτες», λοιπόν, η λαϊκή σάτιρα χαρακτήρισε τους Έλληνες ομογενείς που κατέβηκαν από την Κωνσταντινούπολη. Απέκτησαν κοινωνική δύναμη από την άποψη του πλούτου, αλλά και πολιτική δύναμη μέσω της επίδρασής τους στη συναλλαγματική κατάσταση της χώρας.

Το παρατσούκλι:
«Χρυσοκάνθαρος»

«Χρυσοκάνθαρους», δε, γενικότερα τους πλούσιους ομογενείς που συνέρρευσαν και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα από οποιοδήποτε μέρος της υφηλίου. Οι πολυτάλαντοι ομογενείς δεν ήταν όλοι πρότυπα ευγενείας και λεπτότητας. Επιδείκνυαν προκλητικά τα πλούτη τους και εισήγαγαν νέα ήθη που προσέβαλλαν το τοπικό αίσθημα. Σατιρίζονταν και γελοιογραφούνταν από τον Θέμο Άννινο (1845-1916). Οι επιθέσεις έπαιρναν τη μορφή κοινωνικού σκανδάλου, δεδομένου ότι οι περισσότεροι προέρχονταν από τον τραπεζιτικό και εμπορικό κόσμο. Ήταν οι πρωταγωνιστές της ίδρυσης του Χρηματιστηρίου Αθηνών (1876) και ο λαός τούς κόλλησε το παρατσούκλι «Χρυσοκάνθαροι», δηλαδή κατσαρίδες που χρύσιζαν! Η ακριβής έννοια του όρου ανταποκρίνεται στο χρυσοπράσινο σκαθάρι, το έντομο μηλολόνθη και χρυσοκανθαρίς που είναι η γνωστή μας χρυσόμυγα. Τα παλαιότερα λεξικά στο λήμμα «κάνθαρος» σημειώνουν: «ζωύφιον σκαθροίζον την κόπρον εις σφαιρίδια».
Ο Ανδρέας Συγγρός ήταν ένας από τους ομογενείς που πρωταγωνίστησε στην οικονομική ζωή της χώρας και κατηγορήθηκε ως κερδοσκόπος. Στη γελοιογραφία παρουσιάζεται έτοιμος να ασελγήσει στην έντρομη Ελλάδα κρατώντας προτάσεις για δάνειο με υπέρογκο επιτόκιο.

xav3

Στέφανος Ξένος

Στην πραγματικότητα την ονομασία χρησιμοποίησε πρώτος, για ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, ο δημοσιογράφος Στέφανος Ξένος (1821-1894). Η λέξη «πολιτογραφήθηκε» αμέσως και χρησιμοποιήθηκε ως γενική διάκριση ολόκληρης αυτής της τάξης των ανθρώπων, στους οποίους πρέπει να αναγνωριστεί ότι συνετέλεσαν στην ανάπτυξη της νέας κοινωνικής ζωής των Αθηνών. Στην τάξη αυτή έδειχναν προτίμηση τόσο ο Χαρίλαος Τρικούπης όσο και ο Βασιλιάς Γεώργιος Α΄. Ο δεύτερος, μάλιστα, παρακάμπτοντας το αυστηρό βασιλικό πρωτόκολλο της πρώτης δυναστείας, εκδήλωνε ιδιαίτερη εύνοια σε ορισμένα πρόσωπα –όπως ήταν ο Ανδρέας Συγγρός–, τα οποία «υπέστησαν δια τούτο δεινούς ονειδισμούς». Τους αποκαλούσαν «Χαβιαροχανίτας», «αποβράσματα του Γαλατά» και «χρυσογαϊδάρους», ενώ με το πέρασμα του χρόνου η προσωνυμία «Χρυσοκάνθαροι» έχασε τη χλευαστική της χροιά και απέμεινε να χαρακτηρίζει τους ομογενείς που προσέρχονταν από το εξωτερικό, χωρίς πλέον να θεωρείται εμπαιγμός. Ο Επαμεινώνδας Στασινόπουλος, ο οποίος υπεραμύνθηκε γενικότερα της πολιτικής του Χαρίλαου Τρικούπη υποστήριξε πως «τo χαρακτηρισμό του “χρυσοκάνθαρου” θα πρέπει να τον αποδώσουμε περισσότερο στη ζήλεια και στον πτωχοπροδρομισμό των Αθηναίων της εποχής εκείνης».

http://www.youtube.com/watch?v=kHD5nd3QLTg

http://www.koutipandoras.gr/article/1

Τελευταία ενημέρωση 22:15 Την πρόθεσή του να ταξιδέψει τη Δευτέρα στη Μόσχα προκειμένου να υποβάλει αίτημα ένωσης με τη Ρωσία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Κριμαίας, Σεργκέι Αξιόνοφ, μετά από την ανακοίνωση των πρώτων «exit poll» για το δημοψήφισμα της Κυριακής που έδωσαν 93% στο «ναι» όσον αφορά την προσάρτηση της χερσονήσου στη Ρωσία. Παράλληλα με μήνυμά του στον προσωπικό του λογαριασμό στο «Twitter» ο κ. Αξιόνοφ έκανε λόγο για «ιστορική απόφαση». Η συμμετοχή στο δημοψήφισμα ξεπέρασε το 80% σε ολόκληρη τη χερσόνησο της Μαύρης Θάλασσας και το 85% στη Σεβαστούπολη.

Afisa 2014

Τεσσερες  χορωδιες Απο την Τριπολη (καταπληκτικη) το Λουτρακι ,το Αργος και απο εμας, τραγουδησαν χτες βραδυ στο Μπουσουλοπουλειο θεατρο Αργους. Παρων και ο Δημαρχος Ερμιονιδας κ Καμιζης . Μια οαση πολιτισμου.Ας πλαισιωσουμε την χορωδια του Μουσικου Συλλογου Ερμιονης.Οι χορωδιες εκτος απο εναν αξιο μαεστρο χρειαζονται  και πολλες καλες φωνες.Αυτο ειναι το υλικο με το οποιο ο μαεστρος θα δουλεψει για να βγει ενα καλυτερο καθε φορα  αποτελεσμα.Στην χορωδια μαθαινεις πολλα και πανω απ ολα πως χρειαζεται συνεργασια και αρμονια αναμεσα στα διαφορετικα μερη για να βγει μια μελωδια που θα κανει οσους την ακουσουν να συγκινηθουν.Ενα μαθημα γενικωτερα για την ζωη μας. Παντως η δικια μας χορωδια ηταν η μονη που ειχε τοσο πολλα μουσικα οργανα να την συνοδευσουν. Και η μονη που κρατηθηκε αυστηρα σε ενα Ελληνικο ρεπερτοριο. martis2014 303

cebacebfcf85cebdceb9ceb5cf82-4

Η ΔΗΣΥΕΡ σας ενημερωνει http://hermionida.blogspot.gr/2014/03/2007-2010_14.html και γω σας υπενθυμιζω

Φλεβαρης2008/

Απριλης2008 /

Αυγουστος2008 /

2008 /

Γεναρης2009

Μαιος2009 /

Σεπτεμβριος2009 /

Νοεμβρης2009 /

Φλεβαρης2010 /

2010 /

Προεκλογικα 2010 /

Η κατασταση στις παιδικες χαρες επι ΔΗΣΥΕΡ ηταν αθλια.Σημερα ειναι τελειως διαφορετικη.Παντου.Καθαρα βαμενα επισκευασμενα.Υπαρχουν παντα προβληματα και ενας προσεχτικος παρατηρητης θα βρει σημεια που χρειαζονται φροντιδα.Καμμια σχεση ομως με το παρελθον.Και μαλιστα εχουμε στο Κρανιδι και μια καινουργια παιδικη χαρα που σφυζει απο ζωη στη Μπαρδουνια.

mpardoynia

Οσο για εκεινη απεναντι απο το Δημαρχειο και διπλα στον ΟΑΕΔ  (εχει σημασια γιατι την βλεπουν οι εκλεγμενοι καθε μερα πηγαινοντας στα καθηκοντα τους)περαστε να την δειτε σημερα και θυμηθειτε πως ηταν τοσα χρονια επι ΔΗΣΥΕΡ.

My beautiful picture

Μπορει σε πολλα να μην εκανε αυτα που θελαμε η ΠΠΣΕ.Στις παιδικες χαρες ομως τα καταφερε και με το παραπανω.Και για την κ Μονα οπως και για τον κ Κοκκαλη μονο καλα λογια μπορει να υπαρχουν.Γιατι ετρεξαν μαζι με τους πολιτες ενεπνευσαν τους πολιτες εβαψαν μαζι μας γιορτασαν στο πλευρο μας και εδωσαν ξανα στο Δημοσιο το μη κερδοσκοπικο , τον χαρακτηρα που του πρεπει.

My beautiful picture

http://www.dimitriskamizis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_21.html

Χωρις σχολια.Η Κωνσταντινα ειναι μια απο εμας.Το αρθρο μας αφορα ολους εμας που κινητοποιηθηκαμε και εδω στην Ερμιονιδα  για την Κωνσταντινα πριν απο χρονια.Η σκεψη μας ειναι κοντα της.

image_preview_htm

http://www.koutipandoras.gr/article/

16 Μαρτίου
Σε μία από τις εργατικές πολυκατοικίες κοντά στον σταθμό του μετρό της La Defense, στην ευρύτερη περιοχή της Ναντέρ, εκεί όπου ο αρχιτεκτονικός μοντερνισμός συναντιέται με τα εργατικά γκέτο μιας μεγαλούπολης στην περιφέρεια του Παρισιού, συνεχίζει να δίνει τη δική της μάχη για την αποκατάσταση της υγείας της η Κωνσταντίνα Κούνεβα. Το όνομά της συμβολίζει τη συνέπεια συνδικαλιστικής και προσωπικής στάσης. Ταυτοχρόνως, η περιπέτειά της είναι μία από τις σοβαρότερες εγκληματικές υποθέσεις, που παραμένουν ανεξιχνίαστες παρά την επικήρυξη των δραστών και την αναψηλάφηση του «φακέλου».

Στη Γαλλία με το παιδί της και με «προίκα» τη συμβολή όλων εκείνων που την ενίσχυσαν οικονομικά ώστε να αντέξει το κόστος δεκάδων χειρουργείων, η Βουλγάρα συνδικαλίστρια συνεχίζει να δίδει μαθήματα αξιοπρέπειας. Πώς είναι να ζεις στη μοναξιά μιας εργατικής πολυκατοικίας με εκατοντάδες ενοίκους από όλες τις χώρες του κόσμου που φοβούνται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους; «Είναι μοναχικά αλλά τα καταφέρνουμε», απαντά. Πώς είναι να σου χτυπάνε την πόρτα για να σου πουλήσουν ναρκωτικά, έτσι απλά σαν τους πλασιέ όταν μοιράζουν διαφημιστικά φυλλάδια; «Ξέρουμε να προσέχουμε, μην ανησυχείτε», απαντά.

Aυτή είναι η μία όψη της πραγματικότητας που ζει η Κούνεβα. Η άλλη όψη είναι γεμάτη από την υποστήριξη του γαλλικού συνδικάτου της CGT αλλά και Ελλήνων και Βουλγάρων φίλων, οι οποίοι βοήθησαν στις επαφές της με κλινικές και γιατρούς. Ο Γρηγόρης, ο Χρήστος, η Ειρήνη. Αλλωστε αυτοί οι εξειδικευμένοι γιατροί ήταν το κίνητρο του μεγάλου ταξιδιού στην Ευρώπη. Το παιδί παρακολουθεί κανονικά τα μαθήματα στο λύκειο και η ίδια προσπαθεί να έχει μια κατά το δυνατόν ομαλή καθημερινότητα.

Οι Γάλλοι συνδικαλιστές

Η συνάντηση στην έδρα του μεγάλου γαλλικού συνδικάτου της CGT, στις 27 Φεβρουαρίου, δεν μας αφήνει καμία αμφιβολία για την εκτίμηση που τρέφουν στο πρόσωπό της. Γι’ αυτούς η βία που εκδηλώθηκε παραμονές των Χριστουγέννων του 2008 κατά της νεαρής Βουλγάρας συνδικαλίστριας είναι μια ακόμη έκφραση του ρατσισμού που κρύβεται πίσω από τα συγκεκαλυμμένα συνθήματα ακραίων ευρωσκεπτικιστικών ομάδων στη χώρα. Για την εγκατάσταση της Κούνεβα στο Παρίσι, σημαντική ήταν η βοήθεια της Κοινότητας της Ναντέρ και Γάλλων συνδικαλιστών. Αλλος κουβάλησε τον καναπέ, άλλος το κρεβάτι, τρίτος την ντουλάπα. «Δεν μου λείπει τίποτε», επιμένει η Κούνεβα.

«Είναι η πιο δύσκολη περίπτωση που αντιμετώπισα ποτέ», μας λέει η πλαστική χειρουργός η οποία έχει αναλάβει σειρά επεμβάσεων στο μάτι και στο πρόσωπο. «Οχι, η δυσκολία δεν προέρχεται από τη βλάβη που έχει υποστεί το πρόσωπο αλλά από την εσωτερική βλάβη που προκάλεσε στον οισοφάγο, το στομάχι και την κοιλιακή χώρα το καυστικό οξύ». Η Nταρίνα Κριστίνοβα, η Βουλγάρα γιατρός, που ήλθε «με το Οριάν εξπρές τρίτη θέση» πριν από τριάντα χρόνια στο Παρίσι κι έμεινε μια ολόκληρη ζωή, εργάστηκε πολλά χρόνια σε πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Συνταξιούχος τώρα απασχολείται σε μεγάλη ιδιωτική κλινική στις Βερσαλλίες. Εκεί θα γίνουν οι σημαντικότερες επεμβάσεις για την αποκατάσταση του προσώπου.

Κι όμως η καθημερινότητα της Κούνεβα, η οποία συνέδεσε το όνομά της με μια απάνθρωπη «εκδίκηση» από κάποιους που ενοχλήθηκαν γιατί τόλμησε να διεκδικήσει αυτονόητες θεσμικές κατακτήσεις στον χώρο των καθαριστριών, δεν γνωρίζει εμπάθειες και απωθημένα εκδίκησης. Περιμένει να τελεσιδικήσουν οι αποφάσεις του Εφετείου και δεν χάνει την ελπίδα της πως «κάποια στιγμή, στο μέλλον οι δράστες θα αποκαλυφθούν και θα δικαστούν για τα εγκλήματά τους».

Στις 5 Ιουνίου εκδικάζεται σε δεύτερο βαθμό η υπόθεσή της μετά την προσφυγή της εταιρείας ΟΙΚΟΜΕΤ στην οποία εργαζόταν. Πρωτοδίκως, το δικαστήριο αναγνώρισε την αμέλεια της εταιρείας η οποία, αν και υπήρχαν ενδείξεις πως η Κούνεβα είχε μπει σε κλοιό κινδύνου, δεν την προφύλαξε, δεν δέχτηκε να της αλλάξει βάρδια, ώστε να αποτραπούν οι κίνδυνοι για τη ζωή της. Χριστίνα Κοψίνη, Καθημερινή 

Σε καποιες αναρτησεις  αναφερομαι στην αλλη Αθηνα αυτη που δεν ξερουν οι πολλοι, τις κρυφες γωνιες που ακομα και εγω ο παλιος Αθηναιος ανακαλυπτω στις τωρινες επισκεψεις μου στην πολη.

Γωνιες κρυμμενες, στεκια πολιτισμου και διασκεδασης, ιστορικα σημεια ,μια Αθηνα που προσπερναμε χωρις να γνωριζουμε ποτε.Ειναι σαν ενα κυνηγι  θησαυρου  αυτες οι ανακαλυψεις για μενα και θελω να τις μοιραζομαι μαζι σας.Ετσι η Αθηνα αποκτα για ολους μας ιστορια τα τοπωνυμια σημασια, ο κοσμος της προσωπο.Δεν ειμαστε τουριστες, βιαστικοι διαβατες απο την δουλεια στο σπιτι, γινομαστε κοινωνοι , συμμετοχοι μιας πολης τοσο παλιας, τοσο αρχοντικης, τοσο ομορφης, που ποτε δεν χαθηκε.Κρυβεται για λιγο και μετα ξανα ανθιζει.

Οι εκκλησιες οπως εχω ξαναγραψει ειναι για μενα παντα αγαπημενοι χωροι.Η μυρωδια, το φως και το σκοταδι, η ενεργεια τοσων ανθρωπων που με ελπιδα φοβο πονο λαχταρα μπαινουν διστακτικα μεσα τους χανονται απο αυτο τον κοσμο και πανε καπου που μονο οι ιδιοι ξερουν.Οι εκκλησιες ειναι χωρος θαυμαστος για μενα τον αθεο.Οι ζωγραφιες στον τοιχο,ιστοριες ατελειωτες , το ιερο και τα μυστηρια πισω του, οι ψαλμωδιες που ποτε δεν παυουν να  ηχουν στα αυτια ,οι μυρωδιες απ τα θυμιαματα και τον χωρο ,τα κερια….

Νιωθω μια γαληνη μεσα στις εκκλησιες.Σαν να γυρνω πισω τον χρονο της ζωης μου.Στα χρονια που μικρο παιδακι η γιαγια μου η Αλεξαντρα με πηγαινε πολυ συχνα στην εκκλησια θελωντας να σταλαξει μεσα μου αυτο που πιστευε με τοση δυναμη.Μπορει να φαινεται πως δεν τα καταφερε ομως εκεινη ηξερε πριν φυγει πως κι αν τα ρουχα δεν με χωρεσαν δεν απετυχε σε βαθος.Αλλα αυτη ειναι μια αλλη ιστορια…

Κατηφοριζοντας λοιπον την Ευριπιδου προς τον Κεραμικο ειδα μεσα στα Κινεζικα ενα εκκλησακι φτωχικο κρυμμενο θαλεγες πισω απο την μαντρα.Και μπροστα ενα πλατανο .Μπηκα μεσα και μια ευγενικη κυρια με κατατοπισε .Πηγαδια παντου απο κατω με πληροφορησε .Και μετα μισανοιξε την πορτα του ιερου να μου δειξει την βαση της κολωνας με καρφωμενες πανω της κορδελες κοκκινες και ασπρες επικληση στον Αγιο.Μου εδειξε τις τοιχογραφεις οσες δηλαδη απεμειναν γιατι οι τοιχοι ειναι μπογιατισμενοι.

martis2014 290

Με μαγεψε τοσο πολυ ο χωρος που ντραπηκα να παρω φωτογραφιες του εσωτερικου.Ενιωσα πως μοιραζομουν ενα μυστικο, πως κοιτουσα απο μια χαραμαδα του χρονου και πως δεν μπορουσα να φυλακισω οσα ενιωθα σε εικονες, δεν ειχα το δικαιωμα.

Το μετανιωσα;Ναι τωρα που γραφω θα ειθελα να εχω παρει φωτογραφιες .Ισως καποτε το τολμησω.Απ εξω πηρα δυο μονο.Μπειτε στο διαδικτυο , μαζεψα οτι υπηρχε.Μα το καλυτερο, την αλλη φορα που θα πατε στην Αθηνα κατεβειτε την Ευριπιδου και πηγαιντε στον Αγ Γιαννη στην Κολωνα ακομα και αν δεν πιστευετε πως μια κοκκινη κορδελα θα μεσολαβησει για να σωθει η υγεια σας.Και μονο το οτι χιλιαδες χρονια τωρα και δυο θρησκειες οι ανθρωποι πανε σε αυτο το μερος να ζητησουν βοηθεια του δινει μια ξεχωριστη σημασια.

martis2014 288

http://www.iaath.gr/index.php?option=com_

Άγιος Ιωάννης στην Κολώνα PDF Εκτύπωση E-mail
 Βρίσκεται στην οδό Ευριπίδου 70. Είναι μικρή μονόκλιτη ξυλόστεγη βασιλική, που τοποθετείται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Χαρακτηριστικό στοιχείο της είναι ο αρχαίος, με κορινθιακό κιονόκρανο, κίονας, που βρίσκεται στο Ιερό Βήμα και εξέχει από την στέγη. Η αγία Τράπεζα είναι εντοιχισμένη στην αψίδα του Ιερού Βήματος.Η εκκλησία είναι αφιερωμένη στον άγιο Ιωάννη Πρόδρομο και εορτάζει στις 29 Αυγούστου. Οι παλαιοί Αθηναίοι πίστευαν πως ο Τίμιος Πρόδρομος έχει θαυματουργική ιδιότητα ως προς την ίαση από πυρετό. Αναφέρει παράδοση, που διέσωσε ο Δημ.  Κομπούρογλους: Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος «στα τελευταία του έστησε μία κολώνα, και στο θεμέλιο της έδεσε όλες τις αρρώστιες με μετάξια λογιώ-λογιώ χρώματα, και τα έχωσ΄ εκεί βαθιά και από πάνω τους έβαλε την κολώνα και είπε: Σαν θα πεθάνω, όποιος αρρωστήσει, να έρθει να δέσει ένα μετάξι στην κολώνα τρεις κόμπους, με ότι χρώμα έχει η αρρώστια του, και να πει τρεις φορές: «Αϊ-Γιάννη μου, εγώ δένω την αρρώστια μου και η χάρη σου ναν τήνε λύσει», κ΄ ευθύς θα γιατρευτεί». Αυτονόητο είναι  ότι δοξασίες τέτοιες, που έχουν προχριστιανική προέλευση, δεν είναι θεολογικά ορθές.Το 1917 δυτικά της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη και αριστερά στην οδό Ευριπίδου, σε οικόπεδο που ανασκαπτόταν για ανέγερση οικοδομής, βρέθηκε μωσαϊκό δάπεδο και χριστιανικά γλυπτά του 5ου αι. μ.Χ.Η εκκλησία σήμερα είναι ενοριακό παρεκκλήσιο του Ναού του Αγίου Δημητρίου Ψυρρή.

Evripidou+Praxitelous 1905

Οσο για την Ευριπιδου δεν ξερω πως  βλεπαν τους ξενους οι Αρχαιοι Αθηναιοι και ποσο “ξενοι ” ηταν ο Μακεδονας ο Σπαρτιατης η ο κατοικος της Μηλου.Δεν ξερω αν ο Βερβερος Νουμιδης, ο μαυρος σκλαβος απο την κεντρικη Αφρικη, ο Κελτης,ο Αιγυπτιος  και ο Περσης ειχαν τις δικες τους κοινοτητες στην πρωτευουσα του Ανατολικου κοσμου(πρωτευουσα πολιτιστικη και οικονομικη) ειχαν τα εστιατορια, τα στεκκια, τα μαγαζια που πουλουσαν τα μπαχαρικα τους , της εκκλησιες τους σε αυτες τις γειτονιες οπως γινεται σημερα.Και αργοτερα Αραβες, Τουρκοι, Εβραιοι, Αρβανιτες, Φραγκοι, Γερμανοι, Αγγλοι και Γαλλοι.Παντως σιγουρα τοσους Κινεζους η Αθηνα δεν ειχε ποτε ξανα στο παρελθον.

chinatown

Για μενα αυτη η χιλιοχρονη υπαρξη της Αθηνας ειναι μαγικη.Το ανακατεμα λαων και πολιτισμων κοινωνικων ταξεων και μορφωσης  και τελικα το χωνεμα κατω απο την Ακροπολη και το γαλαζιο του ουρανου σε μια συγχρονη καθε φορα πολη.Την δικια μας πολη.Mε τους εργαζομενους ,τους εμπορους , τα αφεντικα και την εργατικη ταξη, τις γυναικες και τους αντρες που κατεβαινουν στο χαμηλοτερο σκαλι πουλανε το ιδιο τους το κορμι για να ζησουν, εκεινα τα συντριμια της ζωης να σερνονται στο δρομο απο δοση σε δοση μεσα στον απολυτο εξευτελισμο,

OMONOIAGETO9

τους καλλιτεχνες και τους τεχνιτες ,τους πλουσιους κλεφτες να ζουν σε παλατια και να  καταστρεφουν ζωες, και τους φτωχους κλεφτες να σου κλεβουν το πορτοφολι με τα λιγα υπαρχοντα σου.

Η φωτο της Ευριπιδου (προς Συνταγμα)αδειας ειναι περιεργη και εξωπραγματικη.Ο δρομος αυτος χωρις το στριμωγμα ανθρωπων και δραστηριοτητων ειναι εξω απο την πραγματικοτητα οπως την ζουμε συνηθως οι επισκεπτες

DSCF6421

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=397289

http://www.authorway.com/enathinais/

http://athensville.blogspot.gr/2010/02/blog-post_18.html

http://www.paranormap.net/article/1764

http://nashvilledominican.org/

Follow me on Twitter

Αυγούστου 2016
Δ T Τ T Π S S
« Jul    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Αλεξης Γρηγοροπουλος

Τασος Αναστασιου

κοκα κολα

Mεταναστες

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ

  • 1,001,967

Αρχείο

RSS arcadia portal

  • Μουσική Βραδιά με διαχρονικές και νοσταλγικές μελωδίες στο Λεοντάρι Αυγούστου 24, 2016
    Η εκδήλωση με το μουσικό σχήμα "ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ" που προοριζόταν για τις 25-08-2016 στην κεντρική πλατεία της Τ.Κ. Λεονταρίου μεταφέρεται στις 14 -09-2016. Εκ του Δήμου Ειδήσεις: ΑρκαδίαΔήμος ΜεγαλόποληςΠολιτισμός […]
  • Οι επιτυχόντες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ στην Αρκαδία Αυγούστου 24, 2016
    Αγωνία τέλος σήμερα για τους χιλιάδες υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Στην ιστοσελίδα του υπουργείου http://results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο - Μητρώνυμο) μπορούν […]
  • «Πράσινη» η πρόταση διαχείρισης απορριμμάτων του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας Αυγούστου 24, 2016
    Σύμφωνα με την απόφαση του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, οι Δήμοι της Περιφέρειας κλήθηκαν να καταθέσουν τα τοπικά σχέδιά τους για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων τους, τα οποία πρέπει να είναι σύμφωνα με τον νέο ΠΕΣΔΑ, προκειμένου να δοθεί λύση στο χρόνιο και εξαιρετικά μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας στις 9 Αυγούστου 2016 κ […]
  • Αρκαδικός: Το «αντίο» δεν τον επηρεάζει, η wild card τον ανεβάζει Αυγούστου 24, 2016
    Καμία ανησυχία για τον Αρκαδικό-Με το μυαλό στην μάχη της ανόδου Η αποχώρηση του Γιάννη Καστρίτη από τον πάγκο του Αρκαδικού δεν διαφοροποιεί και δεν αλλάζει τα δεδομένα και τον σχεδιασμό της ομάδας ενόψει της νέας αγωνιστικής χρονιάς με τον ΣΕΦΑ να είναι την περίοδο αυτή απόλυτα συγκεντρωμένος στη μάχη της wild card για την επιστροφή του στην Basket League. […]
  • Έρχεται περιβαλλοντικό τέλος στους λογαριασμούς του νερού Αυγούστου 24, 2016
    Με επιπλέον κόστη όπως το περιβαλλοντικό τέλος αναμένεται να επιβαρυνθούν σύντομα οι χρεώσεις του νερού καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος προωθεί ριζικές αλλαγές και ενιαίους κανόνες στην τιμολόγηση των υδάτων ανάλογα με τη χρήση τους. Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος «προβαίνουν στην είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους από τους τελικούς χρήστες. Το ποσό των εισπρ […]

Kατηγορίες

Κατηγοριες Tag

Aman resorts CISD ecorap SRF RDF Αδεσποτα Αλλη Προταση Ανεμογεννητριες Αντωνης Στασινοπουλος Απεργια 4 Φλεβαρη 2016 Βασιλης Λαδας Βερβεροντα Βουδουρης Βουλευτικες Εκλογες 2015 Γιορτες ελιας ΔΩΔΕΚΑ ΧΑΔΑ τριτης γενιας Δασος Κορακιας Δεματοποιητης Δημαρακης Θανασης Δημητρης Κοδελας Δημητρης Σιδερης Δημοτικες εκλογες 2014 Δημοτικη Επιτροπη Διαβουλευσης Δημοτικο σχολειου Πορτο Χελιου Ελος Κοιλαδας Ευπλοια Καραβασιλη Καταφυκι Κεντρο Υγειας Κρανιδιου Κοκα Κολα απεργια Λεσχη Αναγνωσης Λιμεναρχειο Μαρινα Πορτο Χελιου Μετοχι Μονη Αυγου Μπαρου Μπουκλης Ναυπλιο Πανω Πλατεια Κρανιδι Πεζοδρομια στις πολεις Πολυτεχνειο 2014 Πορτοχελιωτικο Kαρναβαλι Πρασινο Σημειο Προσφυγες Μεταναστες Πυρηνικα Ρεπουλης ΣΥΡΙΖΑ Ερμιονιδας Σκανδαλο αποχετευτικου Κρανιδιου Σουκος Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα Σωματειο ξενοδοχουπαλληλων ΤΑΙΠΕΔ Τατουλης Τσιρωνης Υποψηφιοι βουλευτες Ερμιονιδας ΧΑΔΑ Νο 4 Μυλων Κρανιδιου Χριστουγεννα Ωρα της γης αεροδρομιο αποαναπτυξη-τοπικοποιηση αποκατασταση ΧΑΔΑ βαρεα μεταλλα στο νερο δεματοποιητη εκδηλωση ΠΑΠΟΕΡ/CISD Δεματοποιητη επιδομα ανεργιας εφοπλιστικο κεφαλαιο καυση απορριμματων κοκκιναρι κομποστοποιηση σφαγεια Κρανιδιου φωτια 9 Φλεβαρη φωτιες στις χωματερες φωτοβολταικα χαβουζα Κρανιδιου χελωνες χουντα

Twitter Updates

Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.

Μαζί με 35 ακόμα followers