Τεχνοκρατικος και μη πολιτικος μεχρι τα τελευταια λεπτα ο λογος του .Προβαλλει κυριως την επιτυχημενη επαγγελματικη του σταδιοδρομια και μαλιστα εχοντας φθασει σε ανωτατες θεσεις στην Εθνικη τραπεζα σαν εχεγγυο για μια ορθολογικη διαχειριση των αναγκων του Δημου.Ομως ο κ Μαργετας δεν ειναι μονο συνταξιουχος στελεχος της εθνικης τραπεζας.Ειναι και στελεχος της Νεας Δημοκρατιας  25 χρονια εκλεγμενο μελος της Νομαρχιακης Διοικουσας Επιτροπης νομου Αργολιδας (λεπτο 30.13) οπως παραδεχεται (χαμογελωντας για πρωτη φορα) σε σχετικη ερωτηση της παρουσιαστριας , χαμογελο που κραταει στα επομενα λεπτα. Αν και λεει πως οι ταμπελες δεν ισχυουν πλεον.Εγω λεω πως δεν προκειται για ταμπελες αλλα για ειλικρινη δημοσια τοποθετηση σε συγκεκριμενο πολιτικο χωρο. Με οτι συνεπαγεται αυτο στις σχεσεις του με την κεντρικη εξουσια αλλα και τις περιφερειακες αρχες. Τις γνωριμιες τις επαφες (που αποδεχεται πως εχει)αλλα και το πλαισιο και τα ορια που μπαινουν απο αυτη τη πολιτικη φιλοσοφικη κοινωνικη τοποθετηση στις διεκδικησεις του.

Διαφωνω πως η αυτοδιοικηση δεν ειναι χωρος πολιτικης κομματικης αντιπαραθεσης οπως λεει. Ειναι και παρα ειναι και μαλιστα και εσωκομματικης αντιπαραθεσης γι αυτο και θελει να παρει την καρεκλα απο τον ομοιδεατη του επισης στελεχος της ΝΔ κ Γεωργοπουλο. Η αναλυση του πως οι Εθνικες εκλογες ειναι για τα κομματα και οι τοπικες για τους πολιτες με βρισκει αντιθετο.Και στις δυο εκλογες οι ιδιοι ΠΟΛΙΤΕΣ ψηφιζουν.Με βαση τα συμφεροντα την ιδεολογια την πολιτικη τους ενταξη και ιστορια. Ολα τα αλλα ειναι για να μαζεψουμε ψηφους απο μια μικρη δεξαμενη ψηφοφορων λιγο πολυ οριοθετημενη οπου καμμια εκατοστη ψηφοι στην  δευτερη Κυριακη παιζουν καθοριστικο ρολο και ετσι επιστρατευεται καθε ΜΗ πολιτικο τοπικιστικο επιχειρημα για να αλιευθουν.Και μετα πισω στα γνωστα.Οι γαλαζιοι Δημαρχοι και οι μη Γαλαζιοι.

Οι δημοτικες εκλογες οπως και οι περιφερειακες ειναι βαθυτατα πολιτικες .Λυνουν η δεν λυνουν τα χερια της εκαστοτε κυβερνησης να περασει τα σχεδια της χωρις αντιστασεις . Πολυ σωστα το λεει ο κ Μαργετας (λεπτο31.38)ο καθε Δημαρχος εξειδικευει εφαρμοζει στον Δημο του στην καθημερινοτητα των πολιτων τις γενικες πολιτικες πρακτικες του κομματος στο οποιο εντασεται . Μαλιστα με δεδομενο πως τα δυο μνημονιακα φιλο Ευρωπαικα κομματα που διεκδικουν την εξουσια εχουν δεμενα τα χερια (και τη σκεψη τους) σε πολιτικες λιτοτητας που προκαλουν ασφυξια στον λαο μας και μαλιστα σε βαθος χρονου. Χρειαζομαστε απο τα κατω να αναδειξουμε  παραταξεις που θα σπασουν αυτα τα δεσμα.Θα διαγραψουν μια αλλη κατευθυνση. Ειναι η παραταξη του και ο ιδιος ετοιμοι να σπασουν τον γορδιο δεσμο; Φοβαμαι πως οχι.Παρα τις καλες του προθεσεις και την αναλυτικη μεθοδικη του σκεψη φοβαμαι πως ο κ Μαργετας θα αντιμετωπισει τα ιδια αδιεξοδα που αντιμετωπισαν οι προκατοχοι του αν και οταν κατσει στην καρεκλα του Δημαρχου.

Η ΕΕ εχει ξεκαθαρα μια πολιτικη καταργησης του κρατους οσσον αφορα την παροχη υπηρεσιων στους πολιτες.Δεν πιστευει το Διευθυντηριο στο κοινωνικο κρατος. Γι αυτο καταργει η συγχωνευει δημοσιες υπηρεσιες (εφορια,αστυνομια λιμενικο ΔΕΗ ΙΚΑ Κεντρα Υγειας κλπ) οταν δεν τις δινει για ενα κομματι ψωμι στην κερδοφορια ντοπιου και ξενου μεγαλου κεφαλαιου.Και το κεφαλαιο μολις βαλει στο χερι αυτους τους τομεις (Τραπεζες, ΟΤΕ , ΕΛΤΑ κλπ)αρχιζει με βαση τα συμφεροντα του απολυσεις ηλεκτρονικες υπηρεσιες , κλεισιμο υποκαταστηματων , καταργηση ολοκληρων τομεων. Μια ματια στην ερημη απο προσωπικο Εθνικη τραπεζα Κρανιδιου κ Μαργετα (που καποτε εσφυζε απο ζωη) θα σας πεισει.Και αργα η γρηγορα και το ΑΤΜ θα κλεισει και το υποκαταστημα . Να μου το θυμηθειτε.

Ακουστε στο λεπτο 15 για τα δυο κλειστα γυμναστηρια Κρανιδιου. Ειναι λογικος ο ανθρωπος. Ακουστε τον! Αν και αφιερωνει μεγαλο μερος της τοποθετησης του στον αθλητισμο.

Μιλαει στο λεπτο 20 για τις ενεργειες του για το ΕΚΑΒ και μπραβο του.Μα το Κεντρο Υγειας δεν εχει γιατρους.Δεν εφεραν τους επικουρικους γιατρους που ειχαν ΕΓΚΡΙΘΕΙ (εστω προσωρινα για δυο χρονια) μεσα στην πανδημια.Ουτε τα νοσοκομεια του νομου εχουν γιατρους.Εφτασε το ασθενοφορο με το προσωπικο του ΕΚΑΒ στο Ναυπλιο ποιος γιατρος θα σας δει;

Λεει ο κ Μαργετας (22.29)πολυ σωστα πως πρεπει να υπαρχει δημοσιο μεταφορικο μεσο για να ερχονται οι πολιτες απο τα χωρια στο Κεντρο υγειας γιατι δεν εχουν ολοι την οικονομικη δυνατοτητα η το μεσον να ερχονται στο ΚΥ. Και λεω εγω πως πρεπει μια φορα την εβδομαδα να ανοιγει το κοινοτικο ιατρειο και να πηγαινει ο ,η  γιατρος στους πολιτες και οχι το αντιθετο εκτος και αν ειναι απαραιτητο για ειδικες εξετασεις. Αλλα που θα βρεθουν αυτοι οι επιπλεον γιατροι οταν το ΚΥ δεν εχει το απαραιτητο προσωπικο;

«Προσπαθούν να καταργήσουν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των γιατρών ΕΣΥ, καθιερώνουν γιατρούς μερικής απασχόλησης, δίνουν τη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου σε γιατρούς ΕΣΥ, παγιώνουν τα τεράστια κενά και τις ατέλειωτες λίστες αναμονής, καταργούν κάθε έννοια ωραρίου και εργασιακού δικαιώματος. Δεν μπορούμε να το ανεχτούμε» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η ΟΕΝΓΕ ζητώντας την απόσυρση της ρύθμισης.Το νομοσχέδιο για την υγεία περιλαμβάνει αλλαγές που αφορούν το καθεστώς απασχόλησης των ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ, καταργώντας την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των ιατρών με αποτέλεσμα τα ιατρεία και τα χειρουργεία να περνούν ουσιαστικά στον ιδιωτικό τομέα.Δεδομένων των ελλείψεων σε γιατρούς και εξοπλισμό στα νοσοκομεία, οι ασθενείς με έντεχνο τρόπο θα αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τουςπροκειμένου να εξυπηρετηθούν άμεσα και να χειρουργηθούν νωρίτερα.Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει τη λειτουργία και απογευματινών χειρουργείων – κατά το πρότυπο των απογευματινών ιατρείων, όπου οι ασθενής θα πρέπει να πληρώσει – και εάν έχει την οικονομική δυνατότητα- για να χειρουργηθεί άμεσα, παρακάμπτοντας την πρωινή μεγάλη λίστα αναμονής.

Και μαλιστα με ολα αυτα τα ΣΔΙΤ εκει που παλια υπηρχαν δημοσιοι γιατροι τωρα πια ο ιδιωτης  γιατρος συνδεεται με τον ΕΟΠΥΥ και τον πληρωνει το κρατος με το κομματι.Γιατι δεν προσλαμβανει το κρατος γιατρους στο ΚΥ και πρεπει να πηγαινουμε στους ιδιωτες γυρω απο το ΚΥ και να τους πληρωνουμε μεσω του κρατους ;Μα ειναι απλο.Γιατι σε λιγα χρονια οταν θα εχουμε συνηθισει θα πληρωνουμε μερος της παροχης υπηρεσιων εμεις και μερος το κρατος. Δηλαδη και κρατησεις θα μας γινωνται στον μισθο για παροχη υπηρεσιων υγειας και θα πληρωνουμε και απο πανω οταν πηγαινουμε στο γιατρο.Οπως γινεται με τους συνταξιουχους που μια ζωη τους γινωνταν κρατησεις και οταν βγουν στην συνταξη παλι τους γινωνται κρατησεις πανω στην συνταξη πια για παροχη υπηρεσιων υγειας.

Το κρατος ΔΕΝ ειναι ΠΡΟΘΥΜΟ αρκει να το ζητησουμε (λεπτο 21.30)κ Μαργετα . Βεβαιως και πρεπει να τα απαιτουμε τα στοιχειωδη , αλλα με επιγνωση πως το κρατος δεν εχει καμμια διαθεση να υλοποιησει οσα ζηταμε για την καθημερινοτητα μας. Ναι φταιει ο σημερινος Δημαρχος που δεν ζητησε απο τους πολιτες μεσα απο συλλογη υπογραφων η και αλλους μαχητικους τροπους την αμεση ΕΔΩ και τωρα ενισχυση του Κεντρου Υγειας (οπως εκανε για την απομακρυνση των προσφυγων του Γαλαξια)αλλα ο κ Δημαρχος ζητησε στο παρελθον γιατρους πρεπει να του το αναγνωρισουμε. Με ποιο αποτελεσμα ; Κανενα . Οι μνημονιακες πολιτικες και δεσμευσεις  ειναι ιδιωτικοποιηση- διαλυση της Δημοσιας υγειας.Θα συγκρουσθει με αυτες τις πολιτικες ο υποψηφιος Δημαρχος; Με τις πολιτικες του κομματος του;

Λεπτο 24.28 ΝΕΡΟ . Καμμια τοποθετηση απλα περιγραφη της καταστασης.

Λεπτο 27.20 Πολιτισμος .Πολιτισμος ΔΕΝ ειναι η ιστορια και οι αρχαιολογικοι θησαυροι της Ερμιονιδας.

Ουτε θα συμπληρωσω οι γιορτες του Ψαρα, το καψιμο του Ιουδα, η γιορτη της τουλιπας και της πατατας και η Μπαλτιζα. Πολυ περισσοτερο οι Κονιτοπουλαιοι και αλλοι λαικοι οργανοπαιχτες που ντυνουν με την δικια τους καλλιτεχνικη εκδοχη τα πανηγυρια μας. Ναι ολα τα παραπανω ειναι πλευρες του πολιτισμου μας πειτε τα αν θελετε πολιτιστικες εκδηλωσεις.

Αλλα εχω την αισθηση πως εχουμε χασει το δρομο μας οταν λεμε πως αυτες οι εκδηλωσεις ειναι μονο ο πολιτισμος της Ερμιονιδας. Πολιτισμος και δημιουργια ειναι και οι τοσο πετυχημενες προσπαθειες που γινωνται απο την σκακιστικη ομαδα μας , οι χορευτριες που εχουν βγει μεσα απο μια ιδιωτικη επιχειρηση (θυμαστε την Ελκε Μαρτιν και την δικια της σχολη στο Κρανιδι την δεκαετια 1980 ; ), η φιλαρμονικη του Δημου, οι βιβλιοθηκες Ερμιονης Κρανιδιου Διδυμων, η τοσο σημαντικη πολυχρονη προσφορα μεσα και εξω απο την Ερμιονιδα του Θεατρικου  Ομιλου Ερμιονιδας (με ξεχωριστη αναφορα στον Δημητρη Σιδερη)οπως και οι  σχολικες θεατρικες ομαδες που λειτουργουν χρονια τωρα με πρωτοβουλια δυο καθηγητριων στο Γυμνασιο Κρανιδιου ,ο Μουσικος Συλλογος Ερμιονης με την τοπικη αλλα και διεθνη του παρουσια ( με ξεχωριστη αναφορα στον Τακη Μανιατη) και η χορωδια του Φαρου αλλα και  του κτηματος Μανεση  οπως και ο θερινος κινηματογραφος στο Πορτο Χελι ( ποτε θα γινει ενα διεθνες φεστιβαλ σινεμα στο Πορτο Χελι ; )η ετησια εκθεση φωτογραφιας στην Ερμιονη απο την ΠΕΠΕ. Το Λαογραφικο εργαστηρι και το Λαογραφικο Μουσειο στο Κρανιδι και το αλλο στα Διδυμα οπως και το Μουσειο παιχνιδιων στην Ερμιονη. Η καταπληκτικη εκδοση «Στην Ερμιονη αλλοτε και τωρα«πολυτιμος καταγραφεας της τοπικης παραδοσης και ιστοριας ,οι εκδοσεις βιβλιων (αλλα και αρθρων) των Σπετσιωτη -Ντεστακου αλλα και πολλες αλλες εκδοσεις βιβλιων που εχουν πραγματοποιηθει τα τελευταια  χρονια απο διαφορους συγγραφεις σε σχεση με την Ερμιονιδα οπως και οι αξιολογες ποιητικες συλλογες ανθρωπων που ζουν στην Ερμιονιδα . Πολιτισμος ηταν η γκαλερυ ζωγραφικης των  Ερβιν και Μαριτα Μπηρμαν στην πανω πλατεια για χρονια. Οι εκθεσεις ζωγραφικης στο κτηριο Μηλιση της Χαρας Σαμπανιδου (με το πλουσιο συγγραφικο εργο) . Τα ζωγραφικα εργα της Ανθουλας Λαζαριδου – Δουρουκουκαλλιτεχνικη ομαδα Ερμιονιδας Το παραρτημα Κρανιδιου του Εθνικου Ωδειου  .Ακομα οι καλλιτεχνικες κατασκευες στο Πορτο Χελι και την Ερμιονη που προσκαλουν τον περαστικο σε μια αναζητηση της εννοιας της  μορφης μεσα στο χωρο .Πολιτισμος ειναι τα παιδια μας που μεγαλωσαν εδω και κανουν καριερα στην ζωγραφικη, τα κομικς, το θεατρο, την μουσικη, τον κινηματογραφο, στην Ελλαδα και το εξωτερικο. Ενδεικτικα αναφερω καποια  ονοματα   Πασχαλης, Δεδε, Στριγγος, Σφυρη .

Σιγουρα ξεχναω προσπαθειες και ανθρωπους που κρυβονται πισω τους . Αυτο ειναι μια πολυ προχειρη καταγραφη για καθε μια απο αυτες τις ομαδες και ανθρωπους θα μπορουσαν να γραφτουν βιβλια. Πολλες απο αυτες τις πολιτιστικες δρασεις εχουν ιστορια δεκαδων χρονων .Ο,η  ιστορικος του μελλοντος , σιγουρα θα βρει μια επαρχια που κατω απο τα σκυλαδικα και τον νεοπλουτισμο (και οσα τα συνοδευουν) εχει αγωνια , δημιουργικοτητα και μια μικρη μειοψηφια ανθρωπων (λιγων εκατονταδων οχι περισσοτερων)που δημιουργει και συμπαρασυρει μερος της κοινωνιας στο μελλον . Εξ αλλου παραδοση ειναι να δημιουργεις εκ του μηδενος οπως ελεγε καποτε ενας τραγουδοποιος .

Και μια καλοπροαιρετη επισημανση στον αγαπητο κ Μαργετα . Πολυ σφιγμενος (σεμνος το λεει η παρουσιαστρια).

Η τηλεοραση ειναι εικονα . Πρεπει να χαλαρωσει στο μελλον, να γινει πιο χαμογελαστος, να πει και κανενα αστειο, εδειχνε αγχωμενος , καταλαβαινετε τωρα ειναι και λιγο ηθοποιια η εκθεση στο κατα προσωπο πλανο για μιση ωρα. Δειτε την επαγγελματια παρουσιαστρια διπλα του πως παιζει με την καμερα . Εδω υπαρχουν δασκαλοι που μαθαινουν τους πολιτικους πως να εμφανιζονται στην τηλεοραση. Δεν κατηγορω τον κ Μαργετα το αντιθετο για μενα ειναι στα συν το οτι δεν ναρκισευεται μπρος στην καμερα και ειναι σοβαρος. Αλλα πρεπει να εξελιχθει γιατι φαινεται πως δεν το εχει με την τηλεοπτικη εικονα.