Αναδημοσιευση

Με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού Γιώργο Διδασκάλου συναντήθηκε απόψε ο Δήμαρχος Ερμιονίδας Γιάννης Γεωργόπουλος.

Αμφότεροι συζήτησαν για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη και ανάδειξη των σημαντικών αρχαιολογικών μνημείων και χώρων της περιοχής. Η συζήτηση διεξήχθη μέσα σε μια θετική ατμόσφαιρα, ενώ υπήρξε υπέρ το δέον εποικοδομητική δεδομένης της αγάπης που ο κ. Διδασκάλου τρέφει για την Ερμιόνη στην οποία πέρασε ένα μεγάλο διάστημα των παιδικών του χρόνων.

Συνοπτικά, σε καλό δρόμο βρίσκονται αρκετά έργα, όπως η επικείμενη κατασκευή του Μουσείου της Ερμιόνης, η ανάδειξη του Ρωμαϊκού Ταφικού Μνημείου, αλλά και της θρυλικής Μονής Αυγού. Τα ανωτέρω έργα θα αποτελέσουν ένα τρίπτυχο της αναβάθμισης πολλών δράσεων υπαγομένων στον τομέα του  εναλλακτικού τουρισμού προσθέτοντας κύρος στο Brand name του εν λόγω Δήμου.

Αναρωτιεμαι αν αυτη η προσεγγιση της πολιτικης μεσα απο προσωπικες σχεσεις και βιωματα ειναι συνειδητη η υποσυνειδητη διαθεση να καταργηθει η εννοια της πολιτικης στην ριζα της.

Γιατι ο ΓΓ του ΥΠ. ΠΟΛ.θα ενδιαφερθει για την Μονη Αυγου το λεγομενο Μουσειο Ερμιονης και το Ρωμαικο ταφικο μνημειο Ερμιονης , δεδομενης της αγαπης για την Ερμιονη επειδη οταν ηταν παιδι περασε ενα διαστημα εκει;Τι σχεση εχουν τα παιδικα βιωματα του υπουργου με την ιστορια και τον πολιτισμο και γιατι τα επικαλουμαστε; Δηλαδη τοσα χρονια ζουμε αυτη τη κατασταση απο ατυχια; Δεν βρεθηκε ενας υπουργος με παιδικα βιωματα στην Ερμιονη; Σιγα μην γνωριζει η συντριπτικη πλειοψηφια των πολιτικων την ιστορια του τοπου και μαλιστα της Ερμιονιδας. Σιγα που αγαπουν οι πολιτικοι την ιστορια και σιγα που ο κ υπουργος την γνωριζει επειδη περασε τα παιδικα του χρονια εκει…

Και μετα δεν καταλαβαινω γιατι η ιστορια και ο πολιτισμος πρεπει παντα να μπαινουν στο τραπεζι των χρηματοδοτησεων σαν εμπορευματα προστιθεμενης αξιας μεσω του τουριστικου συναλλαγματος.

Τα ανωτέρω έργα θα αποτελέσουν ένα τρίπτυχο της αναβάθμισης πολλών δράσεων υπαγομένων στον τομέα του  εναλλακτικού τουρισμού προσθέτοντας κύρος στο Brand name του εν λόγω Δήμου.

Το εχω γραψει πολλες φορες.Η ιστορια και ο πολιτισμος ενος τοπου ειναι η ταυτοτητα των κατοικων του. Δεν ειναι η εισπραξη του ξενοδοχειου και της καφετεριας. Και φυσικα συνδεονται, διαπλεκονται, αλληλο επιρεαζονται μιας και κατοικοι χωρις τοπικη οικονομια δεν υπαρχουν, αλλα οταν αντιμετωπιζουμε την ιστορια μας σαν ανταλλαξιμο εμπορευμα, πεφτουμε στο κιτς ,την προσαρμοζουμε σε αυτο που πιστευουμε πως οι τουριστες θελουν να δουν και στο τελος χανουμε  το συναισθημα, τον μπουσουλα  ,την αληθεια, την ιδια μας την ταυτοτητα μεσα στην εξελιξη της αλλα και το μελλον της.

Ο τουρισμος και μαλιστα η βιομηχανια του μαζικου τουρισμου ειναι πολυ προσφατο γεγονος ευπαθης τομεας υπηρεσιων και μεταλλασεται πολυ γρηγορα.Επηρεαζεται απο την διεθνη οικονομια και πολιτικη απο πολεμικες συγκρουσεις περιβαλλοντικες καταστροφες απο την πανδημια σημερα και δεν ειναι σταθερο οικονομικο μεγεθος.Ειναι καταστροφικο η ταυτοτητα μας η θεση μας για την ιστορια μας να ακολουθει τις διακυμανσεις της τουριστικης βιομηχανιας.

Ο «ιστορικος τουρισμος» κινητρο επισκεψιμοτητας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ. Δεν ειναι καινουργιος υπαρχει χιλιαδες χρονια αλλοτε με την μορφη των περιηγητων ειναι θεματικος, αυτο μαλιστα, αλλα οχι εναλλακτικος. Εχουμε μπερδευτει. Πεταμε λεξεις και ορους που δεν καταλαβαινουμε τι σημαινουν. Υπαρχει εναλλακτικος τουρισμος αλλα ειναι αλλο πραγμα . Μην διαβαζετε παντα την Βικιπαιδεια για να αποφασισετε. Εναλλακτικος τουρισμος ειναι αυτος που στηριζεται σε αλλες οικονομικες  μορφες και σχεσεις οπως για παραδειγμα το να δουλεψεις σε μια φαρμα σε μια οργανωση η σε μια κοινοτητα με ανταλλαγμα φαγητο και στεγη ,να πας με αντισκοινο στον Αμαζονιο ,η με βαρκα να φωτογραφισεις φαλαινες ,κανοντας και δουλειες πληρωματος.

Αναμεσα στους  τουριστες που ερχονται στην Ελλαδα για τον ηλιο και τις χαμηλες τιμες των πακετων ποσοι ειναι αυτοι που θα επιλεξουν την Ερμιονιδα με κινητρο το Μουσειο Ερμιονης; Και καλα πολλοι θα πανε να το δουνε δεν λεω αλλα αυτο τι σημαινει για εμας περα απο τον καφε και το παγωτο που θα ακολουθησουν; Ανωτεροτητα; Πως ειμαστε συνεχιστες του Αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου επειδη στελνουμε τα σκουπιδια μας στους Δελφους;

Οι δημοι δεν εχουν Brand name . Τι παει να πει αυτος ο ξενικος ορος. Τι σημαινει Brand name .

A name given by the maker to a product or range of products, especially a trademark.Ο ορος λοιπον σημαινει «ενα ονομα που δινεται απο εναν κατασκευαστη σε ενα προιον η ομαδα προιοντων ειδικοτερα ενα trademark (συμβολο που αντιπροσωπευει μια εταιρεια η ενα προιον)

Ειναι ολα αυτα ο Δημος Ερμιονιδας;Ειναι εταιρεια; Πουλαει προιοντα; Ειναι ο πολιτισμος προιον;Ο Τατουλης τα ξεκινησε ολα αυτα πριν απο χρονια και ο ιδεολογικος σπορος που φυτεψε φαινεται ριζωσε καλα στο ευφορο χωμα του νεοσυντηρητισμου.

Λεω λοιπον πως σαν λαος εχουμε χαθει.Οχι ολοι αλλα η πλειοψηφια.Η Ακροπολη το Φραγχθι τα ιστορικα μας μνημεια, τα θρησκευτικα μας μνημεια, οι χοροι, οι γιορτες ,εχουν γινει στην συνειδηση πολλων αλλα κυριως της εξουσιας προιοντα για να δουλεψουν τα μαγαζια. Αν περιμενουμε εσοδα επενδυουμε.Αν δεν βοηθανε στην βιομηχανια του τουρισμου μαραζωνουν. Ειναι η καπιταλιστικη εμπορευματοποιηση των παντων η απωλεια του συναισθηματος της ταυτοτητας.

Και μην μας λεει ο υπουργος πως θα φτιαξει Μουσειο στην Ερμιονη επειδη επαιζε εκει οταν ηταν μικρος. Δεν ειναι επιχειρημα αυτο. Το ξαναγραφω. Γιατι Μουσειο στην Ερμιονη και τι θα εκτιθεται εκει; Επειδη το ηθελε η κ Βαρδινογιαννη που επισης καταγεται απο την Ερμιονη;(Η κα Μαριάνα Βαρδινογιάννη εξεφρασε την επιθυμία να δημιουργηθει ενα αραιολογικο μουσειο στην γενετειρα της )

Γνωμη μου ειναι πως δεν λαμβανονται ετσι οι αποφασεις για την ιδρυση αρχαιολογικου μουσειου. Μιας και εχουμε πολλους εφοπλιστες και βασιλιαδες στην Ερμιονιδα γιατι οχι χορηγια για Μουσειο στην Κοιλαδα απεναντι απο το Φραγχθι (οπως εχει ξεκινησει στο παλιο σχολειο)και αλλο ενα στο Χελι απεναντι απο του Αλιεις και αλλο ενα στο Καστρο Θερμησιας ;Θα εχουμε τεσσερα μουσεια στην Ερμιονιδα; Γιατι οχι δεκατεσσερα;

Χρειαζεται ενα μικρο  Μουσειο η Ερμιονιδα; Αν ναι γιατι και που.Θα καλυπτει τα εξοδα του; Θα το επισκεπτονται οι μονιμοι κατοικοι; Θα πηγαινουν με πουλμαν οι τουριστες των ξενοδοχειων; Θα εχει εισιτηριο η ελευθερη εισοδο;Θα μας δωσει πισω το Ναυπλιο τα εκθεματα του απο την Ερμιονιδα;

My beautiful picture

Ποια η συνδεση αυτου του «Μουσειου Ερμιονης» με το Φραγχθι και την Ακροπολη των Αλιεων; Αληθεια εκεινο το πολιτιστικο  μονοπατι των 3 εκατομμυριων ευρω  που εγινε μετα ηλεκτρονικα παιχνιδια ( 391 χιλιαδες ευρω στο κτηριο Μιληση και το παλαιο Δημοτικο Ερμιονης)  και αργοτερα ξεχαστηκε απο ολους το θυμαται κανενας;

http://hermionidanews.blogspot.com 2009

Επιστολη του Δημαρχου Κρανιδιου Δημητρη Σφυρη

Η αληθεια για τα εργα ,οι λασπολογοι και οι υποκριτες……….

………Όσον αφορά την ανικανότητά μου να ασχοληθώ με την ανάδειξη του πολιτιστικού μας πλούτου έχω να τον πληροφορήσω , πάλι προς μεγάλη του λύπη και ικανοποίηση των δημοτών ότι :

. Στις 13/5/ 2009 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης η μελέτη υπό τον τίτλο : « Οικοτουριστικές Διαδρομές Δήμου Κρανιδίου» . Ύψους 3.000.000 ευρώ. Η μεγαλύτερη οικοτουριστική διαδρομή στην Ελλάδα. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί.

Η μελετη έχει ως εξής :

Ξεκίνημα από τις δύο Σπηλιές των Διδύμων και καταλήγει στο Πόρτο Χέλι.Αναλυτικά περιλαμβάνει τις δύο σπηλιές Διδύμων , την Μονή Αυγού, τον Αγ. Δημήτριο στο Καστράκι, την Πηγή Καμαράκι, περνάει από τη Ζώνη των Εναλίων Αρχαιοτήτων Σαλαντίου, τον αρχαίο Πύργο των Φούρνων, το Σπήλαιο Φράχθι, τον Αγ. Δημήτριο Κοιλάδας , την Παραλιακή Ζώνη Κοιλάδας από τους ταρσανάδες , υπαίθριο μουσείο σκαφών , Παλαιό Σχολείο Κοιλάδας σαν πρώτο σταθμό ηλεκτρονικής ξενάγησης ( με προοπτική δημιουργίας αγγειοπλαστικής σχολής ), συνεχίζει στους Μύλους Κρανιδίου ( ανάπλαση χώρου και δημιουργία ανοικτού θεάτρου ), φτάνει στην Ακρόπολη Αλιέων και καταλήγει στο κτήριο Μίληση δεύτερο σταθμό ηλεκτρονικής ξενάγησης, μέσω ξυλοπεζόδρομου στην παραλία Πορτο Χελίου. Το έργο αυτό όχι μόνο αναδεικνύει και αξιοποιεί την πολιτιστική μας κληρονομιά , αλλά θα συμπεριληφθεί στους παγκόσμιους τουριστικούς χάρτες. Είναι ένα έργο , που θα δώσει πνοή στον θεματικό τουρισμό και παράλληλα θα αξιοποιήσει ακόμη περισσότερο την περιοχή μας

Υπηρξε ενας Δημαρχος που ειχε παθος με τον πολιτισμο και την ιστορια.Δεν συμφωνω σε ολα μαζι του μαλιστα διαφωνω σε πολλα και στον πυρηνα της πολιτικης του αποψης.Αλλα πρεπει να αναγνωρισουμε και οι επομενες γενιες θα το κανουν πως ο κ Καμιζης ειχε οραμα και εκανε πραξεις πανω στον πολιτισμο και την ιστορια.Δεν τα αντιμετωπισε σαν μερος του τουριστικου πακετου αλλα σαν αυτονομους τομεις με ειδικο βαρος.Σε καποια πετυχε αλλου δεν τα καταφερε.Ετσι ειναι η ζωη. Αλλα πρεπει να αναγνωρισουμε επισης πως ενα μεγαλο ενεργο και δυναμικο κομματι της κοινωνιας οικονομικα και ιδεολογικα  οταν ακουει πολιτισμο βλεπει καταθεσεις στην τραπεζα απο τουριστες και αυξηση του τζιρου. Και με τα κερδη καταναλωτικα προιοντα και σκυλαδικα. Αυτο το κομματι της κοινωνιας εχει βαρυνουσα θεση για τους πολιτικους . Ετσι δεν παμε μπροστα.Και χανουμε και το πισω στο τελος.

ΥΓ Επειδη η διαμορφωση ταυτοτητας ειναι μια διαχρονικη διαδικασια που αντλει τα στοιχεια της απο το μακρυνο παρελθον αλλα σε πολυ μεγαλο βαθμο και απο το πιο προσφατο των τελευταιων εκατο χρονων να πω πως οι Ερμιονητες εστειλαν τους προσφυγες πολεμου Δρυοπες εκ Τιρυνθος στον αφιλοξενο βαλτο του Πορτο Χελιου.(αλλο τι εγινε στην συνεχεια)Οσο για το προσφατο χθες θα υπαρχει αναφορα σε ενα ιστορικο Μουσειο της Ερμιονιδας στην Εθνικη αντισταση και στους εκτελεσμενους απο του Ναζι (και τους ντοπιους συνεργατες τους) , αγωνιστες η μηπως εκει η εθνικη ομοψυχια συναντα προβληματα. Τελος επειδη ομαδες ανθρωπων με διαφορετικη καταγωγη (Αρβανητες , Βλαχοι , Μικρασιατες προσφυγες, μετοικοι απο αλλες περιοχες της χωρας , Σλαυοι ,  Βαλκανιοι, Ρωσσοι και γενικωτερα Ευρωπαιοι πολιτες -σες τα τελευταια χρονια και Ινδοι ,που εζησαν το μεγαλυτερο μερος η ολη την ζωη τους εδω δουλεψαν παντρευτηκαν και εκαναν παιδια με ντοπιους )συνδιαμορφωσαν την σημερινη πολιτιστικη ταυτοτητα της Ερμιονιδας θα γινεται αναφορα στην πολιτιστικη γλωσσικη ιστορικη καταγωγη αυτων των ομαδων η θα παρακαμψουμε το θεμα σαν μη σημαντικο.