Επιμενει το Ουρανιο τοξο στην τακτικη «χτυπα και τρεξε» Ευκολο ειναι ολες οι αποφασεις πληρωμων ειναι αναρτημενες στην διαυγεια απλα μπορει να σηκωνει και απο μια καθε μερα ακομα και χωρις σχολια και να ταραζει τα νερα της πολιτικης ζωης του τοπου. Επιμενω οι απαγορευσεις δεν εχουν αποτελεσμα. Ζημια κανουν.

Επιμενω οι απευθειας αναθεσεις ειναι λαθος. Ομως το ερωτημα ειναι και πολιτικο και φιλοσοφικο και διατρεχει την ιστορια της ανθρωποτητας και της δημοκρατιας.Στο ονομα της αποτελεσματικοτητας ποσο μπορει να διευρυνονται τα ορια του δημοκρατικου ελεγχου της εξουσιας. Και κατι ακομα.Απλη αναλογικη. Η μονη λυση. Οσο πιο πολλοι πολιτικοι χωροι στο δημοτικο συμβουλιο στην κυβερνηση τοσο καλυτερα. Υπαρχει ο φοβος πως η πολυφωνια φερνει χαος και αναποτελεσματικοτητα. Λαθος .Η μια φωνη φερνει παντα αδιεξοδα και λαθη.

ΥΓ1 Επιμενει ο κ Δημαρχος πως εκπροσωπει το 60% των κατοικων της Ερμιονιδας.Ο κ Δημαρχος πηρε στον πρωτο γυρο των εκλογων το 39,03 % (3326 ψηφους)επι των ψηφισαντων (συμμετοχη φυσιολογικη 68,51%)και στον δευτερο γυρο οταν επρεπε να διαλεξουμε Σφυρη η Γεωργοπουλο τον ψηφισε το 59,14% των ψηφισαντων (4338 ψηφοι)

Και αυτοι που ψηφισαν  ηταν το 58.5% σε 12.920 εγγεγραμενους ψηφοφορους . Με μεγαλη αποχη 41,5%. Αυτο το 41,5% η δεν ηθελε η δεν μπορουσε να ψηφισει λογω αποστασης η δεν ηθελε κανεναν απο τους δυο υποψηφιους Δημαρχους.

Εξελεγει λοιπον Δημαρχος εναντι του κ Σφυρη με το 59,14% οσων ψηφισαν (οχι των 12920 που  εχουν δικαιωμα ψηφου) και εκει δεν περιλαμβανονται ολοι οι κατοικοι της Ερμιονιδας (οι εργαζομενοι εδω και χρονια μεταναστες δεν ψηφιζουν)και μαλιστα υπαρχει και ενα ποσοστο δημοτων της Ερμιονιδας που ζουν μονιμα εκτος επαρχιας (γι αυτο και η μεγαλυτερη αποχη στον Β γυρο).Για να γινει Δημαρχος ο κ Γεωργοπουλος επρεπε να τον ψηφισουν ψηφοφοροι απο τον πρωτο γυρο του κ Σφυρη(μαλλον απιθανο μιας και οι ψηφοι του ανεβηκαν κατα 300 στον Β γυρο) του κ Λαμπρου του κ Τοκα και πιθανα της Λαικης Συσπειρωσης εκτος απο τους 3326 χιλιαδες που τον ψηφισαν στον πρωτο γυρο.Ετσι  ανεβηκε 1000 ψηφους και εφτασε νικηφορα τις 4338  ψηφους στον Β γυρο.

Ο κ Δημαρχος λοιπον οπως και να το κοιταξουμε ειναι χωρις καμμια αμφιβολια ο εκφραστης της πλειοψηφιας επι των ψηφισαντων απο την Α Κυριακη μαλιστα εχοντας 3326 ψηφους σε 12920 εγγεγραμενους (περιπου 26%). Και σιγουρα στον Β γυρο τον προτιμησαν και αλλοι χιλιοι ψηφοφοροι αλλων παραταξεων εναντι του κ Σφυρη. Ομως δεν εκπροσωπει το 60% του Λαου της Ερμιονιδας.Ο λαος της Ερμιονιδας (οσοι ζουν και δουλευουν εχουν περιουσιακα στοιχεια και συμφεροντα στην Ερμιονιδα και ποια) ειναι μια εννοια που θελει ερμηνεια.

ΥΓ2 Αναρωτιεμαι ποτε θα ανοιξει ο φακελος απορριμματα και χρηματα που ξοδευτηκαν συνολικα για την διαχειριση τους τα τελευταια 12 χρονια .Θυμιζω ειμαστε παντα στο σημειο φλεγομενη χωματερη μονο που η χωματερη-ες ειναι εκτος Ερμιονιδας πλεον μετα την περιπετεια δεματοποιητης.

Οι τοποθετησεις των δυο επικεφαλης της αντιπολιτευσης με καλυπτουν συμπληρωνουν η μια την αλλη. Απο τον κ Τοκα μαθαινουμε εμμεσα πως επικεφαλης της ΔΗΣΥΕΡ ειναι ο κ Αντωνοπουλος. Στο διαδικτυο διαβασα το παρακατω.

Εγώ πάω στο δημαρχειο από την οικοδομή όλο σκόνη και λάσπες και σκονιζω τις καρέκλες, γι’αυτό δεν με καλεί στις συναντήσεις!
Λακωνικο και με πολλες ερμηνειες. Ο κ Αποστολου πρωτος σε ψηφος της παραταξης ειναι εργαζομενος στην Οικοδομη και δεν προφταινει να αλλαξει ρουχα πριν παει στο Δημαρχειο με συνεπεια να λερωνονται οι καρεκλες με σκονη (θα μπορουσε να βαζει μια εφημεριδα πριν καθισει).
Η ακομα παει στο Δημαρχειο με τα ρουχα της δουλειας για να δειξει πως αυτος εργαζεται .
Ο κ Γεωργοπουλος δεν καλει τον κ Αποστολου για ενημερωση για τους παραπανω λογους.Αντ αυτου καλει τον κ Αντωνοπουλο ο οποιος δεν εργαζεται στην οικοδομη η ισως αλλαζει τα ρουχα πριν παει στις συναντησεις. Βεβαια δεν διευκρινιζει ο κ Αποστολου αν ο κ Αντωνοπουλος ειναι επικεφαλης της παραταξης η εκπροσωπος στις συναντησεις με τον Δημαρχο και ποιος με ποιες διαδικασιες και ποτε οριστηκε επικεφαλης της παραταξης μετα τον θανατο του κ Σφυρη. Μπερδεματα

https://www.facebook.com/groups/222936001204511/permalink/1853115691519859/

Τρίτη 6 Απριλίου 2021
ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
Σε συνάντησή μας στο Δημαρχείο, τον Γενάρη του 2021 και αμέσως μετά τις γιορτές, ο Δήμαρχος μεταξϋ άλλων θεμάτων με ενημέρωσε(ΝΕΔΥΠΕΡ) για την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής για την αλλαγή 5.700 φωτιστικών του Δήμου Ερμιονίδας με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Την ίδια ενημέρωση έκανε και στον κ. Λάμπρου (ΠΡΟΣΥΕΡ) , αλλά όμως σύμφωνα με τον κ. Αποστόλου για το σημαντικό αυτό ζήτημα δεν υπήρξε ενημέρωσή του, ως επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης του Δήμου μας ( ΔΗΣΥΕΡ).
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο το σχεδιαζόμενο έργο θα έχει προϋπολογισμό πάνω από 2.000.000€ και τα χρήματα αυτά θα βρεθούν από τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι δημότες, σε βάθος δεκαετίας, δηλαδή 200.000€ το χρόνο περίπου.
Στη συζήτηση αυτή πρότεινα :
1) Να γίνει κάθε προσπάθεια από πλευράς του Δήμου για να ενταχθεί το υπό εξέταση έργο σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα ( ΕΣΠΑ-Πράσινο Ταμείο), αφού τα χρήματα είναι πάρα πολλά ή
2) Να γίνει κάποιο μικρότερο και μάλιστα ανέφερα μερικούς δήμους που έχουν ενταχθεί σε ανάλογα προγράμματα
Την ίδια μέρα ζήτησα από τον δήμαρχο να υπάρχει ενημέρωση μας για το θέμα, πριν το φέρει στο δημοτικό συμβούλιο. Μέχρι σήμερα, αρχές Απριλίου, όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δεν έχουμε ενημερωθεί σχετικά.
Όμως ο Δήμαρχος αντί να πράξει τα δέοντα και να ενημερώσει τις δημοτικές παρατάξεις, μιας και αυτό το έργο απαιτεί την συναίνεση της αντιπολίτευσης, προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της υπηρεσίας για την μελέτη καταγραφής και αντικατάστασης 5.750 παλαιών δημοτικών φωτιστικών από νέα σύγχρονης τεχνολογίας για την εξοικονόμηση ενέργειας, με το κόστος να φτάνει τα 11.440,00€, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δημάρχου στις 2-4-2021.
Και εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
1) Γιατί δεν ενημέρωσε ο Δήμαρχος τις δημοτικές παρατάξεις ως όφειλε;
2) Για ποιο έργο συγκεκριμένα ζήτησε την καταγραφή των 5.750 παλαιών φωτιστικών;
3) Μπορεί η σημερινή δημοτική αρχή να δεσμεύσει τις επόμενες 2 δημοτικές αρχές του Δήμου Ερμιονίδας για την αποπληρωμή του μεγάλου αυτού ποσού;
4) Έγινε κάποια προσπάθεια από τους αρμόδιους παράγοντες ώστε να ενταχθεί ο Δήμος μας σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα με ανάλογο αντικείμενο;
και
5) Άποτελεί κατά τον Δήμαρχο Ερμιονίδας προτεραιότητα για το Δήμο μας το συγκεκριμένο έργο με κόστος μεγαλύτερο των 2.000.000€;
Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα καθίστανται απαραίτητες για την σωστή ενημέρωση των δημοτών.
Τάσος Τόκας
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας
Επικεφαλής της Νεδυπερ
ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ
Βρισκόμαστε σε μία δύσκολη συγκυρία. Η τρίτη φάση της υγειονομικής κρίσης είναι στην κορύφωσή της, σε τοπικό επίπεδο εξαιτίας της covid-19 αλλά και άλλων παθήσεων είχαμε σημαντικές απώλειες ανθρώπων, στις οικογένειες και στους φίλους των οποίων εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια. Η πανδημία μας έχει επηρεάσει όλους, φυσικά το χειρότερο είναι η απώλεια των συνανθρώπων μας, αλλά και η απώλεια της κοινωνικότητάς μας έχει σημαδέψει τον συναισθηματικό μας κόσμο και ευρύτερα την κοινωνική μας ζωή.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί, είμαι υποχρεωμένος στα πλαίσια του δημόσιου διαλόγου για τις δημοτικές μας υποθέσεις να μιλήσω για τα αυτονόητα και για την αποκατάσταση της αλήθειας.
 Για τα ανώνυμα σχόλια και τις ανώνυμες αναρτήσεις από το διαδίκτυο μέσω ψευδωνύμου έχω μιλήσει. Διαφωνώ κάθετα, είναι απαράδεκτο και αντιβαίνει στις βασικές αρχές του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Το αίτημα περί καταδίκης τέτοιων πρακτικών από την πλευρά της διοίκησης του Δήμου είναι ανώφελο και υποκρύπτει σκοπιμότητα. Ο νόμος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ισχυρός και ξεκαθαρίζει ποιο είναι το νόμιμο και ποιο είναι το παράνομο.
 Στο Σύνταγμά μας ,ένα από τα κορυφαία ατομικά δικαιώματα είναι η ελευθερία του Τύπου, αλλά η άσκησή του ορίζει όρια που απαιτείται να εφαρμόζονται. Η ελευθερία του ενός δεν πρέπει να εμποδίζει την ελευθερία του άλλου. Αυτονόητο κάθε αιρετός, κάθε δημότης, αν αισθάνεται ότι θίγεται η προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να προσφύγει στην Ελληνική δικαιοσύνη για να τον προστατέψει. Αυτό όμως δε μπορεί να μας οδηγήσει στο άλλο άκρο, η δημόσια κριτική, ο δημοτικός έλεγχος και το αίτημα για δημόσια λογοδοσία να ποινικοποιείται και να οδηγείται στις αίθουσες των δικαστηρίων. Οι ενστάσεις μου όπως επισήμανα είχαν να κάνουν με το ύφος και το περιεχόμενο των επιστολών της διοίκησης του Δήμου σχετικά με την πρόθεσή σας χωρίς καμία δεύτερη σκέψη, η δημοτική κριτική να οδηγείται κατευθείαν στην Ελληνική δικαιοσύνη. Φτάσατε στο σημείο να σχολιάσετε ότι το ένα και μοναδικό εξώδικό που έχω στείλει εδώ και 20 χρόνια με την ιδιότητα του Δημοτικού Συμβούλου για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα.
 Ο χειρισμός στην υπόθεση της αντικατάστασης των φωτιστικών σωμάτων δυστυχώς ξεκίνησε με πάρα πολλά λάθη. Σας επισημαίνω τα πιο σοβαρά.
– Γιατί δεν απευθυνθήκατε στους ελεύθερους επαγγελματίες, στους νέους επιστήμονες του τόπου μας που θα μπορούσαν να αναλάβουν με τις συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές την καταγραφή των φωτιστικών σωμάτων στο Δήμο μας;
– Είναι προτεραιότητα του Δήμου μας ο δανεισμός του με το ποσό των 2 εκατ. Ευρώ για την αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού; Εγώ από τον Ιανουάριο σας ζήτησα οικονομικά στοιχεία, σχέση κόστους – οφέλους, πλήρη ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων και των δημοτών πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε ανάθεση μικρή ή μεγάλη. Πρώτα εξασφαλίζουμε την συμφωνία, την συναίνεση, την πλειοψηφία και μετά ανοίγουμε το ταμείο του Δήμου ή δίνουμε αναθέσεις. Στα υφιστάμενα προβλήματα του Δήμου μας, στην υφιστάμενη οικονομική συγκυρία είναι προτεραιότητα η αντικατάσταση του δημοτικού φωτισμού με δανεισμό;
– Γιατί δεν αναζητήθηκαν άλλες λύσεις που συνδέουν την αξιοποίηση χρηματοδοτήσεων με παράλληλη εξοικονόμηση ενέργειας στα πλαίσια πιλοτικών προγραμμάτων που έχουν ενταχθεί κατά περιόδους πολλοί Δήμοι στην χώρα μας;
 Τώρα σας υπενθυμίζω τις διαχρονικές μου θέσεις σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις. Στόχος είναι να περιορίζονται τα όρια τους, να έχουμε ολοκληρωμένους πρόχειρους διαγωνισμούς και να μην έχουμε συνειδητά κατάτμηση προμηθειών, έργων και εργασιών.
– Πάντα οι αναθέσεις πρέπει να αιτιολογούνται και να παρουσιάζουν την σκοπιμότητά τους
– Να μην έχουν τα χαρακτηριστικά παραταξιακών αναθέσεων, κάποιοι να θεωρούν το Δήμο λάφυρο μιας δημοτικής παράταξης, να δημιουργούν πολιτικές εξαρτήσεις και φυσικά κατασπατάληση του δημοτικού χρήματος.
– Να έχουν πάντα προτεραιότητα οι επαγγελματίες του τόπου μας και όχι να αναζητούνται «αρπαχτές» από άγνωστες εταιρείες άλλων περιοχών.
– Να υπάρχει εναλλαγή ανάθεσης, προμηθειών, έργων και εργασιών, κυκλική εναλλαγή φυσικά σε αυτούς που μπορούν, ξέρουν και επιθυμούν να έχουν συμμετοχή.
– Να αναζητούμε κλειστές προσφορές από επαγγελματίες, οι οποίες θα ανοίγονται στα συλλογικά όργανα του Δήμου μας για να εξασφαλίσουμε διαφάνεια, έλεγχο και καλή εκτέλεση.
– Τέλος πριν τις αναθέσεις σοβαρή συζήτηση για τις προτεραιότητες με απαραίτητη καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης των αναγκών.
Αυτός ο τρόπος των αναθέσεων είναι νόμιμος, ηθικός, αποτελεσματικός, προάγει το δημοτικό έργο, υπηρετεί τους δημότες μας και τις ανάγκες τους.
Τάσος Γ. Λάμπρου
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας
Επικεφαλής ΠΡΟ.ΣΥ.ΕΡ