Εδώ κάποιοι θυμούνται ακόμα τον Βορίδη με το τσεκούρι», λέει η Τ. Στεφανίδου | ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ 106,9 FM

Όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, πέρα από την κατάργηση της απλής αναλογικής, προβλέπεται η κατάργηση του ποσοστού άνω του 50% που απαιτείται για την εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών από τον πρώτο γύρο, η εκλογή από την πρώτη Κυριακή με ποσοστό 43%, η θέσπιση πλαφόν 3% για την είσοδο στα δημοτικά συμβούλια και την κατάργηση της τέταρτης κάλπης για τους διαμερισματικούς και κοινοτικούς συμβούλους. Σημείωσε ότι ο νικητής συνδυασμός θα καταλαμβάνει τα 3/5 των εδρών, ενώ σε περίπτωση που αυτός συγκεντρώνει ποσοστό άνω του 60%, θα εφαρμόζεται η απλή αναλογική.

Η συντηρητικη παραταξη ΠΟΤΕ δεν ηταν υπερ της απλης αναλογικης. ΠΑΝΤΑ ηταν υπερ της αρπαγης της εξουσιας απο μια μειοψηφια και της επιβολης της πανω στην πλειοψηφια της κοινωνιας.

Για την συντηρητικη παραταξη η δημοκρατια ειναι αναγκαιο κακο.Γιατι δεν πιστευει πως ο λαος μπορει και πρεπει να εχει δικαιωμα γνωμης Θεωρει τον λαο χαζο ανωριμο ενα κοπαδι που αγεται και φερεται απο χιμαιρες ενω οι ανωτεροι ανθρωποι (συνηθως πλουσιοι)μπορουν και πρεπει να κρατανε το χαληναρι για το καλο του (τους).

Εξ αλλου ειναι παλια η διαφωνια αν η ψηφος ειναι προνομιο η δικαιωμα. Οι αρχουσες ταξεις παντα θεωρουσαν την ψηφο προνομιο των λιγων.Και ο αγωνας εναντια τους εφερε σταδιακα  ολο και περισσοτερο την ψηφο να ειναι καθολικο δικαιωμα. Μην ξεχναμε πως οι γυναικες (το μισο του πληθυσμου) μπορεσαν να ψηφισουν σε γενικες εκλογες στην χωρα μας μολις το 1956 (δες στο τελος της αναρτησης).

Αν και εχουμε πολυ δρομο ακομα να ειναι δικαιωμα καθε ανθρωπου που ζει και εργαζεται μεσα σε ενα κοινωνικο συνολο να μπορει να ψηφισει σε καθε εκλογικη διαδικασια να πει την γνωμη του δηλαδη για τα προβληματα που τον /την απασχολουν και τις πιθανες λυσεις.

Τι ειναι ομως απλη αναλογικη; Ας πουμε σε μια παρεα δεκα ανθρωπων θελουμε να αποφασισουμε τι θα φαμε. Οι τεσσερες θελουν σουβλακι οι τρεις πιτσα δυο ψαρι  ενας γεμιστα. Τι κανουμε; Στην απλη αναλογικη προσπαθουμε να βρουμε μια συμβιβαστικη λυση με αμοιβαιες υποχωρησεις. Στο εκλογικο συστημα του Βορριδη οι τεσσερες υποχρεωνουν τους εξη να φανε σουβλακι.Θελουν δεν θελουν ακομα και αν εχουν καποιο προβλημα υγειας που τους το απαγορευει. Γιατι; Για να μην χανουμε χρονο με συζητησεις γιατι ειναι φθηνο και χορταστικο για να ειμαστε αποτελεσματικοι γιατι ετσι γουσταρουν τελικα.

Παμε λοιπον στο σουβλατζιδικο οι τεσσερες απολαμβανουν το γευμα τους και οι αλλοι εξη μπουκωνωνται με το ζορι κατι που δεν τους αρεσει  γιατι ετσι ειναι δημοκρατικο να γινεται .Και τελικα το κρεας ηταν χαλασμενο και πανε ολοι νοσοκομειο.

Ενταξη θα μου πειτε πως να βρεθει λυση αναμεσα στο ψαρι τα γεμιστα και το σουβλακι.Πως να φαμε κατι που ολοι θα ειναι ευχαριστημενοι γιατι υπαρχει φοβος τελικα με την πολυ δημοκρατια κανενας να μην φαει κατι που να του αρεσει. Και ομως υπαρχουν λυσεις. Και η αποδειξη ειναι πως οταν θελουν τα κομματα βρισκουν κοινο φαι σε βαρος μας.Ξεχνατε τις κυβερνησεις τερατα ΝΔΠΑΣΟΚΔΗΜΑΡΛΑΟΣ; Η την κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑΑΝΕΛ; Η στην Περιφερεια την παραταξη πολιτικο εκτρωμα Τατουλη; Η στην Γερμανια ολα τα κομματα μαζι;(εκτος αριστερας) . Η στην Ιταλια που οι κυβερνησεις συνεργασιας ειναι ιστορικο κεκτημενο ;Μπορουμε λοιπον αν θελουμε (θελουνε)να κατσουμε σε ενα τραπεζι και να βρουμε κοινες λυσεις με πολιτικους συμβιβασμους. Αν θελουμε. Μπορουνε να το κανουν και το κανουν οταν τους συμφερει.Και φυσικα πρεπει να υπαρχει χωρος στο τραπεζι συζητησης και γι αυτους που δεν θελουν να κανουν συμβιβασμους που βγαινουν απο το σημερινο γενικο πλαισιο συμφωνιας. Σημερα μπορει να ειναι το 1% αυριο να ειναι κυβερνηση. Εχει ο καιρος γυρισματα. Και να σας πω κατα την γνωμη μου παντα οι μειοψηφιες λενε τα πραγματα πιο κοντα στην αληθεια και φερνουν το νεο στην ζωη. Παντα απο καποιες ριζοσπαστικες καινοτομες περιεργες  μειοψηφιες ξεκινα η αλλαγη της ζωης μας προς το καλυτερο. Παντα χρειαζεται ενας Γαλιλαιος. Ομως η εξουσια δεν θελει αλλαγη της ζωης προς το καλυτερο. Θελει ακινησια ελεγχο και θανατο μπας και χασει τα προνομια της.

Εξ αλλου σημερα στον Δημο μας ποιες ουσιαστικες διαφορες εχουν ολες οι παραταξεις στο θεμα των απορριμματων; Της αναπτυξης; Στο προσφυγικο; Στα μνημονια και οτι τα ακολουθει; Καμμια. Και με τους νομους της ΝΔ εχουν μεταφερθει ολες οι εξουσιες απο το Δημοτικο Συμβουλιο στην Οικονομικη επιτροπη εχοντας καταργησει τελικα την απλη αναλογικη στη πραξη. Γιατι λοιπον ο Βορριδης και η κυβερνηση του θελουν καταργηση της απλης αναλογικης να μην υπαρχουν ο Τοκας και ο Λαμπρου στο Δημοτικο Συμβουλιο;Γιατι κανουν δυσκολοτερη την εκλογη εκπροσωπων μικροτερων πολιτικων χωρων στα κεντρα εξουσιας;

Γιατι παμε σε μια μεταδημοκρατια. Οχι μονο στην Ελλαδα . Παντου. Ενα 20% των βολεμενων ψηφοφορων θα αρπαζουν την εξουσια και με τις παντοδυναμες μοναδες καταστολης

και ενα νομικο δικαστικο πλαισιο ελεγχομενο πολιτικα απο αυτους (και καποιες φορες διευθαρμενο) θα επιβαλουν τα συμφεροντα τους βγαζοντας κυριολεκτικα στην παρανομια το 80%.

Υπερβολη; Μα οταν παει να ψηφισει το 50% των εγγεγραμενων και βγαινει Δημαρχος με το 43% (επι των ψηφισαντων) απο τον πρωτο γυρο αυτο σημαινει πως Δημαρχο θα βγαζει το 20% των εγγεγραμενων ψηφοφορων.

Και οχι μονο αυτο αλλα με τα διαφορα ορια στις μικροτερες παραταξεις αυτο το 20% θα ειναι παντοδυναμο μεσα στο Δημοτικο Συμβουλιο . Οποια αλλη παραταξη καταφερει να βγαλει εναν συμβουλο , θα εχει διακοσμητικο χαρακτηρα . Ολοι σουβλακι λοιπον. Θελουμε δεν θελουμε. Νεου Τυπου Δημοκρατια. Ομως ολα αυτα κατι αλλο μου θυμιζουν. Μηπως στα αληθεια ζουμε το τελος της μεταπολιτευσης;

Η μηπως τελικα με ολες αυτες τις ενεργειες η ΝΔ στρωνει επιτηδες το χαλι της διαδοχης στον αλλο μνημονιακο χωρο του Τσιπρα να σηκωσει λιγο και εκεινος το βαρος της εκρηξης που ερχεται; Γιατι η ΝΔ εχει αρχισει και το πηγαινει πολυ μακρυα το παιχνιδι του αυταρχισμου.Ο Τσιπρας θα μας διαλυσει πιο μαλακα. Πιο ευγενικα.Το ξερουμε μια ζωη αυτο το εργο «καλος» και «κακος» συστημικος πολιτικος χωρος . Απο την διπολο εναλλαγης καλου ΠΑΣΟΚ κακης ΝΔ που κυριαρχησε για τοσα χρονια μεχρι που τελικα εγινε στα δυσκολα χρονια  για το συστημα ενα μεγαλο μνημονιακο κομμα αυτο που παντα ηταν στην πραγματικοτητα .

Και να κλεισω.Με η χωρις απλη αναλογικη παντα μεσα στη στρουγκα της συστημικης καπιταλιστικης αποτελεσματικοτας του Βορριδη βρισκομαστε μια ζωη.Κοιταξετε γυρω σας και καντε τη σουμα. Που βρισκομαστε; Που βρισκονται ολοι οι ανθρωποι στον πλανητη; Που βρισκεται ο πλανητης μας. Κανουν καλο τα σουβλακια του Βορριδη η μηπως τα κρεατα ειναι χαλασμενα;

Δειτε τον πινακα του ΑΕΠ στην ΕΕ απο τον δεικτη 6034 (το 1973) στον δεικτη  1554 (το 2019). Αυτο εφεραν πενηντα χρονια νεοφιλελευθερισμου στην Ευρωπη . Δειτε τον κυματισμο-φουσκα, πανω κατω, πως τελικα υπαρχει μια σταδιακη μειωση του ΑΕΠ, των αξιων, μεσα στον χρονο. Αυτη η μειωση ειναι η μεταφορα πλουτου απο την κοινωνια σε ολο και πιο λιγα χερια και μαλιστα σε φορολογικους παραδεισους, σε μετοχες, σε αερα . Λειπει η βουτια του 2020 που θα ειναι ιστορικων διαστασεων αλλα και χωρις αυτην ο κατηφορος ηταν και ειναι ιστορικα δεδομενος.

 

Μειωση του ΑΕΠ σε πεντε χρονια 2008-2013 στην ΕΕ πρωταθλητρια η Ελλαδα των ΠΑΣΟΚΝΔ.

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "Change in real GDP at EU members, 2013 2008* -23.1% -11.5 -11.1 -11 -7.6 -7.1 -6.8 6.4 5.2 4.9 -4.3 3.5 -3.4 -2.9 2.4 2.1 1.6 Greece Croatia Cyprus Slovenia Italy Portugal Spain Latvia Hungary Ireland Finland Netherlands Denmark Romania Czech Republic Bulgaria Lithuania United Kingdom France Luxembourg Belgium Estonia Austria Germany Malta Slovakia Sweden Poland 0.8 0.9 1.2 1.6 1.9 Quartz qz.com 5 6.3 13.9 euros, estimate for 2013 Data: Eurostat"

Απλη Αναλογικη

Μ. Βορίδης: «Κατάργηση απλής αναλογικής στην τοπική αυτοδιοίκηση»

Την κατάργηση της απλής αναλογικής και τις προωθούμενες αλλαγές στον εκλογικό νόμο, προκειμένου να εξαλειφθούν τα ζητήματα κυβερνησιμότητας και να διασφαλίζεται στον νικητή η ικανότητα διοικήσης, ανέπτυξε ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης στους δημάρχους της Αττικής, στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που συγκάλεσε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης. Κατά την τηλεδιάσκεψη, ο κ. Βορίδης επισκόπησε επίσης και σειρά σκοπούμενων μεταρρυθμίσεων για την βελτίωση της λειτουργικότητας του Α΄ και Β΄ βαθμού Αυτοδιοίκησης.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, πέρα από την κατάργηση της απλής αναλογικής, προβλέπεται η κατάργηση του ποσοστού άνω του 50% που απαιτείται για την εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών από τον πρώτο γύρο, η εκλογή από την πρώτη Κυριακή με ποσοστό 43%, η θέσπιση πλαφόν 3% για την είσοδο στα δημοτικά συμβούλια και την κατάργηση της τέταρτης κάλπης για τους διαμερισματικούς και κοινοτικούς συμβούλους. Σημείωσε ότι ο νικητής συνδυασμός θα καταλαμβάνει τα 3/5 των εδρών, ενώ σε περίπτωση που αυτός συγκεντρώνει ποσοστό άνω του 60%, θα εφαρμόζεται η απλή αναλογική.

Ο κ. Βορίδης ανακοίνωσε ότι το σύνολο των αλλαγών στον εκλογικό νόμο που «συνιστούν και υλοποίηση της προεκλογικής δέσμευσης της Νέας Δημοκρατίας», θα το παρουσιάσει στη συνεδρίαση του προσεχούς υπουργικού συμβουλίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει διάλογος με τα θεσμικά όργανα την Αυτοδιοίκησης – την ΕΝΠΕ και τη ΚΕΔΕ.

Κατά την τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΠΕΔ Αττικής Γ. Μαρκόπουλος, αντιπεριφερειάρχες, ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής, Γ. Σελίμης και εντεταλμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, συζητήθηκαν επίσης τα ζητήματα της κινητικότητας, της πολεπίπεδης διακυβέρνησης, θεσμικά και αναπτυξιακά θέματα, ενώ ο υπουργός απάντησε στις ερωτήσεις των δημάρχων και κατέγραψε τις επισημάνσεις τους.

Ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, ανοίγοντας τη συνεδρίαση και αφού καλωσόρισε τον κ. Βορίδη και τους συμμετέχοντες, επισήμανε ότι η καθολική συμμετοχή των δημάρχων επιβεβαιώνει το καλό κλίμα συνεργασίας μεταξύ της τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κεντρικής διοίκησης, αλλά και την ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων. «Τώρα είναι η κατάλληλη συγκυρία και έχουμε την ιστορική ευθύνη και ευκαιρία να συνεργαστούμε γόνιμα προς την κοινή κατεύθυνση, που είναι η αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών, μέσα από την προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων», ανέφερε ο ίδιος. Ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους, συμμάχους του στο έργο που έχει αναλάβει ως ΥΠΕΣ και υπογράμμισε ότι θα συνεργαστούν στενά για να εισέλθει η τοπική αυτοδιοίκηση σε μια νέα φάση.

Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα στο εργατικό δυναμικό που προκαλεί η κινητικότητα, ο υπουργός επισήμαινε ότι θα προωθηθούν μεταρρυθμίσεις και «ίσως αναπτυχθεί ένας ειδικός μηχανισμός αξιολόγησης για να επιλυθεί το πρόβλημα που υπάρχει με τους φορείς προέλευσης των υπαλλήλων».

Για το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», έκανε λόγο για θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ληφθούν υπόψη και παράγοντες που αφορούν στην παρούσα οικονομική και κοινωνική κατάσταση.

Ο υπουργός Εσωτερικών έκανε ειδική αναφορά στην προετοιμασία για τις θεσμικές αλλαγές που θα επιτρέψουν την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση. Αναφέρθηκε επίσης στην αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και στην υλοποίηση συστήματος εσωτερικού ελέγχου, στον τρόπο λειτουργείας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Τόνισε επίσης πως θα διευθετήσει ζητήματα που αφορούν στην καταστατική θέση των αιρετών, ενώ θα υπάρξουν και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα μέσα στα οποία θα επιλύονται τα ζήτημα που απασχολούν την αυτοδιοίκηση.

ΥΓ ΓΥΝΑΙΚΕΣ και ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ελλάδα

Η Ελλάδα είχε καθολική ψηφοφορία από την ανεξαρτησία της το 1832, αλλά απέκλειε τις γυναίκες. Η πρώτη πρόταση να δοθεί στις γυναίκες δικαίωμα ψήφου έγινε στις 19 Μαΐου 1922, από βουλευτή υποστηριζόμενο από τον τότε πρωθυπουργό Δημήτριο Γούναρη, κατά τη διάρκεια συνταγματικής συνέλευσης.[59] Η πρόταση συγκέντρωσε οριακή πλειοψηφία των παρόντων όταν προτάθηκε για πρώτη φορά, αλλά απέτυχε να πάρει την ευρεία υποστήριξη του 80% που απαιτούταν για να προστεθεί στο σύνταγμα. Το 1925 ξεκίνησαν οι διαβουλεύσεις και εγκρίθηκε ένας νόμος που επιτρέπει στις γυναίκες να ψηφίζουν στις τοπικές εκλογές, εφόσον ήταν 30 ετών και είχαν παρακολουθήσει τουλάχιστον την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο νόμος παρέμεινε ανεφάρμοστος, μέχρις ότου τα φεμινιστικά κινήματα εντός της κρατικής λειτουργίας άσκησαν πίεση στην κυβέρνηση για την επιβολή του το Δεκέμβριο του 1927 και τον Μάρτιο του 1929. Οι γυναίκες είχαν δικαίωμα ψήφου σε τοπικό επίπεδο για πρώτη φορά στις τοπικές εκλογές της Θεσσαλονίκης, στις 14 Δεκεμβρίου 1930, όπου 240 γυναίκες άσκησαν το δικαίωμά τους να το κάνουν. Η προσέλευση των γυναικών παρέμεινε χαμηλή, σε μόλις 15.000 στις εθνικές τοπικές εκλογές του 1934, παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες ήταν οριακή πλειοψηφία του πληθυσμού των 6,8 εκατομμυρίων. Οι γυναίκες δεν μπόρεσαν να εκλεγούν, παρά την πρόταση του υπουργού Εσωτερικών Ιωάννη Ράλλη, η οποία αμφισβητήθηκε στα δικαστήρια. Τα δικαστήρια αποφάσισαν ότι ο νόμος έδινε στις γυναίκες μόνο «περιορισμένο franchise» και κατάργησε οποιονδήποτε κατάλογο όπου οι γυναίκες απαριθμούνται ως υποψήφιοι για τα τοπικά συμβούλια. Ο μισογυνισμός ήταν αχαλίνωτος σε εκείνη την εποχή. Ο Εμμανουήλ Ροΐδης αναφέρεται πως είπε ότι: «δύο επαγγέλματα είναι κατάλληλα για γυναίκες: νοικοκυρά και πόρνη».[60]

Σε εθνικό επίπεδο, γυναίκες άνω των 18 ετών ψήφισαν για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1944 για το Εθνικό Συμβούλιο, ένα νομοθετικό σώμα που δημιουργήθηκε από το κίνημα αντίστασης του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου. Τελικά, οι γυναίκες κέρδισαν το νόμιμο δικαίωμα ψήφου και την εκλογή τους στις 28 Μαΐου 1952. Η Ελένη Σκούρα, και πάλι από τη Θεσσαλονίκη, έγινε η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στο Ελληνικό Κοινοβούλιο το 1953, με το Συντηρητικό Ελληνικό Συναγερμό, όταν κέρδισε μία επιλεκτική εκλογή εναντίον μίας άλλης γυναίκας αντιπάλου.[61] Οι γυναίκες ήταν τελικά σε θέση να συμμετάσχουν στις εκλογές του 1956, ενώ δύο ακόμη γυναίκες έγιναν βουλευτές του Κοινοβουλίου. Η Λίνα Τσαλδάρη, σύζυγος του πρώην πρωθυπουργού Παναγή Τσαλδάρη, έλαβε τις περισσότερες ψήφους οποιουδήποτε υποψήφιου στη χώρα και έγινε η πρώτη γυναίκα υπουργός στην Ελλάδα, υπό τη συντηρητική κυβέρνηση της Εθνικής Ριζοσπαστικής Ένωσης του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Καμία γυναίκα δεν έχει εκλεγεί πρωθυπουργός της Ελλάδας, αλλά η Βασιλική Θάνου-Χριστοφίλου υπηρέτησε ως η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της χώρας, επικεφαλής μιας υπηρεσιακής κυβέρνησης, μεταξύ 27 Αυγούστου και 21 Σεπτεμβρίου 2015. Η πρώτη γυναίκα που ήταν επικεφαλής ενός μεγάλου πολιτικού κόμματος ήταν η Αλέκα Παπαρήγα, η οποία υπηρέτησε ως Γενικός Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ελλάδας από το 1991 έως το 2013.