Παράταση των πρόσθετων περιοριστικών μέτρων στον Δήμο Ερμιονίδας

 

Κρανίδι 15/01/2021

Επιστολή Δημάρχου

Προς :Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και

Διαχείρισης Κρίσεων κ. Ν. Χαρδαλιά 

ΘΕΜΑ : Παράταση των πρόσθετων περιοριστικών μέτρων στον Δήμο Ερμιονίδας

Κύριε Υφυπουργέ,

Ο Δήμος Ερμιονίδας, με μηδενικά κρούσματα Covid-19 εδώ και ένα μήνα, τέθηκε αδίκως σε κατάσταση αυστηρού lockdown από τις 14 έως τις 18 Ιανουαρίου 2021,μαζί με τους υπόλοιπους Δήμους της Π.Ε. Αργολίδας, χωρίς να έχουμε σαν Δημοτική Αρχή την παραμικρή πληροφόρηση για το θέμα, χωρίς να έχουμε έγκυρη πληροφόρηση με συγκεκριμένα στοιχεία που να δικαιολογούν αυτή την απόφαση.

Αντιδρώντας έντονα σε αυτή την απόφαση, σας απέστειλα άμεσα την υπ. αριθμ. πρωτ. 199/13-1-2021 επιστολή διαμαρτυρίας, όπου σας επισήμανα την αδικία καθώς και τα σοβαρότατα προβλήματα που δημιουργεί στην ήδη εξαντλημένη από τις πολύμηνες καραντίνες, τοπική οικονομία και κοινωνία και σας καλούσα να την επανεξετάσετε.

Εσείς δεν μου δώσατε καμία απάντηση, αποφύγατε να έρθετε σε επαφή μαζί μου και αντί να θεραπεύσετε το πρόβλημα, αντί να διορθώσετε την λανθασμένη απόφαση,  αποφασίσατε χωρίς καμία λογική εξήγηση και ενημέρωση να παρατείνετε εκ νέου το αυστηρό lockdown για το Δήμο Ερμιονίδας μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2021.

Αυτή η απόφαση είναι κατάφωρα άδικη για τον Δήμο μας, διότι εδώ και ένα μήνα περίπου, στην περιοχή μας δεν υπάρχει κανένα θετικό κρούσμα Covid-19, σύμφωνα με την δική σας εμπιστευτική ενημέρωση που λαμβάνουμε κάθε Δευτέρα.

Επίσης ο Δήμος Ερμιονίδας είναι απομονωμένος από τις Κοινότητες της Αργοναυπλίας όπου εμφανίζονται σήμερα τα 57 ενεργά κρούσματα Covid-19, αφού απέχει 75 χιλιόμετρα από το Ναύπλιο και 85 χιλιόμετρα από το Άργος.

Μάλιστα ο Δήμος Ερμιονίδας ούτε καν γειτνιάζει με τους Δήμους Ναυπλιέων και Άργους, αφού παρεμβάλλεται ανάμεσά τους ο Δήμος Επιδαύρου.

Και γι’ αυτό το λόγο, τον περασμένο Απρίλιο όταν είχαν προκύψει κρούσματα σε δομή φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών στον Δήμο μας, το αυστηρό lockdown είχε επιβληθεί μόνο στα όρια της Ερμιονίδας και όχι σε ολόκληρη την Π.Ε. Αργολίδας.

Με ποια λογική και σκοπιμότητα λοιπόν σήμερα τίθεται σε κατάσταση αυστηρού lockdown, ο απομονωμένος από την υπόλοιπη Αργολίδα, Δήμος Ερμιονίδας των 13.500 κατοίκων με μηδενικά κρούσματα εδώ και ένα περίπου μήνα και δεν εξαιρείται από τους υπόλοιπους Δήμους της Π.Ε. Αργολίδας που έχουν τα ενεργά κρούσματα;

Γιατί για παράδειγμα, τίθεται σε αυστηρό lockdown μόνο ο Δήμος Σπάρτης όπου υπάρχουν ενεργά κρούσματα και εξαιρούνται οι υπόλοιποι Δήμοι της Π.Ε. Λακωνίας όπου δεν υπάρχουν κρούσματα και δεν συμβαίνει το ίδιο στην Π.Ε. Αργολίδας και στον Δήμο Ερμιονίδας;

Αυτός ο απόλυτος παραλογισμός και η αδικία έχουν ξεσηκώσει τους κατοίκους της Ερμιονίδας, οι οποίοι είναι έτοιμοι να αντιδράσουν δυναμικά όπως μας πληροφορούν.

Κύριε Υφυπουργέ,

Σας καλώ να αντιληφθείτε την σοβαρότητα της κατάστασης, η οποία πλέον ξεφεύγει από τα όρια της λογικής και δεδομένου ότι τα ενεργά κρούσματα της Π.Ε. Αργολίδας δεν βρίσκονται στον Δήμο Ερμιονίδας, σας ζητώ να ανακαλέσετε άμεσα την αδικαιολόγητη, παράλογη και κατάφωρα άδικη απόφασή σας, κατά το μέρος που αφορά τον Δήμο Ερμιονίδας.

Ο Δήμαρχος

Ιωάννης Γεωργόπουλος

Και η απαντηση (εμμεσα)

Ο κύριος Χαρδαλιάς ανέφερε:
«Για να μην ακούγονται ανακρίβειες σε σχέση με κάποιες περιοχές, τα δεδομένα που οδήγησαν στη λήψη πρόσθετων περιοριστικών μέτρων στην Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας ήταν τα εξής: στις 13 Ιανουαρίου η περιοχή είχε 65 ενεργά κρούσματα από την ιχνηλάτηση των οποίων εντοπίστηκαν 156 στενές επαφές. Επιπρόσθετα, πέρα από 14 κρούσματα στο Ναύπλιο και 10 στο Άργος, τα υπόλοιπα ήταν διάσπαρτα στην περιφερειακή ενότητα, γεγονός που καθιστούσε απαραίτητη τη λήψη μέτρων για όλη την περιοχή προκειμένου να αποφευχθεί μια περαιτέρω εξάπλωση του ιού.

Και επειδή διαβάζω αιτιάσεις κάποιων αυτοδιοικητικών που προσπαθούν να εξηγήσουν τις αποφάσεις μας σε σχέση αποκλειστικά και μόνο με τον αριθμό των κρουσμάτων, να υπενθυμίσουμε ότι για να αξιολογηθεί η επιδημιολογική εικόνα μιας περιοχής, δεν εξετάζουμε μόνο τον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, όπως το αν τα κρούσματα ανήκουν σε συγκεκριμένο πυρήνα (cluster) ή είναι διάσπαρτα σε όλη την κοινότητα, πόσες high risk επαφές δείχνει η ιχνηλάτησή τους, αλλά και αν υπήρχε μετακίνηση των κρουσμάτων και των επαφών τους από δήμο σε δήμο.

Παραδείγματος χάριν, στο Δήμο Λιβαδέων μπορεί τα κρούσματα να ήταν 22 αλλά το 64% αυτών και των στενών τους επαφών είχαν τουλάχιστον μία μετακίνηση προς άλλες περιοχές της Βοιωτίας, ενώ το 53% των κρουσμάτων και των στενών επαφών τους στην περιοχή της Θήβας σχετίζονται με επισκέψεις και μετακινήσεις προς τη Λιβαδειά. Άρα η εντός Περιφερειακών ενοτήτων κινητικότητα και η αμοιβαιότητα μετακινήσεων μεταξύ αστικών κέντρων είναι ένα ακόμα κριτήριο για αξιολόγηση.

Στην Πολιτική Προστασία δεν βιαζόμαστε να κλείσουμε περιοχές, αντίθετα έχουμε άμεσα αντανακλαστικά για να προστατεύουμε ανθρώπινες ζωές. Για αυτό και οι αποφάσεις λαμβάνονται και ως προληπτικό μέτρο, ώστε κάθε εστία που εντοπίζεται να ελέγχεται και να στεγανοποιείται άμεσα και αποτελεσματικά, ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω διασπορά, χωρίς χαραμάδες εξάπλωσης, χωρίς περιθώρια δημιουργίας επιδημιολογικών πολλαπλασιαστών.

Και για αυτό και η Πολιτική Προστασία διατηρεί πάντα τη δυνατότητα εάν δει σε τοπικό επίπεδο κάποια ανησυχητική έξαρση της πανδημίας ή οποιαδήποτε ένδειξη αυτής, να επιβάλει γρήγορα τοπικά περιοριστικά μέτρα».