Πρωτα ο λογος στον Δημο

Ελεγε ο τοτε βουλευτης Μανιατης το 2016 

Θυμίζουμε ότι με βάση τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ στα χωριά της Αργολίδας για τα έτη 2010-2013 οφείλονται τα παρακάτω ποσά:

ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ – ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΧΩΡΙΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

ΔΗΜΟΣ

ΠΛΗΘΟΣ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ

ΣΥΝΟΛΟ (€)

ΑΧΛΑΔΟΚΑΜΠΟΥ

ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ

420

405.822,01

ΔΙΔΥΜΩΝ

ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

1110

201.990,65

ΑΡΑΧΝΑΙΟΥ

ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ

397

184.932,18

ΘΕΡΜΗΣΙΑΣ

ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

1158

137.964,62

ΗΛΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

535

49.842,44

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ

112

18.391,51

3.732

998.943,40

Δηλαδη περιπου 400 χιλιαδες ευρω μεχρι το 2013 σε χωρια της Ερμιονιδας και προσθεστε με οσα γραφει ο Δημαρχος στην ανακοινωση και το ετος 2014. Δοθηκαν αυτα τα λεφτα ; Ο Δημαρχος λεει ναι. Που πηγαν; Τι τα καναμε;

Αληθεια οι Αδερες που στελνουν το ρευμα τους; Περναει απο Ερμιονιδα ;

Διαβαστε κι ΑΥΤΟ

Δειτε κι ΑΥΤΟ απο το 2015

Το εχουμε υπ οψιν μας; Ειναι αυτες του Καρακασιου; Ειναι αλλες;Προφανώς γιατί η επένδυση αυτή συζητιέται το 2015 ενώ οι ανεμογεννήτριες Ηλιοκαστρου είναι πιο πριν (2010-2013)

1.Κατ αρχην θετικη η διεκδικηση του Δημου. Επιτελους.

2.Οι περιοχες της Ερμιονιδας και Τροιζινιας δεν «φιλοξενουν» αιολικα παρκα. Ειναι περιοχες οπου εχουν εγκατασταθει μεγαλες βιομηχανικες εγκαταστασεις παραγωγης Αιολικης ενεργειας απο πολυεθνικες εταιρειες. Με επιδοτησεις καθε ειδους απο το κρατος αλλα και ενα γεναιο χαρατσι απο τους καταναλωτες δηλαδη εμας.

Το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ)* είναι ένας φόρος (χαράτσι) που μπαίνει στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, επιβαρύνει τους οικιακούς καταναλωτές και τον καρπώνονται οι Βιομήχανοι παραγωγοί ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Το ΕΤΜΕΑΡ αντικατέστησε τα τέλη υπέρ ΑΠΕ, προφανώς για να μη φαίνεται καθαρά που πηγαίνει, και δεκαπλασιάστηκε! Τα τέλη υπέρ ΑΠΕ ήταν 3% επί της συνολικής κατανάλωσης ρεύματος ενώ ο ΕΤΜΕΑΡ είναι 27%! Είναι δηλαδή ένα πολύ μεγάλο χαράτσι που το πληρώνεις πάλι ο λαός (μικρομεσαίοι καταναλωτές) ενώ το Κεφάλαιο (Βιομηχανικοί καταναλωτές) έχει εξαιρεθεί. Στα 3,5 € που πληρώνουμε για κατανάλωση ρεύματος το 1 € πάει στον ΕΤΜΕΑΡ κι από κει στις τσέπες των βιομηχάνων.

Απο την παραγωγη αυτη δεν ωφελειται η Δημοσια επιχειρηση Ηλεκτρισμου η οι Δημοι οσοι δεν εχουν δικες τους ανεμογεννητριες οπως ο δικος μας.

3, Τελος 1% απο τι; Ποια ειναι τα στοιχεια του ρευματος που παραγουν στην πραγματικοτητα οι εταιρειες αυτες και ποσο το πουλανε στην ΔΕΗ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, επιβεβαίωσης των παραπάνω, είναι η Κρήτη. Επειδή η Κρήτη δεν είναι διασυνδεμένη, ακόμα, με το υπόλοιπο δίκτυο (ΜΔΝ) επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Συγκεκριμένα στην Κρήτη είχαμε 820 MW εγκατεστημένη ισχύ από ορυκτά καύσιμα και τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν πάνω από 300 MW ΑΠΕ (κυρίως ανεμογεννήτριες και Φωτοβολταϊκά). Δηλαδή μπήκε επιπλέον ισχύς από ΑΠΕ περίπου στο 25% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος. Και ενώ λογικά θα έπρεπε να εξοικονομήσουμε τα αντίστοιχα καύσιμα, αντιθέτως αυτά αυξήθηκαν. Άρα είχαμε και την αντίστοιχη αύξηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα!

Η ΔΕΗ απόδιδει το 1,7 % της αξίας της παραγόμενης ενέργειας από ανεμογεννήτριες.

«Σύμφωνα με το άρθρο 25 του Νόμου 3468/2006 όπως αυτό έχει τροποποιηθεί από το άρθρο 7 του Νόμου 3851/2010, ο παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ επιβαρύνεται με ειδικό τέλος 3 % επί της προ ΦΠΑ τιμής πώλησης της παραγομένης ηλεκτρικής ενέργειας στο Διαχειριστή του Συστήματος. Εξ αυτού του ειδικού αυτού τέλους το 1,7 % αποδίδεται στους ΟΤΑ πρώτου βαθμού μέσα στα διοικητικά όρια των οποίων είναι εγκατεστημένοι οι σταθμοί ΑΠΕ και διέρχονται οι Γραμμές σύνδεσης με το Δίκτυο ή το Σύστημα. Το ποσό αυτό διατίθεται “υποχρεωτικά και αποκλειστικά” σε ποσοστό 80% για “την εκτέλεση περιβαλλοντικών δράσεων, έργων τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης” στις περιοχές εντός των ορίων του Δημοτικού ή Κοινοτικού Διαμερίσματος όπου είναι εγκατεστημένοι οι σταθμοί παραγωγής ή διέρχονται οι γραμμές σύνδεσης και σε ποσοστό 20 % στην υπόλοιπη περιφέρεια του οικείου ΟΤΑ πρώτου βαθμού».

Τελος 1%

Επισημάνθηκε –μεταξύ άλλων- ότι στα πλαίσια της προώθησης των ΑΠΕ, το ΥΠΕΝ έχει ήδη εκδώσει τις απαιτούμενες αποφάσεις που αφορούν στον επιμερισμό του τέλους 1% που καταβάλλουν οι παραγωγοί ΑΠΕ υπέρ των οικιακών καταναλωτών. Οι αρμόδιες Επιτροπές Επιμερισμού και Ενστάσεων για την απόδοση του εν λόγω τέλους για τα έτη 2015-2019 (εκτιμώμενου ύψους 25 εκατ. ευρώ) έχουν συσταθεί και συγκροτηθεί και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Ομοίως πρόκειται να επιλυθούν στον αμέσως επόμενο διάστημα οι εκκρεμείς ενστάσεις που αφορούν στην απόδοση του τέλους ετών 2010-2014. 

Αναφέρθηκε τέλος ότι επίκειται η έκδοση νομοθετικής διάταξης  που αποσαφηνίζει τον τρόπο και την διαδικασία επιμερισμού και κατανομής  τέλους  1,7 % που διατίθεται από τους παραγωγούς ΑΠΕ, υπέρ των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης  πρώτου βαθμού εντός των διοικητικών ορίων των οποίων εγκαθίστανται σταθμοί ΑΠΕ.  Σκοπός είναι η διάθεση των πόρων αυτών από τους ΟΤΑ για την υλοποίηση δράσεων προστασίας, αναβάθμισης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος  στην ευρύτερη περιοχή και όρια των δήμων που εγκαθίστανται τα έργα ΑΠΕ και τα συνοδά έργα αυτών.

Και τι θα κανουμε τα λεφτα; Θα φτιαξουμε το κοινοτικο γραφειο;

Οτι ποσο βγαινει πρεπει να μετατρεπεται σε ελαφρυνση των λογαριασμων. Και ακομα καλυτερα να σταματησουμε να καιμε στα Διδυμα για παραδειγμα πετρελαιο και ξυλα τα βραδυα. Να βρουμε αλλο τροπο παραγωγης ενεργειας που να μην μολυνει την ατμοσφαιρα μιας κλειστης κοιλαδας .

Ειπαμε δεν ειναι ολα λεφτα.

Τελος

Στην επιστροφή του ειδικού τέλους στους οικιακούς καταναλωτές σε περιοχές όπου λειτουργούν σταθμοί ΑΠΕ θα προχωρήσει η ΔΕΗ. Όπως προβλέπει σχετική απόφαση του ΥΠΕΚΑ και του Υπουργείου Εσωτερικών, το ανταποδοτικό τέλος θα πιστωθεί στους λογαριασμούς ρεύματος οικιακών καταναλωτών που κατοικούν στις εν λόγω περιοχές.

Με την επιστροφή αυτή ανταποδίδεται σε κάθε νοικοκυριό ένα ποσό που να συμβολίζει την ανταπόκριση της κοινωνίας και του εθνικού ηλεκτρικού συστήματος στην όποια επιβάρυνση έχει υποστεί. Σχεδόν διπλάσιο ποσό αποδίδεται επιπροσθέτως και στους δήμους όπου ανήκουν οι δημοτικές αυτές ενότητες.

Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ και του υπουργού Εσωτερικών

Ποσά σε ποσοστό 1% επί της προ Φ.Π.Α. τιμής πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.), παρακρατούνται από τη ΛΑΓΗΕ Α.Ε. και, για την περίπτωση των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών (ΜΔΝ), από τη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. ως Διαχειριστή ΜΔΝ και αποδίδονται στους κατόχους Άδειας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, με σκοπό να αποδοθούν στους οικιακούς καταναλωτές των δήμων, στους οποίους λειτουργούν οι σταθμοί Α.Π.Ε., μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Τυχόν αναδρομικές χρεοπιστώσεις των παραγωγών Α.Π.Ε., που ενδεχομένως θα προκύψουν, θα υπολογίζονται κατά το έτος που γίνεται η τιμολόγησή τους.

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Δικαιούχοι της πίστωσης είναι οι οικιακοί καταναλωτές, οι οποίοι έχουν ενεργή σύνδεση κατά την ημερομηνία εφαρμογής της διαδικασίας της παραγράφου 6 του άρθρου 4 εντός των διοικητικών ορίων της Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας του Δήμου όπου λειτουργούν οι σταθμοί Α.Π.Ε. και εντός όλου του Δήμου, στην περίπτωση που δεν αποτελείται από Δημοτικές ή Τοπικές Κοινότητες.

Οι οικιακοί καταναλωτές της ανωτέρω παραγράφου προσδιορίζονται βάσει των στοιχείων του αρμόδιου Διαχειριστή.

Παραδοχές και μεθοδολογία απόδοσης των πιστώσεων στους δικαιούχους

Η θέση των σταθμών Α.Π.Ε. προσδιορίζεται από τα στοιχεία που τηρεί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Ως διοικητικά όρια των Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων χρησιμοποιούνται τα όρια που δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ). Σε περίπτωση απουσίας δεδομένων χρησιμοποιούνται τα απογραφικά όρια των Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Ο επιμερισμός του ποσού της πίστωσης από κάθε σταθμό Α.Π.Ε. σε μία ή περισσότερες Δημοτικές ή Τοπικές Κοινότητες προκύπτει από την επεξεργασία των επιμέρους δεδομένων της ΡΑΕ και γεωχωρικών δεδομένων.

Όταν ο σταθμός είναι εγκατεστημένος εντός των διοικητικών ορίων περισσοτέρων της μίας Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας, τα ποσά της πίστωσης από το σταθμό επιμερίζονται σε αυτές ανάλογα με την ισχύ των μονάδων του σταθμού που είναι εγκατεστημένες στην περιοχή κάθε Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας.

Στην περίπτωση αιολικών σταθμών ως μονάδες του σταθμού θεωρούνται οι ανεμογεννήτριες αυτού. Στην περίπτωση υδροηλεκτρικού σταθμού με εγκατεστημένη ισχύ μικρότερη ή ίση των δεκαπέντε (15) MWe, ως μονάδες του σταθμού θεωρούνται η υδροληψία και ο σταθμός παραγωγής αυτού με την συνολική ισχύ του σταθμού να ισοκατανέμεται σε αυτές. Για σταθμούς ΑΠΕ, εκτός αιολικών και υδροηλεκτρικών σταθμών, ο επιμερισμός των ποσών πίστωσης ανά Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα υπολογίζεται βάσει του αντίστοιχου τμήματος του εμβαδού του γηπέδου εγκατάστασης.

Για κάθε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα για την οποία προκύπτει πίστωση από έναν ή περισσότερους σταθμούς ΑΠΕ, αθροίζονται ανά έτος τα επιμέρους ποσά.

Από την άθροιση των επί μέρους ποσών, σε ετήσια βάση, προκύπτει το Συνολικό Ποσό προς Πίστωση για κάθε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα (ΣΠΠ.ΔΤΚ).

Το ποσό αυτό επιμερίζεται σε δύο επιμέρους ποσά, στο Ποσό Άμεσης Πίστωσης (ΠΑΠ) και στο Ποσό Έμμεσης Πίστωσης (ΠΕΠ), σε ποσοστό 30% και 70%, αντίστοιχα, του συνολικού ποσού, έτσι ώστε για κάθε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα (ΔΤΚ), να ισχύει:

(ΣΠΠ.ΔΤΚ) = (ΠΑΠ. ΔΤΚ) + (ΠΕΠ.ΔΤΚ), όπου (ΠΑΠ.ΔΤΚ)=0,30^ΣΠΠ.ΔΤΚ) και (ΠΕΠ.ΔΤΚ)= 0,70^ΣΠΠ.ΔΤΚ)

Το ετήσιο Ποσό Άμεσης Πίστωσης της κάθε Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας (ΠΑΠ.ΔΤΚ) αποδίδεται ισόποσα σε όλους τους δικαιούχους, δηλαδή:

(ΠΑΠ.ΔΠ)=(ΠΑΠ. ΔΤΚ)/ν,

όπου ν το πλήθος των Δικαιούχων της Πίστωσης σε κάθε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα.

Το ετήσιο Ποσό Έμμεσης Πίστωσης της κάθε Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας (ΠΕΠ.ΔΤΚ) αποδίδεται στους δικαιούχους εντός των ορίων της, σύμφωνα με την ακόλουθη μεθοδολογία:

ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΕΤΡΑΜΗΝΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (σε KWh)

Συντελεστής Επιδότησης

Από

Έως

0

2000

100%

2001

3000

50%

3001

0%

Πίνακας:Συντελεστής Επιδότησης Κατανάλωσης Ενέργειας

 

(α) Για κάθε δικαιούχο της πίστωσης, και με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης ενέργειας που αναγράφονται σε κάθε τετραμηνιαίο εκκαθαριστικό λογαριασμό, υπολογίζεται η Τετραμηνιαία Επιδοτούμενη Κατανάλωση Ενέργειας κάθε Δικαιούχου της Πίστωσης, ως το άθροισμα των γινομένων της ποσότητας της καταναλισκόμενης ενέργειας, εντός κάθε ενός από τα διαστήματα κατανάλωσης του πίνακα, επί τον αντίστοιχο συντελεστή επιδότησης.

(β)Η Ετήσια Επιδοτούμενη Κατανάλωση Ενέργειας κάθε Δικαιούχου της Πίστωσης (ΕΚΕ.ΔΠ) προκύπτει ως το άθροισμα των τριών τελευταίων Τετραμηνιαίων Επιδοτούμενων Κατανάλωσεων Ενέργειας αυτού. Σε περίπτωση μη ύπαρξης τετραμηνιαίων εκκαθαριστικών λογαριασμών, χρησιμοποιείται αντίστοιχος αριθμός αυτών ώστε να αντιστοιχούν σε χρονικό διάστημα ενός έτους. Σε περίπτωση που οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί δεν αντιστοιχούν σε χρονική διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους, γίνεται η κατάλληλη αναγωγή, λαμβάνοντας υπόψη και το χρονικό διάστημα που η παροχή είναι ενεργή.

(γ) Υπολογισμός συνολικής ετήσιας Επιδοτούμενης Κατανάλωσης Ενέργειας ανά Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα (ΕΚΕ.ΔΤΚ): Η συνολική ετήσια Επιδοτούμενη Κατανάλωση Ενέργειας ανά Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα προκύπτει ως το άθροισμα των συνολικών ετήσιων Επιδοτούμενων Καταναλώσεων Ενέργειας όλων των Δικαιούχων της Πίστωσης εντός των ορίων του.

(δ) Το ετήσιο Ποσό Έμμεσης Πίστωσης το οποίο αποδίδεται σε κάθε Δικαιούχο της Πίστωσης (ΠΕΠ.ΔΠ) προκύπτει βάσει του τύπου:

(ΠΕΠ.ΔΠ)=(ΠΕΠ.ΔΤΚ) x (ΕΚΕ. ΔΠ)/(ΕΚΕ.ΔΤΚ).

Το τελικό Ποσό Πίστωσης το οποίο αποδίδεται σε κάθε Δικαιούχο της Πίστωσης (ΠΠ.ΔΠ) προκύπτει ως το άθροισμα του ποσού της παρ. 4 και της παρ. 5, δηλαδή: ΠΠ.ΔΠ=ΠΑΠ.ΔΠ+ΠΕΠ.ΔΠ

Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή του μέτρου, και προκειμένου να γίνει η απόδοση στους δικαιούχους των αδιάθετων ποσών των προηγούμενων ετών έως την 31.12.2014, ορίζεται ότι η διαδικασία θα έχει έναρξη εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος της απόφασης και η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., ως ΔΧΔ θα πρέπει να κάνει τις ενέργειες που προβλέπονται εντός δυο (2) μηνών.