Η κατανάλωση ενέργειας στα δημοτικά κτίρια στο σύνολο του Δήμου Ερμιονίδας  περιλαμβάνει την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φωτισμό, ψύξη και θέρμανση χώρων, καθώς και την κατανάλωση πετρελαίου για τη θέρμανση χώρων. Ο Δήμος  Ερμιονίδας είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση 21 σχολικών κτιρίων σε λειτουργία και 72  άλλων δημοτικών κτιρίων.

Από το  ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ που υπεγραψε πριν πεντε χρονια τον Οκτωβριο του 2015 ο κ Σφυρης (σελ 30).

Η καυση απορριμμάτων (0,330) έρχεται αμέσως μετά την καυση λιγνίτη (0,364)  στην παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα με μεγαλη διαφορα απο το αμεσως επομενο που ειναι το ντηζελ (0,237).

Δεσμευτηκαμε  να μειώσουμε 26% σε πεντε χρονια τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο σύμφωνο Δημαρχων της Ευρώπης το 2015 και παράλληλα δεσμευόμαστε να στέλνουμε για 28 χρονια  στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ συμμεικτα τα απορριμματα μας και θαυμάζουμε το εργοστάσιο καυσης απορριμματων της Βιέννης.

Πως το λένε αυτο; Η δεν καταλαβαίνουμε τι υπογράφουμε η καταλαβαίνουμε και δεν μας ενδιαφέρει. Εκτος κι αν στελνοντας τα σκουπιδια μας να καουν στην Αρκαδια δεν θεωρουμε την μολυνση εντος περιοχης Ερμιονιδας αρα ολα καλα. Σημερα Δημαρχος ειναι ο κ Γεωργοπουλος .Τι θα κανει;Θα συνεχισουμε την πολιτικη Σφυρη με νεο ηθος και υφος; Πως το λεει ο λαος; Αλλαξε ο Μανωλιος…..

Ομως υποσχεθηκαμε να κανουμε κι αλλα Οπως στις  σελιδες 22-24

Εδω προσφατες φωτογραφιες του  Δημοτικου σχολειου Πορτο Χελιου με τους πεσμενους σοβαδες τα κλιματιστικα και τα κοντεινερ του απο την σελιδα του Δημου

porto_3

 

2.2.1. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ και ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Προτεινόμενες παρεμβάσεις και Εκτιμώμενη εξοικονόμηση
Ενδεδειγμένες παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε δημοτικά κτίρια αποτελούν:
1. Ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους με: Προσθήκη εξωτερικής ή εσωτερικής μόνωσης στο κέλυφος του κτιρίου Αντικατάσταση κουφωμάτων, με κουφώματα που έχουν χαμηλότερο συντελεστή θερμικής διαπερατότητας U και έχουν αντίστοιχους πολλαπλούς υαλοπίνακες με χαμηλό U Εξωτερικά συστήματα σκίασης των ανοιγμάτων για τη μείωση των ψυκτικών φορτίων Χρήση του φυσικού αερισμού για δροσισμό Μεγιστοποίηση φυσικού φωτισμού με αντίστοιχη μείωση του τεχνητού Εγκατάσταση/ενσωμάτωση παθητικών ηλιακών συστημάτων Χρήση «ψυχρών» υλικών στο κέλυφος για μείωση των θερμικών κερδών Φυτεμένα Δώματα.
2. Αναβάθμιση των Η/Μ εγκαταστάσεων και συγκεκριμένα:
– Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης: Θερμομόνωση του δικτύου διανομής Θερμοστατικές βαλβίδες σωμάτων και θερμοστάτες χώρου Εγκατάσταση συστήματος αντιστάθμισης
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΚΡΑΝΙΔΙ 2017
ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ 23
Αντικατάσταση παλαιών καυστήρων και λεβήτων με νέους υψηλής απόδοσης (πετρελαίου ή φυσικού αερίου)

Αντικατάσταση συστήματος θέρμανσης πετρελαίου με φυσικό αέριο, όπου υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με δίκτυο Εγκατάσταση αντλιών θερμότητας υψηλού βαθμού απόδοσης Εγκατάσταση κυκλοφορητών τύπου inverter.
– Αναβάθμιση συστήματος ψύξης: Αντικατάσταση αυτόνομων συστημάτων κλιματισμού (split) με κεντρικό σύστημα κλιματισμού υψηλού βαθμού απόδοσης τύπου VRV, Scroll, Screw, κλπ.

Ανάκτηση θερμότητας με χρήση εναλλακτών θερμότητας, στα κανάλια απόρριψης και εισαγωγής αέρα Free cooling Χρήση των αντλιών θερμότητας για την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης.

Εγκατάσταση υδρόψυκτων ψυκτών, όπου υπάρχει διαθεσιμότητα νερού

Εγκατάσταση γεωθερμικών αντλιών θερμότητας Εγκατάσταση συστήματος αντιστάθμισης Θερμομόνωση δικτύων διανομής Εγκατάσταση κυκλοφορητών τύπου inverter.
– Αναβάθμιση συστήματος φωτισμού Αντικατάσταση λαμπτήρων με νέους χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης τύπου Τ5, LED, κλπ. Αντικατάσταση μαγνητικών ballast με ηλεκτρονικά Φωτιστικά σώματα ανακλαστικού τύπου Εγκατάσταση φωτοσωλήνων Εγκατάσταση αισθητήρων φυσικού φωτισμού.
3. Εγκατάσταση συστημάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στο κτίριο Θερμικά ηλιακά συστήματα για παραγωγή ζεστού νερού χρήσης ή για θέρμανση χώρων Φωτοβολταϊκά στοιχεία ενσωματωμένα στις στέγες ή και στις όψεις
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΚΡΑΝΙΔΙ 2017
ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ 24
Εγκατάσταση λεβήτων βιομάζας.

Εδω η ενεργειακη χρηση βιομαζας απο τον Δημο μας τα προηγουμενα χρονια.Τριτος κοσμος.

4. Εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος ενεργειακής διαχείρισης
Η εγκατάσταση ενός συστήματος ενεργειακής διαχείρισης (Building Energy Management System – BEMS) έχει ως σκοπό τον αυτόματο έλεγχο και την βελτιστοποίηση της λειτουργίας των ηλεκτρολογικών και μηχανολογικών εγκαταστάσεων ενός κτιρίου και την επιτήρησή τους, ώστε να είναι δυνατή η ρύθμιση παραμέτρων και η ανάλυση δεδομένων για όλες τις εγκαταστάσεις από ένα σταθμό ελέγχου. Παράλληλα, είναι δυνατή η παρακολούθηση και καταγραφή της ενεργειακής συμπεριφοράς των συστημάτων που είναι εγκατεστημένα στο κτίριο, καθώς και η δημιουργία αρχείου με στατιστικά στοιχεία.

Σελ 25

7 FLEVARI 2015 007

2.2.2. ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Ο δημοτικός φωτισμός παρουσιάζει μεγάλο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας, που μπορεί να είναι της τάξης του 30% και να υπερβεί ακόμη και το 50% σε μερικές περιπτώσεις.

Σύμφωνα με γενικές εκτιμήσεις, ο δημοτικός φωτισμός στις Ελληνικές πόλεις παρουσιάζει ένα ελάχιστο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας της τάξης του 50%.
Η εξοικονόμηση ενέργειας στο δημοτικό φωτισμό θα πρέπει να έχει ως αντικείμενο ολοκληρωμένες παρεμβάσεις, που θα τεκμηριώνονται τεχνικο-οικονομικά. Μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, αφορά τα φωτιστικά, τους λαμπτήρες και το σύστημα διαχείρισης.

Για την κάθε παρέμβαση απαιτείται λεπτομερής σχετική μελέτη, η οποία θα περιλαμβάνει: Αποτύπωση του υφιστάμενου συστήματος φωτισμού, έλεγχο των ποιοτικών του χαρακτηριστικών, της επάρκειάς του και της κατανάλωσής του

Διερεύνηση και προσδιορισμό κατάλληλων μέτρων προκειμένου να επιλεγούν παρεμβάσεις οι οποίες θα εξασφαλίζουν τις ποιοτικές και ποσοτικές απαιτήσεις του εξωτερικού φωτισμού στις διάφορες ζώνες (οδοφωτισμός, φωτισμός πλατειών, φωτισμός ανάδειξης δημοτικών/δημόσιων κτιρίων) και παράλληλα θα εξασφαλίζουν μείωση της κατανάλωσης ενέργειας Υπολογισμό της εξοικονομούμενης ενέργειας από το σύνολο των μέτρων που θα εφαρμοστούν και στοιχεία του κόστους και της απόσβεσης της επένδυσης.

Σελ 26-27 Και ρωταω. Το αυτοκινητο που αγορασε πριν δυο χρονια  ο πρωην Δημαρχος ειναι ηλεκτρικο; Οχι. Γιατι προτιμηθηκε το πετρελαιο; Ποσα κυβικα ειναι;Γιατι απο φετος στην Αγγλια η αγορα αυτοκινητου Ντηζελ γινεται οικονομικα απαγορευτικη λογω υψηλης φορολογησης στα τελη κυκλοφοριας; Ειναι μονο θεμα οικονομιας στο καυσιμο η αγορα ενος Δημαρχιακου αυτοκινητου; Αν ναι θα συνεχισει να το χρησιμοποιει ο σημερινος Δημαρχος;Εχουμε μυπ οψιν μας αυτες τις ενεργειες  και μετρα της ΕΕ οταν αγοραζουμε δημοτικα αυτοκινητα η το μονο που μας νοιαζει ειναι η φτηνια ;

Ντηζελ

 

 

Σχετικα εγγραφα

file-1

file-2

file-3

file-4

 

Κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου Ερμιονίδας για το οικονομικό έτος 2016 ο Δήμαρχος Δημήτρης Σφυρής εισηγήθηκε την αναγκαιότητα να αποκτηθεί ένα νέο δημαρχιακό αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας, πιο οικονομικό, αφού θα καίει πετρέλαιο και θα αντικαταστήσει το προηγούμενο, το οποίο είναι αυτοκίνητο 15ετίας.

Υπαρχουν Δημοσια μεσα Μαζικης μεταφορας νεας τεχνολογιας εξοικονομισης  ενεργειας στον Δημο μας που να συνδεουν τις πολεις και να εξυπηρετουν τους μαθητες;

2.2.5. ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ο τομέας των οδικών μεταφορών καλύπτει μεγάλο ποσοστό της κατανάλωσης ενέργειας, και επομένως των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στα όρια ενός Δήμου και επιπλέον είναι υπεύθυνος για τις εκπομπές επικίνδυνων αερίων ρύπων, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα. Ο τομέας των μεταφορών παρουσιάζει σημαντικό δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας καθώς καταναλώνει περίπου το 40% της τελικής ενέργειας στα αστικά κέντρα.

Ειδικότερα, οι συνήθεις παρεμβάσεις στον τομέα των μεταφορών αφορούν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των οχημάτων (χρήση οχημάτων νέας τεχνολογίας), στην ανάπτυξη σχεδίων αστικής κινητικότητας, αλλά και στην υλοποίηση συγκοινωνιακών μελετών και ήπιων παρεμβάσεων (π.χ. δημιουργία ποδηλατόδρομων κλπ). Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η καλύτερη χρήση ενέργειας είτε ως αποτέλεσμα αλλαγής/βελτίωσης του σχεδιασμού και της συμπεριφοράς των πολιτών, είτε με τη χρήση καθαρότερων καυσίμων (βιοκαύσιμα) και πιο αποδοτικών τεχνολογιών. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης ευφυών συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας και στόλου δημοσίων οχημάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς.

Aπλη ερώτηση

Σήμερα οι δημοτικές εγκαταστάσεις ΔΕΥΑΕΡ εκπέμπουν το 66% των συνολικών εκπομπών CO2 του Δήμου μας

Αν προστεθεί η ενεργοβόρα μονάδα αφαλάτωσης (για το γκολφ που η μελετη του Δημου βιαστηκε να την κανει πραγματικοτητα πριν καν εγκριθει απο τις αρχες )στα Χωνια που θα φτασουμε;

Συμφωνα με τη μεταπτυχιακη διατριβη το 2010 του κ Νυδρέου Σακουέλου Παναγιώτη Περιβαλλοντολόγου ( & 9.4.4 Αποτύπωμα Ανθρακα Μονάδων Αφαλάτωσης)το σημαντικότερο μειονέκτημα της τεχνολογίας αφαλάτωσης είναι ότι, «προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης ενέργειας προέρχεται από τη χρήση και καύση ορυκτών καυσίμων. Η θερμοηλεκτρική παραγωγή ενέργειας εκπέμπει στην ατμόσφαιρα αέρια του θερμοκηπίου, επιδεινώνοντας περαιτέρω το φαινόμενο του θερμοκηπίου (Meerganz von Medeazza, 2005)«. πολυ καλη διαβαστε την.(σελ 71 & 3,1-3,4 ΑΠΕ στην αφαλατωση)Οι ΑΠΕ αντιπροσωπευαν το 2002 περίπου μόνο το 0,02% της συνολικής ικανότητας αφαλάτωσης (Garcia-Rodriguez, 2002).Σημερα τα πραγματα εχουν βελτιωθει αλλα οχι δραματικα και στην καλυτερη περιπτωση δεν υπερβαινουν το 25%. Εκτος αν η Στρογγυλη θεωρειται επιτυχια με τα 20 κυβικα της την ημερα.Γιατι μεχρι τα 947 κυβικα υπαρχει αποσταση οπως και να το κανουμε.

(σελ 145 & 8.4.1.6 )»Το μερίδιο εκπομπών του ενεργειακού τομέα, για τα περίοδο 2005-2007, αντιστοιχεί στο 73% (156 Mt CO2) ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την ΕΕ είναι 55%.» Κι αυτο λεω εγω γιατι στην Ελλαδα η παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας γινεται κατα 64% απο τον «φτηνο» λογω βαθους λιγνιτη με μεγαλη υγρασια .Ενω στην Ευρωπη σε καποιες χωρες (κυριως στην Γαλλια αλλα και αλλου )εχουν πυρηνικα εργοστασια που δεν στελνουν διοξειδιο του ανθρακα στην ατμοσφαιρα αλλα απειλουν με ολοκληρωτικη εξαφανιση την ζωη στον πλανητη.Το 2016, η ακαθάριστη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από πυρηνικές εγκαταστάσεις εντός των κρατών μελών της ΕΕ ανερχόταν σε 839.6847 γιγαβατώρες (GWh). Με άλλα λόγια, τα πυρηνικά εργοστάσια παρήγαγαν περίπου το ένα τέταρτο (25,8%) της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται στην ΕΕ το 2016.Η Γαλλία ήταν μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός πυρηνικής ενέργειας, με μερίδιο 48% του συνόλου της ΕΕ το 2016. Ακολούθησαν η Γερμανία (10%), το Ηνωμένο Βασίλειο (8,5%), η Σουηδία (7,5%) και η Ισπανία 7%).

Γι αυτο τα προστιμα που τρωμε (και η πιεση να κλεισουμε τις ρυπογονες λιγνιτικες μοναδες) ειναι μεγαλα και ανεβαζουν το κοστος της ηλεκτρικης ενεργειας. Επισης η μεγαλη (σκανδαλωδης )πριμοδοτηση καθε ειδους των ιδιωτικων εταιρειων που εκμεταλευονται την αιολικη ενεργεια ειναι αλλος ενας παραγοντας που κανει την ηλεκτρικη ενεργεια (και αρα την ενεργοβορα αφαλατωση )τοσο ακριβη στην Ελλαδα.  Ομως απο την αλλη οι εκπομπες CO2 και η κλιματικη αλλαγη ειναι και η δικαιολογια για να εξαρτηθει η χωρα ενεργειακα αποκλειστικα απο το πετρελαιο και το φυσικο αεριο τις εταιρειες και τα κρατη που το προμηθευουν (με πολεμους και δικτατοριες). Τελος μας πιεζουν να προχωρησουμε στην καυση εναλλακτικων δηθεν καυσιμων οπως τα προερχομενα απο συμμεικτα απορριμματα RDF/RSF  που καθολου δεν βελτιωνουν ουσιαστικα τις εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα οπως ειδαμε πιο πανω.