My beautiful picture

Ξεκινησε το 2011.Θυμαμαι στο μακροστενο τραπεζι του Δημαρχειου στο Κρανιδι σε μια απο τις πρωτες συγκεντρωσεις ομαδας εθελοντων οταν επεσε η ιδεα για τις δυο  τοπικες γιορτες. Μια στο Κρανιδι για την ελια και το λαδι μια στην Ερμιονη για το Ροδι. Η ιδεα ηταν λοιπον να φερουμε τους καταξιωμενους  και διασημους σεφ της επαρχιας Σαραντο και Ντουνετα σαν ομιλητες να συμπαρασυρουμε τις τοπικες κοινωνιες και παραγωγους πολιτιστικους συλλογους σε μια ετησια εποχιακη γιορτη των τοπικων προιοντων.Σαν αυτες που γινωνταν απο την αρχαιοτητα στην χωρα μας αλλα και παντου οπου υπαρχουν ανθρωποι που παραγουν γεωργικα προιοντα .

Η ιδεα δεν ηταν να προωθησουμε εμπορικα τα προιοντα (αυτο ειναι δουλεια των παραγωγων η συνεταιρισμων παραγωγων) να κανουμε μια εμπορικη εκθεση προιοντων δηλαδη να ερθουν αγοραστες η εταιριες , αλλα φυσικα καθε τοπικη γιορτη ειχε και παντα εχει και εμπορικο χαρακτηρα.Οι θρησκευτικες γιορτες για παραδειγμα ειχαν παντα και καποιο πανηγυρι στο πλαι οταν εμποροι μαζευονταν απο ολη την χωρα να πουλησουν εμπορευματα στο καθε μερος .Ειχαν και χορους και μουσικη και οργανοπαικτες τοπικους και αλλους(ναι και τσιγγανους οργανοπαικτες ).

Ηταν μερες γνωριμιας προξενια και γαμοι τα πιτσιρικια να τρεχουν ολοι βαζαν τα καλα τους καλουδια απο τα χερια των γυναικων και πιωμα και μαντιναδες σημεια ιστορικης αναφορας για τον τοπο.

Σε γενικες γραμμες αυτη ηταν η ιδεα. Επιασε η ιδεα; Ναι σε γενικες γραμμες επιασε. Μετα απο εννεα χρονια φαινεται πως η τοπικη κοινωνια αποδεχθηκε την προσκληση και καθιερωσε την γιορτη μεσα στον χρονο να γινεται στο κεντρο της πολης στην αυλη του Α Δημοτικου αρχες Νοεμβρη.

Γιατι ομως ογδοη/ενατη; Γιατι η τοπικη κοινωνια δεν αποδεχθηκε ευκολα την γιορτη σαν συνολο. Πρωτα απο ολα η παραταξη Σφυρη και οι ακολουθοι της (πολλοι στην Ερμιονιδα)απειχαν στο ξεκινημα. Ηταν γι αυτους η γιορτη «που εφερε η παραταξη Καμιζη».

Και οταν το 2014 η ΔΗΣΥΕΡ πηρε την πλειοψηφια στον Δημο μετα τις εκλογες στις 18 Μαιου 2014 απλα «ξεχασε» πως μετα απο εξη μηνες θα γινοταν η γιορτη που ειχε ξεκινησει πριν τρια χρονια με τοση επιτυχια. Ετσι το 2014 ΔΕΝ εγινε γιορτη Ελιας στο Κρανιδι. Ματαια στο λαογραφικο εργαστηρι ζητουσαμε καποιοι να απαιτησουμε απο την νεα Δημοτικη αρχη που ανελαβε την 1η Σεπτεμβριου να κανει την γιορτη δυο μηνες μετα.Οι συσχετισμοι ειχαν αλλαξει και η νεα φουρνια μας κοιταζε επιφυλακτικα.Οσο για τους παλιους απλα δεν μιλουσαν.Ετσι σιγα σιγα καποιοι-ες  εφυγαν και καποιοι-ες  εμειναν .Αρχισε η πιεση απο τα μεσα κοινωνικης δικτυωσης. Φαινοταν πως η «γιορτη της ΠΠΣΕ» πηγαινε για καταργηση. Μπηκαν στον χορο και καποιες παραταξεις της αντιπολιτευσης και ετσι αναγκαστηκε η ΔΗΣΥΕΡ να κανει μια καποια γιορτη το 2015.Την βαφτισαν 4η γιορτη και εγινε στην Πλατεια Ρεπουλη στριμωγμενη με τεντες σαν παζαρι τον Απριλιο παρακαλω λιγο πριν το Πασχα. Γιορτη για το λαδι το Πασχα!

Τελικα η νεα Δημοτικη αρχη εβγαλε αυτη την ανακοινωση

Δημος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

Ο Δήμος Ερμιονίδας και η Δημοτική Κοινότητα Κρανιδίου αποφάσισαν  την αναβολή της γιορτής Ελιάς και Ελαιολάδου, που λαμβάνει χώρα στο  Κρανίδι συνήθως το πρώτο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου και την

μεταφορά της την εβδομάδα μετά το Πάσχα του 2015.

Η απόφαση λήφθηκε με γνώμονα την καλύτερη διοργάνωση, την  εξωστρέφεια του χαρακτήρα της γιορτής και την μεγαλύτερη δυνατή  συμμετοχή και επισκεψιμότητα. 

Ομιλιες και εκθεση πωληση προιοντων.Τηλεορασεις δημοσιες σχεσεις και φωτογραφιες με βουλευτες. Αλλο πραγμα αλλη αποψη. Η γιορτη γινεται χωρος προβολης (κυριως τουριστικης εν οψι καλοκαιριου) του τοπου και των εκπροσωπων του.

Η ελια και το λαδι δεν ειναι πρωταγωνιστες αλλα μεσο τουριστικης διαφημισης.Και κυριως η γιορτη δεν ειναι τοπικο πανηγυρι αλλα εκθετηριο.

18 Aprilh 2015 9

Στο ιδιο πλαισιο εγινε και την επομενη χρονια στο ιδιο μερος αυτη τη φορα μεσα στο κατακαλοκαιρο 30 με 31 Ιουλιου.

5η Γιορτή Ελαιολάδου και Ελιάς 2016

Οι δράσεις ξεκίνησαν το απόγευμα του Σαββάτου ,στην κατάλληλα διαμορφωμένη και διακοσμημένη πλατεία Ρέπουλη .Την έναρξη της γιορτής κήρυξε η δημοτική σύμβουλος κυρία Κέλλυ Μήτσου ,η οποία και έδωσε τον λόγο στον Πρόεδρο της Κοινότητας Κρανιδίου, κύριο Κοντοβράκη Ιωάννη. Ο Πρόεδρος, αφού καλωσόρισε τους επίσημους προσκεκλημένους και τους επισκέπτες, έδωσε έμφαση στην σημαντικότητα της καλλιέργειας και εμπορίας του ελαιολάδου για την Ερμιονίδα, λόγω του μεγάλου αριθμού συντοπιτών μας που έχουν ως βασική ενασχόληση την παραγωγή και εμπορία του πολύτιμου αυτού προϊόντος .Στην συνέχεια την Γιορτή χαιρέτησαν, ο Δήμαρχος Ερμιονίδας οι εκπρόσωποι του Κοινοβουλίου και βουλευτές του Νομού μας ,κύριοι Γκιόλας Ιωάννης, Ανδριανός Ιωάννης , και Μανιάτης Ιωάννης ο Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου κύριος Βασίλης Σιδέρης και ο περιφερειακός σύμβουλος κύριος Τάσος Τζανής.

Ο σουρεαλισμος σε ολο του το μεγαλειο.

Με επιμονη στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης επεμειναν καποιοι πως αλλη γιορτη ξεκινησαμε με αλλο σκεπτικο και αλλο πραγμα γινοταν.Φαινεται πως η ΔΗΣΥΕΡ πειστηκε και ετσι το 2017 η γιορτη γυρισε στο φυσικο της χωρο και χρονο.Στην αυλη του Α Δημοτικου τον Νοεμβριο.Με χορους και μουσικη ομιλιες και πληθος κοσμου αισθητα παντως λιγωτερου απο τις πρωτες τρεις χρονιες.

Το ιδιο και το 2018.Η γιορτη σωθηκε τελικα εστω τραυματισμενη .

 

Ετσι φτασαμε στο 2019. Στην ογδοη/ενατη μεσα στο χρονο γιορτη ελιας και ελαιολαδου στο Κρανιδι Που σημειωστε γινεται σιγα σιγα εμπνευση και για αλλες περιοχες να κανουν την δικια τους γιορτη στα δικα τους μερη για το λαδι.

Τωρα αν ειμασταν Αρχαιοι Ελληνες ισως γιορταζαμε κατι με την Δημητρα και την Περσεφονη αυτες τις μερες . Βλεπετε οι θεοτητες των αρχαιων πολιτισμων ηταν δεμενες με την γη και τα προιοντα της. Αλλα δεν ειμαστε. Εμεις θελουμε τουριστες. Τον Ερμη θεο του εμποριου και των κινητων τηλεφωνων.

Ναμαστε καλα να γιορταζουμε .Να χαιρομαστε χωρις να κραταμε κακιες. Αλλα να θυμομαστε κιολας πως αυτα που εχουμε δεν εγιναν ευκολα.Και οταν λεμε «ολοι μαζι κανουμε κατι» να ξερουμε πως οτι ξεκινα (απο λιγους παντα) πολλες φορες αντιμετωπιζει εμποδια απο τους πολλους.Και θελει υπομονη επιμονη και διπλωματια για να γινει τελικα κτημα του μεγαλυτερου μερους της κοινωνιας.