Αναδημοσιευση απο Σταματη Δαμαλιτη

Το προγραμμα

Μια μονο παρατηρηση.Πολιτης και εθελοντης ειναι εννοιες ταυτοσημες και μη διαχωρισιμες.Ο πολιτης ειναι εθελοντης δεν μπορει να μην ειναι. Αφιερωνει μερος του προσωπικου του  χρονου για τα κοινα εχοντας την συνειδηση πως ειναι μερος ενος ολου. Που αν δεν ευημερει σαν συνολο διαμοιραζει την κακοδαιμονια του στα μερη που το αποτελουν (οχι παντως ομοιομορφα). Σαν σωμα. Ο κ Καμιζης με την ιδιοτητα του γιατρου αλλα και του πολιτικου θα επρεπε να το προβαλλει σαν αξιωμα.

καποια στοιχεια

Ο Θουκυδίδης στον Επιτάφιο επισημαίνει την υποχρεωτική συμμετοχή του πολίτη στα κοινά. «Μόνοι γάρ τον τε μηδέν των δε (πολιτικών) μετέχοντα, ούκ απράγμονα, αλλ’ αχρείον νομίζομεν»

Ο δε Πλούταρχος αναφέρει ότι ο Σόλων είχε εκδώσει νόμο που έλεγε: «Άτιμον είναι τον εν στάσει μηδετέρας μερίδας γενόμενον». Δηλαδή έχανε τα πολιτικά του δικαιώματα όποιος έμενε ουδέτερος σε περίπτωση που θα ξεσπούσε εμφύλια διαμάχη στην πόλη

Αν αναμοχλεύσουμε και τη λέξη πολίτης, θα διαπιστώσουμε ότι είναι προέκταση του όρου πόλις, η οποία από οργανωτικής – διοικητικής άποψης ταυτιζόταν με τη συμμετοχή των πολιτών στη διαχείριση των κοινών και τη λήψη των αποφάσεων.Γι’ αυτό το λόγο υπήρχε άλλος όρος, το άστυ, προκειμένου να καθορίσει το γεωγραφικό συστατικό στοιχείο της πόλης-κράτους. Η πολιτική οργάνωση εξέφραζε το πολίτευμα της πόλης και ο πολίτης ήταν αναπόδραστα, ο ενεργός διαχειριστής της.

Το αντιθετο του πολιτη ειναι ο ιδιωτης/ idiot (ηλίθιος, βλάκας, ανόητος)Αυτος που βλεπει την υπαρξη του εξω απο την πολη η και σε συγκρουση με τα συμφεροντα της πολης.

Ο ιδιώτης ανήρ, όμως, στην Αρχαία Ελλάδα εμπεριείχε και την έννοια της απαξίωσης, της ύβρεως, της υποτίμησης. Προέρχεται από τη λέξη ίδιος με πρόσθεση του παραγωγικού τέρματος -ώτης.Ήταν αυτός που ιδιώτευε, που ζούσε κατ’ ιδίαν, ο μη αναμιγνυόμενος στα δημόσια πράγματα, ο μη έχων πολιτικήν αρχήν.

(καλο αρθρο)

Ο ιδιώτης οχυρώνεται πίσω από τα ανθρώπινα δικαιώματα του, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει εκείνο της ιδιοκτησίας. Μπροστά σε κάθε καταστροφή, ο ιδιώτης ανησυχεί πρωτίστως για την περιουσία του, ενώ ο πολίτης για την ζωή και την υποβάθμιση της ποιότητας της.

Για τον ιδιώτη, ξεχωριστή σημασία έχει η ασφάλεια της περιουσίας του, των κεκτημένων του και η αύξηση τους. Το πολιτικό σύστημα και το κράτος που εδράζεται σε μια κοινωνία ιδιωτών, δεν μπορεί παρά να είναι ολιγαρχικό, καθώς ο ιδιώτης εκχωρεί την ανθρώπινη φύση του έναντι υλικών ανταλλαγμάτων, συχνά αρκετά ευτελών, όπως ο άρτος και τα θεάματα που προσέφεραν οι ρωμαίοι πατρίκιοι και στη συνέχεια οι καίσαρες στον αποκτηνωμένο όχλο.

Αυτα για οσους υποψηφιους «αγαπουν τον τοπο περα απο πολιτικη και κομματα».

Παρευρεθησαν χαιρετησαν οι επικεφαλεις και στελεχη των Δημοτικων παραταξεων Δυνατη Ερμιονιδα και ΝΕΔΥΠΕΡ Οι επικεφαλεις της ΔΗΣΥΕΡ Λαικης Συσπειρωσης και ΠΡΟΣΥΕΡ δεν ηταν εκει δεν αναφερεται στην αναρτηση αν προσκληθηκαν. Η μη παρουσια εκπροσωπων αυτων των παραταξεων σε καθε περιπτωση οδηγει σε πολιτικα συμπερασματα . Για να ξερουμε τη αυριανη σχεση της ΕΑΚΚ με αυτες τις παραταξεις στο βαθμο που δηλωνει πως θα επιδιωξει την συνεργασια με τη νεα Δημοτικη αρχη.

Και κατι ακομα. Δεν ξερω αν η ΕΑΚΚ θα κερδισει την παραταξη «Μαζι για το Κρανιδι»(περιμενουμε το προγραμμα της ). Ομως αν δεν κερδισει θα συνεχισει να λειτουργει; Γιατι στο παρελθον οποτε εχανε σε εκλογες ο κ Καμιζης αποσυροταν απο τα κοινα. Και η παραταξη αυτη (που αναμφιβολα ειναι δημιουργημα του) συγκροτηθηκε λιγο καιρο πριν απο τις εκλογες χωρις προετοιμασια δημοσια καλεσματα  και σχεδον χωρις δημοσιοτητα . Ο ιδιος ο κ Καμιζης εχει κλειστη τη σελιδα του στο ΦΒ (τουλαχιστον για μενα)και μαθαινουμε οσα σκεφτεται και οσα εκανε στο παρελθον  απο το ιστολογιο του αγαπητου κ Δαμαλιτη .

Θα δουμε! Παντως το ξαναγραφω.Παρ ολες τις διαφωνιες μου με τον κ Καμιζη θεωρω πως ειναι ενα πολιτικο κεφαλαιο στην ιστορια του τοπου.Και ενω διαφωνω με πολλες απο τις αποφασεις του και κυριως την αποψη του για την αναπτυξη αναγνωριζω το πολυ σημαντικο εργο σε πολλους τομεις που εχει αφησει σαν παρακαταθηκη.Ο κ Καμιζης εχει πολιτικη αποψη και εχει παραξει εργο.Μπορει καποιος να διαφωνει με αυτην (και καποια απο τα εργα του ) αλλα ειναι εκει κατατεθειμενα για διαλογο. Σε αντιθεση με τον κ Σφυρη που φευγει (ελπιζω ) και δεν αφηνει τιποτα πισω του.Τιποτα . Μονο συντριμια, εχθροτητες με πρωην φιλους , αλαζονεια , μηνυσεις και αποτυχιες .