Πριν καμποσα χρονια κοντα 20 , δουλεψα χειμωνα (ακομα τοτε βρισκαμε δουλεια τον χειμωνα )σε ενα μεζεδοπωλειο ρεμπεταδικο στο Αιγαλεω. Το «εντελαμαγκεν»

Ενα σπιτι μικρο διωροφο ηταν πανω εμενε η οικογενεια κατω ειχαν ενωσει δυο δωματια και ηταν το μαγαζι. Ιδιοκτητης ο εγγονος και συνονοματος του Σπυρου Ζαγοραιου. Εκει γνωρισα τον Ζαγοραιο και τα γλεντια στο παντα γεματο μαγαζι του. Ωραιος τυπος μαγκας αλλα κυριλε. Οικογενειαρχης καθολου αριστερος.Το τι ξεφαντωμα γινοταν εκει απο τη νεολαια δεν μπορω να σας περιγραψω. Ο Ζαγοραιος ηταν απο τους τελευταιους που υπηρετησαν το ρεμπετικο οταν πια τα σκυλαδικα ειχαν κυριαρχησει στο τοπιο της λαικης μουσικης. Δυστυχως. Και ακομα βασιλευουν με ολιγη επιρροη απο ντισκο ροκ ετσι για να μην ξεχνιομαστε.

Ολα αυτα τα θυμηθηκα διαβαζοντας την παρεμβαση της ΧΑ εναντια στο ρεμπετικο.

– Κατά πόσο ωφελείται το πολιτιστικό υπόβαθρο της χώρας με την σύνδεση του νέου ελληνικού πολιτισμού με την κατανάλωση κάνναβης;

Οχι δεν ειναι το χασισι που ενοχλει την ΧΑ. Ειναι οι μαγκες οι ρεμπετες που την ενοχλουν Οι αληθινοι μαγκες οι λαικοι οχι οι ψευτομαγκες των γυμναστηριων. Εκεινοι που ειχαν τιμη μπεσα και λυμενο το ζωναρι για οποιον τους προσεβαλε. Αν αρχισουμε να απαγορευουμε καλλιτεχνικα ρευματα με βαση τις τοξικες ουσιες που χρησιμοποιουσαν καποιοι δημιουργοι  που τις υπηρετουσαν σιγουρα πρεπει να πεταξουμε το μεγαλυτερο μερος της τεχνης στα σκουπιδια. Απο τοτε που υπαρχει ανθρωπος. Απο τους Δελφους και τα βοτανα της Πυθιας μεχρι ολη τη συγχρονη μουσικη σκηνη και οχι μονο. Απο την αλλη σιγουρα οι τοξικες ουσιες δεν ειναι αναγκαια συνθηκη για την καλλιτεχνικη δημιουργια.Το αντιθετο μαλιστα. Αλλα τιποτα στη ζωη δεν ειναι μαυρο ασπρο.Εξ αλλου τι ειναι τοξικη ουσια, τι ειναι νομιμο και τι παρανομο, τι κοινωνικα αποδεκτο και τι οχι.

Αποτέλεσμα εικόνας για ρεμπετες φωτογραφιες

Το ρεμπέτικο τραγούδι είναι το ελληνικό αστικό τραγούδι στη απαρχή του. Εξελίχθηκε μέσα από την ελληνική μουσική παράδοση, του δημοτικού τραγουδιού και των κλέφτικων από τους κατοίκους των ελληνικών πόλεων. Τα πρώτα ρεμπέτικα ακούσματα άρχισαν να σημειώνονται στην Αθήνα στις φυλακές του Μεντρεσέ το 1834 τα λεγόμενα «μουρμούρικα». Την ίδια εκείνη εποχή οι Βαυαροί προσπαθούσαν να εισάγουν στη τότε αθηναϊκή κοινωνία τις καντρίλιες και την πόλκα. Αντίθετα στη πλατεία του Ψυρρή τα μουρμούρικα, και τα σεβνταλήτικα άρχισαν να βρίσκουν ανάπτυξη. Στις αρχές του 1900 τα ρεμπέτικα αποτελούσαν το λαϊκό τραγούδι των φτωχών συνοικιών των κυριοτέρων πόλεων. Την ίδια εποχή εμφανίζονται στον Πειραιά ως πρωτορεμπέτικα τα λεγόμενα «γιαλάδικα», που πήραν τ’ όνομά τους από τη συχνά επαναλαμβανόμενη λέξη «γιάλα -γιάλα» ή «αμάν γιάλα» ή «γιαλελέλι». Μετά το 1922 έγινε μίξη των τραγουδιών μ’ εκείνα της Μικράς Ασίας και του Βοσπόρου, με έντονη την εμφάνιση του αμανετζίδικου λαϊκού τραγουδιού. Τότε εμφανίζονται και τα περισπούδαστα του είδους Καφέ Αμάν όπου το ρεμπέτικο τραγούδι άρχισε ν’ αναπτύσσεται ευρύτατα μέχρι το 1936 όταν και απαγορεύτηκαν θεωρούμενα ως τουρκοειδή.

Οι ίδιοι οι ρεμπέτες αποκαλούσαν τα τραγούδια τους απλά «λαϊκά τραγούδια». Ο όρος «ρεμπέτικο» καθιερώθηκε στη δεκαετία του ’60, κυρίως λόγω της δουλειάς του Ηλία Πετρόπουλου, για να συμπεριλάβει όλην την προγενέστερη λαϊκή μουσική, αλλά και άλλα είδη όπως τα σμυρναίικα, τα πολίτικα, τα μουρμούρικα και άλλα αδέσποτα τραγούδια, που δεν έχουν στενή μουσικολογική σχέση μεταξύ τους.

Σημειώνεται πως ένα χρόνο πριν το 1935, τα αμανετζίδικα είχαν απαγορευτεί στη Τουρκία θεωρούμενα ως κατάλοιπο ελληνικό μουσικό είδος.

http://www.klika.gr/index.php/arthrografia/arthra/212-apo-tin-pandoyra-kai-to-trixordon-sto-bouzoyki.html

Πίσω στη ΧΑ όμως και στα ιδανικα της που εγκρινουν με την ψηφο τους μισο εκατομμυριο συμπατριωτες

Γραφει η ΧΑ

Πρόκειται για μια εκδήλωση η οποία προσβάλλει το θρησκευτικό αίσθημα της πλειονότητας των Ελλήνων πολιτών, προσβάλλει τα χρηστά ήθη καθώς προωθείται η κατανάλωση τοξικών ουσιών και εν τέλει προσβάλλει και τον Ελληνικό Πολιτισμό.Εφόσον η κυβέρνηση δηλώνει ότι σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα ακυρωθεί η συγκεκριμένη συναυλία η οποία προσβάλλει το αίσθημα των θρησκευόμενων Ελλήνων;

Λεει το στελεχος της  ΝΑΕΡ ΜΑΤΑΡΟΝ -Καιαδας

Το black metal είναι αντιχριστιανικό και παγανιστικό όσον αναφορά στην μουσική, και αναζητά την κατάργηση του χριστιανικού συστήματος και την δημιουργία ενός καινούργιου

Ενα δειγμα της δουλειας του δικου μας  Γιωργου Στριγγου (Παπαντωνη) Κρανιδιωτη εραστη του ρεμπετικου, ζωγραφου και δασκαλου στο επαγγελμα

Και ενα αλλο δειγμα απο τον αλλο Ρεμπετη μουσικο και τραγουδιστη απο το Κρανιδι τον Γιωργο Μπια

Το ρεμπετικο εξεφρασε μια εποχη μια κοινωνικη ταξη μια κουλτουρα που σημερα δεν υπαρχουν. Και περα απο μυθους και κοληματα εξεφρασε ενα περιθωριο που δεν ηταν αγγελικα πλασμενο.Και χασισια και Τρουμπα και νταβατζιλικια και καποιοι σχεσεις με την αστυνομια και το παρακρατος .Ομως τι να κανουμε.Ολα τα εχει ο μπαξες της εργατικης ταξης. Και τελικα μεσα απο τον Τσιτσανη και τον Χατζηδακη αργοτερα, το ρεμπετικο στις μετεξελιξεις του (οπως και το μπλουζ) επηρεασε την συγχρονη  Ελληνικη μουσικη και εγινε ενας απο τους πυλωνες της και στην εντεχνη μορφη της.

Σηκωνω την πρωτη εκτελεση του 1934 με τον Ζαχαρια Κασιματη και την πιο γνωστη παραλλαγη του Σπυρου Ζαγοραιου

“Ο μάγκας του Βοτανικού – Ε ντε λα μαγκέν ντε Βοτανίκ”