Ποιος δεν εγινε στα παιδικα του ονειρα Ζορο (στα Ισπανικα σημαινει αλεπου);Να αποδιδει δικαιοσυνη να τιμωρει τον κακο κυβερνητη και τους διευθαρμενους αστυνομικους να φοραει μασκα για να περνα απαρατηρητος αλλα κι απο σεμνοτητα.. Οχι ο Ζορο δεν ηταν Ρομπεν των Δασων (Ρομπεν κουκουλοφορος  στα Αγγλικα  αλλα φαινεται μπερδεψαμε την κουκουλα Hood με το δασος Wood στη μεταφραση)γιατι ο Αγγλος ειχε παρεα.Ομαδα υποστηριξης. Συντροφους.Ο Ζορο ηταν μοναχικος καβαλαρης.Ενας ευγενης κι αυτος οπως ο Αγγλος αντιστοιχος του που αγωνιζεται εναντια στην διαφθορα της ταξης του και να φερει δικαιοσυνη.

Ολα αυτα με αφορμη το γνωστο σε ολους, πιστευω, βιντεο με τον νεαρο που τα σπαει εκδικουμενος την αδιαφορια της κοινωνιας για τους ανθρωπους με κινητικα προβληματα. Δεξιοι και αριστεροι στο ΦΒ εκφραζουν τον θαυμασμο τους για τα μηνυματα του βιντεο τον αποτροπιασμο τους για την καταντια της κοινωνιας μας την αποδοχη της βιας και μαλιστα της ατομικης βιας για την επιλυση κοινωνικων προβληματων και συμπεριφορων.Εξ αλλου μικρες ομαδες ανθρωπων εχουν στο προηγουμενο διαστημα επιτεθει σε παραβατες (συμφωνα με την γνωμη τους) της νομιμοτητας και εχουν «επιβαλει δικαιοσυνη» με φωνες κλωτσιες απειλες εχουν λειτουργησει δηλαδη σαν δικαστες και εκτελεστες στο ονομα του λαου τους .

Ακομα πιο προσφατα κρατουμενοι στις φυλακες Αυλωνας τιμωρησαν βιαια τον κατηγορουμενο για το εγκλημα της Ροδου.Οπως παλιοτερα ειχαν «τιμωρησει » και παλι στη φυλακη μετα την καταδικη του τον Ερμιονιτη Δουρη που επεμενε μεχρι τελους πως ειναι αθωος.Μια μικρη παρενθεση.Θυμιζω πως ο Δουρης ειχε πολεμισει στην Κυπρο.

1.Υπαρχει ιστορικα η αποψη πως αν τιμωρησουμε τον παραβατη, αν καψουμε τη μαγισα, χανεται «το κακο».Μεταφεροντας αυτη την αποψη στην πολιτικη αν σκοτωθει ο (οποιος) Χιτλερ χανεται ο ναζισμος.Αν κοψουμε το κεφαλι πεθαινει το φιδι.Με βαση αυτη τη λογικη μικρες ενοπλες ομαδες της αριστερας παλιοτερα εκαναν ανταρτικο και «τιμωρουσαν» εκπροσωπους του κατεστημενου ικανοποιωντας πολλες φορες το περι δικαιου αισθημα μεγαλου κομματιου του λαου μιας και ο λαος την ιδια στιγμη σε θηριωδη ποσοστα ψηφιζε κομματα αυτου ακριβως του κατεστημενου .Και εδω υπηρχε καποιο θεματακι.

2.Την ιδια στιγμη κοιτωντας σε ενα αλλο επιπεδο (εξ ισου πολιτικο παντως)το θεμα μας, το Ιουδαικο οφθαλμον αντι οφθαλμου λεει πως αν βιασει καποιος τον βιαστη η βιασμενη παυει να υποφερει.Αν σκοτωσει το φονια ξαναζει το θυμα του.

3.Τελος διπλα σε ολα αυτα υπαρχει η αποψη πως η απειλη της τιμωριας λειτουργει  αποτρεπτικα να επαναληφθει στο μελλον το εγκλημα απο τον ιδιο η αλλον θυτη .Ο ανθρωπος λεει αυτη η αποψη συγκρατει τα αγρια παθη του απο φοβο λογικη αυτοσυγκρατηση πως αν σκοτωσει κλεψει βιασει θα τιμωρηθει.Και αυτο ειναι βαθια ριζωμενο μεσα μας απο τα παιδικα μας χαστουκια οταν καναμε ζημια.Το θεμα ειναι βεβαια πως απο μια στιγμη και μετα συνηθιζεις τα χαστουκια (αν μαλιστα δεν ειναι και παρασημα θαρρους)και μπρος στην γλυκα της παραβασης τι ειναι ενα χαστουκι;

Ειναι πολλα τα θεματα οταν συγκροτουμε την αποψη μας περι δικαιου συμφωνα με τα συναισθηματα μας.Συμφωνα δηλαδη με το ερωτημα τι θα εκανες εσυ αν σου σκοτωναν το παιδι. Τι γινεται λοιπον;Να αρχισουμε να σκοτωνουμε;ε Να νομοθετουμε σαν καθε παραβαση να εχει συμβει σε εμας προσωπικα με βαση τον πονο την οργη  την απελπισια το σκοταδι την τρελα που θα νιωθαμε αν καποιος ειχε βλαψει ανεπανορθωτα τον κοσμο μας;Λεω οχι.

Η κοινωνια δεν μπορει νομοθετει  σε βρασμο ψυχης. Η δικαιοσυνη πρεπει να καταλαβαινει πως τα περισσοτερα εγκληματα εχουν κοινωνικη αιτια.Και πως τα ελαχιστα εγκληματα που οφειλονται καθαρα και απολυτα σε ατομικη ψυχικη διαταραχη δεν μπορουν να λειτουργησουν σαν δικαιολογια για να ξεχασουμε αυτο τον κανονα.Δηλαδη πως η καθε κοινωνια με βαση της αξιες της  «προτρεπει» με πολλους τροπους  τα μελη της να αναδειξουν καποια απο τα αντιφατικα στοιχεια που υπαρχουν μεσα σε ολους τους ανθρωπους.Η δικια μας ανταγωνιστικη  κοινωνια μας σπρωχνει να βγαλουμε στην επιφανεια οτι πιο αγριο υπαρχει μεσα μας βαφτιζοντας το «σωστο» και «καλο» με βαση της αξιες της ενω καταδικαζει την αλληλεγγυη την προσφορα την καλοσυνη σαν βλακεια σαν αδυναμια σαν μειονεκτημα στον αγωνα του καθε ατομου για επικρατηση στην ζουγκλα που υπαρχει σημερα.Οι παραβατες ειναι απλα ο καθρεφτης της κοινωνιας μας.

Για παμε στο βιντεο.Το ατομο τιμωρος δεν τιμωρει σε πρωτο επιπεδο την κοινωνια παρ ολο που φαινεται πως στρεφεται κατα παντων.Τιμωρει το ατομο καταστηματαρχη το ατομο που παρκαρησε το αυτοκινητο στην διαβαση το ατομο που καθεται πανω στο πεζοδρομιο και τον εμποδιζει.Λες και αυτοι δεν κανουν οτι ολοι οι υπολοιποι. Λοιπον να τα σπασουμε ολα; Να σου δωσω μια να σπασεις αχ βρε κοσμε αδικε; Παντως η καταληξη ειναι δυο μπρατσωμενοι να τον πλακωσουν στο ξυλο υπερασπιζομενοι το δικο τους δικιο και φανταζομαι και αυτους τους πλακωσαν οι φιλοι του νεαρου οποτε ο κυκλος της βιας τελικα γινεται συλλογικος…Ποιος ομως ειναι τελικα ο ηθικος αυτουργος αυτου του κυκλου της βιας περα απο τον ατομισμο και τον νομο του κερδους τις αξιες δηλαδη της κοινωνιας μας;

Ομως το ατομο καταστηματαρχης πιθανα δεν ειναι σκληρος και αδιαφορος στους ανθρωπους με κινητικα προβληματα.Καταλαβαινει το προβλημα τους.Απλα ιεραρχει το δικο του προβλημα επιβιωσης πανω απο το δικο τους.Αυτος που παρκαρει το αυτοκινητο πανω στην διαβαση ειναι απελπισμενος γιατι γυριζει να βρει θεση  γυρω γυρω μιση ωρα χωρις αποτελεσμα. Ο καθενας κοιταει το δικο του προβλημα προσπαθει να επιβιωσει σε μια εχθρικη κοινωνια  ατομικων επιδιωξεων  και δυστυχως (λεει) αυτο θα γινει μονο αν περασει μπροστα απο τους αλλους στη σειρα αν πεταξει τα σκουπιδια του κι αυτος οπως ολοι στο δρομο (μιας και ολοι ξερουμε τι γινεται με τα σκουπιδια απο πλευρας κρατους).

Μηπως λοιπον φταιει το κρατος; Φυσικα και φταει το κρατος.Που δεν οργανωνει την κοινωνια σε μια αλλη κατευθυνση.Που ειναι τριτοκοσμικα αναποτελεσματικο και αφηνει στην αυτορυθμιση της αγορας δηλαδη στην ζουγκλα του ατομικου κερδους την καθημερινοτητα ενω την ιδια στιγμη ευνοει με χιλιους τροπους το μεγαλο κεφαλαιο.Που ειναι διευθαρμενο σε μεγαλο ποσοστο στα μεγαλα κλιμακια του , ξενοδουλο, τρομοκρατικο απεναντι στις δικαιες διεκδικησεις των πολιτων .Ποιος ομως επιλεγει αυτο το κρατος; Μα οι πολιτες που ψηφιζουν πλειοψηφικα αυτους τους πολιτικους για να κυβερνησουν την κοινωνια. Ανθρωπους δηλαδη που αποδεδειγμενα δεν τα καταφερνουν να λυσουν προβληματα .Παμε παλι απο την αρχη.Στον καταστηματαρχη στον οδηγο που οχι μονο εμποδιζουν την ελευθερη διαβαση στο πεζοδρομιο (πληρωνουν παντως δημοτικα και αλλα τελη)αλλα ψηφιζουν και αναποτελεσματικους κυβερνητες για την διαιωνηση αυτου του αδιεξοδου.Και τελικα;Βγαινουν κερδισμενοι; Οχι βεβαια .Ολοι γκρινιαζουν πως δεν ειναι ευχαριστημενοι απο την ζωη τους.

Εδω ερχεται ο μασκοφορος Ζορο.Καθε ειδους .Τα σπαει στο ονομα του δικιου της κοινωνιας  και  ταυτοχρονα βριζει τιμωρει εμπρακτα αυτον τον ιδιο τον λαο .Τον τιμωρει τελικα για τις επιλογες του.

Ειμαστε τελικα κατα της βιας απο οπου κι αν προερχεται; Οχι. Η βια υπαρχει στην κοινωνια στην ζωη την ιδια.Δεν ειμαι γενικα κατα της βιας.Κατα της βιας των κιτρινων γιλεκων για παραδειγμα.Οι κοινωνιες αλλαζουν και με την βια με συλλογικους μαζικους αγωνες στον δρομο στο εργοστασιο στον τοπο που ζουμε.Γιατι οι εχοντες ποτε δεν δινουν την εξουσια τους χωρις βια .Αστυνομικη στρατιωτικη κατασταλτικη καθε ειδους.Το να αμυνεται οργανωμενα ο λαος στην βια των κρατουντων ειναι ιστορικα κατακτημενο δικαιωμα.

Ειμαι κατα της ατομικης βιας για την επιλυση κοινωνικων συμπεριφορων και νοοτροπιας.Γιατι στην Αγγλια που ζω εδω κι εναν χρονο δεν υπαρχουν αντιστοιχα προβληματα κοινωνικης συμπεριφορας σε τοσο μεγαλη εκταση; Και μαλιστα σε μια κοινωνια βαθυτατα ατομικιστικη και με μεγαλη λατρεια στην κερδοφορια και τον καπιταλισμο γενικωτερα;Γιατι εδω και πολλα χρονια εχουν γινει καμπανιες και εχει αλλαξει η συνειδηση των ανθρωπων.Δεν βγηκαν κουκουλοφοροι με λοσταρια στους δρομους να σπασουν αυτοκινητα για να υπαρχει ελευθερη μετακινηση του πεζου.Και μαλιστα ηταν τοσο πετυχημενη αυτη η εκστρατεια που το συγνωμη το εχουν ψωμοτυρι (μεχρι υπερβολης)στις καθημερινες συναναστροφες τους .Η προσοχη στα ατομικα δικαιωματα  ειναι πολυ βαθια πλεον ριζωμενη στις καθημερινες σχεσεις.Ειδικα μενου στα εστιατορια για καθε ειδους ατομικη απαιτηση προσοχη στα δικαιωματα του μη καπνιστη σεβασμος σε καθε σεξουαλικη ιδιαιτεροτητα μεγαλος σεβασμος στις αναγκες  ανθρωπων με ψυχικα κινητικα προβληματα κλπ.Ελπιζω να προσεξατε την μικρη λεξουλα ατομικα δικαιωματα. Γιατι εδω μιλαμε για την αλλη ακρη του σχοινιου. Παντως χωρις να επεκταθω τωρα στο θεμα τα πραγματα ειναι καλυτερα στην καθημερινοτητα χωρις να ειναι τελεια φυσικα. Δεν ειναι οι τριτοκοσμικες συνθηκες  που επικρατουν στη χωρα μας.Ο δικος μας καπιταλισμος σαν ενα συστημα εξουσιας προτεκτορατου παντα υποδουλου σε μεγαλες ιμπεριαλιστικες  δυναμεις εχει καλλιεργησει στους ανθρωπους μια ραγιαδικη νοοτροπια τελειως αντιθετη με εκεινη του πολιτη της Αρχαιας Αθηνας.

Αρα ο αγωνας μας δεν γινεται μονο εναντια σε οσους μας εξουσιαζουν (ντοπιους και ξενους)αλλα και εναντια στις κοινωνικες συμπεριφορες, την νοοτροπια που μας εχουν επιβαλει αιωνες τωρα για να ειμαστε ευκολα χειραγωγισιμοι.Και ο μεγαλυτερος εχθρος μας ειναι ο ατομισμος. Ειτε με την μορφη του ραγια πονηρου καπατσου που λαδωνει που γλυφει που κοιταει το σπιτι του τη δουλεια του που δεν οργανωνεται σε συνδικατα συλλογους οργανωσεις ειτε με την μορφη του Ζορο που μονο αυτος ξερει το σωστο ολοι οι αλλοι ειναι μαλακες και καθαριζει μαγκικα γιατι αυτος ειναι ανωτερος .ειναι οι δυο οψεις του ιδιου νομισματος.

Στα κοινωνικα προβληματα υπαρχουν μονο κοινωνικες απαντησεις.Ουτε ατομο ουτε μαζα.Ελευθερες υπευθυνες προσωπικοτητες πολιτες ανθρωποι.Με συνειδηση της ιδιαιτεροτητας μοναδικοτητας τους καθε ανθρωπου και ταυτοχρονα πως ανηκουμε σε μια κοινωνια ειμαστε αναποσπαστο μελος της κοινοτητας μας.