Επιστρεφοντας απο Ελλαδα πριν λιγες μερες βρεθηκα στο αεροδρομιο της Κεφαλονιας στο Αργοστολι.Ο οδηγος που μας πηγε εκει ο ευγενεστατος  Γερασιμος (φυσικα) ιδιοκτητης  εταιρειας ενοικιασης αυτοκινητων δεν εχασε ευκαιρια στην συντομη διαδρομη να μας πει ποσο ευχαριστημενος ειναι που δωσαμε το αεροδρομιο στην ΦΡΑΠΟΡΤ μιας και εμεις ειμαστε ενας αχρηστος λαος με αχρηστο Δημοσιο τομεα.Διαφωνησα μαζι του και ειπαμε αν ειμαστε καλα να συνεχισουμε την κουβεντα του χρονου.Σημερα διπλα στο παλιο κτηριο του αεροδρομιου χτιζει η ΦΡΑΠΟΡΤ νεα πτερυγα ειναι στα μπετα το κτηριο πιστευω μεχρι του χρονου θα ειναι ετοιμο.

Διαβαστε την παρακατω ειδηση και σκεφτειτε.

1.Καθε αυξηση στα τελη θα μεταφερθει απο την ΦΡΑΠΟΡΤ η στην μειωση των κερδων των πρακτορειων (και των αεροπορικων εταιρειων) που θα αποροφησουν την διαφορα η το πιθανοτερο στην αυξηση της τιμης του (απιστευτα φθηνου) πακετου πωλησηςδιακοπων και αεροπορικου εισητηριου .Θα εχει αυτη η αυξηση επιπτωσεις στην επιλογη της Κεφαλονιας σαν τουριστικο προορισμο, στα χρηματα που θα διαθεσει ο καθε επισκεπτης κατα τις διακοπες του  και τελικα στην επιχειρηση του καθε κ Γερασιμου ;

2 Υπολογιστε εκατομμυρια αφιξεις αναχωρησεις απο τα Ελληνικα αεροδρομια με χαρατσι 18,5 το κεφαλι τελη αεροδρομιου.Ετσι για να ξερετε.Ποσο θα κοστισει η νεα πτερυγα στην Κεφαλονια και σε ποσο χρονο θα γινει αποσβεση;Για παραδειγμα φετος μονο τον Ιουνιο ηρθαν 62,5 χιλιαδες επισκεπτες στο αεροδρομιο δηλαδη με την σημερινη τιμη των 13 ευρω η ΦΡΑΠΟΡΤ εισεπραξε 800 χιλιαδες μονο απο τους επιβατες χωρις να υπολογισουμε τα υπολοιπα τελη(προσγειωσης, σταθμευσης, φωτισμου κλπ).Υπολογειστε πως μια αυξηση 40% στην σημερινη τιμη  θα λειτουργησει στα κερδη αυτα μετα την συντομη αποσβεση των εξοδων εκσυγχρονισμου.

Δειτε την μακετα.Η Γερμανικη σημαια δεν ειναι κατα λαθος η μονη.Τι να κανουμε.Ο Γλεζος ειναι πολυ μεγαλος για να την κατεβασει

Φραπορτ

Φραπορτ

Την αύξηση των τελών χρήσης στα αεροδρόμια Καβάλας, Ζακύνθου και Χανίων από τον Απρίλιο του 2019 προανήγγειλε ο CEO της Fraport Greece, Αl. Zinell (φωτό).O CEO είχε αναφέρει από χθες κατά τη διάρκεια της τελετής θεμελίωσης των έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου Μακεδονία της Θεσσαλονίκης πως έως το τέλος του 2018 πρόκειται να ολοκληρωθούν τα έργα στα τρία συγκεκριμένα αεροδρόμια.Σήμερα διευκρίνισε πως η ολοκλήρωση των έργων δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να προχωρήσει στην αύξηση των τελών χρήσης όπως προβλέπεται σχετικά στη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.Ο ίδιος είπε πως η ολοκλήρωση των έργων θα πρέπει να πιστοποιηθεί από ανεξάρτητη εταιρεία μηχανικών και να εκδοθεί σχετικό πιστοποιητικό. Κανονικά η Fraport θα έπρεπε να κινήσει τις διαδικασίες αύξησης των τελών μετά την έκδοση του πιστοποιητικού.Όπως όμως ανέφερε ο κ. Zinell, δεν είναι δυνατόν να ενημερώσει τις αεροπορικές εταιρίες στις αρχές του 2019 (όταν αναμένεται να εκδοθεί το πιστοποιητικό) για χρεώσεις που πρόκειται να ισχύσουν από τον Απρίλιο.Ετσι η Fraport Greece θα ενημερώσει τις αεροπορικές εταιρείες για τις νέες χρεώσεις από τον Νοέμβριο του 2018 και η διαδικασία συμφωνίας με τη σημερινή ΥΠΑ για τις νέες χρεώσεις θα δρομολογηθεί αμέσως μετά την επίσημη έκδοση του πιστοποιητικού.Ο επικεφαλής της Fraport στην Ελλάδα δεν προσδιόρισε το ύψος στο οποίο θα διαμορφωθούν οι νέες χρεώσεις, υπενθυμίζοντας ότι από τη σύμβαση προβλέπεται ότι μπορούν να φτάσουν έως και τα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη, έναντι 13 ευρώ σήμερα.Ο ίδιος απέφυγε να προσδιορίσει αν το σύνολο των χρεώσεων θα μεταφερθεί από τις αεροπορικές εταιρείες στους επιβάτες, επισημαίνοντας ότι αυτό κρίνεται από τις συνθήκες ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής ifandis@euro2day.gr