https://sikam.files.wordpress.com/2016/11/d6931-2.jpg

Εγραφαν το 2012 οι εκπροσωποι μας (ο τονισμος δικος μου)Τι ειναι αισθητικα μονιμο και τι παροδικο ειναι στην διακριτικη ευχαιρια σας να το ορισετε.

Β. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου συνοψίζονται στις ακόλουθες:
Μορφολογία – έδαφος – αισθητική τοπίου  . Σύμφωνα με την Μ.Π.Ε. επιπτώσεις  θα υπάρξουν μόνο κατά τη φάση κατασκευής του έργου λόγω της ομαλής ένταξης και  της μικρής κλίμακας επέμβασης των λιμενικών εγκαταστάσεων στον περιβάλλοντα  χώρο κατά τη λειτουργία του. Η κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου θα επηρεάσει  τη μορφολογία της περιοχής ως προς τη διαμόρφωση της ακτογραμμής και της
χερσαίας ζώνης. Αλλαγές προβλέπονται και στην μορφολογία του πυθμένα όπου θα  κατασκευαστούν οι απαραίτητες επιχώσεις για τη δημιουργία του χερσαίου χώρου του  τουριστικού καταφυγίου. Το σύνολο των παραπάνω επιπτώσεων χαρακτηρίζεται ως μόνιμο. Άλλες επιπτώσεις στα θαλάσσια ρεύματα και στην στερεομεταφορά δεν αναμένονται από τις εργασίες στη θαλάσσια ζώνη λόγω των πλωτών στοιχείων που θα
χρησιμοποιηθούν.
Ως προς το αισθητικό περιβάλλον της περιοχής, οι επιπτώσεις θα έχουν παροδικό  χαρακτήρα και θα αρθούν μετά το πέρας των εργασιών.

Λιμανι στο Πορτο Χελι ειναι λαθος. Οπως και στην Ερμιονη. Οι κλειστοι κολποι ειναι μοναδικης ομορφιας και πρεπει να τους προστατευσουμε απο καθε ειδους «αναπτυξη». Οσο κι αν η φυσικη διαμορφωση κανει τον σχεδιασμο οικονομικο για τους επενδυτες. Δεν ειναι ολα λεφτα. Και στο κατω κατω ετσι το μερος χανει την «αξια» του και οικονομικα τελικα.Αυτο σαν αρχη.

Αλλα απο την στιγμη που μπαινουμε στην λογικη αυτη, της μετατροπης των παντων σε χρηματα κοστος και κερδος αρχιζει ο κατηφορος. Προστιμα για τα μπαζα, καθυστερηση γιατι δεν βγαινουν οι επιδοτησεις, επεκτασεις, παραβιασεις συμφωνηθεντων ,συνεπειες οταν υπαρχουν καταιγιδες ,και παει λεγωντας. Αυτα ολα ειναι τα παρεπομενα. Γιατι ο καθε επενδυτης δεν ειναι φιλανθρωπικο ιδρυμα ουτε περιβαλλοντικη οργανωση.Το συμφερον του κοιταζει και αυτο ειναι το κινητρο του. Ας γινει σαφες αυτο για να μην μπερδευομαστε μετα.

Παντως  αφου θελουμε και λιμανι και αεροδρομιο (αυτο ξεχαστηκε για την ωρα η μαλλον μας αφηνουν οι ΤΑΙΠΕΔες να σιγοβρασουμε στην κριση για να πεσουν οι τιμες κι αλλο) γιατι δεν κανουμε το αεροδρομιο στο λιμανι; Να τον στρωσουμε ολο το κολπο Πορτο Χελιου με τσιμεντο να κατεβαινουν αεροπλανα να αφησουμε και ενα κομματι μπροστα για λιμανι να ερχονται οι τουριστες αεροπορικα να πηγαινουν κατευθειαν στα πλεουμενα τους ; Οτι πρεπει. Θα εξαφανιστουν και τα κολοβακτηριδια που βρισκουν αυτοι οι πρακτορες των Τουρκων για να βλαψουν τον τουρισμο μας θα απαλλαγουμε και απο βυθισμενες πολιτειες και ναους που υπαρχουν εκει μπροστα μας.

depos3

Ουτε εργαζομενοι ουτε ξενοδοχεια . Εκει να δειτε φθηνια το πακετο! Θα τη σβυσουμε τη Καλαματα. 26 ευρω την ημερα αυτοι στο φουλ της σεζον (για αεροπορικα και  ξενοδοχειο 2 αστερων), δεκα ευρω (και λιγωτερα) εμεις, χωρις ξενοδοχειο. Και σουβλατζιδικα για το φαγητο τους μεχρι να μπαρκαρουν  να γεμισει ο τοπος.

Ξερω, θα πειτε τρελα πουλαει ο Κεφαλονιτης αλλα γιατι αραγε ενα τετοιο σχεδιο ακουγεται τρελο; Οτι θελουμε μπορουμε να κανουμε. Δικο μας το μερος αμα θελουμε του αλλαζουμε τα φωτα. Ετσι δεν ειναι;Κι αν δεν μπαζωσουμε τον κολπο ας τον κανουμε θαλασσιο διαδρομο για υδροπλανα

Αυτα ηταν τα σχεδια ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Και ΕΔΩ

1. Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ 20 ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΗΣ 10 – 12 – 2012 ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 501 ΘΕΜΑ 9ο ΗΔ : Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο με τίτλο: «Κ…

Από τη συνεδρίαση απουσίαζαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ.κ.  Κωτσιόπουλος Άγγελος, Μελίδη Χριστίνα, Λυτρίβης Νικόλαος, Πετρόπουλος Νικόλαος, Ντάνος Θεόδωρος, Σταυριανόπουλος Θεόδωρος, Αδάμ – Σπανογιάννη  Ευαγγελία, Καραχάλιος Γεώργιος, Καραχοντζίτης Ανδρέας, Βραχνός Νικόλαος, Μπακούρος Γεώργιος, Κονοπισόπουλος Μιλτιάδης, Σαραβάκος Δημήτριος, Λαπαθιώτη Παναγιώτα, Ξηρογιάννης Σταύρος, Σωτηρόπουλος Βασίλειος,Μανδρώνης Κωνσταντίνος, Ταγαράς Νικόλαος, Αδαμόπουλος Ιωάννης, Σιδέρης
Βασίλειος, Παπαθεοφάνους Σπυρίδων και Λέγγας Κωνσταντίνος, αν και νόμιμα  είχαν κληθεί.

Προσεξτε τις θεσεις των παραταξεων /πολιτικων χωρων.Ολοι (και ο γραμματεας τοτε του ΠΣ  «Οικολογος» Μπουκλης) υπερ , εκτος αριστερας (με αστερισκους).Ο κ. Γόντικας ψήφισε κατά της εισήγησης εκφράζοντας τη θέση ότι αυτά τα έργα θα έπρεπε να υλοποιούνται από δημόσιες υπηρεσίες και κρατικούς φορείς (Δηλαδη αν η καταστροφη ηταν κρατικη δεν θα υπηρχε).Ο κ. Πατσαρίνος δήλωσε λευκό.

Αναπτυξη αναπτυξη αναπτυξη.Η θεα που ολοι προσκυνουν. Αν το 1980 με τα 5 εκατομμυρια τουριστες μας ελεγαν πως σε λιγα χρονια οι τουριστες θα εξαπλασιαζονταν ολοι θα σκεφτομασταν πως και τα εισοδηματα μας θα ακολουθουσαν.Σημερα αγαπητοι με τα 30 εκατομμυρια τουριστες ειμαστε πιο φτωχοι σε ολα. Η αναπτυξη εφερε φτωχια  υποβαθμιση της ποιοτητας ζωης καταστροφη του περιβαλλοντος.

Περπαταω ενα βραδυ του Ιουνη στα Μαντρακια. Θαλασσα  δεν βλεπεις πια.Μονο τους καθισμενους στα σαλονακια των κοτερων τουριστες με τις μπυρες και τα ποτα τους. Και νιωθεις λιγο αβολα σαν να κανεις μπανιστηρι στο σπιτι του αλλου. Στα μαγαζια της παραλιας ντοπιοι οπως καθε καλοκαιρι. Οχι πολλοι. Οπως παντα. Και οχι σε ολα τα μαγαζια. καποια ειναι τελειως αδεια. Αργοτερα το βραδυ κατα τις εντεκα φευγοντας ενα μπαρακι και μονο ενα γεματο με ξενους που χορευουν. Ενδιαφερεται κανεις να ξεκινησει μια ερευνα ποιες ειναι οι αυξησεις στους τζιρους συνολικα στην τοπικη οικονομια απο τα κοτερα; Και ποιοι οφελουνται τελικα απο αυτο το ειδος τουρισμου; Ειναι τα καταστηματα δωρων , προχειρου φαγητου, οι εργαζομενοι στα εστιατορια (γιατι σε ξενοδοχεια προφανως δεν υπαρχουν οταν μιλαμε για κοτερα)τα σουπερ μαρκετ ,τα βενζιναδικα, τα περιπτερα ,τα ταξι; Οχι το να εχεις τουριστες σε ενα μερος δεν ειναι χωρις κοστος.Αισθητικο περιβαλλοντικο κοινωνικο.Ποιος επωμιζεται αυτο το κοστος και με ποιο αντιτιμο;

Η φωτο της Ερμιονης με τα κοτερα απο το ιστολογιο του Σταματη Δαμαλιτη

Πέμπτη 5/07/2018

ΘΕΜΑ : ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ. Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ

 

Συνδημότες και συνδημότισσες.

Είμαι υποχρεωμένος να σας ενημερώσω ότι η Εταιρεία «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε – Τουριστικό Καταφύγιο Πορτοχελίου» από 22 Ιουνίου 2018 υπέβαλε αίτημα προς το Δήμο Ερμιονίδας, σχετικά με χορήγηση έγκρισης επέκτασης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του έργου «Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Πορτοχέλι» και το αίτημα αυτό θα συζητηθεί αύριο σε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ του Λιμενικού Ταμείου του Δήμου Ερμιονίδας.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αναμένω από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου να τηρήσουν την νομιμότητα και να πάρουν την αυτονόητη θέση ότι το αίτημα της Εταιρείας είναι μη νόμιμο, αντίκεινται στην κείμενη νομοθεσία χρήσης λιμένων και δε μπορεί να ικανοποιηθεί. Όμως εδώ γεννιούνται μία σειρά θεμάτων και προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα που απαιτείται να απαντηθούν από τη Διοίκηση του Δήμου, από το Δήμαρχο κ. Δ. Σφυρή και φυσικά από την Εταιρεία «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε.»

  • Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο;
  • Δόθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού νέα παράταση εφόσον η τελευταία έληγε στις 30 Ιουνίου 2018;
  • Ποιός είναι ο φορέας ή Υπηρεσία που εποπτεύει την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου αν οι εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί ή αυτές που θα γίνουν, γίνονται σύμφωνα με τις αρχικές εγκεκριμένες μελέτες;
  • Για το αίτημα της Εταιρείας περί επέκτασης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του έργου έχει πάρει απόφαση, έχει γνωμοδοτήσει το Συμβούλιο της Δ.Κ. Πορτοχελίου;
  • Ο εκπρόσωπος του Δήμου Ερμιονίδας στο Δ.Σ. της εταιρείας «ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ Α.Ε» κ. Α. Λαδάς έχει ενημερωθεί για το αίτημα της εταιρείας, ποιά είναι η θέση του επί του θέματος;
  • Γιατί σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου δεν έχει παρουσιαστεί ο επιχειρηματικός σχεδιασμός από την πλευρά της Εταιρείας;
  • Αν υπάρχουν κρίσιμα θέματα νομικού περιεχομένου μεταξύ Δήμου Ερμιονίδας και «ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ Α.Ε.- Τουριστικό καταφύγιο».

Κύριε Δήμαρχε Δημήτρη Σφυρή,

  • Μήπως έχει επεκταθεί η κατασκευή του τουριστικού καταφυγίου πέρα από την προβλεπόμενη χωροθέτησή του και έτσι «κλείσει» το γραφικό λιμάνι του Πορτοχελίου;
  • Έχει ενημερωθεί το Συμβούλιο της Δ.Κ. Πορτοχελίου ότι με τη λειτουργία του έργου και με την σύμβαση που έφερες στο Δ.Σ. υπάρχει υποχρέωση εκλιμενισμού στο τουριστικό καταφύγιο και ακολουθούν οι λιμενικές εγκαταστάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου;
  • Γιατί έστειλες τώρα στα δύσκολα το αίτημα στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου και δεν πήρες άμεσα την ευθύνη να χειριστείς την υπόθεση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία;

Ζητώ την παρέμβασή σου με τις δύο ιδιότητες τόσο του Δημάρχου όσο και του αρχιτέκτονα μηχανικού να εξετάσεις το φάκελο της υπόθεσης και να μας απαντήσεις υπεύθυνα στα παραπάνω κρίσιμα ερωτήματα, το απαιτούν οι Δημοτικοί Σϋμβουλοι και οι δημότες του Δήμου μας.

Η επαγγελματική σου ιδιότητα σε βοηθάει άμεσα και τεκμηριωμένα να απαντήσεις αν τηρήθηκαν οι μελέτες και δεν παραβιάστηκαν τα «χαρτιά» και οι συμβάσεις. Και φυσικά απαιτούμε την αλήθεια.

 

Για τη Δημοτική Παράταξη

«Προοδευτική Συμμαχία Ερμιονίδας»

Ο επικεφαλής

Τάσος Γ. Λάμπρου

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας

 

ΠΑΚΟΕ