Πρωτα απ ολα υπαρχει μια απαξιωση της πολιτικης απο τους περισσοτερους.Η πολιτικη ασκειται κατ αναθεση απο τους επαγγελματιες και οι πολιτες θεωρουν πως ολα αυτα δεν τους αφορουν.Ειναι ετσι; Οχι βεβαια .Το αν θα φυγει για παραδειγμα η Αγγλια απο την ΕΕ εχει σχεση με τη ζωη εκατονταδων  χιλιαδων εκατομμυριων ανθρωπων και οικογενειων.Με την καθημερινοτητα τις σχεσεις τις περιουσιες τις δουλειες τους.Και αυτο αποφασιζεται μεσα απο εκλογες .Απο οσους ψηφιζουν δηλαδη γιατι πολλοι θεωρουν τις εκλογες χασιμο χρονου.Του δικου τους χρονου που τον διαχωριζουν απο τον αλλο της κοινωνιας μεσα στην οποια ζουν.

Το αν ενας Δημος εχει αυτη η την αλλη δομη εχει σχεση με το ποιος και πως περνει τις δουλειες, τα λεφτα των φορων μας δηλαδη ,πως χτιζεται πληρωνεται και ελεγχεται ενα εργο.Αν οι επενδυσεις γινωνται σε οφελος της τοπικης κοινωνιας η της τσεπης καποιων επενδυτων ενος χρηματιστηριου στην Ταιβαν.Αν θα υπαρχει η οχι σκοτεινο τοπιο διαπλοκης πολιτικης και οικονομικης εξουσιας δηλαδη διαφθορα.Μας ενδιαφερει ο Καλλικρατης.Εχει σχεση με την τσεπη μας την ελευθερια μας την δημοκρατια.Παμε λοιπον παρα κατω.

Διαφωνω με το δια ταυτα  συμπερασμα της ΝΕΔΥΠΕΡ αλλα αναγνωριζω πως ειναι η πρωτη Δημοτικη παραταξη που σκυβει πανω απο το θεμα και διατυπωνει θεσεις. Μακαρι να ακολουθησουν και οι υπολοιπες.Και κυριως να μαθουμε την θεση της πλειοψηφουσας σημερα παραταξης ΔΗΣΥΕΡ και φυσικα του κ Δημαρχου. Για το θεμα ομως θα συνεχισω με υλικο πληροφορησης.Κατ αρχην εδωπροταση της επιτροπης αναρτηθηκε στις 28 Φλεβαρη και ειναι 445 σελιδες. Μην φοβαστε εχει πολυ σαλτσα και παραρτηματα  η ουσια ειναι στις σελιδες 61-190 ενα εξασκημενο ματι βρισκει αυτα που ενδιαφερουν στις 130 σελιδες, σε καμμια ωρα. Οσοι πιστοι και πιστες ……Καλλικρατης

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

ΘΕΤΙΚΟ   ΤΟ  ΕΡΓΟ  ΤΗΣ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ-ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ  ΚΕΔΕ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ

Θετικές κρίνονται οι προτάσεις της  Επιτροπής του άρθρου 5 ν. 4368/2016 για την αναθεώρηση του  θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η οποία  ολοκλήρωσε το έργο της τέλος Φεβρουαρίου.

Η επιτροπή  η οποία  έχει καταλήξει σε κάποια πρώτα συμπεράσματα, προτείνει εναλλακτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων και θεωρείται ότι θα βοηθήσει, όλους όσοι συμμετέχουν στο διάλογο, ενώ το Υπουργείο  Εσωτερικών  θα πάει σε μια δεύτερη φάση πιο «σφιχτής» διαδικασίας έτσι ώστε να μπορέσει να καταλήξει σε κάποιες συγκεκριμένες μεγάλες, βαθιές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις για τον Α’ και Β’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες ουσιαστικά θα μας εισαγάγουν σε μια νέα εποχή.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

1η  Η μεταρρύθμιση στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αναγκαία λόγω του παρωχημένου συστήματος που επικρατεί σήμερα και απαιτείται  ένα νέο μοντέλο που θα καταστήσει εφικτή την προοδευτική ανακατανομή αρμοδιοτήτων, με τρόπο που θα δημιουργεί όρους ουσιαστικής και αποτελεσματικής άσκησής τους από το ενδεδειγμένο επίπεδο διοίκησης και με σαφείς, προτυποποιημένες διαδικασίες.

2η  Η αποχώρηση της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας) -θεσμικού παράγοντα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης -από τις συζητήσεις, λίγο πριν το τέλος, ήταν λανθασμένη και ακατανόητη αφού ο ρόλος της και οι απόψεις της είναι απαραίτητες στην προώθηση κάθε αλλαγής που θα γίνει στους ΟΤΑ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

Μέσα από τις προτάσεις της επιτροπής, καλύπτεται  όλο το φάσμα της αυτοδιοικητικής δράσης και προτείνεται:

1) Η επαναοριοθέτηση των αρμοδιοτήτων μέσω της έννοιας των δημόσιων πολιτικών, ώστε να ενισχυθεί ο θεσμικός ρόλος και η αποτελεσματικότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

2) Η άσκηση αρμοδιοτήτων και διοικητικές διαδικασίες όπως και οι διαδημοτικές, διαπεριφερειακές και διαβαθμιδικές συνεργασίες. 

3)  Ένα νέο δημοκρατικό εκλογικό σύστημα για την αναλογική συγκρότηση των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων και ένα  νέο σύστημα διακυβέρνησης με νέες διαδικασίες, όπως η συμμετοχή με δικαίωμα λόγου των εργαζομένων στα όργανα, είτε του Δήμου είτε της Περιφέρειας.

Προτείνεται, λοιπόν, η καθιέρωση του συστήματος της απλής αναλογικής χωρίς μπόνους για την πρώτη παράταξη. Αυτό σημαίνει ότι οι έδρες των δημοτικών- περιφερειακών συμβούλων θα μοιράζονται αναλογικά με βάση τα ποσοστά της πρώτης Κυριακής. Έτσι στο  νέο συμβούλιο οι παρατάξεις πρέπει να συνεργάζονται με συναινετική διάθεση και δημιουργική αντιπολίτευση

4) Ισχυροί θεσμοί ενδοδημοτικής αποκέντρωσης με ουσιαστικό ρόλο και πραγματικές ευκαιρίες συμμετοχής για τις τοπικές κοινωνίες.

Εδώ προτείνεται η κατάργηση των σημερινών δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ως δομών ενδοδημοτικής αποκέντρωσης. Τη θέση τους μπορούν να διαδεχτούν συμβούλια στα όρια των σημερινών δημοτικών ενοτήτων, των πρώην δηλ. δήμων και κοινοτήτων που καταργήθηκαν και συνενώθηκαν με τον Καλλικράτη, τα οποία θα ενισχυθούν με αποφασιστικές αρμοδιότητες. Οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες παραμένουν μόνο ως γεωγραφικές έννοιες και ως επίπεδο οργάνωσης των αμεσοδημοκρατικών και συμμετοχικών διαδικασιών ενώ ενισχύεται ο  δεσμευτικός χαρακτήρας των  τοπικών-λαϊκών συνελεύσεων. Έτσι π.χ. ένα έργο τοπικής σημασίας θα εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα  του Δήμου υποχρεωτικά.

5) Σύγχρονες αμερόληπτες και αποτελεσματικές διαδικασίες εποπτείας των ΟΤΑ.

6) Νέοι, ενισχυμένοι θεσμοί και διαδικασίες τοπικής διαμεσολάβησης προς όφελος της προστασίας των δικαιωμάτων των πολιτών. Έτσι   προτείνεται η κατάργηση των μη λειτουργικών οργάνων όπως η επιτροπή     διαβούλευσης, η επιτροπή ποιότητας ζωής, η οικονομική επιτροπή, ο συμπαραστάτης του δημότη και οι σχολικές επιτροπές και οι αντικατάστασή τους με πιο ευέλικτες μορφές. 

Στο οικονομικό πεδίο  των ΟΤΑ προτείνεται :

α) Η σύσταση Επιτροπής Οικονομικής Ανασυγκρότησης και Λογαριασμού Οικονομικής ενίσχυσης των ΟΤΑ, σε διαφορετική λογική από τα σημερινά ισχύοντα.

β) Η αλλαγή  και ο εκσυγχρονισμός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου περί οικονομικής διοίκησης και ταμειακής λειτουργίας των ΟΤΑ με αντικατάσταση του Β.Δ. του 1959.

γ) Η ενίσχυση των δομών συμμετοχικού προϋπολογισμού. Κρίνεται επίσης σκόπιμο να ενισχυθούν οι θεσμοί διαβούλευσης και συμμετοχής στη διάρκεια κατάρτισης του προϋπολογισμού ώστε η συμμετοχή των φορέων και των πολιτών να γίνει πιο συστηματική και ουσιαστική.

δ) Οι αποφάσεις που αφορούν στην διαχείριση εν γένει της περιουσίας των ΟΤΑ της χώρας πρέπει να συνεχίσουν να υπόκεινται σε έλεγχο νομιμότητας από ειδικό όργανο που θα ορισθεί για τον σκοπό αυτό, καθώς έτσι διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, προστατεύεται πιο αποτελεσματικά η δημόσια και η ιδιωτική περιουσία των ΟΤΑ καθώς και οι πόροι που είτε αντλούνται είτε προκύπτουν από την διαχείριση αυτή, προς όφελος του συνόλου των πολιτών.

 Κλείνοντας οφείλουμε να τονίσουμε πως ο  θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να αναβαθμισθεί και να μετεξελιχθεί, τόσο θεσμικά, οργανωτικά και λειτουργικά, όσο και οικονομικά και αναπτυξιακά, με το ζητούμενο να είναι η δημοκρατία και  η συμμετοχή  στην Τοπική Αυτοδιοίκηση  ώστε να γίνει πραγματικά ένα θεσμός πολύ πιο κοντά στον πολίτη.

Σε αυτή όμως τη διαδικασία η αυτοδιοίκηση (ΚΕΔΕ,ΕΝΠΕ,κ.λ.π.) πρέπει να συμμετάσχει στο διάλογο και να ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙ  σε μέγιστο βαθμό, τις βασικές πολιτικές θέσεις της.

Τάσος Τόκας

Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Ερμιονίδας

Επικεφαλής της ΝΕΔΥΠΕΡ

Για να ξεκινησουμε ομως με τις σελιδες 61-64 και οσα η επιτροπη διαπιστωνει σαν παθογενειες του σημερινου Καλλικρατη.Καθως και την προταση.

Στις επομενες σελιδες προτεινονται οργανα και αρμοδιοτητες των Δημοτικων Ενοτητων

Σελιδες 68-89 τα σχετικα με εκλογες.Να γινωνται καθε τεσσερα χρονια καταργηση αντι περιφερειαρχη.Οι Ευρωπαιοι να ψηφιζουν και ψηφιζονται και για Περιφερεια.Δικαιωμα ψηφου στα 17.Δημοτικοι συμβουλοι εκλεγονται απο ολη την εκλογικη εκταση του Δημου.Ενιαιο ψηφοδελτιο για ολο το Δημο με ελαχιστο αριθμο υποψηφιων ισο με τις εδρες στο Δημοτικο Συμβουλιο.Χωριστοι συνδιασμοι για καθε δημοτικη ενοτητα.
Η κατάργηση των ειδικών επιτροπών με περιορισμένο, εκ του νόμου,
αντικείμενο και την καθιέρωση, γενικώς, της ελευθερίας των Δημοτικών
Συμβουλίων να συγκροτούν επιτροπές, είτε μόνο από μέλη τους, κατ’
αναλογία της δύναμης κάθε παράταξης (που θα μπορούν να έχουν και
αποφασιστικές αρμοδιότητες) είτε και με τη συμμετοχή εργαζομένων του
Δήμου, άλλων φορέων και ιδιωτών (οπότε, υποχρεωτικά, θα έχουν μόνο
γνωμοδοτικό χαρακτήρα).
 Η αντικατάσταση της Επιτροπής Διαβούλευσης, από ένα Δημοτικό
Κοινωνικό και Οικονομικό Συμβούλιο, στο οποίο θα μετέχουν οι εκπρόσωποι
όλων των βασικών φορέων της περιοχής και το οποίο θα συνεδριάζει
υποχρεωτικά σε τακτά και σύντομα χρονικά διαστήματα, εκφράζοντας γνώμη
επί όλων των θεμάτων που απασχολούν την τοπική κοινωνία και το Δήμο, είτε
αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν αιτήματος του Δήμου. Σε συγκεκριμένες
σημαντικές αποφάσεις (π.χ. κατάρτιση προϋπολογισμού, επιχειρησιακού
προγράμματος κ.λπ.) το Συμβούλιο θα παίζει καθοριστικό ρόλο ως ο
κεντρικός φορέας της διαβούλευσης στο τοπικό επίπεδο.
 Η αναμόρφωση του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και
Προσφύγων, ώστε αυτό να συγκροτείται από αιρετά μέλη, από τους ίδιους
τους μετανάστες και πρόσφυγες που κατοικούν στα όρια του Δήμου, καθώς
και από εκπροσώπους των φορέων αλληλεγγύης.

Απολαβες

σε Δήμους με πληθυσμό κάτω των είκοσι (20.000) χιλιάδων κατοίκων
ο Δήμαρχος λαμβάνει ως αντιμισθία ποσόν ίσο με το εξήντα τοις εκατό (60%)
των πάσης φύσεως αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου.
Οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το πενήντα τοις εκατό (50%) της Αντιμισθίας
του δημάρχου και οι Πρόεδροι του Δημοτικού Συμβουλίου το σαράντα τοις
εκατό (40%) της αντιμισθίας του οικείου Δημάρχου. Οι αντιδήμαρχοι που δεν
δικαιούνται αντιμισθία λαμβάνουν τις πλήρεις αποδοχές της οργανικής τους
θέσης, οι οποίες ωστόσο καταβάλλονται από τον δήμο.

Τοπικα Δημοψηφισματα

Και κατι που γραφω εδω και χρονια σε σχεση με το διαδικτυο.Ηλεκτρονικη διαβουλευση και δημοψηφισματα.Με εναν προσωπικο κωδικο δημοτη σαν αυτο που εχουμε για τον ΟΑΕΔ η το ΤΑΧΙΣ μπορουμε να μιλαμε να ψηφιζουμε για τοπικα θεματα να συμμετεχουμε στην ληψη αποφασεων.