Χωρις σχολια. Αληθεια με το αεροδρομιο στο Πορτο Χελι τι γινεται; Με την Μαρινα; Μαρινα Μαρινα Μαρινα…..

http://www.iskra.gr/fraport/

Το Ευρωκοινοβούλιο, δια της αρμόδιας Επιτροπής Αναφορών του, έσπευσε να φρενάρει την απόφαση για το ξεπούλημα ων 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στην Γερμανική Fraport.

Η απόφαση αυτή της Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία μπορεί και να ακυρώσει στην πορεία το ίδιο αυτό καθ’ αυτό ξεπούλημα των αεροδρομίων, αποχτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, διότι προέρχεται από ένα ευρωπαϊκό όργανο, όταν είναι γνωστό ότι η ΕΕ είναι εκείνη που έθεσε ως μυστικό όρο στο τρίτο μνημόνιο την πώληση των υπερκερδοφόρων και δυναμικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Κύκλοι του κινήματος χαρακτήριζαν την προσωρινή έστω αναστολή της πώλησης των αεροδρομίων ως μια πρώτη επιτυχία των αγώνων κατά της πώλησης μέχρι την τελική νίκη.

Το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν (θεωρητικά) ένα από τα τελευταία προαπαιτούμενα που έπρεπε να ολοκληρωθούν προτού η κοινοπραξία Fraport – Slentel, μέσω της Fraport Greece αναλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Γεγονός που ανέφερε τη Δευτέρα και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Ζινέλ, ο οποίος, σύμφωνα με γερμανικά μέσα, δήλωσε ότι απαιτείται και η έγκριση της παραχώρησης από την Κομισιόν. Πολλά ΜΜΕ είχαν σπεύσει να προεξοφλήσουν την απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής, εκφράζοντας την άποψη ότι «οι πιθανότητες επιτυχίας από την πλευρά των συνδικαλιστών κρίνονται ως μηδενικές». Σε αυτό είχε συνηγορήσει και η τοποθέτηση της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, δια της αρμόδιας Επιτρόπου Μαργκρέτε Βεστάγκερ, που είχε υποστηρίξει ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων δεν παραβιάζει κοινοτικό δίκαιο

Ωστόσο, όταν η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου κλήθηκε να εξετάσει συγκεκριμένα τα προβλήματα που διαπιστώνει στις διαδικασίες ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, τα δεδομένα όπως φαίνεται άλλαξαν. Σύμφωνα με την επίσημη απάντηση της Επιτροπής που υπογράφεται από την Πρόεδρο, Σεσίλια Βίκστρομ, η Επιτροπή θεωρεί την αναφορά της ΟΣΥΠΑ ως «παραδεκτή» και ζητεί από την Κομισιόν να διεξαγάγει προκαταρκτική έρευνα σχετικά με τις διάφορες πλευρές του προβλήματος βάσει των πληροφοριών της ΟΣΥΠΑ. Προσθέτει μάλιστα ότι «τα θέματα που θίγετε στην αναφορά πρέπει να υποβληθούν επίσης σε Επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» και συγκεκριμένα παραπέμπει το θέμα στην επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών και στην επιτροπή Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής.

Η αποδοχή της προσφυγής της ΟΣΥΠΑ από την Κομισιόν έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ένας από τους θεσμούς με τους οποίους η Ελλάδα συμφώνησε στο τρίτο μνημόνιο. Στο κείμενο του μνημονίου υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά στην περίπτωση της Fraport σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα υποχρεώνεται να παραχωρήσει τα αεροδρόμια «στον παραχωρησιούχο που ήδη είχε κερδίσει τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ». Οι διαδικασίες που απαιτούνται το επόμενο διάστημα χαρακτηρίζονται εξαιρετικά χρονοβόρες, καθώς όπως υποστηρίζουν πηγές του TPP απαιτούνται συνεδριάσεις, εξετάσεις μαρτύρων και γνωμοδοτήσεις, γεγονός που μεταθέτει ξανά την παραχώρηση των αεροδρομίων

Οι ενστάσεις που κατέθεσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, κ. Αλεβιζόπουλος, αφορούν μεταξύ άλλων ζητήματα στα οποία έχει αναφερθεί εκτενώς το TPP (δείτε εδώ και εδώ), όπως τα οικονομικά στοιχεία της Fraport και της Slentel Ltd, συμφερόντων Δημήτρη Κοπελούζου, το γεγονός ότι η Fraport είναι στην πραγματικότητα εταιρεία του γερμανικού Δημοσίου,  προβληματισμούς σχετικά με την εγκαθίδρυση μονοπωλίου στην ελληνική περιφέρεια και κοινοτικές ενισχύσεις που έχει λάβει η Ελλάδα για την αξιοποίηση των αεροδρομίων τα τελευταία χρόνια. Κατά την έρευνα που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα η ΟΣΥΠΑ θα παρουσιάσει εκτενώς τον φάκελο με τα προβλήματα που διαπιστώνει στη διαδικασία «ιδιωτικοποίησης» και στη σύμβαση παραχώρησης. Ανάλογος φάκελος θα κατατεθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, και στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

Για «προσωρινή δικαίωση του αγώνα της ΟΣΥΠΑ και της πρωτοβουλίας μας» κάνει λόγο σε ανακοίνωση της η Ανοιχτή Πρωτοβουλία Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» στα Χανιά, που καλεί τον εισαγγελέα «να αναλάβει πρωτοβουλία και να διερευνήσει την παράνομη είσοδο και εγκατάσταση της Fraport στο αεροδρόμιο «Ι. Δασκαλογιάννης», ενώ παράλληλα καλεί «για μία ακόμα φορά τους βουλευτές των Χανίων και την κυβέρνηση, με αφορμή την τέταρτη αναβολή, να κηρύξουν την Fraport έκπτωτη και να προχωρήσουν στη σύσταση ενός δημόσιου (κρατικού) Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων με ορθολογικά και μη πελατειακά κριτήρια».

Από την άλλη πλευρά, η Fraport Greece εξέφραζε το προηγούμενο διάστημα την αισιοδοξία της ότι η παραλαβή των αεροδρομίων βρίσκεται «στην τελική ευθεία», ενώ μόλις χθες κυκλοφορούσαν ειδήσεις ότι παρά το γεγονός ότι χάθηκε μία ακόμα προθεσμία, αυτή της 15ης Μαρτίου, η μεταβίβαση θα πραγματοποιηθεί τις «επόμενες εβδομάδες» (ή ακόμα και την «επόμενη εβδομάδα»). Μάλιστα ο κ. Ζινέλ είχε τονίσει ότι τα αεροδρόμια «έπρεπε να είχαν περάσει ήδη στην διαχείριση της εταιρείας», ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η Fraport Greece ανακοίνωσε την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου στα 650 εκατ. ευρώ. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, αναμένεται εντός της ημέρας η αντίδραση της εταιρείας.

*Βασική Πηγή: thepressproject.gr, Θάνος Καμήλαλης

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει την αναφορά της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου προς τoν πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ κ. Αλεβιζόπουλο και η οποία έχει ως εξής:

Fraport

http://www.nostimonimar.gr/i-psevdis-theologia-ton-idiotikopiiseon/

Του Γιάννη Στάμου

Διαβάζω σήμερα ένα άρθρο της Εβελίνας Χατζηδάκη στον Αγώνα της Κρήτης για το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με το κείμενο:

«Είναι τα κερδοφόρα αεροδρόμια τα οποία ξεπουλάει και μάλιστα σε τιμή πολύ κάτω της πραγματικής αξίας τους η χώρα αυτή που θα είχε τόση ανάγκη και από την παραμικρή πηγή εσόδων. Τα υπόλοιπα αεροδρόμια που δεν είναι κερδοφόρα και επιχορηγούνται παραμένουν στο ελληνικό δημόσιο. Κι αυτό γιατί οι δανειστές που στις εξωφρενικά παράλογες απαιτήσεις τους την παραμικρή αντίσταση δεν φέρνουν οι «εκπρόσωποί» μας απαιτούν ιδιωτικοποιήσεις. Και λίγο τους ενδιαφέρει ότι το συγκεκριμένο ξεπούλημα δεν είναι καν ιδιωτικοποίηση αφού η Fraport είναι γερμανική κρατική εταιρεία. Τα κέρδη από τα αεροδρόμια απλά δεν θα πηγαίνουν στα ελληνικά κρατικά ταμεία αλλά στα γερμανικά.»

Να πούμε εδώ ότι η αρχική πρόταση για τα περιφερειακά αεροδρόμια προέβλεπε την πώληση ενός μείγματος πλεονασματικών και ελλειμματικών αεροδρομίων, ούτως ώστε οι αγοραστές να μην πάρουν απλώς κοψοχρονιά τα καλύτερα φιλέτα, αλλά να αναγκαστούν έστω να επενδύσουν και κάτι για να αναβαθμίσουν και να εξυγιάνουν μερικά προβληματικά αεροδρόμια. Οι δανειστές, που πολύ μας αγαπάνε και θέλουν μόνο το καλό μας, απέρριψαν την πρόταση, και με το τρίτο μνημόνιο επισημοποιείται το ξεπούλημα μόνο των πλεονασματικών αεροδρομίων (δηλαδή αυτών που όχι μόνο δεν ήταν ζημιογόνα, αλλά προσέφεραν ένα πάγιο εισόδημα για το ελληνικό δημόσιο).

H συμφωνία προβλέπει επίσης ότι τα έξοδα για τις μελέτες επέκτασης ή ανάπλασης αυτών των αεροδρομίων τα επωμίζεται το ελληνικό δημόσιο. Η νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει επίσης το δικαίωμα να απολύσει υπαλλήλους ή να σπάσει τα συμβόλαια με προμηθευτές και άλλες εταιρείες που συνεργάζονταν με αυτά τα αεροδρόμια μέχρι τώρα. Τυχόν αποζημιώσεις και δικαστικά έξοδα τα επωμίζεται πάλι το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή όχι μόνο χάνει ένα πάγιο εισόδημα, αλλά πουλώντας αυτά τα αεροδρόμια το ελληνικό δημόσιο θα καταλήξει να πληρώνει κι από πάνω). Ξένα μέσα που ασχολήθηκαν με το θέμα, όπως η γερμανική έκδοση της Le Monde diplomatique, έχουν χαρακτηρίσει το ζήτημα ως μια μεγάλη «απάτη», αλλά στην Ελλάδα ο κόσμος έχει πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί, όπως το Survivor.

Να πούμε επίσης ότι πέρα από τη Fraport, της οποίας πάνω από το 50% ανήκει στο γερμανικό ΔΗΜΟΣΙΟ, τόσο η εταιρεία που παίρνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και η εταιρεία που πήρε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είναι ΚΡΑΤΙΚΕΣ εταιρείες της Ιταλίας και της Κίνας αντίστοιχα. Ας μας πουν λίγο πάλι μερικοί γιατί οι «ιδιωτικοποιήσεις» είναι αναγκαίες και πώς ο ιδιωτικός τομέας θα εξυγιάνει όσα ανήκαν ώς τώρα στο ελληνικό δημόσιο…

Αυτά συμβαίνουν, όμως, όταν η «πληροφόρησή» μας τόσα χρόνια προέρχεται από το MEGA, το ΣΚΑΙ, το Πρώτο Θέμα και την Καθημερινή, αυτά τα μεγαθήρια του πλουραλισμού που μονοπωλούν το ελλαδικό μιντιακό πεδίο κι έχουν ρίξει την Ελλάδα κάτω από όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης στην παγκόσμια κατάταξη για την ελευθερία του τύπου (πολύ πιο χαμηλά επίσης από την Μποτσουάνα ή τη Μογγολία, πιο χαμηλά ακόμη κι από τη Μοζαμβίκη, το Κιργιστάν ή την κατεχόμενη βόρεια Κύπρο). Μπορούμε μετά να βγαίνουμε και να επαναλαμβάνουμε με ύφος βεβαιότητας και αυθεντίας ως δήθεν «κοινή λογική» και «ώριμη» πολιτική τοποθέτηση ό,τι μας πασάρει ο κάθε προπαγανδιστής τύπου Πρετεντέρη, Μανδραβέλη, Πορτοσάλτε κ.λπ.

Κάπως έτσι έχει δημιουργηθεί κι όλη η αφήγηση περί ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, που, όσο κι αν θα το ‘θελαν ορισμένοι, καμία σχέση με τον ορθολογισμό ή την παράδοση του Διαφωτισμού δεν έχει. Αντίθετα, φέρει τα χαρακτηριστικά μιας τυφλωμένης θεολογίας των αγορών, μιας εμμονικής επανάληψης ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι αναγκαίες και θεμιτές δήθεν μεταρρυθμίσεις, άσχετα αν ούτε μεταρρυθμίσεις είναι και συχνά ούτε καν ιδιωτικοποιήσεις. Οι μεταρρυθμίσεις που δεν είναι μεταρρυθμίσεις και οι ιδιωτικοποιήσεις που κάποτε δεν είναι καν ιδιωτικοποιήσεις ενσφηνώνονται και νομιμοποιούνται στη συνείδηση του κόσμου εν πολλοίς από δημοσιογράφους που δεν είναι δημοσιογράφοι.

Για αυτούς τους δήθεν δημοσιογράφους, που επιτελούν το ρόλο ιερατείου των αγορών, η αποδόμηση των δομών πρόνοιας και του ελληνικού κράτους εν γένει αποτελεί τον απόλυτο στόχο. Κι οι πιστοί ακολουθούν με θρησκευτική μανία και με τη νοοτροπία ότι ο κρατισμός είναι μια αντίπαλη θρησκεία στην Ελλάδα, κι άρα κάθε αποδόμηση του δημοσίου είναι εξ ορισμού θετική κι όσο πιο πολύ μικραίνει το κράτος, τόσο πιο κοντά έρχεται ο παράδεισος των αγορών. Μέχρι να ξεπουληθούν τα πάντα και να συνειδητοποιήσουν, όσοι τουλάχιστον από τα κατώτερα στρώματα τα πιστεύουν αυτά, ότι ο παράδεισος των αγορών είναι ένας μύθος και η πραγματικότητα μοιάζει περισσότερο με κόλαση. Το πρόβλημα με το δημόσιο ώς τώρα είναι ότι ελέγχεται ως κομματικό φέουδο και λεία της εκάστοτε κυβέρνησης. Το να γίνει φέουδο και λεία ιδιωτικών επιχειρήσεων ή άλλων κρατών δε θα λύσει το πρόβλημα, ίσα-ίσα.

Για το τέλος απλώς αντιγράφω την κατακλείδα του κειμένου της Εβελίνας Χατζηδάκη:

«Στην Κρήτη έχει ξεκινήσει η οργάνωση μιάς αντίστασης κινηματικού χαρακτήρα. ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Με ελπίδα να εξαπλωθεί σ’όλη την χώρα η διαμαρτυρία.»

dissdisshit.wordpress.com