Oσο ακουτε τον πρωτο Μπομπ επενδυστε τις σκεψεις σας με την μουσικη του .

Οταν εχουμε τεσσερες χιλιαδες ευρω απο κρατικη επιχορηγηση για θερμανση των σχολειων καλυτερα να τα κλεισουμε τον χειμωνα.Ζεστη χωρα ειμαστε τον λενε και οι Locomondo κανενας δεν θα στεναχωρηθει αν κλεισουν τα σχολεια για δυο μερες τα παιδια θα χαρουν μαλιστα (γιατι αραγε;).Οποτε νο τσαιλντ, νο κράι, νο φιουελ νο σκουλ.

Αποσπασμα του προυπολογισμου του Δημου μας για το 2017

%cf%80-%cf%85-%ce%b5%ce%be%ce%bf%ce%b4%cf%89%ce%bd-2017-1_petrelaio

Τωρα προσοχη στο παρασκηνιο

1.Τα σχολεια οπως μαθαινουμε εχουν τις δεξαμενες γεματες πετρελαιο.Απλα οικονομια κανουμε.

2.Εκτος των 4 χιλιαδων ευρω της ΚΡΑΤΙΚΗΣ επιχορηγησης λεφτα για θερμανση βγαινουν και απο τις 130 χιλιαδες του κωδικου 00-6711000 που ειναι χρηματα για τις σχολικες επιτροπες.Αυτα τα χρηματα μοιραζονται περιπου 55% στην πρωτοβαθμια και 45% στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση.Βλεπετε στο Δημοτικο εχουμε περισσοτερους μαθητες στο Γυμνασιο λιγωτερους στο Λυκειο λιγωτερους και στην Ανωτατη εκπαιδευση λιγωτερους.Οι υπολοιποι ανθρωποι ειναι εκπαιδευτικα υπολοιπα, εργατες δηλαδη.Γιατι μιλαμε για δημοσια εκπαιδευση (προς καποιο επαγγελμα ) οχι για μορφωση που την δικαιουνται ολοι ανεξαρτητα απο το εισοδημα και την εργασια τους. Στην Ερμιονιδα εχουμε περιπου 2 χιλιαδες μαθητες μαθητριες.

3.Χτες υπηρχε δικαιολογια για να ειναι κλειστα τα σχολεια.Ο παγετος στις ορεινες περιοχες Ηλιοκαστρο Διδυμα , οπως και το οτι οι μαθητες μετακινουνται νωρις το πρωι με λεωφορεια ειναι μια εξηγηση.Στο κατω κατω η χωρα μας και η Ερμιονιδα ειδικοτερα, δεν ειναι Σουηδια ουτε Γερμανια για να ειναι προετοιμασμενη για μετακινησεις στα χιονια.Σημερα ομως;Ειναι μια συνηθισμενη χειμωνιατικη μερα με νοτια, μαλιστα με βροχη.Που ακολουθησε την χθεσινη ηλιοφανεια .Εδω το ιερο «προγραμμα» πιεζει τους παντες να μην χαθει ουτε μια ωρα.Γιατι χανεται μια ολοκληρη μερα χωρις καμμια αντιδραση;

4.Κακα τα ψεματα.Ουτε οι περισσοτεροι εκπαιδευτικοι ουτε οι περισσοτεροι μαθητες τρελαινονται να πανε σχολειο. Δεν στεναχωρηθηκαν επειδη δεν πηγαν σημερα σχολειο.Και εκει ειναι το προβλημα.Η εκπαιδευση οπως και η ψηφος ειναι υποχρεωτικη.Προσοχη μην παρεξηγηθω.

Υπαρχουν και παντα υπηρχαν  εκπαιδευτικοι και δεν ειναι λιγοι που πονανε τη δουλεια τους πανε σε επιμορφωτικα σεμιναρια, προετοιμαζονται για το μαθημα, εχουν φαντασια, καταθετουν την ψυχη τους καθε μερα μεσα στην ταξη.Και συνηθως αυτοι οι εκπαιδευτικοι συνδικαλιζονται κιολας, ψηφιζουν ειναι δημοκρατικοι ανθρωποι. Ενας απο αυτους ηταν ο Βαρναλης για παραδειγμα. Πολλοι απο εσας που διαβαζετε αυτες τις γραμμες ειστα εκπαιδευτικοι σας γνωριζω ειστε καλοι ανθρωποι και επαγγελματιες ειμουν και ειμαι στο πλευρο σας και σας υποστηριζω στις διεκδικησεις σας. Φοβαμαι ομως πως η πλειοψηφια εχει καταθεσει τα οπλα. Ενω μπαινουν με ορεξη στο σχολειο στα νιατα τους, το συστημα με τα χρονια τους ισοπεδωνει.Διεκπεραιωνουν το επαγγελματικο καθηκον τους οσο το δυνατον καλυτερα και εχουν παψει να αγωνιζονται να απαιτουν  καλυτερη εκπαιδευση. Οσο για τους περιστερους μαθητες -τριες; Βλεπουν το σχολειο σαν κοινωνικο χωρο (βεβαιως και ειναι) και σαν μεσο για να πανε ισως σε ΑΕΙ και να βγαζουν λεφτα και κοινωνικη καταταξιωση να ξεχωρισουν δηλαδη απο την μαζα.Οι γονεις; Στελνουν το παιδι σχολειο επειδη πρεπει επειδη ολοι το ιδιο κανουν.Σκεφτειτε πως η δημοσια δωρεαν εκπαιδευση ειναι αιτημα στο μεγαλυτερο μερος του πλανητη.Για να μορφωνονται οι φτωχοι ανθρωποι. Οχι για να βγαλουν λεφτα οταν μεγαλωσουν πατωντας στις πλατες των απο κατω.

Γιατι  πεθαινουν οι ανθρωποι οταν κανει κρυο;Απο μαγκαλια, απο υποθερμια,απο φτωχια δηλαδη. Γιατι κλεινουν τα σχολεια οταν κανει κρυο; Γιατι τα παιδια ειναι σε  λυομενα στο δημοτικο Πορτο Χελιου (το ΤΑΙΠΕΔ δινει την ΔΕΠΟΣ για αεροδρομιο οχι για νεο κτηριο Δημοτικου σχολειου)και μαλιστα προσφατα(μετα απο αιτημα της κοινοτητας ) εγινε δεκτη και η Παροχή και τοποθέτηση μιας (1) προκατασκευασμένης μεταλλικής αίθουσας διδασκαλίας τον Οκτωβρη 2016 (την βλεπετε στη φωτογραφια) απο δωρεα φοροαπαλλασομενου εφοπλιστη απο το Λονδινο με προσωπικη περιουσια 1 δισεκατομμυριο λιρες. 18-dekembrh-2016-lyomeno

Σαν μετρο συγκρισης οι Κεφαλονητες αδερφοι Βαλιανοι εκτος απο το μεγαλο εργο και περιουσια που αφησαν στην πατριδα τους την Κεφαλονια εχτισαν και το κτηριο της Εθνικης Βιβλιοθηκης στην Αθηνα στην οδο Πανεπιστημιου

My beautiful picture

Γιατι το κτηριο του Γυμνασιου Κρανιδιου βουλιαζει (γιατι κανεις ποτε δεν το παρελαβε μετα την αποπερατωση του και απο τοτε γινωνται μπαλωματα ) γιατι το κρατος δεν δινει λεφτα για πετρελαιο, λεφτα υπαρχουν μονο για να μεινουμε στην ΕΕ και για το μεγαλο κολπο του Ελληνικου «χρεους».

Τα σχολεια μας δεν εκλεισαν λογω κακοκαιριας σημερα.Εκλεισαν για πολιτικους οικονομικους και κοινωνικους λογους.Μην τα ριχνουμε ολα στο καιρο.

Και για να κλεισω ενα ακομα επικαιρο τραγουδι απο τον αλλο Μπομπ, τον Ντυλαν αυτη τη φορα (ψευδωνυμο του Ζιμμερμαν με αναφορα στο ποιητη Ντιλαν Τομας ).Δεν χρειαζεται μετεωρολογος για να μαθεις απο που φυσσα ο ανεμος. Ουτε διαμεσολαβητες για να αισθανθεις την πραγματικοτητα.Υπογεια θλιμμενη νοσταλγια .

Don’t follow leaders
Watch the parkin’ meters.
Twenty years of schoolin’
And they put you on the day shift
Look out kid
They keep it all hid
Better jump down a manhole
Light yourself a candle

Johny’s in the basement
Mixing up the medicine
I’m on the pavement
Thinking about the government
The man in the trench coat
Badge out, laid off
Says he’s got a bad cough
Wants to get it paid off
Look out kid
It’s somethin’ you did
God knows when
But you’re doin’ it again
You better duck down the alley way
Lookin’ for a new friend
The man in the coon-skip cap
In the big pen
Wants eleven dollar bills
You only got ten.

Maggie comes fleet foot
Face full of black soot
Talkin’ that the heat put
Plants in the bed but
The phone’s tapped anyway
Maggie says that many say
They must bust in early May
Orders from the DA
Look out kid
Don’t matter what you did
Walk on your tip toes
Don’t try, ‘No Doz’
Better stay away from those
That carry around a fire hose
Keep a clean nose
Watch the plain clothes
You don’t need a weather man
To know which way the wind blows.

Get sick, get well
Hang around an ink well
Ring bell, hard to tell
If anything is goin’ to sell
Try hard, get barred
Get back, write Braille
Get jailed, jump bail Join the army, if you failed
Look out kid
You’re gonna get hit
But losers, cheaters
Six-time users
Hang around the theaters
Girl by the whirlpool
Lookin’ for a new fool
Don’t follow leaders
Watch the parkin’ meters.

Ah get born, keep warm
Short pants, romance, learn to dance
Get dressed, get blessed
Try to be a success
Please her, please him, buy gifts
Don’t steal, don’t lift
Twenty years of schoolin’
And they put you on the day shift
Look out kid
They keep it all hid
Better jump down a manhole
Light yourself a candle
Don’t wear sandals
Try to avoid the scandals
Don’t wanna be a bum
You better chew gum
The pump don’t work
‘Cause the vandals took the handles.

http://www.efsyn.gr/arthro/giati-ta-sholeia-mas-einai-kleista

Αν κάποιος συντονιζόταν στα τηλεοπτικά κανάλια όλες αυτές τις ημέρες θέλοντας να ενημερωθεί για όσα συμβαίνουν, ειρήσθω εν παρόδω ουκ ολίγα και σοβαρότατα, προφανώς και θα παρέμενε με ενημέρωση λειψή.

Ό,τι μονοπώλησε την ειδησεογραφική κάλυψη, καθορίζοντας εντέλει και τις συζητήσεις και τις γνώμες ανάμεσα σε παρέες αλλά και την κοινή γνώμη, ήταν η κακοκαιρία που ενέσκηψε τις τελευταίες ημέρες, ιδιαίτερα βαριά, με πολύ χιόνι σε ορισμένες περιπτώσεις και με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, ιδίως στη Β. Ελλάδα, θερμοκρασίες κατάψυξης!

Ας προσπεράσουμε τον αδικαιολόγητο εντυπωσιασμό εκ μέρους των τηλεοπτικών καναλιών, που δε μας αφήνει αδιάφορους, με σκοπούς τρομοκράτησης και αποπροσανατολισμού από τις πραγματικές, τις αληθινές «θεομηνίες» για τον κοσμάκη. Έχουμε συνηθίσει άλλωστε, με κίνδυνο μιθριδατισμού, από μια τέτοιου είδους «δημοσιογραφία» στις μέρες μας. Ας την προσπεράσουμε , όχι γιατί αδιαφορούμε γι‘ αυτήν , αλλά γιατί δεν είναι η πρώτη, δε θα είναι ούτε και η τελευταία τέτοια κακοκαιρία που η πατρίδα μας έζησε και θα ζήσει. Ας την προσπεράσουμε γιατί , καθώς οι παλιότεροι θυμούνται, έχουμε ζήσει και χειρότερα!

Πρέπει όμως να σταθούμε σε μια πτυχή, σε μια συνέπεια που , εκ πρώτης όψεως, μοιάζει να έχει τις αιτίες της σ’ αυτήν-την κακοκαιρία των τελευταίων ημερών.

Αναφερόμαστε βέβαια στο πολυήμερο κλείσιμο των σχολείων της ευρύτερης περιοχής αλλά και σχεδόν όλης της πατρίδας μας, γεγονός που δημιούργησε όπως είναι φυσικό προβλήματα αλλά και αντιδράσεις. Σημειώνουμε ακόμα μία φορά πως οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών ήταν πράγματι δυσμενείς.

Δεν είναι λίγοι όσοι δικαιολόγησαν ως αναγκαστικό το κλείσιμο των σχολείων υπ’ αυτές τις συνθήκες.

Δεν είναι λίγοι επίσης όσοι, χωρίς να καλοσκεφτούν κατά τη γνώμη μας , δίχως να δουν τη συνολική εικόνα βιάστηκαν να βρουν ενόχους για την κατάσταση αυτή. Βιάστηκαν να ρίξουν ευθύνες άκριτα. Τι άλλο άραγε να σημαίνει η απόδσση ευθυνών στους «εκπαιδευτικούς που δεν εργάζονται και τεμπελιάζουν» παρά αυτό ακριβώς• να βλέπεις το δέντρο και να χάνεις ολόκληρο το δάσος!

Αν θέλαμε να δούμε το σύνολο της εικόνας, των σχολείων μας εν έτει 2017 αλλά και της κοινωνίας μας γενικότερα θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη, και μάλιστα πολύ σοβαρά, τα εξής:

  • Όπως ήδη έχει γραφεί και είναι ευρέως γνωστό, αυτοί που παίρνουν απόφαση ώστε να μη λειτουργήσουν τα σχολεία δεν είναι σε καμία περίπτωση οι εκπαιδευτικοί, αλλά οι κατά το νόμο αρμόδιοι, δηλαδή δημοτικές αρχές και όποιος άλλος, αφού βέβαια εκτιμήσουν τη συγκεκριμένη κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν-κάτι που είναι ασφαλώς λογικό.
  • Τι σημαίνει αλήθεια «εκτίμηση της συγκεκριμένης κατάστασης»; Σημαίνει ασφαλώς να εκτιμήσουμε την κατάσταση των σχολικών κτιρίων στα οποία περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους τα παιδιά μας . Να τονιστεί βέβαια ότι μιλώντας για την κατάσταση των σχολείων , δεν εννοούμε και ούτε πρέπει να εννοούμε πώς είναι αυτά μονάχα τις ημέρες της κακοκαιρίας, αλλά τη γενικότερη τους κατάσταση που «κουβαλούν» επάνω τους , κληρονομιά θα μπορούσαμε να πούμε από την εφαρμοζόμενη πολιτική στην εκπαίδευση, και όχι μόνο σε αυτήν.

Ακριβώς σε τούτο το σημείο είναι που πρέπει και οφείλουμε να πούμε πάρα πολλά!

  • Οφείλουμε να σκεφτούμε και να συνυπολογίσουμε, την τραγική σε κάποιες περιπτώσεις κτιριακή ανεπάρκεια, ανεπάρκεια που την εντοπίζουμε σε ολόκληρη τη χώρα και όχι μόνο σε μία συγκεκριμένη περιοχή. Να σκεφτούμε και να συνυπολογίσουμε την εγκατάλειψη των σχολίων μας, πολλές φορές στον «αυτόματο πιλότο», στην τύχη τους ουσιαστικά. Ιδίως στους χαλεπούς μνημονιακούς καιρούς που βιώνουμε!
  • Οφείλουμε να σκεφτούμε και να συνυπολογίσουμε μαζί με τα παραπάνω τη συνεχιζόμενη, με τραγικές διαστάσεις πια, υποχρηματοδότηση εκπαίδευσης και σχολείων, κατάσταση που έχει επιφέρει και έχει συσσωρεύσει δεκάδες προβλήματα, που παραμένουν άλυτα για γιγαντώνονται μέρα τη μέρα που συνεχίζεται η ίδια πολιτική. Μία συνέπεια είναι και η ελλιπής δυνατότητά τους να θερμανθούν πραγματικά, όχι μόνο τούτες τις ημέρες που ο παγετός δημιουργεί επιπλέον προβλήματα αλλά και όλο το υπόλοιπο χειμερινό διάστημα που οι συνθήκες και τα καιρικά φαινόμενα δεν είναι τόσο οξυμένα. Για όσους αναπνέουν τη σχολική τάξη  είναι γνωστές, γνώριμες οι συνθήκες μέσα στις οποίες είναι αναγκασμένοι οι μαθητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, να αγωνίζονται για την κατάκτηση της «κορυφής της μόρφωσης»!
  • Οφείλουμε να σκεφτούμε και να συνυπολογίσουμε τι πραγματικά προσφέρουν οι κυβερνήσεις μας , και η σημερινή αλλά και οι μόλις χθεσινές,  ώστε να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση-στην πραγματικότητα όσα υποστηρίζουν, όσα νομοθετούν και όσα πράττουν, οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα• τη χειροτέρευση μέρα τη μέρα  αυτής της κατάστασης.
  • Οφείλουμε να συνυπολογίσουμε και να σκεφτούμε τέλος, μέσα σε όλα αυτά, αν ο κρατικός μηχανισμός ή και οι δημοτικές αρχές, έχουν τη δυνατότητα και είναι πραγματικά έτοιμες να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα, ακολουθώντας πιστά και εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα μία τέτοια διαλυτική πολιτική σε κάθε κοινωνικό επίπεδο!

Ένα είναι απολύτως σίγουρο. Πολλά θα μπορούσε κανείς να πει, πολλά θα μπορούσε να καταγγείλει!

Στο πολυήμερο κλείσιμο των σχολείων αντανακλάται όχι βέβαια η «τεμπελιά των εκπαιδευτικών». Αντανακλώνται σε όλο τους το μεγαλείο οι βαριές συνέπειες μιας αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής χρόνων, δεκαετιών πάνω στο σώμα της κοινωνίας και της εκπαίδευσης ειδικότερα. Αντανακλάται η ουσιαστική αδυναμία και αδιαφορία ενός κοινωνικού συστήματος να κατοχυρώσει και να κάνει πραγματικότητα όλα όσα χρειάζονται για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, για την απρόσκοπτη κατάκτηση της μόρφωσης, και όχι μόνο σε συνθήκες «εισβολής του χιονιά»!

Σίγουρο είναι επίσης ότι , αυτοί που βιώνουν από πρώτο χέρι αυτήν την κατάσταση, οι οργανωμένοι στα σωματεία τους εκπαιδευτικοί, αυτοί που αγωνίζονται ενάντια στις συνέπειες αυτής της πολιτικής, είναι αυτοί που μίλησαν στην κοινωνία, που κατήγγειλαν την ασχήμια της κατάστασης των σχολείων, της εκπαίδευσης αλλά και την ανεπάρκεια των κοινωνικών υποδομών, σε ανύποπτο χρόνο. Μίλησαν με τους αγώνες τους, με τις ανακοινώσεις τους , με κάθε τους πράξη.

Και βέβαια τα σχολεία μας θα ήταν ανοιχτά, αν είχαν αντιπαλευθεί, αν αντιπαλευθούν οι αιτίες και οι αίτιοι που γεννούν , με γεωμετρική πρόοδο, τα προβλήματα. Δε φταίνε ασφαλώς οι «τεμπέληδες εκπαιδευτικοί» που είναι κλειστά τα σχολεία!

Και βέβαια τα σχολεία μας θα ήταν ανοιχτά, αν:

  • είχαν μονωθεί επαρκώς στην κατασκευή τους
  • δεν ήταν προορισμένα για «ψυγεία» για την αγορά αλλά εξ αρχής για πλήρως εξοπλισμένες σχολικές μονάδες
  • δεν ήταν παμπάλαια κτίρια όπως είναι σε πολλά χωριά….
  • οι δήμοι είχαν να δαπανήσουν για θέρμανση αντί να καταθέτουν τα αποθεματικά τους στους λογαριασμούς του χρέους
  • αντί για τάχα μου χρόνια «επενδύσεις» επιτήδειων και επιδοτήσεις μέσω «αναπτυξιακών» νόμων τα χρήματα είχαν δαπανηθεί στην πολιτική προστασία και στο δημόσιο οδικό δίκτυο
  • αν δεν υπήρχε ανεργία και φτώχεια και οι οικογένειες ήταν εφοδιασμένες με ισοθερμικά ρούχα και παπούτσια

και πολλά άλλα τέτοια αν ακόμα….

Δε θα μας τρόμαζε το χιόνι και το κρύο οι μετακινήσεις θα ήταν ασφαλείς οι αίθουσες θα ήταν ζεστές και τα σχολεία ανοιχτά θα φτιάχναμε με τα παιδιά χιονάνθρωπους στις αυλές των σχολείων και ταΐστρες για τα πουλιά στα ζεστά θα ήταν κάθε παιδί. Δε φταίει ο καιρός ούτε ο χειμώνας φταίνε οι χειμώνες των επιλογών όσων διαχρονικά κυβερνάνε με προτεραιότητες το κέρδος λίγων αντί για τις ανάγκες των ανθρώπων….

*Εκπαιδευτικοί και μέλη της συντονιστικής επιτροπής του Εκπαιδευτικού Ομίλου – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης