Περασαν τρια χρονια απο τοτε.Για μενα η πλατεια πρεπει να ειναι μια.Οχι μικρη και μεγαλη που τεμνονται απο εναν δρομο συνεχους(;) κυκλοφοριας και κυριως σταθμευσης.

4-mah-2015

Μια πλατεια και πεζοδρομηση των γυρω δρομων.Να δεχτω πως αυτο ειναι δυσκολο.Αλλα ανθρωποι φτιαχνουν τις πολεις.Ανθρωποι τις ξαναφτιαχνουν μεσα στο χρονο.Με βαση τις αναγκες καθε εποχης.Και η πλατεια Κυπρου δεν εξυπηρετει τις αναγκες της σημερινης εποχης.Τα ΙΧ πρεπει να φυγουν απο το κεντρο της πολης.

Σημειωστε μια λεπτομερεια.Οταν φτανει το λεωφορειο απο την Αθηνα στις 12.30 μπαινει στο κεντρο κανει τον γυρο κατω απο το Δημοτικο διασχιζει την πλατεια και ξαναφθανει μπροστα στο ξενοδοχειο που ειναι η αφετηρια για να αποβιβασει τους επιβατες απο την δεξια πλευρα που ειναι οι πορτες.Η στροφη αυτη κρατα περιπου 4-5  λεπτα και φυσικα μπλοκαρει την κινηση μεσα στο κεντρο.

6-%ce%bc%ce%b1%ce%b9%ce%bf%cf%85-2015-009

Χθες εκεινη την ωρα σχολουσε το γυμνασιο ειχαν παει «περιπατο» τα παιδια στο προαυλιο του σχολειου (οι «περιπατοι» γινονται μεσα στο σχολειο η στο γηπεδο.Περιεργο για ενα επαρχιακο σχολειο που περιβαλεται απο υπεροχο φυσικο περιβαλλον).Εβλεπες λοιπον τα παιδια να κινουνται ελισομενα αναμεσα σε σταθμευμενα και κινουμενα σε δυο κατευθυνσεις αυτοκινητα και πραγματικα απορουσες γιατι καποιος δεν σκεφτεται μια λυση στο προβλημα της οδου Παντανασης.Η οποια σημειωστε στο μεγαλυτερο μερος της δεν ΕΧΕΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ.Αλλα εχει δεξια αριστερα μονιμα σταθμευμενα αυτοκινητα.

pantanasshs-21

Το να εχουμε φιλικες στους πεζους πολεις, φιλικη και ασφαλη προσβαση στο κεντρο για οσους το εχουν αναγκη δεν ειναι πολυτελεια.Ειναι υποχρεωση της πολιτειας.Ειναι μια αλλη αντιληψη της χρησης των δρομων που δεν ειναι βασιλειο των ΙΧ αυτοκινητων (για κινηση και σταθμευση )αλλα χωρος οπου οι πολιτες πανε στην δουλεια η το σχολειο  τους, διασκεδαζουν, συναντιωνται,κανουν τις αγορες τους. Το ΙΧ αυτοκινητο ειναι εργαλειο δεν ειναι δυναστης. Μπορουμε οι περισοτεροι και πρεπει  να χρησιμοποιησουμε τα ποδια μας για να κινηθουμε στην πολη. Κανει καλο στην υγεια κιολας και στις κοινωνικες σχεσεις. Αλλα και εκεινοι που εχουν δυσκολια στην μετακινηση η οι μητερες με καροτσακια πρεπει να μπορουν να ερχονται με ασφαλεια στο κεντρο.

Ενα κεντρο με καταστηματα φυσικα και χωρους εστιασης αλλα και χωρους που θα μπορεις να καθισεις χωρις να πληρωσεις οπου θα γινονται  μουσικες και αλλες εκδηλωσεις οπου θα υπαρχει πρασινο .Με ομορφα γλυπτα και οχι μονο προτομες ανδρων επιφανων και ταμπλο ανακοινωσεων ποδοσφαιρικων ομαδων.

Στις περισσοτερες πρωτευουσες Δημων σημερα υπαρχουν μεγαλες πλατειες και πεζοδρομοι.Στο Κρανιδι οχι.Υπαρχει διαθεση να αλλαξει κατι;Η σημερινη κατασταση στην πολη μας παραπεμπει σε τριτοκοσμικα πρωτυπα.Ενα αυτορρυθμιζομενο(;) χαος οπου κυριαρχει ο ατομισμος και το ΙΧ αυτοκινητο.Ειναι ο νεοφιλελευθερισμος και η αυτορρυθμιση της κοινωνιας(της αγορας και οικονομικης συναλλαγης με στοχο το κερδος) με βαση το ατομικο συμφερον οπως απεικονιζονται στο δομημενο περιβαλλον.Η ιδεολογια μας οπως υλοποιειται στις πολεις μας. Ο σωζων εαυτον σωθητω.

Μιλαω για μια περιβαλλοντικα καιμ κοινωνικα φιλικη πολη στην υπηρεσια των πολιτων.Μια πολη οπου η «αγορα» θα ειναι χωρος δημοκρατιας και επικοινωνιας και οχι μονο χωρος χρηματικης συναλλαγης. Μια πολη στην υπηρεσια των αναγκων των πολιτων μια πολη οπου η συλλογικοτητα η προστασια των εχοντων αναγκη, θα κυριαρχουν πανω στην επιθυμια του ατομου. Και πανω απ ολα .ΕΞΩ τα ΙΧ απο ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ.Σημερα 50 ανθρωποι σημαινει 50 ΙΧ. Ενας ανθρωπος χρησιμοποιει τον χωρο που καταλαμβανει ενα αυτοκινητο. Και συνηθως σταθμευμενο.

ΥΓ Πολυ καλο το αρθρο του γειτονα για το ΑΤ Κρανιδιου στην οδο Παντανασης .

Πλατεια Κυπρου

Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2013

Παρουσιάση Προμελέτης για την Ανάπλαση της Πλατείας Κύπρου

      Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στις 24 Σεπτεμβρίου 2013 η παρουσίαση και η αποδοχή της Προμελέτης με θέμα: «Ανάπλαση της Πλατείας Κύπρου στο Κρανίδι» στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ερμιονίδας, η προμελέτη έχει ανατεθεί στην Αρχιτέκτονα Μηχανικό κα Βορρέα Σοφία.
Η προμελέτη αφορά την ανάπλαση της πλατείας Κύπρου στο Κρανίδι στόχος της είναι η αναβάθμιση του ευρύτερου δημόσιου χώρου της πλατείας, ώστε να γίνει ένα κέντρο με έντονο πράσινο που να μπορεί να δώσει νέα πνοή στην πόλη. Το Κρανίδι είναι ένας οικισμός με ιδιαίτερο πολεοδομικό παραδοσιακό χαρακτήρα. Το Κάτω Κρανίδι αποτελεί το ιστορικό κέντρο του οικισμού. Το νοτιοανατολικό τμήμα του οικισμού, το «Πάνω Κρανίδι» είναι το νεότερο τμήμα του και σε αυτό έχει μεταφερθεί το σύγχρονο κέντρο του.
Η πλατεία Κύπρου (Πάνω πλατεία) αποτελεί το επίκεντρο των δραστηριοτήτων της τοπικής κοινωνίας του Κρανιδίου, αλλά και ευρύτερα του Δήμου Ερμιονίδας.
Γύρω της βρίσκονται αρκετά εμπορικά καταστήματα, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κλπ. και οριοθετείται από τρείς δρόμους : βόρεια από τον κύριο οδικό άξονα της, την οδό Μιχαήλ Χάσπαρη, νότια την οδό Παντάνασσας προς Πόρτο Χέλι και ανατολικά την οδό Αγίων Αναργύρων προς Ερμιόνη.
Η ανάπλαση αφορά κυριώς τους δύο χώρους που τέμνονται από την οδό Παντάνασσας συνολικού εμβαδού περίπου χιλίων τετραγωνικών μέτρων : α) την κεντρική «μεγάλη» Πλατεία και β) τον χώρο απέναντι από αυτήν στην νοτιοδυτική πλευρά της την «μικρή» πλατεία.
Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν κατά τον αρχικό σχεδιασμό είναι :
– να ελευθερωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι προσθέτοντας πράσινο,
– η αναβάθμιση της επαγγελματικής ζώνης με διασφάλιση του απαραίτητου δημόσιου χώρου,
– η ενοποίηση λειτουργικά και αισθητικά στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό των δύο πλατειών “κεντρικής” και “μικρότερης”,
– η επίτευξη της μέγιστης λειτουργικότητας των προς ανάπλαση χώρων,
– η διασφάλιση διαδρόμων ελεύθερης όδευσης πεζών και την παρεμβολή στοιχείων έντασης και διαφοροποιημένων χρήσεων και
– τέλος η σταδιακή απομάκρυνση της βαβούρας των αυτοκινήτων.
Γενικότερα η ανάπλαση στοχεύει στο να γίνει μια νέα Πλατεία, Σύγχρονη που θα τιμά και θα αναδεικνύει την ιστορία της πόλης του Κρανιδίου, ώστε να αποτελέσει ένα ζωτικό κέντρο και ισχυρό στοιχείο της τοπικής ταυτότητας.
Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται αφενός με τη ένταξη δυο κυρίαρχων πράσινων αξόνων και αφετέρου με τη χρήση παραδοσιακών υλικών για την δαπεδόστρωσή της. Οι πράσινοι άξονες αποτελούνται από τα χαρακτηριστικά δέντρα της περιοχής : την ελιά και την λεμονιά. Η βασική ιδέα σχεδίασης της Μηχανικού είναι το ισχυρό στοιχείο της τοπικής ταυτότητας «η ελιά » πάνω στην οποία ορίστηκαν και οι άξονες που καθορίζουν την σύνθεση της πλατείας.
Η ελιά, σύμβολο ευημερίας, προστασίας, γονιμότητας, γαλήνης, ειρήνης, νίκης. Θεϊκό δώρο. Δέντρο του καλού συνδεδεμένο με την αναγέννηση και το φως.
Στόχος του σχεδιασμού είναι να γεμίσει η πλατεία με κατοίκους της περιοχής όσο και με επισκέπτες που καθημερινά την διασχίζουν, ώστε να γίνει το ανοικτό πεδίο δραστηριοποίησης τους, ο τόπος συνεύρεσης, κοινωνικής δραστηριότητας, συναναστροφής και αναψυχής.