Η ειδηση που θα διαβασετε πιο κατω εχει σχεση και με το σκανδαλο του αποχετευτικου(αληθεια με την επανεκκινηση τι γινεται;) .

2010

Σοβαρές εξελίξεις αναμένονται όσον αφορά τις ευθύνες
για την πορεία του έργου Αποχέτευσης Δήμου Κρανιδίου, όπως επίσης και για τα λεχθέντα από την πλευρά της Δημοτικής αρχής στην συγκέντρωση της 21ης Απριλίου 2010. Με δελτίο τύπου που εξέδωσε λίγο μετά τις 5:00 το απόγευμα ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Πελοποννήσου κ. Φώτης Χατζημιχάλης, χρησιμοποιεί σκληρή γλώσσα και καλεί τον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ναυπλίου να διερευνήσει την πιθανή ύπαρξη ευθυνών όσον αφορά την υλοποίηση του έργου καθώς και να εξετάσει τα λεχθέντα από την πλευρά της δημοτικής αρχής, κατά την συγκέντρωση, περί υπαλλήλου που ζήτησε… μίζα κ.λ.π…

2010

Και σοβαρώτερο: Γιατί τροποποίησαν (φούσκωσαν) τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του έργου από τα 11.035000 ευρώ της σχετικής απόφασης στα 13.621000 ευρώ για να το πάρει τελικά ο ανάδοχος εργολάβος στα 7.356000 ευρώ προσφέροντας έκπτωση 46% πάνω στο «φουσκωμένο» προϋπολογισμό κατά τον διαγωνισμό; (ποσά χωρίς Φ.Π.Α) Έδωσε δηλαδή ο εργολάβος προσφορά κοντά στα μισά του «φουσκωμένου» προϋπολογισμού! Τόσο πολύ έξω «έπεσαν» στις οικονομοτεχνικές τους μελέτες αυτοί που παριστάνουν τους ειδήμονες;
Εάν λοιπόν το πραγματικό κόστος για τη κατασκευή του έργου με το κέρδος φυσικά του εργολάβου (δεν μπορεί να ήθελε την οικονομική καταστροφή του), είναι στο ποσό της προσφοράς του δηλαδή 7.356000 χωρίς Φ.Π.Α. πώς εξηγείται και τι σκοπό είχε αυτό το φούσκωμα;

2013

Σωτ. Κακουριώτης: «Κάναμε γκάφα που αναλάβαμε, τo έργο της αποχέτευσης»

« «Το έργο σταμάτησε, λόγω «οικονομικών εκβιασμών»!
«` «Δεν θα γίνει ποτέ η αποχέτευση στην Ερμιονίδα»!

Αλλα και με ολα τα δημοσια εργα που εκτελουν ιδιωτες εργολαβοι μεσα απο δημοπρατησεις οπως καποιο που προσφατα συζητηθηκε στο Δημοτικο συμβουλιο και ειχε προυπολογισμο περιπου ενα εκατομμυριο αλλα εκτιμηθηκε πως τελικα θα κοστιζε περιπου εξακοσιες χιλιαδες.

Ειχα παντα την απορια .Πως γινεται μια μελετη (απο επιστημονες,τεχνικους και ειδικους  φανταζομαι ) να προβλεπει ενα οικονομικο μεγεθος για την εκτελεση του εργου,υπολογιζοντας τα κοστη και μετα να ερχεται ενας εργολαβος και να αναλαμβανει το εργο με τιμη καποτε μικροτερη απο 50% του προβλεπομενου. Γιατι το να χτυπησουν την δουλεια με διαφορα 1-2% το καταλαβαινω.Μπορει κι αυτοι να εξασφαλισουν εκπτωσεις στα σιδερα η να εχουν μονιμο προσωπικο κλπ. Αλλα 50%!

Λοιπον δυο μπορει να συμβαινουν.Η οι μελετητες δεν εκαναν καλα τη δουλεια τους και φουσκωσαν τα λεφτα που χρειαζεται το εργο (οποτε δεν χρειαζονται γενικα μελετητες μιας και  οι μελετες τους ειναι αχρηστες πρακτικα γιατι γινεται κι αυτο οπως εγινε με τον Δεματοποιητη συμμεικτων στα Διδυμα) η οι εργολαβοι δεν θα υλοποιησουν οπως πρεπει την σωστη μελετη και θα παραλειψουν οσα οριζει, για να εχουν κερδος. Ο δρομος θα βουλιαξει, οι εργατες θα μεινουν απληρωτοι, φεσια στην αγορα και το πιθανοτερο θα βγαλουν το πρωτο και ευκολοτερο μερος του εργου θα παρουν καποια λεφτα και μετα με δικαιολογιες η χωρις θα τα βροντηξουν κατω και θα φυγουν. Αλλοτε παλι θα ζητησουν αναπροσαρμογη της συμφωνιας και θα παρουν περισσοτερα χρηματα απο αυτα που εγκριθηκαν για να παρουν την δουλεια.

Σε καθε περιπτωση το να επιτρεπονται αυτου του ειδους οι «εκπτωσεις» αποτελει εκπτωση του Δημοσιου απο τα καθηκοντα του

Για να το παμε πιο περα διαφωνω να φτιαχνουν δημοσια εργα ιδιωτες.Ειναι πηγη διαφθορας και του πολιτικου συστηματος. Το πολυ πολυ σε τοπικο επιπεδο να γινωνται εργα απο συνεταιρισμους εργαζομενων της περιοχης και τοπικων εργολαβων.Αυστηρα. Αλλιως το κρατος.Τα μεγαλα εργα τα παιρνουν παντα οι ιδιοι που απο πισω τους κρυβονται ξενα οικονομικα συμφεροντα. Και αυτοι εχουν και εφημεριδες, σκουπιδια και οτι βαλει ο νους σας. Με δικα μας λεφτα.Αεριτζηδες ειναι.

Σταχτη στα ματια μας οι μεταρυθμισεις του ΣΥΡΙΖΑ. Επικοινωνιακα παιχνιδια για να καλυψουν την πολιτικη τους.

ΥΓ Παει να χτυπησει τους εργολαβους αλλα δινει σε εργολαβους τα σκουπιδια της Πελοποννησου.Δινει το Βαι σε διεθνεις αεριτζηδες του ΑΙΜ (οσοι θελετε γνωριζετε το ΑΙΜ και απο την περιοχη μας Alternative Investment Market  ένα είδος «υπο-αγοράς» του χρηματιστηρίου του Λονδίνου, που επιτρέπει την είσοδο σε μικρές εταιρείες και υφίσταται λιγότερο έλεγχο). Διαβαστε να δειτε πως αποφασεις που υπογραφονται σε υπουργικα γραφεια γινωνται κερδη στα πορτοφολια διεθνων αεριτζηδων για να μετατραπουν στην συνεχεια σε «επενδυσεις» που θα φερουν νεες αυξησεις σε τιμες μετοχων μεχρι να σκασει η φουσκα.

Αξία μετοχής.Η πορεία της αξίας της μετοχής είναι ενδεικτική της σημασίας που έχει για την ίδια την ύπαρξη της εταιρείας η υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος, αφού την ημέρα της υπογραφής η τιμή εκτοξεύεται στις 13 λίρες, ενώ μόλις δέκα μέρες πριν ήταν στις 6,3 λίρες.

Και λεω εγω ο καχυποπτος και διαχρονικα πουλημενος πολιτης. Τοσα εκατομμυρια γυρω απο μια υπογραφη και οι υπογραφοντες εμπειροι πολιτικοι δεν πηραν χαμπαρι;Για μια υποθεση μαλιστα που σερνεται (οπως δηλωνε ο ΣΥΡΙΖΑ)τοσα χρονια;

Απο το 1980;

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, δύο Αγγλοι που ασχολούνταν με μεσιτείες ακινήτων, ο Peter Choulman και ο Simon Berry, έφταναν στην Κρήτη αναζητώντας εκτάσεις για υποψήφιους επενδυτές. Η Μονή Τοπλού κατείχε από την Τουρκοκρατία μια τεράστια έκταση κι ο ηγούμενος έψαχνε να την αξιοποιήσει. Οι δρόμοι τους συναντήθηκαν κι έτσι ξεκίνησε μια ιστορία που κρατάει δύο δεκαετίες. Ο ηγούμενος έφτιαξε ένα ίδρυμα, οι επισκέπτες έφτιαξαν μια εταιρεία που σήμερα ορίζεται επενδυτικός όμιλος, έγινε ένας διαγωνισμός, η έκταση παραχωρήθηκε στην εταιρεία (στο τέλος της διαδικασίας ήταν ο μοναδικός υποψήφιος) και άρχισε να γίνεται λόγος για τη μεγάλη επένδυση που θ’ αλλάξει τον τουριστικό χάρτη της Κρήτης κι όλης της Ελλάδας!

Για μια υποθεση που ο ιδιος ο ΤΣΙΠΡΑΣ ειχε κανει επερωτηση στην Βουλη χαρακτηριζοντας την σκανδαλο;

Στην ερώτηση υπογραμμίζουν ότι δεν αμφισβητείται μόνον η περιβαλλοντική νομιμότητα της τουριστικής επένδυσης στο Κάβο Σϊδερο, αλλά και η κυριότητα της Μονής Τοπλού στην έκταση και ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς:

Δημοσια Εργα

Καταργούνται τα «σαρανταπεντάρια» – Θεσπίζονται οικονομικές και ποινικές ρήτρες για εργολάβους

Δικλίδες για τη διασφάλιση των έργων αλλά του δημοσίου συμφέροντος απέναντι στις υπερβολικές εκπτώσεις περιλαμβάνει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών-Μεταφορών. Προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές και καλείται ο εργολάβος να προσκομίσει μέσα σε 10 ημέρες όλα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την ορθότητα των υπολογισμών του. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι λόγος για τον αποκλεισμό του από τον διαγωνισμό.

Το μέτρο, που εναρμονίζεται με την τελευταία κοινοτική Οδηγία, είναι αναγκαίο μετά το τέλμα που χαρακτηρίζει τα έργα της τελευταίας δεκαετίας οπόταν επανήλθε το μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης.

Θεσμοθετήθηκε ως απάντηση στις στρεβλώσεις που έφερε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ο περίφημος «μαθηματικός τύπος», ο οποίος περιόρισε τις υπέρογκες εκπτώσεις αλλά οδήγησε σε καρτέλ εργολάβων που είχαν «ξεκλειδώσει» το σύστημα και είχαν καταφέρει να ελέγξουν τους περισσότερους διαγωνισμούς.

Η μειοδοσία, όμως, με εκπτώσεις που έφταναν έως και 60% οδήγησε σε «νεκρά» εργοτάξια, αφού τα έργα δεν μπορούσαν να βγουν και οι εργολάβοι ζητούσαν αναθεωρήσεις τιμών που συχνά ξεπερνούσαν κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό. Ηταν μάλιστα το… καλό ενδεχόμενο, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις οι εργολάβοι εγκατέλειπαν τα έργα και ξεκινούσε η διαδικασία αποβολής η οποία διαρκεί τουλάχιστον δύο χρόνια.

Στην πλειονότητα των διαγωνισμών που έγιναν μετά το 2005, τα έργα άλλαζαν δύο και τρεις φορές χέρια, ενώ όταν οι υπερβάσεις ήταν πάνω από το 50% του αρχικού προϋπολογισμού το υπουργείο κατέφευγε σε νέα εργολαβία-σκούπα με χρηματοδότηση αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο των προωθούμενων ρυθμίσεων είναι ο επανακαθορισμός των ορίων του προϋπολογισμού του έργου για τη συμμετοχή ενός εργολάβου στον διαγωνισμό.

Για τη μεσαία κατηγορία, τις τεχνικές εταιρείες Ε’ τάξης, παρέχεται η δυνατότητα να «χτυπήσουν» μεγαλύτερα έργα με την προϋπόθεση, όμως, ότι θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό σε κοινοπραξία.

Καταργούνται τα γνωστά «σαρανταπεντάρια» και ορίζεται ότι δυνατότητα απευθείας ανάθεσης υπάρχει μόνο σε συμβάσεις με ανώτερο ύψος 20.000 ευρώ (συν ΦΠΑ), αλλά επιπλέον η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη να αναρτήσει στο ηλεκτρονικό σύστημα όλους τους συντελεστές και τα οικονομικά στοιχεία.

Με άλλη διάταξη προβλέπεται ότι στην επιλογή του αναδόχου προσμετράται η οικονομική προσφορά με ποσοστό 80% και η τεχνική στο υπόλοιπο 20%. Θεσπίζονται ρήτρες σε βάρος της αναθέτουσας αρχής σε περίπτωση που με δική της ευθύνη δεν ακολουθείται το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, αλλά και πριμ προς τον εργολάβο για την επιτάχυνση παράδοσης του έργου ή της μελέτης.

Οικονομικές και ποινικές ρήτρες θεσπίζονται και για εργολάβους που καθυστερούν την παράδοση του έργου, ενώ επισπεύδεται η διαδικασία για να κηρυχθεί έκπτωτος.

Ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση του έργου τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του ώστε να προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον από πιθανές κακοτεχνίες, ενώ ευθύνες θεσπίζονται και για τον μελετητή.

Διατηρείται η εκτέλεση έργου με μορφή παραχώρησης της εκμετάλλευσης, υπάρχει όμως η δυνατότητα αποζημίωσης του εργολάβου με άλλα ανταλλάγματα, π.χ. αντιπαροχή γεωργικών, μεταλλευτικών ή βιομηχανικών προϊόντων.