2016-03-05 1Omilia

http://www.atiximata.gr/epikairotita/oi-nomoi-ypsilou-kindinou-sta-troxaia/

Η Κορινθία, η Εύβοια, η Αργολίδα, η Χαλκιδική και η Βοιωτία είναι οι νομοί-πρωταθλητές στον πίνακα υψηλής επικινδυνότητας με βάση τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν σε αυτούς το 2006.

Ομιλια Ιαβερη στο Λυκειο Σαββατο Βραδυ

Στο τελος σηκωθηκε ολη η αιθουσα και σταθηκε ορθια για ενα λεπτο στην μνημη των παιδιων. Δεν φτανει. Εγρηγορση τα επομενα χρονια καθε μερα καθε στιγμη απο ολους.Να ειμαστε ορθιοι.Ο Δημος, η αστυνομια, οι δασκαλοι, οι γονεις, οι συλλογοι γονεων και κηδεμονων απο το Νηπιαγωγειο μεχρι το Λυκειο. Η εκκλησια, οι πολιτικες οργανωσεις, οι δημοτικες παραταξεις . Εδω δεν εχει πολιτικες και ταξικες διαφορες.Ολοι σκοτωνονται αριστεροι και δεξιοι φτωχοι και πλουσιοι. Ολοι  ορθιοι καθε στιγμη οπως μπορει ο καθενας με καθε μεσο να μειωθουν να εξαλειφθουν στην Ερμιονιδα εδω που ζουμε οι θανατοι στο δρομο. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ . Να φυγει η Αργολιδα απο τα κοκκινα στον χαρτη(πριν απο δεκα χρονια 2006)

4573664

Χρειαζεται ενας φορεας να μας συντονιζει υπενθυμιζει οργανωνει σε βαθος χρονου.Θα ειναι οι γονεις οπως σε αλλες περιοχες θα ειναι ο Δημος;

Απο χτες, προσωπικα, αλλαζω, μετα απο σαραντα χρονια οδηγησης και μηδεν ατυχηματα . Ο χειμαρωδης λογος του Ιαβερη για μιαμιση ωρα με εκανε να καταλαβω πως δεν μιλαμε για ατυχηματα για αμελεια για χαλαρωση κατα την διαρκεια της οδηγησης.Οπως ειπε πολλες φορες το αυτοκινητο ειναι ενα οπλο και ο οδηγος το βλημα. Πολλες φορες κυριολεκτικα. Οταν πιασουμε το τιμονι κραταμε ενα οπλισμενο οπλο.Και ο δρομος ειναι πεδιο μαχης.Μαγκιες δεν χωρανε.

Οχι δεν θα μιλησουμε παλι για τους δρομους, τους εργολαβους, το κακο κρατος. Γνωστα ολα αυτα. Δεδομενα και πρεπει να αλλαξουν. Ομως με αυτα τα δεδομενα, σημερα, να σωσουμε τα παιδια μας. Να σωσουμε τις οικογενειες μας απο το ασηκωτο βαρος μιας αναπηριας και του κοστους ενος τραυματισμου που ποτε δεν θα ξεπεραστει με συνεπειες επαγγελματικες κοινωνικες και οτι αλλο σκεφτειτε.Για διαβαστε στο τελος να δειτε τις οδηγιες της αστυνομιας. Μιλαμε στο κινητο τηλεφωνο την ωρα που οδηγουμε;

Το δραμα μιας οικογενειας ειναι παντα προσωπικο.Οταν ομως μιλαμε για δεκαδες χιλιαδες νεκρους στο δρομο για δεκα νεκρους καθε μερα , τοτε το δραμα αυτο αποκτα και συλλογικη πολιτικη διασταση.Και το οικογενειακο δραμα θα το διαχειριστουν οσοι μενουν πισω.Το συλλογικο πονο ομως για τις ζωες που χανονται πρεπει να το διαχειριστουμε ολοι μαζι. Για ολους μαζι.

Στον δρομο δεν ειμαστε ποτε μονοι.Ο δρομος ειναι κοινωνια. Συλλογικοτητα. Επιπεδο πολιτισμου ενος λαου. Σημειο οπου συνανταται η ψυχοσυνθεση, η ευγενεια , η υπευθυνοτητα , η ψυχικη διαθεση, η συγκεντρωση του ενος οδηγου με τον αλλο. Το λαθος του αλλου το πληρωνει το δικο σου παιδι με την ζωη του. Σε εκατο χρονια πολεμων οπως μας ειπε ο Ιαβερης ειχε η χωρα μας 70 χιλιαδες νεκρους απο σφαιρα. Και σε πενηντα χρονια 140 χιλιαδες νεκρους στο δρομο.Και αναπηρους, βαρια τραυματισμενους, παραπληγικους. Μια γενοκτονια αν σκεφτουμε ποσοι νεοι ανθρωποι δεν θα προλαβουν ποτε να κανουν παιδια.

Σχεδον γεματη η αιθουσα  παρα πολυς κοσμος

Η τηλεγραφικη καταγραφη καποιων παρατηρησεων και εμμεσος σχολιασμος για εξαγωγη συμπερασματων.

Παροντες ενας ιερεας ο κ Λουμουσιωτης , ο Δημαρχος κ Σφυρης , ο κ Δημαρακης ο κ Γεωργοπουλος αναμεσα στον κοσμο προς τιμην τους  και οχι πρωτη σειρα).Τελεία.

Λιγα ασπρα μαλλια αναμεσα στον κοσμο.Πρωτη φορα βλεπω στο Λυκειο τοσους νεους ανθρωπους. Νεα αγορια που τρεχουν με αυτοκινητα και μηχανες .Και τοσο λιγους αναλογικα μεγαλυτερους. Επειδη ολοι γνωριζομαστε μεταξυ μας και τι φορο νεανικου αιματος εχει πληρωσει αυτη η επαρχια πολλες απουσιες ανθρωπων που εχουν ζησει τον πονο της απωλειας  στο σπιτι τους. Προσοχη. Δεν κρινω το πως διαχειριζεται καποιος τον υπερτατο τρομο καθε γονιου.Ολοι οι τροποι ειναι αποδεκτοι και σεβαστοι. Απλα καταγραφω το γεγονος. Για να επισημανω πως οι γονεις τους ενος απο τα τρια παληκαρια για πρωτη φορα εδωσαν μια αλλη διεξοδο στην απελπισια τους.Να ειναι τα δικα τους παιδια τα τελευταια που χανονται.Να γινει ενα ξεκινημα για μειωση των τροχαιων οπως η μειωση  που γινεται τα τελευταια χρονια στην Ευρωπη. Εστω και μια ζωη να σωθει μετα την ομιλια στο Λυκειο εστω και ενας ανθρωπος να εφυγε προβληματισμενος  οι γονεις που καλεσαν την χθεσινη συγκεντρωση θα μπορουν να νιωσουν μια ανακουφιση στον πονο για τον χαμο του παιδιου τους. Γιατι ολα τα παιδια ειναι δικα μας. Οποιος ειναι γονιος το ξερει αυτο.

http://www.patrasevents.gr/article/164888-patra-1-700-mathites-exoun-episkeftei-to-parko-kikloforiakis-agogis-panos-milonas-pics

Συνεχίζει την εξαιρετική του λειτουργία το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου «Πάνος Μυλωνάς» και μέχρι τώρα, από τις 8 Δεκεμβρίου που ξεκίνησε τη λειτουργία του για τη σχολική χρονιά 2014 – 2015, το έχουν επισκεφθεί 1.700 μαθητές, από 68 Δημοτικά σχολεία του Δήμου.

http://www.kathimerini.gr/304934/article/epikairothta/ellada/oxi-alloi-adikoi-8anatoi-sthn-asfalto

άδικοι θάνατοι στην άσφαλτο»

«Ο Πάνος κατέβαινε με το αυτοκίνητό του την εθνική οδό από την Αθήνα προς την Πάτρα. Στο 145ο χιλιόμετρο, από απέναντι ερχόταν ένα παλιό Χόντα. Ο οδηγός του έχασε τον έλεγχο και μπήκε στη λωρίδα του Πάνου. Τα αυτοκίνητα συγκρούσθηκαν και το Χόντα τον χτύπησε με τέτοια ταχύτητα, που μετά εκτινάχθηκε σ’ ένα πάρκινγκ, 200 μέτρα πιο κάτω. Ο γιος μου από το χτύπημα πετάχτηκε στο αντίθετο ρεύμα, αλλά μπόρεσε και το μάζεψε το αυτοκίνητο, το σταμάτησε πριν βγει από τον δρόμο. Και όπως το φρέναρε κάθετα στο οδόστρωμα, ήρθε μια μηχανή με τρελή ταχύτητα και έπεσε πάνω του. Και τον σκότωσε».

Αυτή είναι η μέρα που η Βάσω Μυλωνά δεν θα ξεχάσει ποτέ – η μέρα που το παιδί της έφυγε για τη σχολή του στην Πάτρα και δεν γύρισε ποτέ. Ο γιος της ήταν ο Πάνος Μυλωνάς, που στα 22 του ήταν ο νεότερος διαπιστευμένος δημοσιογράφος στο WRC, που έκανε μαθήματα οδικής ασφάλειας στους φίλους του, που από παιδί έφτιαχνε μινιατούρες αυτοκινητάκια και πήρε δίπλωμα οδήγησης τη μέρα των γενεθλίων του γιατί δεν άντεχε να περιμένει ούτε μια ώρα παραπάνω πριν πιάσει το τιμόνι.

«Μακάρι να αρκούσε το να προσέχεις εσύ πώς οδηγείς», λέει στην «Κ» με σταθερή φωνή η κυρία Μυλωνά

http://www.ioas.gr/

«…Πόσοι όμως μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από κάθε νούμερο κρύβεται αμέτρητος πόνος, πίσω από κάθε αριθμό μια τραγωδία χωρίς κάθαρση;…»
«Στόχος του Ινστιτούτου είναι όχι μόνο η ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων του ιδιωτικού αλλά και του δημόσιου τομέα για να πάψει επιτέλους η χώρα μας να έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη των οποίων, σύμφωνα με τις στατιστικές, τα περισσότερα θύματα είναι νέοι άνθρωποι», δήλωσε το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου με την ανάληψη των δραστηριοτήτων του.
Η πρωτοβουλία και προσπάθεια αυτή που ξεκίνησε από ένα τραγικό γεγονός ελπίζουμε να γίνει ένα μέσο καλυτέρευσης των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας με την ανάληψη και τήρηση ουσιαστικών μέτρων και πολιτικών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, οδικής ασφάλειας και πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015

Ι. Τροχαία Ατυχήματα.

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 81 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), έναντι 82 που σημειώθηκαν το 2014 (μείωση 1%). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 12 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, έναντι 5 τον Αύγουστο του 2014 (αύξηση 140%).
  • 11 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, έναντι 10 τον Αύγουστο του 2014 (αύξηση 10%).
  • 58 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, έναντι 67 τον Αύγουστο του 2014 (μείωση 13%).

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 127 παθόντες (έναντι 111 το 2014). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 13 νεκροί, έναντι 5 τον Αύγουστο του 2014.
  • 13 σοβαρά τραυματίες, έναντι 12 τον Αύγουστο του 2014.
  • 101 ελαφρά τραυματίες, έναντι 94 τον Αύγουστο του 2014.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Παραβιάσεις σήμανσης.
  • Παραβίαση προτεραιότητας.
  • Ολισθηρότητα του οδοστρώματος.
  • Μη τήρηση κανόνων κυκλοφορίας πεζών.
  • Υπερβολική ταχύτητα.
  • Παραβίαση σηματοδότη.
  • Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
  • Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

http://www.arcadiaportal.gr/news/mesa-se-ena-mina-32-trohaia-stin-perifereia-peloponnisoy

Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Ιανουαρίου του 2016, στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Ι. Τροχαία Ατυχήματα.

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 32 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), όσα και τον Ιανουάριου του 2015. Ειδικότερα σημειώθηκαν:

4 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, όσα και τον Ιανουάριου του 2015.
3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, όσα και τον Ιανουάριου του 2015.
25 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, όσα και τον Ιανουάριου του 2015.

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 49 παθόντες (όσοι και τον Ιανουάριο του 2015). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

5 νεκροί, όσοι και τον Ιανουάριου του 2015.
4 σοβαρά τραυματίες, έναντι 3 τον Ιανουάριο του 2015.
40 ελαφρά τραυματίες, έναντι 41 τον Ιανουάριο του 2015.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

Παραβιάσεις σήμανσης.
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Αντικανονικό προσπέρασμα.
Παραβίαση προτεραιότητας.

ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο, ενώ επιπλέον πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση ημερίδες και ενημερώσεις του κοινού.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον Ιανουάριο του 2016, συγκροτήθηκαν 155 συνεργεία ελέγχων μέθης, ενώ πραγματοποιήθηκαν 9.509 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 136 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και (2.239) επικίνδυνες παραβάσεις. Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

1.486 για υπερβολική ταχύτητα.
221 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
181 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
2 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.
120 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
57 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
21 για παραβίαση σηματοδότη.
87 για Κ.Τ.Ε.Ο.
30 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
2 για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
14 για μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
11 για αντικανονικούς ελιγμούς.
3 για παραβίαση προτεραιότητας.
4 για αντικανονικό προσπέρασμα.

ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ενώ θα πρέπει να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι :

Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα.
Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Πριν ξεκινήσουμε για ταξίδι ελέγχουμε το όχημα που θα οδηγήσουμε.