Θεματα 12 και 22

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-Περιφ.-Συμβ.-29-2-2016-ΣΩΣΤΗ_Page_3

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-Περιφ.-Συμβ.-29-2-2016-ΣΩΣΤΗ_Page_4

Προσοχη το μηκος του διαδρομου στην ζωνη Β (200 στρεμματα) οριζει και το μεγεθος των αεροσκαφων που θα μπορουν να προσγειωνονται αρα και τον αριθμο των επιβατων που θα εξυπηρετουνται.

aerodromio

Capturehihjpkjp[k

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας έχει κωδικοποιήσει τους διαδρόμους ανάλογα με το μήκος του. Ο κωδικός 1 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου λιγότερο από 800 μέτρα. Ο κωδικός 2 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου από 800 μέτρα μέχρι κάτω από 1200 m. Ο κωδικός 3 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου από 1200 μέτρα μέχρι κάτω από 1800 m. Ο κωδικός 4 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου περισσότερο από 1800 μέτρα.[2]

Με δεδομενο πως η γυρω στο Πορτο Χελι περιοχη εχει περιπου 2 χιλιαδες κρεβατια (με τα ενοικιαζομενα δωματια ) και τα δρομολογια των τσαρτερ ειναι συνηθως δυο την εβδομαδα την υψηλη περιοδο μπορουμε να δουμε ποσο θα ανεβει ο τουρισμος απο ενα αεροδρομιο Β κατηγοριας.Να δουμε επισης και την οχληση ηχητικη (σελ 36) και περιβαλλοντικη (σελ 33)που θα προκυψει απο αεροπλανα που θα προσγειωνονται πανω απο σπιτια και ξενοδοχεια.

 

 

http://aeroclub-pilis.blogspot.gr/2011/07/15613-6-2003.html Αεροδρομιο κατηγοριας Β

ΠΔ 158/13-6-2002 τ. Α’ όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 348/2003

Προεδρικό Διάταγμα 158/2002

» Ίδρυση, κατασκευή, εξοπλισμός, οργάνωση, διοίκηση, λειτουργία και εκμετάλλευση πολιτικών αερολιμένων από φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης »

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

  1. Τις διατάξεις:

α. Του Ν. 1815/1988 «Περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου» (Α 250), και ειδικότερα των άρθρων 9 και 10 αυτού, όπως το τελευταίο τροποποιήθηκε με την παρ. 13 …………………….

Άρθρο 2

Ορισμοί
Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

  1. Άδεια: Η χορηγούμενη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, άδεια αφενός για την ίδρυση – κατασκευή και αφετέρου για την λειτουργία – εκμετάλλευση πολιτικού αερολιμένα.
  1. Αεροδρόμιο: Η συγκεκριμένη -χερσαία ή υδάτινη – περιοχή μαζί με τα κτίρια, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό της, η οποία είναι προορισμένη να εξυπηρετεί, συνολικά ή εν μέρει, την άφιξη, την αναχώρηση και την επίγεια κίνηση πολιτικών αεροσκαφών. Τα αεροδρόμια διακρίνονται σε αερολιμένες και πεδία προσγείωσης.
  1. Αερολιμένας: Το αεροδρόμιο, το οποίο διαθέτει την κατάλληλη υποδομή σε κτιριακές εγκαταστάσεις και σε υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση αεροσκαφών, επιβατών, φορτίου και ταχυδρομείου. ……………………………………………………………
  1. Πεδίο Προσγείωσης: Ως Πεδίο Προσγείωσης νοείται κάθε χώρος ειδικά διαρρυθμισμένος για την προσγείωση, απογείωση και τους ελιγμούς αεροσκαφών. …………………………………………………………………………………..

Άρθρο 3

Αερολιμένες

  1. Οι πολιτικοί αερολιμένες διακρίνονται για τις ανάγκες του παρόντος, με κριτήριο το φορέα στον οποίο ανήκουν και τους εκμεταλλεύεται, σε νομαρχιακούς, δημοτικούς ή κοινοτικούς και ιδιωτικούς.
  2. Οι αερολιμένες διακρίνονται για τις ανάγκες του παρόντος, με κριτήριο το είδος της κίνησης που εξυπηρετούν, σε διεθνείς, νομοθετημένα σημεία εισόδου, μη νομοθετημένα σημεία εισόδου και εσωτερικών συγκοινωνιών. ………………………

Άρθρο 5

Κατηγορίες αδειών ίδρυσης κατασκευής πολιτικών αεροδρομίων

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α: Άδεια ίδρυσης κατασκευής αεροδρομίου Κατηγορίας Α χορηγείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων δημόσιας μεταφοράς επιβατών, φορτίου και ταχυδρομείου.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β: Άδεια ίδρυσης κατασκευής αεροδρομίου Κατηγορίας Β χορηγείται για την εξυπηρέτηση αιτήσεων του ιδιοκτήτη του, των προσώπων που έχουν εξασφαλίσει την έγκρισή του χωρίς αμοιβή, καθώς και των εκπαιδευτικών αιτήσεων και πτήσεων γενικής Αεροπορίας, όπως αυτή ορίζεται στο Κεφάλαιο 1 (ορισμοί) του Παραρτήματος (ΑΝΝΕΧ) 6 Μέρος 20 της Σύμβασης του Σικάγο, το οποίο ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο της χώρας με την ΥΠΑ/Δ2/Δ/8308/2921/1.3.2002 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β 296). [Το άρθρο 5 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 Π.Δ. 348/2003 (ΦΕΚ Α΄ 315) …………………………………………………………

ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

ΙΔΡΥΣΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ

……………………………………………………………………………………………………….

Άρθρο 11

Άδεια ίδρυσης – κατασκευής πολιτικού αεροδρομίου Κατηγορίας Β

  1. Άδεια ίδρυσης – κατασκευής Κατηγορίας Β χορηγείται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης της Κρατικής Αεροπορικής Αρχής και, σύμφωνα με τη διαδικασία που αναφέρεται στις παρα.1 και 2, σημείο Α του άρθρου 8 του παρόντος

………………………………………………………………………………………………

( Άρθρο 8 παρ. 1 & 2)

  1. Τα νομικά πρόσωπα που υπάγονται στις ρυθμίσεις του παρόντος και επιθυμούν να κατασκευάσουν αεροδρόμιο για την ίδρυση και κατασκευή του οποίου χορηγείται Άδεια Ίδρυσης – Κατασκευής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του παρόντος, υποβάλλουν στην Κρατική Αεροπορική Αρχή σχετική αίτηση. Η αίτηση συνοδεύεται από παράβολο το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Διοικητή της.
  2. Στην αίτηση για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης – κατασκευής αεροδρομίου περιλαμβάνονται:

α. Τα πλήρη στοιχεία του αιτούμενου και το καταστατικό του (στην περίπτωση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου)

β. Η συγκεκριμένη γεωγραφική θέση στην οποία πρόκειται να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο.

γ. Το είδος και το όνομα του αεροδρομίου. ………………………………..

Με την αίτηση συνυποβάλλονται:

Α. Φάκελος Τεχνικής Εφικτότητας, ο οποίος περιλαμβάνει :

  1. Εδαφολογική Έκθεση.
  2. Χάρτες της περιοχής με την ακριβή θέση στην οποία ζητείται να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, κλίμακας 1:50.000, και 1:5.000 με τα σχετικά όρια του οικοπέδου και οδοιπορικό σκαρίφημα.
  3. Λεπτομερές, πρόσφατο τοπογραφικό διάγραμμα του υποδειχθέντος χώρου εξαρτημένο από το Εθνικό Δίκτυο, κλίμακας 1:1.000 με ισοϋψείς ανά 1 μέτρο και υψόμετρα από Μέση Στάθμη Θάλασσας.
  4. Έγκριση περιβαλλοντικών όρων.
  5. Τα φυσικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου, το είδος των ραδιοβοηθημάτων και ο εξοπλισμός.
  6. Μελέτη μετεωρολογικών δεδομένων, τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία, της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής στην οποία ευρίσκεται το αεροδρόμιο προς διακρίβωση του συντελεστή χρήσης του.
  7. Ο τύπος και οι διαστάσεις του μεγαλύτερου αεροσκάφους που πρόκειται να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο καθώς και τα είδη των πτήσεων που θα εξυπηρετούνται από το αεροδρόμιο.
  8. Οι μετεωρολογικές συνθήκες κατά τις οποίες είναι επιθυμητή η εκτέλεση πτήσεων στο αεροδρόμιο (VMC-IMC).
  9. Η πρόθεση για πραγματοποίηση πτήσεων κατά τη διάρκεια της νύκτας.
  10. Τίτλοι που αποδεικνύουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ακινήτου, καθώς και την νόμιμη χρήση του ή προσύμφωνο αγοράς του. Τα δικαιολογητικά αυτά μπορούν να υποβληθούν το αργότερο πριν την έκδοση της αδείας, η οποία προβλέπεται στο άρθρο
  11. Προκαταρκτική μελέτη έργων υποδομής, κτιριακών εγκαταστάσεων με σχεδιαγράμματα των κάθετων τομών των κτιριακών εγκαταστάσεων του υπό ίδρυση αεροδρομίου.
  12.   Τοπογραφικό των ορίων του αεροδρομίου και των εγκαταστάσεων εδάφους καθώς οδοιπορικό διάγραμμα – σύστημα πρόσβασης σε αυτό.
  13. Βεβαίωση του οικείου δασαρχείου από την οποία να προκύπτει ότι η περιοχή όπου πρόκειται να κατασκευασθεί το αεροδρόμιο δεν είναι δασική ή ότι δεν απαγορεύεται από τις κείμενες διατάξεις η κατασκευή του αεροδρομίου στη συγκεκριμένη περιοχή.
  14. Βεβαίωση της οικείας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας από την οποία να προκύπτει ότι η περιοχή στην οποία πρόκειται να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο δεν είναι αρχαιολογικός χώρος ή ότι επιτρέπεται σ’ αυτήν κατά τις κείμενες διατάξεις η κατασκευή του αεροδρομίου. [Το στοιχείο Α τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 Π.Δ. 348/2003 (ΦΕΚ Α΄ 315)] )

………………………………………………………………….

Διαδρομος αεροδρομιου

Μήκος διαδρόμου

Το μήκος των διαδρόμων εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τις επιδόσεις των αεροσκαφών, για τα οποία έχει σχεδιαστεί να υποδέχεται το κάθε αεροδρόμιο. Για παράδειγμα, μεγάλα ή/και βαριά αεροσκάφη απαιτούν περισσότερο διάδρομο, από όσο χρειάζονται μικρά ή/και ελαφρύτερα αεροπλάνα. Δευτερεύοντες παράγοντες προσδιορισμού του μήκους του διαδρόμου είναι το υψόμετρο από τη μέση στάθμη θάλασσας, που σχετίζεται με την πυκνότητα του αέρα, και η μέση μηνιαία θερμοκρασία του θερμότερου μήνα του έτους. Για παράδειγμα, ένα αεροπλάνο απαιτεί περισσότερο διάδρομο αν το αεροδρόμιο βρίσκεται σε κάποιο οροπέδιο, από όσο χρειάζεται το ίδιο αεροπλάνο (με ίδιο βάρος) αν το αεροδρόμιο είναι παραθαλάσσιο. Κατά την απογείωση, όλοι οι προηγούμενοι παράγοντες επηρεάζουν είτε την ταχύτητα απογείωσης, είτε την επιτάχυνση των κινητήρων, με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται τόσο το χρονικό, όσο και το χωρικό διάστημα, στο οποίο κυλάει ένα απογειούμενο αεροσκάφος μέχρι να κηρυχτεί σε κατάσταση πτήσης (αγγλικά: airborne).

Για του παραπάνω λόγους, παρατηρείται ότι τα μήκη των διαδρόμων ανά τον κόσμο να ποικίλουν σημαντικά. Οι μικρότεροι διάδρομοι ξεκινούν μόλις από τα 245 m (804 πόδια) στη περίπτωση μικρών αεροδρομίων γενικής αεροπορίας μέχρι 5,5 km (18.045 πόδια) σε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια, που κατασκευάστηκαν, για να υποδέχονται τα μεγαλύτερα αεροσκάφη-jet του κόσμου. Εξέχουσα περίπτωση είναι αυτή του παραλίμνιου διαδρόμου 17/35 της αεροπορικής βάσης Edwards, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α., ο οποίος έχει μήκος 11.917 m και αποτελεί χώρο προσγείωσης των αποσυρθέντων διαστημικών λεωφορείων.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας έχει κωδικοποιήσει τους διαδρόμους ανάλογα με το μήκος του. Ο κωδικός 1 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου λιγότερο από 800 μέτρα. Ο κωδικός 2 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου από 800 μέτρα μέχρι κάτω από 1200 m. Ο κωδικός 3 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου από 1200 μέτρα μέχρι κάτω από 1800 m. Ο κωδικός 4 αντιστοιχεί σε αναφερόμενο μήκος διαδρόμου περισσότερο από 1800 μέτρα.[2]

Στα παραπάνω, έγινε λόγος για το φυσικό μήκος ενός διαδρόμου, δηλαδή για τη φυσική απόσταση, που απέχουν τα δύο άκρα του στρωμένου διαδρόμου. Στην αεροπορία, όμως, υπάρχουν και οι δηλωμένες αποστάσεις (declared distances), που αντιστοιχούν σε κάθε διάδρομο. Οι δηλωμένες αποστάσεις δεν διαφέρουν μόνο μεταξύ τους, αλλά και από το ένα ή το άλλο άκρο του ίδιου διαδρόμου! Έτσι ορίζονται διεθνώς οι εξής όροι, που δηλώνουν τις διαθέσιμες αποστάσεις προσγείωσης και απογείωσης[3]:

  • TORA (Takeoff Run Available – Διαθέσιμος Διάδρομος Απογείωσης): Είναι η απόσταση, που αποτελείται από το φυσικό μήκος του διαδρόμου μείον τα μήκη των μετεγκατεστημένων κατωφλίων (αν υπάρχουν) και στα δύο άκρα. Η απόσταση TORA αποτελεί ορόσημο για τους επόμενους ορισμούς
  • TODA (Takeoff Distance Available – Διαθέσιμη Απόσταση Απογείωσης): Είναι το μήκος, που αποτελείται από την απόσταση TORA συν το μήκος του ελεύθερου διαδρόμου (αν υπάρχει) ως προς τη φορά απογείωσης. Ο επιτρεπόμενος ελεύθερος διάδρομος, πρέπει να βρίσκεται εντός των ορίων του αεροδρομίου. Σύμφωνα τα F.A.R. (Federal Aviation Regulations) και J.A.R. (Joint Aviation Requirements), η απόσταση TODA είναι το λιγότερο όσο η απόσταση TORA συν το μήκος του ελεύθερου διαδρόμου ή 1,5 φορά επί την απόσταση TORA.
  • ASDA (Accelerate-Stop Distance Available – Διαθέσιμη Απόσταση Ακινητοποίησης): Είναι το μήκος, που αποτελείται από την απόσταση TORA συν το μήκος του διαδρόμου ακινητοποίησης (αν υπάρχει) ως προς τη φορά απογείωσης. Αυτή η απόσταση λαμβάνεται υπ’ όψιν, όταν ένα επιταχυνόμενο αεροσκάφος επιβραδύνει ξαφνικά, για να ματαιώσει την απογείωση.
  • LDA (Landing Distance Available – Διαθέσιμη Απόσταση Προσγείωσης): Είναι η απόσταση, που αποτελείται από το φυσικό μήκος του διαδρόμου μείον τα μήκη των μετεγκατεστημένων κατωφλίων (αν υπάρχουν) και στα δύο άκρα και μείον το μήκος του μετατοπισμένου κατωφλίου (αν υπάρχει) ως προς τη φορά προσγείωσης.
  • EDA (Emergency Distance Available – Διαθέσιμη Απόσταση Έκτακτης Ανάγκης): Είναι το μήκος, που αποτελείται από την απόσταση LDA συν το μήκος του διαδρόμου ακινητοποίησης (αν υπάρχει) ως προς τη φορά προσγείωσης.

Πλάτος διαδρόμου

Οι μικρότεροι διάδρομοι ξεκινούν μόλις από τα 8 m (26 πόδια) στη περίπτωση μικρών αεροδρομίων γενικής αεροπορίας μέχρι 80 m (262 πόδια) σε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια, που κατασκευάστηκαν, για να υποδέχονται τα μεγαλύτερα αεροσκάφη-jet του κόσμου. Εξέχουσα περίπτωση είναι αυτή του παραλίμνιου διαδρόμου 17/35 της αεροπορικής βάσης Edwards, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α., ο οποίος έχει πλάτος 274 m (899 πόδια) και αποτελεί χώρο προσγείωσης των αποσυρθέντων διαστημικών λεωφορείων.