Και ο γειτονας Δαμαλιτης  σωστα τα λεει χυμα και τσουβαλατα. Και εχει δικιο. Η κυβερνηση ΣΥΡΑΝΕΛ Οικολογοι Πρασινοι συνεχιζει οσα εκαναν οι προηγουμενοι.Και στα απορριμματα. Η υποταγη στις διαταγες των επικυριαρχων εχει συνεχεια.Και η αρχη του τελους για τους Δημους ηταν ο Καλλικρατης που εφερε το ΠΑΣΟΚ με τον Ραγκουση τον Μαη  του 2010 μην το ξεχναμε.Οσο για την ΝΔ ; Επαιζε οπως σημερα το παιχνιδι του «διαφωνω στα επιμερους αλλα τελικα συμφωνω». Ποια η θεση του κ Λαμπρου (του ΠΑΣΟΚ) οταν γινοταν διαβουλευση για τον Καλλικρατη; Διαβαστε την στο τελος στην ανακοινωση της τοτε δημοτικης παραταξης του που συνυπογραφει.

η γενική πολιτικής μας θέση για την εφαρμογή αυτής της 2ης διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας είναι καταρχήν θετική μόνο με την προϋπόθεση της εθελουσίας συνένωσης με πλήρη και απρόσκοπτη κοινωνική συναίνεση Δήμων όχι απλά και μόνο με την έκφραση των θέσεων των Δημοτικών συμβουλίων αλλά με την διενέργεια δημοψηφισμάτων σε κάθε Δήμο ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα μετά από σοβαρή και πλήρη ενημέρωση των Δημοτών κάθε Δήμου.

Τοτε λοιπον η δημοτικη παραταξη στο Κρανιδι αλλα και ο πολιτικος χωρος  του κ Λαμπρου κατ αρχην εβλεπε θετικα τον Καλλικρατη και εντοπιζε στο θεμα της εθελοντικης ενωσης Δημων(υπηρχε ταση στο τοπικο ΠΑΣΟΚ που ηθελε την Ερμιονη μονη της»ο Καλλικρατης ας παει απο εκει που ηρθε» εστιαζοντας στον τοπικισμο και οχι σε καποια πολιτικη αντιπαραθεση με τον νομο και τις συνεπειες του)και στο δικαιο μοιρασμα των χρηματων αναμεσα σε μεγαλους και μικρους Δημους.Ειχε ενδιαφερθει η κοινωνια τοτε για τον Καλλικρατη; Δεν νομιζω.Κοιταχτε στην σχετικη κατηγορια.Ελαχιστοι ειχαν εκφρασει αποψη.Και ομως ειχε γινει και ειδικη συνεδριαση του ΔΣ Κρανιδιου για το θεμα μετα απο αιτημα της κ Αλεβιζου με τον κ Σφυρη να λειπει (ο κ Κοντοβρακης διαβασε αντ αυτου γραπτη τοποθετηση 6 σημειων) και τον κ Τοντωρη να δηλωνει πως δεν εχει νοημα η κουβεντα και δεν μπορει να παρει αποφασεις το ΔΣ. Αν ειναι δυνατον ο Δημαρχος να λειπει απο τετοια συζητηση και το Δημοτικο Συμβουλιο να μην μπορει να τοποθετηθει για την μεταρυθμιση στην αυτοδιοικηση. Αργοτερα ο κ Σφυρης εκανε δηλωσεις στην τηλεοραση θετικα υπερ του Καλλικρατη.Συνεχιζει αραγε να εχει την ιδια γνωμη σημερα;

Τα κομματα της αριστερας και οι Οικολογοι ειχαν ξεκαθαρα δηλωσει την αντιθεση τους και προεβλεψαν πως ο Καλλικρατης ειχε σαν στοχο να κοψει κρατικη χρηματοδοτηση και προσωπικο και να μεταφερει κρατικες αρμοδιοτητες και ευθυνες στους Δημους προκαλωντας την ασφυξια που ολοι ζουμε σημερα και επισημαινει πολυ σωστα ο κ Λαμπρου. Γι αυτο και η αριστερα και Οικολογια ηταν ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ στον Καλλικρατη.Και δικαιωνονται.Τωρα ο ΣΥΡΙΖΑ λεει θελει να τον αλλαξει.Να δουμε τι αλλαγες θα κανει γιατι τους εχει φοβηθει το ματι μας

Ο τοτε Δήμαρχος Κρανιδίου κ. Δημήτρης Σφυρής είπε ότι βαδίζουμε σε αλλαγές χωρίς να γνωρίζουμε τι γίνεται με τους οικονομικούς πόρους, το χωροταξικό και δεν υπάρχει ο ανάλογος χρόνος, εκφραζοντας σε τοπικο επιπεδο την γραμμη Σαμαρα τοτε αντιπολιτευσης(Ο πρόεδρος της ΝΔ, Α. Σαμαράς, τάχθηκε εκ νέου υπέρ της διοικητικής μεταρρύθμισης, ωστόσο καταλόγισε στον «Καλλικράτη» την απουσία των προϋποθέσεων εκείνων που θα εγγυηθούν την επιτυχία του. «Το σχέδιο έχει σοβαρά κενά και ελλείψεις», είπε και ζήτησε από την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις θέσεις της για το χωροταξικό των νέων δήμων, τις αρμοδιότητες και τους πόρους και να μην καταφύγει στη λογική των τετελεσμένων.)

Διαβαστε λοιπον την αναρτηση του γειτονα με αφορμη το μειλ που ελαβε απο τον κ Λαμπρου.Εμενα συνεχιζει ο κ Λαμπρου να μην μου στελνει ανακοινωσεις σε αντιθεση με τον βουλευτη κ Μανιατη που ΠΟΤΕ δεν σταματησε παρ ολη την κριτικη που ασκω στις επιλογες του .Φανταζομαι εμπνεομενος απο την γραμμη ΔΗΣΥΕΡ αν και αυτη η παραταξη οταν ηταν αντιπολιτευση μου εστελνε τις ανακοινωσεις της.

Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016

Εμείς λέμε κ. Λάμπρου «Δάσκαλοι που διδάσκατε και γνώση δεν κρατούσατε»…- «και με την Κική και με την Κοκό;;»….

Τάσο Λάμπρου δ.σ. της αντιπολίτευσης του Δήμου Ερμιονίδας η λεγόμενη πολιτική της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους Δήμους χωρίς οικονομικούς πόρους είχε ξεκινήσει από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια και της Ν.Δ. που εσύ ως στέλεχος του κόμματος που ανήκεις (ΠΑΣΟΚ) αποδέχτηκες την πρόταση να το υπηρετήσεις  και ως υποψήφιος βουλευτής   στις προηγούμενες εκλογές.

Τώρα βέβαια, κ. Λάμπρου, χρησιμοποιείτε την ιδιότητα του αιρετού δημοτικού συμβούλου, μια παλιά πρακτική άλλωστε «και με την Κική και με την Κοκό…» κατά τη γνωστή λαϊκή ρήση.

Ε! όχι Τάσο δεν μας πείθετε, διότι δεν απευθύνεστε σε αφελείς…

Ωστόσο, συνεχίστε για να μας δίνετε ευκαιρίες να εκφράζουμε και εμείς τις δικές μας θέσεις και απόψεις…

ΣΤΑΜ. ΔΑΜ.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
e-mail στο blog….

Κρανίδι, 23 Φεβρουαρίου 2016

ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ Κ.Ε.Δ.Ε.

Με νομοθετική πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε μία εισήγηση για τη μεταφορά των «αρμοδιοτήτων» των Κέντρων Υγείας στους Δήμους. Μία πρόχειρη πρόταση, μη σοβαρή και εξωπραγματική. Αυτονόητη η αντίδραση του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. (Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας) που με αντίστοιχο ψήφισμα – απόφαση εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή σε αυτήν την πρόταση Νόμου, σε αυτή την εισήγηση – διάταξη.

Πάγια θέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για πάρα πολλά χρόνια είναι η διεκδίκηση αρμοδιοτήτων από την Κεντρική Διοίκηση, οι οποίες θα συνοδεύονται από αντίστοιχους πόρους. Άρα καμία αρμοδιότητα δε μπορεί να διαβιβαστεί αν δεν συνοδεύεται από συγκεκριμένους και αντίστοιχους πόρους. Απλώς αυτή η πρόταση έπεσε στο τραπέζι για να μεταβιβάσει η κεντρική διοίκηση την ευθύνη της για την προβληματική λειτουργία των Κέντρων Υγείας, τα οποία εξαιτίας έλλειψης χρηματοδοτήσεων τα περισσότερα στην Ελλάδα υπολειτουργούν.

Για να είμαστε αντικειμενικοί, πολλοί επιστημονικά έχουν υποστηρίξει ότι θεσμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα πλαίσια διεύρυνσης τόσο των αρμοδιοτήτων όσο και των πόρων να έχουν ένα πιο δυναμικό ρόλο τον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας και της πρωτοβάθμιας περίθαλψης (κάτι τέτοιο ισχύει στις Σκανδιναβικές χώρες) στη λογική ενός ισχυρού, θεσμικού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αυτό όμως δε μπορεί να επιτευχθεί στην Ελλάδα, με την παρούσα κοινωνική, οικονομική, πολιτική και θεσμική κρίση. Είναι ένα ακόμη πυροτέχνημα της παρούσας διακυβέρνησης στη λογική να ανοίγουμε πολλά θέματα στην επικαιρότητα, με εφαρμογή λογικής εντυπωσιασμού για επικοινωνιακούς λόγους, για να ξεφύγουμε από τα κρίσιμα θέματα της διαπραγμάτευσης για να κλείσει κάποτε η περιβόητη αξιολόγηση.

Ας σοβαρευτούμε, σημαντικά θέματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και της καθημερινότητας του πολίτη δεν συζητούνται και λύνονται ούτε με «καθρεφτάκια» «ούτε με πυροτεχνήματα». Χρειάζεται μία υπεύθυνη συζήτηση επί τόσο σημαντικών θεσμικών θεμάτων. Κανείς δεν αρνείται τον στόχο της ισχυροποίησης του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά δε γίνεται με αυτό τον τρόπο. Αυτονόητο να είχε διεξαχθεί ένας ολοκληρωμένος διάλογος με τους θεσμικούς εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με τα κόμματα και ευρύτερα την κοινωνία. Με κατάθεση προτάσεων από όλες τις πλευρές τόσο για τις αρμοδιότητες όσο και για τους πόρους. Ας σταματήσουμε τον καταιγισμό ιδεών χωρίς μέτρο, χωρίς περιεχόμενο, χωρίς αξιολόγηση, χωρίς μέσα και πόρους.

Οι Δήμοι δεν αρνούνται το διάλογο, απορρίπτουν το τετελεσμένα που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην απαξίωση του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του θεσμού της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Για τη Δημοτική Παράταξη

«Προοδευτική Συμμαχία Ερμιονίδας»

Ο επικεφαλής

Τάσος Γ. Λάμπρου

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας

Αναρτήθηκε από ΣΤΑΜΑΤΗΣ Δ. ΔΑΜΑΛΙΤΗΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

 

http://kallikratis-kokkinos.blogspot.gr/2010/02/blog-post.html

Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2010

Δημοτικες παραταξεις και συμβουλοι Κρανιδιου για τον Καλλικρατη

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
(Το παρακάτω κείμενο θέσεων κατατέθηκε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου στα πλαίσια συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος)Η παράταξη μας Προοδευτική – Δημοτική κίνηση Ερμιονίδας σήκωσε το βάρος της πρώτης εφαρμογής του Καποδίστρια στον διευρυμένο Δήμο Κρανιδίου 1999-2006 για 2 συνεχείς 4ετίες . Κατά συνέπεια έχουμε πλούσια εμπειρία θετικών και αρνητικών στοιχείων που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της Διοικητικής μεταρρύθμισης του Καποδίστρια. Έχουμε ιδίαν αντίληψη και εμπειρία από τις αντιξοότητες –τεχνικές – οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες , αλλά έχουμε και επίγνωση των σοβαρών πλεονεκτημάτων που προέκυψαν από τη Διοικητική μεταρρύθμιση.
Μετά από αυτήν την εμπειρία αλλά και την μακροχρόνια ενασχόληση μας με τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τα κοινά πράγματα πιστεύουμε ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχούς εφαρμογής ενός νέου μέτρου – μιας νέας Διοικητικής μεταρρύθμισης είναι η ευρεία κοινωνική συναίνεση. Ιδιαιτέρα δε για τη νέα σχεδιαζόμενη Διοικητική μεταρρύθμιση που προτείνει για συνένωση όχι απλά κοινότητες με Δήμους αλλά Δήμους με Δήμους σε μεγαλύτερα πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη.
Το προτεινόμενο εγχείρημα είναι μεγάλο ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που περνάει η πατρίδα μας. Εκτιμώντας τα παραπάνω η γενική πολιτικής μας θέση για την εφαρμογή αυτής της 2ης διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας είναι καταρχήν θετική μόνο με την προϋπόθεση της εθελουσίας συνένωσης με πλήρη και απρόσκοπτη κοινωνική συναίνεση Δήμων όχι απλά και μόνο με την έκφραση των θέσεων των Δημοτικών συμβουλίων αλλά με την διενέργεια δημοψηφισμάτων σε κάθε Δήμο ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα μετά από σοβαρή και πλήρη ενημέρωση των Δημοτών κάθε Δήμου. Στα πλαίσια μιας τέτοιας διαδικασίας θα μπορούσαν να διορθωθούν και κάποια λάθη που έγιναν με το νόμο περί συνενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (νόμος Ι. Καποδίστρια).
Εάν όμως παρόλα αυτά η σημερινή κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή του προτεινόμενου «σχεδίου Καλλικράτης» και μάλιστα αναγκαστικά στην περίπτωση αυτή οφείλουμε μαζί με τους γειτονικούς μας Δήμους να έλθουμε σε διάλογο και συνεργασία ώστε να μην παραμείνουμε μόνο εμείς «οι φτωχοί ή φτωχότεροι συγγενείς» της υπόλοιπης Αργολίδας.
Διότι σε αυτή την περίπτωση θα στερηθούμε των πλεονεκτημάτων κυρίως οικονομικών και ενδεχομένως και άλλων που θα προκύψουν από την έστω αναγκαστική συγκρότηση και δημιουργία Δήμων στο Νομό με μεγαλύτερη πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη τα οποία θα αποτελούν κριτήρια μεγαλύτερων χρηματοδοτήσεων για την πραγματοποίηση κοινωφελών και αναπτυξιακών έργων.
Δεν θα είχε κανένα νόημα εάν η χωροταξική διευθέτηση του νέου «σχεδίου Καλλικράτης» πρόκειται να συντηρήσει και να διαιωνίσει τις ίδιες αναπτυξιακές και κοινωνικές ανισορροπίες που αποτελούν το κύριο περιεχόμενο της παθογένειας στην οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο της πατρίδας μας. Προτείνουμε δηλαδή στην περίπτωση που θα προχωρήσει αυτή η διοικητική μεταρρύθμιση οι νέοι Δήμοι που θα προκύψουν να είναι ισοπληθείς και να εξασφαλίζουν σε μεγαλύτερο δυνατό βαθμό γεωγραφικές , ιστορικές, πολιτιστικές και οικονομικές ενότητες. Με την ευκαιρία αυτής της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης επιμένουμε στην καταχώρηση του κοινωνικού και αυτοδιοικητικού ρόλου της κοινότητας. Θα πρέπει να κατοχυρωθεί θεσμικά στους νέους οργανισμούς η πρωτοβάθμια έκφραση των μελών της κάθε τοπικής κοινωνίας για τα μικρά ζητήματα που την αφορούν τόσο σε επίπεδο λήψης των αποφάσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμογής αυτών των αποφάσεων αλλά και σε επίπεδο αυτοδιαχείρισης των υποθέσεων της. Γι’ αυτό το λόγο σημασιολογικά και όχι μόνο προτείνουμε στον νέο θεσμό την κατάργηση των όρων τοπικό διαμέρισμα, τοπικό συμβούλιο και την επαναφορά του όρου κοινότητα και κοινοτικό συμβούλιο που προσδιορίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μικρότερη και πληθυσμιακή ενότητα της γεωγραφικής και πληθυσμιακής συγκρότησης της χώρας μας. Δηλαδή τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα να μετονομαστούν σε κοινότητες όπως πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» , η δε υφιστάμενοι Δήμοι πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» να διατηρήσουν την ονομασία τους και το συμβούλιο τους και με αυτήν την ονομασία να αποτελούν μαζί με τις κοινότητες μέρος του ενιαίου Δήμου ο οποίος θα ονομάζεται μητροπολιτικός με νέα ονομασία προσδιοριζόμενη με κύριο κριτήριο την πρώην επαρχιακή, γεωγραφική ενότητα.
Υπενθυμίζουμε επίσης και επισυνάπτουμε την 288/2001 του Δημοτικού μας Συμβουλίου σε εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν 2946/2001 για τις Συμπολιτείες Δήμων, νόμος ο οποίος τελικά δεν έτυχε εφαρμογής και υλοποίησης..Το πνεύμα και το περιεχόμενο μιας τέτοιας ρύθμισης θα μας εύρισκε σύμφωνους
Τέλος καταθέτουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με το αν θα είναι σκόπιμη και ωφέλιμη για την πατρίδα μας σε αυτήν την συγκριμένη τραγική συγκυρία που προσλαμβάνει χαρακτήρα εθνικής κρίσης η εφαρμογή τέτοιας έκτασης διοικητικής μεταρρύθμισης.Οι ΥπογράφοντεςΚΑΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
τ. Δήμαρχος ΚρανιδίουΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙΦΛΩΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΣΑΜΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΜΠΑΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ