gallia-agrotes

Χθες Γαλλοι αγροτες στα μπλοκα

Δειτε το παρακατω αρθρο.Η ενεργεια αυξανεται για τους αγροτες (25% και πλέον του συνολικού κόστους)και αναρωτιεμαι τι ανταποδοτικο οφελος υπαρχει τοπικα για τους παραγωγους οταν εχουμε γεμισει φωτοβολταικα και ανεμογεννητριες στην Ερμιονιδα.

http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6442%3Apaseges-94-autarkeia-vasika-agrotika-proionta&catid=103%3Aagrotikioikonomia&Itemid=299

Εξέλιξη αγροτικού εισοδήματος

Σε φθίνουσα πορεία βρίσκεται το αγροτικό εισόδημα στη χώρα μας από το 2008 και με μια εξαίρεση το 2009, οπότε και καταγράφηκε μικρή άνοδος 2,1%, το 2010 διολίσθησε κατά 9,3% και το 2011 κατά 5,3%.

Στο διάστημα της εξαετίας 2006-2011 το αγροτικό εισόδημα στην Ελλάδα, όπως εκτιμάται από τη Eurostat, μειώθηκε κατά 22,6 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ στο ίδιο διάστημα, συγκριτικά, το αγροτικό εισόδημα στην ΕΕ-27 αυξήθηκε κατά 19% και στις χώρες της ευρωζώνης κατά 5% περίπου.

Κρίσιμη παράμετρος της πτώσης του αγροτικού εισοδήματος παραμένει η σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής, με το μέσο γενικό δείκτη εισροών, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, να καταγράφει νέα σημαντική αύξηση, της τάξεως των 7,5 ποσοστιαίων μονάδων, προερχόμενη κυρίως από τη σημαντική αύξηση στους δείκτες της ενέργειας (17,1%), των ζωοτροφών (11,9%) και των λιπασμάτων (10,7%).

Η εξαιρετικά μεγάλη αύξηση της δαπάνης για ενέργεια, που αντιπροσωπεύει το 25% και πλέον του συνολικού κόστους των εισροών στον αγροτικό τομέα, συνδέεται και με τη σημαντική αύξηση του αγροτικού τιμολογίου της ΔΕΗ κατά 6% το 2011, ενώ και νέα αύξηση, κατά 9%, επιβλήθηκε το 2012.

Από την άλλη πλευρά, σημαντική κάμψη καταγράφεται στο πρώτο 10μηνο του 2011 στις τιμές παραγωγού, ιδιαίτερα έντονη στα κηπευτικά – με μεγάλη μείωση του δείκτη εκροών τον Οκτώβριο του 2011 στη νωπή τομάτα (-33,9%) και σε ορισμένα άλλα είδη, με συνέπεια την πτώση του γενικού δείκτη εκροών κατά 3,8 ποσοστιαίες μονάδες.

Πέμπτη 2 Φεβρυαρίου 2012

Με αφορμη τις χθεσινες απεργιακες κινητοποιησεις μεγαλου μερους  του Ελληνικου λαου.Κινητοποιησεις εγιναν και στην επαρχια μας Μαλιστα το 90% των εμπορικων καταστηματων στο Κρανιδι και οι δημοσιες υπηρεσιες ηταν κλειστα πραγμα που δειχνει την αποδοχη των αιτηματων απο την μεγαλη πλειοψηφια. Η εστω την αγανακτηση, την απελπισια, τον θυμο της μεγαλης πλειοψηφιας, που μετασχηματιστηκε σε δραση.

1.Στην επαρχια μας σημερα  εχουμε λιγα ιστολογια που δηλωνουν δημοσιογραφικα.Ενημερωτικα. Αντικειμενικα. Που θελουν να παιξουν τον ρολο ενος Μεσου Μαζικης Ενημερωσης αντιγραφωντας τον δημοσιογραφικο κωδικα μιας ορισμενης (δηθεν «αντικειμενικης»/δεν ειναι η μονη ουτε η καλυτερη) εμπορικης δημοσιογραφικης σχολης. Που φιλοξενουν δηλαδη ολες τις πολιτικες αποψεις χωρις οι διαχειριστες τους να δηλωνουν πολιτικη θεση, να υποστηριζουν η να σχολιαζουν οσα αναρτουν.( ο γειτονας Δαμαλιτης σε καμμια περιπτωση δεν ειναι σε αυτη τη κατηγορια την γνωμη του την εχει πληρωσει ακριβα) Καποια μαλιστα δεν χανουν την ευκαιρια να δημοσιοποιουν εκδηλωσεις ανυπαρκτων ουσιαστικα μεσα στην κοινωνια «συλλογικοτητων» φτιαχνωντας ετσι ενα τοπικο πλεγμα προσωπικων υποστηρικτων και επισκεψιμοτητας απο ολους τους πολιτικους χωρους. Και οταν λεμε ολους και της ΧΑ, στο ονομα παντα της «δημοκρατιας» (που αυτο το κομμα αρνειται παρ ολο που ειναι στο κοινοβουλιο).Και εδιναν βημα μεχρι η ηγεσια και στελεχη της να πανε στα δικαστηρια μετα τον φονο Φυσσα , γιατι τωρα εχει απομεινει μονο ενα τοπικο ιστολογιο να σηκωνει τις ανακοινωσεις αυτου του κομματος.

Αντιθετα πιστευω πως ολοι οι ανθρωποι  (και οι διαχειριστες των ιστολογιων που ΔΕΝ ειναι ΜΜΕ)εχουμε πολιτικη (και ταξικη)θεση και συμφεροντα.

Επιλεγουμε τι θα αναρτησουμε στα ιστολογια που διαχειριζομαστε μεσα απο τη προσωπικη πολιτικη  μας ματια (και την αισθητικη που την συνοδευει) αλλα και την ταξικη μας θεση (και τοποθετηση) μεσα σε μια κοινωνια αδικη και βαθια διχασμενη (πολυ περισσοτερο σημερα)απο την ταξικη συγκρουση. Δειτε στην χθεσινη ημερομηνια σε ολα τα ιστολογια της Ερμιονιδας πως και αν παρουσιαστηκε η χθεσινη απεργια. Πως ιεραρχηθηκε πολιτικα σαν θεμα αξιο λογου.Και θα καταλαβετε τι εννοω.

Γιατι η χθεσινη μερα πιστευω πως ειχε μεγαλη πολιτικη σημασια.Βλεποντας μαλιστα την σημασια που τα ΜΜΕ της χωρας  εδωσαν σε ολη την Ελλαδα και την Αργολιδα ειναι περιεργο (;) που οι κυνηγοι της καμερας τοπικα αγνοησαν και τους πολιτες στην πανω πλατεια στο Κρανιδι και τους αγροτες στα Διδυμα. Η φωνη τους δεν καταγραφηκε δεν πλησιασε οσους δεν ηταν εκει.Και ομως το θεμα μας αφορουσε ολους. Γιατι μεσα απο τα μνημονιακα μετρα ξαναγραφεται η καθημερινοτητα η δικη μας και των παιδιων μας.

Πως θα μοιραζεται ο πλουτος που παραγουμε.Ποιος (Ελληνας και ξενος )θα παιρνει τον αφρο και ποσοι και ποιοι θα πεινασουν θα εξαθλιωθουν θα φυγουν μεταναστες .

Και στο κατω κατω αν δινουμε εναν αγωνα επιβιωσης (ακομα και αν φαινεται πως θα χασουμε) η γινομαστε ρεαλιστες ραγιαδες με σκυμενο το κεφαλι. Ασημαντο θεμα; Για μενα οχι. Εχει σχεση με την ιστορια , την ταυτοτητα μας σημερα, την σχεση που εχουμε με τους προγονους μας . Ετσι λοιπον ο πολιτικος και ταξικος αγωνας  που διεξαγεται σημερα, (οχι απο ολους το ξαναγραφω, ποτε δεν ειναι «ολοι»), μπαινει μπροστα στην διεκδικηση της ανεξαρτησιας του λαου απο τους οικονομικους (για την ωρα)κατακτητες μας .Ενω το απολιτικο που υπερασπιζεται γενικα και αοριστα την εθνικη ταυτοτητα (κοντρα στους πολιτικους διαχωρισμους)  στην πραγματικοτητα στρωνει το εδαφος για την υποταγη μας .Αντιφαση; Δεν νομιζω.

2.Ακουσα συζητησεις χθες στις δυο απεργιακες συγκεντρωσεις.Στην πλατεια και στο μπλοκο στα Διδυμα. Σε μια απο αυτες οργανο της ταξης (νεαρος στην ηλικια) μιλωντας με συνομηλικο του απεργο ελεγε (εκφραζοντας δημοσια την αποψη του και καλα εκανε)πως δεν θελει να βλεπει κομματικες σημαιες στα μπλοκα .Θελει να βλεπει μονο την Ελληνικη σημαια. Εννοωντας προφανως πολιτικες αποψεις και παρεμβασεις γιατι κομματικες σημαιες δεν ειχω δει πουθενα αν εξαιρεσουμε αυτες του ΠΑΣΥ που υποστηριζεται απο το ΚΚΕ. Και συνεχισε λεγωντας και αλλα κατα την γνωμη μου οχι σημαντικα στην ιδια λογικη. Προσοχη πιστευω πως μεγαλο μερος των συγκεντρωμενων θα συμφωνουσαν μαζι του για διαφορους λογους. Ερχεται λοιπον το μη πολιτικο, το μη δημοκρατικο σε τελευταια αναλυση, να γινει η αλλη οψη του νομισματος. Οπως στο παραπανω παραδειγμα των ιστολογιων ειναι ολοι αποδεκτοι ασχολιαστα, ανεξαρτητα απο κομμα φτιαχνωντας μια σουπα («ολα τα κομματα ιδια ειναι» πανω απ ολα ειμαστε Ελληνες η ακομα χειροτερα «απο το ιδιο χωριο») ,στο δευτερο κανενας πολιτικος χωρος δεν δικαιουται  να ομιλει γιατι υπερ παντων η εθνικη σημαια. Ολοι ειμαστε Ελληνες και σαν τετοιοι εφοπλιστες και εργατες εχουμε μια φωνηι που μας ταυτιζει.Φυσικα και ειναι Ελληνες οι αγροτες στα μπλοκα.Δεν ειναι Κινεζοι.Αλλα αγροτες με κοινα αιτηματα ειναι και στη Γαλλια.Και ολοι οι Ευρωπαιοι αγροτες οι μικροι και μικρομεσαιοι θιγονται σημερα απο τις επιταγες ΕΕ/ΔΝΤ/ΤΤΙP(ελευθερου εμποριου). Ετσι λοιπον το παλιο οικολογικο συνθημα δραση τοπικη σκεψη παγκοσμια αποκτα το αληθινο του νοημα.

Λεω λοιπον πως η πραγματικοτητα ειναι πιο συνθετη και δεν χωρα σε απλοικα καλουπια. Οσοι το επιχειρουν κανουν λαθος. Οσοι ζουν και δουλευουν στην Ελλαδα Ελληνες και ξενοι εχουν κοινα ταξικα συμφεροντα. Χρειαζονται  ειρηνη, μεροκαματα, συνταξη, κοινωνικη ασφαλιση, υγεια, παιδεια , δικαιοσυνη για ολους. Αυτοι πιστευουν σε μεγαλο βαθμο πως η εκμεταλευση ανθρωπου απο ανθρωπο ειναι αδικη και καταστροφικη γιατι το ζουν στο πετσι τους. Πως το να καταστρεφουμε τη φυση ειναι η χειροτερη κληρονομια για τα παιδια μας γιατι συνηθως ζουν σε υποβαθμισμενες απο την παραγωγη περιοχες.

Αυτο ειναι πολιτικη θεση  εχει ονομα και πολιτικα κομματα και οργανωσεις (με διαφορες φυσικα στα επιμερους)που τα ακολουθει μερος του λαου .Κυριως του εργαζομενου λαου.Των παραγωγικων ταξεων και ομαδων.

Ειναι παλι αλλοι πλουσιοι Ελληνες (στην γλωσσα) που τα συμφεροντα τους (και οχι μονο οι καταθεσεις τους )ειναι ταυτισμενα με το ξενο μεγαλο κεφαλαιο. Που θελει τα συνορα να ειναι στρατοπεδα συγκεντρωσης προσφυγων  και εστια πολεμου με τους γειτονες, για να αγοραζουμε οπλα απο τις βιομηχανιες τους με μιζες για τους πολιτικους τους.Που θελει κρατος φοροεισπραχτορα με χαρατσια  και οχι αρωγο της κοινωνιας και οσων εχουν αναγκη βοηθειας. Που θελει κονοβουλιο και δημοκρατια διακοσμητικα. Που θελει κυβερνησεις εντολοδοχους. Που θυσιαζει τα παντα ανθρωπους και φυση στον βωμο του χρηματος, του κερδους . Που πιστευει πως ολα τα δαχτυλα δεν ειναι ισια και η εκμεταλευση ανθρωπου απο ανθρωπο ειναι φυσικη νομοτελεια.Καποιοι λιγοι  γεννιωνται για να ειναι πλουσιοι και να ζουν σε βαρος των πολλων .Και αυτο με τη σειρα του ειναι πολιτικη θεση  επισης εχει ονομα και υπαρχουν πολιτικα κομματα που τα ψηφιζει δυστυχως μεγαλο μερος του λαου για να υπηρετησεουν αυτες τις αποψεις.Δυστυχως, παλι, αυτες τις θεσεις δεν τις ψηφιζουν μονο οι πλουιοι εχοντες και κατεχοντες που ειναι ελαχιστοι, αλλα και μεγαλο μερος αυτων που δεν εχουν (η δεν εχουν τοσα πολλα) που εχουν αποδεχτει την λογικη ο θανατος των αλλων η ζωη μου.

Στην δημοκρατια λοιπον που ξεκινησε στην Αθηνα , απο μια κοινωνια πολυ διαφορετικη απο εμας και σε συγκρουση με τους ολιγαρχικους, ολοι μπορουν να λενε την γνωμη τους με διαφορους τροπους (οι εκλογες ειαι μονο ενας απο αυτους) και ο λαος κρινει κατα πλειοψηφια καθε φορα. Στην αστικη αντιπροσωπευτικη δημοκρατια, που εχουμε σημερα, με ολες τις ελλειψεις της, τα πολιτικα κομματα αποδεχωνται αυτο το πλαισιο. Και αυτο ειναι μια κατακτηση. Που καποιοι  (οι βασιλικοι για παραδειγμα )συνεχιζουν να την αμφισβητουν. Οπως και η ΧΑ. Που βαζει τον χωρο της εξω απο αυτο το πλαισιο πολυφωνιας- δημοκρατιας. Πισω απο το συνθημα «να καει η Βουλη» η ακομα «ολα τα κομματα ιδια ειναι» κρυβεται η ολιγαρχια,η κυριαρχια με καθε τροπο των «υπερανθρωπων πανω στη μαζα «, το ο λαος δεν εχει δικαιωμα («φυσικο») να ομιλει. Να υπαρχει, να διεκδικει, να αμφισβητει, να εκφραζεται.Μπορει η ΧΑ να λεει  δημοσια αυτες τις αποψεις ; Η αρχαια Ελληνικη δημοκρατια αποφασισε πως οχι με αφορμη την διδασκαλια του «Θεοπνευστου» Σωκρατη . Παντως η συζητηση ολιγαρχια η δημοκρατια καλα κρατει και μεσα στον χρονο.Εκεινο που σε καμμια περιπτωση δεν ειναι δυνατον να γινεται μεσα σε μια κοινωνια ανθρωπων ειναι να υπερασπιζομαστε τις ιδεες μας με μαχαιρια και ξυλοδαρμους.Εκει μονο η δικαιοσυνη μπορει να επεμβει.Για να υπαρχει κοινωνια δηλαδη.

3.Τελος και για να μην σας κουραζω.Εγινε ενα επεισοδιο στο ευρωκοινοβουλιο που εχει σχεση με ολα τα παραπανω .Η αντιπαραθεση απο τον ευρωβουλευτη της ΧΑ με τον  αντιφασισμο δεν ειναι τυχαια. Η ΧΑ σκοπευει να ηγηθει και στην Ευρωπη αυτου του χωρου.Δηλωνοντας με καθε τροπο με λεξεις και πραξεις πως η πολιτικη πολυφωνια και διαφορετικτητα , η δημοκρατια (στο ονομα της οποιας ζητα ψηφο σε Ελλαδα και Ευρωπη και της δινεται βημα παρουσιασης των θεσεων της)ειναι κατι αχρηστο που πρεπει να χαθει. Ομως ο Β Παγκοσμιος πολεμος τελειωσε.Και αυτοι που εχασαν ηταν οι σβαστικες και οι φασιστες.Συμφωνα με την δικη τους λογικη ειναι μια ηττημενη μειοψηφια .Δεν δικαιουνται να ομιλουν.

Eπεισόδιο σημειώθηκε στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου με αφορμή ένα μπλουζάκι και αιτία τον… φασισμό. Την ευρωβουλευτή της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, Μαρίνα Αλμπιόλ Γκουζμάν έβαλε στόχο ο ευρωβουλευτής της Χρυσής Αυγής, Λάμπρος Φουντούλης.

«Θέλω να επισημάνω κάτι που ίσως διέφυγε της προσοχής σας» άρχισε παίρνοντας τον λόγο ο Φουντούλης. Και συνέχισε: «Προηγουμένως, η συνάδελφος Guzman μίλησε στο Κοινοβούλιο και φορούσε μία μπλούζα η οποία έγραφε επάνω «antifascist action» και έχει μπει στο twitter και σε όλα τα μέσα δικτύωσης. Αυτό νομίζω απαγορεύεται  από το Κοινοβούλιο γιατί μπορούσα κι εγώ να φορέσω μία μπλούζα του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή και να είμαι εδώ. Όμως, βλέπετε δεν το κάνω. Πρέπει να επισημανθεί και να της γίνει παρατήρηση».

Η  απάντηση της Μαρίνα Αλμπιόλ ήταν ότι δεν νομίζει ότι το μπλουζάκι που γράφει «αντιφασιστική δράση» -ένα μπλουζάκι το οποίο υπάρχει παντού- απαγορεύεται στο Ευρωκοινοβούλιο.