Απο τον περσινο Μαη η αναρτηση της ΝΕΔΥΠΕΡ. Θα γινει κατι; Ενδιαφερεται κανεις; Οι αλλες παραταξεις των καλων φιλων και συμπολιτων; Δεν συμφωνουν πως η κατασταση πρεπει να αντιμετωπιστει;Μπορει να γινει η υπερβαση και να βρεθουν λυσεις;.Εστω να ξεκινησουμε απο καπου με μια δημοσια διαβουλευση με προτασεις και συμμετοχη των πολιτων;Το κεντρο πρεπει να πεζοδρομηθει, να εχει τουλαχιστον μια μεγαλη ανετη πλατεια,  δρομοι πρεπει να μονοδρομηθουν και να ειναι συνεχους κυκλοφοριακης ροης και κυριως περιμετρικα να δημιουργηθουν χωροι σταθμευσης.

Ο κ Σαμιωτης βαζει μια βαση για συζητηση.Σε αυτο εδω το ιστολογιο εχουν γινει διαχρονικα καποιες προτασεις κυριως για την πλατεια Κυπρου  και την οδο Παντανασης που την διασχιζει και μεχρι το Γυμνασιο.

http://nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=271

κυκλοφοριακό

Τετάρτη  27  Μαϊου 2015

ΠΡΟΣ

κ. Κοντοβράκη Ιωάννη

Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Κρανιδίου

ΘΕΜΑ:  ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ

Αγαπητέ Πρόεδρε,

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα  της πόλης του Κρανιδίου σήμερα είναι το κυκλοφοριακό το οποίο προέκυψε βασικά από το γεγονός ότι ποτέ δεν προσπάθησε κανείς ( πέρα από μερικές εξαιρέσεις όπως η εφαρμογή κυκλικής πορείας γύρω από το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Κρανιδίου και η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη ) να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα.

Το πρόβλημα όπως όλοι γνωρίζουμε  αυξάνεται συνεχώς μετά  την αύξηση του πληθυσμού, των δραστηριοτήτων των δημοτών,  του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφορούν και του βαθμού χρησιμοποίησής τους.

Δυστυχώς  στο Κρανίδι η κατάσταση επιδεινώνεται   από τις παρακάτω αιτίες:

1)Τον πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και δεν ανταποκρίνεται πλέον στη σημερινή πραγματικότητα

2)Τις κακές οδηγικές συνήθειες όλων μας με αποτέλεσμα την κακή διαχείριση της κυκλοφορίας (παράνομη στάση και στάθμευση)

3)Την απαράδεκτη σήμανση με την ταυτόχρονη έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης,

4)Την έλλειψη Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού / Προγραμματισμού

Το Κρανίδι, ως η μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη και έδρα του Δήμου Ερμιονίδας αποτελεί  εμπορικό κέντρο λόγω της ύπαρξης πολλών υπηρεσιών και καταστημάτων.

Επιπλέον η  κατασκευή πολλών παραθεριστικών οικιών (δεύτερη κατοικία) στην ευρύτερη περιοχή, η οποία συντελέστηκε τα προηγούμενα χρόνια φέρνει όλο και περισσότερους επισκέπτες στην πόλη, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Οι επιπτώσεις, πέρα από την συνεχώς αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση έχουν να κάνουν  με την  απώλεια χρόνου, τη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων, καθώς σημαντικοί δρόμοι της πόλης έχουν χάσει τη λειτουργικότητά τους, την ατμοσφαιρική ρύπανση, και γενικότερα στην ποιότητα ζωής μας.

Η παραπάνω κατάσταση έχει οδηγήσει σε ένα κέντρο αφιλόξενο, ρυπογόνο, που σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πόλο έλξης για τον επισκέπτη.

Ειδικότερα τα έντονα προβλήματα εντοπίζονται:

Στις εισόδους, εξόδους και εντός της κυκλικής πορείας της κεντρικής πλατείας Κρανιδίου (Πάνω Πλατεία) από και προς Πόρτο-Χέλι ( λίγο πριν την κυκλική πορεία στην οικία Δημότση), Ερμιόνη (μπροστά από την Εμπορική Τράπεζα) και Αθήνα ( μπροστά από την Πλατεία Εμ. Ρέπουλη και μέχρι το φανάρι) με παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων  με αποτέλεσμα να δημιουργείται κομφούζιο, ειδικά τις ώρες αιχμής.

και

Στους μικρούς δρόμους που οδηγούν προς το κέντρο της πόλης όπου η απουσία μονοδρομήσεων δημιουργεί ακραίες καταστάσεις (π.χ. στο δρόμο από το κτίριο Μουτζαρέλη μέχρι την ΔΕΥΑΕΡ).

Για την επίλυση της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί, εκτός από την συστηματική αστυνόμευση για την εξάλειψη της παράνομης στάσης και στάθμευσης και ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου χρειάζεται άμεσα :

Α) Σύγκλιση Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Κρανιδίου για συζήτηση του θέματος και απόφαση με τις προτάσεις για την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του Δήμου Ερμιονίδας.

και

Β) Εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μετά από εκπόνηση μελέτης για  Χωροταξικό – Συγκοινωνιακό Σχεδιασμό για την πόλη του Κρανιδίου, εισήγηση  της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (Άρθρο73 Ν.3852, σχέδιο κανονιστικών αποφάσεων των άρθρων 79 και 82 του Κ.Δ.Κ.) και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αφού τεθούν πρώτα σε δημόσια διαβούλευση για :

Α) Μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις οδών

Β) Συμπλήρωση / διόρθωση της σήμανσης, ιδιαίτερα της πληροφοριακής για απαγόρευση στάσης στάθμευσης σε οδούς της πόλης, με παράλληλη ενημέρωση των κατοίκων και των επαγγελματιών από κοινού με τον Εμπορικό Σύλλογο Κρανιδίου για την αποφυγή  αδικαιολόγητων αντιδράσεων που μπορεί να οδηγήσουν στην ματαίωση στην πράξη της εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων.

Γ) Δημιουργία επιπλέον χώρων στάθμευσης αν είναι εφικτό σε κατάλληλα επιλεγμένες θέσεις  βάσει των ισχυουσών κανονιστικών πράξεων.Η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης θα διευκολύνει το έργο της αστυνόμευσης

Δ)Αναδιοργάνωση της Αστικής Συγκοινωνίας   κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με πρόταση στο ΚΤΕΛ για περισσότερα δρομολόγια ώστε να μειωθεί η χρήση των αυτοκινήτων Ι.Χ. ιδιαίτερα αυτών που έρχονται από την περιφέρεια προς το Κρανίδι.

Κλείνοντας, ελπίζω η επιστολή μου αυτή να αποτελέσει το έναυσματων ενεργειών για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη πόλη μας έχοντας ως στόχο πρωτίστως την εξυπηρέτηση των δημοτών, τη διαμόρφωση υγειών συνθηκών για τις επιχειρήσεις και βεβαίως την καλυτέρευση στην ποιότητα της ζωής όλων μας.

 

Σαμιώτης Γεώργιος

Μέλος της ΝΕΔΥΠΕΡ