Φεστιβαλ Κινηματογραφου

Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί από τις 20 έως τις 31 Ιανουαρίου με προβολή 70 ελληνικών και ξένων παραγωγών.

Το «2o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου-Καλαμάτας», που διοργανώνεται από το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, θα διεξαχθεί από τις 20 έως τις 31 Ιανουαρίου 2016 σε τέσσερις πόλεις της Πελοποννήσου, μεταξύ των οποίων και το Άργος. Οι υπόλοιπες θα είναι φυσικά η Καλαμάτα, που είναι και το επίκεντρο, η Αμαλιάδα και η Σκάλα Λακωνίας.

Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ένα πανόραμα 70 ελληνικών και ξένων κινηματογραφικών παραγωγών της τελευταίας 5ετίας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει η Τζίνα Πετροπούλου σε συνεργασία με την σκηνοθέτιδα Κλεώνη Φλέσσα, που είχαν την επιμέλεια και της περσινής επιτυχίας. Όλες οι προβολές, οι παράλληλες εκδηλώσεις και τα σεμινάρια θα είναι και φέτος ελεύθερα για το κοινό.

Μεταξύ των ξένων καλεσμένων θα παραβρεθούν οι Frode Storaas από τη Νορβηγία και ο Martin Gruber από τη Γερμανία εθνολόγοι-σκηνοθέτες στο πλαίσιο αφιερώματος στο εθνογραφικό ντοκιμαντέρ, καθώς επίσης και οι Manolo Sarmiento από τον Ισημερινό και Hugo Mata από το Σαλβαδόρ στο πλαίσιο αφιερώματος στο Ιβηροαμερικάνικο ντοκιμαντέρ.

Θυμιζω το 1992 και τις ηρωικες προσπαθειες να στηθει μια κινηματογραφικη λεσχη στην Ερμιονιδα.Θυμιζω πως ο σημερινος Δημαρχος κ Σφυρης σαν ενεργος πολιτης τοτε ειχε αγορασει και προσφερει  στη Λεσχη την οθονη προβολης διαστασεων κινηματογραφου και ο Αντωνης Μαλτεζος με τον πολιτιστικο συλλογο Διδυμων μας ειχε παραχωρησει την κινηματογραφικη μηχανη.Η χειμερινες προβολες στο κτηριο Συγγρου στο Κρανιδι και η καλοκαιρινη στο προαυλιο του ιδιου χωρου.Αργοτερα ο χωρος περασε στα χερια της ιδιωτικης πρωτοβουλιας σαν χειμερινος κινηματογραφος αλλα ουτε ετσι ευδοκιμησε

Φεβρουαριος Μαρτιος 1992 ΟΙΚΟβηματα τευχος 13 σελ10

OIKO13-10FSinema

Ιουνιος Ιουλιος 1992 ΟΙΚΟβηματα τευχος 15 σελ16

15OIKO17SINEMA

Δεκεμβριος 1992 ΟΙΚΟβηματα τευχος 16-17 σελ24

27 SINEMA

Μαρτιος 1993 ΟΙΚΟβηματα τευχος 18 σελ13

18OIKO9SINEMA

Θυμιζω ακομα πως η ΔΗΣΥΕΡ ειχε στο προεκλογικο της προγραμμα την συνεργασια με κινηματογραφικη λεσχη.

12SINEMA

Μια λεσχη δεν ειναι επιχειρηση.Δεν απευθυνεται στο μεγαλο κοινο της τηλεορασης.Δεν σκοπευει να «διαπαιδαγωγησει» κανενα ,να κατευθυνει πολιτικα ,να βγαλει καποια υπεραξια οικονομικη η αλλη.

Μια λεσχη φερνει ταινιες που δεν βλεπετε στην τηλεοραση.Παλιες και νεες .Που κατι λενε για τη γλωσσα του κινηματογραφου.Ειναι χωρος που παραγονται φιλμακια απο παιδια και μεγαλους.Που γινονται μαθηματα και σεμιναρια απο σκηνοθετες .Που διοργανωνει φεστιβαλ τοπικης πανελλαδικης η και παγκοσμιας εμβελειας. Με θετικο αποτελεσμα για ολη την κοινωνια.Ακομα και εκεινους που δεν τους αρεσει το σινεμα.Μια λεσχη ειναι ενα παραθυρο στον κοσμο.

Και πραγματι ο ΘΟΕ εχει πλησιασει πολυ τους στοχους που περιγραφω και θα μπορουσε να εχει μια κινηματογραφικη λεσχη μιας και το θεατρο ειναι κοντα στο σινεμα.Αλλα αλλη μορφη τεχνης το θεατρο και αλλη το σινεμα.Αλλο να βλεπει ζωντανα μια παρασταση και αλλο η τεχνη της εικονας.Η φωτογραφια, το πλανο, το φως , το μονταζ.

Το σινεμα ειναι μια γλωσσα.Εχει διαμορφωθει ταινια στην ταινια στον αιωνα που περασε.Και ειναι ομορφο να το απολαμβανεις σαν θεαμα οπως εχει εξελιχθει σημερα με τους υπολογιστες αλλα ειναι ομορφο και να το καταλαβαινεις.Γιατι ετσι ξεχωριζεις την σαβουρα και πας ποιο βαθια.Αναγνωριζεις το κλεισιμο του ματιου που κανει ο καλος σκηνοθετης στους προγενεστερους .Αναγνωριζεις την τομη το καινουργιο που προστιθεται καποιες φορες στο παλιο σωμα για να υπαρχει εξελιξη.Μπορεις και ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ την ταινια.Οχι μονο στα νοηματα της (τι θελει να πει το σεναριο μεσα απο τους διαλογους και την πλοκη )αλλα και στην μορφη της(με ποια κινηματογραφικα εργαλεια «λεει» ο σκηνοθετης αυτο που θελει).Γιατι σινεμα δεν ειναι λογια.Ειναι εικονες και χρονος.

Παμε σινεμα για να διασκεδασουμε; Nα περασει ευχαριστα η ωρα;Να πεταχτουμε απο την καρεκλα; Να ξεκαρδιστουμε στα γελια; Να τρομαξουμε ;Φυσικα.Παμε σινεμα για ολα αυτα.

Αλλα το θεμα ειναι την αλλη μερα, την επομενη βδομαδα, τα επομενα χρονια, γυρνανε οι εικονες στο μυαλο μας;Νιωθουμε πως κατι αλλαξε μεσα μας με αυτη τη ταινια;Θελουμε να παμε να την ξαναδουμε;Να την ξαναδιαβασουμε;

Οσο για τον περιφημο παλιο καλο Ελληνικο κινηματογραφο που εχωσε η τηλεοραση στα μυαλα της νεοτερης γενιας εχω τις ενστασεις μου.Οχι πως δεν υπαρχει ενας Τζαβελας εκει μεσα αλλα ο Φινος εκανε την ζημια του με την Αλικη και σια.Ομως και αυτα ειναι θεματα που συζητιωνται σε μια κινηματογραφικη λεσχη.Θεωρητικα αλλα και στην πραξη με μια φτηνη βιντεοκαμερα.Και που ξερεις ;Ισως μια μερα η Ερμιονιδα να βγαλει εναν Αγγελοπουλο εναν διεκδικητη διεθνων βραβειων που τα πρωτα ερεθισματα του θα ηταν σε μια μικρη ταπεινη επαρχιακη κινηματογραφικη λεσχη.Τοτε σαν κοινωνια θα εχουμε συμβαλλει στον παγκοσμιο πολιτισμο.

Πρωτα απ ολα παντως χρειαζεται μια κινηματογραφικη αιθουσα στην Ερμιονιδα.Ας ειναι και μικρη.