Δεν αναφερομαι στην ομαδα Ιαπωνων του Ρεπουλη αλλα στην αναρτηση του γειτονα που αναδημοσιευω.

Με μια υποσημειωση. Το θεμα ειναι πως θα ενταξουμε το σωμα του δικου μας (μεταβαλομενου  μη το ξεχναμε ) αξιακου πολιτιστικου συστηματος τα θετικα αλλων πολιτισμων.Και οχι πως θα μεταφερουμε μηχανιστικα οσα πολυ ομορφα βλεπουμε στην φωτογραφια .Γιατι η πειθαρχια και ο σεβασμος των Ιαπωνων σε αξιες και παραδοσεις γεννησε χαρακιρι, καμικαζι και μια απο τις μεγαλυτερες ιμπεριαλιστικες δυναμεις του πλανητη που βαρυνεται με εγκληματα πολεμου ισαξια των Ναζι.Λεπτομερεια στα στρατοπεδα συγκεντρωσης επαιζαν και μουσικη για να καθοδηγουν τους κρατουμενους οπως με μουσικη καθοδηγουν τους μαθητες στην ωρα της καθαριοτητας.Το μουσικο θεμα της ταινειας η Γεφυρα του ποταμου Κβαι οπου δυο τρελαμενοι εκπροσωποι δυο ιμπεριαλιστικων χωρων Ιαπωνιας Αγγλιας ανταγωνιζονται σε ενα στρατοπεδο συγκεντρωσης για την κυριαρχια

Ειναι τετοια η υποταγη και πειθαρχια στη χωρα του Ανατελλοντος Ηλιου που ενω ειχαν ητηθει στρατιωτικα απο τους Αμερικανους μονο με πυρηνικα εσκυψαν το  κεφαλι τους.Εκτος βεβαια και αν τα Αμερικανικα πυρηνικα ηταν μηνυμα στην ΕΣΣΔ.

Οπως και με το φαγητο και τα υλικα του λοιπον, το θεμα ειναι πως παραδειγματα σαν κι αυτο, εντασονται σε μια κοινωνια με βρωμικα συντριβανια στην πλατεια. Γιατι μετα απο την φωτογραφιση του συντριβανιου χτες πηγαινοντας προς την τραπεζα να πληρωσω (φυσικα)ειδα σε μια γωνια ενα παιδι με τον πατερα του να περιμενουν κατι.Το παιδι ειχε στο χερι του καραμελες ξετυλιξε μια και πεταξε το χαρτι κατω.Εσκυψα το μαζεψα του το εδωσα λεγωντας ευγενικα «σου επεσε αυτο».Και πραγματι το παιδακι εβαλε στη τσεπη του το χαρτακι μιας και δεν υπαρχουν στην πολη μας καλαθια αχρηστων. Οπως λοιπον απομακρυνομουν σκεφτικα ποσο θα μπερδευτηκε ο μελλοντικος αυριανος μας πολιτης. Στην πλατεια, σκουπιδια στο συντριβανι , παντου σκουπιδια εδω και χρονια , αλλα το χαρτακι απο την καραμελα του στον δρομο ειναι προβλημα;Μηπως εγω που σηκωσα το σκουπιδι του απο κατω, ειμαι ο τρελος του χωριου;Μηπως πρεπει να ακουσει την πλειοψηφια για να μην χαρακτηριστει κι αυτος ετσι στο μελλον;

Καθαριοτητα στο σχολειο λοιπον συμφωνω αλλα πως εντασεται αυτη η πραξη στο γενικωτερη σταση των Ελληνων οσον αφορα τα καθηκοντα τις υποχρεωσεις του πολιτη απεναντι στο κοινο συμφερον , στον Δημοσιο χωρο. Αλλιως ειναι σαν το παραδειγμα του πατερα καπνιστη που λεει στον γιο του πως το καπνισμα κανει κακο.

Τελος επειδη πολλα γραφω εναντια στον ατομισμο και τις ψευτικες αξιες (τα προσωπεια αν θελετε)της τοπικης κοινωνιας.Κοσμοσυρροη χτες το απογευμα και σημερα το πρωι στο Κεντρο Υγειας Κρανιδιου για την αιμοδοσια.Ουρα απο κοσμο να περιμενει υπομονετικα να ερθει η σειρα του.Ειναι κι αυτο ενα μηνυμα.

http://stamdamd.blogspot.gr/2015/12/blog-post_13.html

Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2015

Πώς μαθαίνουν οι Ιάπωνες μαθητές να σέβονται το σχολείο τους και τον εαυτό… τους!!!

Σαφώς υπάρχει μια τεράστια πολιτισμική διαφορά ανάμεσά μας!!

Αναρωτιέμαι, τι θα γινόταν εδώ, αν βάζαμε τα παιδιά ένα τέταρτο πριν σχολάσουν,να καθαρίσουν όλα όσα είχαν λερώσει, από το πρωί στο σχολείο τους…

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Πρόταση στο blog  του συμπατριώτη μας 

(καταγωγή εκ Κρανιδίου) Αργύρη  Λέκκα 

Ιάπωνες μαθητές……..

 Πώς μαθαίνουν οι Ιάπωνες μαθητές

να σέβονται το σχολείο τους και τον εαυτό… τους!!!

Στο σχολείο υπάρχουν πολλά βασικά μαθήματα που κάνουν τα παιδιά, Μαθηματικά, Γλώσσα, Ιστορία κλπ.,  υπάρχουν όμως και μαθήματα επιλογής που τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό συμβαίνει, σε γενικές γραμμές, παγκοσμίως.

Στην Ιαπωνία όμως υπάρχει και ένα μάθημα που όλα τα παιδιά Δημοτικών και Γυμνασίων είναι υποχρεωμένα να παρακολουθήσουν: το Soji No Jikan. 

Το Soji No Jikan δηλ.  «Η ώρα της καθαριότητας», είναι ένα διάστημα 15 λεπτών στο οποίο οι μαθητές καθαρίζουν τις αίθουσες διδασκαλίας. Και να πώς έχει το πρόγραμμα: αφού οι μαθητές φάνε το γεύμα τους, έχουν 30 λεπτά ελεύθερα για να παίξουν. Όταν τελειώσει αυτός ο χρόνος ακούγεται μία συγκεκριμένη μουσική από τα μεγάφωνα του σχολείου και όλα τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι ξεκινά ο χρόνος του Soji N

Στην χώρα που οι άνθρωποι μαθαίνουν τα παιδιά τους (δηλαδή το μέλλον της χώρας τους) πως να σέβονται την πατρίδα τους

καί τον εαυτό τους.

Το υποχρεωτικό μάθημα Soji No Jikan

o Jikan, συνήθως 1:30 – 1:45 μ.μ.

Συγκεντρώνονται λοιπόν, στις ομάδες τους και στις αίθουσες που έχουν αναλάβει και αρχίζουν το καθάρισμα για ένα τέταρτο. Και καθαρίζουν όλο το σχολείο, όχι μόνο τις αίθουσές τους. Δηλ. υπάρχουν ομάδες που αναλαμβάνουν να καθαρίζουν το γήπεδο, τις τουαλέτες, την πισίνα, τα τζάμια, τους διαδρόμους κλπ. Κάθε παιδί που έρχεται στο σχολείο έχει τα δικά του εργαλεία καθαριότητας: κουρέλι, ξεσκονόπανο, σκούπα. 

Τώρα θα ρωτήσετε το κουρέλι τι χρειάζεται. Μα για το σφουγγάρισμα φυσικά! Γιατί στα Ιαπωνικά σχολεία το σφουγγάρισμα δε γίνεται με σφουγγαρίστρες, αλλά με κουρέλι και στα τέσσερα! ….

Το υποχρεωτικό μάθημα του Soji No Jikan διδάσκεται στην Ιαπωνία για ένα συγκεκριμένο λόγο: θέλει να διδάξει σε μικρά και μεγάλα παιδιά την υπευθυνότητα, την εκτίμηση, τη φροντίδα, την υπερηφάνεια και το σεβασμό που θα πρέπει να επιδεικνύουν για τις εγκαταστάσεις που έχουν το προνόμιο να χρησιμοποιούν.

Και φυσικά το συγκεκριμένο μάθημα έχει την απόλυτη αποδοχή των γονέων. 

Σαφώς υπάρχει μια τεράστια πολιτισμική διαφορά ανάμεσά μας.

Αναρωτιέμαι τι θα γινόταν εδώ, αν βάζαμε τα παιδιά ένα τέταρτο πριν σχολάσουν,

να καθαρίσουν όλα όσα είχαν λερώσει από το πρωί στο σχολείο τους….

Κ.Κ.

Iαπωνεζοι

O ιαπωνικός σιδηρόδρομος του θανάτου. Οι Ιάπωνες οδήγησαν στο θάνατο 76 χιλιάδες ντόπιους και αιχμαλώτους για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Βιρμανίας – Σιάμ 14/02/2015Κατηγορίες: FEATURED, Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣΕτικέτες: Βιρμανία, Βρετανοί αιχμάλωτοι, η «γραμμή του θανάτου», Ιάπωνες, Σιάμ Στις αρχές του 1942 οι ιθύνοντες του Ιαπωνικού Στρατού αποφάσισαν να προβούν στην κατασκευή ενός σιδηροδρόμου ο οποίος θα ένωνε τη Βιρμανία με το Σιάμ. Η απόσταση που έπρεπε να καλυφθεί ήταν 400 χιλιόμετρα. Οι εργασίες άρχισαν τον Νοέμβριο του 1942 και σύμφωνα με το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 18 μήνες. Η ευθύνη κατασκευής ανατέθηκε στον Ιαπωνικό Νότιο Στρατό, υπό τον αρχιστράτηγο Τεραούτσι. Οι εργάτες ήταν στρατολογημένοι κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι όμως δεν ήταν αρκετοί για την έγκαιρη κατασκευή της γραμμής. Τότε αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν αιχμάλωτοι πολέμου, κυρίως Βρετανοί, από τα στρατόπεδα της νοτιοανατολικής Ασίας. Καθώς ο πόλεμος λάμβανε άσχημη τροπή για την Ιαπωνία αποφασίστηκε η επίσπευση της κατασκευής. Η νέα καταληκτική ημερομηνία ήταν πλέον ο Αύγουστος του 1943. Η απόφαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την πίεση προς τους ήδη εξαντλημένους αιχμαλώτους για περισσότερη εργασία. Τα εξαντλητικά ωράρια, η έλλειψη συνθηκών ασφαλείας, οι τροπικές ασθένειες, η ελάχιστη και κακής ποιότητας τροφή, οι καιρικές συνθήκες και η βαναυσότητα των Ιαπώνων φρουρών είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων καθημερινά. Οι υψηλές απώλειες του «εργατικού δυναμικού» απασχόλησαν ακόμη και την ιαπωνική κυβέρνηση. Βρετανοί αιχμάλωτοι κατασκευάζουν τη «γραμμή του θανάτου» Σχετικό υπόμνημα ανέφερε: «Καθώς η εποχή των βροχών ενέσκηψε νωρίτερα απ’ ότι συνήθως, οι συνθήκες στη ζούγκλα επιδεινώθηκαν από τον Απρίλιο και εξής και κατά συνέπεια αυξήθηκαν σταδιακά και τα θύματα του έργου. Αντιμέτωπη με αυτή τη δυσμενή εξέλιξη, η διοίκηση του Αυτοκρατορικού Στρατού μετέθεσε τελικά τον αναμενόμενο χρόνο ολοκλήρωσης του έργου κατά δύο μήνες». Ο σιδηρόδρομος ολοκληρώθηκε τελικά τον Δεκέμβριο του 1943. Από τους 46.000 αιχμαλώτους που είχαν χρησιμοποιηθεί κατά διαστήματα για την κατασκευή του, απεβίωσαν οι 16.000! Επίσης από τους 150.000 ντόπιους κατοίκους, πέθαναν περίπου 60.000! Συνολικά 76.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μέσα σε 13 μήνες. Ακόμη και σήμερα η ζούγκλα «ξερνά» ανθρώπινα οστά, αποκαλύπτοντας ένα ακόμη φρικτό έγκλημα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Νίκος Γιαννόπουλος ιστορικός… 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-iaponikos-sidirodromos-tou-thanatou-i-iapones-odigisan-sto-thanato-76-chiliades-ntopious-ke-echmalotous-gia-tin-kataskevi-tis-sidirodromikis-grammis-virmanias-siam/