Toyrkia

https://twitter.com/SpiritOfGezi

retweeted

Thousands of workers went on strike, 10,000 workers resigned from yellow union in

10 χιλιαδες αποχωρησαν απο το συμβιβασμενο σωματειο 

http://www.koutipandoras.gr/article/140729/toyrkia-se-apergia-oi-ergazomenoi-tis-renault

Τουρκία: Σε απεργία οι εργαζόμενοι της Renault

15 Μαΐου
16:052015
Περίπου 5000 εργάτες της θυγατρικής της Renault στην Τουρκία προχώρησαν σε απεργία στην Βορειοδυτική επαρχεία της Προύσας από τα μεσάνυχτα της 14 Μαΐου, σύμφωνα με την Hurriyet.

Διαμαρτύρονται για τους χαμηλούς μισθούς και τόνισαν πως συνάδελφοί τους σε αντίστοιχη αυτοκινητοβιομηχανία έλαβαν αύξηση 60%, κάτι που επιθυμούν και αυτοί.

Η προιστορια.Θυμιζω πως η Ερμιονιδα συμπαρασταθηκε πολιτικα και οικονομικα στην συναγωνιστρια Κουνεβα οταν δεχτηκε την επιθεση(Αντωνη εισαι παντα κοντα μας)

Οταν μιλαμε για «μεταρυθμισεις» που θα φερουν λογω μειωμενου εργατικου κοστους επενδυσεις στην χωρα μας τοτε δειτε τι εγινε στην γειτονικη χωρα που μετα τις μεταρυθμισεις χρονων (χουντας και προστατευομενης απο τον στρατο «δημοκρατιας» με ισλαμικο φερετζε )οι εργατες ξεσηκωνονται γιατι τα μεροκαματα ειναι χαμηλα.

Αν η «αναπτυξη » σημαινει Τουρκια (και η Τουρκια συνεχιζει να ειναι αναπτυσομενη χωρα με βαρια μαλιστα βιομηχανια και πολεμικη που χρειαζεται και πυρηνικα εργοστασια)τοτε αυτη η «αναπτυξη οδηγει σε αδιεξοδο.

http://www.syriza.eu/index.php/world/657-birlesik-metal-is

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
30/3/2015ΘΕΜΑ: Απάντηση της Επιτροπής σε ερώτηση Ευρωβουλευτών της GUE/NGL, Neoklis Sylikiotis (GUE/NGL), Paloma López Bermejo (GUE/NGL), Kostadinka Kuneva (GUE/NGL) και Inês Cristina Zuber (GUE/NGL)Με ηθικοπλαστικού χαρακτήρα παραινέσεις και ευχολόγια αντιμετωπίζει η Επιτροπή την παραβίαση από την τουρκική κυβέρνηση, των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Όπως προκύπτει από την απάντησή της σε ερώτηση της Κ. Κούνεβα και άλλων ευρωβουλευτών της GUE/NGL, με αφορμή την αναγκαστική «αναβολή» – όπως αυτή επιβλήθηκε από την τουρκική κυβέρνηση – της εξαγγελθείσας απεργίας του συνδικάτου μετάλλου Birlesik metal-is στην Τουρκία, επί της ουσίας παρακάμπτεται το επίδικο της ερώτησης, και δεν δίνεται απάντηση για τον τρόπο παρέμβασης της Επιτροπής, ώστε να εξασφαλίσει ότι η Τουρκία, ως υποψήφια χώρα και μέλος της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, θα σεβαστεί τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ και τις σχετικές συμβάσεις της ΔΟΕ.
Είναι λυπηρό να αρκείται η Επιτροπή στο ρόλο του απλού παρατηρητή και να περιορίζεται στην έκφραση μόνο της ανησυχίας ή της λύπης της στις ετήσιες εκθέσεις προόδου των κριτηρίων προσχώρησης. Δέκα χρόνια μετά και τη συνομολόγηση του Διαπραγματευτικού Πλαισίου και της Εταιρικής Σχέσης Προσχώρησης, η Τουρκία δεν τηρεί τις συμβατικές της δεσμεύσεις προς την Ε.Ε. και ειδικότερα τα κριτήρια του κεφαλαίου 19 «Κοινωνική Πολιτική και Απασχόληση», παραβιάζοντας κατάφωρα τα συνδικαλιστικά δικαιώματα (στην απεργία και τη συλλογική διαπραγμάτευση).Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης και η σχετική Απάντηση.Ερώτηση«Θέμα: Απεργία των εργαζομένων του συνδικάτου Birleşik Metal-İş στην Τουρκία»
Η κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ του συνδικάτου Birleşik Metal-İş (μέλους της Συνομοσπονδίας Προοδευτικών Συνδικάτων (DISK)) και της τουρκικής ομοσπονδίας εργοδοτών στον τομέα του μετάλλου (MESS), έπειτα από την προσπάθεια της MESS να επιβάλει τριετή συλλογική σύμβαση εργασίας χωρίς βελτίωση των συνθηκών για τους νεότερους ή τους πιο χαμηλόμισθους εργαζόμενους, οδήγησε στην κήρυξη μιας ιστορικής απεργίας στον τομέα του μετάλλου.
Περίπου 15.000 εργαζόμενοι σε 42 εταιρείες, μεταξύ των οποίων και αρκετές πολυεθνικές, άρχισαν να απεργούν από τις 29 Ιανουαρίου 2015.
Τα μέλη του συνδικάτου Birleşik Metal-İş αγωνίζονται για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και των μισθών, με κύριο αίτημα τη γενική αύξηση μισθών για τους χαμηλά αμειβόμενους εργαζόμενους.
Στις 30 Ιανουαρίου, η τουρκική κυβέρνηση έλαβε απόφαση αναβολής της απεργίας για 60 ημέρες, με το επιχείρημα ότι τίθεται σε κίνδυνο η εθνική ασφάλεια. Αν δεν επιτευχθεί συμφωνία πριν από την εν λόγω προθεσμία, η διαφορά διευθετείται εντός έξι εργάσιμων ημερών από το Ανώτατο Συμβούλιο Διαιτησίας, έπειτα από αίτημα ενός εκ των μερών. Δεδομένου ότι στην πράξη καταργείται το δικαίωμα του συνδικάτου να κηρύσσει απεργία, η εν λόγω «αναβολή» ισοδυναμεί με απαγόρευση.
Με ποιον τρόπο θα εξασφαλίσει η Επιτροπή ότι η Τουρκία, ως υποψήφια χώρα και μέλος της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, σέβεται το δικαίωμα απεργίας και όλα τα υπόλοιπα δικαιώματα των εργαζομένων;Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της ΕπιτροπήςΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις στην Τουρκία στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της εν λόγω απόφασης αναβολής της απεργίας.
Ο σεβασμός των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ και τις σχετικές συμβάσεις της ΔΟΕ, ειδικότερα όσον αφορά το συνδικαλιστικό δικαίωμα, το δικαίωμα της απεργίας και το δικαίωμα της συλλογικής διαπραγμάτευσης, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πρόοδο στο κεφάλαιο 19-Κοινωνική πολιτική και Απασχόληση των διαπραγματεύσεων προσχώρησης. Για τον σκοπό αυτό, η Τουρκία θα πρέπει να εξαλείψει τους υφιστάμενους περιορισμούς τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα.
Το ζήτημα θα τεθεί από την Επιτροπή σε κάθε κατάλληλη ευκαιρία, μεταξύ άλλων στις σχετικές επιτροπές που συγκροτούνται βάσει της συμφωνίας σύνδεσης.

 Around 5,000 workers at Oyak Renault’s factory in the northwestern province of Bursa halted production activities during their midnight shift on May 14 and have refused to return to work since, Doğan News Agency reported.

On the morning of May 15, over 1,500 workers who usually work the following 12-8 A.M. shift did not clock in and, instead, went on strike in the factory’s courtyard, demanding a wage increase.The Renault workers, who complained about their low wages, demanded that a factory executive show up and deliver a statement, as their grievances went ignored for a month. The workers shouted slogans against the management and Metal Workers Trade Union of Turkey (Türk Metal), from which they have resigned.
The workers said a similar factory had raised its workers’ wages by 60 percent and that they too wanted better wage conditions.A labor agreement was signed for the 2014-2017 period between Türk Metal and the employer’s union, Turkey’s Metal Industrialists Union (MESS), eight months ago. Nonetheless, the Oyak Renault workers asked for improvement in their conditions, adding that conditions for the workers of Bosch’s brake system factory, where Türk Metal is also in charge of, are much better. The labor agreement at the Bosch factory was renewed in December 2015.The Renault factory in Bursa normally produces nearly 400 cars each shift.

Türk Metal’s head Pevrul Kavlak told Reuters that the agreement with Bosch stipulates much better conditions.

“After the conditions of that agreement had been announced, the Oyak Renault workers started to react. The unit wages in Bosch, however, are still lower than the wages in Renault…We signed the two agreements. The unit wage is 9.46 liras at Bosch, while it is 9.83 liras at Renault,” he said.

May/15/2015