http://hermionida.blogspot.gr/2014/11/blog-post_24.html ΔΗΣΥΕΡ

http://www.dinatiermionida.blogspot.gr/2014/11/blog-post_4.html Δυνατη Ερμιονιδα

Mολις ελαβα με μειλ της ΠΡΟΣΥΕΡ το δικο της Δελτιο τυπου και θα το βρειτε στο τελος.

Το ιδιο και το δελτιο τυπου της ΝΕΔΥΠΕΡ επισης στο τελος, δεν εχουν αναρτηθει ακομα στα ιστολογια τους.

Συμφωνω με τους κκ Γεωργοπουλο, Λαμπρου και Τοκα  σε πολλες απο τις διαπιστωσεις τους. Μια μικρη διαφωνια με τον κ Τοκα.Πιστευω πως επρεπε να δοθει ο λογος στην εταιρεια (που φαινοταν πως θα παρει τη δουλεια )να μιλησει και να ερωτηθει.Κανενας δεν φοβαται κανενα στο δημοσιο διαλογο ο οποιος διαλογος βοηθα στην διαμορφωση πιο τεκμηριωμενων αποψεων . Και συμπληρωνω .

Σημερα στο Δημοτικο συμβουλιο δεν υπαρχουν δυο παραταξεις (η εστω δυο παραταξεις και το ΚΚΕ)

Απο την στιγμη που υπαρχουν εκπροσωποι τεσσαρων παραταξεων της μειοψηφιας και μια η πλειοψηφια και η γνωμη της Λαικης συσπειρωσης που παρ ολο που δεν ειναι στο ΔΣ υπαρχει σαν διακριτος πολιτικος χωρος και η Πελοποννησος Οικολογικη που σαν περιφερειακη παραταξη παρακολουθει και καταθετει τις παρατηρησεις της για τα τοπικα μας προβληματα, το σκηνικο για την πλειοψηφια αλλαζει. Δεν μπορει με τις αποφασεις της να συσπειρωνει ολους εναντιον της και να διεκδικει το αλαθητο.Η πλειοψηφια πρεπει να κατακτα ευρυτερες συναινεσεις για να πετυχει τους στοχους της.Οι παραταξεις της αντιπολιτευσης δεν ειναι παραλογες και αυτο φανηκε στην ψηφιση του προυπολογισμου .

Απο την ανακοινωση της ΔΗΣΥΕΡ απουσιαζουν τελειως τα συμμεικτα και ο ΧΥΤΥ.Τα συμμεικτα θυμιζω ηταν μεχρι πριν απο λιγο καιρο μονοδρομος και τωρα εξαφανιζονται.Οσο για τον ΧΥΤΥ προβλεπεται στον Περιφερειακο σχεδιασμο και πολυ σωστα.Δεν υπαρχουν καπιταλιστικες οικονομιες με μηδενικο υπολοιπο απορριμματων μετα εστω και  την επεξεργασια (διαχωρισμο, ανακυκλωση, κομποστοποιηση).ΠΟΥΘΕΝΑ στον πλανητη.

Τωρα οι κατηγοριες και οι χαρακτηρισμοι απο την πλευρα της πλειοψηφιας δεν βοηθουν . Συσπειρωνουν τους οπαδους αλλα πολωνουν το κλιμα.Το θεμα ειναι να πειστουν οι παραταξεις της αντιπολιτευσης και οι ψηφοφοροι τους πως οτι σχεδιαζει η πλειοψηφια ειναι η καλυτερη λυση. Οι παραταξεις της αντιπολιτευσης θετουν λογικα επιχειρηματα πανω στο τραπεζι. Τα απορριμματα και η διαχειριση τους εχουν πολλες παραμετρους

Πρεπει να λυσουμε το προβλημα με κοινες συμφωνιες, κοινες προσπαθειες, χωρις εγωισμους. Κανενας πολιτικος καμμια παραταξη δεν μπορει να λυσει το προβλημα χωρις ευρυτερες συμφωνιες και αποδοχη.Χρειαζεται υπομονη, εξαντλητικη συζητηση και χρονος .

Και να συμφωνησουμε πως δεν υπαρχουν αναμεσα μας δημοτικες παραταξεις που (παρ ολες τις αμφιβολιες,ενστασεις διαφωνιες σε επιμερους ) δεν θελουν λυση του προβληματος.Γιατι αν το ισχυριστουμε αυτο ανοιγουμε τον ασκο του Αιολου.Στο κατω κατω σημερα ΟΛΕΣ οι δημοτικες παραταξεις συμφωνουν στο βασικο αξονα.

Διαχωρισμο των ξεχωριστων ρευματων στην πηγη /Μειωση του ογκου/ ανακυκλωση/ κομποστοποιηση.(Μενει βεβαια και η υγειονομικη ταφη του υπολοιπου ο ΧΥΤΥ)

Τωρα απο κει και περα αν ολα αυτα θα τα κανει η Περιφερεια, το κρατος ,ο Δημος, ο μικρος ιδιωτης η η μεγαλη εταιρεια ,οι κοινωνικες επιχειρησεις , η σε συνδιασμο καποιοι απο αυτους εκει υπαρχουν πολιτικες διαφωνιες και καλα κανουν και υπαρχουν.Αυτο ειναι δημοκρατια.

ΥΓ Οι παραταξεις της μειοψηφιας μου στελνουν μειλ με τα δελτια τυπου τους οπως εξ αλλου εκανε και η σημερινη πλειοψηφια οσο ηταν στην αντιπολιτευση.Φαινεται πως η εξουσια θαμπωνει .Απο την μερια μου φυσικα και θα δημοσιευω οτι κρινω ενδιαφερον και αξιο σχολιασμου.Της πλειοψηφιας και των μειοψηφιων.Περιμενουμε λοιπον την καταθεση αποψεων και απο οσους δεν εχουν ακομα τοποθετηθει.

Ο λογος στην ΠΡΟΣΥΕΡ που ακομα δεν εχει αναρτησει στο ιστολογιο της το Δελτιο τυπου

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ                                                                                  24/11/2014

 

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

 

Κατά την πολύωρη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου προέκυψαν σοβαρές παραδοχές και διαπιστώσεις που αξίζει να επισημάνουμε και φυσικά να παρουσιάσουμε τους λόγους οι οποίοι μας οδήγησαν να καταψηφίσουμε την εισήγηση σχετικά με την απευθείας ανάθεση της διαχείρισης απορριμμάτων για το Δήμο Ερμιονίδας. Συγκεκριμένα:

Πρώτη διαπίστωση. Για τη λύση της διαχείρισης των απορριμμάτων απαιτείται να στραφούμε σε μορφές – ενέργειες φιλικές με το περιβάλλον και συγκεκριμένα να υιοθετήσουμε ένα σύγχρονο μοντέλο ανακύκλωσης και κομποστοποίησης με διαλογή στην πηγή.

Δεύτερη διαπίστωση. Ο περιφερειακός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων και οι εξαγγελίες των αιρετών της Περιφέρειας Πελοποννήσου (για εργοστάσια και πέντε σταθμούς μεταφόρτωσης) πηγαίνει στις καλένδες, παγώνει εξαιτίας της υπάρχουσας οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής συγκυρίας. Άρα η Περιφέρεια απελευθερώνει τους Δήμους της Πελοποννήσου να προχωρήσουν σε αυτόνομες διαχειρίσεις στα πλαίσια των βασικών αξόνων του Περιφερειακού σχεδιασμού. Σε αυτή την χρονική συγκυρία πάγωσαν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ Δήμων και Περιφέρειας και δόθηκε το πράσινο φως να προχωρήσουν οι Δήμοι μόνοι τους, σε επίπεδο άμεσης επίλυσης του σοβαρού προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων και φυσικά η άρνηση των προηγούμενων χρόνων έχει μετατραπεί σε παρότρυνση σε σχεδιασμό εφαρμογής αφού προτείνει η Περιφέρεια τρόπους, μέσα, ανθρώπους, διαδικασίες και ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια μικροί «επιχειρηματίες» που θα μας «σώσουν» από τα σκουπίδια. Το δυστύχημα είναι ότι όλα αυτά δε γίνονται με διαφανείς και καθαρές συζητήσεις και διαδικασίες με γνωστοποίηση θέσεων, δεσμεύσεων και οριστικής προοπτικής επίλυσης του συγκεκριμένου θέματος.

Τρίτη διαπίστωση. Άμεσα, χθες, έπρεπε να είχε λυθεί το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ερμιονίδα. Ένα πρόβλημα που ξεκινάει τον Ιανουάριο του 2010 όταν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου επί Δημαρχίας του κ. Σφυρή ξεκίνησε η λειτουργία του δεματοποιητή στη θέση Σταυρός Διδύμων, χωρίς να υπάρχει προορισμός για τα δέματα των σύμμεικτων απορριμμάτων με παράλληλο κλείσιμο όλων των Χ.Α.Δ.Α που λειτουργούσαν εκείνη την εποχή στο Δήμο μας. Μετά τη λαϊκή ετυμηγορία τον Μάιο του 2014 για το Δήμο Ερμιονίδας δόθηκε η εντολή στην παρούσα δημοτική αρχή να δώσει λύση σε ένα θέμα που η ίδια δημιούργησε, ήταν «η πηγή όλων των κακών» που ταλαιπώρησε τον τόπο μας, την Ερμιονίδα τα τελευταία πέντε χρόνια.

Τέταρτη διαπίστωση. Η Πολιτεία με τα συντεταγμένα όργανά της (Υπουργεία,, ΥΠΕΚΑ), η αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου, Δ. Ελλάδας και Ιονίου καθώς και η αιρετή Περιφέρεια Πελοποννήσου ακόμη και σήμερα δε δίνουν οριστικές λύσεις στο μεγάλο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων που ταλανίζει όλη την Πελοπόννησο. Συγκεκριμένα, τι θα γίνει με τα υπολείμματα των απορριμμάτων, με ποιό τρόπο θα χωροθετηθούν οι ΧΥΤΑ; Γιατί ο ΧΥΤΑ Ξυλοκάστρου δεν παραδίδεται στο ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου; Τι θα γίνει με τον περιφερειακό σχεδιασμό, τι θα γίνει με την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Περιφέρειας; Ποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για τα χρήματα που δόθηκαν για τις μελέτες και τις «λύσεις» που έταζαν τα τελευταία 16 χρόνια;

Πέμπτη διαπίστωση. Ο Δήμος Ερμιονίδας υλοποιώντας τη δέσμευση της κοινής Υπουργικής απόφασης του Μαρτίου 2013 (Υπουργείο Εσωτερικών, ΥΠΕΚΑ) σχετικά με τη μεταφορά απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Φυλής έπρεπε να είχε οριοθετήσει ειδικό χώρο για την συγκέντρωση των ανακυκλώσιμων και τη λειτουργία της κομποστοποίησης. Ουσιαστικά θα προέκυπτε ένα «δημοτικό πράσινο σημείο» σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και αυτός ο χώρος άμεσα, σήμερα, χθες πρέπει να βρεθεί και να λειτουργήσει γιατί ο χώρος ιδιωτικού πράσινου σημείου που επιλέχτηκε έχει σοβαρότερα προβλήματα που σχετίζονται με τις πολεοδομικές του συντεταγμένες (είσοδος Κρανιδίου, επί περιφερειακού επαρχιακού δρόμου), με την πολιτική νομιμότητα και ηθικά (δημιουργία Εταιρείας) με συμμετοχή κατά 30% μέλους της οικογένειας υποψήφιου Συμβούλου στις δημοτικές εκλογές, μέλος της Δημοτικής παράταξης της πλειοψηφίας και μέλος της διοίκησης του Δήμου, με συμμετοχή του στη διοίκηση νομικού προσώπου του Δήμου μας και με άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την χωροθέτηση του (κατοικημένη περιοχή, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, πλησίον συγκεκριμένων εμπορικών δραστηριοτήτων) που έρχονται σε σύγκρουση με τη λειτουργία του ιδιωτικού πράσινου σημείου στην συγκεκριμένη περιοχή και με το φόβο να παραβιαστούν οι όροι και κανονισμοί που προβλέπονται στην εκδοθείσα άδεια λειτουργίας του από τη διεύθυνση περιβάλλοντος της Π.Ε Αργολίδας. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το ιδιωτικό πράσινο σημείο δε μπορεί να λειτουργήσει ως σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ούτε ως μονάδα επεξεργασίας και διαλογής που κάποιοι στην αμάθειά τους διέδιδαν και πρόδιδαν τις ένοχες σκέψεις τους και τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους.

Ας μελετήσουν κάποιοι την άδεια που εκδόθηκε και η σημερινή διοίκηση του Δήμου και φυσικά το Δ.Σ. του Δήμου Ερμιονίδας. Άμεσα πρέπει να προχωρήσει στην οριοθέτηση ενός δημοτικού πράσινου σημείου που το έχει ανάγκη ο Δήμος μας και η σύγχρονη θεώρηση της διαχείρισης απορριμμάτων.

Οι λόγοι που καταψηφίσαμε την εισήγηση για την απευθείας ανάθεση σε εργολάβο της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι οι ακόλουθοι:

  • Δεν παρουσιάστηκε ούτε στην οικονομική Επιτροπή, ούτε σε Δημοτικό Συμβούλιο το νομικό πλαίσιο (νόμοι, διατάξεις) που σχετίζονται με δύο σοβαρά θέματα εάν επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση ύψους 160.000 ευρώ σε ιδιώτη εργολάβο και εάν οι προφορικές εξηγήσεις περί κατάστασης εκτάκτου ανάγκης επαρκούν στο να διαμορφωθεί αιτιολογημένη έκθεση με επάρκεια που θα την εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την έγκριση του οποίου θα πληρωθεί το συγκεκριμένο χρηματικό ένταλμα. Όπως διαπιστώσαμε απουσίαζε από την εισήγηση και το νομικό πλαίσιο και η έγγραφη εισήγηση σχετικά με την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην οποία βρίσκεται ο Δήμος μας.
  • Δεν παρουσιάστηκαν ούτε στην Οικονομική Επιτροπή ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα προτεινόμενο σχέδιο σύμβασης μέσα στο οποίο θα υπήρχαν οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τόσο του Δήμου όσο και του εργολάβου. Πώς μπορούμε να αποφασίσουμε με απευθείας ανάθεση σε κάποιον εργολάβο χωρίς να υπάρχουν δεσμεύσεις, όροι και κανονισμοί;
  • Το ύψος της απευθείας ανάθεσης των 160.000 ευρώ αποτελεί πρόκληση, δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις, δημιουργεί ερωτήματα και δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ τέτοιου επιπέδου απευθείας ανάθεση. Γιατί δεν επιλέχτηκε η φόρμα του διαγωνισμού, γιατί δεν προχωρήσαμε σε μία πιλοτική εφαρμογή ενός μήνα και όχι για τρεις μήνες και 200 σκουπίδια; Μήπως δημιουργούνται συνθήκες και οσμές κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος; «Θέλουμε τη λύση, αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή στο πάρτι χιλιάδων ευρώ που κάποιοι ετοιμάζουν», αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή σε αυτή την επιλογή, σε αυτή την απόφαση.
  • Η παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο στην συγκεκριμένη Συνεδρίαση, ημέρα συζήτησης και απόφασης για απευθείας ανάθεση, του εργολάβου στον οποίο τελικά δόθηκε η συγκεκριμένη ανάθεση είναι νομικό κώλυμα που μπορεί να επηρεάσει την νομιμότητα της απόφασης. Η παρουσία του και μόνο μπορεί να επηρεάσει τη λήψη απόφασης, έτσι ο Δημοτικός Σύμβουλος δε μπορεί ανεπηρέαστος να ασκήσει τα καθήκοντά του όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Ήταν πρόκληση της παρούσας Δημοτικής Αρχής η παρουσία του εργολάβου στην συνεδρίαση του Δ.Σ. που μας γυρίζει σε άλλες εποχές όταν κάποιοι με τη οικονομική δύναμή τους επηρέαζαν συνειδήσεις και αποφάσεις. Κάποιοι επέλεξαν να φέρουν τον εργολάβο για να παρουσιάσει τα καθρεφτάκια τους στους ιθαγενείς της Ερμιονίδας, όμως εκφράζει και τα παράπονά του στο δελτίο τύπου που είχε εκδώσει ότι οι Δήμοι της Κορινθίας δεν τον έχουν ακόμη εμπιστευτεί. Άρα ήταν αυτονόητη η αντίδρασή μας και η πολιτική μας στάση στο Δημοτικό Συμβούλιο που ζητήσαμε και πετύχαμε την αποχώρηση του εργολάβου από την συζήτηση και λήψη απόφασης επί του συγκεκριμένου θέματος.
  • Στην τεχνική έκθεση που συντάχτηκε από την υπηρεσία καθαριότητας δεν δίνονται σαφέστατες εξηγήσεις για τη διαχείριση των υπολειμμάτων, για το πού θα γίνεται η προδιαλογή και επεξεργασία, ποιός θα έχει την ευθύνη της αποκομιδής, αν θα εμπλέκεται ή όχι ο συγκεκριμένος εργολάβος, τι θα γίνει με τις αστοχίες που θα προκύψουν και γιατί βαφτίσαμε τα σύμμεικτα απορρίμματα ανακυκλώσιμα μη συσκευασμένα.

Από τα παραπάνω προκύπτει υποχρεωτικά η ανάγκη για πιλοτική εφαρμογή με μικροχρηματικό ποσό όχι μία απευθείας ανάθεση του ύψους των 160.000 για δύο τόνους απορριμμάτων με χρονική διάρκεια τριών μηνών.

Άρα η διαχείριση των απορριμμάτων επί της μεθόδου που επιλέχτηκε θα κοστίζει στους δημότες 640.000 – 700.000 τον χρόνο.

Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την εισήγηση, αρνηθήκαμε να έχουμε συμμετοχή σε αυτήν την απευθείας ανάθεση και θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή είχε και άλλους τρόπους και άλλες επιλογές. Και το πρόβλημα θα ξεκίναγε να το λύνει και να είχε την συναίνεση μας έστω την ανοχή μας. Για μία ακόμη φορά η Δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιονίδας και προσωπικά ο Δήμαρχος κ.. Σφυρής επαναλαμβάνει τα λάθη του παρελθόντος, δεν επιδιώκει συναινέσεις και παίρνει αποφάσεις μόνος του με τη δημοτική του ομάδα για την «ομάδα του» και όχι για την κοινωνία.

Επαναλαμβάνουμε την ξεκάθαρη θέση μας. Θέλουμε λύση, όχι όμως τετελεσμένα, όχι όμως επικίνδυνες αποφάσεις κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος.

ΤΑΣΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

Το δελτιο τυπου της ΝΕΔΥΠΕΡ

ΝΕΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                         Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΔΥΠΕΡ ΣΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 21ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014.

Το πρώτο σκέλος του Δημοτικού Συμβουλίου της περασμένης Παρασκευής αφορούσε την έγκριση του προϋπολογισμού του Δήμου Ερμιονίδας για το έτος 2015.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής μας υπερψήφισαν τον προϋπολογισμό κρίνοντας πως παρόλο που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών, δεν εκμεταλλεύεται σύγχρονα αναπτυξιακά εργαλεία ούτε έχει βελτιωμένα κοινωνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο αποτελεί το «καύσιμο» για την εκκίνηση της νέας Δημοτικής Αρχής η οποία, μέσα στο λίγο χρόνο που διοικεί, αντικειμενικά δεν φέρει μεγάλο μέρος ευθύνης για τη διαμόρφωσή του.

Εξαίρεση αποτέλεσαν τα άρθρα:

30-7413.026 με προϋπολογισμό 24.500 € για υπηρεσίες ωρίμανσης έργων διαχείρισης απορριμμάτων – κομποστοποίηση και

20-6162.003 με προϋπολογισμό 424.500 € για διάθεση προς επεξεργασία προδιαλεγμένων ρευμάτων ΑΣΑ (Αστικών Στέρεων Αποβλήτων).

Τα άρθρα αυτά αφορούν στην διαχείριση των απορριμμάτων για την οποία η παράταξή μας είναι επιφυλακτική ως προς το σκέλος που αφορά τη λειτουργία των υποδομών και διαφωνεί κάθετα ως προς τη λειτουργία του Πράσινου Σημείου στην είσοδο της πόλης του Κρανιδίου με ότι αυτό συνεπάγεται για τους δημότες του τόπου.

Εδώ δεν πρέπει να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η έγκριση του προϋπολογισμού, έρχεται προς συζήτηση την ίδια μέρα μαζί με ένα άλλο, ακόμα πιο σημαντικό θέμα, αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων. Αυτή η «σαρδελοποίηση» των δύο θεμάτων μείζονος σημασίας σε ένα Δ.Σ. μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί!

Το δεύτερο σκέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, αφορούσε την απευθείας ανάθεση ύψους 160.000 € της διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου μας στην ιδιωτική εταιρείας ECOSPOT Ερμιονίδας με έδρα τον Άγιο Γιώργη, σε απόσταση αναπνοής από τα όρια του Κρανιδίου.

Το «σκετσάκι» που παίχτηκε για την παρουσία του επιχειρηματία και του ειδικού μηχανικού που τον συνόδευε στο Δημοτικό Συμβούλιο, μεταξύ συμπολίτευσης (παραγωγού και σκηνοθέτη) και μέρους της αντιπολίτευσης (Α’ ρόλος), ήταν «μέλι στο ψωμί» όσων ήθελαν να ξεφύγουν από την ουσία της υπόθεσης και για αυτό το λόγο ακριβώς το έστησαν.

Η Δημοτική αρχή δεν έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις ή και καθόλου απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως :

  • Υπάρχει νομιμότητα της απ’ ευθείας ανάθεσης για ένα τόσο μεγάλο ποσό;
  • Το θέμα των απορριμμάτων είναι «κατεπείγον» εδώ και 3,5 χρόνια. Γιατί δεν ξεκινήσατε τη διαδικασία αμέσως μόλις αναλάβατε τη 1η του Σεπτέμβρη;
  • Πώς προστατεύονται οι αρχές της Χρηστής Διοίκησης, της Διαφάνειας, της Ισότητας Συμμετοχής σε διαδικασίες για την κατάρτιση δημοσίων συμβάσεων και του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, προς το συμφέρον του Δήμου;

Δεν προκαλεί ίσως την κοινή νοημοσύνη η «σύμπτωση» του «κατεπείγοντος» με την αδειοδότηση του αναδόχου;

  • Έχετε ελέγξει τη νομιμότητα της ιδιωτικής επιχείρησης στο συγκεκριμένο χώρο και για τη συγκεκριμένη δράση; Υπάρχει εναλλακτική λύση σε περίπτωση που η λειτουργία του Πράσινου Σημείου διακοπεί;
  • Γιατί δεν λάβατε υπ’ όψιν σας τις αντιδράσεις μεγάλου μέρους του πληθυσμού του Κρανιδίου και των κατοίκων-εργαζομένων στην περιοχή; Γιατί ειρωνεύεστε τους πολίτες που «δέχτηκαν τόσο καιρό τη χωματερή του Κάμπου, και τώρα υποκινούνται από τους αντιπάλους σας για να μην πετύχετε στο έργο σας;» όπως επανειλημμένα έχετε πει;
  • Γιατί η Δημοτική Κοινότητα Κρανιδίου δεν εξέφρασε την άποψή της;
  • Που θα πηγαίνουν τα σύμμεικτα απορρίμματα; Κάθε πότε θα απομακρύνονται από το Πράσινο Σημείο;
  • Που θα πηγαίνει το υπόλειμμα στο τέλος της διαχείρισης;
  • Σε ποια «τάφρο» στη δυτική πλευρά της εγκατάστασης θα απορρέουν τα όμβρια νερά μαζί με ότι περιέχουν;
  • Γιατί ο χώρος της εγκατάστασης του Πράσινου Σημείου στο Κρανίδι δεν ασφαλτοστρώνεται όπως το άλλο Πράσινο Σημείο του ίδιου επιχειρηματία στην Κόρινθο, με σκοπό την αποφυγή της ρύπανσης όπως αναφέρει ό ίδιος στην τεχνική περιγραφή των εγκαταστάσεών του;

Και βέβαια, η πρόταση του Δημάρχου στο τέλος προς τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, να προτείνουν αυτές το χώρο που θα γίνει ο ΧΥΤΥ (Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων), που όπως είπε προβλέπεται από το νόμο, μόνο σαν αποτυχημένη κίνηση αντιπερισπασμού μπορεί να ληφθεί.

Μετά από τα παραπάνω, καταψηφίσαμε τη σύμβαση για αυτή τη διαχείριση απορριμμάτων αφού:

α) Είμαστε εντελώς αντίθετοι με τη λειτουργία του «Πράσινου Σημείου» στην είσοδο της πόλης του Κρανιδίου και έχουμε βάσιμες επιφυλάξεις για την επιτυχία του εγχειρήματος η οποία, όπως έχουμε ξαναπεί, δεν εξαρτάται μόνο από εμάς.

β) Το «κατεπείγον» του προβλήματος υπάρχει εδώ και 3,5 χρόνια, έπρεπε η Δημοτική Αρχή για ένα ποσό της τάξης των 160.000 € να προχωρήσει έγκαιρα σε διαγωνισμό για την ανάθεση της υπηρεσίας σύμφωνα με τις αρχές της διαφάνειας, της ισότητας, και του ελεύθερου ανταγωνισμού προς το συμφέρον του Δήμου μας.

 

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της ΝΕ.ΔΥ.Π.ΕΡ

Τάσος Τόκας

Γιώργος Πουλής

 

 

.