Σωστος ο κ Τοκας και η ομαδα της ΔΕΔΥΠΕΡ.Διαβαστε τι λενε.

Ομως ανεξαρτητα με την χωροθετηση στην Ερμιονιδα σταθμου μεταφορτωσης των συμμεικτων προς τον αλλο σταθμο μεταφορτωσης  της Αργολιδας (ελπιζω κανενας υποψηφιος να μην βλεπει τετοια εγκατασταση -επεκταση στο Αναθεμα γιατι αυτο σημαινει ο νεος σχεδιασμος παρ ολες τις δικαιολογιες)το θεμα ειναι πως 2 χιλιαδες σελιδες της ΜΠΕ του περιφερειακου σχεδιασμου περιμενουν δημοσια διαβουλευση.

Γιατι ο Περιφερειακος σχεδιασμος προβλεπει ενα μεγαλο μερος των απορριμματων μετα την επεξεργασια και διαλογη τους να εχει καποιο τελικο αποδεκτη. Δηλαδη χαρτι και πλαστικο (πιθανα και μερος του οργανικου  ανακατεμενο μαζι τους μεσα απο τα συμμεικτα σκουπιδια ) θα φτιαξουν ενα  ΚΑ.Π.Α  RDF (Refuse-derived fuel -Καυσιμο Προερχομενο απο Αποβλητα η  ΚΑ.Σ.Α   SRF( Solid Refuse Fuel –Καυσιμο απο Στερεα Αποβλητα). που θα το στειλουν ΠΟΥ;

http://www.greenpeace.org/greece/el/news/118508/118517/stopincineration/

Καύσιμο RDF (Refuse Derived Fuel):

Περιλαμβάνει τα καύσιμα κλάσματα των απορριμμάτων, που διαχωρίζονται σε μονάδες μηχανικής επεξεργασίας. Αποτελείται κυρίως από χαρτί (~50%), πλαστικά (~10%), άλλα καύσιμα υλικά (~30% π.χ. ξύλο και κάποιες οργανικές ενώσεις) και μη καύσιμα υλικά (~10%). Το παραγόμενο υλικό συμπυκνώνεται είτε σε μορφή σφαιριδίων είτε σε μορφή μπρικετών, που μπορούν να καούν σε ένα συμβατικό λέβητα στερεών καυσίμων, όταν αναμιχθούν με ικανές ποσότητες κάρβουνου ή άλλου συμβατικού καυσίμου. Το RDF μπορεί να καεί είτε σε ειδικές μονάδες (ρευστοποιημένης κλίνης), είτε σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, είτε τέλος σε τσιμεντοβιομηχανίες. Κατά την καύση του το RDF παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα, όπως και η καύση του συνόλου των απορριμμάτων, καθώς επίσης η αποθήκευση του RDF μπορεί να επηρεασθεί αρνητικά από το αρχικό ποσοστό υγρασίας των απορριμμάτων.

Καύσιμο SRF:

Είναι κάτι ανάλογο με το RDF μαζί όμως με οργανικά υλικά. Περιλαμβάνει τα καύσιμα κλάσματα των απορριμμάτων, που διαχωρίζονται σε μονάδες μηχανικής – βιολογικής επεξεργασίας. Όπως και στην περίπτωση του RDF αποτελείται από τα ίδια υλικά και επιπροσθέτως περιέχει και ξηρή οργανική ύλη από την διαχείριση των βιοαποικοδομήσιμων. Η διαχείριση του SRF είναι ανάλογη με αυτή του RDF

Γιατι ο Περιφερειακος σχεδιασμος περα απο τα διακοσμητικα (ενεργειακη αξιοποιηση του οργανικου για ηλεκτροδοτηση εργοστασιου διαχειρισης και μετα, απο το υπολοιπο, παραγωγη εδαφοβελτιωτικου)θα παραξει δυο ρευματα απο τα απορριμματα μας.Το ενα θα ειναι RDF  η  RSF και το αλλο (το μεγαλυτερο κατα την γνωμη μου ) θα ειναι εκεινο που θα θαφτει σε ενα καποιο χωρο που μακαρι να ειναι υγειονομικης ταφης και οχι αρπα κολα ΧΑΔΑ.

Θα μου πειτε τι μας νοιαζουν εμας ολα αυτα.Να φυγουν τα σκουπιδια μας και οτι θελει ας γινει.Ας τα καψουν ας τα θαψουνε ας τα φανε .

Διαφωνω.

Γιατι αν οι κατοικοι των περιοχων που θα εγκατασταθουν   οι χωροι ΤΕΛΙΚΗΣ διαχειρισης (καψιμο η θαψιμο ) δεν δεχτουν (και ) τα δικα μας σκουπιδια τοτε παλι θα φρακαρουν στην εισοδο της Ερμιονιδας σε αναμονη νεων σχεδιασμων.

Η λυση λοιπον ειναι

1.ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΓΚΟΥ

2.ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ στην πηγη και μεταφορα των καθαρων και διαχωρισμενων ανακυκλωσιμων δυο φορες την βδομαδα στο ΚΔΑΥ Τριπολης χωρις σταθμους μεταφορτωσης Κατ ευθεια απο τους καδους.

3.ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ σε σπιτια και γειτονιες

4.ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ – αξιοποιηση  Μπαζων, βαρεων και ογκωδων αντικειμενων,καμενων λαδιων λασπης βιολογικου καθαρισμου , μουργας ελαιοτριβειων κλπ

5.ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΤΑΦΗ υπολοιπου σε διαδημοτικο ΧΥΤΥ με χρονικο οριζοντα την εικοσαετια το υπολοιπο αυτο να ειναι το 15% του συνολικου βαρους των συμμεικτων (που θα εχουν απομεινει μετα την κομποστοποιηση -ανακυκλωση,διαχειριση αλλων ρευματων ηλεκτρικες συσκευες μπαταριες  μπαζα κλπ)

http://nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=75

«ΣΤΑΥΡΟΣ» ΔΙΔΥΜΩΝ: ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΜΕΣΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ  ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΑΠΟ  ΤΟ ΥΠΕΚΑ !

Παραμονές Πρωτοχρονιάς και την τελευταία κυριολεκτικά μέρα της διορίας που είχε το Τμήμα Κρίσεως Προσφυγών του ΥΠΕΚΑ απέρριψε την προσφυγή του Δήμου Ερμιονίδας ενώπιον του Υπουργού ΠΕΚΑ για τις προωθούμενες επεκτάσεις στο  χώρο του «Σταυρού» Διδύμων, σύμφωνα με την απόφαση με Αρ.Πρωτ. 67524 / 30-12-2013!

Η ομάδα της «Νέας Δυναμικής Πορείας Ερμιονίδας» είναι παρούσα και αυτές ακόμα  τις μέρες παρακολουθώντας αδιαλείπτως τις εξελίξεις που αφορούν το Δήμο μας.

Η ομαδική και συστηματική δουλειά, η αποχή από την ενασχόληση με γνωστά  επικοινωνιακά παιχνίδια απ’ όπου κι αν προέρχονται, η σοβαρότητα, η αφοσίωσή μας στο σκοπό μας που είναι μόνο η χρηστή διοίκηση του Δήμου προς όφελος των  Δημοτών του, καθώς και όλες οι αρχές που εξαγγείλαμε στην ιδρυτική διακήρυξη  της παράταξής μας, είναι αυτά τα οποία καθορίζουν και θα καθορίζουν τις πράξεις  μας μέχρι τέλους. Την πορεία που διαγράφει και θα διαγράψει η παράταξή μας τόσο  πριν όσο και μετά τις εκλογές του ερχόμενου Μαΐου θα την διέπουν το ήθος και η αξιοπρέπεια. Τα διάφορα άλλα «τεχνάσματα» τα αφήνουμε στην εξυπηρέτηση αυτών  που τα τεχνάζονται..!

Σε αβεβαιότητα μπαίνει λοιπόν το τεραστίων διαστάσεων πρόβλημα της υπερχωματερής που δημιουργήθηκε στο Σταυρό Διδύμων μετά την απόρριψη από  το τμήμα κρίσεως προσφυγών του Υπουργείου Περιβάλλοντος της προσφυγής του  Δήμου Ερμιονίδας ενώπιον του Υπουργού ΠΕΚΑ.

Η προσφυγή είχε κατατεθεί στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ(1) μετά  την απόφαση του Δ.Σ. Δήμου Ερμιονίδας(2) που λήφθηκε σε κατεπείγουσα  συνεδρίαση τον περασμένο Οκτώβρη (11-10-2013)..

Αιτία ήταν η απόφαση του  Γενικού Δ/ντή Χωροταξικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης  Πελοποννήσου(3) και η έγκριση του ΥΠΕΚΑ(4) που αφορούσε την τροποποίηση της  Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.)(5) του υφιστάμενου έργου  «Δεματοποίηση/ προσωρινή αποθήκευση μετά τη συλλογή και μεταφορά  σύμμεικτων απορριμμάτων (Α.Σ.Α.) στο Δήμο Κρανιδίου Ν. Αργολίδας» με το έργο  «Διαχείριση (κομποστοποίηση και διαλογή) αστικών στερεών αποβλήτων Δήμου  Ερμιονίδας Ν.Αργολίδας».

Η τροποποίηση προβλέπει ότι το έργο θα επεκταθεί τόσο κτηριολογικά και  μηχανολογικά, με την προσθήκη ΚΔΑΥ (Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων  Υλικών) και χώρου κομποστοποίησης οργανικών αποβλήτων από τη διαλογή  των ΑΣΑ (Αστικών Στερεών Αποβλήτων), όσο και χωρικά, σε τμήμα δασικής  παραχωρημένης έκτασης δίπλα στην υπερκορεσμένη χωματερή στη θέση «Σταυρός»  Διδύμων, με σκοπό να μεταφερθούν εκεί τα δέματα των σύμμεικτων απορριμμάτων  προς σταδιακή επεξεργασία.

Η απόφαση βέβαια του τμήματος κρίσεων προσφυγών δεν μπαίνει στην ουσία του  πραγματικού προβλήματος, δηλαδή αν το έργο πρέπει να υλοποιηθεί ή όχι, αλλά  στέκεται στον έλεγχο νομιμότητας της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ποιος θα εγγυηθεί ότι η επέκταση σε διπλανό τμήμα δασικής  παραχωρημένης έκτασης για τη μεταφορά των σύμμεικτων απορριμμάτων με σκοπό  τη σταδιακή τους επεξεργασία δεν θα δημιουργήσει μια διπλάσια σε έκταση υπερ χωματερή, έναν μεγαλύτερο Χώρο Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ),με τραγικές συνέπειες για την περιοχή (δημόσια υγεία, μόλυνση περιβάλλοντος, καταστροφή του δάσους, κ.α.) ;

Η «Νέα Δυναμική Πορεία Ερμιονίδας» θεωρεί ότι δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που προχωρά η εκπόνηση Νέου Εθνικού Σχεδιασμού προς συμμόρφωση με την οδηγία  98/2008 ΕΚ για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων εμείς εδώ να μην έχουμε λύσει το θέμα της υπερ-χωματερής!

Μπορεί ο επικαιροποιημένος ΠΕΣΔΑ(Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης  Απορριμμάτων ) να δώσει λύση; Πώς όμως μπορεί να συνυπάρξει αυτή η πρόταση  με την ολοκληρωμένη πρόταση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την διαχείριση  των απορριμμάτων η οποία προτείνει ένα μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και  Ιδιωτικού Τομέα) και ενώ η ανάδοχος εταιρεία ΤΕΡΝΑ έχει θέσει σε δημόσια  διαβούλευση τη ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) από τις 27-11-2013 η  οποία πουθενά δεν αναφέρει κάτι για τη θέση «Σταυρός» Διδύμων;

Όπως είναι γνωστό, η Περιφέρεια Πελοποννήσου ανακήρυξε μετά από διαγωνισμό  την εταιρεία ΤΕΡΝΑ ως προσωρινό ανάδοχο για το έργο της διαχείρισης των  απορριμμάτων.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 132 εκ. ευρώ (65 εκ. από κοινοτικούς πόρους και 67  εκ. από την ανάδοχο) και θα εξυπηρετεί 600.000 κατοίκους. Ο διαχωρισμός της  Περιφέρειας σε τρεις υποενότητες διαχείρισης προσφέρει οικονομία κλίμακας και  εξορθολογεί το πλαίσιο διαχείρισης αφού η υλοποίηση των έργων κατανέμεται  ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς.

Ο Δήμος Ερμιονίδας ανήκει στην 1η υποενότητα, στην οποία προβλέπεται να  κατασκευαστούν τα έργα της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) και ΧΥΤΥ στην περιοχή βόρεια του οικισμού Παλαιοχούνη της Δημοτικής Ενότητας  Βαλτετσίου του Δήμου Τρίπολης, καθώς επίσης και 2 σταθμοί μεταφόρτωσης (ΣΜΑ)  στην Κορινθία και στην Αργολίδα αντίστοιχα. Ο ΣΜΑ του νομού μας βρίσκεται  σε έκταση βορειοανατολικά της Νέας Κίου. Μέσα στο 2014 θα αρχίσουν να  κατασκευάζονται τα έργα μεταβατικής περιόδου και από το 2016 θα αρχίσει η  κανονική λειτουργία του έργου, σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Επανερχόμενοι τώρα στην απόρριψη της προσφυγής, ερωτηματικά προκαλεί η όλη  αντιμετώπιση του θέματος από την Δημοτική μας Αρχή αφού δεν ενημερώθηκαν  οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής για τα έργα που προορίζονται να γίνουν  στο Σταυρό Διδύμων όταν ανέκυψε το θέμα πέρυσι, μετά το έγγραφο της Δ/ νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου(6) προς την Δ/νση ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου με θέμα την υποβολή Φακέλου  τροποποίησης της πρώτης απόφασης του 2009, το οποίο κοινοποιήθηκε στο Δήμο  Ερμιονίδας στις 9-8-2012(7)  . Γιατί δεν αντέδρασε τότε η Δημοτική Αρχή και φτάσαμε 15 μήνες μετά να  προσφεύγουμε ενώπιον του Υπουργού ΠΕΚΑ; Ποιος θα αιτιολογήσει αυτή την  αδικαιολόγητη ολιγωρία;…

Εν πάσει περιπτώσει, ο περιφερειακός σχεδιασμός σημαίνει ότι δύσκολα οι  μεμονωμένοι Δήμοι θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε «αυτόνομη» διαχείριση»,  αλλά αυτό δεν τους αποκλείει από το να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέσω  διαβούλευσης, για καλύτερη διαχείριση. Εμείς, η «Νέα Δυναμική Πορεία  Ερμιονίδας», θεωρούμε ότι τα όσα προβλέπει η τροποποιημένη απόφαση για  το «Σταυρό» δε συνάδουν με την προτεινόμενη διαχείριση απορριμμάτων στην  Περιφέρεια Πελοποννήσου και πιστεύουμε παράλληλα ότι έπρεπε να υπάρχει  μια νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων με δημόσια διαβούλευση και όχι  τροποποίηση της παλιάς, γιατί πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο έργο με σημαντικές  αλλαγές στη λειτουργία του.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, η Δημοτική Αρχή πρέπει να κινηθεί άμεσα και να  σταματήσει με κάθε τρόπο την εφαρμογή των όσων προβλέπει η καινούργια απόφαση  για το Σταυρό Διδύμων η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Επιπλέον πρέπει να προωθηθεί τάχιστα η αποκατάσταση του ΧΑΔΑ στο «Σταυρό»  Διδύμων σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ και την Περιφέρεια Πελοποννήσου  και με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για το Περιβάλλον  και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ). Η άμεση απομάκρυνση όχι μόνο των  απορριμμάτων, αλλά και του χώματος, που έχει υποστεί τεράστια επιβάρυνση λόγω  της εναπόθεσης χύδην απορριμμάτων, το οποίο μετά τις πυρκαγιές και τις βροχές έχει  αναμιχθεί με αυτά, είναι επιβεβλημένη για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν.

(1) Αρ. Πρωτ. 59821/30-10-2013

(2) Αρ. 290 /11-10-2013

(3) Αρ. Πρωτ: 20239/1258/23-9-2013

(4) Αρ. Καταχώρησης: 27331/4-10-2013

(5) Αρ. Πρωτ. 2823 / 7-8-2009

(6) Αρ. Πρωτ.: 3665 / 7-8-2012

(7) Αρ. Πρωτ. 9794 / 9-8-2012

Πέμπτη 2-01-2014

Τάσος Τόκας

Επικεφαλής της ΝΕΔΥΠΕΡ

Δημοσιεύτηκε στις 2 January 2014