Σηκωνω την παρακατω αφηγηση παρ ολο που ειναι καπως μεγαλη γιατι μου αρεσε και γιατι θιγει ενα θεμα που με απασχολει τις τελευταιες μερες.

Η ζωη βαζει συνηθως ερωτηματα που σπανε τις βεβαιοτητες και τους μυθους.Και αντι να τα αγνοησουμε καλο θα ηταν να τα αποδεχτουμε.

Μαθαινω απο διαφορετικες πηγες πως αναμεσα στα παιδια που υπερασπιζονται την ΧΑ στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση της επαρχιας μας (ναι μην πεφτετε απο τα συννεφα ειναι  παιδια που δηλωνουν συμπαθουντες της ΧΑ και θα τα βρουμε μπροστα μας τα επομενα χρονια) υπαρχουν και καποια Αλβανικης καταγωγης. Το μυαλο μου δεν το χωρουσε.

Ειναι δυνατον οι Αλβανοι νεοι ενας δηλαδη απο τους στοχους των ρατσιστων -εθνικιστων οχι μονο να μην εχθρευονται αλλα και να επικροτουν αυτη την οργανωση;

Ναι ειναι. Γιατι και στην Αλβανια υπαρχουν και φασιστες και εθνικιστες. Υπαρχουν ρατσιστες κυρια εναντια στους μαυρους. Γιατι και οι Αλβανοι ανθρωποι οπως οι Κινεζοι οι Εσκιμωοι και οι Αμποριτζιανοι ειναι ανθρωποι σαν κι εμας. Φοβισμενοι, που αναζητουν συλλογικη ταυτοτητα, το στιγμα τους μεσα στην ιστορια, σκοπο που να υπερβαινει το σημερα.

Γιατι και στον Αγ Παντελεημονα αναμεσα σε αυτους που επιτιθενται στους Αφγανους ειναι ομαδες Αλβανων μεταναστων που ζουν χρονια στη χωρα

 Γιατι οι νεοι αντρες, γοητευονται απο την στρατιωτικη οργανωση, τη δυναμη το τσαμπουκα , το μαυρο ασπρο. Απο την παρεα που επιβαλεται στους πιο αδυναμους κατω απο τις οδηγιες του αρχηγου. Οταν η κοινωνια δεν μπορει να ορισει τα ορια της, οταν οι δομες της κοινωνιας καταρεουν, ναι, νεα αγορια (και λιγα κοριτσια ) αναζητουν δομες και ηθος που να αντικαταστησει αυτο που δεν υπαρχει. Στις κοινωνικες συμπεριφορες δεν μπορει να υπαρχει κενο για πολυ χρονο. Καποια μορφη κοινωνικης οργανωσης, καποια δομη κοινωνικου ελεγχου θα σπευσει να το γεμισει.

Ετσι η ευθυνη γονιων και δασκαλων ειναι καθοριστικη. Γιατι αφηνουμε να διαλυθουν ολα , πεταμε τα παιδια στο σκοταδι και αυτα φοβισμενα αναζητουν στηριγμα. Αυτοσχεδιαζουν μαθαινοντας γυρνωντας ενα οπλισμενο οπλο ποτε στην κοινωνια και ποτε στον εαυτο τους (με τοξικες ουσιες)

Δεν υπαρχει καλο και κακο δεν υπαρχει βοηθεια. Και η συμμορια (καθε ειδους συμμορια) φαινεται σαν μια καποια λυση. Σιγουρια, βεβαιοτητα . Οπως στα γκετο των μειονοτητων στην Αμερικη. Μονο που στην Αμερικη επειδη η πολιτικη συγκροτηση και αντισταση της αριστερας εχει συντριβει εδω και χρονια η μονη συλλογικοτητα που μπορει να παρεχει ασφαλεια στους νεους εφηβους ειναι η εγκληματικες οργανωσεις. Κατι σαν κι αυτο που γινεται και στην Ιταλια με την Μαφια.Μονο που στην πολυφυλετικη Αμερικη οι οργανωσεις των περιθωριακων συγκροτουνται ρατσιστικοτατα με βαση την χωρα καταγωγης.Πορτορικανοι, Μαυροι,Κινεζοι,Ρωσσοι και παει λεγοντας.

Φυσικα αυτο συμβαινει στα κομματια της κοινωνιας που ειναι ακομα εκτος κοινωνικου πλαισιου. Γιατι παλιοτερες ομαδες οπως οι Ιρλανδοι (που ηταν φυτωριο εγκληματικοτητας παλιοτερα) ,εχοντας διαβει πλεον τα ορια που παρεχουν ασφαλεια δεν ειναι τροφοδοτες αυτου του χωρου.

Γιατι καποια κρατη ανεχονται την κοινωνικη εγκληματικοτητα ενω συντριβουν τις πολιτικες συλλογικοτητες;

Μα γιατι με τις συμμοριες (μιας και δεν εχουν ιδεολογικες αντιστασεις  δεν βαζουν θεμα αλλαγης της κοινωνικης οργανωσης και των αξιων της)συνεργαζονται οι μηχανισμοι καταστολης. Με τις συμμοριες που διακινουν τοξικες ουσιες και  πορνεια γινεται εμποριο δισεκατομμυριων, (απο το οποιο κατι βγαζουν και οι διωκτες) δικαιολογειται ο αυξημενος αριθμος μηχανισμων καταστολης και ελεγχου του γενικου πληθυσμου, υπαρχει συναλλαγη του κρατους με τους ακροδεξιους συνηθως «αρχηγους» (ειδικα στον συνδικαλιστικο χωρο που εχει περασει στα χερια και τον ελεγχο εγκληματικων οργανωσεων) και διοχετευση σε αφομειωσιμα μονοπατια της νεανικης βιας.Οι σχεσεις ακρας δεξιας και εγκληματικοτητας ειναι μεγαλες και διαχρονικες. Εμποροι τοξικων ουσιων, κλεφτες, εμποροι γυναικων και οπλων ειναι συνηθως ακροδεξιοι και μαλιστα οργανωμενοι. Γι αυτο και τα μεγαλα ποσοστα που πηρε η ΧΑ στις τελευταιες εκλογες αναμεσα στους φυλακισμενους.

Πισω λοιπον στη Νεα Σμυρνη.Εκει οπου σε συνθηκες πραγματικου πεδιου ολα αυτα τα θεωρητικα δοκιμαζωνται στη πραξη. Γιατι ευτυχως εδω ειναι Ελλαδα ακομα. Αντιφασιστικη Ελλαδα. Και ο κοσμος (οχι ολος ο κοσμος οχι παντα) συμμετεχει ενεργα σε οσα γινωνται και δεν μενει παθητικος θεατης ηττημενος μπροστα στους σχεδιασμους ντοπιων και ξενων δυναστων για την ζωη του.

http://dosepasa.wordpress.com/2012/05/14/bx895/#more-22334

Στην Πλατεία Νέας Σμύρνης…

Posted: 14/05/2012 by Β.Χ. in Γεγονότα, Ρατσισμός
Ετικέτες:,

Σάββατο μεσημέρι (12:30) 12η Μαΐου 2012

Τα γεγονότα … η ερμηνεία … τα συμπεράσματα… 

Του Βασίλη ΨΑΛΛΙΔΑ

Γεγονός 1ο.  Πίναμε καφέ στην πλατεία και συζητάγαμε σχετικά με τις πολιτικές εξελίξεις. Στο τραπεζάκι είμαστε 3-4 φίλοι. Ξαφνικά είδαμε μερικούς από διπλανά τραπεζάκια να σηκώνονται από τις καρέκλες τους. Σηκωθήκαμε και εμείς. Είδαμε μια ομάδα νέων (17-25 ετών) να επιτίθενται σε δυο-τρις μαύρους μετανάστες. Δυο – τρις από την ομάδα των γελαστών νέων, τα μαυράκια όπως τους λέμε, που πάντα είναι χαμογελαστοί και πουλάνε την πραμάτεια τους για τον επιούσιο σεμνά και ταπεινά, είναι χρόνια στην πλατεία και πουλάνε CD, DVD, ρολόγια, ξύλινα διακοσμητικά, ομπρέλες, παιχνιδάκια κ.λπ.  Η ομάδα των τραμπούκων ήταν περίπου 6-8 άτομα, κάποιοι από αυτούς φουσκωτοί, ένας βάσταγε ένα καδρόνι στο χέρι του και ένας άλλος τούβλο κεραμικό από τα έργα στη διπλανή πλατεία απάνω από το γκαράζ. Σηκωθήκαμε και πήγαμε κοντά. Μαζεύτηκαν καμία τριανταριά άτομα. Ο συγκεντρωμένος κόσμος υπερασπίσθηκε με λόγια και φωνές τους αμυνόμενους νέγρους. Αυτοί και ειδικά ένας από αυτούς αμυνόταν πολύ, κάποιοι άλλοι φοβισμένοι μάζευαν από κάτω την πεταγμένη και ρημαγμένη πραμάτεια τους. Οι τραμπούκοι έφυγαν ματωμένοι (δύο άτομα) από την αποτελεσματική άμυνα του μικροπωλητή μετανάστη, από την συμπαράσταση του κόσμου που τους γιουχάριζε και λόγω του ότι κάποιοι από την πλατεία μπήκαν ανάμεσα στους πολλούς επιτιθέμενους και στο λίγους μετανάστες. Η αναλογία «επιτιθεμένων» και «αμυνόμενων» είχε αλλάξει και εμφανίσθηκε «κόσμος» τα πράγματα δεν γίνονταν στα μουλωχτά, όπως αρχικά είχε ξεκινήσει το αρχικό γεγονός που δεν το είχαμε δει όμως.

Δεν ήταν όλος ο συγκεντρωμένος κόσμος με τις ίδιες απόψεις. Κάποιοι, ελάχιστοι, 2-3 μάλιστα γελώντας και επιδοκιμάζοντας την επίθεση των τραμπούκων έλεγαν δυνατά σχόλια όπως: «αφήστε να γίνει ο δεύτερος γύρος να γελάσουμε…», «να δούμε να τρώνε ξύλο οι μαύροι…», «τι θα γίνει πια με τους μετανάστες;», « οι μετανάστες πρέπει να φύγουν…». Κάποιοι από τους συγκεντρωμένους αντέδρασαν σε αυτές τις απόψεις. Αντέδρασαν με πάθος αποκαλώντας τις απόψεις αυτές κρυπτοφασιστικές, κάποιοι άλλοι  τις χαρακτήρισαν φασιστικές και επικίνδυνες και με έντονο ύφος ακούσθηκαν πολιτικές τοποθετήσεις κατά αυτών των γεγονότων υπεράσπισης ή ανοχής τέτοιων φασιστικών επιθέσεων. Ξεκάθαρα φάνηκε ότι στην Νέα Σμύρνη δεν έχουν πέραση αυτές οι απόψεις, είτε των προπηλακισμών και των τραμπουκικών επιθέσεων, είτε της πολιτικής ανοχής ή ακόμη και επιδοκιμασίας των φασιστικών επιθέσεων.

Γεγονός 2. Γυρίσαμε στο τραπεζάκι μας. Κόσμος από τα διπλανά τραπεζάκια που δεν είχε σηκωθεί, ρωτούσε να πληροφορηθεί από πρώτο χέρι για τα γεγονότα. Και έτσι έγινε. Κάποιο ανέφεραν: «δεν πρέπει να υπάρχουν λαθρομετανάστες», «αυτοί οι πλανόδιοι πωλητές είναι παράνομοι…», «κόβουν τη δουλειά των μαγαζιών…», «εμείς φυσικά φταίμε που αγοράζουμε από αυτούς…», «αλλά ποιοι του πουλάνε οι έλληνες έμποροί του δίνουν τα προϊόντα και αυτοί τα πουλάνε για λίγα ευρώ..», «έλληνες τους νοικιάζουν σπίτια για να κοιμηθούν…», «το κράτος τους εκμεταλλεύεται κερδίζοντας από αυτούς με τις άδειες παραμονής..» κ.λπ. Η συζήτηση είχε φουντώσει…Στη συζήτηση μάλιστα βγήκε ότι αυτοί οι νέοι ήταν περίπου μια ώρα στα σκαλάκια του Γαλαξία και συζητούσαν μεταξύ τους, μαζεύτηκαν καμιά εικοσιπενταρία, δεν ήταν γνωστές φάτσες, μάλλον δεν ήταν Νεοσμυρνίωτες και η ηλικία τους ήταν 17-27 χρόνων. Μερικοί ήταν φουσκωτοί με κοντομάνικα, χωρίς μαύρα μπλουζάκια. Όλοι ήταν άντρες, καμιά κοπέλα.

Γεγονός 3. Ξαφνικά πολύ κόσμος σηκώνεται από τα τραπεζάκια του και τρέχει πάλι προς το ίδιο σημείο. Εμείς πεταχτήκαμε και τρέξαμε και για να δούμε τι συμβαίνει. Βλέπουμε λοιπόν μια πιο μεγάλη ομάδα τραμπούκων να επιτίθενται στους μικροπωλητές, να φωνάζουν ότι οι μαύροι πρέπει να φύγουν από την πλατεία και να λένε «θα σας δείξουμε τώρα», ένας μόνο μαύρος να αμύνεται και μάλιστα και πάλι αποτελεσματικά και πολύ κόσμο να ορμάει και να μπαίνει ανάμεσα στον αμυνόμενο μετανάστη και στους τραμπούκους. Όταν εμείς φτάσαμε στο σημείο της συμπλοκής ο κόσμος ήταν περίπου 200 άτομα. Η αντίδραση του κόσμου ήταν αποφασιστική, τα συνθήματα δυνατά, ξεκάθαρα πολιτικά, αντιφασιστικά, κατά της βίας και της τρομοκρατίας. Όταν ήρθαν και άλλοι 3-4 φασίστες για να επιτεθούν όχι μόνο στον μαύρο μετανάστη αλλά και στον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί για συμπαρασταθεί οι συγκεντρωμένοι ξεπερνούσαν ήδη τα 500 άτομα. Ο συγκεντρωμένος κόσμος δεν έβλεπε μόνο, δεν ήταν θεατές, οι συγκεντρωμένοι είχαν ενεργητική συμμετοχή αντίστασης και καταδίκης της τραμπουκικής επίθεσης. Τα συνθήματα ήταν «φανταστικά» και η ατμόσφαιρα αντιφασιστική, δυναμική, υπήρχε ενεργητική δημοκρατική κινητοποίηση. Κάποιοι γονιοί μικρών παιδιών που έπαιζαν παραπέρα, ανέδειξαν και μια άλλη σημαντική πτυχή «δεν θέλουμε τα παιδιά μας να βλέπουν φασιστικές επιθέσεις και τραμπουκισμούς…». Μερικοί παππούδες, γιαγιάδες με καροτσάκια με μικρά εγγόνια αποδοκίμαζαν τη φασιστική επίθεση.

Μερικές σημαντικές πληροφορίες:

(1)    μερικοί από τους τραμπούκους φασίστες δεν μίλαγαν καλά ελληνικά. Μια στιγμή δυο- τρεις μίλησαν αλβανικά μεταξύ τους.

(2)    Κάποιο «παράξενοι» μεσήλικες μπήκαν ξαφνικά ανάμεσα στον κόσμο που πήγε να πάρει στο κυνήγι τους φασίστες λέγοντας με αποφασιστικό και ήρεμο ύφος «αφήστε τους να φύγουν».

(3)    Οι περισσότεροι άνθρωποι αντέδρασαν και τους είπαν γιατί τάχα ανακατεύονται τώρα και τι ρόλο παίζουν. Τα αναπάντητα ερωτηματικά για τη συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων ίσως θα πρέπει να μας προβληματίσουν περισσότερο.

(4)    Οι ελάχιστοι τύποι, μάλιστα δε, θαμώνες της πλατείας, νεοσμυρνιώτες μεσήλικες που προηγούμενα είχαν υπερασπιστεί την επίθεση των τραμπούκων φασιστών δεν εμφανίσθηκαν ξανά.

Οι φασίστες έφυγαν δαρμένοι, ματωμένοι, ηττημένοι και με την ουρά στα σκέλια.

Γεγονός 4. Η συζήτηση όταν επιστρέψαμε στο τραπεζάκι μας άναψε πολύ περισσότερο.

Γεγονός 5. Σε λίγο άρχισαν τηλέφωνα σε μερικούς από εμάς για να μάθουν νέα. Οι πληροφορίες έτρεχαν. Μάθαμε αργότερα ότι τα γεγονότα έτρεχαν στο διαδίκτυο. Σε blogs σε e-mailκ.λπ.

Γεγονός 6. Έφτασαν στην πλατεία σε ένα τέταρτο περίπου, αρκετοί ενεργοί πολίτες κυρίως νέοι που πληροφορήθηκαν τα γεγονότα. Κατέβηκαν στην πλατεία για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.

Γεγονός 7. Έφτασαν στην πλατεία μερικοί καλά εξοπλισμένοι αστυνομικοί (κλομπ αλεξίσφαιρα κ.λπ.) ήταν μόνο τέσσερις (4). Μάζεψαν μερικά σπασμένα καδρόνια. Ήρθαν όμως πολύ αργά. Μετά από όλα τα γεγονότα και αργότερα από τους πληροφορημένους πολίτες από το διαδίκτυο.  

Γεγονός 8 ή ίσως Γεγονός 0. Η αφορμή από ότι έμαθα ξεκίνησε γιατί πήγαν να κλέψουν ρολόι με τσαμπουκά από ένα μικροπωλητή μετανάστη.

Η αφήγηση και η αντίστοιχη ερμηνεία είναι δύσκολη. Θα μπορούσε να ήταν επιφανειακή, ευκαιριακή και επιπόλαια αν δεν συνδέει όλες τις υπάρχουσες πληροφορίες.

1. Δεν γνωρίζουμε καλά την ομάδα των νέων τραμπούκων. Διαπιστώσαμε όμως τη συμπεριφορά της. Είναι  ομάδα, κάποιοι από αυτούς έπαιζαν ένα αρχηγικό ρόλο, κάποιοι ακολουθούσαν. Είχαν συμπεριφορά φασιστική, τραμπουκική, δειλή και παράλληλα με τον «τσαμπουκά» ήταν κλέφτες. Στα μουλωχτά πήγαν και μάλιστα ομαδικά να δείρουν μετανάστες, να τους διώξουν από την πλατεία με τη βία. Επιτέθηκαν στον συγκεντρωμένο κόσμο, ένας –δυο μπροστά στα μάτια μας έριξαν μια κουτουλιά και προσπάθησαν να ρίξουν μπουνιές σε ανθρώπους που υπερασπίστηκαν με λόγια τους μετανάστες. Η έμπρακτη βία εναντία στα λόγια. Οι μπουνιές και οι κουτουλιές, τα καδρόνια και τα τούβλα στα λόγια και στα συνθήματα.

Δεν έχει σημασία αν ήταν χρυσαυγίτες ή όχι. Είναι γεγονός, είναι πραγματικότητα ότι αυτή η ομαδική δειλή, και βίαιη επίθεση είναι φασιστική.

2. Δεν γνωρίζουμε τον κόσμο που σηκώθηκε. άλλοι αντέδρασαν άμεσα άλλοι με μικρή διαφορά χρόνου. Η αντίδραση ήταν αποφασιστική, πολιτική, αντιφασιστική, κατά τη βίας, ενεργητική και όχι αμυντική αλλά με θέσεις με ηθικές αξίες.

3. Κάποιο δεν αντέδρασαν καθόλου. Συνέχισαν να πίνουν τον καφέ τους. Ήταν και οι περισσότεροι. 

4. Κάποιοι αντέδρασαν αρχικά σαν συμπαραστάτες αυτής της φασιστικής επίθεσης. Ελάχιστοι αυτοί που μίλησαν υπέρ της φασιστικής επίθεσης. Αν στην ομάδα αυτή γνώριζαν ότι υπήρχαν νέοι αλβανοί μεταξύ των τραμπούκων τότε δεν μπορώ να ερμηνεύσω τη δικιά τους λογική. Τα επιχειρήματά τους αυτοαναιρούνται. Εξαιρετικά σημαντικά είναι ότι σχεδόν όλοι δεν γνώριζαν ότι οι τραμπούκοι αυτοί ήταν και κλέφτες ρολογιών.

Τα συμπεράσματα είναι πολύπλοκα. Το παράδειγμα των βίων επιθέσεων μπορεί να πολλαπλασιαστεί. Είναι φασιστικό παραλήρημα κάποιων ομάδων νέων αγοριών που πιθανά και αυτοί είναι μετανάστες θα πρέπει να προβληματίσει κάθε ένα.

Η επαγρύπνηση, η δική μας ατομική συμπεριφορά υπεράσπισης κάθε στιγμή του δίκαιου και το ηθικού είναι πλέον αναγκαία. Οι συλλογικές συζητήσεις και δράσεις είναι μπροστά μας…

http://www.newsnow.gr/article/76537/aftoi-einai-oi-gnostoi—agnostoi-xrimatodotes-tis-xrysis-avgis.html

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=685063