Η κυβερνηση λεει ειμαστε 88 χιλιαδες οι εργαζομενοι στον τουρισμο-επισιτισμο (βαρεα).

Εμεις ξερουμε πως ειμαστε γυρω στις 300 χιλιαδες.

Τι σημαινει εργαζομενος στην κουζινα; Παντως καμμια σχεση με αυτα που βλεπετε στην τηλεοραση.

Συνηθως μετα απο  δεκαπεντε εικοσι  χρονια   εχεις καποια σημαδια στο  κορμι.

Σιγουρα σακατεμενη μεση. Ξυπνας και δεν μπορεις να σηκωθεις απο το κρεβατι.

Δενεσαι σφιχτα με την ζωνη και πας για δεκατεσσερες ωρες  και βγαζεις το πασο  ειναι οι κανονικοιπελατες ειναι και ο γαμος σε σαρανταοκτω ωρες εχεις δουλεψει τις εικοσιοκτω και απορειςπως τα καταφερες για αλλη μια φορα.

Μαρμιτες τηγανια κιμαδες κατσαρολες να ερθει  απανω η μαναβικη αρωστησε και οΓιωργος ξαφνικα περισσοτερη δουλεια σε λιγωτερα χερια.

Μετα εχεις σιγουρα στο τσεπακι τις τρεις τενοντιτιδες σε καρπο αγκωνα και ωμοπλατη απο τα βαρη και τα τηγανια. Αλλαξε δουλεια σου λεει ορθοπεδικος. Μετα τα πενηντα τα γονατα δεν σε βαστανε οι αστραγαλοι πριζωνται φλεβιτιδες σμπαραλια τα ποδια απο την ατελειωτη ορθοστασια και τα βαρη.. Τα ματια αποτις φωτιες και τις υψηλες θερμοκρασιες τα καψιματα στα χερια απο τα τηγανια και τα κοψιματα απομαχαιρι την ωρα της πρεσσας ειναι πταισματα.Σοβαρα οχι ενοχλητικα και επωδυνα ομως.

Η κουζινες ειναι χωρες υψηλου αγχους και πιεσης.Την μια στιγμη η αιθουσα ειναι αδεια και μετα μεσα σε εικοσιλεπτα εχεις150 ατομα εξω το πασο γεματοπαραγγελιες ολοι πρεπει να φανε καλο φαγητο συντομα τα πιατα να φτασουν με την σωστη σειρα στολισμενα και ζεστα.

Για να γινει αυτο πρεπει να εχεις μια ομαδα με καλη χημεια μια ομαδα τεχνητων υψηλης ειδικευσης γρηγορους με πειρα πρακτικης και πολλες γνωσεις.

Η χωρα μας τους εχει.Και εχει και σεφ προισταμενους κουζινας με πολυ υψηλο επιπεδο γνωσεων και εμπειριας στην Ελλαδα και το εξωτερικο μορφωμενους που συνηθως μιλανε και γραφουνε τολιγωτερο σε μια ξενη γλωσσα και συνηθως σε δυο τρεις.

Καμια σχεση μετους παλιους καραβομαγειρες.Εχουν βγει τα τελευταια εικοσι τριαντα χρονια μαζικα απο τις σχολες δεκαδες χιλιαδες νεοι μαγειρες λιγοι απο αυτους μενουν στο επαγγελμα αλλα αυτοι που μενουν ειναι στην πλειοψηφια τους εκλεκτοι.

Ειναι ενα κακοπληρωμενο επαγγελμα σε σχεση μετον ογκο παραγωγης. Αλλα ειναι και ενα πολυ κακο επαγγελμα για κοινωνικους λογους.

Οταν οι αλλοι χαιρωνται και γλεντανε Πασχα Χριστουγεννα Σαββατοκυριακα πανηγυρια εμεις ειμαστε στο ζενιθ της εντασης κλεισμενοι σε εναν εργοστασιακο χωρο προσπαθωντας να βγαλουμε το φαγητο.Μακρυα απο τα παιδια μας την γυναικα μας συγγενεις και φιλους. Οi εργαζομενοι στην κουζινα ειμαστε παντα στοπισω μερος της χαρας.

Γι αυτο ειναι  που η δουλεια μας εχει υψηλα πoσοστα βιας αγχους αλκοολισμου( ακομα και αλλων διεγερτικων καποτε )που βοηθανε τους εργατες να ανταποκριθουν στην πιεση. Αγριοι εργασιακοι χωροι με τσαμπουκαδες μαγκες ρουφιανιες αλλα και παλληκαριά. Που στο τελος της βαρδιας λενε με ενα χαμογελο τα καταφεραμε παλι.

Στο εργοστασιο που το λενε ξενοδοχειο συναντας ολη την γκαμα εργατων και εργαζομενων.Απο τεχνικους και συντηρητες  κηπουρους καμαριερες λατζερισες μαγειρες καθε ειδικοτητας υπαλληλους υποδοχης σερβιτορους προισταμενους τμηματων.

Ολοι εμεις δουλευουμε στο εργοστασιο- ξενοδοχειο  ειμαστε και δεν ειμαστε το ιδιο.

Χωριζομαστε οχι μονο σε εργατες χειρωνακτες και τεχνιτες διπλα σε εργαζομενους γραφειου αλλα και σε διαφορετικες  χωρες καταγωγης. Οπως δεν θα βρειτε Αλβανιδα προισταμενο υποδοχης ετσι δεν θα βρειτε και Ελληνα αντρα στην λατζα εκτος απο σπανιες εξαιρεσεις. Συνηθως οι προισταμενοι ειναι Ελληνες και αντρες και αυτο ισχυει και στην κουζινα. Στην υποδοχη ειναι νεωτεροι στην ηλικια στις κουζινες υπαρχει το στελεχικο δυναμικο (μεγαλυτερης ηλικιας) και η βαση νεων παιδιων Ελληνων  κακοπληρωμενων. Η λατζα ηταν μεχρι προσφατα Αλβανιδες (κυριως) αλλα και Ρουμανες Βουλγαρες.Τωρα  βρισκειςνεους αντρες Πακισταν Αφγανισταν και Ινδια. Συνηθως ανασφαλιστους.

Οι συμφωνιες  κλεινονται πακετο με τις υπερωριες  επιδοματα αδειες  υπερωριες ολα μεσα και 101 ενσημα για να βγεις στην ανεργια. Τελος. Αμα σ αρεσει. Αν δεν εισαι τυχερος να βγουν τα εκατο ενα ενσημα (καποιαξενοδοχεια δουλεουν λιγωτερες μερες) αγοραζεις απο την επιχειρηση τα ενσημα σου. Ο μεσος ορος μεροκαματου ειναι 1000 ευρω τον μηνα και γυρω στα 500 το ταμειο τον χειμωνα.

Τα ωραρια ειναι ανοικτα αναλογα με τις αναγκες της δουλειας. Και οι αναγκες ειναι μεγαλες παντα γιατι το προσωπικο ειναι παντα πιο λιγο απο αυτο που ειναι αναγκαιο.

Συνηθως Ιουλιο Αυγουστο το δεκαωρο θεωρειται δεδομενο.

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=08/05/2011&id=273414

Το αποτέλεσμα, παρά τις επιδοτήσεις που εξασφάλισαν οι ξενοδόχοι από το υπ. Εργασίας, να προκύψουν επιχειρήσεις-«γαλέρες», με απολύσεις, μειώσεις αποδοχών, ανασφάλιστη εργασία και απλήρωτες υπερωρίες.

Η κυβέρνηση, μάλιστα, κατηγορείται πως ανέχεται σιωπηρά την κατάσταση επιτρέποντας να παραμένουν ξεχαρβαλωμένοι οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Ρόδο, έναν από τους δύο δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς, υπάρχει μόλις ένας επιθεωρητής εργασίας για 600 ξενοδοχεία και 13.000 επιχειρήσεις κάθε είδους που λειτουργούν στο νησί.

Σύμφωνα με στοιχεία, η μαύρη εργασία ξεπερνάει το 60%. Από τους 550.000 απασχολούμενους σε ξενοδοχεία και επιχειρήσεις επισιτισμού, το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2010 ήταν ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ μόλις 228.000 εργαζόμενοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο των 9.732 ξενοδοχείων που λειτουργούν στη χώρα, οι ασφαλισμένοι ξενοδοχοϋπάλληλοι δεν ξεπερνούν τους 98.000.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, στις 150.000 περίπου επιχειρήσεις επισιτισμού που λειτουργούν σήμερα, οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ δεν ξεπερνούν τις 130.000. Ούτε ένας ανά επιχείρηση.

Φωτογραφια Γιουλη Ντολφιν

Το νέο τουριστικό προϊόν που εισάγει λέγεται σύνθετα τουριστικά καταλύματα, τα οποία θα μπορούν να αναπτύσσονται σε εκτάσεις, τουλάχιστον, 150 στρεμμάτων σε συνδυασμό με ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων σε ποσοστό έως 35% της συνολικά δομούμενης επιφάνειας. Το καθεστώς ιδιοκτησίας και μακροχρόνιας μίσθωσής τους θα ορίζεται και θα διέπεται από κανονισμό συνιδιοκτησίας και λειτουργίας, που θα εγκρίνεται με υπουργική απόφαση. Η ρύθμιση αυτή θα αφορά και υφιστάμενες τουριστικές επενδύσεις και τουριστικές επενδύσεις που θα έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία αδειοδότησης όταν θα ισχύσει ο νόμος. Επίσης, έρχονται τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας. Πρόκειται για ξενοδοχεία 4 ή 5 αστέρων επί τμημάτων των οποίων θα επιτρέπεται η σύσταση οριζόντιων και κάθετων ιδιοκτησιών και η μακροχρόνια εκμίσθωσή τους σε τρίτους υπό την προϋπόθεση ότι θα τα παραχωρούν στον φορέα της τουριστικής επιχείρησης για συγκεκριμένη χρονική περίοδο για εκμετάλλευση και το λιγότερο για 20 χρόνια. Οι επενδύσεις αυτές θα μπορούν να αναπτύσσονται σε εκτάσεις τουλάχιστον 100 στρεμμάτων έως το 35% της δόμησης. Ο συντελεστής δόμησης για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,15 της συνολικής επιφάνειας.

Κίνητρα δίνονται και για τη δημιουργία γκολφ καθώς η χώρα μας είναι ουραγός μεταξύ των ανταγωνιστικών προορισμών σε αριθμό γηπέδων. Ετσι στην έννοια των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων υπάγονται και τα τουριστικά συγκροτήματα γκολφ, τα οποία περιλαμβάνουν αποκλειστικά τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, κοινόχρηστους χώρους εξυπηρέτησης των κατοικιών σε συνδυασμό με εγκαταστάσεις γηπέδου γκολφ 18 οπών. Η δημιουργία τουριστικών συγκροτημάτων γκολφ επιτρέπεται σε γήπεδα με εμβαδόν ίσο ή μεγαλύτερο των 700 στρεμμάτων.

Στο προσχέδιο του νόμου προβλέπεται και η επιβολή ειδικού ετήσιου τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Επιβάλλεται σε τουριστικά καταλύματα που έχουν να λειτουργήσουν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 20 ετών και εφόσον δεν επαναλειτουργήσουν σε διάστημα εντός τριών ετών. Το τέλος είναι ίσο με ποσοστό 10% της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων και καταβάλλεται εντός 24 μηνών ολόκληρο ή τμηματικά, σε 3 δόσεις. Εξάλλου, πρόβλεψη υπάρχει και για τα καταλύματα που επιθυμούν οι ιδιοκτήτες τους να τα κατεδαφίσουν. Αφορά καταλύματα που έχουν ανεγερθεί και λειτουργήσει με βάση νόμιμη άδεια για τουλάχιστον 15 χρόνια και δεν έχουν λάβει οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση για πάνω από 10 χρόνια. Σε περίπτωση κατεδάφισης δίνεται το δικαίωμα χρήσης συντελεστή δόμησης έως 0,1 για τη δημιουργία νέων τουριστικών επιπλωμένων επαύλεων ή κατοικιών, οι οποίες θα συνδέονται υποχρεωτικά με τουλάχιστον μία εγκατάσταση ειδικής τουριστικής υποδομής.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_08/05/2011_441408

Μπορεί όλα τα μέχρι στιγμής στοιχεία των κρατήσεων να παραπέμπουν στην πρόβλεψη ότι το 2011 θα είναι μία χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό σε ό, τι αφορά το ποσοστό αύξησης των ξένων επισκεπτών, όμως, τους πρώτους μήνες του έτους η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση παρέμεινε, ελαφρώς, σε πτωτική τροχιά…………

…………………

Η Ελλάδα δεν «καρπώθηκε» τους πρώτους μήνες ικανό αριθμό ακυρώσεων από την Αίγυπτο και την Τυνησία, καθώς τα ξενοδοχεία στους παραθεριστικούς προορισμούς της ήταν κλειστά. Ωστόσο, τουριστικά οφέλη θα έχει και ο ελληνικός προορισμός εξαιτίας της κρίσης που βιώνουν οι εν λόγω χώρες τους προσεχείς μήνες.

Παράγοντες της τουριστικής αγοράς αποδίδουν, πάντως, τη γενικότερη ανοδική πορεία των κρατήσεων και στο γεγονός ότι οι ξενοδόχοι έδωσαν χαμηλές τιμές στις ξένες αγορές. Ετσι, με εξαίρεση τη Γερμανία, όπου το ποσοστό αύξησης παραμένει σε μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι, απ’ όλες τις άλλες βασικές για τη χώρα μας αγορές οι κρατήσεις κινούνται σε διψήφιο ποσοστό αύξησης.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι διεθνείς αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας παρουσίασαν κάμψη κατά 0,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάσθηκε ο ΣETE.

Στα επτά αεροδρόμια όπου καταγράφονται οι αφίξεις στο τρίμηνο, φέτος, ο αριθμός των ξένων τουριστών έφθασε σε 455.144. Τον Μάρτιο, ο αριθμός των διεθνών αφίξεων μειώθηκε κατά 1,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Στο δίμηνο, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 6,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, φθάνοντας τα 312 εκατ. σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ. Τον Φεβρουάριο, οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 2%.

Οσο για τον μυθο πως το αεροδρομιο θα σωσει τον τουρισμο στην επαρχια μας το εχω ξαναγραψει πολλες φορες τα τελευταια εικοσι χρονια. Εμεις θα φτιαξουμε με τους φορους μας τα αεροδρομια θα τα πουλησουμε κοψοχρονια στα πρακτορεια-  εταιρειες για να ριξουν το  κοστος και να μας φερνουν ολο και φτηνοτερα πακετα εξαθλιωμενων τουριστωνμε το βραχιολακι στο χερι  «ολαμεσα».

Ο μαζικος τουρισμος των εταιρειων ειναι θηλια στον λαιμο ξενοδοχων και εργαζομενων που θα σφιγγει  ολο και περισσοτερο μεχρι ασφυξιας. Αλλα και μεγαλο βαρος στο περιβαλλον της πατριδας μας που δεν αντεχει πολλους ανθρωπους τους καλοκαιρινους μηνες.

Αεροδρομιο στην Ερμιονιδα(;)

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Αναταράξεις παρατηρούνται στην ελληνική αεροπορική αγορά, με τους ξένους αερομεταφορείς να εισέρχονται δυναμικά στο παιχνίδι αξιοποιώντας το χαμηλό κόστος που προσφέρουν τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας σε σύγκριση με το «Ελ. Βενιζέλος». Η πρακτική που ακολουθείται εδώ και αρκετά χρόνια και θέλει τη θερινή περίοδο (φέτος ισχύει από την 1η Απριλίου έως και το τέλος του 2011) απαλλαγμένη από αεροπορικά τέλη (τέλη προσγείωσης, απογείωσης και παραμονής αεροσκαφών) στα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας προσελκύει ολοένα και περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες. Την ίδια στιγμή έντονη αντίδραση υπάρχει από τις εταιρείες που έχουν επιλέξει ως βάση επιχειρήσεων τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ο οποίος αποτελεί μεν ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με εξαιρετικές υποδομές και υπηρεσίες σε αντίθεση με τα περιφερειακά αεροδρόμια, εμφανίζει όμως σημαντικά υψηλό κόστος χρήσης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η χρέωση ανά επιβάτη για αεροσκάφος Airbus A320 (με 100 επιβάτες) διαμορφωνόταν το 2010 περίπου στα 12 ευρώ για τα περιφερειακά αεροδρόμια, έναντι 32 ευρώ για το «Ελ. Βενιζέλος». Αντίστοιχα, η χρέωση ανά πτήση στα περιφερειακά αεροδρόμια διαμορφώνεται περίπου στα 163 ευρώ, έναντι 945 για τον ΔΑΑ. Οι συνολικές χρεώσεις ανά πτήση, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, ανέρχονται περίπου στα 1.388 ευρώ για τα κρατικά αεροδρόμια, έναντι 4.156 ευρώ για τον ΔΑΑ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙΑΤΑ.

Γεγονός παραμένει ότι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και των υποδομών μεταξύ κρατικών αεροδρομίων και ΔΑΑ δεν είναι συγκρίσιμα, ωστόσο, κυρίως οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες αποδίδουν το υψηλό κόστος του «Ελ. Βενιζέλος» στους όρους που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ Δημοσίου και Hochtief.

Ανησυχία

Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί στην αεροπορική αγορά η πρόθεση αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών είναι η ιδιωτικοποίηση των 34 κρατικών αεροδρομίων, τα οποία η Πολιτεία αδυνατεί εδώ και χρόνια να αναβαθμίσει σε επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών. Οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν το δέλεαρ πιθανών ιδιωτών επενδυτών οι οποίοι θα κληθούν να «μπουν» στα αεροδρόμια κατά πάσα πιθανότητα μέσω κατηγοριοποίησης, ώστε τα μεγαλύτερα αεροδρόμια να παραχωρηθούν μαζί με δύο ή τρία μικρότερα, τα οποία μεμονωμένα δεν θα παρουσίαζαν κανένα απολύτως εμπορικό ενδιαφέρον. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι θα ήταν καταστροφική η σύναψη συμβάσεων παραχώρησης, εκφράζοντας τον φόβο ότι τα αεροδρομιακά τέλη θα εκτοξευθούν, όπως συνέβη και με το «Ελ. Βενιζέλος».

Ανταγωνισμός

Στο μεταξύ, ο ανταγωνισμός κορυφώνεται μετά και την απόρριψη του αιτήματος συγχώνευσης των Aegean Airlines και Olympic Air, ενώ εισέρχονται νέοι διεθνείς παίκτες στον ελληνικό χώρο, οι οποίο επιχειρούν να πάρουν το μερίδιο της αγοράς που αφήνουν σταδιακά οι δύο μεγάλες ανταγωνίστριες.

Παρά το γεγονός ότι σε ετήσια βάση «προσεγγίζουν» το «Ελ. Βενιζέλος» τουλάχιστον έξι νέες αεροπορικές εταιρείες, οι εταιρείες χαμηλού κόστους δεν φαίνεται να προτιμούν τον ακριβό, για τα δεδομένα τους, ΔΑΑ. Φέτος, πάντως, παρατηρείται έντονη δραστηριοποίηση ξένων αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν τακτικές πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, λόγω χαμηλού κόστους.

Πηγή: Τα φθηνά περιφερειακά αεροδρόμια πόλος έλξης για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους – Ελληνικά Ξενοδοχεία – Τουρισμός – Πολιτισμός – ΞΕΕ
Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο