http://paratiritis-news.blogspot.com/2010/04/blog-post_3456.html

Κριμα που δεν εφτασε με το κανο ο πρωθυπουργος στα Μαντρακια. Μπορει και να λυναμε το προβλημα αν το κουπι εβγαζε στην επιφανεια τα μυστικα μας.

Τελος προσεξτε πως κατα δηλωση του ΠΡΟΕΔΡΟΥ  (ποιας εδρας;) δεν ξερανε ποσα λυματα ειχε η πολη της Ερμιονης και το μαθαινουνε σημερα εμπειρικα μετα την λειτουργια του βιολογικου καθαρισμου.Πραγμα που σημαινει πως η μελετη και το εργο του βιολογικου (αντλιοστασιων κλπ) εγινε στον αερα η εστω με λανθασμενα δεδομενα που χριζουν αναθεωρησης και εμπειρικης επαληθευσης.  Ευθυνες;

http://enpoermionis.blogspot.com/2010/04/blog-post_11.html

 Μιλήσαμε σήμερα με τον υπεύθυνο του βιολογικού καθαρισμού κο Αντώνη Πάλλη, για να μας απαντήσει τι συμβαίνει ακριβώς και πλημμυρίζουν τα Μαντράκια κάθε γιορτή.
  Δεν προλαβαίνουν οι αντλίες, μας είπε (οι δύο στα Μαντράκια ), να ανταποκριθούν στο φορτίο λόγω της περισσότερης προσέλευσης κόσμου στις γιορτές..
  Επίσης δεν προσέχουν οι νοικοκυρές και ρίχνουν ότι μπορείς να φαντασθείς μέσα..
  Και δεν έχουν γίνει οι δευτερεύοντες αγωγοί…
Και τι θα κάνετε τώρα, ρωτήσαμε.
  Θα αλλάξουμε τις δυο αντλίες και θα βάλουμε μεγαλύτερες με δυνατότητα για διπλάσια μεταφορά λυμάτων προς τον βιολογικό.
Πόσο θα κοστίσουν
  5.000 € .
Και θα λυθεί το πρόβλημα με τις καινούργιες αντλίες;
  Δεν το διαβεβαιώνει κανείς μας είπε..!

Μεταγενεστερο δημοσιευμα καταγραφει τις θεσεις του ΠΡΟΕΔΡΟΥ (προσοχη στα κεφαλαια ειναι δικα του ) κ Παλλη απο οπου ομως απουσιαζει εντελως η παρανομη απορριψη των λυματων στην θαλασσα σαν λυση (εστω προσωρινη)

Προσεξτε ακομη πως η Ερμιονη αναγραφεται σαν «η πατριδα μας» μιας και οσοι καταγγελουν αυτα που γινονται κατηγορουνται σαν απατριδες η εστω μη πατριωτες που με τις αποκαλυψεις τους κανουν κακο στην πατριδα.(δηλαδη την Ερμιονη αλλα και γενικωτερα την Ελλαδα)

Προσεξτε τελος πως κατα δηλωση του ΠΡΟΕΔΡΟΥ (ποιας εδρας) η ποσοτητα των λυματων διαπιστωνεται εμπειρικα και εκ των υστερων τα τελευταια χρονια πραγμα που σημαινει πως η κατασκευη βιολογικου και αντλιοστασιων η εγινε χωρις στοιχεια η με λαθος στοιχεια.

 Θα πρέπει να ξέρετε πώς το πρώτο έτος ήταν πειραματικό εφόσον δεν ξέραμε ποσά λύματα έχουμε προς διάθεση για επεξεργασία , μαθαίνοντας της ποσότητες των λυμάτων προς επεξεργασία μετά άρχισε η ερεύνα για την μεταφορά τον λυμάτων από το κάθε αντλιοστάσιο αυτό χρειάστηκε ένα έτος ακόμα θα μου πείτε πώς είναι δυνατόν

 Ναι αυτο ακριβως αναρωτιεμαι πως ειναι δυνατον.Γιατι δεν απαντα ο κ Παλλης στην ιδια του την ερωτηση; Ευθυνες;

http://enpoermionis.blogspot.com/2010/04/blog-post_8635.html

Τετάρτη, 07 Απριλίου 2010

Η απάντηση του κου Αντώνη Πάλλη για τα αντλιοστάσια και όχι μόνο..

Από την ημέρα που λειτουργεί ο Βιολογικός στην πατρίδα μας έχουν περάσει 2 χρόνια . Τα αποτελέσματα είναι φανερά, καθαρή θάλασσα βόλτα στις 2 παραλίες χωρίς δυσοσμίες και γκρίνιες επισκεπτών, «σιγά την πόλη την Ερμιόνη και τα λοιπά» . Θα πρέπει να ξέρετε πώς το πρώτο έτος ήταν πειραματικό εφόσον δεν ξέραμε ποσά λύματα έχουμε προς διάθεση για επεξεργασία , μαθαίνοντας της ποσότητες των λυμάτων προς επεξεργασία μετά άρχισε η ερεύνα για την μεταφορά τον λυμάτων από το κάθε αντλιοστάσιο αυτό χρειάστηκε ένα έτος ακόμα θα μου πείτε πώς είναι δυνατόν.Και όμως είναι τώρα έχουμε μια ολοκληρωμένη ετήσια λειτουργία και ξέρουμε την κατανάλωση του κάθε αντλιοστασίου και ξέρουμε ακριβός τη ισχύ του του κάθε ενός ξεχωριστά . Θα πρέπει να ξέρετε πώς για όλα αυτά χρειάζεται πίστωση χρόνου πράμα που μέχρι σήμερα δεν έχουμε, παρά μόνο εμπάθειες κακοπροαίρετες, θα πρέπει να αγαπάμε την πατρίδα μας και να μην την καταδικάζουμε .
(Το βάθος, στην φωτογραφία, στα παλαιά πλακόστρωτα είναι 45 εκατοστά και από κάτω περνάει ανοικτός ο αγωγός όπου εκεί δέχεται εκτός από νερό, πέτρες κ.λ.π.)

Πιο πάνω γράφω πώς η επιτροπή παραδίδει στης Ερμιονιτισες και στους Ερμιονιτες το μεγαλύτερο έργο που έγινε στην ΕΡΜΙΟΝΗ μας και σας ζητώ να το προστατέψετε γιατί είμαστε όλοι υπεύθυνοι για το αύριο τον παιδιών μας . Η αντλίες στο αντλιοστάσιο 4 στα μαντράκια σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα θα αλλάξουν και θα μεταφέρουν τα διπλάσια κυβικά λυμάτων μόνο που πρέπει και εμείς να προσέχουμε τι θα ρίχνουμε στην αποχέτευση γιατί η αντλίες δυστυχώς δεν μεταφέρουν τσουβάλια, καλτσόν, η στουπιά . Όπως πρέπει και οι επαγγελματίες μας, να ακολουθήσουν τον
κανονισμό αποχέτευσης που σε μια παράγραφο λέει πώς τα καταστήματα μαζικής εστίασης πρέπει να τοποθετήσουν στην αποχέτευση τους λυπωσυλλέκτη για την καλύτερη λειτουργία της αποχέτευσης .
Θα πρέπει να γνωρίζετε πώς έχουν από μια συστημένη επιστολή που τους λέει να τοποθετήσουν τον λυπωσυλλέκτη, να μην συνεχίσω γιατί έχω κατηγορηθεί από επαγγελματίες που σήμερα έχουν διπλές τέντες για να είναι πιο κοντά στην θάλασσα .
Θέλω να ξέρετε πώς με την πείρα που έχουμε μετά από δυο χρονιά λειτουργίας και με τον μηχανικό του Δήμου μας θα μελετήσουμε τα προβλήματα που έχουν τα αντλιοστάσια 1,2,3,4 το κάθε ένα ξεχωριστά και θα σας ενημερώσουμε.
Ο Βιολογικός της Ερμιόνης δεν θέλει καπετάνιο του Εμπορικού Ναυτικού για να τον λειτουργεί , καπετάνιε να έχεις πάντα μπουνάτσα γιατί στον Βιολογικό εργάτες χρειάζονται και εργάτες που να αγαπάνε τον τόπο που γεννηθήκανε γιατί όλοι οι ανεύθυνοι γίνανε παντογνώστες και ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΙ.
Θέλω να ενημερώσω και να ευχαριστήσω τον πατριώτη Βασίλη Γκάτσο που αγαπάει την πατρίδα του και ας μιμηθούν τον Βασίλη και άλλοι επιστήμονες πατριώτες να στηρίξουμε ένα έργο που ήταν κριμένο στο Κρόθι για πολλά χρονιά και σήμερα λειτουργεί ΑΡΙΣΤΑ .
Ερμιόνη 07.04.2010
Ο υπεύθυνος για τον Βιολογικό
Αντώνης Πάλλης

Τι είπα το 2 0 0 8

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ Ε Ρ Μ Ι Ο Ν Η Σ
Πρέπει πάντα να αγαπάμε την πατρίδα μας Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στο δημαρχείο της Ερμιόνης ο κύριος Αντωνης Παλλης επικεφαλής της επιτροπής παρέδωσε την λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού παρουσία του Δημάρχου , Δημοτικών Συμβούλων,Φορέων και Δημοτών.
Φίλες και φίλοι ως πρόεδρος αυτής της επιτροπής θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που μας εμπιστευτήκατε και με την ψήφοσας μας δώσατε την ευκαιρία να γίνουμε δημοτικοί σύμβουλοι και να εργαστούμε όλοι μαζί για να πραγματοποιήσουμε ένα από τα σημαντικότερα έργα που έχουν ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΗ.
Πριν από ένα χρόνο περίπου , η επιτροπή ανέλαβε να ερευνήσει και να συντάξει δυο μελέτες για την λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού του δήμουμας αξίας 190.000 και 60.000 ευρω.
ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΘΕΛΗΣΗ ΠΕΙΣΜΑ ΠΟΛΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Τα εμπόδια σαυτη την διαδρομή πολλά ΦΥΣΙΚΑ και ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ.
Η αγάπημας όμως και η θέλησημας έκαναν πραγματικότητα ένα έργο που ήταν ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΡΟΘΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ .
Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη της επιτροπής για την συνεργασία τους και ιδιαίτερα για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν στα ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Επίσης για μια άλλη μια φορά ευχαριστούμε τους συμπατριώτες μας Βαγγέλη και Κώστα Γούτο και Αντώνη Ψυχογιό , που με την χορηγία τους εκτελέστηκε το έργο.
Εκφράζω προσωπικά τις ευχαριστίες μου για την εμπιστοσύνη που μου έδηξαν σε όλοι την συνεργασία μας.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
Μεταφορά λυμάτων από της μονάδες στο δίκτυο συγκέντρωση στα 4 αντλιοστάσια και από εκεί στον σταθμό προς επεξεργασία που τα στάδια που θα περάσουν τα λύματα είναι 5 .
1.Εξαμωση 2.Αποφοσφοροση 3.Αερισμός Οξυγονώσει
4.Καθίζηση κομβικό σημείο ( φρεάτιο ανακύκλωσης επιστροφή τμήματος προς την αποφοσφοροση τμήμα προς παχυντή τμήμα προς μαίανδρο )
5. Μαίανδρος νερό προς διάθεση .
Αυτός είναι ο βιολογικώς σταθμός της Ερμιόνης και έτσι λειτουργεί σε γενικές γραμμές . Η επιτροπή παραδίδει στης Ερμιονιτισες και τους Ερμιονιτες το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει στην ΕΡΜΙΟΝΗΜΑΣ . Φίλες και φίλοι αυτό το έργο είναι έργο πνοής και ζωής για την Ερμιόνη ,σας ζητώ προσωπικά να το αγαπήσετε και να το προστατέψετε γιατί είμαστε όλοι ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για το αύριο των παιδιών μας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Αντωνης Παλλης

 Ενα πρωτο σχολιο δικο μου

Εχουμε καταλαβει τι προστιμο θα πληρωσει η χωρα αν φτασει αυτη η περιπτωση στα Ευρωπαικα οργανα;

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/99/507&format=HTML&aged=1&language=EL&guiLanguage=enΤα ανεπεξέργαστα ή ανεπαρκώς επεξεργασμένα αστικά λύματα αποτελούν μία από τις κυριότερες μορφές ρύπανσης των υδάτων. Η Οδηγία για την Επεξεργασία των Αστικών Λυμάτων (Οδηγία του Συμβουλίου 91/271/ΕΟΚ σχετικά με την επεξεργασία των αστικών λυμάτων) αποτελεί βασικό άξονα των προσπαθειών για τη βελτίωση της ποιότητας των υδάτων στην ΕΕ, απαιτώντας από τις μικρές και μεγάλες πόλεις και άλλους οικισμούς να ανταποκρίνονται στα ελάχιστα πρότυπα συλλογής και επεξεργασίας των λυμάτων, εντός προθεσμιών που καθορίζονται στην Οδηγία (οι προθεσμίες αυτές εκπνέουν στα τέλη του 1998, του 2000 και του 2005, ανάλογα με την ευαισθησία των υδάτων υποδοχής και το μέγεθος των οικιστικών κέντρων).http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/1794&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=frΤα μη επεξεργασμένα αστικά λύματα ενδέχεται να είναι μολυσμένα με επιβλαβή βακτ ηρίδια και ιούς και, ως εκ τούτου, εγκυμονούν κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Περιέχουν επίσης θρεπτικά συστατικά όπως το άζωτο και ο φωσφόρος, τα οποία μπορούν να βλάψουν τα γλυκά ύδατα και το θαλάσσιο περιβάλλον, προκαλώντας την υπερβολική ανάπτυξη φυκών η οποία καταπνίγει άλλες μορφές ζωής, μια διαδικασία γνωστή ως «ευτροφισμός».Ο κύριος τύπος επεξεργασίας αστικών λυμάτων που προβλέπει η οδηγία είναι βιολογικός ή «δευτερογενής». Ωστόσο, στις περιπτώσεις όπου οικισμοί άνω των 10.000 κατοίκων απορρίπτουν λύματα σε υδατικά συστήματα που χαρακτηρίζονται ως ευαίσθητα, απαιτείται επεξεργασία ανώτερου επιπέδου. Οι σχετικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας έπρεπε να είναι έτοιμες το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 1998. Για τους οικισμούς άνω των 15.000 κατοίκων που δεν απορρίπτουν λύματα σε ευαίσθητες περιοχές, η προθεσμία για την ολοκλήρωση της υποδομής της δευτερογενούς επεξεργασίας έληγε στις 31 Δεκεμβρίου 2000. Σε μικρότερους οικισμούς η προθεσμία συμμόρφωσης ήταν η 31 η Δεκεμβρίου 2005.

ΥΠΕΚΑ

ΥΔΑΤΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΥΜΑΤΩΝ

 Η Διαχείριση των αστικών λυμάτων καθορίζεται από την Οδηγία 91/271/EOK «για την επεξεργασία και διάθεση αστικών λυμάτων», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Οδηγία 98/15/ΕΕ. Στην Ελλάδα η εν λόγω οδηγία έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο με την Κ.Υ.Α. 5673/400/1997 (Φ.Ε.Κ. 192Β/14-3-1997) με τίτλο »Μέτρα και Όροι για την επεξεργασία των Αστικών Λυμάτων».
 
Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων στην ΨυττάλειαΤο 1999 (Κ.Υ.Α. 19661/1982/1999 (Φ.Ε.Κ. 1811Β/29-9-1999) και με την πρόσφατη αναθεώρηση το 2002 (Κ.Υ.Α. 48392/939/3-2-2002 (Φ.Ε.Κ. 405Β/3-4-2002) έχει καθορισθεί ο κατάλογος των ευαίσθητων αποδεκτών.Η Οδηγία ορίζει την ελάχιστη αναγκαία τεχνική υποδομή σε δίκτυα αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων  που πρέπει να διαθέτουν οι πόλεις και οι οικισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάλογα με τον ισοδύναμο πληθυσμό και τον αποδέκτη των επεξεργασμένων λυμάτων και διακρίνοντας τους υδάτινους αποδέκτες στους οποίους καταλήγουν τα αστικά λύματα σε τρεις κατηγορίες: σε κανονικούς, ευαίσθητους και λιγότερο ευαίσθητους. Επίσης καθορίζει τα ανώτατα επιτρεπτά όρια των ποιοτικών χαρακτηριστικών των επεξεργασμένων λυμάτων που πρέπει να επιτυγχάνονται στις εκροές των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και παράλληλα προβλέπει συγκεκριμένα χρονικά όρια μέσα στα οποία οι οικισμοί, που εμπίπτουν στις διατάξεις της, οφείλουν να ολοκληρώσουν την απαιτούμενη σε κάθε περίπτωση υποδομή συλλογής, επεξεργασίας και διάθεσης των αστικών τους λυμάτων.Οι διατάξεις που ορίζουν την απαιτούμενη υποδομή, με βάση τα ανωτέρω κριτήρια (ισοδύναμο πληθυσμό, κατηγορία αποδέκτη), ορίζουν ταυτόχρονα και τις χρονικές προθεσμίες μέσα στις οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες υποδομές. Σε κάθε περίπτωση, οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι τρεις: τα τέλη των ετών 1998, 2000 και 2005.   Στο πέρας του χρονικού ορίζοντα εφαρμογής της Οδηγίας όλοι οι οικισμοί με ισοδύναμο πληθυσμό μεγαλύτερο των 2.000 θα πρέπει να διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο και εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους 2005.
Ως προς το απαιτούμενο επίπεδο επεξεργασίας η Οδηγία καθορίζει εν γένει ως ελάχιστη την δευτεροβάθμια. Για περιπτώσεις όμως απόρριψης λυμάτων σε ευαίσθητες περιοχές απαιτείται η βιολογική  επεξεργασία με απομάκρυνση αζώτου ή/και φωσφόρου (τριτοβάθμια επεξεργασία).

ΟΔΗΓΙΑ91/271  http://www.modus.gr/site1/gr/000F4240/Data/91-271-EOK.doc

KYΠΡOS

http://www.kepekozani.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=75

Διαχείριση και προστασία των υδάτων PDF Εκτύπωση E-mail

 

  1. Κοινοτική Οδηγία 2000/60/ΕΚ «Θέσπιση Πλαισίου Κοινοτικής Δράσης στον Τομέα της Πολιτικής των Υδάτων»
  2. Νόμος 1739/1987 (ΦΕΚ 201Α/20-11-1987) Διαχείριση των υδατικών πόρων και άλλες διατάξεις
  3. Νόμος 3199/2003 (ΦΕΚ 280Α/9-12-2003) Προστασία και διαχείριση των υδάτων � Εναρμόνιση με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 23ης Οκτωβρίου 2000
  4. Προεδρικό Διάταγμα 256/1989 (ΦΕΚ 121Α/11-5-1989) ’δεια χρήσης νερού
  5. Υπουργική Απόφαση 15519/83 (ΦΕΚ 455/Β) Περί των όρων διάθεσης λυμάτων και υγρών βιομηχανικών αποβλήτων σε φυσικούς αποδέκτες και καθορισμού των ανώτατων επιτρεπτών ορίων ρυπαντών
  6. Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ16/9931/1989 (ΦΕΚ 428Β/2-6-1989) Προσδιορισμός κατώτερων και ανώτερων ορίων των αναγκαίων ποσοτήτων για την ορθολογική χρήση του νερού άρδευσης
  7. Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ16/5813/1989 (ΦΕΚ 383Β/24-5-1989) ’δεια εκτέλεσης έργου, αξιοποίησης υδατικών πόρων από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που δεν περιλαμβάνονται στο δημόσιο τομέα και από φυσικά πρόσωπα
  8. Κοινή Υπουργική Απόφαση 18186/271/88 (ΦΕΚ 126/Β) Μέτρα και περιορισμοί για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος και ειδικότερα καθορισμός οριακών τιμών των επικίνδυνων ουσιών στα υγρά απόβλητα
  9. Προεδρικό Διάταγμα 43/2002 (ΦΕΚ 43Α/7-3-2002) Κατάταξη των κύριων Ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε κατηγορίες με το σύστημα αστέρων και τεχνικές προδιαγραφές αυτών (ύδρευση)
  10. Κοινή Υπουργική Απόφαση Υ2/2600/2001 (ΦΕΚ 892Β/11-7-2001) «Ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης», σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 98/83/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 3ης Νεομβρίου 1998
  11. Προεδρικό Διάταγμα 55/1998 (ΦΕΚ 58Α/20-3-1998) Προστασία του Θαλάσσιου περιβάλλοντος
  12. Κοινή Υπουργική Απόφαση 5673/400/1997 (ΦΕΚ 192Β/14-3-1997) Μέτρα και όροι για την επεξεργασία αστικών λυμάτων
  13. Κοινή Υπουργική Απόφαση 19661/1982/1999 (ΦΕΚ 1811Β/29-9-1999) Τροποποίηση της 5673/400/1997 κοινής Υπουργικής Απόφασης «Μέτρα και όροι για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων» (Β΄192) � Κατάλογος ευαίσθητων περιοχών για τη διάθεση αστικών λυμάτων σύμφωνα με το άρθρο 5 (παρ.1) της απόφασης αυτής
  14. Κοινή Υπουργική Απόφαση 48392/939/2002 (ΦΕΚ 405Β/3-4-2002) Συμπλήρωση της 19661/1982/1999 κοινής Υπουργικής Απόφασης «Τροποποίηση της 5673/400/1997 κοινής Υπουργικής Απόφασης � κ.λ.π.» (Β΄192). Κατάλογος ευαίσθητων περιοχών για τη διάθεση αστικών λυμάτων σύμφωνα με το άρθρο5 (παρ.1) της απόφασης αυτής (Β΄1811) και ειδικότερα του άρθρου 2 (παραγ. Β) αυτής
  15. Κοινή Υπουργική Απόφαση 19652/1906/1999 (ΦΕΚ 512Β/25-6-1997) Μέτρα και όροι για την προστασία των νερών από την νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης
  16. Κοινή Υπουργική Απόφαση 19652/1906/1999 (ΦΕΚ 1575Β/5-8-1999) Προσδιορισμός των νερών που υφίστανται, νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης � Κατάλογος ευπρόσβλητων ζωνών, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 αντίστοιχα του άρθρου 4 της υπ� αριθμ. 16190/1335/1997 Υπουργικής Απόφασης « Μέτρα και όροι για την προστασία των νερών από την νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης» (Β΄ 519). Τροποποίηση των άρθρων 3, 4, 5 και 8 της απόφασης αυτής
  17. Κοινή Υπουργική Απόφαση 20419/2522/2001 (ΦΕΚ 1212Β/18-9-2001) Συμπλήρωση της οικ. 19652/1906/1999 κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Προσδιορισμός των νερών που υφίστανται νιτρορρύπανση γεωργικής προέλευσης � Κατάλογος ευπρόσβλητων ζωνών, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 αντίστοιχα του άρθρου 4 της υπ� αριθ. 16190/1335/1997 κοινής Υπουργικής Απόφασης (Β� 519) � αυτής» (Β� 1575)
  18. Κοινή Υπουργική Απόφαση 46399/4352/1986 (ΦΕΚ 438Β/3-7-1986) Απαιτούμενη ποιότητα των επιφανειακών νερών που προσδιορίζονται για: «πόσιμα», «κολύμβηση», «διαβίωση ψαριών σε γλυκά νερά» και «καλλιέργεια και αλιεία οστρακοειδών», μέθοδοι μέτρησης, συχνότητα δειγματοληψίας και ανάλυση των επιφανειακών νερών που προσδιορίζονται για πόσιμα, σε συμμόρφωση με τις οδηγίες του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων 75/440/ΕΟΚ, 76/160/ΕΟΚ, 78/659/ΕΟΚ, 79/659/ΕΟΚ και 79/869/ΕΟΚ
  19. Προεδρικό Διάταγμα 1180/1981 (ΦΕΚ 293Α/6-10-1981) Περί ρυθμίσεως θεμάτων αναγομένων εις τα της ιδρύσεως και λειτουργίας βιομηχανιών, βιοτεχνιών, πάσης φύσεως μηχανολογικών εγκαταστάσεων και αποθηκών και της εκ τούτων διασφαλίσεως περιβάλλοντος εν γένει
  20. Κοινή Υπουργική Απόφαση Ε1β. 221/1965 (ΦΕΚ 138Β/24-2-1965) Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31991L0271:EL:HTML

1. «Αστικά λύματα»: τα οικιακά λύματα ή το μείγμα οικιακών με βιομηχανικά λύματα ή/και όμβρια ύδατα.

2. «Οικιακά λύματα»: τα λύματα από περιοχές κατοικίας και υπηρεσιών που προέρχονται κυρίως από τον ανθρώπινο μεταβολισμό και τις εμπορικές δραστηριότητες.

3. «Βιομηχανικά λύματα»: οποιαδήποτε λύματα που απορρίπτονται από κτίρια και χώρους που χρησιμοποιούνται για οποιαδήποτε εμπορική ή βιομηχανική δραστηριότητα, και τα οποία δεν είναι οικιακά λύματα ή όμβρια ύδατα.

4. «Οικισμοί»: οι περιοχές στις οποίες ο πληθυσμός ή/και οι οικονομικές δραστηριότητες είναι επαρκώς συγκεντρωμένα ώστε τα αστικά λύματα να μπορούν να συλλέγονται και να διοχετεύονται σε σταθμό επεξεργασίας αστικών λυμάτων ή σε τελικό σημείο απόρριψης.

5. «Δίκτυο αποχέτευσης»: το σύστημα αγωγών που συλλέγει και διοχετεύει τα αστικά λύματα.

6. «1 ι.π. (μονάδα ισοδύναμου πληθυσμού)»: το αποικοδομήσιμο οργανικό φορτίο που παρουσιάζει βιομηχανικές ανάγκες σε οξυγόνο πέντε ημερών (BOD 5) ίσες προς 60 g/ημέρα.

7. «Πρωτοβάθμια επεξεργασία»: η επεξεργασία των αστικών λυμάτων με φυσική ή/και χημική μέθοδο που περιλαμβάνει την καθίζηση των αιωρούμενων στερεών, ή με άλλες μεθόδους με τις οποίες το BOD 5 των εισερχομένων λυμάτων μειώνεται τουλάχιστον κατά 20 % πριν από την απόρριψη και το συνολικό φορτίο των αιωρούμενων στερεών στα εισερχόμενα λύματα μειώνεται κατά 50 % τουλάχιστον.

8. «Δευτεροβάθμια επεξεργασία»: η επεξεργασία των αστικών λυμάτων με μέθοδο που, κατά κανόνα, περιλαμβάνει βιολογική επεξεργασία με δευτεροβάθμια καθίζηση, ή με άλλες μεθόδους διά των οποίων τηρούνται οι απαιτήσεις που καθορίζονται στον πίνακα 1 του παραρτήματος I.

9. «Κατάλληλη επεξεργασία»: η επεξεργασία των αστικών λυμάτων με μέθοδο ή/και σύστημα διάθεσης που επιτρέπει στα ύδατα υποδοχής να ανταποκρίνονται στους σχετικούς ποιοτικούς στόχους και στις συναφείς διατάξεις της παρούσας οδηγίας και άλλων κοινοτικών οδηγιών.

10. «Ιλύς»: το κατάλοιπο ιλύος, επεξεργασμένο ή όχι, που προέρχεται από σταθμούς επεξεργασίας αστικών λυμάτων.

http://www.econews.gr/2006/07/01/appeal-against-greece-for-waste/

http://ec.europa.eu/index_el.htm

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/06/1760&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en

Επεξεργασία αστικών λυμάτων: τελική γραπτή προειδοποίηση

Η Επιτροπή απευθύνει επίσης στην Ελλάδα τελική γραπτή προειδοποίηση για πολλές παραβάσεις της οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την επεξεργασία των αστικών λυμάτων[5]. Τα προβλήματα αφορούν ως επί το πλείστον την ανεπαρκή επεξεργασία των αστικών λυμάτων σε ευπαθείς περιοχές, για τις οποίες απαιτείται ανώτερου βαθμού επεξεργασία. Η οδηγία προβλέπει ότι τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα συλλέγουν και επεξεργάζονται τα αστικά λύματά τους. Τα ανεπεξέργαστα αστικά λύματα μπορεί να μολυνθούν από επικίνδυνα βακτήρια και ιούς και, ως εκ τούτου, αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Ενδέχεται επίσης να προκαλέσουν βλάβες στο νερό και το θαλάσσιο περιβάλλον, συμβάλλοντας στον υπέρμετρο πολλαπλασιασμό των φυκών με συνέπεια την ασφυξία άλλων μορφών ζωής, διεργασία που είναι γνωστή ως ευτροφισμός.

Νομική διαδικασία

Το άρθρο 226 της Συνθήκης εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να κινεί νομικές διαδικασίες κατά των κρατών μελών που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους.

Όταν η Επιτροπή θεωρεί ότι ενδέχεται να στοιχειοθετείται παράβαση των διατάξεων του δικαίου της ΕΕ, που δικαιολογεί την κίνηση διαδικασίας παράβασης, απευθύνει «επίσημη προειδοποιητική επιστολή» (πρώτη γραπτή προειδοποίηση) στο εμπλεκόμενο κράτος μέλος, με την οποία το καλεί να της υποβάλει τις παρατηρήσεις του εντός ορισμένης προθεσμίας, συνήθως δίμηνης.

Με βάση την απάντηση – ή ελλείψει απαντήσεως – του εμπλεκόμενου κράτους μέλους, η Επιτροπή δύναται να αποφασίσει να του απευθύνει «αιτιολογημένη γνώμη» (τελική γραπτή προειδοποίηση). Σε αυτήν αναπτύσσονται σαφώς και ρητά οι λόγοι για τους οποίους η Επιτροπή θεωρεί ότι έχει σημειωθεί εν προκειμένω παράβαση του δικαίου της ΕΕ και καλείται το κράτος μέλος να συμμορφωθεί εντός ορισμένης προθεσμίας, συνήθως δίμηνης.

Σε περίπτωση που το κράτος μέλος δεν συμμορφωθεί με την αιτιολογημένη γνώμη, η Επιτροπή δύναται να αποφασίσει την παραπομπή της υπόθεσης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Εάν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θεωρήσει ότι όντως υπήρξε παράβαση των διατάξεων της Συνθήκης, το κράτος μέλος που ευθύνεται για την παράβαση, καλείται να λάβει τα αναγκαία μέτρα για να συμμορφωθεί προς τις εν λόγω διατάξεις.

Το άρθρο 228 της Συνθήκης εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να λαμβάνει μέτρα κατά κράτους μέλους που δεν συμμορφώνεται με προηγούμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Το άρθρο αυτό εξουσιοδοτεί επίσης την Επιτροπή να ζητεί από το Δικαστήριο την επιβολή χρηματικού προστίμου στο εμπλεκόμενο κράτος μέλος.