Δυο φωτογραφιες

Στην πρωτη λαστιχα αυτοκινητων χρησιμοποιουνται σαν υλικο μπαζωματος στο πανω μερος του ρεματος Γραμματικου. Ειναι τα λαστιχα υλικο για μπαζωμα;

Στην δευτερη λαστιχα στην ακρη της χωματερης στο Αναθεμα.Ειναι τα λαστιχα σκουπιδια για καψιμο;

Ακολουθει αρθρο για την επαναχρησιμοποιηση των ελαστικων αυτοκινητων.Διαβαστε πως ενας καπιταλιστης τρωει τα μουτρα του στην Ελλαδα μονο και μονο γιατι προσπαθει να κανει σωστα την δουλεια του.

Και θυμηθειτε πως στον καπιταλσιμο δεν επιβιωνει ο καλυτερος αυτος που σεβεται τον καταναλωτη την φυση και το προιον που παραγει αλλα ο μεγαλυτερος απατεωνας. Αλλα αυτο το ειπε και ο Μαρξ πριν απο 160 χρονια…..

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=13/03/2011&id=258898

Φλέβα κερδών από άχρηστα λάστιχα αυτοκινήτωνΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΕΜΙΤΟ ΕΓΧΩΡΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ TYRES HERCO ΣΤΡΑΦΗΚΕ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ pdifandis@enet.gr

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ Tyres Herco, η οποία ανακυκλώνει ελαστικά αυτοκινήτων, θα μπορούσε απλώς να χαρακτηριστεί μια δυναμική εξαγωγική εταιρεία της λεγόμενης πράσινης οικονομίας.

Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί τυπικό παράδειγμα επένδυσης την οποία το ελληνικό Δημόσιο επιδότησε με το ένα χέρι (μέσω του αναπτυξιακού νόμου), αλλά με το άλλο την εξωθεί να δανειστεί για να επιβιώσει, περιμένοντας επί μήνες την εξόφληση των οφειλόμενων. Μια σειρά από αντικίνητρα ακυρώνουν στην πράξη την επένδυση. Ολα αυτά για μια εταιρεία που έχει καταφέρει να εξάγει το 85% της παραγωγής της σε 31 χώρες και θεωρείται ίσως η πιο αποδοτική του είδους της στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το κίνητρο

Η ιδέα της επένδυσης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tyres Herco Ονίκ Παλαντζιάν, βασίστηκε στο νομικό πλαίσιο που επέβαλλε η Ε.Ε. για την ανακύκλωση των ελαστικών αυτοκινήτων. Ηδη, από το 2004 η εταιρεία Ecoelastika Α.Ε. είναι ο φορέας που αναλαμβάνει να συλλέγει όλα τα μεταχειρισμένα ελαστικά αυτοκινήτων από τα βουλκανιζατέρ και να τα προωθεί στη συνέχεια στα εργοστάσια ανακύκλωσης.

«Κίνητρο ήταν για μας ότι η επένδυση θα μπορούσε να επιδοτηθεί κατά 50%, ενώ μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη πρώτη ύλη (ελαστικά) σε καλή τιμή, μέσω της «Ecoelastika Α.Ε.».

Η επένδυση ήταν προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, από τα οποία 2,2 θα προέρχονταν από επιδότηση μέσω του αναπτυξιακού νόμου. Επελέγη η βιομηχανική περιοχή Πατρών, όπου σε οικόπεδο 11 στρεμμάτων δημιουργήθηκε μια υπερσύγχρονη μονάδα.

«Διαλέξαμε τη βέλτιση τεχνολογία αντί για ημίμετρα και δημιουργήσαμε μια υπερσύγχρονη μονάδα γερμανικής τεχνολογίας, που έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται 21.000 τόνους ελαστικών το χρόνο. Το αποτέλεσμα της επεξεργασίας είναι εξαιρετικά καθαρά προϊόντα καουτσούκ και ατσαλιού, τα οποία πληρούν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές της αγοράς. Το καουτσούκ, μάλιστα, είναι πιστοποιημένο με προδιαγραφές FIFA και χρησιμοποιείται στην κατασκευή γηπέδων ποδοσφαίρου με πλαστικό χλοοτάπητα. Χτίσαμε ένα εργοστάσιο τόσο μοντέρνο που η γερμανική εταιρεία που το κατασκεύασε θα φέρνει στην Πάτρα μελλοντικούς της πελάτες για να τους το παρουσιάζει ως πρότυπο», λέει ο Ο. Παλαντζιάν.

Η ελληνική αγορά, ωστόσο, αποδείχθηκε «ναρκοπέδιο» για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, η οποία υποχρεώθηκε να γίνει εξαγωγική προκειμένου να ξεφύγει από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που την πίεζε ασφυκτικά, όπως εξηγεί.

«Η ανοχή και η ανομία που επικρατούν στην Ελλάδα επιτρέπουν σε επιχειρήσεις ανταγωνιστές μας να λειτουργούν χωρίς να τηρούν τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς, φορολογικούς, εργσιακούς, εμπορικούς κανόνες. Το αποτέλεσμα είναι να κανιβαλίζεται η αγορά».

Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η Herco υποχρεώθηκε να αναζητήσει πελάτες για τα προϊόντα της στο εξωτερικό και… χτύπησε φλέβα. «Επιδιώξαμε να διασπείρουμε το ρίσκο, εξάγοντας σε πολλές διαφορετικές χώρες και καταφέραμε να εξάγουμε σήμερα το 85% της παραγωγής μας σε 31 χώρες. Από τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φιλανδία, μέχρι την Κίνα, την Ινδία, την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία, τα Αραβικά Εμιράτα, το Ισραήλ, τον Καναδά, την Πολωνία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία».

Εξάγει σε 31 χώρες

Η εταιρεία Tyres Herco διαθέτει μονάδα ανακύκλωσης ελαστικών αυτοκινήτου στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, με δυνατότητα επεξεργασίας 21.000 τόνων ελαστικών το χρόνο. Εξάγει το 85% της παραγωγής της σε 31 χώρες και απασχολεί 20 εργαζόμενους. Ο κύκλος εργασιών της το 2010 ήταν 1,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για το 2011 είναι ότι θα αυξηθεί σε 1,7 εκατομμύρια ευρώ.

Βασικός μέτοχος της εταιρείας είναι το venture capital (αμοιβαίο κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών) «Capital Connect», στο οποίο βασικός επενδυτής με 49,9% είναι το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας-ΤΑΝΕΟ. Ποσοστό 30% ελέγχουν επιχειρηματίες από το χώρο της ναυτιλίας.

Οι περιπέτειες της επένδυσης

Η εξαγωγική δραστηριότητα της Tyres Herco «οφείλεται» σε μεγάλο βαθμό στο δυσμενές περιβάλλον που δημιουργεί η γραφειοκρατία, στις καθυστερήσεις στην εξόφληση της επιδότησης αλλά και στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων, το οποίο αποδεικνύεται απαγορευτικό.

Το ύψος της επένδυσης ήταν 5 εκατ. ευρώ, από τα οποία 2,2 θα προέρχονταν από επιδότηση. Σύμφωνα, όμως, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Ο. Παλαντζιάν, η Herco υποχρεώθηκε να πληρώσει 300.000 ευρώ σε τόκους για δάνεια τα οποία αναγκάστηκε να πάρει, για να καλύψει την έλλειψη ρευστότητας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις στην εξόφληση του ποσού.

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τον Ο. Παλαντζιάν, ότι «στις 12/10/2007 καλέσαμε τους ελεγκτές να πιστοποιήσουν ότι ολοκληρώθηκε το 50% της επένδυσης ώστε να καταβληθεί το αντίστοιχο ποσό. Ο έλεγχος έγινε στις 11/4/2008 -έξι μήνες αργότερα- όταν είχε ολοκληρωθεί, ήδη, το 95% της επένδυσης, το οποίο και πιστοποίησαν. Στις 4/8/2008 (τέσσερις μήνες αργότερα) εξοφλήθη μόνο το 50% της επιδότησης. Πριν πάρουμε στα χέρια μας τα χρήματα υποβάλαμε νέο αίτημα για να πιστοποιηθεί ότι ολοκληρώσαμε το 100% της επένδυσης. Ο έλεγχος, λοιπόν, για το 5% της επένδυσης που απέμεινε να πιστοποιηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες έγινε στις 29/4/2009, εννιά μήνες αργότερα. Και το υπόλοιπο της επιδότησης εκταμιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2011. Δεκαοκτώ μήνες μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης…».

Γολγοθάς αποδείχθηκε η εξαγωγή κοντέινερ, αφού η Herco βρέθηκε εκ νέου προ εκπλήξεων: αν και η Πάτρα διαθέτει Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.), η εξαγωγή κοντέινερ δεν μπορούσε να γίνει από το λιμάνι της Πάτρας αλλά μέσω… Πειραιά! Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Tyres Herco, το κόστος εκτελωνισμού στην Πάτρα είναι τετραπλάσιο απ’ ό,τι στον Πειραιά, ενώ το κόστος φόρτωσης τριπλάσιο.

Την ίδια στιγμή, όμως, για να πάει ένα κοντέινερ από την Πάτρα στον Πειραιά πληρώνεις όσο για να το στείλεις από τον Πειραιά στην Κίνα! Η μεταφορά του κοντέινερ από τον ΒΙΠΕ στον Πειραιά κοστίζει 500 ευρώ και αν συνυπολογιστεί το κόστος εκτελωνισμού και φόρτωσης, η τιμή ανεβαίνει στα 700 ευρώ. Ο ναύλος για τη μεταφορά του κοντέινερ με πλοίο από τον Πειραιά μέχρι την Κίνα ή την Αυστραλία κοστίζει 400-650 ευρώ.

About these ads